خانگی و ساختمانی

آموزش تست و تعویض ترموستات آبگرمکن

روش تعمیر و تعویض ترموستان در آبگرمگن

آبگرمکن یکی از مهمترین وسیله های گرمایشی در هر خانه ای است و آب گرم موردنیاز اهالی خانه را تامین می کند. در صورتی که آبگرمکن دچار خرابی شود و نتواند آب گرم را تامین کند، قطعا کارهایی مانند حمام رفتن، شستشوی ظروف و… دچار اختلال می شود و اهالی خانه نمی توانند به خوبی نیازهای خودشان را برطرف کنند. ترموستات یکی از اجزای مهم در آبگرمکن های برقی است که می تواند دمای آب را در درجه خاصی تنظیم کند و کمک کند که بتوانیم آب را تنظیم کرده و در دمای موردنظر خودمان نگه داریم. حالا اگر این قطعه خراب شود و دچار اشکال شود، باید سریعا آن را تعویض کنید. در این مقاله می خواهیم درباره تست و تعویض ترموستات آبگرمکن صحبت کنیم و بگوییم که این قطعه اصلا چه نقشی در آبگرمکن دارد و چقدر مهم است و در ادامه با هم قدم به قدم بررسی می کنیم که برای تعویض ترموستات آبگرمکن باید چه کارهایی انجام دهید.

اگر حس می کنید که ترموستات آبگرمکن شما دچار مشکل شده است و نیاز به تعویض ترموستات آبگرمکن دارید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات فوق العاده ای در این زمینه کسب کنید.

فهرست مطالب

برای اینکه با مهم ترین نکات برای تعمیر و تعویض ترموستات آبگرمکن آشنا شوید، با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تعویض ترموستات آبگرمکن، چه نقشی در کارکرد آن دارد؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برایتان ایجاد شود این است که اصلا ترموستات چقدر در آبگرمکن اهمیت دارد و چرا باید آن را سریعا تعمیر کنید. باید بگوییم که ترموستات قطعه ای است که کار تنظیم دما در آبگرمکن را انجام می دهد و درجه آب گرم را در همان دمایی که شما روی دستگاه تنظیم کرده اید ثابت نگه می دارد تا در هنگام استفاده از آب گرم، مدام نیاز نباشد که آب را تنظیم کنید و آب سرد و گرم نشود.

اگر ترموستات خراب باشد، احتمالا در هنگام حمام کردن یا ظرف شستن مدام آب سرد و گرم می شود و این موضوع باعث می شود که هر چند لحظه یک بار نیاز باشد مجددا آب را تنظیم کنید، در چنین شرایطی بسیاری از افراد ترجیح می دهند که کلا از آب سرد استفاده کنند.

برای اینکه این مشکل را حل کنید، کافی است ترموستات آب گرم را تعویض کنید تا مشکل آبگرمکن شما حل شود تا دمای آب را به صورت ثابت حفظ کند.

تعویض ترموستات آبگرمکن
نکات مهم برای تعویض ترموستات آبگرمکن

ترموستات برای چه نوع آبگرمکن هایی استفاده می شود؟

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که آبگرمکن شما دارای ترموستات هست یا خیر. باید بدانید که ترموستات یک قطعه الکتریکی است و در آبگرمکن هایی وجود دارد که برقی هستند و هم از گاز و هم از برق استفاده می کنند. حالا اگر آبگرمکن شما قدیمی است و تنها از گاز استفاده می کند، احتمالا دارای ترموستات نیست و مشکل سرد و گرم شدن آبگرمکن شما می تواند مربوط به فشار آب یا فشار گاز باشد که باید آن را رفع کنید تا مشکل آبگرمکن شما نیز حل شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟

نحوه تست و تعویض ترموستات آبگرمکن چگونه است؟

در ادامه می خواهیم با هم قدم به قدم بررسی کنیم که چطور باید کار تست و تعویض ترموستات آبگرمکن را انجام دهید و مشکل سرد و گرم شدن آب در آبگرمکن خودتان را رفع کنید و از شر این مشکل خلاص شوید. پس در ادامه همچنان با ما همراه باشید.

تست ترموستات آبگرمکن
تست ترموستات آبگرمکن

تست ترموستات در آبگرمکن چگونه انجام می شود؟

قبل از اینکه به سراغ تعویض ترموستات آبگرمکن برویم، باید بررسی کنیم که اصلا مشکل از ترموستات آبگرمکن است یا خیر تا بتوانیم به درستی مشکل را تشخیص دهیم و سپس به تعویض ترموستات بپردازیم. برای این کار نیاز است که مراحل زیر را طی کنید:

1- میزان دمای ترموستات را علامت بزنید:

آبگرمکن را باز کنید و وقتی به ترموستات دسترسی داشتید، در ابتدا ثبت کنید که دمای فعلی ترموستات در چه درجه ای است. این کار را باید انجام دهید تا بتوانید مراحل بعدی تست را انجام دهید در غیر این صورت ممکن است در مراحل بعدی دچار مشکل شوید.

2- درجه ترموستات را کم کنید:

در مرحله دوم باید با استفاده از پیچ های تنظیم دمای آبگرمکن، درجه ترموستات را کم کنید تا بسیار کمتر از درجه ای باشد که ثبت کرده اید.

3- چند ساعت صبر کنید:

ممکن است در همان لحظه تغییر دمای ترموستات اعمال نشود، به همین خاطر نیاز است که چند ساعتی صبر کنید تا ترموستات به درجه جدید تنظیم شود. بهتر است نصف روز را صبر کنید و سپس مراحل دیگر را انجام دهید.

4- درجه آب را بررسی کنید:

پس از اینکه مراحل قبلی را به خوبی انجام دادید، نیاز است که درجه آب را بررسی کنید و ببینید که چه تغییری کرده است. اگر متناسب با دمایی که شما تنظیم کرده بودید آب در زمان تست سرد باشد، احتمالا ترموستات دستگاه شما مشکلی ندارد و به خوبی آب را تنظیم می کند و باید سایر قطعات دستگاه را بررسی کنید، اما اگر درجه آب مشکل دارد و در همان درجه قبلی مانده است، بهتر است که کار تعویض ترموستات آبگرمکن را انجام دهید و این قطعه را تعویض کنید تا مشکل برطرف شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر آبگرمکن هم ارائه میده؟
تعمیر آبگرمکن
تعمیر آبگرمکن

آموزش تعویض ترموستات آبگرمکن

بعد از اینکه تست ترموستات را انجام دادید و مطمئن شدید که مشکل از ترموستات آبگرمکن است و باید این قطعه را تعویض کنید، باید مراحلی را که در ادامه می گوییم دنبال کنید تا بتوانید تعویض ترموستات آبگرمکن خودتان را انجام دهید. برای این کار توصیه می کنیم که حتما از یک سرویس کار آبگرمکن کمک بگیرید تا این کار را به بهترین شکل برایتان انجام دهد. شما می توانید تعمیر آبگرمکن را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا این کار را برای شما انجام دهند و آبگرمکن شما خیلی سریع و با هزینه مناسب تعمیر شود. اگر به سرویس کار دسترسی ندارید یا می خواهید خودتان این کار را انجام دهید، مراحلی که در ادامه می گوییم کمک کننده هستند.

1- وسایل موردنیاز را تهیه کنید:

در ابتدا شما باید وسایل موردنیاز برای تعویض ترموستات آبگرمکن را تهیه کنید. برای این کار نیاز است که حتما یک ترموستات دقیقا مشابه ترموستات آبگرمکن خودتان تهیه کنید و پیش‌گوشتی مناسب و همچنین ولتاژ تستر غیرتماسی را نیز داشته باشید تا بتوانید مراحل بعدی را به راحتی انجام دهید.

2- منتظر بمانید تا آبگرمکن خنک شود:

در مرحله بعدی نیاز است قبل از اینکه کار دیگری انجام دهید، آبگرمکن را خاموش کنید و اجازه دهید که کاملا خنک شود. کار با آبگرمکنی که روشن است یا هنوز خنک نشده، می تواند برایتان خطرساز باشد؛ به همین خاطر حتما باید این مرحله را انجام دهید.

3- آب آبگرمکن را تخلیه کنید:

در مرحله بعدی نیاز است که قبل از تعویض ترموستات آبگرمکن، آب آن را به صورت کامل تخلیه کنید تا بتوانید کار خودتان را به راحتی انجام دهید و مشکلی در حین کار برایتان ایجاد نشود.

با استفاده از شیر تخلیه آبگرمکن یا با بستن آب ورودی و باز کردن شیر آب نزدیک آبگرمکن می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

4- برق دستگاه را قطع کنید:

در مرحله بعدی نیاز است که برق آبگرمکن را به صورت کامل قطع کنید تا در هنگام کار دچار برق گرفتگی نشوید. بهتر است که کلا آبگرمکن را از برق جدا کنید تا هیچ مشکلی برایتان ایجاد نشود.

ترموستات در آبگرمکن
ترموستات در آبگرمکن

5- محفظه را بردارید:

در مرحله بعدی باید محفظه دستگاه و قاب آن را به صورت کامل جدا کنید تا بتوانید به ترموستات دسترسی داشته باشید و آن را به راحتی تعویض کنید. این کار را با احتیاط انجام دهید تا به قطعات مختلف آبگرمکن آسیبی وارد نشود و مشکلی برایش پیش نیاید.

6- جریان برق را بررسی کنید:

با استفاده از ولتاژ تستر غیرتماسی، سیم های دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ جریان برقی در آنها وجود ندارد و با خیال راحت می توانید به آبگرمکن خودتان دست بزنید. این کار را حتما انجام دهید تا در حین تعویض ترموستات آبگرمکن دچار برق گرفتگی نشوید.

7- ترموستات قدیمی را جدا کنید:

توصیه می کنیم که ابتدا از اتصالات ترموستات قدیمی عکس بگیرید و سپس آن را باز کنید و در بیاورید تا بتوانید ترموستات جدید را جایگذاری کنید. اتصالات ترموستات خیلی مهم هستند و باید آنها را به همان ترتیبی که هستند جای گذاری کنید، در غیر این صورت ممکن است که سیم ها را جابه‌جا کنید و ترموستات جدید به درستی کار نکند.

به همین خاطر است که گفتیم قبل از جدا کردن ترموستات قدیمی حتما اتصالات آب را عکس بگیرید تا در صورت نیاز بتوانید از روی عکس اتصالات را بررسی کنید.

8- ترموستات جدید را قرار دهید:

حالا باید ترموستات جدید را روی محفظه ترموستات قرار دهید تا بتوانید کار تعویض ترموستات آبگرمکن را انجام دهید. در این مرحله دقت کنید که به محفظه ترموستات آسیبی وارد نشود؛ چون این قطعه قابل تعمیر نیست و تعویض آن نیز بسیار هزینه بر خواهد بود.

همچنین اتصالات ترموستات جدید را مطابق با عکس گرفته شده از ترموستات قدیمی جایگذاری کنید تا بتوانید به خوبی کار تعویض را انجام دهید.

9- آبگرمکن را ببندید:

تا این مرحله شما کار تعویض ترموستات آبگرمکن را انجام داده اید و حالا می توانید قاب و محفظه آبگرمکن را ببندید و آن را به برق و گاز متصل کنید تا مجددا شروع به کار کند. پس از تعویض ترموستات معمولا حدودا 2 ساعت بعد، آبگرمکن می تواند تنظیم آب را مجددا انجام دهد.

تعمیر آبگرمکن
تعمیر آبگرمکن با هوم سرویز

جمع بندی

در این مقاله در مورد تست و تعویض ترموستات آبگرمکن صحبت کردیم و گفتیم که این کار چه اهمیتی در استفاده از آبگرمکن ها دارد و چرا ترموستات قطعه مهمی در آبگرمکن است. همچنین با هم بررسی کردیم که ترموستات روی چه نوع آبگرمکن هایی قرار دارد تا بتوانید تشخیص دهید که مشکل آبگرمکن شما اصلا از ترموستات است یا آبگرمکن شما ترموستات ندارد.

همچنین با هم نحوه تست و تعویض ترموستات آبگرمکن را بررسی کردیم و قدم به قدم این موضوعات را توضیح دادیم تا بتوانید به بهترین شکل این کار را انجام دهید. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد که بتوانید با انجام این کار آشنا شوید و مشکل سرد و گرم شدن آب در آبگرمکن خودتان را حل کنید. برای ثبت درخواست خدمات تعمیر آبگرمکن و سرویس پکیج، بهتر است اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کنید و سپس درخواست خود را در اپلیکیشن هوم سرویز ثبت کنید تا همکاران ما خیلی سریع با شما تماس بگیرند و هماهنگی های لازم انجام شود.

قیمت سرویس و تعمیر آبگرمکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا