رایانه و تکنولوژی

نحوه رجیستری گوشی در سامانه همتا + آموزش ویدئویی

روش رجیستری گوشی در همتا

در سال های اخیر این قانون به وجود آمده است که شما باید گوشی خودتان را در سامانه همتا رجیستر یا ثبت کنید تا بتوانید از امکانات آن بهره مند شوید. این قانون به این دلیل به وجود آمده است که اخیرا واردات گوشی موبایل به صورت قاچاق زیاد شده بود و این باعث می شد که کیفیت و خدمات گوشی ها نیز کاهش پیدا کند. به همین خاطر طرح رجیستری گوشی در سایت همتا ایجاد شد تا تمامی گوشی های وارداتی در سامانه همتا ثبت شوند و فعالسازی آنها مشروط به این موضوع باشد. فرقی نمی کند که شما گوشی خودتان را به صورت نو یا کار کرده خریداری کنید، در هر صورت نیاز است که گوشی خودتان را رجیستری کنید تا بتوانید از امکانات آن بهره مند شوید.

در این مطلب می خواهیم به صورت ویدیویی به شما آموزش بدهیم که گوشی نو یا کار کرده خودتان را چطور در سامانه همتا رجیستر کنید و آن را ثبت کنید تا بتوانید از تمام امکاناتش استفاده کنید.

اگر گوشی خودتان را به تازگی خریداری کرده اید یا یک گوشی کار کرده خریده اید که یکسره پیام سامانه همتا را دریافت می کنید که این گوشی به نام شخص دیگری است، حتما در این محتوا با ما همراه باشید تا نحوه حل این مشکل و ثبت نام در سایت رجیستری گوشی را به صورت کامل به شما آموزش بدهیم.

فهرست مطالب

رجیستری گوشی چه فایده ای دارد؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اصلا رجیستری موبایل چه فایده ای دارد و اگر این کار را انجام ندهید چه اتفاقی می افتد. باید بگوییم که معمولا اگر گوشی خودتان را تا یک ماه رجیستر نکنید و آن را در سامانه همتا ثبت نکنید، گوشی شما به صورت کامل از کار می افتد.

یعنی با سیمکارت شما قابلیت آنتن دهی نخواهد داشت و نمی توانید با آن تماسی برقرار کنید یا شخص دیگری نیز نمی تواند با شما تماس بگیرد. بنابراین نیاز است که حتما گوشی خودتان را رجیستر کنید تا بتوانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید.

برای گوشی های کار کرده نیز اگر رجیستر انجام نشود، گوشی همچنان به نام صاحب قبلی خواهد بود و اگر مشکل قانونی ایجاد شود، صاحب اصلی گوشی آن شخص است و می تواند گوشی را از شما پس بگیرد، به همین خاطر نیاز است که حتما انتقال مالکیت را انجام دهید.

رجیستری گوشی در همتا
رجیستری گوشی در همتا

سایت رجیستری گوشی

شما باید گوشی خودتان را در سامانه همتا که هم وبسایت دارد و هم با شماره گیری #7777* در دسترس است، ثبت کنید. روش راحت تر این است که گوشی خودتان را از طریق کد شماره گیری ثبت کنید و اگر می خواهید با کامپیوتر این کار را انجام دهید، می توانید از طریق سایت سامانه همتا که در ادامه برایتان قرار می دهیم، برای این موضوع اقدام کنید.

ورود به سایت همتا

کد فعالسازی رجیستری گوشی

اگر گوشی موبایل خودتان را به صورت نو خریداری کرده باشید، معمولا روی کارت گارانتی یا جعبه آن، یک کاغذ قرار دارد که با خراشیدن قسمتی از آن، می توانید کدی را مشاهده کنید.

این کد دقیقا همان کد فعالسازی رجیستری گوشی است که با استفاده از آن، می توانید گوشی خودتان را رجیستر کنید و از تمامی امکانات آن استفاده کنید. البته اگر چنین چیزی در گوشی شما وجود ندارد، باید آن را از شخص یا فروشگاهی که خریداری کرده اید پیگیری کنید تا کد یکبار مصرف فعالسازی به شما داده شود.

کد فعالسازی رجیستری گوشی دست دوم

همانطور که در بخش قبل گفتیم، گوشی های نو معمولا کد یکبار مصرف را به همراه خود دارند، اما گوشی دست دوم یا کار کرده این امکان را ندارد و قبلا برای صاحب خود فعالسازی شده است.

برای اینکه بتوانید مالکیت گوشی را به نام خودتان منتقل کنید، باید از صاحب قبلی بخواهید که در سامانه همتا درخواست انتقال مالکیت به شماره شما را انجام دهد تا بتوانید گوشی را به نام خودتان رجیستر کنید و از آن استفاده کنید.

این موضوع را در ادامه به صورت ویدیویی آموزش داده ایم تا بتوانید به راحتی چنین کاری را انجام دهید.

رجیستری گوشی دست دوم
رجیستری گوشی دست دوم

میدونستی که هوم سرویز، خدمات هم ارائه میده؟

آموزش نحوه رجیستری گوشی در سایت همتا

در ادامه برای شما ویدیویی را قرار داده ایم که در آن توضیح داده ایم چطور می توانید گوشی موبایل خودتان را در سایت همتا ثبت و رجیستر کنید. در این ویدیو هم رجیستری گوشی نو آموزش داده شده است و هم رجیستری گوشی کارکرده را به شما توضیح داده ایم.

با مشاهده این ویدیو کوتاه می توانید به راحتی همه چیز را در مورد این موضوع آموزش ببینید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد نحوه رجیستری گوشی در سامانه همتا صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید گوشی نو و کار کرده خودتان را رجیستر کنید تا بتوانید از قطع شدن آن جلوگیری کنید و تمام امکانات آن را استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که به بهترین شکل با این موضوع آشنا شوید و بتوانید گوشی خودتان را سریعتر رجیستر کنید.

اگر دوست دارید نکات بیشتری درباره کار با نرم افزارهای موبایلی و کامپیوتری یاد بگیرید، در بخش تکنولوژی هوم سرویز با ما همراه باشید. مثلا شما می توانید روش کار با برنامه ادیت فیلم حرفه ای و کار با بهترین برنامه مخفی سازی اندروید را به همراه ویدئوی آموزشی در هوم سرویز یاد بگیرید و در کار با اپلیکیشن ها قوی تر و حرفه ای تر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا