زیبایی

بهترین روش برای پاک کردن تاتوی ابرو و بدن چیست؟

زمانی، خانم‌ها برای داشتن ابروهای مرتب سراغ تاتو می‌رفتند. از آن روزها تا امروز، تکنیک‌های متنوعی برای شکل دادن به ابروها روی کار آمده‌اند. به همین دلیل، خیلی‌ها در صف پاک کردن تاتو ابرو قرار گرفته‌اند و دیگر علاقه‌ای به آن ابروهای پر رنگ غیر طبیعی ندارند. بنابراین، متدهای ریموو تاتو ابرو یا حتی بدن هم، روز به روز متنوع‌تر می‌شوند. شما می‌توانید از درمان‌های کلینیکی برای این کار کمک بگیرید یا اینکه، روش خانگی پاک کردن تاتو را امتحان کنید. ما در این مقاله، این راهکارها را با شما در میان می‌گذاریم.

فهرست مطالب:

چند درمان کاربردی برای پاک کردن تاتو ابرو

همانطور که گفتیم، انتخاب شیوه از بین بردن تاتو با خود شما است. آنها که درمان‌های کلینیکی را ترجیح می‌دهند، می‌توانند سراغ تکنیک‌های زیر بروند.

درما ابریژن؛ قدیمی‌ترین متد ریموو تاتو

یکی از نخستین شیوه‌ها برای پاک کردن تاتو بدن و ابرو، درما ابریژن است. در این پروسه بسیار دقیق، از مواد ساینده گوناگونی مانند کریستال‌ها، براش‌ها و سمباده‌های مخصوص استفاده می‌کنند. در نتیجه، لایه‌هایی از پوست از بین رفته و نشانه‌های تاتو، به تدریج محو می‌شوند. اما درما ابریژن هم معایبی دارد.

 از آن جمله می‌توان به خونریزی و به جا ماندن اسکارها، اشاره کرد. ضمن اینکه برای جلوگیری از هرگونه عفونت احتمالی و تا زمان بهبودی کامل، شما ملزم به مصرف داروهای موضعی هستید. دلایل فوق باعث شده‌اند تا بسیاری، برای پاک کردن تاتو ابرو سراغ روش‌های دیگر بروند.

لیزر؛ درمان محبوبِ از بین بردن تاتو

اگر به دنبال یک روش جایگزین جهت پاک کردن خالکوبی هستید، لیزر درمانی گزینه بهتری است. اولین درمان‌های لیزری، از لیزرهای CO2 استفاده می‌کردند. اما به تدریج، جای خود را به لیزرهای الکساندرایت یا کیوسوئیچ دادند. در این نوع لیزرها، احتمال آسیب رسیدن به پوست یا از بین رفتن رنگ آن، کمتر است.

تعداد جلسات لازم برای درمان نیز، بین یک تا پنج جلسه متغیر است. در حقیقت این موضوع، به عمق، اندازه و پیگمنت تاتو بستگی دارد. ضمن اینکه فاصله بین جلسه‌های درمان، حدود شش هفته است. این نکته را هم باید اضافه کنیم که در لیزرتراپی، مراقبت‌های پس از درمان چندان زیاد نیستند. با این وجود، بسیاری معتقد هستند که این تکنیک، برای پاک کردن تاتو ابرو، بسیار زمان‌بر است.

به عبارت دیگر، از آنجایی که فاصله بین درمان‌ها، تقریباً شش هفته است؛ حدود شش ماه طول می‌کشد تا پروسه تکمیل شود. بنابراین، این احتمال وجود دارد که در این فاصله رنگ ابروها به قهوه‌ای متمایل شود. چون لیزر به فولیکول‌های مو آسیب نمی‌زند و به عمق پوست نفوذ نمی‌کند، کار اندکی دشوار می‌شود.

لیزر درمانی برای محو کردن تاتو بدن و ابرو
لیزر درمانی برای محو کردن تاتو بدن و ابرو

سالین یا محلول نمک؛ مناسبِ افراد حساس

افرادی که از درمان‌های تهاجمی و لیزر گریزان هستند، می‌توانند سراغ سالین بروند. این درمان مستلزم تزریق محلول سالین به پوست است و به چند جلسه، نیاز دارد. پس از تزریق، جوهر از روی پوست بلند شده و به مرور، کنده می‌شود. مزیت سالین ‌درمانی این است که در فرایند پاک کردن تاتو ابرو، پوست آسیب زیادی نمی‌بیند. ضمن اینکه، درد آن نسبت به لیزر و درما ابریژن کمتر است و مراقبت‌ها نیز، سخت نیستند. اما سالین را هم می‌توان یک تکنیک زمان‌بر دانست. چرا که فواصل بین جلسات، حدود چهار تا شش هفته است.

تاتو ونیش (Tattoo Vanish)؛ ریموو تاتو ابرو با جدیدترین تکنیک

از تاتو وَنیش، به عنوان یک تکنیک کاملاً طبیعی نام می‌برند. در این شیوه، از جراحی یا مواد شیمیایی خبری نیست و درد هم در مقایسه با دیگر روش‌ها، کمتر است. با این وجود، ممکن است برای برخی افراد، همچنان آزار دهنده باشد.

نحوه انجام کار به این صورت است که ابتدا، با دستگاه تاتو پوست را باز می‌کنند. سپس در محل تاتو، با استفاده از ژل لیدوکائین بی حسی موضعی ایجاد می‌کنند. در مرحله بعد، به مدت 10 دقیقه روی پوست، ابزار مخصوصی به نام جوهر پاک‌کن را به کار می‌برند. در نتیجه این عمل، پوسته‌های زخم به وجود می‌آیند که خودشان، به مرور زمان می‌ریزند. تاتو ونیش یک روش سریع و مؤثر است که در حذف تاتوی ابروها، محبوبیت زیادی دارد.

از بین بردن تاتو ابرو با جدیدترین متد
از بین بردن تاتو ابرو با جدیدترین متد

درمان‌های خانگی پاک کردن تاتو ابرو، چه هستند؟

بدون شک تکنیک‌هایی که در بالا از آنها نام بردیم، کم ‌هزینه نیستند. اما شما می‌توانید در خانه و با مواد طبیعی، به پاک کردن تاتو بدن و ابروی خود بپردازید.

آلوئه‌ورا؛ بهترین روش از بین بردن تاتو ابرو

معجونی که به شما معرفی می‌کنیم، بهترین گزینه برای رهایی از شر تاتو است. هرچند که باید اندکی صبور باشید و چند مرحله، آن را تکرار کنید. ترکیب عسل، ماست، نمک و آلوئه‌ورا روی پوست فوق ‌العاده عمل می‌کند. ضمن اینکه برخلاف سایر شیوه‌ها، هیچ اسکاری از خود باقی نمی‌گذارد. کافی است پالپ آلوئه‌ورا، عسل، نمک و ماست را با هم ترکیب کنید. پس از آنکه ابرو یا ناحیه تاتو‌ شده را تمیز کردید، معجون را روی آن گذاشته و ماساژ دهید. به مرور زمان و پس از چند بار، تاتوها پاک خواهند شد.

از لیمو و نمک برای پاک کردن تاتو ابرو، استفاده کنید

نمک سرشار از سدیم و کلر است و لیمو، خاصیت روشن ‌کنندگی دارد. در حقیقت، نمک به عمق پوست نفوذ می‌کند و کم‌کم، باعث محو شدن رنگ یا جوهر می‌شود. به ‌علاوه، ویتامین C موجود در لیمو، پوست را ترمیم می‌کند. در نتیجه، این ترکیب برای محو کردن تاتوهای دائمی بهترین انتخاب است.

برای این منظور، نمک و آبِ لیمو را با هم ترکیب کنید. سپس با یک تکه پنبه، محلول را روی ناحیه مورد نظر بزنید و بین نیم تا یک ساعت، بمالید. بهتر است بدانید که احساس سوزش در این روش، طبیعی است. پس از قبل، خود را آماده کنید.

ترکیب لیمو و نمک برای پاک کردن تاتو ابرو
ترکیب لیمو و نمک برای پاک کردن تاتو ابرو

اسکراب زردآلو و نمک، تاتو را محو می‌کند

روش دیگر برای کمرنگ کردن تاتو، ترکیب اسکراب زردآلو و نمک است. کافی است این ترکیب را روی محل بمالید. نمک کار ساییدن لایه فوقانی پوست را انجام می‌دهد و زردآلو نیز، آن را کمرنگ می‌کند. با این حال، بد نیست بدانید که این شیوه در حذف تاتو، نسبتاً موفق است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پاک کردن تاتو ابرو و خالکوبی هم ارائه میده؟
استفاده از اسکراب زردآلو در پروسه ریموو تاتو ابرو و بدن
استفاده از اسکراب زردآلو در پروسه ریموو تاتو ابرو و بدن

پاک کردن تاتو ابرو به کمک کرم دست‌ساز خانگی

ابتدا توصیه می‌کنیم که کرم‌های پاک‌ کننده تاتو موجود در بازار را فراموش کنید. در عوض، خودتان در خانه و با کمک مواد طبیعی و تازه، کرم تهیه کنید. مثلاً، پالپ یک عدد آلوئه‌ورا را با یک قاشق غذاخوری عصاره برگ‌های تازه گیاه “پادریا تومنتوسا” و دو عدد کپسول ویتامین E مخلوط کنید. حالا ترکیب حاصل را روی تاتو بگذارید و خوب، ماساژ دهید. در پایان، آن را با آب ولرم آبکشی کنید.

سوالات رایج درباره پاک کردن تاتو بدن و ابرو

عوارض پاک کردن تاتو ابرو با لیزر چیست؟

برخی عوارض مانند قرمزی، پوسته شدن و تورم، عادی هستند و به مروز زمان، از بین می‌روند. با این وجود، در برخی افراد با پوست‌های حساس، امکان بروز اسکار و هایپرپیگمنتیشن نیز وجود دارد.

چطور می‌توان پروسه پاک کردن تاتو را سریع‌تر کرد؟

چه درمان‌های کلینیکی و چه خانگی را برای زدودن تاتو انتخاب کنید، رعایت برخی نکات می‌توانند این فرایند را سرعت ببخشند. مثلاً می‌توان به کاهش استرس، مصرف آب زیاد، تقویت سیستم ایمنی بدن، ترک سیگار، تغذیه و خواب مناسب اشاره کرد.

چقدر طول می‌کشد تا تاتو پاک شود؟

این زمان، بسته به عمق و شدت تاتو و نیز نوع درمان دارد. مثلاً در لیزر درمانی، تاتوها در دو تا سه هفته اول، شروع به محو شدن می‌کنند. البته این به معنای تکمیل درمان نیست و در بیشتر افراد، چیزی حدود شش جلسه، مورد نیاز خواهد بود.

سخن پایانی

در مقاله حاضر شما را با چند ترفند خانگی و غیر خانگی برای پاک کردن تاتو ابرو و بدن آشنا کردیم. شما می‌توانید با توجه به نوع تاتو و نیز پوست خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. البته توصیه ما این است که قبل از هر اقدامی، با پزشک مشورت کنید.

برای افزایش اطلاعات‌تان درباره شیوه‌های مراقبت از پوست و حفظ زیبایی، یک راه‌حل ساده وجود دارد. به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز سر بزنید و مقالات متنوع ما را، از دنیای زیبایی و آرایش بخوانید. بدون شک، نکات این مطالب در مسیر رسیدن به زیبایی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید، راهنمایتان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا