نظافت و پذیرایی

اصول فیلمبرداری با موبایل چیست؟ (فیلمبردای حرفه ای با موبایل)

در سال‌های اخیر، شاهد این بوده‌ایم که دوربین گوشی‌های موبایل بسیار پیشرفته‌تر از گذشته شده است و کیفیت خیلی بالایی دارد. حتی می‌توان گفت برخی از مدل‌های گوشی موبایل، دوربینی باکیفیت‌تر از دوربین‌های دیجیتال دارند که این موضوع باعث شده است خیلی از افراد، به موبایل گرافی یا همان عکاسی و فیلم‌برداری با موبایل علاقه‌مند شوند و از موبایل برای فیلمبرداری مجالس و سوژه‌های دلخواه خودشان استفاده کنند.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که خیلی از افراد به‌خوبی نمی‌دانند که باید چطور با موبایل فیلم‌برداری کنند تا فیلمی باکیفیت را ثبت کنند و بتوانند از آن در آینده استفاده کنند. سؤالی که ایجاد می‌شود این است که اصول فیلمبرداری با موبایل چیست؟ (فیلمبردای حرفه ای با موبایل) اصلاً چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا بتوانیم با موبایل خودمان فیلم‌های حرفه‌ای‌تری را ضبط کنیم؟ چطور می‌توانیم فیلم‌های ضبط شده با موبایل را به‌راحتی تدوین کنیم و آنها را حرفه‌ای‌تر کنیم؟

اینها سؤالاتی هستند که ممکن است برای شما هم وجود داشته باشند و بخواهید در مورد آنها بیشتر بدانید. به همین خاطر می‌خواهیم در این مقاله بگوییم که اصول فیلمبرداری با موبایل چیست؟ و چطور می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های حرفه‌ای موبایل که در این مقاله معرفی می‌کنیم، ویدئوهای خودتان را ادیت کرده و ظاهری حرفه‌ای‌تر به آنها ببخشید.

بنابراین، از شما دعوت می‌کنیم که اگر به موبایل گرافی و تولید محتوا با موبایل علاقه‌مند هستید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و نکات فوق‌العاده‌ای را در مورد این رشته یاد بگیرید.

اصول فیلمبرداری با موبایل چیست؟
اصول فیلمبرداری با موبایل چیست؟

اصول فیلمبرداری حرفه ای با موبایل چیست؟

همان‌طور که در مقدمه گفتیم، فیلم‌برداری حرفه‌ای با موبایل، اصول خاصی دارد که با رعایت این اصول می‌توانید ویدئوهای فوق‌العاده‌ای را ثبت کنید. فرقی نمی‌کند که بخواهید برای فیلم‌برداری مجالس یا ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی از موبایل استفاده کنید، در هر صورت رعایت این موارد نیاز است و می‌تواند فیلم نهایی شما را باکیفیت‌تر کند. البته فراموش نکنیم که کیفیت دوربین گوشی نیز تاثیر بسزایی در کیفیت عکسبرداری شما خواهد داشت. اگر در جستجوی بهترین گوش های موبایل برای فیلمبرداری هستید مطالب وبلاگ هوم سرویز را از دست ندید.

در ادامه می‌خواهیم برخی از مهم‌ترین اصولی که برای فیلم‌برداری حرفه‌ای با موبایل نیاز دارید را بررسی کنیم.

1- اصول فیلمبرداری با موبایل: نورپردازی مناسب

یکی از مهم‌ترین نکاتی که خیلی از افراد رعایت نمی‌کنند اما می‌تواند در کیفیت ویدئو ضبط شده شما تأثیر زیادی داشته باشد، نور مناسب است. اگر می‌خواهید در محیطی بسته فیلم‌برداری را انجام دهید، بهتر است به‌خوبی از نورهای مصنوعی مانند لامپ‌ها و سافت باکس‌ها استفاده کنید تا نورپردازی مناسبی داشته باشید و ویدئو نهایی با کیفیت شود و اگر هم می‌خواهید در محیط باز فیلم‌برداری را انجام دهید، بهترین گزینه برایتان نور طبیعی خورشید است.

البته باید حواستان باشد که نور خورشید به‌صورت مستقیم به سوژه نتابد و نوری نرم باشد که برای این موضوع بهترین حالت، فیلم‌برداری در اوایل صبح و اواخر روز است.

2- اصول فیلمبرداری با موبایل: از لرزش‌گیر استفاده کنید

اگر هنگام دیدن یک ویدئو متوجه شویم که ویدئو لرزش بسیار زیادی دارد، احتمالاً ویدئو موردنظر را کنار می‌گذاریم و از ادامه دیدن آن صرف‌نظر می‌کنیم، چون این کار حواسمان را پرت خواهد کرد و حتی ممکن است به چشمان ما آسیب برساند.

دوربین اکثر گوشی‌های موبایل، دارای لرزش‌گیر است که تا حد کمی لرزش را از بین می‌برد، اما اگر می‌خواهید فیلم‌برداری حرفه‌ای با موبایل را انجام دهید، بهتر است یک لرزش‌گیر مناسب برای موبایل یا گیمبال تهیه کنید که به شما کمک کند محتواهای بهتری را تولید کنید.

3- اصول فیلمبرداری با موبایل: کادربندی مناسب

کادربندی مناسب در فیلم‌برداری و عکاسی، یکی از اصول مهمی است که باید آن را رعایت کنید تا بتوانید ویدئوهای خیلی خوبی را تهیه کنید. برای اینکه کادربندی را به‌درستی انجام دهید، باید ببینید که ویدئو فیلم‌برداری شده را برای کجا استفاده می‌کنید.

مثلاً اگر می‌خواهید برای یوتیوب یا تماشا در تلویزیون ویدئوهای خودتان را ضبط کنید، بهتری حالت این است که گوشی موبایل خودتان را به‌صورت افقی بگیرید و نسبت 16:9 را در ویدئوهای خودتان داشته باشید تا برای دیدن در یوتیوب و تلویزیون مناسب باشند.

اما اگر می‌خواهید از ویدئوهای خودتان برای استوری یا ریلز اینستاگرام استفاده کنید، می‌توانید گوشی خودتان را به‌صورت عمودی نگه دارید و ویدئوهای خودتان را با نسبت 9:16 ضبط کنید تا برای استفاده در استوری و ریلز اینستاگرام کاملاً مناسب باشند. برای مثال می توانید برخی از ویدیوهای منتشر شده در اینستاگرام هوم سرویز را مشاهده نمایید که با همین استاندارد توسط موبایل فیلمبرداری شده اند.

رعایت کادربندی مناسب می‌تواند تأثیر زیادی در دیده‌شدن بیشتر ویدئوهای شما و افزایش کیفیت آنها داشته باشد.

4- اصول فیلمبرداری با موبایل: ادیت حرفه‌ای

هرچقدر هم که شما ویدئوهای خودتان را به‌خوبی ضبط کنید، ادیت ویدئوها می‌تواند کمک کند که حالتی حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر پیدا کنند و دیدنی‌تر شوند. به همین خاطر ادیت حرفه‌ای آنها نیز می‌تواند در نتیجه نهایی تأثیر بی‌نظیری داشته باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات فیلمبرداری و عکاسی از مجالس و مهمانی ها هم ارائه میده؟

برای ادیت حرفه‌ای ویدئوهای خودتان، می‌توانید از برنامه‌های مناسبی که برای گوشی موبایل وجود دارند استفاده کنید تا بتوانید به‌خوبی ادیت را انجام دهید و ویدئویی حرفه‌ای تولید کنید.

در ادامه این مقاله نیز برایتان برخی از بهترین اپلیکیشن‌های ادیت فیلم با موبایل را معرفی می‌کنیم که با استفاده از آنها، می‌توانید به‌راحتی ویدئوهای خودتان را ادیت کرده و آنها را حرفه‌ای‌تر کنید.

5- اصول فیلمبرداری با موبایل: لوکیشن مناسب فیلم‌برداری

یکی دیگر از اصول مهمی که می‌تواند در کیفیت ویدئو نهایی شما تأثیر زیادی داشته باشد، لوکیشن مناسب فیلم‌برداری است. خیلی از افراد متأسفانه به این موضوع توجهی نمی‌کنند و همین مورد می‌تواند در کاهش کیفیت ویدئو آنها نقش اساسی داشته باشد.

لوکیشن فیلم‌برداری شما باید کاملاً با موضوعی که می‌خواهید در مورد آن صحبت کنید مرتبط باشد. مثلاً اگر می‌خواهید در مورد یک کتاب صحبت کنید، بهتر است لوکیشن شما جایی مانند یک کتابخانه یا کتاب‌فروشی باشد.

یا اگر می‌خواهید در مورد بازی‌های کامپیوتری صحبت کنید، می‌توانید ضبط چنین ویدئویی را در یک گیم‌نت انجام دهید تا ویدئویی تأثیرگذارتر باشد. رعایت این مورد می‌تواند در تأثیرگذاری بیشتر ویدئو شما بسیار مؤثر بوده و کمک کند که نتیجه بهتری از ویدئو خودتان دریافت کنید.

اصول فیلمبرداری با موبایل چیست؟
ادیت فیلم با موبایل

اپلیکیشن‌های ادیت فیلم با موبایل

در ادامه مقاله اصول فیلمبرداری با موبایل چیست؟ می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که با چه اپلیکیشن‌هایی، می‌توانید فیلم‌های خودتان را در موبایل ادیت کرده و آنها را حرفه‌ای‌تر کنیم. این اپلیکیشن‌ها معمولاً امکاناتی مشابه دارند و تنها محیط کاربری آنها متفاوت است که توصیه می‌کنیم هرکدام از آنها را استفاده کرده و سپس نتیجه‌گیری کنید که با کدام اپلیکیشن راحت‌تر هستید و می‌خواهید از آن استفاده کنید.

اپلیکیشن اینشات
اپلیکیشن اینشات

1- اپلیکیشن اینشات:

یکی از بهترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌هایی که برای ادیت فیلم با موبایل وجود دارد، اپلیکیشن اینشات است. این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید ویدئوهای خودتان را به‌صورت کامل ادیت کرده و قسمت‌های اضافی آنها را حذف کنید یا چند ویدئو را باهم ترکیب کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از اینشات، روی ویدئوهای خودتان متن بنویسید، موزیک قرار دهید، از فیلترهای مختلف استفاده کنید، ویدئوهای چندلایه بسازید و بسیاری کارهای دیگر که همگی باعث می‌شوند در نهایت ویدئویی حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر را تولید کنید.

اپلیکیشن اینشات برای گوشی‌هایی با سیستم‌عامل اندروید و IOS در دسترس است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

اپلیکیشن کاین مستر
اپلیکیشن کاین مستر

2- اپلیکیشن کاین مستر:

در ادامه مقاله اصول فیلمبرداری با موبایل چیست؟ باید بدانید که اپلیکیشن کاین مستر یا کین مستر، یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب در ادیت فیلم با موبایل است که می‌توانید از آن استفاده کنید. این اپلیکیشن دارای امکانات فوق‌العاده‌ای است که به شما امکان ساخت ویدئوهای حرفه‌ای را می‌دهد. همچنین می‌توانید با این اپلیکیشن اقدام به ساخت استوری‌های گرافیکی و … نیز کنید که چنین امکانی در گوشی موبایلتان واقعاً شگفت‌انگیز است.

این اپلیکیشن نیز هم برای گوشی‌های موبایل با سیستم‌عامل اندروید و هم برای گوشی‌های با سیستم‌عامل آیفون در دسترس است.

اپلیکیشن ادیت فیلم با موبایل
اپلیکیشن ادیت فیلم با موبایل

3- اپلیکیشن VLLO:

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب موبایلی برای ادیت ویدئو، برنامه موبایلی VLLO است. این برنامه نیز امکاناتی مشابه دو برنامه قبلی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به‌راحتی ویدئوهای خودتان را در موبایل ادیت کرده و از آنها خروجی باکیفیت بگیرید.

اپلیکیشن VLLO همچنین دارای استایل‌های آماده‌ای است که می‌توانید از آنها برای ساخت ویدئوهای یوتیوب استفاده کرده و ادیت‌های خلاقانه و حرفه‌ای را انجام دهید.

این برنامه نیز برای سیستم‌عامل‌های مختلف موبایلی در دسترس است و می‌توانید به‌سادگی از آن استفاده کنید.

اپلیکیشن فیلمورا
اپلیکیشن فیلمورا

4- اپلیکیشن FILMORA:

فیلمورا یکی از اپلیکیشن‌های محبوب در موبایل و کامپیوتر است که می‌توانید از آن برای ادیت حرفه‌ای ویدئوهای خودتان استفاده کنید. این اپ نیز دارای امکاناتی مشابه برنامه‌های قبلی است که به شما این امکان را می‌دهد بتوانید هر ادیتی را روی ویدئوهای خودتان انجام داده و از آنها خروجی بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات فیلمبرداری و عکاسی از مجالس و مهمانی ها هم ارائه میده؟

فیلمورا دارای نسخه مخصوص موبایل است که می‌توانید با استفاده از آن، ادیت‌های جذابی را روی فیلم‌های خودتان انجام دهید و همچنین نسخه ویندوز این اپلیکیشن نیز وجود دارد که با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید در کامپیوتر اقدام به ادیت فیلم‌های خودتان کنید.

اپلیکیشن کپ کات
اپلیکیشن کپ کات

5- اپلیکیشن کپ کات:

کپ کات یکی دیگر از اپلیکیشن‌های جذابی است که در گوشی موبایل وجود دارد و نکته جالب در مورد این اپلیکیشن این است که در حال حاضر امکانات آن کاملاً رایگان هستند.

این اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی، به شما کمک می‌کند که بتوانید ادیت‌های زیادی را روی ویدئوهای خودتان انجام دهید و بتوانید کارهایی کاملاً خلاقانه را روی ویدئو پیاده‌سازی کنید.

کپ کات نیز برای سیستم‌عامل اندروید در دسترس است و می‌توانید از مارکت‌های معتبر اندرویدی مانند گوگل‌پلی و کافه‌بازار، اقدام به دانلود این برنامه کنید و از آن استفاده کنید.

خدمات عکس برداری و فیلمبرداری را با متخصصین هوم سرویز تجربه کنید.

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که اصول فیلمبرداری با موبایل چیست؟ و گفتیم که چه نکاتی را باید رعایت کنید تا ویدئوهای شما، حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر باشند و بتوانید فیلم‌برداری حرفه‌ای با موبایل را انجام دهید.

همچنین در ادامه گفتیم که با استفاده از چه اپلیکیشن‌هایی می‌توانید فیلم‌ها را در موبایل خودتان ادیت کنید تا نتیجه نهایی ویدئوهای شما جذاب‌تر باشد و بتوانید ادیت بهتری روی آنها انجام دهید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که در مورد فیلم‌برداری حرفه‌ای با موبایل اطلاعات بیشتری کسب کنید و بتوانید کلیپ‌های زیباتر و تأثیرگذارتری را با استفاده از گوشی موبایل خودتان تولید کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از 400 نوع خدمات متنوع آماده خدمت رسانی به شما می باشد. چنانچه جهت مراسم و مهمانی های خود نیاز به خدمات مجالس و یا مهماندار پذیرایی داشتید با خیال راحت روی هوم سرویز حساب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا