بنایی و دکوراسیون

ایده‌ های جالب برای نصب سقف آسمان مجازی

زیبایی خانه شما با نصب سقف آسمان مجازی

یکی از عوامل کاهش‌دهنده اضطراب ناشی از محیط خارجی، طراحی هوشمندانه محیط داخلی منزل و حتی محیط کار است؛ زیرا نحوه طراحی دکوراسیون داخلی ‌می‌تواند در کاهش اضطراب نقش زیادی داشته باشد. برای طراحی و ساخت یک دکوراسیون مناسب، باید از ابزارها و المان‌هایی استفاده کرد که به‌ طور مستقیم یا غیرمستقیم در محیط و در افراد تاثیرگذار هستند و به آرامش بیشتر افراد کمک می‌کنند. یکی از مدرن‌ترین انواع سقف‌های کاذب، سقف آسمان مجازی است. این نوع سقف‌ها به دلیل اینکه با فطرت طبیعت‌گرا و آزاد روح انسان‌ها همسو هستند و در کنار آن، طراحی‌های بسیار زیبا و منحصر به‌فردی دارند، با استقبال زیادی روبه‌رو شده‌اند.

امروزه به دلیل مدرن ‌بودن این سقف‌ها در کنار تمامی ویژگی‌های بی نظیرشان، از پرطرفدارترین سقف‌های کاذب محسوب ‌می‌شوند. سقف‌های آسمان مجازی از صفحات پلکسی گلس ساخته ‌می‌شوند و با استفاده از تکنولوژی چاپ به صورت تایل‌های آسمان مجازی تولید ‌می‌شوند. سپس با کنار هم قرارگرفتن این تایل‌ها طرح‌های زیبایی روی سقف اجرا ‌می‌شوند.

سقف‌های آسمان مجازی یک تکنولوژی پیشرفته از ترکیب هنر معماری و چاپ محسوب ‌می‌شوند که کیفیت و وضوح بسیار بالایی دارند و ‌می‌توانند یک آسمان مجازی واقعی را برای سقف منزل شما فراهم کنند. همانطور که گفته شد، این سقف‌ها از ورق‌های پلکسی گلس که نوعی ترموپلاستیک هستند، تولید ‌می‌شوند. این ورق‌ها خاصیت ضد گردوغبار دارند. علاوه‌ بر آن، حتی پس از مدت طولانی به‌سادگی و تنها با استفاده از یک دستمال نمدار تمیز ‌می‌شوند. همچنین با توجه به مکان نصب این سقف‌ها نیز ضخامتشان بین 2، 4 و 6 میلی‌متر متغیر است.

در این مقاله، سقف آسمان مجازی همراه با ویژگی‌ها و مزایایش معرفی شده است و در ادامه آن شما ‌می‌توانید ایده‌های جالب برای نصب آسمان مجازی را مطالعه کنید.

نصب آسمان مجازی با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

سقف آسمان مجازی
سقف آسمان مجازی

آسمان مجازی چیست؟

همانطور که گفته شد، آسمان مجازی از مدرن‌ترین و پرطرفدارترین انواع سقف‌های کاذب است که طراحی زیبا و منحصربه‌فردی دارد. این سقف‌ها سه قسمت کلی دارند:

  1. سازه نور پردازی

همانطور که احتمالا ‌می‌دانید، یکی از عوامل موثر برای جلوه طبیعی و ظاهر زیبای نمای سقف، نورپردازی مناسب سقف است که باید کاملا اصولی باشد. سازه نورپردازی اولین قسمت سقف آسمان مجازی است که به سقف اصلی متصل ‌می‌شود. به طور کلی، برای ایجاد نور مطلوب در این سقف‌ها از سه نوع المان مختلف استفاده خواهد شد که این سه المان عبارتند از:

  • نورپردازی با استفاده از لامپ‌های LED
  • نورپردازی با استفاده از لامپ‌های FPL
  • نورپردازی با استفاده از لامپ‌های T4 و T5

هر یک از این لامپ‌ها مزایای خود را دارند و شما ‌می‌توانید بسته به سلیقه خود از انواع آن‌ها استفاده کنید.

  • سازه سقف کاذب

سازه سقف کاذب دومین قسمت سقف آسمان مجازی است که بعد از تعبیه سازه نور پردازی و با رعایت یک فاصله اصولی اجرا ‌می‌شود. این فاصله برحسب نوع نورپردازی انتخاب خواهد شد. همچنین سازه سقف کاذب تنوع زیادی دارد که افراد ‌می‌توانند بسته به سلیقه و بودجه خود یکی از انواع آن را انتخاب کنند تا بتوانند سقف ساختمان را با انواع موجود سقف کاذب دکور کنند. یادتان باشد تنها در فضایی که قرار است آسمان مجازی اجرا شود، از سازه سپری با ابعاد قابل اجرای 30*30، 60*60 یا 120*60 استفاده ‌می‌شود.

  • تایل آسمان مجازی

پس از نصب سازه سقف کاذب، تایل آسمان مجازی نصب خواهد شد. این تایل‌ها شامل طرح موردنظر فرد خواهند بود. در واقع، تفاوت بارز سقف‌های آسمان مجازی با سایر سقف‌های کاذب در تایل‌های آن است. ‌در این ‌صورت ‌می‌توان گفت که در تایل‌های آسمان مجازی از تصاویر باکیفیت که غالبا ترکیبی از آسمان با المان‌های طبیعی است، در مدل‌ها، طرح‌ها و حجم‌های مختلف استفاده می‌شود و شما ‌می‌توانید طرح تایل‌های خود را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنید. تعداد تایل‌ها غالبا بسته به فضا و بودجه افراد انتخاب ‌می‌شوند. پس از آن طرح مورد نظر روی تایل‌ها چاپ شده و این تایل‌ها به ‌صورت پازل کنار یکدیگر قرار گرفته و نصب ‌می‌شوند.

مزایای نصب آسمان مجازی
مزایای نصب آسمان مجازی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آسمان مجازی هم ارائه میده؟

مزایای استفاده از سقف آسمان مجازی

استفاده از سقف آسمان مجازی مزایای بسیاری دارد؛ که این مزایا عبارتند از:

  • با استفاده از سقف آسمان مجازی جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای در فضا ایجاد ‌کرد که فضای طبیعت را یادآوری می کند و در نتیجه شما با نگاه‌ کردن به آسمان مجازی ‌می‌توانید تا حد زیادی آرامش حاصل از گذران وقت در طبیعت را حس کنید.
  • با استفاده از آسمان مجازی، اضطراب و استرس ناشی از زندگی شهری و محیط کاری رفع شده و این سقف منجر به القای حس آرامش و بهبود کیفیت زندگی ‌می‌شود. در واقع اگرچه آسمان مجازی مصنوعی است؛ اما وجود تایل‌های بی‌نظیر این سقف‌ها باعث آشتی هرچه بیشتر انسان با محیط زیست ‌می‌شود.
  • این سقف‌ها قابلیت جایجایی دارند و بسیار آسان و سریع نصب می‌شوند.
  • به دلیل اینکه وزن این سقف‌ها سبک است، امکان حمل آسان آن‌ها نیز وجود دارد.
  • دسترسی به پشت سقف آسمان مجازی آسان است و به همین دلیل شما ‌می‌توانید به‌ سادگی تعمیر سقف را انجام دهید یا سایر مشکلات احتمالی را رفع کنید.
  • این سقف‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید ‌می‌شوند که شما ‌می‌توانید بسته به سلیقه خود انواع آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین در اکثر موارد امکان چاپ طرح موردنظر شما نیز وجود دارد.
  • سقف‌های مجازی ضد آب و ضد گردوغبار هستند و حتی در صورت کثیفی، به‌ سادگی و تنها با یک دستمال نمدار تمیز ‌می‌شوند.
  • این سقف‌ها سبک ‌وزن هستند و به همین دلیل هیچ بار اضافه‌ای روی سقف ساختمان ایجاد نمی‌کنند.
  • سقف‌های آسمان مجازی غالبا خاصیت آنتی‌ باکتریال دارند.
  • این سقف‌ها در رنگ و نوع نیز متفاوت هستند و حتی می‌توانند با سایر موارد نظیر کناف نیز ترکیب شوند.
  • سقف‌های آسمان مجازی غیر قابل اشتعال هستند و در آتش سوزی حرارت را انتقال نمی‌دهند.
  • با انتخاب آسمان مجازی شما ‌می‌توانید سقف خود را دقیقا مطابق با سلیقه و دیزاین موردنظرتان طراحی کنید.
  • چاپ تایل‌های سقف‌ آسمان مجازی با کیفیت بسیار بالایی انجام ‌می‌شود و غالبا در چاپ این تایل‌ها از مواد درجه‌ یک استفاده ‌می‌شود.

سقف‌های آسمان مجازی در کنار زیبایی و مزیت‌های فوق‌العاده‌ای که دارند بسیار اقتصادی و به‌صرفه هستند. همچنین امکان نصب این سقف‌ها در انواع مکان‌ها اعم از ساختمان‌های مسکونی، اداری، سرویس‌های بهداشتی، هتل، استخر و… وجود دارد.

آسمان مجازی در اتاق پذیرایی
آسمان مجازی در اتاق پذیرایی

ایده‌های جالب برای نصب سقف آسمان مجازی

در ادامه با ایده های جالب برای نصب سقف آسمان مجازی آشنا خواهید شد. شما می توانید نصب آسمان مجازی را به تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید. برای این کار می توانید از مطالب زیر نیز ایده بگیرید و آنها را اجرا کنید:

مکان نصب سقف آسمان مجازی

همانطور که گفته شد، استفاده از سقف‌های آسمان مجازی محدودیت مکانی ندارد و شما ‌می‌توانید از انواع آن‌ها در دکوراسیون داخلی خانه خود مانند سالن پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و سرویس بهداشتی و حتی در سالن سقف ادارات و سالن همایشات نیز استفاده کنید.

اگر ‌می‌خواهید فضای کاری دلپذیر و آرامش‌بخشی داشته باشید، ‌می‌توانید از سقف‌های آسمان مجازی در محل کار خود استفاده کرده و از حس آرامش آن‌ها لذت ببرید. همانطور که ‌احتمالا می‌دانید یکی از عوامل اصلی در فضای ادرای، چیدمان دکوراسیون است؛ تا حدی که این مسئله ‌می‌تواند در جلوگیری از تنش‌های محیط کار بسیار تاثیرگذار باشد. استفاده از تصاویر جذاب طبیعت در سقف محیط کار باعث افزایش انگیزه و ایجاد آرامش در محیط خواهد شد.

شما ‌می‌توانید در حمام و دستشویی منزل خود از آسمان مجازی استفاده کنید. اگر به حمام‌های قدیمی ‌نگاه کنید، در اغلب آن‌ها طرح‌های زیبا و جذابی را روی دیوارها مشاهده خواهید کرد که بسیار زیبا هستند. نصب سقف آسمان مجازی در سرویس بهداشتی منزل اعم از حمام یا دستشویی ‌می‌تواند زیبایی و جذابیت خاصی را به محیط اضافه کند.

از دیگر مکان‌های رایج استفاده از آسمان مجازی، ساختمان‌های تجاری هستند. روزانه افراد زیادی در پاساژ‌ها، مغازه‌ها و مکان‌های تفریحی مانند مراکز ورزشی و استخرها قدم می‌گذراند. حالا اگر این افراد خود را در یک فضای باز ببینند، احساس بهتر و دلپذیرتری خواهند داشت و از محیط بیشتر لذت می‌برند. انتخاب سقف آسمان مجازی در مکان‌های تجاری ‌می‌تواند روی حس هیجان‌انگیز خرید افراد تاثیر بگذارد.

شاید جالب باشد بدانید که استفاده از سقف آسمان مجازی در مکان‌های پزشکی نیز بسیار توصیه ‌می‌شود. در واقع استفاده از این سقف‌ها در فضاهای پزشکی ‌می‌تواند تاثیر فیزیولوژیکی و ویژه‌ای در این فضاها داشته باشد. وجود رنگ‌های طبیعی و زنده آسمان و طبیعت و ایجاد یک فضای دلچسب و واقعی در فضاهای پزشکی مانند بیمارستان، مطب و آزمایشگاه‌ها تاثیر بسیار خوبی روی مراجعه‌کنندگان می‌گذارد.

مکان مناسب برای اجرای آسمان مجازی
مکان مناسب برای اجرای آسمان مجازی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آسمان مجازی هم ارائه میده؟

نورپردازی آسمان مجازی

شما ‌می‌توانید از ایده‌های مختلف نورپردازی با استفاده از سقف آسمان مجازی استفاده کنید. برای این منظور توجه داشته باشید که هرچه نورپردازی سقف شما با دقت بیشتر و اصولی‌تر انجام شود، آسمان مجازی و محیط داخلی زیباتری خواهید داشت. به همین دلیل است که نورپردازی از مهم‌ترین نکات برای نصب سقف آسمان مجازی است. برای اینکه آسمان مجازی جلوه طبیعی بیشتری داشته باشد، شما باید از سیستم قدرتمند نورپردازی در آن استفاده کنید. سیستم‌های نورپردازی زیرکابینتی، فلورسنت، رنگی، اس‌ام‌دی و ال‌ای‌دی از رایج‌ترین انواع نورپردازی‌هایی هستند که برای نصب سقف کاذب مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. اگرچه شما ‌می‌توانید از سایر انواع نورپردازی‌ها نیز استفاده کنید.

برای نورپردازی بهتر در سقف آسمان مجازی شما ‌می‌توانید از لامپ‌های فلورسنت یا مهتابی، T5، T8 و T10 در پشت تایل‌ها استفاده کنید. غالبا در بهترین حالت برای هر تایل 60*60  دو عدد مهتابی 120 سانتی‌متری نصب ‌می‌شود که در بین هر یک از این مهتابی‌ها و تایل‌ها یک فاصله 20 سانتی‌متری در نظر گفته خواهد شد. در هنگام استفاده از این لامپ‌ها ‌می‌توان برای بازتاب بهتر نور صفحه، آنودایز قرار داد و برای راندمان بهتر نیز ‌می‌توان استارتر را حذف کرد. همچنین نصب این قابها نیز به‌ سادگی انجام ‌می‌گیرد.

شما ‌می‌توانید از پنل‌های قدرتمند و استاندارد LED برای سقف آسمان مجازی خود استفاده کنید که نورپردازی بسیار مناسبی دارند. با استفاده از این پنل‌ها زاویه تابش نور تما‌می‌ تایل را پوشش ‌می‌دهد و غالبا در سایز 40*40 و 60*60 مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. این نوع پنل‌ها طول عمر بسیار بالایی دارند و هنگام نصب آن‌ها نیاز به استفاده از ترانس یا سایر متعلقات وجود نخواهد داشت. حداقل فاصله پنل‌های LED و تایل آسمان مجازی باید 10 سانتی‌متر باشد. پنل‌های LED مصرف بسیار کمی ‌دارند و فاقد اشعه uv ‌هستند. همچنین نصب آن‌ها نیز به‌سادگی انجام ‌می‌شود.

نورپردازی با استفاده از پنل‌های فریم‌لس نیز در سقف‌های آسمان مجازی وجود دارد. این نورپردازی به دلیل وجود استانداردهای لازم غالبا در اتاق‌های ام‌آر‌آی و رادیولوژی و در تایل‌های آسمان مجازی بسیار مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند. ضخامت این پنل‌ها تنها 15 میلی‌متر است و در دو سایز استاندارد 60*60 و 60*120 به‌ صورت یک پک تایل و نور ارائه ‌می‌شوند. طول عمر مفید این نوع پنل‌های ال‌ای‌دی نیز بالا است و نصب آن‌ها نیز به‌سادگی انجام خواهد شد. این پنل‌ها ضخامت کمی ‌دارند و کم‌جا هستند و ساخت آن‌ها نیز غالبا از کیفیت بالایی برخوردار است. همچنین با استفاده از آن‌ها نور یکنواختی در محیط ایجاد خواهد شد. از مزیت‌های مهم این پنل‌ها پکیج کامل آن‌ها است و وسایل آن‌ها نیز به‌سادگی قابل جابجایی است.

شما ‌می‌توانید از لامپ‌های رنگی RGB و کریستال‌های سوارسکی نیز در سقف‌های آسمان مجازی استفاده کنید. لامپ‌های رنگی قابلیت تولید رنگ‌های مختلف را دارند و کریستال‌های سوارسکی نیز ضد آب و کم ‌مصرف هستند و نمای فوق‌العاده زیبایی را به ‌خصوص در طرح‌های آسمان شب و ستاره‎‌ها ایجاد ‌می‌کنند.

همچنین امکان استفاده از لامپ‌های اس‌ام‌دی و فیبرهای نوری نیز در سقف آسمان مجازی وجود دارد. لامپ‌های اس‌ام‌دی انرژی گرمایی پایین و حتی مصرف پایینی دارند؛ اما در برابر، نور زیادی ایجاد ‌می‌کنند. فیبرهای نوری نیز نور زیادی ایجاد نمی‌کنند؛ اما اگر در طرح‌های کهکشانی و ستاره‌ها استفاده شوند، زیبایی فوق‌العاده‌ای خواهند داشت.

نورپردازی آسمان مجازی
نورپردازی آسمان مجازی

طراحی سقف های خاص و منحصر به ‌فرد

به دلیل کاذب‌ بودن این نوع سقف‌ها، آسمانهای مجازی ‌می‌توانند در تما‌می نقاط نصب شوند. همچنین امکان استفاده از این سقف‌ها در کنار مواردی مانند کناف، رابیتس و گچ و حتی PVC نیز وجود دارد. با این توضیحات می توان گفت که شما ‌می‌توانید سقف آسمان مجازی خود را به هر صورتی که خواستید طراحی کنید. از طرفی، همانطور که گفته شد امکان چاپ طرح مورد نظر شما روی تایل‌های آسمان مجازی در اغلب موارد وجود خواهد داشت و شما ‌می‌توانید تصویر مورد علاقه خود را در سقف آسمان مجازی محیط داخلی موردنظرتان استفاده کنید.

اجرای آسمان مجازی با هوم سرویز
اجرای آسمان مجازی با هوم سرویز

جمع بندی مطالب

همانطور که خواندید، سقف‌های آسمان مجازی از مدرن‌ترین و رایج‌ترین سقف‌های کاذب هستند که زیبایی فوق‌العاده و طراحی بی‌نظیری دارند. اگر ‌می‌خواهید محیطی جذاب داشته باشید، ‌می‌توانید از سقف‌های آسمان مجازی در انواع طرح‌های مختلف بسته به سلیقه خود استفاده کنید. با این کار علاوه ‌بر اینکه محیط داخلی شما جذاب‌تر و زیباتر به‌نظر ‌می‌رسد، هنگام تماشای سقف آسمان مجازی خود حس آرامش خاصی را تجربه خواهید کرد. برای این منظور کافی است طرح مناسبی را برای سقف آسمان مجازی خود انتخاب کرده و از نورپردازی صحیح و حرفه‌ای در طراحی سقف استفاده کنید تا بتوانید تما‌می‌ مزایای سقف کاذب آسمان مجازی را در کنار زیبایی و حس فوق‌العاده آرامش آن، تجربه کنید.

اگر برای دکوراسیون فضای داخلی خود به دنبال تیمی حرفه ای و باتجربه هستید، به هوم سرویز اعتماد کنید. شما می توانید نصب و اجرای سقف کناف و اجرای آسمان مجازی را به تیم هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا