نظافت و پذیرایی

چگونه کابینت های گلاس سفید را در خانه تکانی برق بیندازیم؟

تمیز نگه داشتن آشپزخانه اصلا کار ساده ای نیست. هر چقدر که بیشتر تمیز می کنید باز هم سبزی و میوه های نشسته، وارد آشپزخانه می شوند و با خود آلودگی ها را به همراه دارند. روغن و چربی و بخارات مواد غذایی هم که دیگر، هیچ جایی را تمیز نگذاشته اند. موقع خانه تکانی که می رسد، نظافت آشپزخانه بیش از سایر قسمت ها، وقت می برد. به خصوص اگر از طرفداران کابینت های سفید باشید که کار مشکل تری هم در پیش دارید. معمولا لکه ها روی سفید، بیشتر دیده می شوند. برق انداختن کابینت های گلاس سفید فوت و فنی دارد که با دانستن آن، خیلی راحت می توانید نظافت و تمیز کاری کابینت ها را انجام دهید.

اگر وقت یا حوصله شستشو و نظافت های خسته کننده خانه تکانی نورورزی را ندارید با ما تماس بگیرید. هوم سرویز مثل همیشه در کنار خانواده هاست. حتی در این ایام نیز کارگر نظافت با رعایت پروتکل بهداشتی را درب منزل اعزام می کنیم. با لمس دکمه زیر می توانید سفارش خود را ارسال کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اهمیت نظافت کابینت هایگلاس

کابینت های گلاس به دلیل ظاهر زیبایی که دارند محبوب خانم های خانه هستند. برق و درخشندگی این کابینت ها، شکوه خاصی به دکوراسیون آشپزخانه می دهد. در میان تنوع رنگی بالای های گلاس، کابینت هایگلاس سفید جایگاه ویژه ای دارد. در بسیاری از خانه های مدرن، کابینت های سفید های گلاس نصب شده. از زیبایی و جذابیت کابینت های سفید که بگذریم بحث نظافت و تمیز کردن را نمی توان نادیده گرفت. کابینت سفید زیباست ولی نیاز به نظافت روزانه دارد. برای اینکه برق و درخشش هایگلاس سفید حفظ شود لازم است که همیشه سطح کابینت ها تمیز باشد. عدم مراقبت از کابینت هایگلاس موجب می شود که رنگ و روی کابینت ها دیگر درخشش و جلای قبل را داشته باشد و لکه های روغن و چربی، چهره کابینت را تغییر دهد.

تمیز نگهداشتن کابینت سفید دشوارتر از کابینت تیره رنگ است. زیرا به خوبی لکه و کثیفی را نشان می دهد. موقع خانه تکانی اول به هه قسمت های کابینت با دقت نگاه کنید. آیا پوسیدگی، خراشیدگی یا شکستگی در درب و کشو و دیگر قسمت های کابینت می بینید؟ قبل از اینکه کابینت ها را تمیز کنید لازم است تا ایرادات آن را رفع کنید با سرویس تعمیر کمد، کابینت و نجاری  هماهنگ کنید تا بلافاصله نجار سیار به محل اعزام شود و خرده کاری های نجاری را انجام دهد.

مزایا و معایب کابینت های گلاس سفید

برق انداخت کابینت سفید

برق انداختن کابینت های گلاس سفید

موقع خانه تکانی به آشپزخانه که می رسید کلی کار برای انجام دادن، وجود دارد. کابینت ها را که تمیز کنید تقریبا نیمی از کارهای نظافت تمام شده است. کابینت آشپزخانه فضای زیادی را اشغال کرده و تمیز کردن آن، کلی وقت می گیرد. برای اینکه کابینت هایگلاس سفید را تمیز کنید به چند دستمال میکروفایبر نیاز دارید. به طور کلی در همه ایام سال تنها با این دستمال ها، کابینت را مظافت کنید. استفاده از سیم ظرفشویی، اسکاچ و یا هر ماده ساینده دیگری به رویه کابینت صدمه می زند. در این صورت خش و خراش های زیادی سطح کابینت های گلاس را اشغال می کند. این کابینت ها بیشتر از کابینت ام دی اف گرد و غبار و کثیفی را نشان می دهند و نیاز به نظافت دائمی دارند. 

طریقه نظافت کابینت آشپزخانه

برای خانه تکانی لازم است تا داخل و بیرون کابینت ها به خوبی تمیز شود. بنابراین قبل از هر کاری، همه کابینت ها را خالی کنید. ظروف و مواد غذایی را از کابینت ها خارج کنید تا دسترسی به همه قسمت ها داشته باشید. 

کابینت های دیواری و زمینی در آشپزخانه نصب می شود. طبق اصول کلی نظافت باید از بالا به پایین شروع کنید. در واقع اول کابینت های دیواری تمیز می شوند بعد به کابینت های زمینی و کشوها و … می رسیم. 

استفاده از مواد سفید کننده و لکه برهای قوی، می توانید رویه کابینت را خراب کند به جای آن از محلول های خانگی و بی ضرر برای برق انداختن کابینت های سفید استفاده کنید. 

چگونه گاز آشپزخانه را برق بیندازیم؟

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

شستن کابینت سفید

روش آسان برای برق انداختن کابینت های گلاس

با همه تلاشی که برای تمیز نگاه داشتن کابینت ها انجام می دهید همیشه امکان ریختن مواد غذایی روی کابینت وجود دارد. لکه های سس، روغن و … لکه های ناجوری روی کابینت آشپزخانه به وجود می آورند. برای تمیز کردن این لکه ها به ترتیب زیر عمل کنید:

در یک سطل بزرگ مقدار کافی آب گرم بریزید. سپس چند قاشق مایع ظرفشویی را به آب گرم اضافه کرده و هم بزنید. با استفاده از یک اسفنج یزرگ می توانید کابینت ها را برق بیندازید. اسفنج را درون آب و شوینده زده و آب اضافی آن را بگیرید. حالا با اسفنج روی لکه ها و همه قسمت های درب کابینت و میز کانتر را تمیز کنید. 

برای لکه های سفت و چسبنده می توانید محلول شوینده را مستقیم روی لکه بریزید تا نرم شود. سپس با استفاده از دستمال میکروفایبر روی کابینت ها را برق بیندازید. دستمال های معمولی آشپزخانه برای این کار مناسب نیستند.

۵ گام مهم برای تمیز کردن آشپزخانه

راه های برق انداختن کابینت

برق انداختن کابینت های گلاس سفید با جوش شیرین

با کمی آب و جوش شیرین خمیر تهیه کنید و با آن همه لکه های روی کابینت را تمیز کنید. ابتدا پودر سفید رنگ جوش شیرین را در ظرفی ریخته و به آن قطره به قطره آب اضافه کنید تا حالت خمیر به خودش بگیرید. این خمیر را با اسفنج روی لکه های کابینت بکشید. جوش شیرین هیچ آسیبی به کابینت های گلاس وارد نمی کند و درخشندگی کابینت را کم نمی کند. بعد از چند دقیقه با دستمال مایکروفایبر محل را تمیز کنید. سپس دستمال را چند بار بکشید تا رویه کابینت حسابی برق بیفتد. 

یک نکته مهم اینکه هرگز دستمال یا اسفنج خیس را روی کابینت رها نکنید. اگر رطوبت به مدت زیادی روی کابینت باقی بماند، سطح های گلاس را کدر و مات می کند. امکان لک شدن کابینت سفید رنگ هم هست. حتما بلافاصله کابینت را تمیز و خشک کنید.

جادوی لوله بازکنی با جوش شیرین

نحوه برق انداختن هایگلاس سفید

برق انداختن کابینت سفید با آب و سرکه سفید

سرکه سفید در نظافت منزل کاربرد زیادی دارد. مقدار مساوی آب و سرکه را می توانید برای برق انداختن کابینت های گلاس نیز استفاده کنید. سرکه سفید چربی را در خود حل می کند و به سادگی آثار روغن و چربی را برطرف می کند. در یک ظرف بزرگ یک لیوان آب و یک لیوان سرکه سفید بریزید. آب گرم برای پاک کردن چربی ها بهتر عمل می کند. اسفنج را درون ظرف زده و با آن همه قسمت های کابینت را تمیز کنید. بلافاصله با یک دستمال میکروفایبر خشک، آب اضافی کابینت سفید را بگیرید تا رویه کابینت لک نشود. 

نکته مهم اینکه برای تمیز کردن و برق انداختن کابینت های گلاس نباید از وایتکس استفاده کنید. وایتکس دارای مواد شیمیایی قوی است و هایگلاس را مات می کند.

 نکته دیگر اینست که برای برق انداختن کابینت نیازی به فشار دادن دستمال روی سطح کابینت نیست. با صبر و حوصله لکه ها را پاک کنید. فشار زیاد می تواند به هاگلاس آسیب بزند. اگر روغن و چربی روی کابینت سخت شده و با این روش ها پاک نمی شود از راه آخر استفاده کنید.

چگونه کابینت آشپزخانه سفید را تمیز نگهداریم ؟

تمیز کردن کابینت آشپزخانه

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

برق انداختن کابینت های گلاس سفید با جوش شیرین و سرکه

محلول سرکه و جوش شیرین یک تمیز کننده عالی برای از بین بردن چربی و روغن از روی درب کابینت است. این مواد به عنوان از بین برنده بوی بد نیز کارایی خوبی دارند. ترکیب جوش شیرین و سرکه می تواند کابینت ها را تمیز، درخشان و ضد عفونی کند. 

یک بطری اسپری را با ½ فنجان سرکه سفید پر کنید و 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. ابتدا مخلوط کف می کند که کاملا طبیعی است . هنگامی که کف کم شد، 1 فنجان آب به مواد اضافه کنید. به هیچوجه مواد را مستقیم روی کابینت نریزید و حتما در ظرف دیگری مواد را مخلوط کنید تا واکنش نشان دهد.

با این محلول خانگی روی کابینت ها اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه بماند تا لایه های چربی و روغن قبلی، کمی شل شود. حالا با دستمال روی کابینت را تمیز کنید. اگر از مواد زیر یا ساینده استفاده کنید سطح هایگلاس خراشیده می شود.

سپس با کمی آب باقیمانده سرکه و جوش شیرین را تمیز کنید. در نهایت سطح کابینت را خشک کنید چون آب و رطوبت می توان روی کابینت های گلاس سفید را لک کند.

خانه تکانی آشپزخانه

سرویس ویژه خانه تکانی هوم سرویز

خدمات ویژه خانه تکانی نوروزی، خدمتی ارزنده برای رفاه خانواده هاست. در هر محله ای که زندگی می کنید با ما تماس بگیرید تا بلافاصله نیروی نظافتی بری خانه تکانی به محل اعزام شود. کارگر نظافتچی آقا و خانم برای تمیز کاری های آخر سال و خانه تکانی نوروزی، ساعتی و روزانه در خدمت خانواده های تهرانی است. جهت ثبت درخواست از طریق اپ هوم سرویز اقدام کنید. پکیج جامع خانه تکانی و نظافت منزل هوم سرویز شامل مجموعه خدماتی است که برای تمیزکاری های نوروزی، به آن نیاز دارید. با توجه به تعداد بالای سفارش ها در روزهای آخر سال، حتما سرویس مورد نظر را از قبل رزرو کنید.

قبل از اینکه خیلی دیر بشه سرویس خونه تکونی عید هوم سرویز رو رزرو کنید

90002021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا