بنایی و دکوراسیون

کلوزت روم چیست؟ چه ویژگی هایی می بایست داشته باشد؟

در سالهای اخیر معماری و دکوراسیون های داخلی تغییرات زیادی داشتند و هر چقدر که به جلو پیش می‌رویم این تغییرات مدرن تر و کاربردی تر می‌شوند. یکی از این تغییرات که در سالهای اخیر به دکورهای داخلی خانه ها اضافه شده و توانست که طرفداران زیادی پیدا کند کلوزت روم ها یا واک این کلوزت هستند. کلوزت روم ها هم از نظر ظاهری دیزاین لوکس و مدرن را ایجاد می‌کنند و هم نظم و ترتیب را به خانه می ‌آورند.

کلوزت روم یا واک این کلوزت
کلوزت روم یا واک این کلوزت

واک‌این کلوزت یا کلوزت روم به چه معنی است؟

واک این کلوزت در لغت به معنی کمدی برای راه رفتن هست اما به طور کلی کلوزت روم ها اتاقی هستند برای نگهداری انواع لباس، کفش، اکسسوری، زیرورآلات و هرچیزی که به پوشش و مد مربوط باشد البته در یکسری از کلوزت روم ها نیز قسمتی برای میز آرایش هم در نظر گرفته می‌شود. این کمدها دارای جالباسی‌های بزرگ و طبقه بندی شده، دراور، جاکفشی، آینه های قدی و مبل هستند.

چرا بهتره که یک کلوزت روم داشته باشید؟

مهمترین ویزگی و مزیتی که کلوزت روم‌ها دارند و باعث میشه که خیلی از افراد علاقه داشتنه باشند تا بخشی از خانه و یا اتاق خود را به ساختن کلوزت روم ها اختصاص دهند ایجاد نظم و دسترسی راحت به وسایل هست که این نوع از دکوراسیون ها ایجاد می‌کنند. قرار گرفتن تمام لباس ها در دید و استفاده بهینه از فضاهای اتاق و همچنین دیزاین شیک و لوکسی که به فضا می‌دهند از دیگر عواملی جذابیت  ساخت کلوزت روم است.

هر خانه ای می‌تواند که یک کلوزت روم داشته باشد؟

وقتی که عکس های کلوزت روم هارا در اینترنت، اینستاگرام و سایر فضاهای مجازی میبینیم با خودمان فکر می‌کنیم که این مدل از دکوراسیون ها فقط مناسب خانه های بزرگ و لوکس هستند در صورتی که اینچنین نیست و این نوع دکور به نوعی طراحی شده‌ که قابلیت اجرا در تمام فضاها را داشته باشد. فقط حتما باید دقت کنید که نوع، رنگ و تعداد کمدها را با توجه به اندازه فضای مدنظر انتخاب کنید چون در غیر این صورت با دکوراسیون از شلختگی روبه رو خواهید شد.

چطور یک کلوزت روم بسازیم؟

اندازه کمد را انتخاب کنید

قبل از اینکه بخواهید ساخت کلوزت روم را شروع کنید باید ببینید که به کمدهایی در چه اندازه احتیاج دارید. برای دانستن ابعاد مناسب کمد برای فضای شما باید بدانید که اندازه کلوزت روم دقیقا با اندازه خانه شما برابری میکند حالا این به این معنی است که اگر فضایی که برای کلوزت روم انتخاب کردید فضایی بزرگ و قابل توجه هست می‌توانید از کمدهای بزرگتر و بیشتر استفاده کنید. 

اگر فضای کوچکی برای ساخت کلوزت روم دارید میتوانید به جای ساخت کمد دیواری از شلف و یا تعدادی رگال استفاده کنید با اینکار از فضای کوچک خانه به بهترین شکل برای ساخت دکوراسیون مورد علاقه استفاده کرده اید.

شلف و رگال
شلف و رگال

چه رنگی مناسب کلوزت روم شماست

برای انتخاب رنگ کمدها حتما اندازه فضا و رنگ دکوراسیون خانه را در نظر داشته باشید برای فضاهای کوچک حتما رنگ های روشن را انتخاب کنید تا فضای شما بزرگتر دیده شود. همچنین هماهنگی بین رنگ ها در خانه حس تعادل بین اجزا و زیبایی بصری را ایجاد می‌کند. اما بهترین رنگ ها برای کلوزت روم رنگ های خنثی هستند چون باعث می‌شوند که رنگ های لباس ها راحت تر دیده شوند.

رنگ روشن
کلوزت روم

بهتر است از چه متریالی برای کلوزت روم استفاده کنید

جنس و متریالی که برای ساخت کلوزت روم انتخاب می‌کنید بستگی به بودجه شما دارد شما میتوانید برای ساخت از متریال های مختلف ام دی اف، هایگلاس، ممبران، ملامینه و رنگ های پلی استر و پولیشی استفاده کنید که هر کدام زیبایی های خاص خود را دارند.

اما هماهنگی بین دکوراسیون سایر بخش‌ها با کلوزت روم شما می‌تواند دکور خانه شما را زیباتر و مدرن تر نشان دهد.

نور را فراموش نکنید

هر کلوزت روم باید به اندازه کافی روشنایی داشته باشد این اتاق ها چون به نوعی ساخته می‌شوندکه کمد دیواری زیادی دارند و اکثر پنجره ندارند عمدتا تاریک هستند. از طرفی هم ماهیت کلوزت روم ها به گونه ای است که نیازمند نور مناسب هست تا به خوبی رنگ لباس ها قابل تشخیص باشند و هم بتوانید بعد از هر پرو خود را به خوبی در آینه تماشا کنید. بنابراین به نور مناسب در کلوزت روم توجه کنید.

آینه بخرید

آیینه
آیینه در کلوزت روم

استفاده از یک آینه قدی و بزرگ را فراموش نکنید. این آینه ها علاوه بر اینکه یکی از مهمترین وسایل در هر کلوزت رومی هستند باعث می‌شوند تا اتاق بزرگتر نشان داده شود و هم با انعکاس نور ایجاد شده جلوه اتاق را هم چند برابر می‌کنند.

فضای قفسه بندی و ذخیره سازی را سامان‌دهی کنید

فضای ذخیره‌سازی
فضای ذخیره‌سازی

حتما لیستی از وسایلی که قرار هست در کلوزت روم شما قرار بگیرند تهیه کنید اینکار به شما کمک می‌کند تا طراحی بهتری برای فضای مورد نظر داشته باشید اگر کفش های زیادی برای قرار دادن دارید حتما از شلف و باکس های بیشتری استفاده کنید اگر هم وسایلی مانند جوراب، ساعت، اکسسوری و سایر وسایل دارید کشوهای خاص و مخصوص را در طراحی در نظر داشته باشید.

هرچقدر که کلوزت‌روم ها نمایانگر یک خانه با دکوراسیون مدرن و زیبا هستند و نظم و سامان را درمیان وسایل ایجاد می‌کنند اگر به درستی اجرا نشوند سبب زشتی و شلخته دیده شدن منزل خواهند شد. پیش از ساخت یک کلوزت روم لازم هست که طراحی ان به درستی و با در نظر گرفتن شرایط و سلایق شما انجام شود سپس به سراغ اجرای کلوزت روم توسط یک تیم کارامد و حرفه ای رفت. هوم سرویز با  انجام صفر تا صد طراحی و ساخت کلوزت روم تا ساخت و نصب انواع کمد، شلف و کمدهای دیواری و با بهره‌مندی از مجرب ترین طراحان و متخصصان می‌تواند شما را در اجرای دکوراسیون و ساخت انواع دکور مورد نظرتان با ساخت کمد دیواری ارزان تا لوکس یاری کند. فقط کافیست تا با هوم سرویز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان همیاران هوم سرویز بهره‌مند شوید.

همیار شمائیم تا پایان سرویس …

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟

یک دیدگاه

  1. اتاق من کوچیک هست اما با این حال براش کلوزت ساختم، عااااالییی شده اتاقم حتما پیشنهاد میکنم اگر خونه ای دارید که فعلا قصد اسباب کشی ندارید حتما دکور اتاقتون را تغییر بدید و یه کلوزت روم براش بسازید. :))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا