هوم سرویز

بهترین گوشی‌های میان رده بازار

با افزایش روز افزون قیمت ارز و کالاهای دیجیتال، خرید گوشی‌های پرچمدار بسیار سخت و یا حتی غیرممکن شده است. چراکه اکثر این گوشی‌ها حداقل 25 میلیون تومان قیمت دارند و این بدان معناست که اکثریت جامعه توانایی خرید گوشی‌های موبایل پرچمدار را ندارند. اما با وجود قیمت گزاف این مدل گوشی‌ها باز هم وجود بازاری به نام «گوشی‌های میان‌رده» باعث شده که افراد با بودجه محدود‌تر نیز همچنان بتوانند گوشی‌های هوشمند باکیفیت و قدرتمند تهیه کنند. این بازار آنقدری در سراسر جهان طرفدار و مشتری دارد که عمده درآمد شرکت بزرگی همچون سامسونگ از طریق این بازار تامین می‌شود و کمپانی مانند اپل را وادار می‌کند که به آن ورود کند. ما در این مقاله سعی داریم بهترین گوشی‌های میان‌رده حال حاضر بازار را به شما معرفی کنیم. پس با هوم سرویز همراه باشید.

iPhone 13 Mini

iPhone 13 Mini
گوشی iPhone 13 Mini

مشخصات فنی

سیستم عامل: iOS 15

اندازه صفحه نمایش: 5.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: A15 Bionic

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 / 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 2438 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (12 + 12) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

آیفون 13 مینی جدیدترین آیفونی است که توسط اپل معرفی و روانه‌ی بازار شده است. به‌بیان دقیق‌تر این گوشی هوشمند در سپتامبر 2021 معرفی و روانه‌ی بازار شد. آیفون 13 مینی نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت‌های زیادی را تجره کرده و با ظاهر جذاب و زیبا و کوچک خود یک انتخاب وسوسه‌برانگیز محسوب می‌شود. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super Retina XDR OLED بوده و ابعاد آن 5.4 اینچ است.

رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و توسط پوشش سرامیکی مقاوم در برابر خش و همینطور پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست، محافظت می‌شود. از دیگر قابلیت‌های این صفحه نمایش می‌توان به طیف رنگ گسترده، True-Tone و روشنایی حداکثری 1200 نیتی اشاره کرد. جنس قسمت جلویی و همینطور پشتی بدنه‌ی آیفون 13 مینی، از شیشه بوده و فریم دور آن از جنس آلومنیوم است. این محصول می‌تواند در برابر نفوذ گرد و غبار و آب (تا عمق 6 متر و به‌مدت 30 دقیقه) از خود محافظت کند و به همین علت توانسته است گواهی معتبر IP68 را دریافت کند.

آیفون 13 مینی دقیقاً از همان پردازنده و تراشه‌ای استفاده می‌کند که برادران بزرگ‌ترش به آن مجهز شده‌اند. پردازنده مرکزی این گوشی 6 هسته‌ای بوده و تراشه‌ای اصلی آن نیز، A15 Bionic با معماری 5 نانومتری است و از 4 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز بهره می‌برد. درنتیجه این گوشی نیز همانند نسخه‌های دیگر سری 13 اپل، می‌تواند هرنوع بازی، اپلیکیشن و هرچیز دیگری را با بهترین سرعت و کیفیت اجرا کند و به‌هیچ وجه با مواردی همچون هنگ کردن و لگ مواجه نشود. اپل، آیفون 13 مینی را در سه مدل، 128، 256 و 512 گیگابایتی تولید می‌کند و همین مورد باعث شده که هم کاربران حق انتخاب خوبی داشته باشند و هم دیگر نیازی به درگاه ارتقا حجم حافظه وجود نداشته باشد.

دوربین اصلی آیفون 13مینی از دو سنسور تشکیل شده است. این دو سنسور شامل یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز واید، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال و یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر با لنز اولتراواید و پوشش 120 درجه‌ای می‌شود. این دوربین دوگانه و اصلی از قابلیت‌ها و امکاناتی همچون فلاش دوگانه‌ی LED، HDR و پانوراما بهره می‌برد و همچنین می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و Full HD تا نرخ 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز از دو سنسور تشکیل شده است. یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع واید و یک سنسور SL 3D یا همان حسگر بیومتریک تشخیص عمق تصویر. این دوربین سلفی نیز قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

آیفون 13 مینی نیز به‌رسم دیگر گوشی‌های تولید شده توسط کمپانی آمریکایی، از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و به‌ناچار باید دنبال راه‌های دیگری همچون خرید ایرپاد‌های گران‌قیمت برای گوشی خود باشید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن، 2438 میلی آمپر ساعت است. این ظرفیت بسیار پایین‌تر باتری در قیاس با دیگر آیفون‌های 13، از نکات عجیب در رابطه با این گوشی هوشمند است. آیفون 13 مینی علاوه‌بر پشتیبانی از USB Power Delivery 2.0، از شارژر سریع 20 واتی نیز بهره می‌برد و به‌لطف این شارژر تنها 30 دقیقه طول می‌کشد تا مقدار شارژ آن از صفر به 50 درصد برسد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

آیفون 13مینی به حسگرهایی همچون Face ID، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از امکاناتی نظیر دستیار هوشمند سیری با پشتیبانی از زبان محاوره، پهنای باند فوق عریض (UWB) و اپل Pay بهره می‌برد. درنهایت آیفون 13 مینی را می‌توان بهترین گوشی اپل با نمایشگر کوچک نامگذاری کرد که با امکانات فوق‌العاده، قدرت زیاد و همینطور طراحی زیبا و جذابش، می‌تواند افراد زیادی را برای خریدنش ترغیب کند.

iPhone 12 Mini

iPhone 12 Mini
گوشی iPhone 12 Mini

مشخصات فنی

سیستم عامل: iOS 14

اندازه صفحه نمایش: 5.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: A14 Bionic

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64، 128 و 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 2227 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (12 + 12) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

آیفون 12 مینی اولین محصول در تاریخ شرکت اپل با این عنوان است و این کمپانی باتوجه به نیاز کاربران و تقاضای بازار، تصمیم به تولید و عرضه‌ی آن گرفت. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع Super Retina XDR OLED بوده و ابعاد آن 5.4 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل می‌باشد و از پوشش‌های سرامیک ضدخش و اولفوبیک (برای کاهش بازتاب نور و لکه دست)، برای محافظت از خود استفاده می‌کند.

این صفحه نمایش به قابلیت‌های بسیار دیگری نیز مجهز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از Dolby Vision، HDR 10+، فضای رنگی گسترده، True-Tone و نرخ نوسازی 60 هرتزی تصویر اشاره کرد. جنس قسمت جلویی و پشتی این محصول از شیشه بوده و فریم دور آن نیز، آلومینیومی است. آیفون 12 مینی می‌تواند در برابر نفوذ گرد و غبار و همینطور آب (تا عمق 6 متری و به‌مدت 30 دقیقه)، از خود محافظت کند و به‌همین دلیل توانسته است گواهی و استاندارد بسیار معتبر IP68 را دریافت کند.

نسخه‌ای از آیفون 12 مینی که به‌صورت جهانی عرضه شده است به‌صورت تک سیم‌کارته است اما نسخه کشور چین آن، دو سیم‌کارته است که البته فقط یکی از آن‌ها می‌تواند به‌صورت همزمان فعال باشد. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند شش هسته‌ای، پردازنده گرافیکی آن 4 هسته‌ای و تراشه و چیپست آن، A14 Bionic و به 4 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است. این موارد نشان می‌دهد که آیفون 12 مینی روی کاغذ هیچ تفاوت سخت‌افزاری با نسخه 12 ندارد و به‌اندازه همان گوشی، قدرتمند و سریع است. درست به‌مانند آیفون 12، نسخه مینی نیز در سه مدل با سه نوع حافظه‌ی 64، 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌شود.

دوربین اصلی آیفون 12 مینی متشکل از دو سنسور است. یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز واید، فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر از نوع اولتراواید و با توانایی پوشش 120 درجه‌ای محیط. این دوربین دوگانه و اصلی می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و Full HD تا نرخ 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلاش چهارگانه دو رنگ، پانوراما و HDR تجهیز شده است. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز از دو سنسور تشکیل شده است. یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز واید و یک سنسور SL 3D یا همان حسگر سه‌بعدی تشخیص چهره و عمق تصویر.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

این دوربین سلفی قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را ضبط کند و به‌لطف قابلیت لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر، کیفیت این ویدیوهای ضبط شده را ارتقا دهد. همانطور که احتملاً خودتان نیز حدس زدید، آیفون 12 مینی نیز از جک 3.5 میلی‌متری صدا بی‌بهره است و باید به فکر راه‌حل‌های دیگرو البته گران‌تر برای آن باشید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 2227 میلی آمپر ساعت است. این گوشی هوشمند از شارژر سریع 20 واتی، شارژر سریع بی‌سیم 7.5 واتی Qi (15 واتی در صورت استفاده از حالت MegaSafe) و همینطور قابلیت USB Power Delivery 2.0 پشتیبانی می‌کند.

آیفون 12 به حسگرهایی همانند Face ID، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از دستیار صوتی سیری با پشتیبانی از زبان محاوره، بهره می‌برد. درانتها اگر می‌خواهید یکی از محصولات اپل را تهیه کنید و هزنیه‌های نسخه پرو و پرومکس برای شما بالا است و از طرفی ترجیح می‌دهید گوشی موبایل شما کوچک‌تر و خوش‌دست‌تر باشد، آیفون 12 مینی برای شما ساخته شده است.

iPhone SE 2022

iPhone SE 2022
گوشی iPhone SE 2022

مشخصات فنی

سیستم عامل: iOS 15

اندازه صفحه نمایش: 4.7 اینچ

وضوح تصویر: 750 در 1334 پیکسل

پردازنده: A15 Bionic

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 2018 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 7 مگاپیکسل

آیفون اس‌ای 2022 نسخه بهینه و آپگرید شده همان محصولی است که در سال 2020 روانه بازار شد با این تفاوت که در حال حاضر این گوشی هوشمند از قدرتمندترین تراشه دنیا بهره می‌برد. صفحه نمایش آیفون اس‌ای 2022 از نوع Retina IPS LCD بوده و ابعاد آن 4.7 اینچ است و رزولوشن آن نیز، 750 در 1334 پیکسل است. این نمایشگر به قابلیت‌هایی نظیر روشنایی متوسط 625 نیتی و فضای رنگی گسترده و True-Tone مجهز شده است و توسط پوشش اولفوبیک (برای کاهش بازتاب نور و لکه دست) محافظت می‌شود. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده، قسمت پشتی آن سرامیکی است و فریم دور آن نیز، آلومینیومی است.

آیفون اس‌ای 2022 به‌علت مقاومتش در برابر نفوذ گرد و غبار و آب (تا عمق 1 متر و به‌مدت 30 دقیقه) توانسته است. همانطور که در ابتدای متن نیز گفتیم، آیفون اس‌ای 2022 از قوی‌ترین تراشه‌ی حال‌حاضر دنیا یعنی A15 Bionic بهره می‌برد و به 4 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز تجهیز شده است. همین موضوع موجب شده است که این محصول باوجود ابعاد کوچک‌ترش، یکی از قدرتمندترین و سریع‌ترین محصولات بازار باشد. اپل این محصول خود را در سه مدل با سه نوع حافظه‌ی 64، 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌کند و از این نظر حق انتخاب خوبی به خریدارنش می‌دهد.

دوربین اصلی آیفون اس‌ای 2022 تنها از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر شکل گرفته است. این دوربین از قابلیت‌هایی همچون فلاش چهارگانه، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و Full HD تا نرخ 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 7 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. متاسفانه آیفون اس‌ای 2022 نیز از جک 3.5 میلی‌متری صدا بهره نمی‌برد و باید به‌دنبال خرید ایرپادهای گران‌قیمت اپل برای آن باشید.

باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن، 2018 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 18 و شارژر بی‌سیم Qi نیز پشتیبانی می‌کند. آیفون اس‌ای 2022 به حسگرهایی همانند Face ID، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از دستیار صوتی سیری با پشتیبانی از زبان محاوره، بهره می‌برد. این گوشی هوشند نیز محصولی بی‌نقصی نیست و از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نقاط ضعف آن می‌توان به طراحی بسیار قدیمی با حاشیه‌های قطور، نمایشگر کوچک با پنل 60 هرتزی LCD، فقدان حالت Night برای دوربین و همینطور فقدان شارژر در درون جعبه اشاره کرد. درانتها iPhone SE 2022 یک پرچمدار اقتصادی است که با تراشه قدرتمند و ظاهر زیبا و همینطور قیمت معقولش، می‌تواند هر کاربری را برای خریدش وسوسه کند.

iPhone SE 2020

iPhone SE 2020
گوشی iPhone SE 2020

مشخصات فنی

سیستم عامل: iOS 13

اندازه صفحه نمایش: 4.7 اینچ

وضوح تصویر: 750 در 1334 پیکسل

پردازنده: A13 Bionic

حافظه رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 1821 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 7 مگاپیکسل

آیفون SE را می‌توان ترکیبی از سخت‌افزار آیفون 11 و طراحی آیفون 8 دانست که به‌عنوان یک محصول میان‌رده از جانب شرکت اپل در آوریل 2020 روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع Retina IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 4.7 اینچ بوده و رزولوشن آن، 750 در 1334 پیکسل است. این صفحه نمایش توسط پوشش اولفوبیک (برای کاهش بازتاب نور و لکه دست)، محافظت می‌شود و به قابلیت‌هایی نظیر فضای رنگی گسترده، True-Tone و روشنایی حداکثری 650 نیتی مجهز شده است.

جنس قسمت جلویی و همینطور پشتی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و فریم دور آن، آلومینیومی است. آیفون اس‌ای توانسته است گواهی IP67 را دریافت کند؛ چراکه می‌تواند تا عمق 1 متر و به‌مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کند. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند 6 هسته‌ای بوده (دو هسته‌ی 2.65 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی) و تراشه اصلی آن، A13 Bionic با معماری هفت نانومتری پلاس است و به 3 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز تجهیز شده است. آیفون اس‌ای از درگاه ارتقای حافظه بهره نمی‌برد و این بدان معناست که نمی‌توانید حجم حافظه‌ی 64، 128 و 256 گیگابایتی آن را افزایش دهید.

دوربین اصلی آیفون اس‌ای تنها از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر شکل گرفته است. این دوربین از قابلیت‌هایی همچون فلاش چهارگانه، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند و می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 60 فریم بر ثانیه و Full HD تا نرخ 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 7 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. آیفون اس‌ای علارغم بهره‌مندی به اسپیکر داخلی باکیفیت، از جک 3.5 میلی‌متری صدا پشتیبانی نمی‌کند و درنتیجه نمی‌توانید هدفون و هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل کنید.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 1821 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 18 واتی استفاده می‌کند و به‌لطف آن، تنها 30 دقیقه طول می‌کشد تا شارژ آن از صفر به پنجاه درصد برسد. آیفون اس‌ای به حسگرهایی همانند اثرانگشت (که در جلوی گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، فشارسنج، سنسور مجاورت، قطب‌نما و ژیروسکوپ مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. آیفون SE شاید محصول بی‌نقصی نباشد اما نباید فراموش کنیم که پس از سال‌های طولانی و به‌کمک این گوشی می‌توانستیم بار دیگر با قیمتی معقول، صاحب آیفون شویم.

Galaxy S21 FE 5G

Galaxy S21 FE 5G
گوشی Galaxy S21 FE 5G

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 888 / اگزینوس 2100

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (12 + 12 + 8) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

گلکسی اس 21 اف‌ای یک گوشی‌ هوشمند فوق‌العاده‌ست که امکاناتی هم‌اندازه پرچمدار‌های سامسونگ و بهترین محصولات بازار دارد اما قیمت آن بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع Dynamic AMOLED 2X بوده و دقیقاً همانند جدیدترین پرچمدار سامسونگ یعنی اس 22 اولترا است. ابعاد این نمایشگر 6.4 اینچ بوده و رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است. این صفحه نمایش توسط کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و به امکاناتی همچون نمایشگر همیشه روشن، HDR 10+، نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی مجهز شده است.

قسمت جلویی بدنه‌ی گلکسی اس 21 اف‌ای از شیشه بوده و قسمت پشتی آن پلاستیکی و فریم دور آن نیز آلومنیومی است. این محصول نیز توانسته است گواهی IP68 را به‌دلیل مقاومتش در برابر گرد و خاک و آب (تا عمق 1.5 متر و برای 30 دقیقه) دریافت کند و آن را بدست آورد. پردازنده مرکزی گلکسی اس 21 اف‌ای 8 هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن را اسنپدراگون 888 (اگزینوس 2100 در بعضی نسخه‌ها) شکل می‌دهد. به این‌ها باید 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید تا متوجه بشید که این محصول چه سرعت و قدرت فوق‌العاده‌ای دارد و قرار نیست حالا حالا کند شود و برای کاربرانش مشکل ایجاد کند.

متاسفانه این محصول از درگاه حافظه خارجی بهره نمی‌برد و درنتیجه نمی‌توانید حجم حافظه‌ی آن را ارتقا دهید. خرچند که تولید آن در دونسخه 128 و 256 گیگابایتی، بسیاری از کاربران از انجام این کار بی‌نیاز می‌کند. حال به مبحث معرفی دوربین گلکسی اس 21 اف‌ای می‌رسیم که شاید بزرگترین نقطه قوت آن باشد. دوربین اصلی این محصول از یک ماژول با سه سنسور مختلف تشکیل شده است که آن‌ها را به‌ترتیب؛ یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز واید و لرزشگیر اپتیکال تصویر، یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و در آخر یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو، با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و زوم اپتیکال سه‌برابری تشکیل می‌دهند.

این دوربین اصلی و سه‌گانه به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR خودکار و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی سامسونگ گلکسی اس 21 اف‌ای می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K تا نرخ 60 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 240 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با رزولوشن 4K و Full HD تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین سلفی کیفیت بسیار خوبی دارد و کاربران خود علی‌الخصوص طرفداران شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام را به‌خوبی و راحتی از خود راضی می‌کند.

از مبحث مفصل دوربین که بگذریم، گلکسی اس 21 اف‌ای در بخش صدا نیز عملکرد خوب و قابل‌قبولی دارد. این محصول از اسپیکر استریو و صدای 32 بیتی بهره می‌برد اما عدم پشتیبانی آن از جک 3.5 میلی‌متری را می‌توان یک‌تقطه ضعف برای آن به‌شمار آورد. باتری این گوشی هوشمند غیرقابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 4500 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی دارد و به‌لطف شارژر سریع 25 واتی‌اش، درمدت زمان بسیار کمی نیز به‌طور کامل شارژ می‌شود.

سامسونگ گلکسی اس 21 اف‌ای به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و سنسور مجاورت مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. در آخر اگر می‌خواهید یک گوشی هم‌رده با محصولات پرچمدار بازار اما با قیمت پایین‌تر و ارزان‌تر بخرید، گلکسی اس 21 اف‌ای در چهار رنگ مشکی، سفید، زیتونی و بنفش برای خرید موجود می‌باشد.

Galaxy S20 FE 5G

Galaxy S20 FE 5G
گوشی Galaxy S20 FE 5G

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 865 / اگزینوس 990

حافظه رم: 6 و 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 و 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: (12 + 12 + 8) مگاپیکسل

دوربین پشتی: 32 مگاپیکسل                                                                                                                       

گوشی Galaxy S20 FE 5G رو بدون شک می‌توان بهترین گوشی میان رده از طرف برند سامسونگ دانست. بزرگترین مزیت و نقطه‌ی قوت این گوشی؛ قیمت مناسب آن در مقابل امکانات و قابلیت‌هایی است که در اختیار شما می‌گذارد. همانطور که اشاره کردیم، با اینکه این گوشی از سری S سامسونگ است اما پرچمدار محسوب نمی‌شود و یک گوشی میان رده است. اولین چیزی که در رابطه با هر گوشی نظر شما را جلب می‌کند ظاهر آن است. S20 FE ظاهری نسبتاً مشابه به دیگر گوشی‌های سری S دارد اما با این تفاوت که در این گوشی شاهد قاب پلاستیکی، فریم آلومینیومی و بیرون زدگی دوربین هستیم.

S20 FE از یک نمایشگر امولد 120 هرتزی با وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل بهره می‌برد. حال بهتر است به سراغ معرفی دوربین‌های این محصول برویم. S20 FE داری سه ماژول در بخش پشتی گوشی است. دوربین اصلی با لنز واید و 12 مگاپیکسلی است و کیفیت بسیار خوبی دارد. یکی دیگر از دو دوربین باقی مانده هم به مانند دوربین اصلی 12 مگاپیسکلی و با لنز اولترا واید است. دوربین دیگر نیز 8 مگاپیکسلی است و از لنز تله فوتو بهره می‌برد و توانایی زوم 50 برابری دارد. دوربین‌های S20 FE توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و Full HD تا نرخ 60 فریم بر ثانیه دارند.

از دیگر ویژگی‌های این دوربین‌ها می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. همچنین دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی و از نوع اولترا واید بوده و قطعاً می‌تواند طرفداران شبکه‌های اجتماعی را راضی کند. جالب است بدانید که دوربین سلفی S20 FE هم توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را دارد. از دوربین که بگذریم به باتری این محصول می‌رسیم که اتفاقاً یکی از نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود. باتری S20 FE از نوع لیتیم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر بر ساعت و غیر قابل تعویض است. مزیت بزرگ باتری این گوشی، امکان شارژ بی‌سیم و شارژ گجت‌های دیگری همچون اسمارت واچ است.

شرکت سامسونگ برای ساخت S20 FE از دو نوع چیپست اسنپدراگون 865 و اگزینوس 990 استفاده کرده است. اما لازم به ذکر است که S20 FE هایی که با چیپست اگزینوس 990 ساخته شده‌اند، مشکل داغ کردن دارند و ناپایدارن. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید این گوشی را داشتید؛ حتماً به سراغ این محصول با پردازنده اسنپدراگون بروید. در نهایت می‌توان گفت که اگر توانایی مالی خرید یکی از گوشی‌های پرچمدار و بالا رده سامسونگ را ندارید؛ حتماً به سراغ این محصول بروید. چراکه علاوه بر قیمت مناسبش، امکاناتی در اختیار شما می‌گذارد که شگفت زده‌تان خواهد کرد.

iPhone XR

iPhone XR
گوشی iPhone XR

مشخصات فنی

سیستم عامل: iOS 12 (در زمان عرضه) – قابل ارتقا به iOS 15

اندازه صفحه ‌نمایش: 6.1 اینچ

وضوح تصویر: 828 در 1792 پیکسل

پردازنده: A12 Bionic

حافظه رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/128/254 گیگابایت

ظرفیت باتری: 2942 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: 12 مگاپیکسل

دوربین پشتی: 7 مگاپیکسل

همانطور که گفتیم بازار پرسود و پرتقاضای گوشی‌های میان‌رده اپل را نیز وادار کرد که به آن داخل شود. iPhone XR نیز یکی از گوشی‌های میان‌رده از طرف شرکت آمریکایی است تا کاربران با بودجه محدود نیز بتوانند از سیستم عامل iOS استفاده کنند. صفحه نمایش این گوشی 6.1 اینچی بوده و وضوح آن 828 در 1792 پیکسل است. همچنین این نمایشگر از شیشه‌ی ضد‌خش و پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست بهره می‌برد. از دیگر قابلیت‌های این صفحه نمایش می‌توان به نمایشگر True-tone و پشتیبانی از طیف وسیعی از رنگ‌ها، پاسخ لمسی 120 هرتزی، دالبی ویژن و HDR 10 اشاره کرد.

جنس بدنه‌ی iPhone XR از شیشه و فریم آن آلومینومی است. iPhone XR توانسته استاندارد و گواهی IP67 را دریافت کند که به معنای مقاوم بودن آن در برابر آب است. این محصول از تراشه‌ی اختصاصی و قدرتمند اپل یعنی A12 Bionic استفاده می‌کند و پردازنده مرکزی آن 6 هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی آن متشکل از 4 هسته است. همچنین این محصول از 3 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز بهره می‌برد که نکته‌ی مثبتی به حساب نمی‌آید. دوربین اصلی iPhone XR 12 مگاپیکسلی بوده و مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فلاش چهارگانه بوده.

دوربین سلفی این محصول نیز 7 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 2160P و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور با کیفیت  1080Pو تا نرخ 240 فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی نیز می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 60 فریم بر ثانیه را ضبط کند. یکی دیگر از نقاط ضعف این محصول مربوط می‌شود به عدم پشتیبانی آن از جک 3.5 میلی متری. باتری iPhone XR از نوع غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 2942 میلی آمپر ساعت است.

پشتیبانی از حسگر‌های تشخیص چهره، شتاب سنج، فشار سنج و همینطور دستیار صوتی سیری و سرویس ابری آی‌کلاد از دیگر قابلیت‌های iPhone XR است. این محصول در سه ظرفیت 64/128/256 گیگاباتی و در 6 رنگ، مشکی، سفید، قرمز، آبی، زرد و نارنجی عرضه شده است و می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای کسانی که به دنبال تجربه محصولات اپل و سیستم عامل iOS با کمترین قیمت ممکن هستند باشد.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro

Xiaomi Redmi Note 10 Pro
گوشی Xiaomi Redmi Note 10 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 732

حافظه داخی: 64 و 128 گیگابایت

حافظه رم: 6 و 8 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5020 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (108، 8، 5 و 2 مگاپیکسل)

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

شیائومی ردمی نوت 10 پرو یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار و یکی از بهترین محصولات تولید شده توسط شرکت چینی است. صفحه نمایش این گوشی از نوع AMOLED بوده و ابعاد آن 6.67 اینچ و وضوح تصویر آن 1080 در 2400 پیکسل است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و از قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی 120 هرتزی، روشنایی 450 نیتی (قابل ارتقا تا 1200 نیت) و HDR 10 پشتیبانی می‌کند. این گوشی همچنین توانسته گواهی و استاندارد معتبر IP53 را دریافت کند. این بدان معناست که این دستگاه می‌تواند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد.

تراشه مرکزی شیائومی ردمی نوت 10 پرو شکل می‌دهد که می‌تواند به‌راحتی از پس اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن2های نسبتاً سنگین بربیاید. به لطف این تراشه قدرتمند این گوشی حالا حالا کند نمی‌شود و می‌توانید بدون نگرانی از تضعیف آن در گذر زمان از این محصول استفاده کنید. شیائومی ردمی نوت 10 پرو مجهز به 8 گیگابایت (در برخی مدل‌ها 6 گیگابایت) حافظه‌ی رم نیز شده است تا دیگر خیالتان را از بابت موضوع قبلی راحت کند. از همه‌ی این‌ها که بگذریم به معرفی دوربین این محصول می‌رسیم که یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن محسوب شده و به سادگی می‌تواند طرفدران فضای مجازی به خصوص اینستاگرام را راضی کند.

دوربین اصلی این محصول از یک ماژول چهارگانه تشکیل شده که چهار سنسور آن را به ترتیب: یک سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار تشخیص فاز، یک سنسور از نوع اولتراواید، یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و در آخر یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، کیفیت 1080P و نرخ 120 فریم بر ثانیه و با کیفیت 720P و نرخ 960 فریم بر ثانیه را دارند. همچنین از قابلیت‌های این دوربین می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

باتری شیائومی ردمی نوت 10 پرو غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5020 میلی آمپر ساعت است در نتیجه و به کمک این باتری قدرتمند گوشی موبایل شما می‌تواند تا ساعت‌ها و بدون مشکل خاصی شارژ نگه دارد و قابل استفاده باشد. حسگر اثر انگشت این گوشی در کنار آن واقع شده است و علاوه بر آن به حسگر‌هایی دیگری نیز مادون قرمز، شتاب سنج و ژیروسکوپ مجهز است. این محصول در دو مدل 64 و 128 گیگاباتی و در سه رنگ مشکی، آبی و برنزی به بازار عرضه شده است.

بگذارید خیالتان را راحت کنم؛ در این رنج قیمت به هیچ وجه گوشی بهتر و با امکانات بیشتر از شیائومی ردمی نوت 10 پرو پیدا نمی‌کنید. پس اگر قصد خرید یک گوشی میان‌رده همه فن حریف را با قیمت مناسب دارید؛ لحظه‌ای در خرید شیائومی ردمی نوت 10 پرو تردید نکنید.

OnePlus Nord

OnePlus Nord
گوشی OnePlus Nord

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.44 اینچ

 وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 765

حافظه رم: 6، 8 و 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 64، 128 و 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4115 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48، 8، 5 و 2 مگاپیکسل)

دوربین سلفی: دوگانه (32 و 8 مگاپیکسل)

یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار گوشی اندرویدی وان پلاس نورد است. دوربین سلفی این محصول دوگانه بوده که این دو سنسور را یک سنسور 32 مگاپیکسلی از نوع واید و دیگری را یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید تشکیل می‌دهند. این دوربین سلفی توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور با رزولوشن Full HD و تا نرخ 240 فریم بر ثانیه را دارد.

دوربین اصلی این گوشی نیز چهارگانه بوده و متشکل از 4 سنسور مختلف است. این چهار سنسور را یک سنسور 48 مگاپیکسلی به همراه قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگر اپتیکال تصویر، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی از نوع لنز ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند. این دوربین اصلی و چهارگانه نیز می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور رزولوشن Full HD و تا نرخ 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین این محصول می‌توان به فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما و البته HDR اشاره کرد.

از دوربین که بگذریم به دیگر قابلیت‌های این گوشی موبایل فوق‌العاده می‌رسیم. صفحه نمایش این محصول از Fluid AMOLED و ابعاد آن 6.44 اینچ است. کیفیت این نمایشگر نیز 1080 در 2400 پیکسل است. همچنین این نمایشگر از محافظ کورنینگ گلس 5 و نرخ نوسازی 90 هرتزی پشتیبانی می‌کند. بدنه‌ی وان پلاس نورد از جنش شیشه بوده و وزن آن تنها 184 گرم است. باتری این محصول نیز غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت آن 4115 میلی آمپر ساعت است.

این محصول در سه مدل متفاوت با حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی متفاوت به بازار عرضه شده است. مدل 64 گیگابایتی وان پلاس نورد 6 گیگابایت حافظه رم دارد، مدل 128 گیگابایتی مجهز به 8 گیگابایت حافظه رم است و در نهایت گران‌ترین مدل این گوشی 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و 12 گیگابایت حافظه‌ی رم دارد. در کل این محصول مناسب کسانی است که به دنبال خرید یک گوشی‌ میان‌رده با دوربین قدرتمند و قیمت نسبتاً مناسب هستند.

Galaxy A90

Galaxy A90
گوشی Galaxy A90

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در  2400پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 855

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

Galaxy A90 را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های میان رده بازار قلمداد کرد که از قضا از قابلیت اینترنت 5G هم پشتیبانی می‌کند. البته که سامسونگ برای آنکه این محصول هم از قابلیت 5G پشتیبانی کند و هم قیمت مناسبی داشته باشد؛ برخی از مشخصات فنی آن را کاهش و برخی قابلیت‌هایش را حذف کرده است. از جمله این قابلیت‌ها که A90 از آن‌ها بهره نمی‌برد می‌توان به ضدآب نبودن و عدم پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری و شارژر بی‌سیم اشاره کرد. با این وجود A90 همچنان طرفدارن و مشتریان زیادی دارد.

A90 از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی و با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل بوده و از محافظ کورنینگ گوریلا گس 3 و فناوری «نمایشگر همیشه روشن» بهره می‌برد. Galaxy A90 از پردازنده اسنپدراگون 855 استفاده می‌کند و این بدان معناست که این گوشی هیچ مشکلی در اجرای بازی‌ها و نرم‌افزار‌های سنگین نخواهد داشت. A90 همچنین مجهز به دوربینی سه‌گانه است. یک دوربین 48 مگاپیکسلی با لنز واید، یک دوربین 8 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید و یک دوربین 5 مگاپیکسلی دیگر، سه دوربین اصلی این گوشی را تشکیل می‌دهند. این سه دوربین توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور رزولوشن 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه را دارند.

از دیگر قابلیت‌های این دوربین‌ها می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. همچنین دوربین سلفی A90، 32 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند عکس‌های بسیار با کیفیتی را ثبت کند که این قطعاً خبر خوبی برای طرفداران برنامه‌هایی همچون اینستاگرام است. در مجموع Galaxy A90 با توجه به توانایی‌هایش، پشتیبانی از اینترنت 5G و قیمت مناسبش، می‌تواند گزینه‌ی محبوب و معقولی برای خریداران گوشی‌های هوشمند باشد.

Xiaomi Redmi Note 9 Pro

Xiaomi Redmi Note 9 Pro
گوشی Xiaomi Redmi Note 9 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 720

حافظه رم: 6 و 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 و 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5020 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64، 8، 5 و 2 مگاپیکسل)

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

شرکت شیائومی که دیگر معرف حضور همگان هست. شرکتی چینی که توانسته با تولید گوشی‌ها و محصولات باکیفیت و ارزان قیمت طرفداران زیادی پیدا کند و کاربران زیادی بدست آورد. شیائومی ردمی نوت 9 پرو یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند این کمپانی است که از قضا جز بهترین گوشی‌های میان‌رده حال حاضر بازار نیز محسوب می‌شود. صفحه نمایش این گوشی موبایل 6.67 اینچی بوده و وضوح تصویر نمایشگر آن 1080 در 2400 پیکسل است. این صفحه نمایش به یک محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 نیز مجهز شده است. بدنه‌ی این محصول نیز از جنس شیشه و فریم دور آن پلاستیکی است.

پردازنده و قلب تپنده‌ی این گوشی را تراشه‌ی اسنپدراگون 720 تشکیل می‌دهد و با وجود همچین پردازنده قدرتمندی دیگر نباید نگران کند شدن گوشی موبایل خود باشید. همچنین شیائومی ردمی نوت 9 به 6 گیگابایت (8 در مدل 128 گیگاباتی) حافظه‌ی رم تجهیز شده است. دوربین این محصول چهارگانه بوده و متشکل از یک سنسور 64 مگاپیکسلی با با لنز واید و فوکوس خودکار تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید، یک سنسور 5 مگاپیسکلی از نوع ماکرو و در نهایت یک سنسور  مگاپیسکلی تشخیص عمق تصویر. این دوربین چهارگانه توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، با رزولوشن Full HD و نرخ 120 فریم بر ثانیه و در نهایت با کیفیت HD و تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را دارد.

از قابلیت‌های دوربین اصلی این گوشی می‌توان به فلش LED، پانوراما و البته HDR اشاره کرد.  دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیسکلی با لنز واید است  و توانایی فیلمبرداری با کیفیت Full HD و تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را دارا می‌باشد. باتری شیائومی ردمی نوت 9 از نوع غیر قابل تعویض و لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5020 میلی آمپر ساعت است.

حسگر این گوشی در کنار آن قرار گرفته است و مجهز به حسگر‌هایی نظیر مادون قرمز و شتاب سنج نیز می‌باشد. شیائومی ردمی نوت 9 در دو مدل 64 و 128 گیگاباتی ( که این مدل نیز در دو نوع حافظه‌ی رم فروخته می‌شود؛ 6 و 8 گیگاباتی) و در سه رنگ سبز، سفید و خاکستری به بازار عرضه شده است. اگر به دنبال خرید یک گوشی میان‌رده با کیفیت، با دوربین فوق‌العاده و قیمت مناسب هستید؛ شیائومی ردمی نوت 9 را از دست ندهید.

Galaxy A80

Galaxy A80
گوشی Galaxy A80

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (با قابلیت ارتقا به اندروید 10)

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 730

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3700 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 مگاپیکسل به همراه سنسور تشخیص عمق)

دوربین سلفی: ماژول مجهز به موتور برای چرخش دوربین اصلی

سامسونگ به خوبی اهمیت بازار گوشی‌های میان رده را درک کرده و در همین راستا کیفیت این نوع گوشی‌های تولید شده توسط شرکت کره‌ای روز به روز در حال بهتر شدن است. بزرگترین مزیت، قابلیت و ویژگی منحصر به فرد Galaxy A80 مربوط به دوربین آن است. A80 در واقع فاقد دوربین سلفی است اما نکته آن است که هر گاه تصمیم به گرفتن عکس سلفی بگیرید؛ دوربین اصلی تغییر وضعیت داده و با چرخش به سمت جلو، به دوربین سلفی تبدیل خواهد شد. این بدان معناست که عکس‌های سلفی که با این محصول می‌گیرید، تفاوتی با عکس‌هایی که با دوربین اصلی ثبت می‌کنید ندارد و در نتیجه این یک اتفاق فوق‌العاده خوشایند برای افرادی است که علاقه و فعالیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارند و به دوربین سلفی و کیفیت آن اهمیت ویژه‌ای می‌دهند.

این نوآوری اولین بار است که توسط سامسونگ به کار گرفته می‌شود تا تفاوتی میان کیفیت عکس‌های عادی و سلفی وجود نداشته باشد. دوربین‌های اصلی (یا همان دوربین‌های سلفی) این محصول را یک دوربین 48 مگاپیکسلی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و سنسور TOF تشکیل می‌دهند. این دوربین‌ها توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور با رزولوشن 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه را دارند. از دیگر ویژگی‌های این دوربین‌ها می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد.

از دوربین که بگذریم، A80 از لحاظ قدرت پردازشی نیز عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارد و این قدرت از طریق یک تراشه اسنپدراگون 730 و 8 گیگابایت حافظه‌ی رم آن تامین می‌شود. ظرفیت باتری A80 نیز 3700 میلی آمپر ساعت بوده و این بدان معناست که این گوشی می‌تواند تا حدود یک روز شارژ نگه دارد. همچنین حذف دوربین سلفی روی طراحی این محصول نیز تاثیر گذاشته و باعث شده صفحه نمایش A80 کاملاً یکپارچه و متقارن و صد البته زیبا به نظر برسد. در مجموع اگر بودجه متوسطی دارید و به دنبال خرید یک گوشی میان رده نسبتاً قدرتمند با ویژگی منحصر به فرد هستید؛ Galaxy A80 محصولی است که ما آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Galaxy A73

Galaxy A73
گوشی Galaxy A73

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 778

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه ( 108 + 12 + 5 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

گلکسی ای 73 یک گوشی میان‌رده فوق‌العاده است که امکاناتی هم‌اندازه با محصولات پرچمدار دارد. این گوشی هوشمند در 17 مارس 2022 معرفی و در آوریل همان سال توسط شرکت کره‌ای روانه بازار شد. صفحه نمایش گلکسی ای 73 از نوع Super AMOLED Plus بوده و ابعاد آن 6.7 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل است و توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های این صفحه نمایش می‌توان به نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و روشنایی 800 نیتی (در حالت HBM) اشاره کرد. گلکسی ای 73 توانسته است به‌علت مقاومتش در برابر گرد و غبار و جلوگیری از نفوذ آب (تا عمق 1 متر و به‌مدت 30 دقیقه) گواهی و استاندارد معتبر IP67 را دریافت کند. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند 8 هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن اسنپدراگون 778 است. به‌لطف این تراشه و پردازنده و همینطور 8 (یا 6) گیگابایت حافظه‌ی رم، گلکسی ای 73 قرار نیست به‌هیچ عنوان کند شود و یا شما را در اجرای برنامه‌ها یا بازی‌های سنگین با مشکل مواجه کند.

سامسونگ این محصول را در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌کند. اما خبر خوب آن است که شما این مقدار حافظه را نیز می‌توانید از طریق درگاه microSDXC (و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت) تا هرمقداری ارتقا دهید. از این موارد که بگذریم به معرفی دوربین این محصول می‌رسیم که در اکثر مواقع بزرگترین نقطه قوت گوشی‌های برند سامسونگ است. دوربین اصلی گلکسی ای 73 از یک ماژول با چهار سنسور مختلف تشکیل شده است.

این چهار سنسور را به‌ترتیب؛ یک سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز واید، فوکوس خودکار با تشیخص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر؛ یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید؛ یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و در آخر یک سنسور 5 مگاپیسکلی تشخیص عمق تصویر، شکل می‌دهند. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های دوربین اصلی گلکسی ای 73 می‌توان از فلاش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر نام برد.

دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت کند. این دوربین سلفی همچنین می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 4K و Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. از بحث مفصل دوربین که بگذریم به مبحث صدا می‌رسیم که شاید بزرگترین ضعف این محصول هم در همین بخش باشد. متاسفانه گلکسی ای 73 از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و درنتیجه نمی‌توانید هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل، و از گوش دادن به موسیقی و پادکست لذت ببرید. باتری این گوشی هوشمند غیرقابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی دارد و به‌لطف شارژر سریع 25 واتی‌اش، در مدت زمان خیلی کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

گلکسی ای 73 به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت  اپتیکال (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر باید گفت که اگر بودجه محدودی دارید اما با این حال به‌دنبال یک گوشی باکیفیت هستید که کماکان حرف‌هایی زیادی برای گفتن داشته باشد، سامسونگ گلکسی ای 73 می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه و فوق‌العاده باشد.

Galaxy A72

Galaxy A72
گوشی Galaxy A72

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 720

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 12 + 8 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

بدون شک گلکسی ای 72 یکی از بهترین محصولات میان‌رده بازار و یکی از خواستنی‌ترین گوشی موبایل تولید شده توسط سامسونگ تا به امروز است. گوشی هوشند که شرکت کره‌ای آن را در مارس 2021 به طرفداران خود معرفی و در اواخر همان ماه آن را روانه‌ی بازار کرد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.7 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و به‌قابلیت‌هایی نظیر نرخ روشنایی حداکثری 800 نیتی و نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی تجهیز شده است. گلکسی ای 72 موفق شده است به‌علت مقاومتش در برابر نفوذ گرد و غبار و همینطور آب (تا عمق یک متر و به‌مدت 30 دقیقه) گواهی و استاندارد معتبر IP67 را بدست آورد.

با اینکه ای 72 یک محصول میان‌رده محسوب می‌شود اما از لحاظ سخت‌افزاری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن را اسنپدراگون 720 شکل داده است. این‌ها به‌علاوه‌ی 6 (یا 8) گیگابایت حافظه‌ی رم این توانایی را به گلکسی ای 72 داده است تا بتواند به‌آسانی و بدون مشکل بازی‌ها و نرم‌افزار‌های سنگین را اجرا کند و به‌ندرت با مورادی همچون باگ یا لگ مواجه شود. سامسونگ این گوشی هوشمند را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی داخلی متفاوت 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌کند.

اما با این وجود که این مقدار حجم حافظه برای اکثر خریداران کافی خواهد بود اما باز هم این امکان را به کاربران خود داده است تا از طریق درگاه اختصاصی microSDXC تعبیه شده بر روی این گوشی، حجم حافظه‌ی آن را به‌مقدار دلخواه افزایش دهند. حال به مبحث معرفی دوربین این محصول می‌رسیم که مانند باقی بخش‌ها، گلکسی ای 72 در آن می‌درخشد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند چهارگانه بوده که چهار سنسور آن را به‌ترتیب، یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر؛ یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و توانایی زوم اپتیکال سه‌برابری و در آخر، یک سنسور 5 مگاپیکسلی از نوع ماکرو تشکیل می‌دهند.

این دوربین چهارگانه و اصلی می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور Full HD تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی گلکسی ای 72 می‌توان به ویژگی‌هایی همچون HDR، فلش LED، پانوراما و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 32 مگاپیکسلی و با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن‌های 4K و 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. گلکسی ای 72 در بخش صدا نیز عملکرد قابل‌قبولی دارد و از این آزمون نیز سربلند بیرون آمده است. این گوشی علاوه‌بر بهره‌بردن از اسپیکر استریو باکیفیت، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید به‌راحتی هنذفری سیمی خود را به آن متصل کنید و از گوش سپردن به موسیقی یا پادکست لذت ببرید.

باتری گلکسی ای 72 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این ظرفیت خوب را اضافه کنید به توان شارژ نگه‌داری بالای این محصول و همینطور شارژر سریع 25 واتی‌اش تا دریابید که باتری نیز بدون تردید از نقاط قوت گلکسی ای 72 محسوب می‌شود. این گوشی هوشمند به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از همه‌ی آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

در انتها باید گفت که گلکسی ای 72 به‌دلیل امکانات و توانایی‌های بی‌نظیر  و همینطور قیمت مناسب‌ترش نسبت به سایر رقبا،  یکی از خواستنی‌ترین محصولات بازار است و توانسته فروش بسیار زیادی در سراسز جهان داشته باشد. پس اگر شما نیز به‌دنبال یک گوشی میان‌رده فوق‌العاده باکیفیت هستید، سامسونگ گلکسی ای 72 همان محصولی است که باید به سراغش بروید.

Galaxy A71 5G

Galaxy A71 5G
گوشی Galaxy A71 5G

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 765

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه(64 + 12 + 5 + 5)مگاپیکسل

دوربین پشتی: 32 مگاپیکسل

تا همین چند سال گذشته اگر به دنبال فناوری 5G بودید و می‌خواستید گوشی موبایلی همراه با این قابلیت تهیه کنید؛ تنها راه شما رفتن به سراغ گوشی‌های پرچمدار و در نتیجه صرف هزینه‌ای بسیار زیاد بود. اما سامسونگ با تولید گوشی‌هایی همانند Galaxy A71 توانست این خلا را در بازار برطرف کند و امکانی به وجود آورد تا افراد با بودجه‌ی متوسط هم بتوانند از این فناوری بهره ببرند. A71 از یک صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت 6.7 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل استفاده می‌کند.

همچنین این صفحه نمایش مجهز به محافظ کورنینگ گوریلا گلس 3 نیز می‌باشد. بهره‌گیری از پردازنده اسنپدراگون 765 موجب شده تا A71 هیچ مشکل خاصی در اجرای بازی‌ها و نرم افزار‌های گرافیکی نداشته باشد و بتواند بدون هیچ مشکل خاصی آن‌ها را اجرا کند. همچنین بهره بردن از حافظه‌ی رم 6 یا 8 گیگابایتی کمک شایانی به اجرای هر چه روان‌تر و بهتر بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌کند. شاید بتوان بزرگترین نقطه قوت Galaxy A71 را در کنار پشتیبانی از فناوری 5G، باتری فوق‌العاده‌ی آن با طول عمر بالایش به شمار آورد.

A71 از یک دوربین چهارگانه بهره می‌برد که این چهار دوربین را به ترتیب: یک دوربین 64 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز به لنز اولترا واید، یک دوربین 5 مگاپیکسلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی دیگر مجهز به سنسور تشخیص عمق تشکیل می‌دهند. این چهار دوربین توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و با رزولوشن Full HD تا نرخ 240 فریم بر ثانیه را داند. از دیگر قابلیت‌های این چهار دوربین می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی بوده و قادر است با رزولوشن 4K نیز فیلمبرداری و عکس‌برداری کند.

پس اگر قصد خرید گوشی موبایلی را دارید که؛ از فناوری 5G پشتیبانی کند، باتری و دوربین فوق‌العاده‌ای داشته باشد، از پس اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین بربیاید و از همه مهم‌تر قیمت مناسبی داشته باشد؛ بدون هیچ معطلی به سراغ خرید Galaxy A71 سامسونگ بروید. چراکه به هیچ وجه از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

Xiaomi Poco X3 Pro

Xiaomi Poco X3 Pro
گوشی Xiaomi Poco X3 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 860

حافظه رم: 6 و 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 و 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5160 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48، 8، 2 و 2 مگاپیکسل)

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

گوشی موبایل شیائومی پوکو ایکس 3 پرو یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده و ارزان قیمت بازار است و برای کسانی که به دنبال خرید یک گوشی نسبتاً ارزان قیمت با قدرت و کیفیت مناسب هستند؛ به‌شدت گزینه‌ی خوبی محسوب ‌می‌شود. صفحه نمایش این گوشی 6.67 اینچی بوده و وضوح تصویر آن 1080 در 2400 پیکسل است. این نمایشگر مجهز به قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی 120 هرتزی، روشنایی 450 نیت و HDR 10 است. همچنین این صفحه نمایش توسط کورنینگ گوریلا گس 6 محافظت می‌شود.

جنس بدنه‌ی جلویی این دستگاه از شیشه و پشت آن پلاستیکی است و همین مورد باعث شده این گوشی تنها 215 گرم وزن داشته باشد. همچنین بدنه‌ی این گوشی دارای سیستم خنک‌کننده مایع است و از گواهی و استاندارد IP53 پشتیبانی می‌کند. قلب تپنده این محصول را تراشه اسنپدراگون 860 تشکیل می‌ده و این بدان معناست که به هیچ وجه نباید نگران کند شدن گوشی خود باشید چراکه به کمک این پردازنده موبایل شما به راحتی از پس اجرای انواع بازی‌ها و برنامه‌ها برمی‌آید.

حالا بهتر است قدری از دوربین شیائومی پوکو ایکس 3 پرو و توانایی‌‌های آن صحبت کنیم. این گوشی موبایل دارای یک دوربین چهارگانه است که چهار سنسور مختلف آن را به ترتیب: یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و در نهایت یک سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، کیفیت Full HD و تا نرخ 240 فریم بر ثانیه و با کیفیت HD و تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را دارند. از قابلیت‌های دوربین اصلی این گوشی می‌توان به پانوراما، LED و فلاش دوگانه‌ی HDR اشاره کرد.

دوربین سلفی این محصول نیز 20 مگاپیسکلی و با لنز واید بوده و می‌تواند با رزولوشن Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. باتری این محصول نیز غیرقابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5160 میلی آمپر ساعت. این بدان معناست که می‌توانید تا ساعت‌ها از گوشی خود استفاده کنید و نگران تمام شدن شارژ باتری آن نباشید. همینطور جالب است بدانید مدت زمانی که طول می‌کشد تا صفر تا صد باتری این گوشی شارژ شود تنها 59 دقیقه طول می‌کشد.

شیائومی پوکو ایکس 3 پرو مجهز به قابلیت و حسگر‌های گوناگونی است که از میان آن‌ها می‌توان به حسگر اثر انگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، قطب نما و حسگر مادون قرمز اشاره کرد. شیائومی پوکو ایکس 3 پرو در دو ظرفیت 128 و 256 گیگاباتی و همینطور با دو نوع حافظه‌ی رم 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده است. همچنین این محصول در سه رنگ مشکی، آبی و برنزی برای خرید قابل دسترس است.

در نهایت می‌توان گفت که شیائومی پوکو ایکس 3 پرو محصولی است که امکانات فوق‌العاده در برابر قیمت مناسبش ارائه می‌کند. پس اگر به دنبال یک گوشی موبایل میان‌رده همه فن حریف و با قیمت مناسب و امکانات جذاب هستید؛ در خرید این گوشی لحظه‌ای تردید نکنید.

Galaxy A70 5G

Galaxy A70 5G
گوشی Galaxy A70 5G

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 765

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه(64 + 12 + 5 + 5) مگاپیکسل

دوربین پشتی: 32 مگاپیکسل

تا همین چند سال گذشته اگر به دنبال فناوری 5G بودید و می‌خواستید گوشی موبایلی همراه با این قابلیت تهیه کنید؛ تنها راه شما رفتن به سراغ گوشی‌های پرچمدار و در نتیجه صرف هزینه‌ای بسیار زیاد بود. اما سامسونگ با تولید گوشی‌هایی همانند Galaxy A71 توانست این خلا را در بازار برطرف کند و امکانی به وجود آورد تا افراد با بودجه‌ی متوسط هم بتوانند از این فناوری بهره ببرند. A71 از یک صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت 6.7 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل استفاده می‌کند. همچنین این صفحه نمایش مجهز به محافظ کورنینگ گوریلا گلس 3 نیز می‌باشد.

بهره‌گیری از پردازنده اسنپدراگون 765 موجب شده تا A71 هیچ مشکل خاصی در اجرای بازی‌ها و نرم افزار‌های گرافیکی نداشته باشد و بتواند بدون هیچ مشکل خاصی آن‌ها را اجرا کند. همچنین بهره بردن از حافظه‌ی رم 6 یا 8 گیگابایتی کمک شایانی به اجرای هر چه روان‌تر و بهتر بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌کند. شاید بتوان بزرگترین نقطه قوت Galaxy A71 را در کنار پشتیبانی از فناوری 5G، باتری فوق‌العاده‌ی آن با طول عمر بالایش به شمار آورد.

A71 از یک دوربین چهارگانه بهره می‌برد که این چهار دوربین را به ترتیب: یک دوربین 64 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز به لنز اولترا واید، یک دوربین 5 مگاپیکسلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی دیگر مجهز به سنسور تشخیص عمق تشکیل می‌دهند. این چهار دوربین توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و با رزولوشن Full HD تا نرخ 240 فریم بر ثانیه را داند. از دیگر قابلیت‌های این چهار دوربین می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی بوده و قادر است با رزولوشن 4K نیز فیلمبرداری و عکس‌برداری کند.

پس اگر قصد خرید گوشی موبایلی را دارید که؛ از فناوری 5G پشتیبانی کند، باتری و دوربین فوق‌العاده‌ای داشته باشد، از پس اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین بربیاید و از همه مهم‌تر قیمت مناسبی داشته باشد؛ بدون هیچ معطلی به سراغ خرید Galaxy A71 سامسونگ بروید. چراکه به هیچ وجه از خرید آن پشیمان نخواهید شد.

Galaxy A53

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اگزینوس 1280

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 12 + 5 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

گلکسی ای 53 یک گوشی میان‌رده با امکانات و قیمت مناسب است که در مارس 2022 توسط سامسونگ معرفی و روانه بازار شد. صفحه نمایش این محصول از نوع Super AMOLED و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل است و از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی گلکسی ای 53 از شیشه بوده و قسمت پشتی آن پلاستیکی است. این گوشی هوشمند توانسته است گواهی معتبر IP67 را برای مقاومتش در برابر گرد و غبار و آب (تا عمق یک متری و به‌مدت 30 دقیقه) کسب کند. پردازنده مرکزی گلکسی ای 53 هشت هسته‌ای بوده و تراشه و قلب تپنده‌ی آن را اگزینوس 1280 شکل می‌دهد. سامسونگ همچنین این محصول را به 6 (و 8)  گیگابایت حافظه‌ی رم تجهیز کرده است تا به‌عنوان یک گوشی میان‌رده عملکرد و سرعت بسیار خوبی داشته باشد و کمتر کاربرانش را با مواردی همچون باگ و لگ مواجه کند. گلکسی ای 53 در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌شود. شرکت کره‌ای همچنین این اجازه و امکان را به کاربرانش داده است تا از طریق درگاه microSDCX (و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت) حجم حافظه را تا مقدار دلخواه خود افزایش و ارتقا دهند. دوربین اصلی این گوشی هوشمند چهارگانه بوده که چهار سنسور آن به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر؛ یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید؛ یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و در آخر یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین چهارگانه می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی همچون فلاش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی گلکسی ای 53، 32 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و این قطعاً خبر خوبی برای طرفداران شبکه‌های اجتماعی علی‌الخصوص اینستاگرام است. این دوربین سلفی می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن 4K، 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. متاسفانه گلکسی ای 53 نیز از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و این برای یک محصول میان‌رده قطعاً یک نقطه‌ضعف محسوب می‌شود. برعکس، باتری این گوشی هوشمند عملکرد بسیار خوبی دارد و از برگ‌برنده‌های آن محسوب می‌شود. باتری گلکسی ای 53 غیرقابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 25 واتی‌اش در مدت زمان بسیار کوتاهی شارژر می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد. این گوشی هوشمند به حسگرهایی نظیر اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. در آخر باید گفت که اگر به‌دنبال یک گوشی موبایل میان‌رده هستید که کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد و توقع زیادی از آن ندارید، سامسونگ گلکسی ای 53 می‌تواند یک گزینه جذاب برای شما باشد.

Galaxy A52

Galaxy A52
گوشی Galaxy A52

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 750

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 12 + 5 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

گلکسی ای 52 یک گوشی میان‌رده با امکانات و قیمت معقول است که توسط سامسونگ در تاریخ مارس 2021 معرفی و در همان ماه به بازار‌های جهانی عرضه شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و به قابلیت‌هایی همچون نرخ به‌روزرسانی تصویر 120 هرتزی و روشنایی حداکثری 800 نیتی تجهیز شده است. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه آن اسنپدراگون 750 است. با این وجود اگر توقعی در اندازه گوشی‌های پرچمدار از این محصول نداشته باشید، گلکسی ای 52 به‌هیچ وجه شما را ناامید نمی‌کند.

به این‌ها باید 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کرد. بدیهی است که نسخه 8 گیگابایتی سرعت و عملکرد بهتری دارد. گلکسی ای 52 توانسته است به‌دلیل مقاومتش در برابر گرد و غبار و نفوذ آب (تا عمق یک متر و به‌مدت 30 دقیقه) گواهی IP57 را دریافت کند. سامسونگ این محصول را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌کند. هرچند که این امکان را به کاربرانش داده است تا از طریق درگاه اختصاصی microSDXC حجم حافظه را به‌مقدار دلخواه افزایش و ارتقا دهند. دوربین را شاید بتوان بزرگترین نقطه قوت این محصول به‌شمار آورد.

دوربین گلکسی ای 52 از یک ماژول با چهار سنسور تشکیل شده است که این چهار سنسور را به‌ترتیب؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال؛ یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید؛ یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و در آخر یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی گلکسی ای 52 می‌توان به فلش LED، پانوراما، HDR و لرزش‌گیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 32 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 4K و 1080P تا نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

خوشبختانه این محصول در بخش صدا نیز عملکرد خوبی دارد و علاوه‌بر بهره‌مندی از یک اسپیکر باکیفیت، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند. باتری نیز یکی دیگر از نکات مثبت گلکسی ای 52 به‌شمار می‌آید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4500 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری نسبتاً خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 25 واتی‌اش، تنها در مدت 30 دقیقه شارژ گوشی را از صفر به پنجاه می‌رساند.

گلکسی ای 52 به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. درنهایت اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده باکیفیت و با قیمت معقول هستید؛ گلکسی ای 52 با ظاهر زیبا، نمایشگر فوق‌العاده و دوربین خوبش می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد.

Galaxy A51

Galaxy A51
گوشی Galaxy A51

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (با قابلیت به ارتقا به اندروید 11)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اگزینوس 9611

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه‌ داخلی: 64 / 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 12 + 5 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

سامسونگ چندین سالی می‌شود که با تولید محصولات متنوع برای هر بودجه و سلیقه و نیازی به حاکم بلامنازع بازار پر سود گوشی‌های میان رده تبدیل شده است. تسلط سامسونگ بر این بازار به حدی فوق‌العاده بود (و همچنان هست) که اپل را نیز مجبور به ورود به بازار گوشی‌های میان رده و پایین رده کرده است. Galaxy A51 نیز در راستای همین سیاست شرکت کره‌ای وارد بازار شد و با توجه به قیمت معقول و سخت افزار مناسبش، توانست طرفداران زیادی پیدا کند و فروش موفقی داشته باشد.

A51 از یک صفحه نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل بهره می‌برد که این صفحه نمایش مجهز به محافظ کورنینگ گلس 3 نیز هست. A51 از پردازنده اگزینوس 9611 استفاده می‌کند که درست است به هیچ وجه توانایی رقابت با گوشی‌های بالارده و پرچمدار را ندارد اما اگر یک کاربر عادی و نیمه حرفه‌ای نیز باشید؛ از پس برآورده کردن نیاز‌های شما بر‌می‌آید. A51 از دوربینی چهارگانه بهره می‌برد که این چهار دوربین را: یک دوربین 48 مگاپیکسلی با لنز واید، یک دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید، یک دوربین 5 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو و در نهایت یک دوربین 5 مگاپیکسلی به همراه سنسور تشخیص عمق تشکیل می‌دهند.

این چهار دوربین توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور با رزولوشن Full HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را دارند. از دیگر قابلیت‌ها و توانایی‌های این دوربین چهارگانه می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی بوده و توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 2160P تا نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد. سامسونگ برای کاهش دادن قیمت Galaxy A51 وادار به حذف برخی از ویژگی‌هایی شده که در دیگر گوشی‌های هوشمند این شرکت دیده می‌شود.

از جمله این‌ها می‌توان به ضدآب نبودن و عدم پشتیبانی از شارژر بی‌سیم در این گوشی موبایل اشاره کرد. اتفاقی که در راستای کاهش قیمت این محصول کاملاً معقول و عقلانی محسوب می‌شود. همچنین A51 و تولید آن در سه مدل با حافظه‌ی رم 4 و 6 و 8 گیگابایتی، حق انتخاب بسیار خوبی به خریداران این گوشی داده است. در آخر اگر به دنبال یک گوشی موبایل هوشمند با توانایی‌ها و قابلیت‌هایی استاندارد و صد البته با قیمت کم هستید؛ Galaxy A51 بهترین گزینه برای شماست.

Galaxy A50

Galaxy A50
گوشی Galaxy A50

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اگزینوس 9610

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (25 + 8 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 25 مگاپیکسل

گلکسی ای 50 یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های بازار ایران است که در فوریه 2019 توسط سامسونگ معرفی و در مارس همان سال به بازارهای جهانی عرضه شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.4 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2340 پیکسل است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی گلکسی ای 50 از شیشه بوده و قسمت پشتی آن پلاستیکی است. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن را اگزینوس 9610 شکل داده است. این تراشه شاید به‌اندازه گوشی‌های پرچم‌دار قدرتمند نباشد اما قطعاً برای یک محصول میان‌رده کافیست و به‌راحتی می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند.

این محصول همچنین به 4 و 6 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است و اگر می‌خواهید گوشی شما سرعت بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشد، بهتر است نسخه 6 گیگابایتی آن را تهیه کنید. سامسونگ این گوشی هوشمند را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی داخلی 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌کند و همچنین این امکان را به خریداران این محصول داده است تا اگر این حجم حافظه برای آن‌ها کافی نیست، آن را از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی و به‌مقدار دلخواه افزایش دهند. دوربین اصلی گلکسی ای 50 از یک ماژول با سه سنسور مختلف تشکیل شده است. یک سنسور 25 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، سه سنسور این دوربین را شکل داده‌اند.

این دوربین اصلی و سه‌گانه می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبردای کند و همچنین به قابلیت‌هایی همانند فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است. دوربین سلفی گلکسی ای 50 نیز 25 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیوهایی دقیقاً با همان کیفیت و نرخ فریم دوربین اصلی را ضبط کند. صدا یکی از بخش‌هایی است که گلکسی ای 50 حسابی در آن می‌درخشد. این گوشی هوشنمد علاوه‌بر بهره‌بردن از اسپیکر و جک 3.5 میلی‌متری از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی نیز بهره می‌برد.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی نیز دارد و همچنین به‌لطف شارژر 15 واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی و به‌طور کامل شارژ می‌شود. گلکسی ای 50 به حسگرهایی نظیر اثرانگشت (که در زیر نمایشگر قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و البته تشخیص چهره مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. درنهایت اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده، با امکانات و قیمت مناسب تهیه کنید، گلکسی ای 50 یگ گزینه عالی برای شماست.

Xiaomi Poco F3

Xiaomi Poco F3
گوشی Xiaomi Poco F3

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 870

حافظه داخلی: 128 و 256 گیگابایت

حافظه رم: 6 و 8 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4520 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48، 8 و 5 مگاپیکسل)

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

شرکت سامسونگ و شیائومی را می‌توان بزرگترین و اصلی‌ترین بازیگر‌های عرصه‌ی گوشی‌های موبایل میان‌رده نامید. حال شیائومی پوکو اف 3 یکی دیگر از گوشی‌های باکیفیت و میان‌رده بازار محسوب می‌شود که توسط این شرکت چینی ساخته شده است. صفحه نمایش شیائومی پوکو اف 3، 6.67 اینچی بوده و وضوح تصویر آن 1080 در 2400 پیکسل است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و مجهز به قابلیت‌هایی نظیر نوسازی 120 هرتزی، روشنایی 900 نیتی (با امکان افزایش تا 1300 نیت) و همینطور HDR 10+ اشاره کرد.

جنس بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و فریم دور آن پلاستیکی است. تراشه‌ی مرکزی این گوشی اسنپدراگون 870 است. پس هرگونه باور در رابطه با کند شدن و ضعیف شدن این گوشی در گذر زمان را دور بریزید. همچنین این محصول مجهز به 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم است تا نکته‌ی قبلی در رابطه با اطمینان از عملکرد آن را تضمین کند. حال بهتر است به دوربین‌های شیائومی پوکو اف 3 و توانایی‌های آن‌ها بپردازیم. دوربین اصلی این گوشی سه‌گانه بوده و این سه سنسور را به ترتیب یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و در نهایت یک لنز 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و فوکوس خودکار تشکیل می‌دهند.

این دوربین سه‌گانه و اصلی این گوشی توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، کیفیت Full HD و تا نرخ بالای 960 فریم بر ثانیه را دارند. از قابلیت‌های دیگر دوربین اصلی این محصول می‌توان به فلش LED، HDR و پانوراما اشاره کرد. دوربین سلفی شیائومی پوکو اف 3، 20 مگاپیکسلی و از نوع لنز ماکرو بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ فریم بر ثانیه و همینطور با رزولوشن HD و تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. باتری این گوشی غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4520 میلی آمپر ساعت است.

نکته‌ی مثبت و قابل تامل در رابطه با باتری این گوشی آن است که تنها 53 دقیقه طول می‌کشد تا شارژ آن از صفر به صد برسد و یا به اصطلاح فول شارژ شود. حسگر اثر انگشت شیائومی پوکو اف 3 در کنار آن واقع شده است و این محصول به حسگر‌هایی دیگری نظیر ژیروسکوپ و طیف‌سنج نیز مجهز شده است. شیائومی پوکو اف 3 در دو نوع حافظه‌ی 128 و 256 گیگابایتی و همچنین در سه رنگ سفید، مشکی و آبی به بازار عرضه شده است. شیائومی پوکو اف 3 محصولی فوق‌العاده برای افرادی است که به دنبال خرید یک گوشی با امکانات استاندارد و قیمت مناسب هستند، می‌باشد.

Galaxy A42

Galaxy A42
گوشی Galaxy A42

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 750

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

حافظه رم: 4، 6 و 8 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48، 8، 5 و 5 مگاپیکسل)

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

گوشی گلکسی ای 42 یکی دیگر از محصولاتی است که در راستای سیاست‌های شرکت کره‌ای مبنی بر تسلط بر بازار گوشی‌های میان‌رده، ساخته و در دوم سپتامبر سال 2020 عرضه شد. صفحه نمایش این گوشی 6.6 اینچی بوده و وضوح تصویر آن 720 در 1600 پیکسل است. قلب تپنده و تراشه اصلی این محصول اسنپدراگون 750 بوده و می‌تواند خواسته‌ها و نیاز‌های شما مبنی بر اجرای برنامه‌ها و بازی‌های بعضاً سنگین را برآورده کند. همچنین گلکسی ای 42 در سه مدل متفاوت با سه نوع حافظه‌ی رم 4، 6 و 8 گیگابایتی ساخته شده است.

دوربین چهارگانه این محصول که از نقاط قوت آن نیز محسوب می‌شود را به ترتیب یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و در نهایت یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه و با رزولوشن HD و تا نرخ 480 فریم بر ثانیه را دارند. همچنین این دوربین چهارگانه از قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این محصول 20 مگاپیکسلی و از نوع لنز واید بوده و می‌تواند با کیفیت 1080P و با نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

باتری این محصول غیرقابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این ظرفیت باتری بدان معناست که گلگسی ای 42 می‌تواند تا ساعت‌ها شارژ نگه دارد و اجرای بازی یا برنامه‌های سنگین هم خلالی در این مورد ایجاد نمی‌کند. این محصول با حافظه‌ی 128 گیگابایتی و در سه رنگ مشکی، سفید و خاکستری به بازار عرضه شده است. اگر مشخصاتی که از این گوشی گفتیم برای شما کافی بود و یا نظر شما را جلب کرد پس در خریدGalaxy A42  تردید نکنید.

Galaxy A32

Galaxy A32
گوشی Galaxy A32

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: مدیاتک 720

حافظه رم: 4، 6 و 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48، 8، 5 و 2 مگاپیکسل)

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

گلکسی ای 32 یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده و باکیفیت شرکت کره‌ای محسوب می‌شود که در 13 ژانویه 2021 روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع TFT LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. وضوح تصویر این نمایشگر 720 در 1600 پیکسل بوده و توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. پردازنده مرکزی و تراشه اختصاصی گلکسی ای 32 به آن اجازه‌ی اجرای روان برنامه‌ها و بازی‌ها را می‌دهند.

دوربین این گوشی از یک ماژول چهارگانه تشکیل شده که این چهار سنسور را به ترتیب: یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار تشخیص فاز، یک لنز 8 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید، یک سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو در آخر یک سنسور تشخیص عمق تصور 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه توانایی فیلمبرداری با کیفیت 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارند. همچنین این چهار دوربین از ویژگی‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کنند. دوربین سلفی این محصول نیز 13 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.

باتری گلکسی ای 32 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. گفتنی است که باتری و ظرفیت آن از نکات مثبت این گوشی محسوب می‌شوند. این گوشی از از جک 3.5 میلی متری و حسگر شتاب سنج و سنسور مجاورت پشتیبانی می‌کند. گفتنی است که حسگر اثرانگشت این محصول در کنار آن واقع شده است. این محصول 128 گیگابایت حافظه دارد و در سه مدل 4، 6 و 8 گیگاباتی و در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و بنفش روانه‌ی بازار شده است. در نهایت در مورد گلکسی ای 32 می‌توان گفت که یک گوشی کاملاً استاندارد و با توانایی‌های متوسط است و با این قیمت می‌توان گوشی‌های به مراتب بهتر از این محصول تهیه کرد.

Galaxy M62

Galaxy M62
گوشی Galaxy M62

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اگزینوس 9825

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 7000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 12 + 5 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

گلکسی M62 یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده و باکیفیت سامسونگ است که آن را می‌توان جانشین و نسخه بهبود یافته Galaxy M51 محسوب کرد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED Plus بوده و ابعاد آن 6.7 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و از قابلیت روشنایی 420 نیتی بهره می‌برد. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی گلکسی ام 62 از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، اگزینوس 9825 است. سامسونگ این گوشی را به 8 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز تجهیز کرده است. گلکسی ام 62 در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی داخلی 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌شود. شرکت کره‌ای این امکان را نیز به‌کاربرانش داده است تا از طریق درگاه اختصاصی microSDXC ظرفیت آن را به‌مقدار دلخواه افزایش دهند. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از یک ماژول با چهار سنسور مختلف تشکیل شده است که این چهار سنسور شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود.

این دوربین چهارگانه و اصلی به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است و همچنین می‌تواند با کیفیت‌های 4K و Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است با همان کیفیت و نرخ فریم دوربین اصلی، فیلمبرداری کند. خوشبختانه گلکسی ام 62 از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید هدفون و هنذفری باسیم خود را به‌آسانی به آن متصل کنید.

حال به معرفی باتری این محصول می‌رسیم که قدرت فوق‌العاده‌ای دارد و بدون تردید بزرگترین نقطه قوت آن محسوب می‌شود. باتری گلکسی ام 62 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 7000 میلی آمپر ساعت است. این باتری با توجه به ظرفیتش، توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی دارد و به‌لطف شارژر سریع 25 واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد.

این گوشی هوشمند به حسگرهایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. در انتها می‌توان گفت که گلکسی ام 62 یک گوشی میان‌رده باکیفیت و با امکانات مناسب است که می‌توان آن را به هر نوع کاربری پیشنهاد کرد.

Galaxy M53

Galaxy M53
گوشی Galaxy M53

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2408 پیکسل

پردازنده: Dimensity 900

حافظه رم: 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (108 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

گوشی هوشمند گلکسی ام 53 یکی از جدیدترین محصولات میان‌رده سامسونگ است که در آوریل 2022 معرفی و در اواخر همان ماه به بازارهای جهانی سراسر دنیا عرضه شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED Plus بوده و ابعاد آن 6.7 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2408 پیکسل و از قابلیت نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی بهره می‌برد. پردازنده مرکزی گلکسی ام 53 هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن Dimensity 900 است. این محصول همچنین به 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز مجهز شده است.

از طرفی سامسونگ این امکان را به خریداران این گوشی داده است تا از طریق درگاه اختصاصی microSDXC حجم حافظه‌ی آن را به‌مقدار دلخواه افزایش بدهند. دوربین اصلی گلکسی ام 53 از چهار سنسور مختلف با کارکردهای متفاوت تشکیل شده است. این چهار سنسور شامل یک سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو می‌شود. این دوربین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است و می‌تواند با کیفیت‌های 4K و Full HD و نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و این کیفیت خوب دوربین سلفی قطعاً خبر خوبی برای طرفداران سوشال‌مدیا و مخصوصاً اینستاگرام خواهد بود. این دوربین سلفی همچنین می‌تواند با رزولوشن‌های 4K و 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. متاسفانه گلکسی ام 53 از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و این قطعاً برای یک محصول میان‌رده توجیه‌پذیر نیست و یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است.

این محصول همچنین از شارژر سریع 25 واتی بهره می‌برد و این بدان معناست که گوشی شما در مدت زمان بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود. گلکسی ام 53 به حسگرهایی همانند اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. گلکسی ام 53 یکی از جدیدترین و به‌روزترین گوشی‌های میان‌رده ساسمونگ محسوب می‌شود و با امکانات خوب و قیمت معقولش قطعاً گزینه‌ای خواهد بود که حتماً باید آن را درنظر داشته باشید.

Galaxy M51

Galaxy M51
گوشی Galaxy M51

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 730

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

حافظه رم: 6/8 گیگابایت

ظرفیت باتری: 7000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64، 12، 5 و 5 مگاپیکسل)

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

حالا وقت آن رسیده که بی‌اغراق یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده حال حاضر بازار و یکی از بهترین محصولات ساخته شده توسط شرکت کره‌ای را در سال اخیر به شما معرفی کنیم. گوشی Galaxy M51 دستگاه فوق‌العاده‌ای است که در قبال قیمت نسبتاً مناسبش امکانات فوق‌العاده‌ای را به شما ارائه می‌دهد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED Plus بوده و ابعاد آن 6.7 اینچ است. رزولوشن و وضح تصویر این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل است و کورنینگ گوریلا گلس 3 وظیفه‌ی محافظت از آن را بر عهده دارد.

جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این گوشی از شیشه بوده و قسمت پشتی آن پلاستیکی است؛ درست مانند فریم دور گوشی. تراشه اصلی این گوشی اسنپدراگون 730 بوده در نتیجه جای هیچ نگرانی برای عدم اجرا نکردن برخی برنامه‌ها و بازی‌ها در این گوشی وجود ندارد. حال به محبث معرفی دوربین این گوشی می‌رسیم. دوربین اصلی این محصول از یک ماژول چهارگانه تشکیل شده که چهار سنسور آن را به ترتیب: یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار تشخیص فاز، یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع لنز اولتراواید، یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و در نهایت یک سنسور تشخیص عمق تصویر 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند.

این دوربین چهارگانه توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین اصلی و چهارگانه می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K و 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. از دوربین که بگذریم به مبحث باتری می‌رسیم که آن هم از نکات قوت و مثبت این گوشی به حساب می‌آید. باتری Galaxy M51 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 7000 میلی آمپر ساعت است. به کمک این باتری قدرتمند مدت زمانی که طول می‌کشد تا شارژ شما از صفر به صد برسد، 115 دقیقه است.

حسگر اثرانگشت این گوشی در کنار آن واقع شده است و به حسگر‌های دیگری نظیر شتاب سنج، ژیروسکوپ نیز مجهز است. این محصول از جک 3.5 میلی متری و درگاه حافظه MicroSDXC نیز پشتیبانی می‌کند و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. Galaxy M51 در دو مدل با دو حافظه‌ی رم 6 و 8 گیگاباتی و در سه رنگ مشکی، سفید و آبی تیره به بازار عرضه شده است. در نهایت گلکسی ام 51 را می‌توان یک گوشی میان‌رده عالی، با قیمت مناسب و امکانات کافی قلمداد کرد که کاربرانش از خرید آن پشیمان نمی‌شوند.

Galaxy M42

Galaxy M42
گوشی Galaxy M42

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 750

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 8 + 5 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

گلکسی ام 42 یکی از گوشی‌های میان‌رده سامسونگ در سال 2021 میلادی بود که با برچسب قیمت 250 یورویی به بازارهای جهانی عرضه شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.6 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر نیز 720 در 1600 پیکسل است. پردازنده مرکزی گلکسی ام 42 هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن اسنپدراگون 750 است؛ تراشه‌ای که بر روی اکثر محصولات میان‌رده سامسونگ استفاده می‌شود و از کیفیت بالا و قدرت خوبی نیز برخوردار است.

سامسونگ همچنین این محصول را به دو نوع حافظه‌ی رم 6 و 8 گیگابایتی مجهز کرده است تا گلکسی ام 42 سرعت و عملکرد خوبی در نصب و اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف داشته باشد. 128 گیگابایت حجم حافظه‌ای است که سامسونگ برای این گوشی هوشمند درنظر گرفته است و درعین حال و به‌لطف درگاه میکرو ‌اس‌دی (و استفاده از شیار دوم‌ سیم‌کارت)، این اجازه را به کاربرانش داده است تا حجم حافظه‌ی آن را تا مقدار دلخواه افزایش دهند. دوربین اصلی گلکسی ام 42 از چهار سنسور با کارکردهای متفاوت تشکیل شده است که این چهار سنسور شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود.

این دوربین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است و قادر است ویدیو‌هایی با کیفیت‌های 4K و Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. دوربین سلفی گلکسی ام 42 نیز 20 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. خوشبختانه این محصول از جک 3.5 میلی‌متر یپشتیبانی می‌کند و بنابراین می‌توانید به‌آسانی هنذفری و هدفون سیم‌دار خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی و پادکست لذت ببرید.

باتری گلکسی ام 42 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 15 واتی نیز بهره می‌برد و با وجود آن در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود. گلکسی ام 42 به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند. در آخر باید گفت که اگر به‌دنبال خرید یک گوشی میان‌رده از برند سامسونگ هستید و توضیحات گفته شده از این محصول نظر شما را جلب کرد، گلکسی ام 42 در سه رنگ مشکی، سفید و خاکستری برای خرید موجود می‌باشد.

Realme GT Neo 3

Realme GT Neo 3
گوشی Realme GT Neo 3

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2412 پیکسل

پردازنده: مدیاتک Dimensity 8100

حافظه رم: 6 / 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت (نسخه معمولی)، 4500 میلی آمپر ساعت (نسخه 150 واتی)

دوربین اصلی: سه‌گانه (50 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme GT Neo 3 یکی از جدیدترین محصولات این شرکت چینی است که با برخی توانایی‌ها و همینطور قیمت عالی خود، شما رو شگفت‌زده می‌کند. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع AMOLED بوده و ابعاد آن 6.7 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2412 پیکسل بوده و توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. این صفحه نمایش به قابلیت‌هایی همچون توانایی نشان دادن بیش از یک میلیارد رنگ، HDR 10+ و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی مجهز شده است.

پردازنده مرکزی ریل‌می جی‌تی نئو 3، هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی آن، Dimensity 8100 با معماری پنج نانومتری است. این محصول همچنین در سه مدل با سه‌نوع حافظه‌ی رم 6، 8 و 12 گیگابایتی تولید شده است که طبعاً نسخه 12 و 8 گیگابایتی آن عملکرد بهتر و سریع‌تری دارند. ریل‌می همچنین این گوشی خود را در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی به بازار عرضه کرده است. هرچند که این مقدار حجم حافظه برای بسیاری از افراد کافی خواهد بود اما نبود درگاه ارتقا حافظه داخلی می‌تواند یک نقطه‌ضعف برای این محصول محسوب شود.

دوربین ریل‌می جی‌تی نئو 3 از سه سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو تشکیل شده است. این دوربین سه‌گانه به قابلیت‌هایی نظیر فلش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR و لرزش‌گیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر تجهز شده‌اند و از آن‌ها بهره می‌برند. این دوربین همچنین قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 4K و 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه را ضبط کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

متاسفانه ریل‌می جی‌تی نئو 3 علارغم بهره‌مندی از اسپیکر داخلی باکیفیت و پشتیبانی از صدای 24 بیت، از جک 3.5 میلی‌متری بهره نمی‌برد و این قطعاً یک نکته منفی برای این محصول محسوب می‌شود. حال به بخش معرفی باتری این محصول می‌رسیم که شرکت ریل‌می بیشترین مانور تبلیغاتی خود را نیز روی این جنبه از محصولش متمرکز کرده بود. همانطور که در ابتدای متن نیز گفتیم، ریل‌می جی‌تی نئو 3 در دو مدل عادی و 150 واتی روانه بازار شده است.

باتری نسخه معمولی این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. ظرفیت نسخه‌ی 150 واتی اما 4500 میلی آمپر ساعت می‌باشد. نکته جالب، عجیب و حتی باورنکردنی درباره‌ی نسخه 150 واتی این محصول آن است که به‌لطف شارژر سریعش، تنها درمدت زمان 5 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود! این قضیه درمورد نسخه عادی که از شارژر 80 واتی بهره می‌برد، به‌مدت زمان 32 دقیقه تقلیل می‌یابد که بازهم زمان فوق‌العاده کوتاهی است.

گوشی ریل‌می جی‌تی نئو 3 به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. گوشی موبایل Realme GT Neo 3 یک محصول فوق‌العاده با باتری شگفت‌انگیز است و قطعاً ارزش پولی که برای خرید آن پرداخت می‌کنید را خواهد داشت.

Realme GT Neo 3T

Realme GT Neo 3T
گوشی Realme GT Neo 3T

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.62 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 870

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (64 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme GT Neo 3T نسخه ارزان‌تر و ضعیف‌تر برادر بزرگترش یعنی ریل‌می جی‌تی نئو 3 است که در ژوئن 2022 معرفی و توسط شرکت چینی، به بازارهای سراسر دنیا ارسال شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع AMOLED بوده و ابعاد آن 6.62 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و از قابلیت‌هایی نظیر HDR 10+، نرخ نوسازی  تصویر 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 1300 نیتی، پشتیبانی می‌کند. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، اسنپدراگون 870 با معماری هفت نانومتری است.

این تراشه قدرتمند این اجازه را به کاربرانش می‌دهد که بازی‌های سنگین را به‌راحتی نصب کنند و از اجرای روان آن‌ها لذت ببرند. تازه نباید فراموش کنیم که ریل‌می جی‌تی نئو 3تی به 8 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است تا خیال شما را از بابت سرعت و عملکرد خوبش راحت کند. این گوشی هوشمند در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی داخلی 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌شود و از طرفی امکان ارتقا حجم حافظه وجود ندارد، چراکه درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی برای آن درنظر گرفته نشده است. دوربین اصلی ریل‌می جی‌تی نئو 3تی از یک ماژول با سه سنسور متفاوت تشکیل شده است که هرکدام کاربردهای متفاوتی دارند.

این سه سنسور شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو می‌شود. این دوربین سه‌گانه و اصلی می‌تواند با کیفیت‌های 4K و Full HD تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین سه‌گانه می‌توان به فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

ریل‌می جی‌تی نئو 3تی علارغم بهره‌مندی از اسپیکر استریو باکیفیت و همینطور صدای 24 بیت، از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و درنتیجه نمی‌تواند هدفون و هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل کنید. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی دارد و همینطور به‌لطف شارژر سریع 80 واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

ریل‌می جی‌تی نئو 3تی به حسگرهایی همانند اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. درنهایت اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده با کیفیت و جدید بخرید که امکانات خوبی نیز داشته باشید، Realme GT Neo 3T می‌تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد.

Realme GT Neo 2

Realme GT Neo 2
گوشی Realme GT Neo 2

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.62 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 870

حافظه رم: 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (64 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme GT Neo 2 دومین گوشی از سری موبایل‌های نئو شرکت ریل‌می است که در سپتامبر 2021 معرفی و روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع AMOLED بوده و ابعاد آن 6.62 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و به قابلیت‌هایی همچون HDR 10+، نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و حداکثر روشنایی 1300 نیتی تجهیز شده است.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی آن، اسنپدراگون 870 است. این تراشه که با معماری هفت نانومتری ساخته شده است، این قدرت را به گوشی شما می‌دهد که اکثر بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین را اجرا کند و به‌ندرت با مسائلی همچون باگ و لگ مواجه شود. ریل‌می همچنین این محصول خود را به 8 و 12 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز کرده است تا حسابی خیال کاربرانش را از بابت سرعت و عملکرد این گوشی، راحت کند. این محصول همچنین در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌شود. هرچند که درگاهی برای ارتقا حجم حافظه‌ی آن درنظر گرفته نشده است.

دوربین ریل‌می جی‌تی نئو 2، سه‌گانه بوده که سه سنسور آن را به‌ترتیب، یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو تشکیل می‌دهند. این دوربین از قابلیت‌هایی همانند فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR و لرزش‌گیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر بهره می‌برد و همچنین قادر است با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور Full HD تا نرخ 480 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و قادر است عکس‌های سلفی باکیفیتی را ثبت کند. این دوربین سلفی می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه نیز فیلمبرداری کند.

خوشبختانه و برخلاف جی‌تی نئو 3، این گوشی از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه دیگر نیازی به هزینه‌ی اضافی نیست و می‌توانید به‌آسانی هنذفری و هدفون باسیم خود را به آن متصل کنید. باتری ریل‌می جی‌تی نئو 2، غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف بهره‌مندی از شارژر سریع 65 واتی‌اش، تنها در مدت زمان 36 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد.

ریل‌می جی‌تی نئو 2 به حسگرهایی همانند اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر می‌توان گفت که اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده باکیفیت از برند ریل‌می هستید، Realme GT Neo 2 نامی است که آن را باید به‌خاطر بسپارید.

Realme GT Neo 2T

Realme GT Neo 2T
گوشی Realme GT Neo 2T

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.43 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: Dimensity 1200

حافظه رم: 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (64 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme GT Neo 2T برادر کوچک‌تر و نسخه‌ی اقتصادی‌تر گوشی ریل‌می جی‌تی نئو 2 است که در نوامبر 2021 معرفی و به‌بازارهای جهانی عرضه شد. نمایشگر این گوشی از نوع Super AMOLED و ابعاد آن 6.43 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و به‌قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و روشنایی حداکثری 1000 نیتی مجهز شده است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی ریل‌می جی‌تی نئو 2تی هشت هسته‌ای بوده و تراشه آن، Dimensity 1200 است. این تراشه قدرت کمتری نسبت نسخه نئو 2 دارد (که البته تمهیدی از سوی ریل‌می برای کاهش قیمت گوشی بوده است) اما این نیز به‌معنای ضعیف بودن آن نیست و قطعاً از پس برآورده کردن نیاز‌های شما برمی‌آید. این محصول همچنین به 8 و 12 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است که نسخه‌ی 12 گیگابایتی آن طبعاً عملکرد بهتر و سریع‌تری دارد. متاسفانه ریل‌می جی‌تی نئو 2تی نیز همانند برادر بزرگترش از درگاه ارتقا حجم حافظه پشتیبانی نمی‌کند و  بنابراین راهی برای افزایش حافظه آن وجود ندارد. هرچند که تولید این محصول در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی، بسیاری از کاربران را از انجام این کار بی‌نیاز کرده است.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از یک ماژول با سه‌سنسور متفاوت تشکیل شده است. این سه‌سنسور عبارتند از؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو. این دوربین سه‌گانه و اصلی می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 480 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین اصلی می‌توان به فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR و لرزش‌گیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است ویدیوهایی با رزولوشن Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

خوشبختانه ریل‌می جی‌تی نئو 2تی علاوه‌بر بهره‌مندی از اسپیکر داخلی استریو، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4500 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 65 واتی‌اش، درمدت زمان بسیار کوتاهی و به‌طور کامل شارژ می‌شود.

ریل‌می جی‌تی نئو 2تی به حسگرهایی نظیر اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر می‌توان گفت که Realme GT Neo 2T یک گوشی هوشمند عالی با امکانات و ارزش خرید فوق‌العاده است که می‌تواند برای بسیاری از کاربران مناسب باشد.

Realme X50

Realme X50
گوشی Realme X50

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.57 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 765

حافظه رم: 6 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 12 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (16 + 8) مگاپیکسل

گوشی Realme X50 همان نقشی را برای گوشی‌های میان‌رده برند ریل‌می انجام می‌دهد که ایکس 50 پرو برای گوشی‌های پرچمدار این برند برعهده دارد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و قادر است تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.57 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2400 پیکسل است. این صفحه نمایش توسط کورنینگ گوریلا 5 محافظت می‌شود و از قابلیت نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی بهره می‌برد.

جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول و همینطور قسمت پشتی آن، از شیشه بوده و فریم دور آن، آلومنیومی است. خوشبختانه بدنه‌ی ایکس 50 در برابر پاشش آب مقاوم است و این اطمینان را به شما می‌دهد که در صورت بروز این اتفاق، مشکلی برای گوشی شما پیش نخواهد آمد. پردازنده مرکزی ایکس 50 هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی آن، اسنپدراگون 765 است. این محصول همچنین به 6 یا 12 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است که طبعاً نسخه 12 گیگابایتی عملکرد بسیار بهتر و سریع‌تری دارد.

ریل‌می ایکس 50 از درگاه ارتقا حافظه بهره نمی‌برد و این بدان معناست که هیچ راهی برای افزایش حجم حافظه 128 گیگابایتی آن وجود ندارد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از 4 سنسور متفاوت تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل، یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با توانایی زوم اپتیکال دو برابری، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو می‌شود. این دوربین چهارگانه قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه را ضبط کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این محصول می‌توان به فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد.

دوربین سلفی ریل‌می ایکس 50 دوگانه بوده که این دو سنسور را یک سنسور 16 مگاپیکسلی واید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید تشکیل می‌دهند. خوشخبتانه این گوشی هوشمند از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید هدفون و هنذفری باسیم خود را به آن وصل کنید و از گوش دادن به موسیقی و پادکست لذت ببرید. عملکرد خوب ریل‌می ایکس 50 در بخش صدا تنها به این مورد خلاصه نمی‌شود و این محصول علاوه‌بر بهره‌مندی از اسپیکر داخلی باکیفیت، از لغوکننده نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، صدای 24 بیت و فناوری صدای دالبی التموس پشتیبانی می‌کند.

باتری ریل‌می ایکس 50 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4200 میلی آمپر ساعت است. این باتری علاوه‌بر ظرفیت مناسب و توان شارژ نگه‌داری خوبش، در مدت زمان کوتاهی نیز شارژ می‌شود و تنها در 30 دقیقه، مقدار شارژ آن از صفر به هفتاد درصد می‌رسد. این محصول از حسگرهایی نظیر اثرانگشت (واقع در کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است. اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده باکیفیت، با قیمت و امکانات مناسب داشته باشید، بهتر هرچه زودتر به‌سراغ Realme X50 بروید.

Realme X3 SuperZoom

Realme X3 SuperZoom
گوشی Realme X3 SuperZoom

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 855

حافظه رم: 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (32 + 8) مگاپیکسل

بسیاری از افراد و کارشناسان معتقدند که Realme X3 SuperZoom بهترین گوشی این برند در سال 2021 بوده است و امکانات و ویژگی‌های این گوشی نیز این ادعا را اثبات می‌کند. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.6 اینچ بوده و وضوح تصویر آن، 1080 در 2400 پیکسل است. این صفحه نمایش توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و از قابلیت نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

جنس قسمت جلویی و همینطور پشتی این محصول از شیشه بوده و فریم دور آن، آلومنیومی است. پردازنده مرکزی ریل‌می ایکس3 سوپر زوم، هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، اسنپدراگون 855 با معماری هفت نانومتری است. این‌ها به‌علاوه‌ی 8 یا 12 گیگابایت حافظه‌ی رم، این گوشی را به یک محصول قدرتمند از لحاظ سخت‌افزاری تبدیل کرده که به‌راحتی می‌تواند هر نوع اپلیکیشن یا بازی را نصب و اجرا کند. ریل‌می این محصول خود را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌کند و متاسفانه درگاهی برای ارتقای حجم حافظه‌ی آن درنظر گرفته نشده است.

دوربین بخشی است که ریل‌می ایکس 3 سوپر زوم حسابی در آن می‌درخشد و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از چهار سنسور تشکیل شده است که هرکدام کاربردهای متفاوتی دارند. یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع تله‌فوتو با توانایی زوم اپتیکال 5 برابری، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو، چهار سنسور این دوربین را تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه و اصلی می‌تواند با کیفیت 4K و 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه و با رزولوشن 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین چهارگانه می‌توان به فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد.

دوربین سلفی این گوشی نیز از دو سنسور تشکیل شده است. این دو سنسور شامل یک سنسور 32 مگاپیکسلی با لنز واید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید می‌شود. این دوربین سلفی نیز قادر است ویدیوهایی با کیفیت 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. متاسفانه ریل‌می ایکس 3 سوپر زوم از جک 3.5 میلی‌متری بهره نمی‌برد و درنتیجه نمی‌توانید هدفون یا هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل کنید و باید به‌دنبال روش‌های جایگزین و البته گران‌تر باشید.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4200 میلی آمپر ساعت است. به‌لطف پشتیبانی از شارژر سریع 30 واتی، این گوشی در کمتر از یک ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدارش از صفر به صد می‌رسد. ریل‌می ایکس 3 سوپر زوم از حسگرهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما پشتیبانی می‌کند و از آن‌ها بهره می‌برد. اگر می‌خواهید یک گوشی هوشمند با امکانات عالی و صدالبته دوربین فوق‌العاده خریداری کنید که قیمت مناسبی نیز داشته باشد، Realme X3 SuperZoom در دو رنگ آبی و سفید برای خرید موجود می‌باشد.

Realme X3

Realme X3Realme X3
گوشی Realme X3

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 855

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 12 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (16 + 8) مگاپیکسل

Realme X3 مدل ارزان‌تر و البته ضعیف‌تر نسخه سوپر زوم است که در ژوئن 2020 توسط شرکت چینی روانه بازار شد. البته این ضعیف‌تر بودن به این معنی نیست که ایکس 3 که گوشی فوق‌العاده‌ای نباشد و امکانات بی‌نظیری نداشته باشد؛ موضوعی که در ادامه خودتان آن را متوجه خواهید شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و قادر است تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.6 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2400 پیکسل است. وظیفه حفاظت از صفحه نمایش برعهده کورنینگ گوریلا گلس 5 بوده و از قابلیت نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی نیز بهره می‌برد.

جنس قسمت جلویی و همینطور پشتی این محصول، از شیشه بوده و برخلاف نسخه‌ی سوپر زوم، فریم دور آن پلاستیکی است. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن، اسنپدراگون 855 است. این تراشه و پردازنده دقیقاً همانی است که در نسخه‌ی سوپر زوم نیز استفاده شده بود و درنتیجه و از لحاظ قدرت سخت‌افزاری، این دو گوشی عملکرد مشابه و خوبی دارند. مقدار حجم حافظه‌ی رمی که ریل‌می برای ایکس 3 درنظر گرفته است قدری کمتر و 6 یا 8 گیگابایت است.

همچنین ریل‌می این گوشی را در تنها در یک مدل 128 گیگابایتی تولید می‌کند و امکان افزایش حجم حافظه را از طریق درگاه اختصاصی، به کاربران خود نداده است. دوربین اصلی ریل‌می ایکس 3 از یک ماژول با چهار سنسور مختلف تشکیل شده است. این چهار سنسور به‌ترتیب شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با توانایی زوم اپتیکال دو برابری، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو می‌شود. این دوربین از قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر پشتیبانی می‌کند و قادر است با کیفیت 4K و 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی این محصول نیز دوگانه بوده که شامل یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز واید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید می‌شود. این دوربین سلفی قادر است ویدیوهایی با رزولوشن Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند و همچنین از لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر نیز بهره می‌برد. متاسفانه و درست مانند نسخه سوپر زوم، ریل‌می ایکس 3 از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و درنتیجه نمی‌توانید هدفون باسیم خود را به آن متصل کنید.

باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4200 میلی آمپر ساعت است. این باتری دوام خوبی دارد و تنها در کمتر از یک ساعت، به‌طور کامل شارژ می‌شود. ریل‌می ایکس 3 به حسگرهایی همانند اثرانگشت (که در کنار گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. در آخر می‌توان گفت که اگر نسخه سوپر زوم توجه شما را جلب کرده است اما از طرف دیگر، قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص آن اهمیت چندانی برای شما ندارد، Realme X3 یک گزینه فوق‌العاده برای شماست.

Realme X2 Pro

Realme X2 Pro
گوشی Realme X2 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 855

حافظه رم: 6 / 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 / 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: (64 + 13 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme X2 Pro نه تنها یکی از بهترین محصولات شرکت ریل‌می است، بلکه یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار نیز می‌باشد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع Super AMOLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.5 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2400 پیکسل است. این صفحه نمایش توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و به فناوری‌هایی نظیر HDR 10+، نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی، روشنایی حداکثری 1000 نیتی و طیف‌رنگ DCI-P3 تجهیز شده است.

جنس قسمت جلویی و همینطور پشتی این محصول از شیشه بوده و فریم دور آن، آلومینیومی است. تراشه اصلی ریل‌می ایکس 2 پرو اسنپدراگون 855 است که این تراشه معرکه قدرت خوبی به گوشی برای پردازش برنامه‌های مختلف و همینطور اجرای بازی‌های سنگین می‌دهد. این گوشی هوشمند در سه مدل حافظه‌ی رم 6، 8 و 12 گیگابایتی و همینطور در سه‌ مدل با سه‌نوع حافظه‌ی داخلی 64، 128 و 512 گیگابایتی تولید می‌شود. ناگفته نماند که این محصول از درگاه ارتقا حافظه بهره نمی‌برد و درنتیجه نمی‌توانید بعداً حجم حافظه‌ی آن را افزایش دهید. دوربین اصلی ریل‌می ایکس دو پرو چهارگانه بوده و شامل 4 سنسور مختلف می‌شود.

این 4 سنسور عبارتند از؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 13 مگاپیکسلی تله‌فوتو، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر. این دوریین چهارگانه و اصلی به قابلیت‌هایی همچون فلش دوگانه LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-زیروسکوپی تصویر تجهیز شده است و می‌تواند با رزولوشن 2160P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این گوشی نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت کند. خوشبختانه ریل‌می ایکس 2 پرو علاوه‌بر بهره‌مندی از اسپیکر استریو (دو آمپلی فایر اختصاصی)، صدای 24 بیت، دالبی اتموس از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 50 واتی‌اش، تنها در مدت زمان 35 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد. ریل‌می ایکس 2 پرو به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر باید گفت که Realme X2 Pro یک گوشی هوشمند فوق‌العاده باکیفیت است که ارزش خرید بسیار بالایی نیز دارد. پس اگر این محصول با این مشخصات نظر شما رو جلب کرده و نیاز‌هایتان را برآورده می‌کند، در خرید آن تردید نکنید.

Realme X2

Realme X2
گوشی Realme X2

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 730

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

Realme X2 یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده و محصولات شرکت ریل‌می در سال 2019 بود که در سپتامبر آن سال معرفی و روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و وظیفه محافظت از آن برعهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس 5 است.

جنس قسمت جلویی و همینطور پشتی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و فریم دور آن، از جنس پلاستیک است. پردازنده مرکزی ریل‌می ایکس 2 هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن، اسنپدراگون 730 است. این تراشه و پردازنده قدرت نسبتاً مناسبی دارند و اگر خواسته‌ها و توقع خیلی زیادی از آن‌ها نداشته باشید، قطعاً شما را ناامید نخواهند کرد. برای این محصول همچنین 4، 6 و 8 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز درنظر گرفته شده است. مقدار حجم حافظه‌ای که ریل‌می برای این گوشی خود درنظر گرفته است، 64 و 128 گیگابایت است اما خوشبختانه و برخلاف دیگر گوشی‌های جدید‌تر این شرکت، درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی برای آن تعبیه شده است و درنتیجه می‌توانید حجم حافظه‌ی آن را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین اصلی ریل‌می ایکس 2 از یک ماژول با چهار سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیگسلی تشخیص عمق تصویر، می‌شود. این دوربین اصلی و چهارگانه قادر است با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار خوب و باکیفیتی را ثبت کند.

خوشبختانه ریل‌می ایکس 2 علاوه‌بر بهره‌مندی از اسپیکر داخلی باکیفیت، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید هدفون یا هنذفری سیم‌دار خود را به آن متصل و از گوش دادن به موسیقی و … لذت ببرید. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژنگه‌داری بسیار خوبی دارد و به‌لطف شارژر سریع 30واتی‌اش، درمدت زمان نسبتاً کوتاهی و به‌طور کامل شارژ می‌شود.

ریل‌می ایکس 2 به حسگرهایی همانند اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. درنهایت Realme X2 یک گوشی میان‌‌رده باکیفیت، با امکانات و قیمت فوق‌العاده است که می‌تواند برای بسیاری از افراد و کاربران، گزینه و انتخاب درستی باشد.

Realme XT

Realme XT
گوشی Realme XT

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 712

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme XT را از جمله گوشی‌های مخصوص گیمینگ این شرکت معرفی می‌کنند که به‌واسطه پردازنده و تراشه قدرتمندش، می‌تواند بازی‌های سنگین را با سرعت خوبی اجرا کند. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع Super AMOLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان بدهید. ابعاد این نمایشگر 6.4 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2340 پیکسل است. این صفحه نمایش همچنین توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. پردازنده مرکزی ریل‌می ایکس‌تی هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن، اسنپدراگون 712 با معماری 10 نانومتری است.

همانطور که در ابتدای متن گفتیم، این تراشه و پردازنده به‌همراه 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم عملکرد این محصول را بهبود می‌بخشند و آن را به یک‌دستگاه ایده‌آل برای اجرای بازی‌های مختلف تبدیل می‌کنند. مقدار حجم حافظه‌ای که ریل‌می برای این محصول خود درنظر گرفته است، 64 و 128 گیگابایت است. البته شرکت چینی این امکان را به کاربرانش داده است تا از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، حجم حافظه‌ی آن را تا حداکثر 256 گیگابایت دیگر افزایش دهند.

دوربین اصلی این گوشی از یک ماژول با چهار سنسور مختلف تشکیل شده است. این چهار سنسور را یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است و همچنین قادر است ویدیو‌هایی با کیفیت 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

دوربین سلفی ریل‌می ایکس‌تی 16 مگاپیکسلی با لنز واید است. این گوشی هوشمند از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و بنابراین می‌توانید هدفون سیم‌دار خود را بدون هیچ مشکل یا کار خاصی به آن متصل کنید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است.

ریل‌می ایکس‌تی به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. درانتها می‌توان گفت که اگر می‌خواهید با قیمت پایین، یک گوشی گیمینگ بخرید که امکانات خوبی نیز داشته باشد، Realme XT یک انتخاب معقول و عالی برای شماست.

Realme Narzo 50 Pro

Realme Narzo 50 Pro
گوشی Realme Narzo 50 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک Dimensity 920

حافظه‌ی رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه‌ی داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme Narzo 50 Pro یک گوشی میان‌رده باکیفیت و خوش قیمت از سمت شرکت چینی است که مه 2022 معرفی و به بازار‌های سراسر جهان ارسال شد. صفحه نمایش این محصول از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.4 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و از قابلیت نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی بهره می‌برد. وظیفه محافظت از این صفحه نمایش نیز برعهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس 5 است.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی آن، مدیاتک Dimensity 920 است. این محصول همچنین به 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز تجهیز شده است. ریل‌می این گوشی را تنها در یک مدل 128 گیگابایتی تولید می‌کند و متاسفانه امکان افزایش حجم حافظه را از طریق درگاه میکرو اس‌دی، به کاربران خود نداده است.دوربین اصلی Realme Narzo 50 Pro از یک ماژول با سه سنسور متفاوت تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو می‌شود.

این دوربین سه‌گانه و اصلی می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با همان کیفیت و نرخ فریم دوربین اصلی، فیلمبرداری کند. صدا از آن بخش‌هایی است که این گوشی هوشمند در آن عملکرد بسیار خوبی دارد و از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. Realme Narzo 50 Pro علاوه‌بر پشتیبانی از اسپیکر استریو داخلی باکیفیت و جک 3.5 میلی‌متری، از قابلیت صدای 24 بیت نیز بهره می‌برد.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین به‌لطف شارژر سریع 33 واتی‌اش در مدت زمان تسبتاً کوتاهی شارژ می‌شود. به‌عبارت دیگر تنها 31 دقیقه طول می‌کشد تا مقدار آن به نصف برسد. Realme Narzo 50 Pro به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. درنهایت Realme Narzo 50 Proیک گوشی میان‌رده با امکانات مناسب و قیمت عالیست که می‌تواند بسیاری از افراد را به خریدش ترغیب کند.

Realme Narzo 30 Pro

Realme Narzo 30 Pro
گوشی Realme Narzo 30 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: Dimensity 800U

حافظه‌ی رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه‌ی داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی و البته باکیفیت شرکت ریل‌می، Realme Narzo 30 Pro است که در مارس سال 2021 به بازارهای جهانی عرضه شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و از قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و روشنایی حداکثری 600 نیتی پشتیبانی می‌کند. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، Dimensity 800U است. به این‌ها باید 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کرد. خوشبختانه ریل‌می برای این گوشی خود درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی را درنظر گرفته است و درنتیجه می‌توانید حجم 64 یا 128 گیگابایتی آن را تا مقدار دلخواه افزایش دهید.

دوربین اصلی Realme Narzo 30 Pro از سه سنسور گوناگون تشکیل شده است که شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو می‌شود. این دوربین سه‌گانه و اصلی به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است و از طرفی می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند با رزولوشن Full HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. خوشبختانه Realme Narzo 30 Pro از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید هدفون و هنذفری سیم‌دار خود را به آن وصل کنید و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به فناوری‌ها و امکاناتی همانند شارژر سریع 30 واتی، شارژر SuperDart، و Power Delivery در حالت 15 وات بهره می‌برد و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

Realme Narzo 30 Pro به حسگرهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. Realme Narzo 30 Pro  یک گوشی اقتصادی با ارزش خرید بسیار بالاست که می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که می‌خواهند با حداقل هزینه، یک گوشی هوشمند تهیه کنند.

Realme 9 Pro Plus

Realme 9 Pro Plus
گوشی Realme 9 Pro Plus

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: Dimensity 900

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (50 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

گوشی Realme 9 Pro Plus با امکانات و قیمت معرکه‌ش، یک جانشین خوب به‌جای خرید دیگر محصولات میان‌رده و البته گران‌قیمت بازار است. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.4 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و وظیفه محافظت از آن نیز برعهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس 5 است. این صفحه نمایش به قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و روشنایی متوسط 400 نیتی و حداکثری 600 نیتی (در حالت HBM) مجهز شده است.

جنس قسمت جلویی و همینطور پشتی بدنه‌ی این محصول از شیشه است. پردازنده مرکزی ریل‌می 9 پرو پلاس هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن، مدیاتک Dimensity 900 با معماری 6 نانومتری است. این تراشه و پردازنده به‌همراه 6 یا 8 گیگابایت رم، به‌خوبی از پس نصب و اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های مختلف برمی‌آیند. ریل‌می این محصول خود را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌کند اما از طرفی این امکان را به کاربرانش نداده است تا از طریق درگاه میکرو اس‌دی، حجم حافظه‌ی آن را افزایش دهند. دوریین اصلی این گوشی هوشمند از سه سنسور متفاوت تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور با لنز واید، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو می‌شود.

این دوربین سه‌گانه و اصلی به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است و همچنین می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 480 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و قادر است ویدیوهایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. در بخش صدا، ریل‌می 9 پرو پلاس هم از اسپیکر داخلی استریو بهره می‌برد و هم از جک 3.5 میلی‌متری و صدای 24 بیت، پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4500 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف بهره‌گیری از شارژر سریع 60 واتی، تنها در مدت زمان 44 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد. این باتری همچنین از USB Power Delivery 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند.

ریل‌می 9 پرو پلاس به حسگرهایی همانند اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما و البته سنجش ضربان قلب مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. درانتها و همانطور که در ابتدای متن نیز گفتیم، اگر می‌خواهید که هزینه‌ی زیادی برای خرید گوشی نکنید و از طرف دیگر می‌خواهید محصول که می‌خرید، امکانات و قدرت سخت‌افزاری خوب و بالایی داشته باشد، Realme 9 Pro Plus یک گزینه فوق‌العاده برای شماست.

Realme 9 Pro

Realme 9 Pro
گوشی Realme 9 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2412 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 695

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (64 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme 9 Pro نیز درست به مانند گوشی معرفی شده قبلی، یکی از بهترین محصولات میان‌رده بازار است که می‌تونید با پرداخت هزینه‌ی کمتر نسبت به دیگر گوشی‌های بازار، آن را خریداری کنید. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن، 6.6 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2412 پیکسل است و از قابلیت و فناوری نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی بهره می‌برد.

پردازنده مرکزی ریل‌می 9 پرو هشت هسته‌ای بوده و تراشه و قلب تپنده‌ی آن، اسنپدراگون 695 با معماری 6 نانومتری است. این تراشه قدرت کمتری نسبت به تراشه استفاده شده در نسخه پلاس دارد اما مطمئن باشید به‌گونه‌ای نیست که شما را ناامید کند و از پس راضی کردن شما برنیاید. این محصول به 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شده است تا سرعت این گوشی را ارتقا و عملکرد کلی آن را بهبود ببخشند. مقدار حافظه داخلی‌ای که برای ریل‌می 9 پرو درنظر گرفته شده است، 128 گیگابایت است که البته این مقدار را می‌توانید از طریق درگاه میکرو‌ اس‌دی (و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت) افزایش دهید.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از سه سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو می‌شود. این دوربین سه‌گانه از قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کتد و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و قادر است ویدیوهایی با همان رزولوشن و نرخ فریم دوربین اصلی را ضبط کند. خوشبختانه ریل‌می 9 پرو از جک 3.5 میلی‌متری و اسپیکر داخلی بهره می‌برد و از صدای 24 بیت پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف استفاده از شارژر 33 واتی، در مدت زمان کوتاهی به‌طور کامل فول شارژ می‌شود.

ریل‌می 9 پرو به حسگرهایی همانند اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها استفاده می‌کند. اگر توضحیات گفته شده در رابطه با این گوشی نظر شما را جلب کرد، می‌توانید Realme 9 Pro را در سه‌رنگ مشکی، سبز یا آبی، تهیه کنید.

Realme 9

Realme 9
گوشی Realme 9

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 12

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 680

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (108 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme 9 یکی از جدیدترین محصولات تولید شده توسط شرکت چینی است که در آوریل امسال معرفی و روانه بازار شد و از جمله گوشی‌های میان‌رده این برند محسوب می‌شود. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.4 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. این صفحه نمایش به قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و روشنایی متوسط 430 نیتی و حداکثری 1000 نیتی مجهز شده است.

پردازنده مرکزی ریل‌می 9 هشت هسته‌ای بوده و از تراشه‌ی اسنپدراگون 680 استفاده می‌کند. مشخصات سخت‌افزاری که می‌توانست بهتر باشد اما برای یک محصول میان‌رده، کافی به‌نظر می‌رسد. به این‌ها باید 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید. خوشبختانه درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی برای این محصول درنظر گرفته شده است و می‌توانید حجم 128 گیگابایتی آن را افزایش دهید. دوربین اصلی ریل‌می 9 از سه سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو تشکیل می‌شود. این دوربین می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می‌کند و از قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR بهره می‌برد. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با همان کیفیت و نرخ فریم دوربین اصلی فیلمبرداری کند.

خبر خوب آن است که ریل‌می 9 از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و بنابراین و بدون مشکل می‌توانید هدفون و هنذفری خود را به آن متصل کنید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف استفاده از شارژر سریع 33 واتی در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شود. به‌بیان دقیق‌تر، شارژ این گوشی در 31 دقیقه تا نصف پر می‌شود و در 75 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود.

ریل‌می 9 از حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما پشتیبانی می‌کند. در آخر Realme 9 یک گوشی باکیفیت و مقرون به‌صرفه است که با امکانات و قابلیت‌های خوبش، می‌تواند بسیاری از کاربران را به خود جذب کند.

Realme 8 Pro

Realme 8 Pro
گوشی Realme 8 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 720

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (108 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

Realme 8 Pro یکی از خوش‌نام‌ترین و باکیفیت‌ترین گوشی‌های میان‌رده و محصولات ریل‌می است که توانسته فروش بسیار خوبی را تجربه کند. نمایشگر این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.4 اینچ است. رزولوشن این صفحه نمایش 1080 در 2400 پیکسل بوده و از قابلیت‌هایی همچون نمایشگر همیشه روشن و روشنایی متوسط 430 نیتی و حداکثری 1000 نیتی پشتیبانی می‌کند. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

پردازنده مرکزی ریل‌می 8 پرو هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی آن، اسنپدراگون 720 است. این دو به‌علاوه‌ی 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، قدرت خوبی به این گوشی بخشیده‌اند و آن را به محصولی سریع تبدیل کرده‌اند. حجم حافظه‌ی داخلی این محصول 128 گیگابایت بوده که البته می‌تواند از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، بیشتر نیز بشود. دوربین جایی است که ریل‌می 8 پرو حسابی در آن می‌درخشد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از چهار سنسور متفاوت تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین چهارگانه می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 480 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این محصول می‌توان به فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی ریل‌می 8 پرو نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند با رزولوشن Full HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. عملکرد خوب ریل‌می 8 پرو در بخش دوربین در بخش صدا نیز تداوم می‌یابد. این محصول علاوه‌بر بهره‌مندی به اسپیکر داخلی باکیفیت و همینطور جک 3.5 میلی‌متری، از صدای 24 بیت نیز پشتیبانی می‌کند. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4500 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف استفاده از شارژر سریع 50 واتی، در تایم بسیار کمی شارژ می‌شود. به‌بیان بهتر و دقیق‌تر مدت زمانی که طول می‌کشد تا شارژ ریل‌می 8 پرو به نصف برسد، 17 دقیقه و برای کامل شدن به 47 دقیقه وقت نیاز دارد.

این محصول به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. درنهایت می‌توان گفت که Realme 8 Pro یکی از بهترین محصولات میان‌رده بازار و گوشی‌های تولید شده توسط این برند است که شما را به‌هیچ وجه از خریدش پشیمان نخواهد کرد.

Realme 8 5G

Realme 8 5G
گوشی Realme 8 5G

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک Dimensity 700

حافظه رم: 4 / 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

بسیاری Realme 8 5G و نسخه‌ی عادی آن را، بهترین گوشی‌های اقتصادی برند ریل‌می می‌دانند و امکانات عالی به‌علاوه‌ی قیمت پایین آن را علت اصلی فروش خوب آن می‌دانند. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و از قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و روشنایی متوسط 480 نیتی و حداکثری 600 نیتی پشتیبانی می‌کند. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه آن، مدیاتک Dimensity 700 است.

این محصول همچنین به 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز تجهیز شده است. شما می‌توانید حافظه‌ی داخلی 64 یا 128 گیگابایتی این گوشی را از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی تعبیه شده برای آن، تا مقدار دلخواه و مورد نیازتان افزایش دهید. دوربین اصلی ریل‌می 8 فایوجی از سه سنسور تشکیل شده است. این سه سنسور عبارتند از؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر. این دوربین می‌تواند با کیفیت 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و به قابلیت‌ها و امکاناتی همچون فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است.

دوربین سلفی این گوشی نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با همان رزولوشن و نرخ فریم دوربین اصلی فیلمبرداری کند. ریل‌می 8 فایوجی از صدای 24 بیت و جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌‌داری خوبی نیز دارد و از شارژر سریع 18 واتی نیز بهره می‌برد. این گوشی هوشمند از حسگرهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما پشتیبانی می‌کند. درانتها اگر به‌دنبال یک گوشی اقتصادی باکیفیت هستید، Realme 8 5G یک گزینه‌ی عالی برای شماست.

Realme 7 Pro

Realme 7 Pro
گوشی Realme 7 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 720

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده پرشمار برند ریل‌می، Realme 7 Pro است که به‌خاطر شارژر سریع و باتری خوبش شهرت زیادی دارد. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.4 اینچ بوده و رزولوشن آن، 1080 در 2400 پیکسل است. این صفحه نمایش توسط کورنینگ گوریلا گلس محافظت می‌شود و از قابلیت نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می‌کند.

یکی از ویژگی‌های خوب ریل‌می 7 پرو که کمتر در بین محصولات این برند دیدیم، مقاومت آن در برابر پاشش آب است. درنتیجه اگر همچنین اتفاقی برای گوشی شما افتاد، نیازی نیست که نگران شوید. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، اسنپدراگون 720 است. این پردازنده و تراشه و به‌همراه 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، قدرت خوبی به این گوشی برای اجرای بازی‌ها و نرم‌افزارهای مختلف بخشیده‌اند. ریل‌می 7 پرو تنها در یک مدل 128 گیگابایتی تولید می‌شود که البته شما می‌توانید حجم حافظه‌ی آن را از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، تا مقدار دلخواه خود افزایش دهید.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از چهار سنسور با توانایی‌ها و کاربردهای متفاوت تشکیل شده است. این چهار سنسور را یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و Full HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین همچنین به‌قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است اما متاسفانه از HDR بهره نمی‌برد. دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و قادر است با رزولوشن 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. ریل‌می 7 پرو از اسپیکر داخلی و جک 3.5 میلی‌متری و همینطور صدای 24 بیت پشتیبانی می‌کند.

حال به بررسی و معرفی باتری این محصول می‌رسیم که مهم‌ترین برگ‌برنده‌ی آن است. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4500 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف استفاده از شارژر سریع 65 واتی، در مدت زمان بسیار کوتاه و کمی به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن سریعاً از صفر به صد می‌رسد. ریل‌می 8 پرو به حسگرهایی همچون اثرانگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر Realme 7 Pro یک گوشی میان‌رده خوش قیمت با امکانات خوب و باتری قدرتمند است که در دو رنگ آبی و نقره‌ای برای خرید موجود می‌باشد.

Realme 7 5G

Realme 7 5G
گوشی Realme 7 5G

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک Dimensity 800

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

گوشی Realme 7 را شاید بتوان ارزان‌ترین محصول بازار نامید از که از فناوری 5G بهره می‌برد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و وظیفحه محافظت از آن برعهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس است. این صفحه نمایش همچنین به قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی 120 هرتزی تصویر و روشنایی 480 نیتی مجهز شده است. ریل‌می 7 فایوجی مانند نسخه پرو در برابر پاشش آب مقاوم نیست اما درگاه‌های این محصول، ضدآب هستند.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای با فرکانس‌های 2.4 و 2 گیگاهرتزی بوده و تراشه اصلی آن، مدیاتک Dimensity 800 با معماری هفت نانومتری است. این محصول به 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم تجهیز شده است و حجم حافظه‌ی داخلی آن، 128 گیگابایت است. البته اگر این مقدار حافظه برای شما کافی نیست، می‌توانید مقدار آن را از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، افزایش دهید. دوربین اصلی ریل‌می 7 فایوجی از چهار سنسور تشکیل شده است. این چهار سنسور شامل یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود.

این دوربین چهارگانه از قابلیت‌هایی مانند فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر پشتیبانی می‌کند و قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را ضبط کند. دوربین سلفی نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری کند. خوشبختانه ریل‌می 7 فایوجی از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید هدفون و هنذفری خود را بدون مشکل به آن متصل کنید. باتری این گوشی غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر معکوس و شارژر سریع 30 واتی پشتیبانی می‌کند. این شارژر 30 واتی مقدار شارژ گوشی شما را در مدت 26 دقیقه به 50 درصد می‌رساند و در مدت زمان 65 دقیقه آن را به‌طور کامل شارژ می‌کند.

ریل‌می 7 فایوجی از حسگرهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. در انتها می‌توان گفت اگر به‌دنبال خرید یک گوشی اقتصادی هستید و می‌خواهید محصولی که می‌خرید، از فناوری 5G نیز پشتیبانی کند، Realme 7 5G یکی از بهترین و شاید تنها گزینه‌ی ممکن برای شماست.

Huawei P30 Lite

Huawei P30 Lite
گوشی Huawei P30 Lite

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.15 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2312 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3340 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: (48 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل

هوآوی پی 30 لایت یک گوشی میان‌رده و باکیفیت است که در مارس 2019 توسط این شرکت رونمایی، و در آوریل همان سال وارد بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2312 پیکسل بوده و ابعاد آن 6.15 اینچ است. هوآوی پی 30 لایت نیز به مانند دو برادر بزرگترش (پی 30 و پی 30 پرو) از خدمات و سرویس‌های گوگل به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند و همین مورد به‌علاوه‌ی قیمت بسیار مناسبش، ارژش خرید آن را بسیار زیاد کرده است. پردازنده مرکزی این محصول هشت بوده‌ای و تراشه و قلب تپنده‌ی آن نیز، کرین 710 است. به این‌ها 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید تا متقاعد شوید که هوآوی پی 30 لایت قرار نیست حالا حالا کند شود و یا مشکلی برای شما ایجاد کند.

البته که پردازنده این محصول به‌مراتب ضعیف‌تر از دو برادر بزرگ‌ترش است اما باز هم این بدان معنا نیست که هوآوی پی 30 لایت نمی‌تواند از پس اجرای برنامه‌ها و بازی‌های نسبتاً سنگین بربیاید. خوشبختانه هوآوی پی 30 لایت از اسپیکر و جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توانید به‌راحتی هنذفری و هدفون آن را به آن متصل کنید. این گوشی هوشمند همچنین از ویژگی لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، نیز بهره می‌برد و به آن تجهیز شده است. حجم حافظه‌ی داخلی هوآوی پی 30 لایت نیز 128 گیگابایت بوده اما خبر خوب آن است که می‌توانید حجم آن را از طریق درگاه میکرو اس‌دی اختصاصی گوشی و تا حداکثر 512 گیگابایت، افزایش دهید.

دوربین هوآوی پی 30 لایت از یک ماژول با سه سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی به‌همراه فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، می‌شود. این دوربین اصلی و سه‌گانه همچنین می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی هوآوی پی 30 لایت می‌توان به فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 24 مگاپیکسلی و با لنز واید بوده و با کیفیت خوبش می‌تواند طرفدارن شبکه‌های اجتماعی (علی الخصوص اینستاگرام) را به‌راحتی راضی کند.

باتری نیز همیشه عملکرد خوبی در گوشی‌های تولید شده توسط هوآوی داشته است و خوشبختانه پی 30 لایت نیز در این مورد سنت‌شکنی نمی‌کند. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3340 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین شارژ نگه‌داری قابل قبولی دارد و به‌لطف شارژر سریع 18 واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کمی فول شارژ می‌شود. هوآوی پی 30 لایت به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر اگر به‌دنبا یک گوشی میان‌رده با قیمت بسیار مناسب و امکانات عالی هستید؛ هوآوی پی 30 لایت در سه رنگ مشکی، آبی و سفید برای خرید موجود می‌باشد.

Huawei P20 Lite

Huawei P20 Lite
گوشی Huawei P20 Lite

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 5.8 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2280 پیکسل

پردازنده: کرین 659

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 32/64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (16 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی پی 20 لایت یک گوشی میان‌رده و نسخه ضعیف‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر مدل‌های پی 20 و پی 20 پرو است که در مارس 2018 روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع LTPS IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 5.84 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2280 پیکسل است. هوآوی پی 20 لایت به‌مانند دو برادر بزرگترش (یعنی پی 20 و پی 20 پرو) به‌طور کامل از تمام سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و این بدان معناست که بزرگترین ضعف گوشی‌های جدید هوآوی، متوجه این محصول نمی‌شود.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند از هشت هسته‌ تشکیل شده و تراشه‌ی اصلی آن نیز، کرین 659 است. به این‌ها 4 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که هوآوی پی 20 لایت به‌عنوان یک محصول میان‌رده، سرعت و عملکرد قابل قبولی دارد. البته نباید از این گوشی انتظار داشته باشید که بتواند همه بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را به‌‌راحتی اجرا کند و کوچکترین مشکلی در ران کردن برخی از آن‌ها نداشته باشد اما باز هم این حرف بدین معنا نیست که هوآوی پی 20 لایت قرار است از نظر قدرت سخت‌افزاری ناامیدتان کند و مطمئن باشید که اگر از آن توقع درست و به‌جایی داشته باشید، شما را راضی خواهد کرد.

دوربین نیز در این محصول و به‌عنوان یک گوشی میان‌رده عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. دوربین اصلی هوآوی پی 20 لایت از دو سنسور مختلف تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با توانایی فوکوس خودکار با تشخیص فاز می‌شود. دوربین اصلی این گوشی به قابلیت‌هایی نسبتاً زیادی مجهز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به برچسب‌گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. این دوربین اصلی هوآوی پی 20 لایت می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی نسبتاً باکیفیتی را ثبت کند.

هوآوی پی 20 لایت در زمینه صدا عملکرد خوبی دارد و این بخش را می‌توان از نکات مثبت این محصول به‌شمار آورد. پی 20 لایت علاوه بر مجهز بودن به اسپیکر و قابلیت، لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند؛ به همین سبب می‌توانید به‌راحتی هر مدل هدفون یا هنذفری را به آن متصل کنید. هوآوی این گوشی را در سه مدل با سه نوع حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایتی تولید کرده و حتی اگر این مقدار نیز برایتان کافی نیست و پاسخگو نیاز‌های شما نمی‌باشد، جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد؛ چراکه می‌توانید به‌راحتی و از طریق درگاه میکرو اس‌دی و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ی داخلی گوشی خود را تا حداکثر 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید. باتری نیز همانند دیگر محصولات هوآوی در اینجا نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و به‌راحتی از پس راضی کردن شما برمی‌آید.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3000 میلی آمپر ساعت است. هوآوی پی 20 لایت همچنین به‌لطف شارژر سریع 18 واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود. این گوشی هوشمند به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از قابلیت‌هایی همانند نمایش دهنده‌ی اسناد و ویراستار عکس و فیلم پشتیبانی می‌کند. در آخر اگر نمی‌خواهید برای خرید یک گوشی موبایل هزینه‌ی زیادی بکنید و از طرف دیگر می‌خواهید تا محصولی که خریداری می‌کنید، از امکانات مناسبی برخوردار باشد و از سرویس‌ها و خدمات گوگل نیز پشتیبانی کند؛ هوآوی پی 20 لایت یک گزینه خوب و عالی برای شماست.

Huawei P Smart 2021

Huawei P Smart 2021
گوشی Huawei P Smart 2021

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

هوآوی پی اسمارت یک گوشی هوشمند میان‌رده است که همانطور که از اسمش پیداست به‌تازگی معرفی و به بازار عرضه شده است. متاسفانه این محصول نیز به معضلی که محصولاتی که اخیراً توسط این شرکت چینی تولید شده‌اند، دچار شده و در نتیجه شما نمی‌توانید از خدمات و سرویس‌های گوگل بر روی این گوشی بهره ببرید. این بدان معناست که مثلاً نمی‌توانید به‌سادگی وارد برنامه جیمیل شوید و ایمیل‌های خود را چک کنید، نمی‌توانید به یوتیوب بروید و ویدیو‌هایی را که می‌خواهید تماشا کنید، نمی‌توانید از طریق گوگل مپ مسیر خود را ردیابی کنید و نمی‌توانید از پلی‌استور، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی را که می‌خواهید دانلود کنید.

همین قضیه باعث می‌شود که عده‌ی زیادی دیگر تمایلی به خرید گوشی هوشمند از این برند نداشته باشند و به‌دنبال محصولاتی دیگر از شرکت‌های دیگر بروند. اما اگر شما جزء این دسته محسوب نمی‌شوید و یا این عدم پشتیبانی از خدمات و سرویس‌های گوگل برایتان اهمیتی زیادی ندارد، با ما معرفی مشخصات و ویژگی‌های هوآوی پی اسمارت همراه ما باشید. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز، 6.67 اینچ است. سیستم عامل این گوشی اندروید 10 بوده اما همانطور که عرض کردیم، فاقد سرویس‌های گوگل است. پردازنده مرکزی هوآوی پی اسمارت از هشت هسته تشکیل شده و تراشه اصلی آن نیز، کرین 710 است. به لطف این تراشه و پردازنده و همینطور 4 گیگابایت حافظه رم، می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های نسبتاً سنگین را بر روی آن نصب و اجرا کنید.

همچنین این محصول از سرعت خوبی بهره می‌برد و عملکرد قابل قبولی نیز به عنوان یک گوشی میان‌رده دارد. پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری را نیز می‌توان به نکات مثبت هوآوی پی اسمارت افزود و در نتیجه می‌توانید هر مدل هدفون یا هنذفری را به‌سادگی به آن متصل کنید و از گوش سپردن به موسیقی/پادکست/و… لذت ببرید. هوآوی برای این محصول 128 گیگابایت حافظه داخلی را در نظر گرفته است و اگر این مقدار نیز برایتان کافی نیست و می‌خواهید آن را ارتقا دهید؛ می‌توانید به‌لطف درگاه اختصاصی microSDXC حجم حافظه گوشی خود را افزایش دهید.

دوربین نیز همیشه از نقاط قوت اصلی گوشی‌های تولید شده توسط برند هوآوی بوده است و کیفیت بالای این بخش از محصولاتش به‌نوعی به امضای این شرکت چینی تبدیل شده است. دوربین اصلی هوآوی پی اسمارت از یک ماژول با چهار سنسور مختلف تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. دوربین اصلی و چهارگانه هوآوی پی اسمارت می‌تواند با کیفیت‌های 4K و Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

از دیگر قابلیت‌های این دوربین اصلی می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 8 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. باتری نیز همیشه از نقاط قوت محصولات تولید شده توسط هوآوی بوده و خوشبختانه پی اسمارت نیز در این مورد سنت‌شکنی نکرده است و عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان می‌دهد. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. مجهز بودن این باتری به شارژر سریع 22.5 واتی موجب شده تا زمانی که طول می‌کشد تا گوشی موبایل شما به طور کامل شارژ شود، بسیار کم باشد.

هوآوی پی اسمارت به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این محصول در سه رنگ مشکی، سبز و طلایی تولید، و به بازار عرضه شده است و در نتیجه اگر به‌دنبال یک گوشی هوشمند میان‌رده با امکانات و قیمت مناسب هستید و مشکلی با عدم پشتیبانی آن از سرویس‌های گوگل ندارید؛ هوآوی پی اسمارت می‌تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد.

Huawei Mate 20 Lite

Huawei Mate 20 Lite
گوشی Huawei Mate 20 Lite

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8.1 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.3 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3750 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (20 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (24 + 2) مگاپیکسل

هوآوی میت 20 لایت مدل ضعیف‌تر و البته مقرون‌به‌صرفه‌تر دو نسخه میت 20 پرو و میت 20، است که در سپتامبر 2018 روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.3 اینچ بوده و رزولوشن و وضوح تصویر آن نیز، 1080 در 2340 پیکسل است. بدنه‌ی هوآوی میت 20 به‌طور کامل از شیشه بوده همین موضوع باعث شده که وزن آن تنها 172 گرم باشد.

خوشبختانه هوآوی میت 20 لایت نیز از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توانید به‌راحتی از تمام برنامه‌های آن نظیر یوتیوب، جیمیل و … استفاده کنید و از مزایای آن‌ها بهره ببرید. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن نیز، کرین 710 است و همینطور به 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز تجهیز شده است. بنابراین اگر از این محصول توقع زیادی نداشته باشید، قطعاً ناامیدتان نمی‌کند و عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد. هوآوی برای میت 20 لایت، 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته است اما اگر این مقدار برایتان کم است؛ می‌توانید به‌آسانی و از طریق درگاه میکرو اس‌دی و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ی آن را تا سقف 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین نیز از نکات مثبت این گوشی است و کیفیت مناسب و خوبی دارد. دوربین اصلی هوآوی میت 20 لایت از دو سنسور متفاوت تشکیل شده است. یک سنسور 20 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر. دوربین اصلی این محصول می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و از قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز دوگانه بوده که شامل؛ یک سنسور 24 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی، می‌شود. این دوربین می‌تواند عکس‌های باسلفی باکیفیتی را ثبت کند.

در مبحث صدا نیز هوآوی میت 20 لایت علاوه بر پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری، از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی نیز بهره می‌برد. باتری نیز همیشه در محصولات تولید شده توسط این شرکت چینی عملکرد بسیار خوبی داشته و هوآوی میت 20 لایت نیز از این قاعده مستثنی نیست. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 3750 میلی آمپر ساعت است. همچنین به‌لطف شارژر سریع باتری این محصول، هوآوی میت 20 لایت در زمان بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

این گوشی به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در پشت آن واقع شده است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در‌نهایت اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده با امکانات و قدرت مناسب و همینطور قیمت بسیار خوب و ارزان هستید؛ هوآوی میت 20 لایت مشکی، آبی و طلایی برای خرید موجود می‌باشد.

Huawei Nova 9 Pro

Huawei Nova 9 Pro
گوشی Huawei Nova 9 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: هارمونی او اس 2

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1236 در 2676 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 778

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (50 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (32 + 32) مگاپیکسل

هوآوی نوا 9 پرو یک گوشی میان‌رده از سمت شرکت چینی است که مشخصات فنی و قدرتی هم‌رده حتی با برخی محصولات بالارده و پرچمدار بازار دارد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع OLED بوده و می‌تواند تا یک میلیارد رنگ را نشان بدهد. ابعاد این نمایشگر 6.72 اینچ بوده و رزولوشن آن 1236 در 2676 پیکسل است. این صفحه نمایش همچنین به قابلیت‌هایی مانند نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و همینطور HDR 10 تجهیز شده است.

نکته مهم در رابطه با این محصول آن است که هوآوی نوا 9 پرو علاوه‌بر عدم پشتیبانی از سرویس‌ها و خدمات گوگل؛ از سیستم عامل اختصاصی خود شرکت چینی یعنی هارمونی استفاده می‌کند و بنابراین دیگر خبری از اندروید در این گوشی هوشمند نیست. پردازنده مرکزی هوآوی نوا 9 پرو، هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن را، اسنپدراگون 778 شکل می‌دهد. به‌لطف این پردازنده و تراشه قدرتمند و همینطور 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، دیگر مشکلی حتی در اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین نخواهید داشت و می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را نصب کنید.

هوآوی نوا 9 پرو در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی داخلی، 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌شود اما با این وجود از درگاه ارتقاء حافظه بهره نمی‌برد و درنتیجه نمی‌توانید حجم آن را افزایش دهید. این عدم پشتیبانی تنها مختص به درگاه حافظه نمی‌شود و باید جک 3.5 میلی‌متری را نیز به آن اضافه کنید. بنابراین دگیر نمی‌توانید هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید و باید به دنبال راه‌های دیگر و طبعاً گران‌تر باشید.

حال به معرفی دوربین هوآوی نوا 9 پرو می‌رسیم که بدون شک بزرگترین نقطه‌ی قوت آن است. دوربین اصلی این محصول از چهار سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، می‌شود. این دوربین چهارگانه می‌تواند با کیفیت 4K و Full HD و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین اصلی همچنین به قابلیت‌های متعددی از جمله فلاش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد.

دوربین سلفی این محصول نیز از دو سنسور متفاوت تشکیل شده است که یکی از آن‎‌ها، 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و دیگری 32 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید. این دوربین سلفی نیز می‌تواند با رزولوشن 4K و 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از بحث مفصل و پرجزئیات دوربین که بگذریم به معرفی باتری این محصول می‌رسیم که آن هم از نکات مثبت و برگ برنده‌های آن است. باتری هوآوی نوا 9 پرو غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری با وجود شارژر سریع 100 واتی‌اش، تنها در 20 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی نوا 9 پرو به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. درنهایت اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده باکیفیت از برند هوآوی داشته باشید و عدم پشتیبانی آن از سرویس‌های گوگل برایتان اهمیتی ندارد؛ هوآوی نوا 9 پرو در چهار رنگ مشکی، آبی، سبز و بنفش برای خرید موجود می‌باشد.

Huawei Nova 9

Huawei Nova 9
گوشی Huawei Nova 9

مشخصات فنی

سیستم عامل: هارمونی او اس 2

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 778

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4300 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (50 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

هوآوی نوا 9 (در کنار نوا 9 پرو) جدیدترین گوشی میان‌رده از سری نوا است که در سپتامبر 2021 معرفی و روانه بازار شد. صفحه نمایش این محصول نیز درست به مانند برادر بزرگترش (نوا 9 پرو) از نوع OLED بوده و می‌تواند تا 1 میلیارد رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر باکیفیت، 6.57 اینچ بوده و وضوح تصویر آن، 1080 در 2340 پیکسل است. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. این محصول نیز به‌هیچ وجه از هیچ‌کدام از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کند و فاقد آن‌ها است.

سیستم عامل این گوشی هوشمند نیز اندروید نبوده و هارمونی او اس 2 است. پردازنده مرکزی هوآوی نوا 9، هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن را، اسنپدراگون 778 شکل می‌دهد. به این‌ها 8 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که این محصول قرار نیست به این زودی‌ها کند شود یا مشکلی برای کاربرانش ایجاد کند. متاسفانه هوآوی نوا 9 نه از درگاه ارتقاء حافظه پشتیبانی می‌کند و نه از جک 3.5 میلی‌متری؛ بنابراین نمی‌توانید حجم حافظه‌ی گوشی خود را افزایش دهید و یا هدفون یا هنذفری باسیم خود را به آن متصل کنید.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از یک ماژول با چهار سنسور مختلف تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K و Full HD و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوربین همچنین مجهز به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی همانند فلاش LED، پانوراما، لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر و HDR می‌شود. دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با رزولوشن 4K و 1080P تا نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

باتری نیز در هوآوی نوا 9 عملکرد قابل قبول و توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی دارد. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4300 میلی آمپر ساعت است. باتری این محصول به‌لطف شارژر سریع 66 واتی‌اش، تنها در 38 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد. هوآوی نوا 9 به همچنین به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی و در چهار رنگ مشکی، آبی، سبز و بنفش تولید و به بازار عرضه شده است؛ پس اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده با امکانات و قیمت مناسب از برند هوآوی داشته باشید؛ نوا 9 را از دست ندهید.

Huawei Nova 8 Pro

Huawei Nova 8 Pro
گوشی Huawei Nova 8 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 985

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3800 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

هوآوی نوا 8 پرو یکی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده تولید شده توسط شرکت چینی است که در دسامبر 2020 معرفی و در ژانویه 2021 به بازار عرضه شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع OLED بوده و می‌تواند تا یک میلیارد رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.57 اینچ بوده و رزولوشن آن 1080 در 2340 پیکسل است. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل هوآوی نوا 8 پرو، بر خلاف دو مدل نوا 9 و نوا 9 پرو، اندروید 10 است اما درست به‌مانند آن‌ها فاقد سرویس‌های گوگل است و از خدمات و سرویس‌های آن بهره نمی‌برد

. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند 8 هسته‌ای بوده و تراشه و قلب تپنده‌ی آن، کرین 985 است. با وجود این تراشه و پردازنده قدرتمند و همینطور 8 گیگابایت حافظه‌ی رم، هوآوی نوا 8 پرو سرعت و عملکرد بسیار خوبی دارد و به‌راحتی از پس نصب و اجرای برنامه‌ها و همینطور بازی‌های مختلف برمی‌آید. متاسفانه این محصول علاوه‌بر درگاه ارتقاء حافظه، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی نمی‌کند و درنتیجه نمی‌توانید حجم حافظه گوشی خود را افزایش دهید و یا هدفون خود را به آن متصل کنید. دوربین اصلی هوآوی نوا 8 پرو از چهار سنسور مختلف تشکیل شده است که شامل؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید با پوشش 120 درجه‌ای؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، می‌شود.

این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K، 1080P و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوریین به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما، لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر و صدالبته HDR تجهیز شده است. دوربین سلفی هوآوی نوا 8 5G نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی باکیفیتی را ثبت کند. این دوربین می‌تواند با رزولوشن 4K نیز فیلمبرداری کند. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3800 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 66 واتی‌اش تنها در مدت زمان 15 دقیقه مقدار شارژ آن به 60 درصد و در زمان 35 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار شارژ آن از صفر به صد می‌رسد.

هوآوی نوا 8 پرو به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‎‌ها پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 128 و 256 گیگابایتی و در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و سبز روانه بازار شده است و اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده خوب با امکانات و قیمت مناسب داشته باشید و اهمیتی به عدم پشتیبانی‌اش از سرویس‌های گوگل نمی‌دهید؛ هوآوی نوا 8 پرو یک گزینه‌ی جذاب برای شماست.

Huawei Nova 8

Huawei Nova 8
گوشی Huawei Nova 8

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 820 ای

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3800 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

هوآوی نوا 8 یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط شرکت چینی است که به‌عنوان یک محصول میان‌رده تمام انتظارات شما بر برآورده می‌کند. صفحه نمایش هوآوی نوا 8 از نوع OLED بوده و می‌تواند تا یک میلیارد رنگ را به‌تصویر بکشد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.57 اینچ است. این صفحه نمایش به قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و همینطور HDR 10 نیز مجهز شده است.

هوآوی نوا 8 نیز از همان مشکل همیشگی اکثر گوشی‌های این برند رنج می‌برد و آن هم چیزی نیست جزء عدم پشتیبانی از سرویس‌ها و خدمات گوگل. همین مورد باعث شده که این محصول نتواند تجربه کاربری بسیار خوبی را انتقال دهد. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن نیز کرین 820 ای است. این دو مورد به‌علاوه‌ی 8 گیگابایت حافظه‌ی رم باعث شده که هوآوی نوا 8 به‌عنوان یک محصول میان‌رده بتواند از پس راضی کردن شما و برآورده کردن نیاز‌هایتان بربیاید.

متاسفانه هوآوی نوا 8، نه از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و نه از درگاه ارتقاء حافظه. در نتیجه نمی‌توانید هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید و یا حجم حافظه‌ی گوشی موبایل خود را افزایش دهید. دوربین این گوشی هوشمند از یک ماژول با چهار سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و توانایی پوشش 120 درجه‌ای؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در انتها یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، می‌شود. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند با کیفیت‌های 4K، Full HD و HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین همچنین به قابلیت‌های مختلفی نظیر فلاش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر تجهیز شده است.

دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با رزولوشن 4K فیلمبرداری کند. باتری نیز در هوآوی نوا 8 عملکرد بسیار خوبی دارد و از نقاط قوت اصلی آن محسوب می‌شود. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3800 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژنگه‌داری خیلی خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 66واتی‌اش، تنها در مدت 15 دقیقه مقدار شارژش به 66 درصد، و در طی 35 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی نوا 8 به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 128 و 256 گیگابایتی و به‌صورت تک رنگ به بازار عرضه شده است. در نتیجه اگر می‌خواهید یک گوشی‌ میان‌رده با کیفیت وهمینطور با قیمت بسیار خوب داشته باشید؛ هوآوی نوا 8 می‌تواند شما را راضی کند.

Xiaomi Mi 11i

Xiaomi Mi 11i
گوشی Xiaomi Mi 11i

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 888

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4520 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (108 + 8 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

شیائومی می 11 آی را می‌توان به‌راحتی یک گوشی پرچمدار به شمار آورد؛ چرا که قابلیت‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ای دارد و تنها برخی تفاوت‌های نسبتاً جزئی باعث شده که این محصول در رده پایین‌تری نسبت به آخرین پرچمدار شرکت چینی قرار گیرد. از صفحه نمایش شروع می‌کنیم. صفحه نمایش شیائومی می 11 آی از نوع Super Amoled بوده و ابعاد آن 6.67 اینچ است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است. به این‌ها باید قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی، روشنایی 1300 نیتی و همینطور HDR 10+ را اضافه کرد تا متوجه شویم با چه نمایشگر فوق‌العاده‌ای سر و کار داریم.

شیائومی می 11 آی توانسته گواهی و استاندارد معتبر IP53 را دریافت کند؛ چراکه این محصول می‌تواند در مقابل گرد و غبار و پاشش آب مقاوم باشد و از خود محافظت کند. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند نیز هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی مرکزی آن را اسنپدراگون 888 شکل داده است. همه‌ی این‌ها به علاوه‌ی 8 گیگابایت رم، سرعت و عملکرد خوب گوشی را تضمین می‌کند و خیال ما را از بابت اجرای روان سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها بر روی آن، راحت. در مبحث دوربین نیز شیائومی می 11 آی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و حتی می‌تواند بسیار از گوشی‌های گرانقیمت‌تر از خود را نیز به چالش بکشد.

دوربین اصلی این محصول از یک ماژول با سه سنسور تشکیل شده که شامل؛ یک سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو، می‎باشد. این دوربین می‌تواند با کیفیت 8K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 4K تا نرخ 60 فریم بر ثانیه و Full hd تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین به قابلیت‌هایی مانند فلش LED و پانوراما و لرزشگیر الکترونیکی ژیروسکوپی تصویر و فیلمبرداری HDR 10+ تجهیز شده است. دوربین سلفی شیائومی می 11 آی نیز 20 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و مطمئن باشید که حتی سخت‌گیر‌ترین افراد را می‌تواند باکیفیت خوبِ تصاویرش راضی کند. این دوربین سلفی همچنین می‌تواند ویدیو‌هایی را با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور با کیفیت HD و تا نرخ 120 فریم بر ثانیه ضبط کند.

متاسفانه شیائومی می 11 آی نیز به مانند دیگر گوشی‌های بالارده و جدید این شرکت از درگاه حافظه خارجی و جک 3.5 میلی متری پشتیبانی نمی‌کند و این مورد را می‌توان یک نکته‌ی منفی برای آن به حساب آورد. باتری شیائومی می 11 آی نیز یکی از نقاط قوت اصلی این محصول است و با کیفیت و سرعت شارژ خوبش می‌تواند خیال شما را کاملاً از این جنبه از گوشی راحت کند. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 4520 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین از فناوری‌های Power delivery 3.0 و Quick charge 3+ پشتیبانی می‌کند و تنها 52 دقیقه طول می‌کشد تا شارژ آن از صفر به صد برسد و یا به اصطلاح فول شارژ شود.

شیائومی می 11 آی به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشار‌سنج، طیف رنگ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. شیائومی می 11 آی در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 128 و 256 گیگابایتی و در سه رنگ نقره‌ای، مشکی و سفید تولید و به بازار عرضه شده است. با توجه به تمام چیز‌هایی که گفتیم؛ اگر می‌خواهید یک گوشی قدرتمند میان‌رده با قیمت خوب داشته باشید که بتواند پا به پای محصولات بالا‌رده و پرچمدار پیش بیاید؛ شیائومی می 11 آی یک انتخاب عالی برای شما است.

Xiaomi Mi 11 Lite

Xiaomi Mi 11 Lite
گوشی Xiaomi Mi 11 Lite

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.55 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 732

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4250 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (64 + 8 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

شیائومی می 11 لایت همان نقشی را برای این شرکت دارد که گلکسی S20 FE آن را برای سامسونگ ایفا می‌کند؛ این دو کمپانی گوشی پرچمدار خود را برداشته‌اند و با تضعیف برخی مشخصات آن، یک محصول میان‌رده قدرتمند تولید کرده‌اند. صفحه نمایش می لایت 11 از نوع AMOLED بوده و توانایی نشان دادن یک میلیارد رنگ را دارد. ابعاد این نمایشگر 6.55 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2400 پیکسل است.

صفحه نمایش شیائومی می لایت 11 توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و مجهز به قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و HDR 10 است. این محصول توانسته گواهی و استاندارد معتبر IP53 را دریافت کند و این بدان معناست که می 11 لایت می‌تواند در مقابل گرد و غبار و پاشش آب مقاوم باشد و آسیبی به آن وارد نشود. پردازنده مرکزی شیائومی می 11 لایت هشت هسته‌ای بوده و قلب تپنده‌ی آن را تراشه‌ی اسنپدراگون 732 تشکیل می‌دهد. با وجود همچین تراشه‌ای دیگر مشکلی برای اجرای روان اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین نیست. همچنین به همه‌ی این‌ها 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید تا دیگر خیالتان از بابت عملکرد و سرعت آن آسوده شود.

حال به مبحث معرفی دوربین این محصول می‌رسیم که یکی از نقاط قوت شیائومی می 11 لایت است. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از یک ماژول سه‌گانه شکل گرفته که سه سنسور آن را به ترتیب؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و در آخر یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و فوکوس خودکار تشکیل می‌دهند. این دوربین سه‌گانه توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و Full HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را دارد. این دوربین همچنین مجهز به لرزشگیر الکترونیکی ژیروسکوپی تصویر است تا تجربه فیلمبرداری با آن را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کند.

دوربین اصلی این محصول مجهز به قابلیت‌های دیگری نظیر فلاش LED، پانوراما و HDR می‌باشد. دوربین سلفی شیائومی می 11 لایت نیز 16 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را ضبط کند. متاسفانه این محصول نیز علی‌رغم استفاده از اسپیکر استریو، از جک 3.5 میلی متری بهره نمی‌برد و برای اتصال هدفون خود به آن باید به دنبال روش‌های دیگری باشید. با گذشت از همه‌ی این موارد به باتری این محصول می‌رسیم که همیشه جز نقاط قوت محصولات شیائومی بوده و خوشبختانه می 11 لایت نیز از این قاعده مستثنی نیست. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4250 میلی آمپر ساعت است.

شیائومی می 11 لایت از حسگر‌هایی مانند اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و مادون قرمز (که از آن می‌توانید به عنوان ریموت کنترل استفاده کنید) پشتیبانی می‌کند. این محصول در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 64 و 128 گیگابایتی و در سه رنگ مشکی، صورتی و آبی به بازار عرضه شده است و مناسب افرادی می‌باشد که از پس هزینه‌های خرید یک گوشی پرچمدار برنمی‌آیند و در عین حال به دنبال محصولی قدرتمند هستند که در مقابل گوشی‌های بالارده نیز حرفی برای گفتن داشته باشد.

Xiaomi Mi 10T Pro

Xiaomi Mi 10T Pro
گوشی Xiaomi Mi 10T Pro

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 865

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (108 + 13 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

گوشی‌ موبایل شیائومی می 10 تی (و همین مدل پرو) را می‌توان مدل اقتصادی‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر نسبت به سری “می” دانست که طبعاً از لحاظ سخت‌افزاری قدری ضعیف‌تر از محصولات پرچمدار این شرکت هستند اما این حرف بدین معنی نیست که این گوشی‌ها کیفیت پایینی دارند و از بهترین‌ گوشی‌های اندرویدی حال حاضر محسوب نمی‌‍‌شوند. صفحه نمایش شیائومی می 10 تی پرو 6.67 اینچی بوده و از نوع IPS LCD است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است. همچنین این صفحه نمایش از قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 144 هرتزی، روشنایی 500 نیتی (حداکثر 650 نیت) و HDR 10+ پشتیبانی می‌کند.

جنس بدنه‌ی شیائومی می 10 تی پرو از شیشه بوده و فریم دور آن نیز آلومینیومی است. این گوشی نیز درست مانند می 10 از تراشه اسنپدراگون 865 و پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای استفاده می‌کند و همین مورد قدرت کافی به این محصول برای اجرای هر نوع بازی و نرم‌افزاری را می‌دهد. به همه‌ی این‌ها 8 گیگابایت حافظه‌ی رم هم اضافه کنید تا خیالتان بابت سرعت بالای شیائومی می 10 تی پرو راحت شود. متاسفانه این گوشی نیز نه از درگاه حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند و نه از جک 3.5 میلی متری. در نتیجه برای ارتقا حافظه و یا اتصال هدفون به این گوشی باید به دنبال راه‌ها و روش‌های جایگزین دیگر باشید.

حال نوبتی هم باشد نوبت معرفی دوربین شیائومی می 10 تی پرو است که شاید بتوان آن را بزرگترین نقطه مثبت این محصول به شمار آورد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از یک ماژول با سه سنسور تشکیل شده است. این سه سنسور را یک سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز واید و قابلیت‌هایی مانند لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 13 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و در انتها یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو شکل می‌دهند. این دوربین سه‌گانه می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 8K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 4K تا نرخ 60 فریم بر ثانیه و Full HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. ناگفته نماند که دوربین اصلی این محصول مجهز به لرزشگیر الکترونیکی ژیروسکوپی تصویر است تا تجربه فیلمبرداری را برای کاربران آسان‌تر و لذت بخش‌تر کند.

از دیگر قابلیت‌ها و توانایی‌های دوربین اصلی شیائومی می 10 تی پرو می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 20 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و توانایی فیلمبرداری با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه و HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را دارد. باتری همیشه یکی از نقاط قوت اصلی گوشی‌های تولید شده توسط شرکت شیائومی بوده و خوشبختانه می 10 تی پرو نیز از این قاعده مستثنا نیست. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از فناوری Power Delivery 3.0 نیز بهره می‌برد.

شیائومی می 10 تی پرو به حسگر‌هایی همانند اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، مادون قرمز (IR Blaster) و قطب‌نما تجهیز شده است. این گوشی در دو مدل 128 و 256 گیگاباتی و در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و آبی به بازار عرضه شده است و انتخاب فوق‌العاده‌ای برای افرادی است که به دنبال خرید یک گوشی قدرتمند اندرویدی، به همراه پشتیبانی از فناوری‌های روز و با قیمت مناسب هستند، می‌باشد.

Xiaomi Mi Note 10

Xiaomi Mi Note 10
گوشی Xiaomi Mi Note 10

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.47 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 730

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5260 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: پنج‌گانه (108 + 20 + 15 + 5 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

حتی بعد از گذشت حدود دو سال از عرضه‌ی شیائومی می نوت 10 همچنان یکی از بهترین گوشی‌های ساخته شده توسط شرکت چینی است و هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. صفحه نمایش از نوع AMOLED و 6.47 اینچی است و وضوح آن 1080 در 2340 پیکسل است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و از قابلیت‌های نظیر پوشش فضای DCI-P3 و همینطور HDR 10 بهره می‌برد. جنس بدنه‌ی شیائومی می نوت 10 از شیشه بوده و فریم دور آن نیز آلومینیومی است.

پردازنده مرکزی این محصول از 8 هسته تشکیل شده و تراشه‌ی مرکزی آن اسنپدراگون 730 است. درست است که این تراشه نسبت به مدل‌های دیگری که تاکنون به آن پرداختیم، قدری ضعیف‌تر و قدیمی‌تر است اما این بدین معنا نیست که این گوشی از پس اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین برنمی‌آید و سرعتش پایین است. استفاده این گوشی از 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز این موضوع را تایید و خیال شما را از بابت عملکرد سریع و پایدار گوشی راحت می‌کند. خوشبختانه و بر خلاف دیگر گوشی‌های بالارده تولید شده توسط شیائومی، می نوت 10 از جک 3.5 میلی متری پشتیبانی می‌کند و در نتیجه به‌راحتی می‌توانید هدفون و هنذفری خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

دوربین اصلی این محصول از یک ماژول پنج‌گانه تشکیل شده که 5 سنسور آن را به ترتیب؛ یک سنسور 108 مگاپیکسلی با فوکوس لیزری، یک سنسور 20 مپاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 12 مگاپیکسلی با توانایی زوم اپتیکال دو برابری، یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و به همراه توانایی زوم اپتیکال 5 برابری و در نهایت یک سنسور دو مگاپیکسلی ماکرو تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است که دوربین اصلی این محصول از HDR پشتیبانی می‌کند. این دوربین پنج‌گانه و اصلی شیائومی می نوت 10 توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 240 فریم بر ثانیه و در انتها با کیفیت HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی بوده که همین مورد می‌تواند آن را به انتخاب مناسبی برای کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام تبدیل کند.

بدون شک یکی از بزرگترین نقاط قوت شیائومی می نوت 10 باتری آن است که از قضا ظرفیتی بیشتر حتی نسبت به پرچمدار فعلی این شرکت دارد. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5260 میلی آمپر ساعت است. همچنین تنها 65 دقیقه زمان می‌برد که باتری این گوشی هوشمند از صفر به صد برسد و یا به اصطلاح فول شارژ شود. از باتری که بگذریم به قابلیت‌های دیگر شیائومی می نوت 10 از جمله پشتیبانی آن از حسگر‌های مختلف می‌رسیم. این محصول از حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و مادون قرمز (یا همان IR Blaster) پشتیبانی می‌کند.

شیائومی می نوت 10 در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی و در سه رنگ سبز، سفید و سیاه تولید و به بازار عرضه شده است. از آنجایی که مدتی از عرضه‌ی این محصول گذشته، قیمت آن نیز کاهش یافته است و در نتیجه فرصت خوبی است برای کسانی که به دنبال خرید یک گوشی قدرتمند اندرویدی با پشتیبانی از فناوری‌های روز هستند که همچنان بتواند در برخی زمینه‌ها (مانند کیفیت دوربین و باتری) رقبایش را به چالش بکشد.

Xiaomi Mi 10 lite

Xiaomi Mi 10 lite
گوشی Xiaomi Mi 10 lite

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.57 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 765G

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4160 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 8 + 5 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

ما همیشه انتظار داریم که جدید‌ترین و بهترین تکنولوژی‌ها را در گوشی‌های پرچمدار ببینیم اما شیائومی می 10 لایت و با پشتیبانی از فناوری 5G تا حدودی این قضیه را نقض می‌کند. صفحه نمایش این گوشی از نوع AMOLED بوده و ابعاد آن 6.57 اینچ است. این نمایشگر توانایی نشان دادن بیش از 16 میلیون رنگ را دارد و رزولوشن آن نیز 1080 در 2400 پیکسل است. این صفحه نمایش همچنین توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

جنس بدنه‌ی شیائومی می 10 لایت از شیشه بوده و فریم دور آن نیز آلومینیومی است. از این موارد که بگذریم به مبحث پردازنده و تراشه می‌رسیم که مهم‌ترین عامل در عملکرد و قدرت یک گوشی موبایل است. پردازنده مرکزی شیائومی می 10 لایت هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی مرکزی آن اسنپدراگون 765 است. به همه‌ی این‌ها 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید تا کاملاً از بابت عملکرد و سرعت این گوشی اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که این گوشی قرار نیست با باگ‌ها و لگ‌هایش اذیتتان کند. حال به بخش دوربین می‌رسیم و می‌دانیم که گوشی‌های تولید شده توسط شیائومی همیشه عملکرد فوق‌العاده‌ای در این بخش داشتند و خوشبختانه می 10 لایت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند چهارگانه بوده که سنسور‌های آن را به ترتیب؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه و اصلی شیائومی می 10 لایت می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فربم بر ثانیه و با کیفیت HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوربین از لرزشگیر الکترونیکی ژیروسکوپی تصویر برای هر چه آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کردن تجربه فیلمبرداری استفاده می‌کند. علاوه بر این مجهز به قابلیت‌های دیگری نظیر فلش LED، پانوراما و HDR نیز می‌باشد.

دوربین سلفی شیائومی می 10 لایت نیز 16 مگاپیکسلی و با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی باکیفیت Full Hd و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. خوشبختانه این محصول در بخش صدا نیز عملکرد خوبی دارد و پشتیبانی آن از جک 3.5 میلی متری قطعاً نکته مثبت و خبر خوبی برای بسیاری از افراد خواهد بود. باتری شیائومی می 10 لایت غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4160 میلی آمپر ساعت است. این گوشی همچنین مجهز به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب نما و مادون قرمز (که از آن می‌توان برای ریموت کنترل استفاده کرد) می‌باشد.

میان این همه نکات مثبت، عدم بهره بردن این گوشی از درگاه حافظه را می‌توان یک نکته منفی تلقی کرد؛ هرچند که 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن شاید برای بسیاری از افراد کافی باشد. شیائومی می 10 لایت در سه رنگ مشکی، سفید و آبی و در مارس 2020 روانه بازار شد. اگر به دنبال به دنبال یک گوشی میان‌رده قدرتمند با فناوری‌هایی نظیر 5G و از همه مهم‌تر با قیمت نسبتاً مناسب هستید؛ شیائومی می 10 لایت را به هیچ وجه از دست ندهید.

Xiaomi POCO X3

Xiaomi POCO X3
گوشی Xiaomi POCO X3

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 732

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 6000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 13 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

شیائومی پوکو ایکس 3 بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار است که با توجه به قیمت و امکانات مناسبش، ارزش خرید بسیار بالایی دارد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.67 اینچ است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است. صفحه نمایش شیائومی پوکو ایکس 3 همچنین مجهز به قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی، روشنایی 450 نیتی و HDR 10 است.

جنس بدنه‌ی جلویی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، آلومینیومی است. یکی از نکات مثبت در تولید بدنه‌ی شیائومی پوکو ایکس 3؛ استفاده از پوشش دافع آب است که به همین سبب توانسته گواهی معتبر IP53 را دریافت کند. از این موارد که بگذریم به پردازنده و تراشه اصلی این گوشی هوشمند می‌رسیم. پردازنده مرکزی شیائومی پوکو ایکس 3، هشت هسته‌ای بوده و تراشه و قلپ تپنده‌ی آن، اسنپدراگون 732 است. به این‌ها 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید تا مطمئن شوید که این محصول قرار نیست حالا حالا کند شود و یا مشکلی در عملکرد آن ایجاد شود.

خوشبختانه شیائومی پوکو ایکس 3 از درگاه ارتقا حافظه‌ی microSDXC (که در محل شیار دوم سیم‌کارت قرار گرفته) و همینطور جک 3.5 میلی متری پشتیبانی می‌کند. در نتیجه می‌توانید حجم حافظه‌ی دشتگاه خود را ارتقا دهید و با اتصال هنذفری و هدفون خود به آن، از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. همانطور که تا حالا متوجه شدید؛ دوربین همیشه جز نقاط قوت محصولات تولید شده توسط شیائومی بوده و پوکو ایکس 3 نیز سنت‌شکنی نکرده است و عملکرد بسیار خوبی در این بخش دارد. دوربین اصلی این گوشی از یک ماژول چهارگانه تشکیل شده که چهار سنسور آن را به ترتیب؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 13 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر آن‌ها را تشکیل می‌دهند.

دوربین اصلی شیائومی پوکو ایکس می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، Full HD تا نرخ 60 فریم بر ثانیه و HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوربین از لرزشگیر الکترونیکی ژیروسکوپی تصویر نیز برای هر چه بهتر و لذت‌بخش‌تر کردن تجربه‌ی فیلمبرداری، بهره می‌برد. همچنین این دوربین چهارگانه از قابلیت‌های دیگری مانند فلاش دوگانه و پانوراما نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی شیائومی پوکو ایکس 3، 20 مگاپیکسلی و با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت کند و این قطعاً خبر خوبی برای طرفداران شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام است. این دوریبن سلفی می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه نیز فیلمبرداری کند.

در کنار دوربین، باتری نیز یکی از بزرگترین نکات مثبت این محصول است. باتری شیائومی پوکو ایکس 3 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 6000 میلی آمپر ساعت است. به کمک این ظرفیت بالا‌ی باتری دیگر نیازی به نگرانی در مورد این جنبه از گوشی نیست و می‌توانید تا هر موقع که خواستید از گوشی خود استفاده کنید. شیائومی پوکو ایکس مجهز به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و همینطور مادون قرمز (که می‌توان از آن به عنوان ریموت کنترل استفاده کرد) می‌باشد. اگر به دنبال خرید یک گوشی میان‌رده قدرتمند با امکانات و همینطور قیمت مناسب هستید؛ شیائومی پوکو ایکس 3 در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 64 و 128 گیگابابتی و در دو رنگ آبی و خاکستری برای خرید موجود می‌باشد.

Xiaomi Poco F2 Pro

Xiaomi Poco F2 Pro
گوشی Xiaomi Poco F2 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 865

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4700 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 13 + 5 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

شیائومی اولین بار در سال 2018 از سری گوشی‌های «پوکو» رونمایی کرد. هدف شرکت چینی از تولید این مدل گوشی‌ها؛ هدف گرفتن بازار گوشی‌های میان‌رده و تولید محصولاتی با قیمت و کیفیت مناسب بود. استراتژی که جواب داد و محبوبیت فوق‌العاده گوشی هوشمند پوکو اف 1 شیائومی را وادار کرد که تنها دو سال بعد، از مدل جدید‌تر آن یعنی پوکو اف 2 پرو رونمایی کند. محصولی که از هر جهت نسبت به مدل قبلی خود بهبود یافته است و توانسته تا حدی زیادی نقاط ضعف گوشی قبلی را برطرف کند.

صفحه نمایش شیائومی پوکو اف 2 پرو از نوع Super AMOLED است و ابعاد آن 6.67 اینچ. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است و به قابلیت‌هایی نظیر پوشش صد درصدی فضای رنگی DCI-P3 و HDR 10+ مجهز است. جنس بدنه‌ی شیائومی پوکو اف 2 پرو از شیشه بوده و فریم دور آن نیز آلومینیومی است. پردازنده مرکزی این محصول نیز هشت هسته‌ای بوده و تراشه مرکزی آن اسنپدراگون 865 است. به این‌ها 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم را نیز اضافه کنید تا مطمئن شوید این گوشی قرار نیست حالا حالا کند شود یا مشکلاتی نظیر باگ و لگ و یا حتی هنگ کردن برای آن پیش بیاید.

متاسفانه شیائومی پوکو اف 2 پرو نیز از درگاه ارتقا حافظه بهره نمی‌برد. راهی برای افزایش حافظه آن وجود ندارد؛ هر چند که تولید آن در دو مدل 128 و 256 گیگابابتی احتملاً شما را از انجام این کار بی‌نیاز می‌کند. البته خوشبختانه این عدم پشتیبانی به جک 3.5 میلی متری مربوط نمی‌شه و می‌توانید به‌راحتی هدفون و هنذفری خود را به آن متصل و از گوش دادن به موسیقی، پادکست و … لذت ببرید. حال به مبحث دوربین می‌رسیم که همیشه جز نقاط قوت گوشی‌های موبایل تولید شده توسط شیائومی است.

دوربین اصلی این محصول از یک ماژول چهارگانه تشکیل شده که چهار سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 13 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و در انتها یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه توانایی فیلمبرداری با کیفیت 8K و نرخ 30 فریم بر ثانیه (یا 24 فریم بر ثانیه)، 4K تا نرخ 60 فریم بر ثانیه، Full hd تا نرخ 240 فریم بر ثانیه و در انتها با رزولوشن 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را دارند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این محصول می‌توان به فلاش دوگانه‌ی LED، HDR، Dual-tone و پانوراما اشاره کرد. دوربین سلفی شیائومی پوکو اف 2 پرو نیز 20 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه و با رزولوشن 720P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را دارد. یکی دیگر از نکات مثبت شیائومی پوکو اف 2 پرو، باتری آن است.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 4700 میلی آمپر ساعت است. باتری این گوشی هوشمند به لطف فناوری‌هایی همانند USB Power Delivery 3.0 و Quick Charge 4+ سرعت شارژ بسیار خوبی دارد و می‌تواند مدت زیادی این میزان انرژی را نگه دارد و خیال شما را از این بابت راحت کند. از دیگر قابلیت2های شیائومی پوکو اف 2 پرو می‌توان به حسگر‌هایی که به آن مجهز هست، اشاره کرد. حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، ریموت کنترل و قطب‌نما این موارد را تشکیل می‌دهند. شیائومی پوکو اف 2 پرو در چهار رنگ آبی، سفید، بنفش و خاکستری به بازار عرضه شده است و یک انتخاب ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال خرید یک گوشی میان‌رده، با کیفیت و قیمت مناسب هستند، می‌باشد.

Xiaomi Redmi Note 10

Xiaomi Redmi Note 10
گوشی Xiaomi Redmi Note 10

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.43 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 678

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

شیائومی ردمی نوت 10 نیز یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین گوشی میان‌رده تولید شده توسط شرکت چینی است که از قضا جز پرفروش‌ترین گوشی‌های تولید شده توسط این کمپانی نیز محسوب می‌شود. صفحه نمایش این محصول از نوع Super AMOLED بوده و ابعاد آن 6.43 اینچ است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظ می‌شود و رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است. شیائومی ردمی نوت 10 توانسته گواهی معتبر IP53 را دریافت کند که به معنای مقاومت آن در برابر گرد و غبار و همینطور پاشش آب است.

در مبحث پردازنده و تراشه نیز ردمی نوت 10 عملکرد خوبی دارد و تنها قدری ضعیف‌تر از برادر بزرگتر خود یعنی ردمی نوت 10 پرو است. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی مرکزی آن اسنپدراگون 678 است. این‌ها به علاوه‌ی 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند بازی‌ها و برنامه‌های نسبتاً سنگین را به‌راحتی اجرا کنند. خوشبختانه شیائومی ردمی نوت 10 از درگاه اختصاصی ارتقای حافظه و جک 3.5 میلی متری پشتیبانی می‌کند و نیازی به انجام روش‌های جایگزین و گران‌قیمت برای اتصال هدفون و ارتقای حافظه‌ی دستگاه نیست.

دوربین اصلی شیائومی ردمی نوت 10 از چهار سنسور تشکیل شده است که آن‌ها را به ترتیب؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در انتها یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر آن‌ها را تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه و اصلی شیائومی ردمی نوت 10 می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور با رزولوشن 1080P و تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین همچنین به قابلیت‌هایی مانند فلش LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است. دوربین سلفی شیائومی ردمی نوت 10، 13 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

باتری نیز همانند اکثر گوشی‌های دیگر شیائومی، در اینجا نیز عملکردی عالی دارد و می‌تواند هر گونه نگرانی شما در رابطه با این جنبه از محصول را برطرف کند. باتری شیائومی ردمی نوت 10 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. سرعت شارژ این باتری بدین شکل است که درصد شارژ آن در 30 دقیقه از صفر به 67 و در مدت 74 دقیقه به طور کامل فول شارژ می‌شود.

شیائومی ردمی نوت 10 از حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، قطب‌نما، ژیروسکوپ و مادون قرمز (یا همان ریموت کنترل) پشتیبانی می‌کند. این محصول در سه رنگ مشکی، سفید و سبز و در دو مدل 64 و 128 گیگابایتی به بازار عرضه شده است؛ پس اگر می‌خواهید یک گوشی جدید میان‌رده که هم قیمت خوبی داشته باشد و هم عملکردی عالی؛ شیائومی ردمی نوت 10 بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است.

Xiaomi Redmi Note 9

Xiaomi Redmi Note 9
گوشی Xiaomi Redmi Note 9

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.53 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو G85

حافظه رم: 3 / 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5020 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

شیائومی ردمی نوت 9 یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی در بازه‌ی 5 میلیون تومان است که در کنار قیمت مناسبش، ارزش خرید بالایی هم دارد. صفحه نمایش ردمی نوت 9 از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نمایش دهد. ابعاد این نمایشگر 6.53 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2340 پیکسل است. وظیفه‌ی محافظت از این صفحه نمایش نیز بر عهده‌ی کورنینگ گوریلا گلس 5 است.

جنس بدنه‌ی جلویی شیائومی ردمی نوت 9 از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، آلومینیومی است. نکته مثبت در رابطه با بدنه‌ی این محصول، استفاده‌ی آن از پوشش دافع آب است که از گوشی شما در مقابل پاشیده شدن آب محافظت می‌کند. پردازنده و تراشه هر محصولی قدرت آن را تعیین می‌کند و شیائومی ردمی نوت 9 حداقل در این بخش حرف زیادی برای گفتن چه در مقابل دیگر گوشی‌های برند شیائومی و چه در مقابل دیگر گوشی‌های رقیب و میان‌رده ندارد. پردازنده مرکزی ردمی نوت 9، هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی آن نیز مدیاتک هلیو G85 است. به این‌ها 3 یا 4 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید تا به یک دید کلی در رابطه با عملکرد این گوشی موبایل برسیم.

تمام این حرف‌ها اما بدین معنا نیست که شیائومی ردمی نوت 9 عملکرد بسیار بدی دارد و برعکس اگر خواسته‌های معقولی از آن داشته باشید؛ شما را ناامید نمی‌کند. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از چهار سنسور شکل گرفته که به ترتیب؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، چهار سنسور دوربین اصلی این محصول را تشکیل می‌دهند. این دوربین به قابلیت‌های نظیر فلش LED، پانوراما و HDR مجهز است و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی شیائومی ردمی نوت 9 نیز 13 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. خوشبختانه ردمی نوت 9 نیز به مانند دیگر گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی شیائومی از درگاه ارتقا حافظه و جک 3.5 میلی متری پشتیبانی می‌کند و حداقل در این زمینه شما را محجبور به پرداخت هزینه‌ی اضافی نمی‌کند. باتری نیز در این گوشی موبایل عملکرد خوب و قابل قبولی ارائه می‌دهد و قطعاً کسانی را که به این جنبه از گوشی خود اهمیت زیادی می‌دهند ناامید نخواهد کرد. باتری شیائومی ردمی نوت 9 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 5020 میلی آمپر ساعت است.

از باتری که بگذریم به انوع حسگر‌هایی که توسط این محصول پشتیبانی می‌شوند می‌رسیم. شیائومی ردمی نوت 9 به حسگر‌هایی همانند اثرانگشت (که در پشت گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و مادون قرمز (یا همان ریموت کنترل) تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. شیائومی ردمی نوت 9 در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 64 و 128 گیگابایتی و در سه رنگ بنفش، سفید و سبز تولید و به بازار عرضه شده است و اگر به دنبال خرید یک گوشی با قیمت پایین هستید و امکانات آن اهمیت چندانی برای شما ندارد؛ می‌توانید گزینه‌ و انتخاب خوبی باشد.

Xiaomi Redmi Note 8

Xiaomi Redmi Note 8
گوشی Xiaomi Redmi Note 8

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.3 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 665

حافظه رم: 3 / 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 / 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

ردمی همواره یکی از پرفروش‌ترین سری گوشی‌های تولید شده توسط شرکت چینی بوده و شیائومی ردمی نوت 8 هم با اینکه حتی دو سال از عرضه‌اش می‌گذرد، همچنان خریداران بسیاری به خصوص در کشور خود ما دارد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.3 اینچ است. این نمایشگر توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و ابعاد آن 1080 در 2340 پیکسل است.

جنس بدنه‌ی شیائومی ردمی نوت 8 از شیشه بوده و فریم دور آن نیز آلومینیومی است. این گوشی همچنین دو سیم‌کارته است و می‌توانید به طور همزمان از هر دوی آن‌ها استفاده کنید. پردازنده مرکزی شیائومی ردمی نوت 8، هشت هسته‌ای بوده و تراشه و قلب تپنده‌ی آن نیز اسنپدراگون 665 است. این تراشه و به بیان بهتر این گوشی شاید به اندازه دیگر محصولات جدید‌تر و پرچمدار شیائومی قدرتمند نباشد اما مطمئن باشید شما را ناامید نمی‌کند و از پس اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها بدون مشکل برمی‌آید. این محصول در سه مدل حافظه‌ی رم 3، 6 و 8 گیگاباتی تولید می‌شود که طبعاً نسخه‌ی 6 گیگابایتی عملکرد بهتر و سریع‌تری دارد.

همچنین خوشبختانه این محصول از درگاه حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید حافظه‌ی گوشی که به طور پیش‌فرض 32، 64 یا 128 گیگابایتی هست را ارتقا دهید. دوربین مطمئن ردمی نوت 8 از یک ماژول چهارگانه تشکیل شده که چهار سنسور آن را به ترتیب؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی به همراه دوربین مخصوص ماکرو و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه و اصلی شیائومی ردمی نوت 8 توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و Full hd تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را دارند. همچنین دوربین این محصول از لرزشگیر الکترونیکی تصویر برای هر چه بهتر کردن تجربه فیلمبرداری استفاده می‌کند.

دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 13 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. یکی از نکات مثبت دیگر شیائومی ردمی نوت 8 مربوط به بخش صدا و پشتیبانی آن از جک 3.5 میلی متری می‌شود. در نتیجه می‌توانید به‌راحتی هدفون یا هنذفری آن را به گوشی خود متصل و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است و از فناوری Quick Charge 3 نیز بهره می‌برد. بنابراین گوشی شما به‌سرعت شارژ می‌شود و دیگر دلیلی برای ترس از زود تمام شدن شارژ و یا خاموش شدن آن وجود ندارد.

شیائومی ردمی نوت 8 مجهز به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و مادون قرمز (یا همان ریموت کنترل) می‌باشد. این گوشی هوشمند در اکتبر 2019 و در سه رنگ مشکی، سفید و آبی به بازار عرضه شد و همانطور که می‌دانید، استقبال بسیار خوبی نیز از آن شد. در نهایت شیائومی ردمی نوت 8 یک گوشی میان‌رده با امکانات متوسط است و برای کاربران عادی و یا افرادی که نمی‌خواهند برای خرید یک گوشی هوشمند هزینه‌ی زیادی بکنند، انتخاب بسیار خوبی می‌باشد.

Xiaomi Poco M3

Xiaomi Poco M3
گوشی Xiaomi Poco M3

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.53 اینچ

وضوح تصویر:  1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 662

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 6000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

پوکو ام 3 یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی تولید شده توسط شیائومی است که در نوامبر 2020 روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.53 اینچ است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود، رزولوشن آن 1080 در 2340 پیکسل و مجهز به ویژگی‌هایی نظیر روشنایی 400 نیتی است. تنها جنس بدنه‌ی جلویی این گوشی از شیشه است و قسمت پشتی و فریم دور آن، پلاستیکی است. عدم استفاده شیائومی از آلومینیوم و شیشه، تصمیمی منطقی برای هر چه کاهش دادن هزینه تولید تمام شده و در نتیجه قیمت نهایی آن است.

پردازنده مرکزی شیائومی پوکو ام 3، هشت هسته‌ای بوده و تراشه مرکزی آن را اسنپدراگون 662 تشکیل می‌دهد. تراشه‌ای که شاید آنقدر قدرتمند نباشد و در مقابل دیگر گوشی‌های بالا‌رده همین برند حرفی برای گفتن نداشته باشد اما اگر کاربری عادی باشید که انتظار اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها را از گوشی خود نداشته باشید؛ قطعاً شما را ناامید نخواهد کرد. مجهز بودن این محصول به 4 یا 6 گیگابایت رم نیز خیالمان را حداقل از بابت کند نبودن گوشی و عملکرد نسبتاً خوب آن راحت می‌کند. شیائومی پوکو ام 3 از درگاه اختصاصی microSDXC بهره می‌برد و این بدان معناست که می‌توانید حافظه گوشی خود را به‌راحتی ارتقا دهید.

از همه‌ی این‌ها که بگذریم به معرفی دوربین این محصول می‌رسیم که عملکردی قابل قبولی دارد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از سه سنسور متفاوت تشکیل شده که آن‌ها را به ترتیب؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 2 مگاپیکسلی از نوع ماکرو و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. دوربین اصلی این محصول توانایی فیلمبرداری با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد و از قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی شیائومی پوکو ام 3 نیز 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی نسبتاً باکیفیتی را ثبت کند. این دوربین همچنین می‌تواند ویدیو‌هایی را با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.

پشتیبانی این گوشی از اسپیکر دوگانه و جک 3.5 میلی متری قطعاً خبر خوبی برای افرادی است که به مبحث صدا اهمیت زیادی می‌دهند. باتری شیائومی پوکو ام 3 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 6000 میلی آمپر ساعت است. باتری یکی از نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود و به کمک همچین ظرفیت بالایی دیگر جای هیچ‌گونه نگرانی درباره‌ی شارژ نگه‌داری یا خاموش شدن ناگهانی گوشی وجود ندارد.

شیائومی پوکو ام 3 همچنین از حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، قطب‌نما و مادون قرمز (جهت استفاده به عنوان ریموت کنترل) بهره می‌برد. این گوشی در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 64 و 128 گیگابایتی و در سه رنگ مشکی، آبی و زرد به بازار عرضه شده است و انتخاب خوبی برای افرادی که به دنبال یک گوشی استاندارد، با امکانات متوسط و قیمت مناسب هستند، می‌باشد.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار را به شما معرفی کنیم. امید است که این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. چنانچه هرگونه سوال، مشکل یا درخواست در رابطه با تعمیر گوشی موبایل و یا تاچ ال‌سی‌دی گوشی داشتید، همیاران هوم سرویز آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا