زیبایی

بهترین روش برای ویتامینه مو با مواد طبیعی در منزل

برای حفظ سلامت و زیبایی موها، راه‌های مختلفی وجود دارد که تغذیه، مهم‌ترین آنها است. با این وجود، گاهی کنترل اوضاع از دست شما خارج می‌شود و تا به خود بیایید، با موهایی شکننده و خشک مواجه شده‌اید. در این صورت، باید سراغ تکنیک‌های دیگری مانند ویتامینه مو بروید. اما همه، به آرایشگاه رفتن علاقه‌ای ندارند. به همین دلیل، به ویتامینه کردن مو در منزل روی می‌آورند. ویتامینه مو خانگی دقیقاً چیست و به چه موادی احتیاج دارد؟ این مقاله را بخوانید تا پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

فهرست مطالب:

موهای شما به چه ویتامین‌هایی نیاز دارند؟

پیش از آنکه سراغ چگونگی ویتامینه کردن مو با مواد طبیعی برویم، بد نیست بدانید که کدام ویتامین‌ها برای مو حیاتی هستند.

  • نام بیوتین یا همان ویتامین B7 را احتمالاً زیاد شنیده‌اید. اگر سطح بیوتین در بدن شما پایین باشد، باید انتظار ریزش مو را داشته باشید. بنابراین یا آن را از طریق غلات، زرده تخم ‌مرغ و گوشت تأمین کنید و یا از راه قرص‌های مکمل؛
  • کمتر کسی است که از اهمیت ویتامین C برای سلامت موها، بی ‌خبر باشد. این ویتامین، برای جذب آهن مفید است و منایع غنی آن، شامل مرکبات، سبزیجات برگ‌دار و فلفل دلمه‌ای می‌شوند؛
  • کمبود ویتامین D  هم می‌تواند باعث ریزش موها شود. پس ماهی‌ها، نوشیدنی‌های غنی‌شده یا مکمل‌ها را، در رژیم غذایی خود جای دهید؛
  • همانطور که می‌دانید، زینک نقش مهمی در ساختن پروتئین و دیگر سلول‌های بدن دارد. اما چون، بدن قادر به تولید آن نیست، باید در مکمل‌ها، گوشت، حبوبات و آجیل، سراغ آن را بگیرید؛
  • در ادامه، به شما خواهیم گفت که چطور از ویتامین E برایویتامینه کردن مو در منزل، کمک بگیرید. با این وجود، تخمه آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو را هم در رژیم غذایی خود نادیده نگیرید؛
  • سیب‌زمینی شیرین، هویج، کدو حلوایی، اسفناج، شیر، تخم ‌مرغ و ماست را در تغذیه‌تان بگنجانید تا موهای شما، از موهبت ویتامین A، برخوردار شوند.

از ویتامینه مو چه می‌دانید؟

موها به دلایل مختلفی از جمله، دکلره، عوامل ژنتیک، تغذیه نا مناسب و غیره؛ ضعیف شده یا دچار ریزش می‌شوند. ویتامینه کردن مو، روشی برای احیای موهای آسیب‌ دیده به شمار می‌رود. این کار را، هم می‌توان در یک سالن زیبایی انجام داد و هم در منزل. مواد ویتامینه مو در ارایشگاه و خانه، تفاوتی با هم ندارند. در هر دوی اینها، کرم ویتامینه مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما برای ویتامینه کردن مو در منزل، انتخاب با خودتان است. شما می‌توانید این روش را با کمک بهترین کرم ویتامینه مو انجام دهید یا به مواد طبیعی، روی بیاورید.

در هر صورت، نتیجه یکسان است: موها تغذیه شده؛ ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌های لازم را دریافت می‌کنند. اگر گزینه مورد نظر شما، ویتامینه مو خانگی است؛ نخست چند ماسک ویتامینه مو را بشناسید و سپس، با انجام مراحل زیر، دست به کار شوید:

  • ابتدا، موها را به خوبی با شامپو بشویید و کامل تمیز کنید؛
  • آنها را خشک کنید، البته نه کامل. اجازه دهید اندکی رطوبت در موهایتان باقی بماند؛
  • حالا با یک گیره، موها را دسته‌بندی کنید، درست مثل وقتی که می‌خواهید آنها را رنگ کنید؛
  • برای قرار دادن ماسک روی موها، آماده شوید.

ویتامینه کردن مو در منزل با کمک شیر و عسل

پیش از هر چیز باید بگوییم که این شیوه، برای موهای نازک فوق ‌العاده است. عسل، یک مرطوب ‌کننده عالی بوده که فولیکول‌های مو را نرم می‌کند و به موهای کدر، درخشش می‌دهد. ضمن اینکه شیر نیز، به رشد و تقویت موها کمک می‌کند.

بنابراین، یک قاشق غذاخوری عسل را با یک فنجان شیر، مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی تمام سر بگذارید و 20 دقیقه صبر کنید. سپس ماسک را با آب ولرم و شامپوی ملایم، آبکشی کنید. پیشنهاد می‌کنیم که این پروسه را، هفته‌ای دو بار تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

ویتامینه کردن مو با ماسک شیر و عسل
ویتامینه کردن مو با ماسک شیر و عسل

موهای وز را با ماسک موز و روغن زیتون، ویتامینه کنید

موز، میوه ای سرشار از پتاسیم، ویتامین‌ها و روغن‌های طبیعی است که به موها، رطوبت ‌رسانی می‌کند. به ‌علاوه، بهبود الاسیته مو و درخشش آن هم از دیگر خواص موز هستند. روغن زیتون نیز، گردش خون را تقویت می‌کند و باعث می‌شود تارهای مو نرم، سالم و ضخیم‌تر شوند. در نتیجه، این ماسک یکی از بهترین گزینه‌ها، برای ویتامینه کردن مو در منزل است.

کافی است یک عدد موز رسیده را له کرده و  با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، ترکیب کنید. آنها را آنقدر به هم بزنید تا ترکیب شکل کف ‌آلودی به خود بگیرد. در نهایت، ماسک را از ریشه تا نوک موها بزنید، 20 دقیقه صبر کنید و بعد بشویید. این ماسک را، یکبار در هفته امتحان کنید.

موهای ضخیم دارید؟ ماست و روغن زیتون به شما کمک می‌کنند

جالب است بدانید که ماست طبیعی، سرشار از پروتئین است که باعث تغذیه موها می‌شود. در مورد خواص روغن زیتون نیز، پیشتر صحبت کردیم. پس در صورتی که موهای ضخیم شما به ویتامینه، نیاز دارند؛ دستور العمل زیر را انجام دهید:

یک فنجان ماست طبیعی را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی همه موها بگذارید و 10 دقیقه، منتظر بمانید. سپس ماسک را، با آب خنک و شامپو آبکشی کنید. تکرار این ترکیب یکبار در هفته، کافی است.

ویتامینه مو خانگی با ماست برای موهای ضخیم
ویتامینه مو خانگی با ماست برای موهای ضخیم

ترکیب ویتامین E و زرده تخم‌ مرغ برای ویتامینه کردن مو در منزل

موهای رنگ ‌شده، بیشتر از سایر انواع موها در معرض آسیب قرار دارند. از آنجایی که ویتامین E، حاوی آنتی ‌اکسیدان طبیعی است، به سلامت کف سر و رشد مو کمک می‌کند. زرده تخم ‌مرغ نیز، غذایی فوق ‌العاده برای موهای شما به شمار می‌رود. چرا که، ترکیب منحصر به فردی از انواع ویتامین‌ها، در آن وجود دارد.

پس اگر موهای رنگ ‌شده دارید؛ مایع داخل یک کپسول ویتامین E  را از آن خارج کنید. حالا مایع را، با دو عدد زرده تخم‌ مرغ، ترکیب کرده و خوب به هم بزنید. ماسک موجود را یکدست، روی تمام موها قرار دهید و 30 دقیقه، صبر کنید. در پایان هم، موها را با آب ولرم شستشو دهید. برای گرفتن نتیجه بهتر، ماسک را، یکبار در هفته تکرار کنید.

ویتامینه کردن مو در منزل برای موهای رنگ ‌شده
ویتامینه کردن مو در منزل برای موهای رنگ ‌شده

ماسک آووکادو و شیر نارگیل؛ مخصوص ویتامینه موهای فر

آووکادو سرشار از بیوتین است. در مورد خواص روغن زیتون و عسل نیز، توضیح دادیم. در کنار اینها، شیر نارگیل نیز ریزش موها را کند کرده و خشکی کف سر و مو را بهبود می‌بخشد. برای ویتامینه کردن مو در منزل با استفاده از این ماسک، به شیوه زیر عمل کنید:

یک عدد آووکادو را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و عسل و سه قاشق غذاخوری شیر نارگیل، ترکیب کنید. مواد را طوری مخلوط کنید که خمیر حاصل شود. اکنون خمیر را از ریشه تا نوک موها گذاشته و 30 دقیقه، منتظر بمانید. در پایان هم، سرتان را با آب سرد و شامپو بشویید و ماسک را یکبار در هفته، تکرار کنید.

آووکادو و عسل؛ بهترین کرم ویتامینه مو
آووکادو و عسل؛ بهترین کرم ویتامینه مو

سوالات رایج درباره ویتامینه مو

فرق کراتینه با ویتامینه مو چیست؟

در تکنیک کراتینه، با استفاده از مواد شیمیایی موها صاف و لخت می‌شوند. این، در حالی است که ویتامینه مو برای تقویت و تغذیه کردن آن، به کار می‌‌رود. ضمن اینکه، مواد شیمیایی در این روش جایی ندارند و بر صافی موها نیز، اثری ندارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ویتامینه و ماسک مو بانوان هم ارائه میده؟

آیا ویتامینه مو عوارض دارد؟

بسیاری نگران عوارض ویتامینه مو هستند؛ چرا که گمان می‌کنند مواد به کار رفته در آن، شیمیایی هستند. اما برای ویتامینه کردن مو در منزل، شما از مواد کاملاً طبیعی استفاده می‌کنید. فقط باید دقت کنید که ماسک، زیادی روی موهایتان نماند. اگر به آرایشگاه هم می‌روید، جای معتبری را انتخاب کنید تا از کیفیت مواد، مطمئن شوید.

ویتامینه مو در منزل بهتر است یا آرایشگاه؟

پاسخ این سوال به اولویت‌های شما بستگی دارد. برای ویتامینه کردن موها در آرایشگاه، شما باید به یک سالن معتبر بروید و هزینه نسبتاً زیادی را هم بپردازید. اما در منزل، هر زمان که خواستید می‌توانید از ماسک‌های طبیعی استفاده کنید. اگرچه برای مشاهده نتایج، به زمان بیشتری احتیاج دارید.

کلام پایانی

همانطور که دیدید، ویتامینه کردن مو در منزل کار پیچیده‌ای نیست. همچنین، انجام آن در خانه هزینه‌های شما را نیز کاهش خواهد داد. هر چند که زمان بیشتری را باید، به انتظار مشاهده نتایج بنشینید.

علاوه بر نکات مهم پیرامون ویتامینه، شما می‌توانید در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز، مقالات مفید دیگری را هم بخوانید. در این مطالب، ما اطلاعات کاربردی و جدیدی را از صنعت زیبایی در اختیار شما قرار داده‌ایم. با خواندن آنها، مراقبت از پوست و مو در خانه، دیگر دشوار نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا