لوازم خانگی

از بین بردن خط و خش یخچال و لباسشویی با روش های ساده و موثر

مراحل پولیش لوازم خانگی

آشپزخانه، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است که تعداد زیادی از لوازم خانگی مهم مانند یخچال و فریزر، گاز، ماشین ظرفشویی و لباسشویی در این قسمت قرار دارند. گاهی اوقات پیش می‌آید که به دلیل رفت‌و‌آمد و برخورد اشیا با لوازم آشپزخانه، سطح این وسایل آسیب ببیند و مشکلاتی مانند خط‌خوردگی برایشان پیش بیاید.

خط‌وخش روی یخچال و لباسشویی، یکی از رایج‌ترین مواردی است که ممکن است در هر خانه‌ای پیش می‌آید؛ مخصوصاً اگر فرزند کوچکی داشته باشید که به وسایل آشپزخانه علاقه‌مند باشد، قطعاً این موضوع را تجربه خواهید کرد. در این مواقع اولین فکری که به ذهنمون خطور می کند تماس با نمایندگی تعمیرات یخچال و لباسشویی و … است، پیشنهاد می کنیم دست نگه دارید و ابتدا این مطلب را مطالعه کنید.

وجود خط‌ و خش رو یخچال و لباسشویی، موضوعی ناخوشایند است که ظاهر این وسایل را خراب می‌کند و حالت زیبایی و درخشندگی آنها را از بین می‌برد. همچنین این موضوع در زیبایی آشپزخانه شما نیز تأثیر زیادی می‌گذارد. به همین خاطر نیاز است که در اولین فرصت برای از بین بردن خط و خش یخچال و لباسشویی اقدام کنید.

در این مقاله ما می‌خواهیم به شما بگوییم که چطور می‌توانید با راهکارها و ترفندهایی ساده و خانگی، به‌راحتی خط‌وخش موجود روی یخچال و لباسشویی را از بین ببرید و کاری کنید که زیبایی مجدداً به آشپزخانه شما برگردد و بتوانید از این موضوع لذت ببرید.

اگر به دنبال راهکارهای موثر برای از بین بردن خط‌ و خش یخچال و لباسشویی هستید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا ترفندهای آسان برای پولیش لوازم خانگی را یاد بگیرید. تو این روزها و با توجه به هزینه تعمیر لوازم خانگی بهتر است که خودمان بتوانیم موارد کوچکتر را انجام دهیم.

از بین بردن خط و خش روی یخچال
از بین بردن خط و خش روی یخچال

چگونه خط و خش روی یخچال و لباسشویی را از بین ببریم؟

در ادامه این مقاله می‌خواهیم چندین روش را به شما بگوییم که با استفاده از آنها، می‌توانید به‌راحتی خط و خش موجود در روی یخچال را به‌صورت کامل از بین برده و کاری کنید که یخچالتان مانند روز اولش براق و زیبا شود. به شما توصیه می‌کنیم که این راهکارها را امتحان کنید تا بتوانید تمام خط‌خوردگی‌ها را از روی لوازم منزل خود از بین ببرید.

1- از بین بردن خط و خش یخچال و لباسشویی با کیت از بین‌ برنده خط‌ و خش:

اگر به فروشگاه‌های ابزار یراق بروید و مشکل خودتان را مطرح کنید، می‌توانید از آنها کیت‌های ازبین‌بردن خط‌وخش را خریداری کنید که این کیت‌ها، برای چنین کاری طراحی شده‌اند.

در این کیت‌ها معمولاً یک ‌پارچه مخصوص برای تمیز کردن سطح یخچال را مشاهده می‌کنید. همچنین در این کیت‌ها، سنباده‌های نرم مخصوصی وجود دارند که زبری قسمت‌های خط‌وخش دار یخچال را به‌صورت کامل برطرف می‌کنند. به علاوه با استفاده از کرم‌های مخصوص داخل این کیت‌ها، شما می‌توانید سطح موردنظر را پوشش داده و خط‌وخش را به‌صورت کامل از بین ببرید و یخچالتان را مانند روز اولش زیبا و بدون خط‌وخش کنید.

استفاده از کیت از بین برنده خط‌ و خش، راحت‌ترین و کاربردی‌ترین راه برای از بین بردن خط و خش یخچال است.

از بین بردن خط و خش روی یخچال با استفاده از کیت مخصوص
از بین بردن خط و خش روی یخچال با استفاده از کیت مخصوص

2- استفاده از گریس برای سطوح استیل:

معمولاً یخچال‌هایی که به‌صورت استیل هستند و رنگ آنها سیلور یا نقره‌ای است، بیشتر خط‌وخش را نشان می‌دهند.

به همین خاطر برای چنین یخچال‌هایی، بهتر است به‌جای کیت مخصوص، از گریس استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از یک اسفنج، گریس را روی سطح یخچال، فریزر یا ماشین لباسشویی بمالید و پس از پوشش کامل، سطح موردنظر را با یک دستمال مناسب پاک کنید تا شاهد از بین بردن خط و خش باشید.

از بین بردن خط و خش روی استیل با روغن گریس
از بین بردن خط و خش روی استیل با روغن گریس

3- استفاده از مسواک و خمیردندان برای از بین‌ بردن خط‌ و خش یخچال:

سومین راهکاری که می‌توانید استفاده کنید تا خط‌وخش‌های جزئی و کم را از روی یخچال سفید و سیلور را پاک کنید، استفاده از مسواک و خمیردندان است. اگر روش‌های دیگر را انجام دادید؛ اما متوجه شدید که هنوز مقداری خط‌وخش وجود دارد، می‌توانید از یک مسواک و خمیردندان استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر یخچال و فریزر هم ارائه میده؟

برای این کار خمیردندان را روی مسواک بمالید و آن را به جهت خط‌ و خش بکشید تا به‌خوبی پوشش داده شود و سپس با استفاده از یک دستمال تمیز، سطح موردنظر را پاک کنید.

برای لباسشویی نیز می‌توانید از این روش استفاده کنید و خط‌وخش‌های موجود را به‌صورت کامل از بین ببرید.

پولیش لوازم خانگی با استفاده از ابزارهای مختلف
پولیش لوازم خانگی با استفاده از ابزارهای مختلف

4- از بین بردن خط و خش یخچال با سنباده:

گاهی اوقات، خط‌وخش روی یخچال، خیلی عمیق است و به بدنه یخچال آسیب جدی وارد شده است. در این صورت برای از بین بردن چنین خط‌وخش‌هایی، به سنباده نیاز دارید تا بتوانید محل موردنظر را به‌راحتی تمیز کنید و خط‌وخش آن را از بین ببرید.

برای این کار باید از سنباده‌های مناسب و نرم استفاده کنید. معمولاً این سنباده‌ها در فروشگاه‌های مختلف وجود دارند و شما می‌توانید سنباده مناسبی را از این فروشگاه‌ها خریداری کنید.

برای از بین بردن خط و خش با استفاده از سنباده، لازم است که سطح یخچال یا لباسشویی را خیس کرده و سنباده را به‌آرامی روی آن بکشید تا خط‌ و خش را به‌صورت کامل پوشش دهد. دقت کنید که جهت کشیدن سنباده به یک سمت باشد و آن را جابه‌جا نکنید تا سطح یخچال را خراب نکند.

پس از پایان سنباده کشیدن، سطح موردنظر را با پارچه مناسب تمیز کنید و سپس با استفاده از روغن پولیش یا روغن‌ زیتون، سطح یخچال را چرب کرده و اجازه دهید کمی در این حالت باقی بماند.

اگر پس از این کار خط‌وخش هنوز روی یخچال باقی بود، می‌توانید از روش‌های قبلی که گفتیم استفاده کنید تا بتوانید این خط‌ خوردگی‌ها را به‌راحتی از بین ببرید.

پولیش لوازم خانگی با سنباده
پولیش لوازم خانگی با سنباده

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که برای از بین بردن خط و خش یخچال و ماشین لباسشویی چه کارهایی باید انجام دهید تا بتوانید به‌راحتی این وسایل خانگی را تمیز کرده و خط‌وخش آنها را از بین ببرید.

توصیه نهایی ما این است که اگر به‌هیچ‌وجه نتوانستید این کار را انجام دهید و موفق به ازبین‌بردن خط‌وخش نشدید، از یک سرویس‌کار یا نمایندگی تعمیرات یخچال بخواهید تا یخچال شما را بررسی کرده و جهت پولیش یخچال و تمیز کردن آن اقدام کند. شما می‌توانید رفع ایرادات یخچال و فریزر خود را به تیم حرفه‌ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا کارهایی مانند جوش‌کاری پلاستیک درب یخچال و رفع خطاهای یخچال و فریزر خانه شما را با بهترین هزینه انجام دهند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با ترفندها و روش‌های آسان برای از بین بردن خط و خش روی یخچال و لباسشویی آشنا شوید و بتوانید به‌راحتی این کار را انجام داده و لوازم‌خانگی منزلتان را زیباتر کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند مدل‌های شیک و جذاب کابینت‌های اروپایی را در وبلاگ هوم سرویز مشاهده کنید و با روش‌های رفع بوی بد آبسردکن یخچال آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای خدمات موردنظرتان ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدماتی مانند تعمیر یخچال و یا اعزام تعمیرکار لباسشویی برای شما عزیزان است تا بتوانید مشکلات لوازم منزلتان را سریع‌تر حل کنید و به‌خوبی از آنها استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر یخچال و فریزر هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا