لوازم خانگی

تمیز کردن پارکت با بخارشوی

نکات مهم برای تمیز کردن پارکت با بخارشو را در هوم سرویز بخوانید

تمیز کردن پارکت یکی از موضوعاتی است که خانه هایی که با پارکت کفپوش شده اند آن را به خوبی درک می کنند. چون پارکت ها بسیار حساس هستند و ممکن است با هر ضربه ای، خراشی روی آنها ایجاد شود، به همین خاطر باید در تمیز کردن پارکت دقت زیادی انجام شود و سعی شود که به بهترین شکل آنها را تمیز کرد. بخارشوی یکی از وسایلی است که می توانید با استفاده از آن پارکت ها را تمیز کنید و آسیبی به آنها وارد نکنید. اگر اصول تمیز کردن پارکت با بخارشوی را بدانید، می توانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و نگرانی بابت خراب شدن پارکت ها نداشته باشید.

در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که تمیز کردن پارکت با بخارشو چگونه انجام می شود و چه اصول و نکاتی را باید در حین انجام این کار رعایت کنید. همچنین می خواهیم نکاتی را به شما بگوییم که در زمینه تمیز کردن پارکت می توانند کمک کنند که بهتر عمل کنید.

اگر خانه تان کفپوش پارکت دارد و همیشه برای تمیز کردن آنها نگران هستید و نمی دانید چه نکاتی را باید برای محافظت بهتر از پارکت ها رعایت کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا تمیز کردن پارکت نیاز به دقت و حساسیت دارد؟

پارکت ها یا معمولا از چوب ساخته شده اند یا از جنس هایی مانند PVC هستند. به همین خاطر است که حساسیت بسیار بالایی در برابر خط و خش دارند و کوچکترین ضربه می تواند روی آنها خط و خش ایجاد کند. به همین خاطر نمی توان پارکت ها را با روش های مرسوم مثل جارو زدن و تمیز کردن خانه پاکسازی کرد و باید از نکات و اصول خاصی برای این کار پیروی کنید.

تمیز کردن پارکت در حالت عادی، مراحلی دارد که با رعایت آن مراحل، می توانید به راحتی پارکت ها را تمیز کنید و آنها را برق بیندازید اما اگر آنها را رعایت نکنید، ممکن است به پارکت ها آسیب جدی برسانید.

در ادامه می خواهیم مراحل تمیز کردن پارکت را به شما بگوییم تا با این مراحل آشنایی کامل داشته باشید، اگر می خواهید از ابزارهایی مانند بخارشو برای تمیز کردن پارکت استفاده کنید، این مراحل را باید انجام دهید.

تمیز کردن پارکت با بخارشو
تمیز کردن پارکت با بخارشو

مراحل تمیز کردن پارکت

برای اینکه پارکت های منزل خود را تمیز کنید، این کارها را باید انجام دهید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساب و لاک پارکت هم ارائه میده؟

1- جارو کردن پارکت:

اولین مرحله ای که برای تمیز کردن پارکت باید انجام دهید، این است که سطح آنها را جارو کنید. برای این کار می توانید هم از جاروهای دستی استفاده کنید و هم می توانید از جاروبرقی استفاده کنید.

البته در هر دو صورت توصیه می کنیم که حواستان باشد جارو روی پارکت خط و خش نیندازد و آن را خراب نکند. می توانید برای این کار با ملایمت بیشتری کار جاروکشیدن را انجام دهید و عجله نکنید.

2- تی کشیدن و شستشو با آب یا بخارشو:

بعد از اینکه سطح پارکت ها را به صورت کامل تمیز کردید و مطمئن شدید که هیچ گرد و غباری روی آنها وجود ندارد، حالا نوبت به این می رسد که سطح آنها را تی بکشید و با آب شستشو دهید.

البته دقت کنید که در این مرحله می توانید به جای تی از بخارشو هم استفاده کنید، اما برای استفاده از بخارشو باید نکاتی که در بخش های بعدی مقاله می گوییم را رعایت کنید تا آسیبی به اتصالات پارکت نرسد.

3- برق انداختن پارکت:

بعد از اینکه سطح پارکت ها را به خوبی تمیز کردیم و شستشو دادیم، نوبت به این می رسد که آنها را برق بیندازیم تا مانند روز اول بتوانیم زیبایی آنها را ببینیم. برای این کار می توانید از روش هایی مانند تمیز کردن پارکت با سرکه سفید استفاده کنید تا پارکت شما به خوبی برق بیفتد.

تمیز کردن پارکت
تمیز کردن پارکت

آیا تمیز کردن پارکت با بخارشوی امکان پذیر است؟

همانطور که قبل تر هم گفتیم، استفاده از بخارشوی برای تمیز کردن پارکت ممکن است، اما اصول و نکاتی در این موضوع وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آنها، ممکن است پارکت شما به مشکل بخورد و خراب شود و حتی بخارشوی هم به پارکت آسیب وارد کند.

در ادامه نکات و اصول مهم این کار را بررسی خواهیم کرد:

1- استفاده زیاد ممنوع!

استفاده زیاد از بخارشو برای تمیز کردن پارکت، مناسب نیست. چون بخارشوی به این صورت کار می کند که آب را گرم کرده و بخار می کند و بخار آب باعث تمیز شدن سطح موردنظر می شود، حالا اگر شما از بخارشوی زیاد روی پارکت ها استفاده کنید، ممکن است بخار گرم تولید شده توسط این دستگاه، باعث شود که چسب پارکت ها شل شود و پارکت ها از جای خودشان کنده شوند و شما نیاز به ترمیم پارکت ها داشته باشید.

به همین خاطر توصیه می کنیم خیلی کم از این روش برای تمیز کردن پارکت ها استفاده کنید، آن هم زمانی که پارکت ها واقعا مات شده اند و نیاز به برق افتادن دارند. در غیراینصورت توصیه می کنیم که از استفاده از بخارشوی دوری کنید.

2- پارکت چوبی را با بخارشوی تمیز نکنید:

اگر پارکت های خانه شما چوبی هستند، توصیه می کنیم که از بخارشوی برای تمیز کردن آنها استفاده نکنید و یا بسیار کم این کار را انجام دهید. چون چوب با بخار حاصل از دستگاه بخارشوی، ممکن است نرم شود و وقتی شما روی آن رفت و آمد می کنید، حالت پیچش پیدا کند و خم شود و این کار هم باز می تواند به پارکت های شما آسیب جدی وارد کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساب و لاک پارکت هم ارائه میده؟

به همین خاطر اگر از پارکت چوبی برای کف خانه خودتان استفاده می کنید، توصیه می کنیم که به هیچ وجه از بخارشوی استفاده نکنید یا خیلی کم این کار را انجام دهید تا آسیبی به پارکت های چوبی وارد نشود.

تمیز کردن پارکت
اصول تمیز کردن پارکت

3- قسمت های خراب را با بخارشوی تمیز نکنید:

گاهی اوقات ممکن است روی پارکت ها خرابی یا ترک وجود داشته باشد و باید به این نقاط دقت کنید و این قسمت ها را با بخارشوی تمیز نکنید. چون وجود ترک یا خطوط باز در پارکت، باعث می شود که بخار به پایین پارکت ها نفوذ کند و این موضوع می تواند باعث شود پارکت های دیگر هم خراب شوند و یا چسب آنها از جا کنده شود.

هنگام تمیز کردن پارکت ها توصیه می کنیم قبل از اینکه از بخارشوی استفاده کنید، حتما یک بررسی کلی انجام دهید و جاهایی که دارای خرابی هستند را تمیز نکنید تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود و پارکت های خانه تان همانطور سالم و تمیز و شیک بمانند.

4- قبل از تمیز کردن با بخارشوی، حتما جارو بکشید:

همانطور که قبل تر هم مراحل تمیز کردن پارکت را به شما گفتیم، توصیه می کنیم که حتما قبل از اینکه از بخارشوی برای تمیز کردن سطح پارکت استفاده کنید، پارکت ها را کامل جارو بکشید تا گرد و غبار و ذرات ریز روی سطح آنها کاملا تمیز شود. چون وجود گرد و غبار و ذرات ریز، هم باعث می شود که هنگام استفاده از دستگاه بخارشوی سطح پارکت خش بیفتد و خراشیده شود و هم باعث می شود که گرد و غبار موجود با بخار خیس شود و مانند گل روی سطح پارکت باقی بماند و به منافذ آن نفوذ کند و این قسمت بعدها سیاه خواهد شد.

پس جارو کشیدن را قبل از تمیز کردن پارکت با بخارشوی حتما جدی بگیرید.

جارو کشیدن قبل از نظافت پارکت
اهمیت جارو کشیدن قبل از نظافت پارکت

5- کمترین میزان فشار را در نظر بگیرید:

اگر دستگاه بخارشوی شما دارای حالت تنظیم میزان فشار است، توصیه می کنیم که برای تمیز کردن پارکت ها، کمترین میزان فشار را در نظر بگیرید تا با این کار به پارکت ها آسیبی وارد نکنید. بالا بودن فشار دستگاه باعث می شود که بخار بیشتری خارج شود و روی سطح پارکت قرار بگیرد و این موضوع می تواند باعث خراب شدن پارکت ها شود.

اگر هم دستگاه شما از امکان تنظیم فشار پشتیبانی نمی کند و به صورت پیشفرض روی فشار بالا کار می کند، توصیه می کنیم که از آن برای تمیز کردن پارکت استفاده نکنید. چون ممکن است با این کار آسیب جدی به پارکت های خودتان وارد کنید!

اگر پارکتهای خانه شما آسیب دیده است و می خواهید آنها را تعمیر کنید، می توانید تعمیر پارکت را به تیم هوم سرویز بسپارید تا پارکتهای منزل شما را خیلی سریع تعمیر کنند.

6- با سرعت این کار را انجام دهید:

در تمیز کردن پارکت با بخارشوی، سرعت خودتان را بیشتر کنید و به صورت یکنواخت همه جای پارکت را بکشید تا مشکلی برای قسمت های مختلف ایجاد نشود. سعی کنید زیاد مکث نکنید و دستگاه را در یک قسمت نگه ندارید، چون این کار باعث می شود که به پارکت ها آسیب وارد شود.

7- بعد از استفاده از بخارشوی، پارکت ها را خشک کنید:

بعد از اینکه از بخارشوی برای تمیز کردن سطح پارکت ها استفاده کردید، ممکن است کمی رطوبت روی سطح پارکت ها باقی بماند و آنها حالت خیس بودن داشته باشند، برای اینکه این مشکل را حل کنید، توصیه می کنیم که سطح پارکت ها را با دستمال خشک کنید تا مشکلی برایشان ایجاد نشود بخار در سطوح زیرین آنها نفوذ نکند.

خشک کردن پارکت بعد از نظافت
خشک کردن پارکت بعد از نظافت

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد تمیز کردن پارکت با بخارشوی صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید از روش های مختلف برای تمیز کردن سطح پارکت استفاده کنید و مراحل تمیز کردن پارکت را به صورت گام به گام به شما توضیح دادیم.

همچنین در ادامه نکات مهمی را گفتیم که به شما کمک می کنند برای تمیز کردن پارکت با بخارشوی، به مشکلی نخورید و بتوانید به بهترین شکل ممکن و بدون ایجاد آسیب در پارکت ها این کار را انجام دهید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد بتوانید با تمیز کردن پارکت با بخارشوی آشنا شوید و این کار را برای پارکت های خودتان انجام دهید.

تعمیر بخارشو با تیم هوم سرویز

اگر در منزل خود دستگاه بخارشوی دارید و می خواهید تعمیر آن را به تیمی حرفه ای و متخصص بسپارید، می توانید درخواست تعمیر بخارشو را در اپلیکیشن هوم سرویز ثبت کنید تا کارشناسان هوم سرویز با شما تماس بگیرند و روند انجام خدمات موردنظر شما آغاز شود. برای این کار ابتدا اپلیکشن هوم سرویز را دانلود و نصب کنید تا بتوانید درخواست خدمات موردنظر خود را ثبت بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا