خانگی و ساختمانی

آموزش کامل رفع افتادگی درب و پنجره دو جداره(تک حالته، دو حالته و کشویی)

حل مشکل افتادگی پنجره دو جداره

پنجره دوجداره یکی از جدیدترین تکنولوژی های ساخت پنجره است که بسیار مورداستقبال قرار گرفته است و اکثر ساختمان های جدید از این نوع پنجره برای واحدهای مسکونی استفاده می کنند. هر نوع پنجره ای مزایا و معایب خود را دارد و یکی از مشکلاتی که می تواند در پنجره های دوجداره وجود داشته باشد، افتادگی پنجره دوجداره است.

افتادگی پنجره دوجداره می تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود و باید با رگلاژ و تنظیم مجدد پنجره این افتادگی را به صورت کامل حل کنید تا بتوانید مشکل افتادگی اش را برطرف کنید. خیلی از افراد که با این مشکل آشنایی ندارند فکر می کنند که پنجره دچار مشکل جدی شده است و قابل تعمیر نیست، اما باید بدانید که این مشکل به راحتی و در زمانی کوتاه تعمیر می شود.

در این مقاله میخواهیم در مورد افتادگی پنجره دوجداره صحبت کنیم و بگوییم که اصلا دلایل افتادگی این نوع پنجره چیست و چطور می توانید با روش های مختلفی که برای این کار وجود دارد، افتادگی را به صورت کامل از بین ببرید و پنجره خودتان را به حالت اول برگردانید.

اگر پنجره دوجداره شما به سختی باز می شود یا موقع باز و بسته شدن گیر زیادی دارد و نمی توانید این مشکل را خودتان حل کنید یا راه حل آن را بلد نیستید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با هم این موضوع را بررسی کنیم و روش تعمیر پنجره دو جداره را به شما آموزش دهیم.

فهرست مطالب

تعمیر پنجره دوجداره با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

علت بسته نشدن پنجره دوجداره چیست؟

معمولا وقتی پنجره دوجداره دچار افتادگی می شود، به راحتی بسته نخواهد شد یا اگر بسته باشد، باز شدن آن کار سختی است، در این حالت می توانیم بگوییم که پنجره دچار افتادگی شده است. پس باید از متدهای رفع افتادگی پنجره دو جداره استفاده کنید.

در زمانی این مشکل راهکاری که وجود دارد این است که یا پنجره یو پی وی سی را بالا بگیرید و با فشار آن را ببندید که انجام هر روزه این کار قطعا برایتان مشکل ساز است. راهکار دیگر این است که مشکل افتادگی پنجره دوجداره را با رگلاژ آن از بین ببرید تا بتوانید به راحتی این مشکل را به صورت کامل برطرف کنید.

در ادامه می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم؛ پس همچنان با ما همراه باشید.

دلیل افتادگی پنجره دوجداره
دلیل افتادگی پنجره دوجداره

دلایل افتادگی پنجره دوجداره چیست؟

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز اشاره کردیم، افتادگی پنجره دوجداره می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که باید آنها را بررسی کنید تا بتوانید مشکل اصلی را پیدا کرده و به صورت ریشه ای آن را برطرف کنید.

چون در صورتی که فقط به حل مشکل پنجره اکتفا کنید، ممکن است در آینده مجددا شاهد این موضوع باشید و همچنان این مشکل ادامه دار باشد. به همین خاطر نیاز است که به دلیل اصلی افتادگی پنجره خود پی ببرید تا بتوانید آنها را به صورت کامل برطرف کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر درب و پنجره دوجداره هم ارائه میده؟

1- نشست ساختمان:

پنجره در داخل دیوار نصب می شود و اگر قرار باشد که ساختمان نشستی حتی بسیار کوچک داشته باشد، قطعا این موضوع روی چارچوب پنجره تاثیر می گذارد و در نهایت می تواند باعث افتادگی پنجره دوجداره شما شود.

به همین خاطر باید بررسی کنید و ببینید که آیا ساختمان شما نشست داشته است که این مشکل پیش آمده یا خیر؟ گاهی اوقات مثلا ممکن است بعد از زلزله چنین حالتی ایجاد شود و افتادگی پنجره به دلیل نشست ساختمان و جابه‌جایی پنجره اتفاق می افتد.

اگر ساختمان شما در حال نشست است، بهتر است در مورد این موضوع فکری اساسی کنید تا مشکل بزرگتر نشود و به بخش های مختلف ساختمان آسیبی وارد نکند. در این حالت حتی اگر پنجره را تعمیر کنید و تنظیم آن را مجددا انجام دهید، ممکن است مدتی بعد مجددا ساختمان نشست کند و مشکل به حالت قبلی خود بازگردد.

پس نیاز است که مشکل نشست را به صورت اصولی حل کنید تا شاهد این نباشید که مجددا پنجره شما دچار افتادگی شده است.

2- نصب نامناسب:

شاید همه ما این اعتقاد را داریم که نصب پنجره دوجداره و یو پی وی سی اصلا کار سختی نیست و هرکسی می تواند به راحتی آن را انجام دهد، به همین خاطر این کار را به افراد متخصص نمی سپاریم و معمولا سعی می کنیم که یا خودمان یا افرادی که تخصصی در این زمینه ندارند چنین کاری را انجام بدهند تا هزینه ای برای این کار پرداخت نکنیم.

اما باید بدانید که یکی از دلایل مهم در افتادگی پنجره دوجداره یو پی وی سی، همین نصب نامناسب و غیراصولی پنجره است که باعث می شود در آینده پنجره افتادگی پیدا کند یا به صورت کامل شکل ظاهری خود را از دست بدهد.

برای اینکه در این حالت بتوانید مشکل را حل کنید، توصیه می کنیم که حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا پنجره را بررسی کند و در صورت نیاز آن را مجددا به صورت اصولی نصب کند تا فشار دیوار به صورت مناسب روی پنجره وارد شود و از افتادگی پنجره جلوگیری کنید. برای نصب درب و پنجره دوجداره به صورت اصولی، شما می توانید از تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز کمک بگیرید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند.

3- ابعاد نامناسب:

اندازه گیری صحیح پنجره دوجداره و ساخت و نصب مناسب آن اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر این کار به خوبی انجام نشود و اندازه گیری پنجره به صورت اصولی و توسط افرادی که متخصص هستند انجام نشود، قطعا در آینده به مشکل خواهید خورد.

در زمان ساخت و نصب پنجره دوجداره، باید به این موضوع دقت کنید که مهمترین پارامتر در انتخاب سازنده پنجره دوجداره، این است که آن شخص تخصص و تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد و از یک شرکت یا شخص معتبر کمک بگیرید تا این کار را برایتان انجام دهد.

چون در صورتی که این مورد را رعایت نکنید و کار ساخت را به شخصی بسپارید که تخصص کافی ندارد، شاید هزینه ارزان تری بپردازید و پیش خودتان فکر کنید کار خوبی کرده اید، اما در آینده با مشکلاتی همچون افتادگی پنجره دوجداره مواجه خواهید شد و این موضوع می تواند برای شما هزینه مجددی را ایجاد کند که بسیار اذیت کننده نیز خواهد بود.

کیفیت پنجره یو پی وی سی
کیفیت پنجره یو پی وی سی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر درب و پنجره دوجداره هم ارائه میده؟

4- کیفیت پایین جنس پنجره:

خیلی اوقات وقتی به چند شخص مختلف برای ساخت پنجره دوجداره مراجعه می کنید، متوجه می شوید که قیمت برخی از افراد تفاوت بسیار زیادی دارد و بسیار پایین تر از افراد دیگر است.

خیلی ها در این حالت فکر می کنند که افراد دیگر در حال گران فروشی هستند، اما باید بدانید که معمولا قیمت های پایین به خاطر موادی با کیفیت پایین تر است. آلیاژ مورد استفاده در پنجره دوجداره، چنس ها و کیفیت های گوناگونی دارد و به همین خاطر تفاوت قیمت نیز در آنها بسیار زیاد است.

اگر از جنس با کیفیت پایین تری استفاده کنید، قطعا هزینه ساخت برایتان ارزان تر خواهد شد؛ اما از طرفی عمر مفید پنجره خودتان را کاهش داده اید و این موضوع می تواند در آینده برایتان مشکل ایجاد کند. یکی از همین مشکلات، افتادگی پنجره و تغییر حالت آن است.

5- کیفیت پایین یراق آلات:

برای نصب پنجره دوجداره، از یراق آلاتی استفاده می شود که مخصوص این کار هستند و باید بدانید که این مواد نیز تفاوت قیمت و انواع گوناگونی دارند. خیلی اوقات افرادی که می خواهند کار نصب پنجره دوجداره را انجام دهند، به حساب خودشان یراق آلات با کیفیت پایین تر را انتخاب و خریداری می کنند که این یراق آلات بسیار ارزان تر از جنس های باکیفیت هستند.

با این کار این افراد سود خوبی به جیب می زنند و این یراق آلات را با هزینه جنس باکیفیت برای شما حساب می کنند، اما این شما هستید که در آینده به مشکل خواهید خورد و این یراق آلات بی کیفیت می توانند برایتان دردسرهای زیادی ایجاد کنند.

به همین خاطر باز هم بر می گردیم به این موضوع که سعی کنید برای نصب پنجره ها، از افرادی کمک بگیرید که کاملا متخصص و حرفه ای هستند و به خاطر سودهای کوچک کیفیت کار خودشان را زیر سوال نمی برند و صداقت کافی در کار خود دارند.

6- عدم استفاده از ورق گالوانیزه در بین صفحات پنجره:

ورق گالوانیزه ورقی فولادی است که در بین صفحات پنجره دوجداره استفاده می شود. پروفیل به تنهایی نمی تواند وزن پنجره را تحمل کند و در برابر انبساط و انقباض مقاومت خوبی را از خود نشان دهد، به همین خاطر به عنوان مکمل از ورق گالوانیزه نیز در ساخت آن استفاده می شود.

اما همانطور که قبل تر هم گفتیم افرادی که می خواهند پنجره را با هزینه پایین تری برایتان آماده کنند، ممکن است از ورق گالوانیزه در ساخت پنجره استفاده نکنند و این موضوع باعث می شود که پنجره در برابر انبساط و انقباض به راحتی دچار افتادگی پنجره دوجداره شود یا نتواند وزن شیشه ها را تحمل کند و تاب بردارد.

این مشکل بسیار اذیت کننده است و در استفاده از پنجره می تواند شما را دچار مشکل کند؛ به همین خاطر سعی کنید از این موضوع مطمئن شوید که در پنجره شما از ورق گالوانیزه استفاده شده است.

انبساط و انقباض پنجره ها
انبساط و انقباض پنجره ها

7- انبساط و انقباض:

انبساط و انقباض بر اثر تغییرات آب و هوایی می تواند تاثیر زیادی در تاب برداشتن چارچوب پنجره دوجداره داشته باشد و این موضوع می تواند در نتیجه منجر به افتادگی پنجره دوجداره شود.

به همین خاطر باید سعی کنید در فصل های مختلف محیط مناسبی را برای پنجره خودتان فراهم کنید و در صورت امکان بهتر است که دمای محیط را به صورت تنظیم کنید که به پنجره آسیبی نرساند.

به این صورت می توانید از پنجره خودتان در برابر انبساط و انقباض محافظت کنید و از تاب برداشتن شدید چارچوب آن جلوگیری کنید.

روش رفع افتادگی پنجره دوجداره چگونه است؟

تا به اینجا در مورد این صحبت کردیم که اصلا دلایل افتادگی پنجره دوجداره چیست و چطور می توانید این دلایل را برطرف کنید تا دیگر پنجره شما دچار این مشکل نشود. حالا می خواهیم به سراغ این موضوع برویم که ببینیم چطور می توانید رفع افتادگی پنجره دوجداره را با روش های مختلف و اصولی انجام دهید.

پنجره های دوجداره به صورت لولایی و کشویی و فولکس واگنی وجود دارند که برای هرکدام باید به صورت خاصی این کار را انجام دهید. در ادامه با هم این موارد را بررسی می کنیم و می گوییم که چطور افتادگی پنجره خودتان را به صورت کامل از بین ببرید. پس با ما همراه باشید.

رفع افتادگی پنجره
رفع افتادگی پنجره

1- رفع افتادگی پنجره دوجداره تک حالته و دو حالته لولایی

پنجره دوجداره لولایی یا تک حالته، محبوب ترین نوع پنجره است و رفع افتادگی آن نیز بسیار راحت انجام می شود. وقتی پنجره دوجداره لولایی دچار افتادگی می شود، معمولا به این صورت است که به سمت پایین فشار وارد می کند و به همین خاطر برای باز و بسته کردن آن، نیاز است که پنجره را به سمت بالا فشار دهید تا این کار به راحتی انجام شود.

حالا بهترین راهکاری که برای این موضوع وجود دارد این است که پنجره را رگلاژ کنید. در پنجره دوجداره لولایی تک حالته، رگلاژ به این صورت انجام می شود که شیشه پنجره بازشو را خارج کرده و آن را به صورت تراز و کاملا مناسب در جایگاه خود قرار می دهند.

شاید این موضوع را ندانید اما شیشه پنجره دوجداره به خاطر خاصیت عایق بودن خود، بسیار سنگین است و وزن زیاد آن می تواند باعث افتادگی پنجره شود، به همین خاطر شیشه باید به صورت کامل در جایگاه خود قرار بگیرد و به این صورت پنجره تک حالته رگلاژ می شود.

اما در پنجره دوجداره دو حالته، علاوه بر اینکه شیشه را در جای خود قرار داده و تراز می کنند، با استفاده از لولاهای بالا و پایین پنجره نیز تنظیم پنجره را انجام می دهند تا افتادگی به صورت کامل از بین برود و بتوانید به بهترین شکل ممکن پنجره را باز و بسته کنید.

2- رفع افتادگی پنجره دوجداره کشویی:

پنجره دوجداره کشویی نوع دیگری است که به صورت کشویی باز و بسته می شود و به خاطر این حالت خود، مانند پنجره هایی لولایی نیست که به سمت پایین فشار وارد کند؛ اما این نوع پنجره معمولا در هنگام باز و بسته شدن گیر زیادی دارد و نمی توانید به راحتی آن را حرکت دهید.

برای رگلاژ پنجره دوجداره کشویی، باید ابتدا پنجره بازشو را از جای خود خارج کنید و سپس به بررسی ریل پنجره و غلطک های آن بپردازید. غلط ها معمولا پس از مدتی دچار خرابی می شوند و به همین خاطر بهتر است که آنها را کاملا تعویض کنید.

افتادگی پنجره گاهی اوقات می تواند باعث خوردگی ریل ها شود و اگر ریل پنجره شما چنین حالتی دارد، توصیه می کنیم که آن را نیز به صورت کامل تعویض کنید تا پنجره شما به خوبی بتواند در جایگاه خود حرکت کند.

سپس نیاز است که شیشه پنجره را باز کرده و آن را با استفاده از مهار کننده های مخصوص در جایگاه مناسب قرار دهید تا وزن شیشه به صورت مناسب پخش شود و به بخش خاصی از پنجره فشار بیشتری وارد نکند.

حالا پس از اینکه این کار را انجام دادید، باید پنجره را در جایگاه خود قرار دهید تا بتوانید مجددا از آن استفاده کنید. البته روغن کاری ریل ها نیز یادتان نرود تا پنجره بتواند به صورت روان و مناسب در جایگاه خود حرکت کند و مشکلی برایتان ایجاد نکند.

رفع افتادگی پنجره دوجداره کشویی
رفع افتادگی پنجره دوجداره کشویی

3- رفع افتادگی پنجره دوجداره فولکس واگنی:

نوع دیگری از پنجره دوجداره نیز وجود دارد که به آن فولکس واگنی یا تیلت اند اسلاید گفته می شود. این نوع پنجره مانند درب ون های فولکس واگن یک قطعه بازشو دارد که کاملا متحرک است و از چارچوب خارج شده و باز و بسته می شود و به همین خاطر به فولکس واگنی معروف است.

این نوع پنجره هم ممکن است دچار افتادگی شود و رفع افتادگی آن کمی تخصصی تر است و نیاز به دقت و تخصص بیشتری دارد. شما می توانید برای تعمیر پنجره دوجداره خود از تیم متخصص و حرفه ای هوم سرویز کمک بگیرید. اگر می خواهید خودتان پنجره ها را تعمیر کنید، باید بدانید که در این نوع پنجره ابتدا نیاز است که مانند مدل های قبلی شیشه را تنظیم کنید و سعی کنید که شیشه را در جایگاه مناسب خود قرار دهید تا باعث کج شدن پنجره نشود و به یک سمت آن فشار وارد نکند.

در مدل فولکس واگنی در زیر پنجره بازشو یک قسمت وجود دارد که برای تنظیم تعادل پنجره است و این قسمت باعث می شود که پنجره به یک سمت خاص متمایل نشود، گاهی اوقات که افتادگی زیاد باشد، نیاز است که این قسمت را نیز دستکاری کنید و آن را تنظیم کنید تا بتوانید به بهترین شکل رگلاژ را انجام دهید.

در نهایت با انجام این کارها می توانید به راحتی مشکل افتادگی پنجره خود را حل کنید و آن را به حالت اولش برگردانید تا به راحتی و بدون گیر داشتن باز و بسته شود.

4- رفع افتادگی درب دوجداره:

درب دوجداره نیز یکی دیگر از محصولاتی است که در خانه ها زیاد استفاده می شود و باید بدانید که روش رگلاژ کردن آن نیز دقیقا مانند پنجره ها است. بسته به اینکه درب دوجداره شما کشویی، لولایی یا فولکس واگنی باشد، می توانید از روش های گفته شده برای پنجره ها استفاده کنید تا درب را تنظیم و رگلاژ کرده و مشکل آن را به صورت کامل از بین ببرید.

تعمیر پنجره دوجداره با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تعمیر درب و پنجره
تعمیر درب و پنجره با هوم سرویز

جمع بندی

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که برای رفع افتادگی پنجره دوجداره باید چه کاری انجام دهید و چطور این کار امکان پذیر است. در ادامه گفتیم که اصلا دلایل اصلی افتادگی پنجره دوجداره چه چیزهایی هستند و چطور می توانید از این دلایل جلوگیری کنید تا پنجره تان دچار خرابی نشود.

در بخش بعدی نیز با هم بررسی کردیم که برای رفع افتادگی پنجره دوجداره لولایی، کشویی و فولکس واگنی باید چه کاری انجام دهید و با روش رگلاژ هرکدام از این پنجره ها آشنا شدیم.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید به بهترین شکل ممکن، کار رگلاژ پنجره دوجداره را انجام دهید و مشکل افتادگی آن را حل کنید تا پنجره ها به راحتی باز و بسته شوند و مشکلی برایتان ایجاد نکنند. برای تعمیر درب و پنجره های دوجداره منزل و یا نصب توری پنجره خود، شما می توانید از تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز کمک بگیرید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا