هوم سرویز

کانسیلر چیست و چه کاربردی در آرایش صورت دارد؟

داشتن یک پوست زیبا و سالم روی زیبایی چهره بسیار تاثیرگذار است؛ از طرفی وجود حلقه‌های سیاه دور چشم، قرمزی، جای جوش و لک می‌تواند باعث کاهش شادابی و طراوت پوست باشد. یکی از روش‌های بی‌دردسر برای رفع سریع این مشکلات و داشتن یک پوست صاف و شفاف استفاده از کانسیلر است.

کانسیلر چیست؟

کانسیلرها یا تصحیح‌کننده‌های رنگ، نوعی کرم‌ پودر فشرده رنگی محسوب می‌شوند که اغلب روشن هستند. کانسیلرها می‌توانند بدون اینکه چهره را غیرطبیعی نشان دهند، باعث افزایش زیبایی صورت شوند. این کرم‌پودرهای فشرده به‌خوبی جای انواع جوش، لک و تیرگی دور چشم را پوشش می‌دهند. البته کانسیلرها ضخیم‌تر از کرم پودرها هستند و لک‌هایی که کرم‌پودر نمی‌تواند به‌خوبی آن‌ها را پوشش دهد، کاور می‌کنند.

یکی‌دیگر از وظیفه‌های کانسیلر، زیرسازی و یک‌دست کردن پوست قبل از آرایش است. البته در این میان توجه داشته باشید که استفاده از کانسیلرهای نامرغوب به‌جای اینکه تیرگی‌ها و لک‌های صورت را حذف کند، می‌تواند آن‌ها را برجسته‌تر نشان دهد. به‌همین دلیل توصیه می‌شود در انتخاب، خرید و نحوه استفاده از کانسیلر دقت کرده و آن را از فروشگاه‌های معتبر و با برندهای مرغوب تهیه کنید.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر چه کاربردی در آرایش صورت دارد؟

همانطور که گفته شد، کانسیلرها برای کاور تیرگی‌ها، نقاط قرمز رنگ پوست، زخم‌ها و به‌طور کلی برای محو کردن ایرادات پوستی استفاده می‌شوند و بدون اینکه یک حالت غیرطبیعی و مصنوعی در چهره ایجاد کنند، باعث دوبرابر شدن زیبایی آن خواهند شد.

موارد استفاده و کاربرد کانسیلرها بسیار زیاد است و اغلب آرایشگران حرفه‌ای و حتی بیوتی بلاگرها، از کانسیلر برای بهبود آرایش صورتشان استفاده می‌کنند. کاربردهای کانسیلر در آرایش عبارتند از:

1.       پوشاندن تیرگی دور چشم

اغلب افراد بعد از سن سی سالگی، به کبودی زیر دچار می‌شوند و این کبودی‌ها یکی از ایرادات مهم پوستی هستند. کبودی‌ها و حلقه‌های تیره زیر چشم باعث می‌شوند چهره فرد خسته‌تر و مسن‌تر به نظر برسد و به‌همین دلیل لازم است که این ایراد پوستی با استفاده از ترفندهای آرایشی پوشانده شود. استفاده از کانسیلر، بهترین و موثرترین راه برای محوکردن تیرگی دور چشم محسوب می‌شود. برای این منظور می‌توانید مقدار کمی از کانسیلر را زیر چشم خود گذاشته و سپس با کمک بلندر و یا براش‌های آرایشی، آن را کاملا محو کنید تا آرایشتان یک‌دست به نظر برسد. این کاربرد کانسیلر بسیار رایج است و تقریبا اغلب خانم‌ها از آن استفاده می‌کنند.

2.       پرحجم نشان دادن مژه‌ها

یکی از کاربردهای کانسیلر در آرایش، حجم بخشیدن به مژه‌هاست. در واقع اگر مژه‌های پرپشت و یا پرحجم ندارید، می‌توانید قبل از استفاده از ریمل، کمی کانسیلر به مژه‌هایتان بزنید. برای این منظور، تنها کافی است از یک براش مخصوص استفاد کرده و کانسیلر مایع خود را در سرتاسر مژه‌ها بکشید. سپس کمی صبر کنید تا خشک شود و پس از آن روی مژه‌های خود ریمل بزنید. این کار علاوه‌بر اینکه باعث می‌شود ریمل بهتر به مژه‌ها بچسبد، باعث پرحجم شدن مژه‌ها نیز می‌شود. تنها کافی است یک‌بار این روش را امتحان کرده و نتیجه شگفت‌انگیز آن را مشاهده کنید.

3.       ایجاد زاویه در ابروها

استفاده از کانسیلر یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید برای ایجاد خطوط مرتب و زاویه‌دار در دور ابروهای خود آن را امتحان کنید. با استفاده از کانسیلرهای مدادی شما به‌سادگی می‌توانید خطوط و زاویه‌های دلخواه خود را دور ابروها رسم کرده و نقص موجود در این نواحی را پوشش دهید. علاوه‌بر آن، کانسیلر می‌تواند تمام خطاهایی که حین استفاده از سایر ابزار آرایشی اتفاق می‌افتد را رفع کند؛ زیرا غالبا پاک کردن اشتباهاتی مانند پخش شدن مداد ابرو و یا ریمل، ممکن است باعث بهم ریختن کل آرایشتان باشد. در این‌صورت، بهترین کار برای پوشاندن آن‌ها استفاده از کانسیلر است.

4.       افزایش دوام رژلب

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به مهمانی رفته‌اید و هنگام نوشیدن چای، جای رژ لبتان روی لیوان مانده است یا رژ لب به‌مرور زمان روی لب‌ها کمرنگ شده است؛ در این‌صورت ممکن است کمی از این اتفاق احساس شرمندگی کنید. در این مواقع برای افزایش دوام رژ لب خود می‌توانید از کانسیلر استفاده کنید. برای لب‌ها، کانسیلر، همانند پرایمر عمل می‌کند و دوام رنگ رژ لب را افزایش می‌دهد؛ در نتیجه دیگر جای رژلبتان روی لیوان نمی‌ماند و یا به‌مرور زمان کمرنگ نمی‌شود.

البته برای این منظور توصیه می‌شود که قبل از استفاده از کانسیلر روی لب از بالم لب مرطوب استفاده کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که استفاده صحیح کانسیلر روی خط لب نیز می تواند باعث افزایش زیبایی لب‌ها شده و در کنار آن دوام و ماندگاری رژ را بهبود می‌بخشد.

5.       افزایش ماندگاری سایه چشم

نوع خاصی از کانسیلرها هستند که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان پرایمر و قبل از زدن سایه چشم استفاده کرد. در واقع، استفاده از این نوع کانسیلرها، قبل از سایه زدن، باعث می‌شود که سایه در تمام طول روز روی پلک باقی بماند. علاوه‌بر آن، در صورتی‌که قبل از سایه زدن از کانسیلر مخصوص استفاده کنید، رنگ پلک شما روی نتیجه نهایی سایه زدن تاثیری نخواهد داشت؛ یعنی به‌عنوان مثال تیرگی پشت پلک باعث مات شدن سایه نخواهد شد و حتی سایه شفاف‌تر دیده می‌شود. ممکن است زدن کانسیلر به پشت چشم باعث شود که چروک‌های پشت پلک بیشتر به چشم بیاید، در این‌صورت لازم است که در انتخاب کانسیلر مورد استفاده خود دقت کرده و نوع مناسب آن را انتخاب کنید.

کانسیلر چیست و چه کاربردی در آرایش صورت دارد؟

6.       اصلاح خطاهای خط چشم با استفاده از کانسیلر

همانطور که در بالا نیز گفته شد، کانسیلر می‌تواند در پوشش خطاهای آرایش موثر باشد. یکی از این خطاهای آرایشی که رایج است و غالبا اتفاق می‌افتد، کشیدن خط چشم به‌صورت نامناسب و یا نامتقارن است؛ زیرا استفاده از انواع خط چشم به مهارت بالایی نیاز دارد. اما اگر در کشیدن خط چشم مهارت ندارید، نگران نباشید. استفاده از کانسیلر به‌سادگی می‌تواند باعث پوشش خطاهای استفاده از خط چشم شده و خط‌های اضافی به‌وجود آمده به‌واسطه آن را محو می‌کند.

7.       کانتورینگ صورت

در اصطلاح کانتور کردن چهره به معنای بخشیدن عمق و بعد به قسمت‌های مختلف صورت است؛ که شما با استفاده از کانسیلر می‌توانید این کار را انجام دهید. برای کانتورینگ صورت با استفاده از این لوازم آرایشی، شما به سه رنگ مختلف کانسیلر با درجه‌های طبیعی، روشن‌تر از پوست و تیره‌تر از پوست، نیاز دارید. برای پخش کردن کامل کانسیلر روی صورت نیز به یک براش کوچک احتیاج پیدا می‌کنید. با استفاده از این براش و سه رنگ مختلف کانسیلر می‌توانید قسمت‌هایی از صورت، مانند گونه‌هایتان را برجسته کنید و یا حتی بینی خود را باریک‌تر نشان دهید. نگران طبیعی شدن نتیجه نیز نباشید؛ زیرا کانسیلر به‌سادگی با دیگر مواد آرایشی روی پوست ترکیب می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات هم ارائه میده؟

8.       پوشش جوش‌ها و آکنه‌های صورت

در رابطه با استفاده از کانسیلرها روی صورت باید توجه داشته باشید که کانسیلرِ مناسب را با توجه‌به نیازتان انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، در صورتی‌که پوستی چرب و مستعد جوش دارید و می‌خواهید جوش‌های صورت خود را با استفاده از کانسیلر بپوشانید، بهتر است از کانسیلرهای فاقد چربی استفاده کنید. برخی جوش‌ها نیز هستند که یک رد قرمز روی صورت ایجاد می‌کنند؛ برای پوشاندن این جوش‌ها نیز بهتر است ابتدا یک لایه کانسیلر سبز و سپس روی آن یک لایه کانسیلر زرد بزنید. این عمل باعث می‌شود که نقاط و خطوط قرمز رنگ روی صورت محو شده و پوست زیباتر به‌نظر برسد.

9.       رطوبت‌ رسانی به پوست با ترکیب کانسیلر و مرطوب‌کننده

همانطور که احتمالا می‌دانید، استفاده از مرطوب‌کننده، به‌خصوص در فصل‌های سرد سال، بسیار اهمیت دارد و استفاده از آن، از خشک شدن و پوسته پوسته‌شدن پوست جلوگیری می‌کند. در صورتی‌که می‌خواهید مرطوب‌کننده شما خاصیت پوشانندگی هم داشته باشد، تنها کافی است مقداری از مرطوب‌کننده را با کانسیلر مناسب مخلوط کرده و سپس روی صورتتان را با استفاده از آن بپوشانید. این‌کار، علاوه‌بر اینکه باعث می‌شود به پوست رطوبت‌رسانی شود، نقص‌ها و ایرادات پوستی را نیز پوشش می‌دهد. در این‌صورت، با صرف یک هزینه اندک، یک محصول دوکاره دارید.

10.   هایلایت کردن صورت

استفاده از کانسیلر علاوه‌بر اینکه می‌تواند باعث کانتورینگ صورت شود، در هایلایت کردن صورت نیز موثر است. برای این منظور، شما باید کانسیلری را انتخاب کنید که از رنگ طبیعی پوستتان دو درجه روشن‌تر است. اگر این کانسیلر را در قسمت‌هایی مانند گوشه داخلی چشم، زیر استخوان ابرو، روی استخوان بینی و بالای لب صورتتان استفاده کنید، در واقع از تکنیک هایلایت استفاده کرده‌اید و این عمل باعث افزایش زیبایی صورتتان می‌شود.

کانسیلر چیست و چه کاربردی در آرایش صورت دارد؟

11.   پوشاندن تتو و ماه‌ گرفتگی

ماه‌گرفتگی یکی از مشکلات مادرزادی است که ممکن است روی صورت افراد ایجاد شود. در این‌صورت، غالبا افراد از چهره خود ناامید می‌شوند و زیبایی چهره آن‌ها در کنار ماه‌گرفتگی صورت به چشم نمی‌آید. بهترین روش برای کمرنگ کردن و حتی محوکردن ماه‌گرفتگی، استفاده از کانسیلرها است. علاو‌بر آن، ممکن است افراد از تتوی خود نیز برای مدتی خسته شوند، در این‌صورت غیر از پاک کردن دائمی تتو، استفاده از کانسیلرها می‌تواند روی محو کردن آن موثر باشد.

12.   پوشاندن تیرگی اطراف لب

برخی افراد هستند که اطراف لب و دهانشان تیره‌تر است که این مسئله می‌تواند روی چهره آن‌ها تاثیر منفی داشته باشد. برای این منظور نیز توصیه می‌شود از کانسیلر استفاده کنید؛ تنها کافی است مقدار کمی از کانسیلر را روی لب‌ها و اطراف دهانتان بزنید؛ تا علاوه‌بر اینکه لکه‌های تیره اطراف لب از بین برود، رژلبتان نیز تثبیت شده و ماندگاری‌اش افزایش یابد.

13.   از بین بردن پف نقاط مختلف صورت

پف کردن و ایجاد ورم در زیر چشم و یا سایر نقاط صورت، یکی از مسائلی است که ممکن است برای هر فردی به دلایل مختلف ایجاد شود. برای کمترکردن پف نقاط مختلف صورت نیز می‌توان از کانسیلر و حتی هایلایتر استفاده کرد. برای این منظور تنها کافی است ابتدا مقداری هایلایتر به ناحیه مورد نظر بزنید تا هاله‌ای از نور ایجاد شود و سپس روی آن از کانسیلر استفاده کنید.

کانسیلر چیست و چه کاربردی در آرایش صورت دارد؟

راهنمای انتخاب کانسیلر مناسب پوست

برای داشتن یک آرایش و گریم صورت بی‌عیب و نقص، شما باید از یک کانسیلر مناسب پوست خود استفاده کنید. بهترین کانسیلرها آن‌هایی هستند که به‌طور کامل تیرگی‌ها، لک‌های پوستی و تغییر رنگ‌های صورت را می‌پوشانند. شما با انتخاب پایه رنگی و نوع مناسب کانسیلر می‌توانید یک پوست یکنواخت داشته باشید. در نتیجه، توصیه می‌شود کانسیلر خود را براساس نوع پوست و ایراداتی که می‌خواهید رفع کنید، انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، اگر پوست خشکی دارید، کانسیلر مایع با پوشش مات را خریداری نکنید؛ زیرا این کانسیلر باعث واضح‌تر شدن خشکی پوست شما می‌شود. در صورتی‌که پوست چربی دارید که دارای منافذ باز شده است، کانسیلرهای استیکی یا کرمی را خریداری نکنید؛ زیرا بافت این نوع کانسیلرها باعث می‌شود که منافذ پوست بزرگ‌تر شده و حتی مسدود شوند. علاوه‌بر آن، می‌توانند پوست صورت را چرب‌تر و براق‌تر نشان دهند.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب در تصحیح رنگی پوست با استفاده از کانسیلر، از آن‌دسته کانسیلرهایی استفاده کنید که پوشانندگی کم یا متوسط دارند. برای صورت خود کانسیلری را انتخاب کنید که دقیقا با رنگ پایه پوست شما مطابقت داشته باشد. حتی توصیه می‌شود از خرید محصولاتی که حتی به‌صورت نامحسوس دارای سایه‌ها و تناژ رنگی صورتی، هلویی، سفید، سر، زرد یا مسی هستند، خودداری کنید؛ زیرا این رنگ‌ها در نتیجه نهایی آرایش به‌وضوح دیده شده و باعث می‌شوند که چهره شما غیرطبیعی به نظر برسد.

برای پوشاندن تیرگی دور چشم نیز توصیه می‌شود از کانسیلری استفاده کنید که یک تا دو درجه از رنگ پوستتان روشن‌تر است؛ در غیر این‌ صورت، دور چشمتان به‌طور کاملا واضح و غیرطبیعی سفید دیده می‌شود. اما برای استفاده از آن در سایر قسمت‌های پوست صورت باید کانسیلری را انتخاب کنید که دقیقا رنگ پوست یا کرم پودرتان است تا در نهایت، بتوانید آرایشی طبیعی‌تر و زیباتر داشته باشید. در صورت رعایت همین نکات ساده در کنار استفاده از کاربردهای کانسیلر در آرایش، می‌توانید یک آرایش کاملا یک‌دست و بی‌نقص داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا