خانگی و ساختمانی

معرفی ابزار شیشه بری و برندهای معروف آن

شیشه از قدیمی ترین لوازم در ساختمان سازی است. از انواع شیشه برای محافظت و زیباسازی بنا استفاده می شود. با وجود پیشرفت های چشمگیر در مواد و مصالح ساختمانی، شیشه هنوز کاربرد گسترده ای دارد. برای شیشه بری و آینه از ابزار مخصوص استفاده می شود. انواع ابزار شیشه بری در طرح ها و اندازه های مختلف تولید شده که هر کدام کارایی ویژه ای دارند. شیشه بری یک مهارت است و برای ورود به این حرفه باید سال ها تجربه و مهارت کسب کرد. با این همه حتی ماهرترین شیشه برها نیز نمی توانند بدون ابزار مناسب، کارهای بی عیب و نقصی را ارائه دهند. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

آشنایی با ابزار شیشه بری

شیشه در دو نوع دکوراتیو و کاربردی تولید شده است. انواع شیشه سکوریت، مشجر و تخت در ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری نصب می شوند. این شیشه ها با توجه به کارایی و محل نصب، دارای ضخامت و ابعاد متفاوتی هستند. برای مثال شیشه های سکوریت بیشتر به جهت حفظ ایمنی ساختمان و در ورودی ها نصب می شوند. برخی از شیشه های ایمنی، ضد گلوله هستند. از این نوع شیشه ها در اتومبیل نیز استفاده می شود. خدمات نصب شیشه دودی خودرو در محل یکی از مشاغلی است که با انواع شیشه سر و کار دارد.

برای دکوراسیون داخلی ساختمان نیز شیشه و آینه کاری نصب می شود که اغلب جنبه زیبایی دارد. این شیشه ها نقشی در امنیت ساختمان ندارند و برای طراحی دکوراسیون لوکس ایده آل هستند. ابزار به کار رفته در نصب و برش شیشه در هر کدام از این موارد متفاوت است. برخی ابزارها عمومی هستند و در همه پروزه های شیشه بری استفاده می شوند. در ادامه رایج ترین ابازر شیشه بری که هر شیشه بری به آن نیاز دارد را معرفی می کنیم.

معرفی انواع شیشه ساختمان و کاربرد هر یک

انواع وسایل شیشه بری

انواع الماس در شیشه بری

همانطور که برای برش چوب از اره و برای بریدن پارچه از قیچی استفاده می شود برای برش شیشه نیز به ابزار خاص نیاز دارید.الماس های برش شیشه از رایج ترین ابزار در شیشه بری هستند. الماس شیشه بری برای مصارف گوناگون به اشکال و اندازه های مختلف تولید شده است. 

  • الماس دسته نفتی

در دسته این ابزار نوعی فراورده نفتی به کار رفته است. کار با این وسیله برای شیشه برها بسیار راحت بوده و موقع نگاه داشتن در دست، هیچ سختی و فشاری ندارند. همه برندهای تولید کننده ابزارهای شیشه بری حتما در کیت پیشنهادی، نمونه ای از الماس شیشه بری را هم قرار داده اند.

  • الماس دسته چوبی

در این ابزار از چوب استفاده شده است. البته قسمت دسته الماس شیشه بر چوبی است ولی قسمت مخصوص برش، همان الماس مخصوص کار می شود. از لحاظ اندازه، تنوع زیادی در الماس برش شیشه وجود دارد. شیشه بر با توجه به نیاز بهترین وسیله را انتخاب می کند.

چگونه با آینه ها دکوراسیون را متحول کنیم؟ آینه کاری

طریقه کار با وسایل

  • الماس آهنی از ابزار شیشه بری

این وسیله از ضروری ترین ابزارها در کارگاه شیشه بری است. الماس آهنی از ابزارهای فلزی و پر کاربرد در کیت شیشه بری است. با توجه به بدنه آهنی ابزار، فشار وارده در هنگام برش دادن شیشه به مراتب بیشتر از نمونه های مشابه است. به همین علت برای شیشه های ضخیم تر که مقاومت بیشتری دارند از این نوع الماس شیشه بری استفاده می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شیشه بری و آینه هم ارائه میده؟
  • انواع الماس هارد متال

ابزار شیشه بری در انواع مختلفی با متریال متفاوتی کار می شود. شیشه بر در انتخاب ابزار مناسب، نوع شیشه را در نظر می گیرد. برای شیشه های مقاوم از الماس شیشه بری با دسته و بدنه محکم تر استفاده می شود. الماس هارد متال دارای بدنه و دسته فلزی است و مقاومت بسیار زیادتری از دیگر ابزارها دارد. طول عمر این وسیله حتی بیش از الماس آهنی است.

  • الماس پیستولی

پروژه های برش شیشه همیشه با خطوط صاف و مستقیم در ارتباط نیست. برای اینکه شیشه بر بتواند اشکال مختلفی را بر روی شیشه ها اجرا کند از ابزارهای برش منحنی استفاده می کند. الماس پیستولی یکی از معروف ترین ابزار شیشه بری است که برای طراحی اشکال منحنی روی شیشه مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین چسب برای چسباندن آینه به چوب

 

نحوه بریدن شیشه و آینه

  • ابزار شیشه بری : قواره بر

قواره بر از ابتدایی ترین ابزارهای مورد استفاده در شیشه بری است که کاربرد فراوانی هم دارد. شیشه بر با کمک این ابزار می تواند به سهولت و با سرعت هر طرحی را روی شیشه اجرا کند. انواع قواره بر برای حالت های مختلف به فروش می رسند در همین مطلب بهترین برندهای تولید کننده ابزار برش شیشه معرفی شده است.

  • ابزار برش گردبر

برای برش های دایره ای از این ابزار استفاده می شود. شیشه بر با کمک گردبر می تواند اشکال دایره ای با هر قطری را به وجود آورد بدون اینکه به شیشه آسیبی برسد. در اجرای آینه کاری نیز از گردبر بسیار استفاده می شود. به طور کلی گردبرها امکان ایجاد برش های تمیز و منظم را فراهم کرده اند. این وسیله سهولت زیادی در کار شیشه برها ایجاد کرده است.

  • انبر شیشه گیر

این ابزار برای جداسازی شیشه بعد از برش استفاده می شود. ابتدا با الماس روی شیشه، خط برش ایجاد می شود. سپس از اتبر شیشه گیر برای جداسازی شیشه استفاده می شود. این وسیله کار شیشه برها را راحت تر کرده است. این ابزار کاملا مماس بر خط الماس قرار می گیرد ولی نوع دیگری انبر موسوم به خط زن نیز استفاده می شود که به صورت عمودی روی خط برش استفاده می شود.

  • ابزار شیشه بری گان چسب

گان شیشه بری شباهت زیادی به چسب تفنگی دارد. چسب مخصوص در داخل دستگاه قرار داده می شود و برای چسباندن شیشه از آن استفاده می شود. شیشه بری همش با بریدن شیشه ها سر و کار ندارد بلکه گاهی لازم است تا شیشه های برش خورده به یکدیگر متصل شوند. برای چسباندن قطعات شیشه از همین وسیله استفاده می شود. کار با گان شیشه بری بسیار ساده است. چسب به صورت پمپی از گان خارج می شود و به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

۵ گام برای انتخاب در و پنجره مناسب

قیمت ابزار شیشه بری

  • قاپ ابزار جابجایی در شیشه بری

حمل و نقل شیشه ها در کرگاه شیشه بری از اهمیت زیادی برخوردار است. شیشه شکننده و در عین حال سنگین است. با توجه به محل نصب و کاربری، اندازه های بزرگ تری از شیشه در حجم زیاد نیز تولید می شود که حمل و نقل آن بسیار سخت و دشوار است. قاپ وسیله ای مناسب برای جابجایی شیشه ها در تعداد بالا و با وزن سنگین است.

  • چنگک شیشه بری

چنگک  وسیله ای با کارایی مشابه قاپک دارد. از این ابزار برای جابجایی و بلند کردن شیشه ها استفاده می شود. تصور کنید روزانه چه تعداد شیشه در ابعاد مختلف باید جابجا شود. بلند کردن و حمل و نقل شیشه های سنگین که بسیار شکننده و آسیب پذیر هستند بدون استفاده از چنگک، بسیار دشوار است. این ابزار در انواع و مدل های متنوعی طراحی شده و شیشه بر می تواند بهترین وسیله متناسب با کار خود را انتخاب کند.

  • گونیا در کارگاه شیشه بری

گونیا از ابزارهای رایج در بسیاری از کارگاه هاست. این وسیله هم به عنوان خط کش و هم برای برش های با زاویه 90 درجه به کار می رود. انواع مختلفی از گونیا با ابعاد متنوعی تولید شده است. طراحی گونیا به گونه ای است که امکان برش 90 درجه را ایجاد می کند. بدون استفاده از گونیا نمی توان برش هایی تمیز و شکیل به صورت 90 درجه کامل را ایجاد کرد.

بهترین برندهای تولید کننده ابزار شیشه بری

خرید ابزار آلات با کیفیت و کارامد شیشه بری در روند کار سهولت ایجاد می کند. شرکت های تولید کننده ابزار شیشه بری زیادی در سطح جهان فعالیت دارند. برخی از محصولات این شرکت ها در داخل کشور نیز موجود است. البته مشکلات تحریم و غیره باعث شده تا همه برندها نمایندگی فعال در داخل کشور نداشته باشند. از این نظر خریداران با مشکلاتی روبرو هستند ولی با این همه خرید محصولات برند اصلی بسیار مطمئن تر از ابزار شیشه بری بی کیفیت و متفرقه است. در ادامه لیست معروف ترین برندهای ابزارآلات شیشه بری در جهان که خدمات گسترده ای را در ایران ارائه می دهند، آورده شده است:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شیشه بری و آینه هم ارائه میده؟
  • بوش
  • آاگ
  • متابو
  • ماکیتا
  • دیوالت
  • لیزرلاینر
  • کارچر
  • آنووی
  • دی سی ای
  • توسن
  • آروا
  • اریکسون
  • هیوندای
  • رونیکس

ابزار برای شیشه بری

تعرفه شیشه بری و آینه در هوم سرویز

قیمت شیشه بری و آینه

خدمات شیشه بری و آینه در تهران

شیشه بر ماهر هوم سرویز در همه محله های تهران سفارش می پذیرد. نصب و اجرای پروزه های شیشه و آینه دکوراتیو در ساختمان های لوکس با بهترین کیفیت انجام می شود. هزینه سرویس طبق نرخ تعرفه و به صورت عادلانه قیمت گذاری می شود. ثبت سفارش از طریق اپ این سامانه کاملا رایگان است. قبل از انجام کار، قیمت نهایی به صورت شفاف به مشتری اعلام می شود. در صورت توافق بلافاصله هماهنگی های لازم جهت شروع کار، انجام خواهد شد. نصب و اجرای انواع شیشه سکوری، شیشه های ضد گلوله، مشجر، تخت و …. در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری. دکوراسیون داخلی با انواع شیش و آینده تزئینی با تضمین کیفیت خدمات ارائه شده است.

جهت ثبت سفارش رایگان سرویس شیشه بری و آینه از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا