لوازم خانگی

چگونه قاب انواع جاروبرقی را باز کنیم؟

باز کردن جاروبرقی و تعمیر آن یک کار تخصصی است وقتی دستگاه جاروبرقی ایرادی پیدا کرد باید با یک متخصص و تکنیسین تعمیرکار تماس بگیرید. تعمیر انواع جاروبرقی برند توسط نمایندگان رسمی همان برند انجام می شود. همه شرکت های تولید کننده جاروبرقی دوره های گارانتی رایگان برای تعمیرات هم دارند. تعمیر انواع لوازم خانگی و جاروبرقی توسط افراد غیر حرفه ای می تواند آسیب های بیشتری به دستگاه برساند و هزینه تعمیرات را چند برابر افزایش دهد. برای کارهای معمولی می توانید قاب جاروبرقی را باز کنید ولی رعایت جوانب احتیاط را فراموش نکنید. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

آموزش باز کردن قاب جاروبرقی

اگر قصد باز کردن جاروبرقی را دارید حتما سیم دستگاه را از برق بکشید. در حین عملیات خطر برق گرفتگی وجود دارد. اگر اطلاعات و دانش فنی برای تعمیر کردن جارو برقی ندارید وارد قسمت های موتور دستگاه نشوید. پس از خاموش کردن دستگاه، سیم را جمع کنید تا راحت تر بتوانید محفظه پلاستیکی را جدا کنید. کیسه جاروبرقی را نیز خارج کنید.  برای جدا کردن محفظه پلاستیکی، نیازی به هیچ وسیله و ابزاری نیست. معمولا کمی تفاوت در برندهای جاروبرقی وجود دارد ولی همیشه بدون ابزار این محفظه جدا می شود. در اطراف محفظه اهرم های فشار قرار دارند که با خارج کردن اهرم ها، محفظه به راحتی جدا می شود. این قسمت همان محفظه شامل محل کیسه جاروبرقی نیز هست. 

آموزش تعمیر جاروبرقی در خانه

نحوه باز کردن قاب جاروبرقی

نحوه باز کردن لوله های جاروبرقی

باز کردن لوله جاروبرقی از ساده ترین کارهایی است که اغلب افراد آن را انجام داده اند. معمولا برای شستشو و نظافت لوله ها لازم است تا آن را از دستگاه جدا کنید. کمی تفاوت در شکل ظاهری لوله های جاروبرقی وجود دارد ولی معمولا همه دستگاه ها دارای یک لوله تلسکوپی و یک خرطومی هستند.

نحوه باز کردن لوله تلسکوپی به این صورت است که لوله را کمی به چپ و راست چرخانده و سپس لوله به بیرون کشیده می شود. پیچش و کشش به صورت هم زمان باشد.

لوله های خرطومی نیز معمولا به شیوه پیچشی و کششی از دستگاه جدا می شوند. در برندهای مختلف این خرطومی ها اندکی متفاوت کار شده اند اگر با این روش خرطومی باز نشد به دنبال وسیله ای گیره مانند بگدید. با آزاد کردن گیره، خرطومی نیز از دستگاه جدا می شود.

طریقه باز کردن سیم جمع کن جاروبرقی

وقتی محفظه های بالایی را برداشتید می توانید سیم جمع کن را ببینید. این قسمت توسط پیچ به دستگاه اتصال دارد. برای باز کردن پیچ ها از ابزار مناسب استفاده کنید. دقت و حوصله زیاد، لازمه باز کردن سیم جمع کن است. اجزای ریز و زیادی در این قسمت وجود دارد که به امکان آسیب و یا گم شدن آن وجود دارد.یک ظرف کوچک کنار خود داشته باشید و پیچ ها و قطعات جدا شده را درون آن قرار دهید تا در آخر کار بتوانید دوباره سیم جمع کن را در جای خود ثابت کنید.

برای باز کردن قاب موتور و قسمت های حساس دستگاه، تنها در صورتی که با این قطعات آشنایی دارید، اقدام کنید. این قسمت ها دارای پیچ ها و پین های زیادی هستند با کمی بی احتیاطی، امکان شکستن قطعات حساس، وجود دارد.

علت صدای زیاد جاروبرقی چیست و چگونه رفع می شود؟

آموزش باز کردن جاروبرقی

باز کردن قاب نگهدارنده موتور جاروبرقی سامسونگ

  • برای باز کردن جاروبرقی سامسونگ به پیچ گوشتی چهار سو نیاز دارید
  • قاب در قسمت جلو و پشت دستگاه با پیچ، فیکس شده است.
  • پیچ ها را با پیچ گوشتی باز کنید.
  • با یک ابزار اهرم مانند( مثلا پیچ گوشتی)، بین قاب و بدنه اصلی دستگاه فاصله ایجاد کنید. تا راحت جدا شود
  • با باز کردن قسمت عقبیف بخش جلویی نیز به راحتی باز می شود.

باز کردن جاروبرقی بوش

  • دستگاه را ابز برق بکشید
  • کیسه، قاب بالایی و فیلتر را به آرامی باز کنید
  • از قسمت زیر دستگاه می توانید پیچ های نگهدارنده جاروبرقی بوش را باز کنید
  • باز کردن کلیدهای روی دستگاه هم با باز کردن پیچ های ان انجام می شود.
  • موتور جاروبرقی بوش را با احتیاط باز کنید. خازن های پارازیت گیر و سر سیم بویین استاتور را بیرون بکشید تا موتور آزاد شود.

نحوه باز کردن جاروبرقی پارس خزر

در بین محصولات تولید داخل، جاروبرقی های پارس خزر مثل سایر لوازم خانگی این برند، خیلی مورد استقبال قرار گرفته اند. باز کردن این برند جاروبرقی نیز کار دشواری نیست. قاب بالایی جاروبرقی پارس خزر به سادگی و با فشار اهرم، باز می شود. کمی دقت کنید و به آرامی قاب بالایی را جدا کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر جاروبرقی هم ارائه میده؟

محفظه نگهدارنده کیسه جارو برقی با جاروهای خارجی تفاوت دارد. این محفظه از قسمت عقب باز می شود. برای برداشتن قاب جاروبرقی پارس خزر دقت کنید گیره ها و قطعات پلاستیکی زیادی روی قطعات کار شده که احتمال شکستن، قطعات را افزایش می دهد. چنانچه قاب را در جهت نادرست بکشید، قطعات ریز زیادی آسیب می بیند.

علت عدم مکش جاروبرقی چیست؟

تعمیرات انواع جاروبرقی

نکات نگهداری از ماشین لباسشویی در منزل

تعرفه خدمات تعمیر جاروبرقی هوم سرویز

قیمت تعمیر جارو برقی

خدمات تعمیر جاروبرقی در تهران

همه برندهای داخلی و خارجی جاروبرقی، به همراه فروش محصولات یک دوره گارانتی را در نظر می گیرند. در دوره گارانتی خدمات شرکتی کاملا رایگان است. تعمیر انواع جاروبرقی پس از دوره گارانتی، تاز خدمات هوم سرویز است که در حال حاضر تنها در سطح تهران بزرگ، سفارش می پذیرد. تعمیر و تعویض تعویض سیم پیچی، کلکتور، پروانه، زغال،بوش، بالشتک، سیم جمع کن و … توسط تکنیسین های حرفه ای انجام می شود. جهت ثبت درخواست از اپ هوم سرویز استفاده کنید. در این مرحله هیچ هزینه ای نمی پردازید. هزینه طبق نرخ مصوب و با توجه به میزان خرابی دستگاه، تعیین می شود. لیست هزینه ها در جدول بالا به روز رسانی شده است.

در نظر داشته باشید که خرید قطعات تعویض شده، بر عهده مشتری است. در صورت خرید این قطعات توسط همیار، هزینه  طبق فاکتور به دستمزد اضافه خواهد شد. همه سفارش های ثبت شده در اپلیکیشن هوم سرویز شامل گارانتی است.

ثبت سفارش سرویس تعمیرات جاروبرقی از طریق اپلیکیشن هوم سرویز کاملا رایگان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا