لوازم خانگی

چگونه از یخچال و فریزر نگهداری کنیم؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت


هنگام خرید یخچال و فریزر به قدرت موتور و کیفیت ساخت آن توجه کنید. در بازار مصرف می توان انواع یخچال و فریزر با کارایی و قیمت های مختلف را دید. هر چند ظاهر و قیمت مولفه مهمی در خرید لوازم برقی است ولی عمر مفید و قطعات لوازم برقی پر مصرفی نظیر بخچال و فریزر بیش از شکل ظاهری و قیمت اهمیت دارد. با خرید بهترین مارک یخچال و فریزر کار به پایان نرسیده است مهم نگهداری از یخچال و فریزر است که بر عمر مفید آن تاثیر دارد.

در اثر استفاده غیر اصولی و عدم رعایت برخی نکات، کارایی لوازم برقی به شدت کاهش یافته و خیلی زود نیاز به تعمیر و یا تعویض پیدا می کنند. دستگاه های خنک کننده ای نظیر یخچال و فریز همواره روشن و در حال کار کردن می باشند از این رو باید نکاتی را برای بهبود کارایی و کم شدن فشار به موتور به کار برد.

علاوه بر آن رعایت نکات بهداشتی در این لوازم اهمیت بسیاری دارد. در واقع سلامت خانواده با تمیز بودن و نظافت یخچال در ارتباط است. بدیهی است همه خانواده ها در حفظ بهداشت محیط آشپزخانه و به خصوص یخچال و فریزر، تلاش می کنند  و رعایت برخی اصول بهداشتی می تواند در طول عمر و کارایی لوازم تاثیر گذار باشد.

اصول نگهداری از یخچال و فریزر

اصول نگهداری از یخچال و فریزر

  • یخچال و فریزر باید به دور از لوازم گرما زا نظیر اجاق گاز، فر و مایکروفر باشند. حتی تابش مستقیم آفتاب  هم می تواند به یخچال آسیب برساند.
  • برای اینکه هوای سرد به خوبی در همه قسمت های یخچال جریان پیدا کند ضروری است تا یخچال را بیش از حد پر نکرده و مواد غذایی را روی هم قرار ندهید.
  • به منظور حفظ بهداشت مواد غذایی بهتر است روی مواد را با روکش محافظ مخصوص بپوشانید. این کار از پخش بوی مواد غذایی در یخچال نیز جلوگیری می کند. پوشاندن مواد غذایی به حفظ کیفیت آن ها کمک کرده و مانع از خشک شدن مواد غذایی می گردد.
  • قبل از مسافرت بهتر است یخچال را بررسی کرده و مواد غذایی فاسد شدنی را از آن بیرون بیاورید. قطع کردن قسمت یخساز هم می تواند مفید باشد.
  • در مسافرت های طولانی مدت حتما یخچال را خاموش و از برق خارج کنید. مواد غذایی را خارج کرده و همه قسمت های داخلی یخچال را خوب خشک کنید. باز گذاشتن درب یخچال برای عبور جریان هوا ضروری است و مانع از بوی بد یخچال می شود.

نکات نگهداری از یخچال و فریزر

بهترین تعمیرکار یخچال

  • حتما به طور مرتب و طبق برنامه مشخصی به نظافت و تمیز کردن یخچال بپردازید. ابتدا باید برفک یخچال یا فریزر را پاک کنید. برای این کار لازم است تا جریان برق مصرفی را قطع کنید. سپس همه مواد غذایی را از یخچال خارج کرده و قسمت های متحرک دستگاه را نیز برای شستشو بیرون بیاورید.
  • برای شستشوی داخل یخچال از یک محلول خانگی و ضدعفونی کننده بی خطر استفاده کنید. مقدار 2 قاشق جوش شیرین در نیم لیتر آب برای تمیز کردن داخل یخچال کارایی خوبی دارد. با استفاده از یک تکه اسفنج و محلول تهیه شده، قسمت های داخلی یخچال را به خوبی تمیز کنید.
  • استفاده از دستمال مرطوب برای شستن داخل یخچال و بر طرف کردن کثیفی پس از این محلول کافی است. اکنون باید با دستمال خشک و تمیز دیگری تمام قسمت های داخلی یخچال را کاملا خشک کنید.
  • برای تمیز کردن قطعات متحرک یخچال و فریزر هرگز از آب داغ استفاده نکنید. قطعات داخلی یخچال و فریزر در اثر آب داغ ترک خورده و آسیب می بینند. گاهی تغییر رنگ در این قطعات دیده می شود که در اثر شستشوی غیر اصولی و با آبگرم ایجاد شده است. هر گز برای شستشوی این قطعات از مواد شوینده قوی استفاده نکنید.
  • برای تمیز کردن بدنه خارجی یخچال نیز می توانید از محلول گفته شده استفاده کنید. البته استفاده از محلول های تمیز کننده موجود در بازار نیز برای بدنه خارجی یخچال بلامانع است. پولیش بدنه یخچال هم در بازار موجود است که می توان سالی یک یا دو بار استفاده کرد.
  • قسمت کندانسور و پشت یخچال را هم باید به طور مرتب تمیز کنید. استفاده از جاروبرقی و یا دستمال خشک برای این منظور کمک موثری است. این قسمت به شدت گرد و خاک را به خود جذب کرده و کثیف می شود.

نکته مهم

برفک زدایی یخچال و فریزر را به طور طبیعی انجام دهید. خاموش کردن و قطع برق دستگاه موجب آب شدن برفک می شود. هرگز از لوازم حرارتی نظیر سشوار و گرمادهنده های مشابه برای باز کردن برفک استفاده نکنید. بدنه یخچال نسبت به گرما و داغی بسیار آسیب پذیر است.

استفاده از ابزار تیز به منظور جداسازی برفک کار درستی نیست و خطر سوراخ شدن لوله های سردکننده را به همراه دارد. باید بدانید که این لوله ها بسیار حساس و آسیب پذیرند و تحمل داغی و یا ضربه را ندارند.

درب یخچال را چک کنید در صورتی که لاستیک درب احتیاج به تعویض داشت حتما اقدام به تعویض آن نمایید. شل شدن، پارگی و آسیب به لاستیک دور درب یخچال موجب هدر رفتن سرما، برفک بیشتر و کاستن عمر یخچال خواهد شد. جهت نیاز به تعویض لاستیک درب و یا تعمیرات یخچال می توانید از بهترین سرویس دهنده های هوم سرویز در محل استفاده کنید . با استفاده از اپلیکیشن هوم سرویس می توانید از خدمات تعمیرکار یخچال تضمین شده در همه مناطق تهران، کرج، اصفهان و شیراز و مشهد استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا