بنایی و دکوراسیون

دکوراسیون بالکن های کوچک با طراحی های زیبا و دلنشین

ایجاد فضایی دنج و آرامش بخش در بالکن

دوست دارید فضایی در خانه خود داشته باشید که برایتان پر از آرامش و آسایش باشد؟ با طراحی دکوراسیون بالکن خود و انتخاب المانهای جذاب، می توانید بالکن خانه خود را به فضایی دنج و آرامش بخش تبدیل کنید. حتی اگر بالکن خانه شما کوچک است، باز هم می توانید با ایده های خلاقانه، از فضای بالکن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. در این نوشته با اصول دکوراسیون بالکن های کوچک آشنا خواهید شد و از شما دعوت می کنیم که تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

بازسازی و دکوراسیون با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

چرا دکوراسیون بالکن کوچک اهمیت زیادی دارد؟

با افزایش جمعیت و ساخت خانه‌ های آپارتمانی، دیگر خبری از حیاط های دلباز نیست؛ اما خوشبختانه با وجود تراس یا بالکن ما نیز می توانیم فضایی باز و زیبا را در ابعاد کوچک برای خود بسازیم که از حضور در آن لذت ببریم. به منظور ایجاد فضای آرامش بخش و زیبا، نیاز به متراژ زیاد نیست و شما می توانید تراس و بالکن کوچک خود را به شکلی هوشمندانه انجام دهید تا بهتر و بزرگتر به نظر برسد؛ برای این کار کافی است به نکات گفته شده در این مطلب توجه داشته باشید تا بتوانید بالکن منزل خود را به محیطی گرم و صمیمی برای گذران اوقات فراغت خود تبدیل کنید و با حضور در آن نهایت لذت را ببرید.

اهمیت دکوراسیون بالکن
اهمیت دکوراسیون بالکن

اصول طراحی دکوراسیون بالکن های کوچک

اگر بالکن شما متراژ کمی دارد و می خواهید دکوراسیون این فضا را تغییر دهید، باید ایده هایی را پیاده سازی کنید که برای دکوراسیون بالکن های کوچک مناسب باشند. شما با انتخاب درست المانها و دکوراسیون بالکن خود، می توانید از فضای کم بالکن بهترین استفاده را کنید.

یکی از بهترین ایده ها برای دکوراسیون بالکن، قرار دادن یک تخت یا نیمکت با سایز کوچک در بالکن است. با این کار شما فضایی را برای استراحت و فراغت ایجاد می کنید. استفاده از مبلمان با سایز بزرگ و وسایل تزئینی در بالکن توصیه نمی شود؛ زیرا علاوه بر اشغال کردن فضا، جلوه محیط را می گیرد. پس بهتر است وسایل بالکن را در ابعاد و سایز کوچک انتخاب کنید. شما می توانید از مبلمان تاشو یا میز و صندلی های چوبی تاشو استفاده کنید تا بعد از استراحت روی آنها، میز و صندلی ها را جمع کنید و فضای بالکن را خلوت کنید.

بالکن شما، می تواند یک مکان عالی برای سرو چای و قهوه یا مطالعه و استراحت باشد. برای ایجاد چنین فضای دنج و آرامش بخشی می توانید از پاف و صندلی های راحتی کمک بگیرید تا روی آنها بنشینید و راحت باشید.

میزهایی که به دیوار یا نرده متصل می شوند یا میزهای تاشو، از انتخابهای مناسب برای بالکن کوچک هستند. این میزها پایه ندارند؛ اما بسیار محکم هستند و می توانید با خیال راحت روی آنها چای و غذا بگذارید و میل کنید.

یکی از ایده های مناسب برای چیدمان بالکن آپارتمان این است که از وسایل چندمنظوره استفاده کنید؛ مثلا نیمکتی را در بالکن قرار دهید که فضای ذخیره سازی هم داشته باشد و بتوانید وسایل اضافی را داخل نیمکت قرار دهید. این موضوع برای خانه های کوچک و متوسط اهمیت دارد و می تواند باعث نظم بیشتر فضای خانه شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بازسازی و دکوراسیون هم ارائه میده؟

اگر دوست ندارید در بالکن خانه خود میز و صندلی یا مبلمان قرار دهید، می توانید گلیم یا قالی را روی زمین بالکن بیندازید و بالشت های نرم و راحت را در بالکن قرار دهید تا بتوانید روی این بالشت های نرم بنشینید و به بیرون نگاه کنید.

رنگهای پرکاربرد در دکوراسیون بالکن
رنگهای پرکاربرد در دکوراسیون بالکن

رنگ های پرکاربرد در دکوراسیون بالکنهای کوچک

در این مطلب، روی دکوراسیون بالکنهایی تمرکز داریم که فضای کوچکی دارند. برای دکوراسیون فضاها با متراژ کم، بهتر است از رنگهای روشن استفاده کنید تا فضا بزرگتر به نظر برسد. می توانید از رنگهای خنثی مانند طوسی و کرم برای دکوراسیون بالکن استفاده کنید. اگر دوست دارید زیبایی و جذابیت بالکن خود را بیشتر کنید، می توانید از اکسسوری های کوچک رنگی برای افزایش نشاط و زیبایی بیشتر این فضا استفاده کنید.

استفاده از گل و گیاه در بالکن
استفاده از گل و گیاه در بالکن

استفاده از گل و گیاه برای دکوراسیون بالکن های کوچک

ما انسانها به صورت ذاتی از طبیعت انرژی می گیریم و گسترش شهرنشینی باعث شده است که از طبیعت فاصله بگیریم؛ اما ما می توانیم با اجرای بعضی ایده ها طبیعت را به نزدیکی خود بیاوریم و این نیاز ذاتی را برآورده کنیم. از جمله ایده های بسیار عالی برای دکوراسیون بالکن کوچک، استفاده از گیاهان طبیعی است؛ زیرا وجود گل و گیاه باعث می شود که فضا طبیعی تر و صمیمی تر شود.

در بالکن یا تراس، بهتر است گیاهان آپارتمانی که ابعاد کوچکی دارند و نگهداری آنها نیز آسان است را انتخاب کنید. قرار دادن گلدانهای رنگی نیز باعث زیبایی جلوه بالکن می شود و انتخاب خوبی برای بالکن یا تراس است. اگر از جمله افرادی هستید که خیلی به گل و گیاه علاقه دارید، از شلف های دیواری یا آویز سقف استفاده کنید تا بتوانید گیاهان بیشتری را در بالکن منزل خود قرار دهید.

اگر می خواهید در فضای بالکن بیشتر صرفه جویی کنید، می توانید گلدانهایی را انتخاب کنید که به دیوار یا نرده یا حفاظ بالکن متصل می شوند. بعضی افراد هم دوست دارند که از گلدانهای عریض استفاده کنند و انواع سبزیجات را در گلدان بکارند.

یکی دیگر از کارهای جالب برای دکوراسیون بالکن این است که دیوار سبز ایجاد کنید؛ یعنی گیاهان را به صورت عمودی بکارید و بالکن را فوق العاده زیبا و آرامش بخش کنید.

نکات مهم برای نورپردازی در بالکن

نکته مهم دیگر برای دکوراسیون بالکن کوچک، نورپردازی بالکن است. شما می توانید با استفاده از ایده های جالب و نورپردازی های خاص، جلوه ای منحصر به فرد و خیره کننده به بالکن خود ببخشید. ریسه های رنگی، فانوس ها، لامپهای کوچک و شمع از جمله بهترین انتخاب ها برای نورپردازی بالکن هستند که باعث جذاب تر شدن محیط و برقراری آرامش در آن می شوند. شما می توانید با انتخاب وسایل درست مانند ریسه و فانوس، دیزاین بالکن را به صورتی انجام دهید که بسیار خاص و خودمانی شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات بازسازی و دکوراسیون هم ارائه میده؟

وسایل کاربردی در بالکن
وسایل کاربردی در بالکن

استفاده از متریال درست در کف بالکن

یکی از قسمتهای مهم بالکن که غالبا به آن کم توجهی می شود، کف بالکن است. شما می توانید با انتخاب متریال درست، بالکن خود را چند برابر زیبا و خاص کنید. مثلا می توانید از کاشی های طرح دار یا تایل های چوبی برای کف بالکن استفاده کنید. چمن مصنوعی، یکی دیگر از گزینه های جالب برای کف بالکن است که در سالهای گذشته حسابی پرطرفدار شده است. نصب چمن مصنوعی در آپارتمان نیز باعث می شود احساس کنید به طبیعت نزدیک شده اید و در زیبایی بالکن تاثیر زیادی می گذارد.

استفاده از تابلو و دیوارکوب برای بالکن

یکی دیگر از ایده های جالب برای چیدمان تراس یا بالکن کوچک آپارتمان این است که از تابلو و دیوارکوب استفاده کنید. بالکن آپارتمان شما مکانی برای استراحت کردن و رسیدن به آرامش است و به همین خاطر تمام اجزای آن باید آرامش بخش باشند. شما می توانید از تابلوهای مختلف با جملات انگیزشی یا تابلوی منظره برای دیوار بالکن خود استفاده کنید تا هم بالکن شما زیباتر شود و هم احساس آرامش را به شما منتقل کنند.

تزئین بالکن
تزئین بالکن

سایر وسایل کاربردی در دکوراسیون بالکن

اگر در فصل بهار و تابستان، تمام بالکن در معرض نور خورشید قرار می گیرد، می توانید از سایه بان در این قسمت از خانه استفاده کنید تا در طول روز بتوانید زیر سایه آن بنشینید و استراحت کنید.

همیشه برای دیزاین بالکن آپارتمان این نکته را مد نظر قرار دهید که تجهیزات و اکسسوری های استفاده شده باید با هم هماهنگی و تناسب داشته باشند؛ زیرا در غیر این صورت بالکن شما جلوه چندان زیبایی نخواهد داشت.

اگر بالکن آپارتمان شما در مجاورت اتاق خواب قرار دارد، می توانید ادامه دکوراسیون اتاق خواب را به بالکن منتقل کنید و از وسایل متناسب با وسایل اتاق خوابتان در بالکن استفاده کنید.

یادتان باشد که از شلوغی بیش از حد بالکن خودداری کنید؛ زیرا بالکن شما نه تنها زیبا نمی شود؛ بلکه همانند یک انباری به نظر می رسد!

همیشه یادتان باشد که برای داشتن یک بالکن کوچک با طراحی خلاقانه، لازم است که شما از خلاقیت خودتان استفاده کنید. مثلا می توانید به جای میز و صندلی یا مبل و نیمکت، از تاب برای نشستن در بالکن استفاده کنید که یادآور احساس راحتی و فراغ کودکی است. همچنین می توانید بخشی از عکسهای خانوادگی خود را روی دیوار بالکن نصب کنید تا در زمان استراحت، با دیدن چهره اعضای خانواده خود لبخند بزنید و به وجودشان دلگرم باشید. ایده های زیادی برای دکوراسیون بالکن های کوچک در این نوشته مطرح شد، اما باز هم شما می توانید انتخاب کنید که چه وسایلی برای بالکن شما مناسب تر است و دوست دارید دکوراسیون بالکن را به چه شکلی انجام دهید.

شما می توانید از تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز برای بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود و قسمتهای مختلف آن کمک بگیرید تا فضای خانه شما به زیباترین شکل دربیاید و محیطی شیک و جذاب برای زندگی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا