نظافت و پذیرایی

نکات کاربردی برای کاشت سبزیجات در باغچه منزل

این روزها کاشت سبزیجات در باغچه منزل طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی علاقمند هستند که در منزل خودشان یا در بالکن خانه، سبزیجات موردنیاز خودشان را پرورش دهند. کاشت سبزیجات در باغچه منزل و پرورش سبزی ها، نکات و اصولی دارد که با رعایت درست آنها می توانید از نگهداری و پرورش و برداشت سبزیجات دلخواه خودتان لذت ببرید و به خانه خودتان شادابی ببخشید. اگر به کاشت و پرورش سبزیجات علاقمند هستید و دوست دارید این کار را به خوبی در منزل خودتان انجام دهید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فواید کاشت و پرورش سبزیجات در باغچه منزل چیست؟

وجود طبیعت در خانه، همیشه یکی از راه های آرامش برای ما انسانها است و به همین خاطر است که چنین کارهایی طرفداران بسیار زیادی دارند؛ در ادامه می خواهیم چند مورد از فواید کاشت و پرورش سبزیجات در باغچه منزل را بررسی کنیم.

1- لذت داشتن سبزیجات تازه:

با داشتن باغچه خانگی خودتان و پرورش سبزیجات در آن، شما همیشه می توانید سبزیجات تازه و خوشمزه را در دسترس داشته باشید و با غذاهای خودتان لذت خوردن سبزیجات تازه را تجربه کنید.

سبزیجات تازه و خوشمزه در خانه شما
لذت کاشت سبزیجات در منزل

2- آوردن طبیعت به خانه:

با داشتن یک باغچه کوچک و پرورش سبزیجات در آن، شما می توانید طبیعت را به خانه خودتان بیاورید و این موضوع باعث می شود که خانه تان، محیطی شاداب تر و تازه تر داشته باشد و کمتر در آنجا دچار کسالت شوید. همچنین این سبزیجات می توانند هوای خانه را تصفیه کنند که همین موضوع هم در افزایش اکسیژن موجود و پاکی هوای خانه بسیار موثر است.

3- یک سرگرمی لذت بخش:

داشتن باغچه خانگی، یکی از بهترین و لذت بخش ترین سرگرمی ها است که می توانید در خانه خودتان داشته باشید.

اگر در خانه وقت آزاد دارید و می خواهید خودتان را سرگرم کنید، داشتن یک باغچه خانگی را به شما پیشنهاد می کنیم. کاشت و پرورش سبزیجات در باغچه منزل می تواند شما را ساعت ها سرگرم کند و باعث شود از زندگی لذت بیشتری ببرید.

پرورش سبزیجات در خانه توسط خودتان، باعث می شود حس کنید چیزی را به وجود می آورید و این موضوع آرامش بسیار زیادی را به شما خواهد داد.

کاشت سبزیجات در منزل
کاشت سبزیجات در منزل، یک سرگرمی لذت بخش

4- قابل اجرا در هر مقیاسی:

فرقی نمی کند که شما در یک خانه کوچک زندگی کنید و فضای بسیار کمی داشته باشید یا بخواهید بخشی از حیاط ویلای خودتان را به باغچه خانگی تبدیل کنید؛ در هر صورت می توانید کاشت و پرورش سبزیجات در باغچه منزل را تجربه کنید.

اگر فضای کمی دارید، به راحتی می توانید با خرید یک جعبه چوبی و مقداری خاک و پلاستیک، سبزیجات موردعلاقه تان را پرورش دهید؛ اگر هم حیاط بزرگی دارید، به راحتی می توانید در حیاط بخشی را به صورت باغچه درست کنید و در آنجا سبزیجات موردنظرتان را بکارید.

تا به اینجا در مورد فواید کاشت سبزیجات در باغچه منزل و پرورش آنها صحبت کردیم، حالا می خواهیم به نکات مهم برای ساخت باغچه خانگی برای کاشت سبزی در باغچه بپردازیم و بگوییم که چطور می توانید این کار را انجام دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کاشت سبزی در منزل
نکات مهم برای کاشت سبزی در منزل

نکات کاربردی برای کاشت سبزیجات در باغچه منزل

1- مکان درستی را انتخاب کنید:

معمولا سبزیجات نیاز به نور مناسب و کافی دارند و به همین خاطر، نیاز است که مکان مناسبی را برای ساخت باغچه خودتان انتخاب کنید.

شما باید مکانی را به عنوان باغچه انتخاب کنید که نور آفتاب به خوبی به آنجا بتابد تا سبزیجات نور موردنیازشان را دریافت کنند. همچنین اگر بخشی از باغچه تان در سایه قرار دارد، باید سعی کنید از سبزیجاتی در آن قسمت استفاده کنید که به نور کمتری نیاز دارند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

2- کوچک شروع کنید:

اگر از قبل تجربه کاشت و پرورش سبزیجات در باغچه منزل را ندارید، توصیه می کنیم از یک باغچه بزرگ شروع نکنید؛ چون ممکن است نتوانید به خوبی نیازهای باغچه خودتان را تامین کنید و سبزیجات شما رشد نکنند.

بهتر است از یک باغچه کوچک شروع کنید و سبزیجات کمتری را در آن پرورش دهید تا با این موضوع کمی آشنا شوید و سپس باغچه تان را کم کم بزرگتر کنید.

کاشت سبزیجات در منزل
برای کاشت سبزی در باغچه مرزبندی کنید

3- مرزبندی کنید:

برای داشتن یک باغچه خوب و سرزنده، بهتر است باغچه خودتان را مرزبندی کنید تا هرکدام از سبزیجات شما فضای کافی برای رشد داشته باشند.

این موضوع به این دلیل مهم است که برخی از سبزی ها ریشه قوی تری دارند و نیاز به مواد بیشتری دارند تا بتوانند رشد کنند، اگر این گیاهان با سبزیجات ضعیف تر یکجا کاشته شوند، ممکن است مواد موجود در خاک را تغذیه کنند و به گیاهان ضعیف تر مواد غذایی کافی نرسد و آنها خشک شوند.

به همین خاطر سعی کنید بین گیاهان مرزبندی یا پارتیشن بندی کنید تا کاشت سبزیجات در خانه را به خوبی انجام دهید و سبزیجات خودتان را از دست ندهید.

4- سبزیجات مناسب را انتخاب کنید:

یکی از موضوعات مهم در کاشت و پرورش سبزیجات در منزل، انتخاب سبزیجات مناسب است.

برای اینکه از باغچه خانگی خودتان نتیجه خوبی بگیرید، نیاز است که چند نکته را در انتخاب سبزیجات در نظر بگیرید:

·         سبزیجات زودبازده انتخاب کنید: سعی کنید سبزیجاتی را انتخاب کنید که زودبازده تر هستند و سریعتر می توانید آنها را برداشت کنید. این موضوع کمک می کند که در زمان های سریعتری بتوانید از سبزی ها استفاده کنید.

·         میزان مراقبت را در نظر بگیرید: اگر زمان کافی برای رسیدگی به سبزیجات را ندارید، سعی کنید از سبزیجاتی در باغچه خانگی خودتان استفاده کنید که نیاز به مراقبت کمتری دارند و نیاز نیست خیلی به آنها رسیدگی کنید. به این صورت می توانید نتیجه بهتری دریافت کنید.

·         شرایط محیطی را در نظر بگیرید: خیلی مهم است که شرایط آب و هوایی محیطی که در آن زندگی می کنید را در نظر بگیرید تا سبزیجات مناسبی را انتخاب کنید. بهتر است از کسانی که در محل زندگی شما این کار را انجام داده اند مشورت بگیرید و متوجه شوید که چه سبزیجاتی بهتر در آنجا رشد می کنند و به ثمر می رسند تا بتوانید بهترین سبزیجات را انتخاب کنید.

کاشت سبزی در منزل
انتخاب سبزیجات مناسب برای کاشت سبزی در باغچه و حیاط

5- سبزیجات مناسب هر فصل را انتخاب کنید:

اگر می خواهید نتیجه بهتری از کاشت و پرورش سبزیجات در باغچه منزل خودتان دریافت کنید، باید سعی کنید از سبزیجات هر فصل استفاده کنید.

اگر شما در فصل تابستان سبزیجاتی که مخصوص پاییز هستند را بکارید، قطعا نمی توانید نتیجه مناسبی را دریافت کنید، چون رطوبت و شرایط آب و هوایی مناسب برای این سبزی ها وجود ندارد.

پس سعی کنید در هر فصلی که می خواهید سبزی بکارید، از سبزیجات مخصوص همان فصل استفاده کنید تا برداشت بهتری داشته باشید.

6- با یک نوع سبزی شروع کنید:

هر کدام از سبزیجات، شرایط نگهداری مخصوص خودشان را دارند و این موضوع رسیدگی به آنها را کمی سخت تر می کند.

اگر فکر می کنید ساخت باغچه خانگی برایتان سخت است و نمی دانید چطور باید شروع کنید، بهتر است با پرورش یک نوع سبزی خاص شروع کنید تا بتوانید این کار لذت بخش را تجربه کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مراقبت گل و گیاه هم ارائه میده؟

مثلا می توانید فقط گوجه پرورش دهید یا فقط اسفناج بکارید تا بتوانید آن را به خوبی پرورش دهید و برداشت کنید تا تجربه تان بیشتر شود.

البته با بخش بندی باغچه خودتان می توانید سبزیجات مختلف هم پرورش دهید، اما ممکن است رسیدگی به چندین نوع سبزیجات برایتان کمی سخت تر باشد.

کاشت سبزی خوردن در منزل
سبزیجات مناسب هر فصل را در باغچه بکارید

7- نگهداری و مراقبت را فراموش نکنید:

سبزیجات مانند کوکانی هستند که در ابتدا نیاز به توجه و مراقبت بیشتری دارند. وقتی سبزیجات شما به صورت بذر هستند و می خواهند رشد کنند، بسیار مهم است که به آنها به خوبی رسیدگی کنید تا بتوانید برداشت بهتری داشته باشید.

نکاتی که برای مراقبت از سبزیجات خودتان باید رعایت کنید، شامل موارد زیر هستند:

·         آبیاری مناسب: آبیاری منظم و به موقع برای سبزیجات در حال رشد، یکی از نکات مراقبتی بسیار مهم است و باعث می شود رشد آنها بهتر انجام شود. برای آبیاری سبزیجات یک برنامه منظم داشته باشید تا به آنها آسیبی نرسد و دچار بی آبی نشوند. در کل شما باید به آبیاری باغچه خود اهمیت زیادی بدهید.

·         کوددهی و تقویت خاک: بعد از مدتی از گذشت رشد سبزیجات، مواد مغذی خاک مصرف می شود و باید به خاک کود اضافه کنید تا سبزیجات از آن تغذیه کنند و رشد کنند. در صورتی که خاک مواد مغذی نداشته باشد، ممکن است گیاهان شما زرد و خشک شوند و از بین بروند. پس برای کوددهی هم برنامه منظمی داشته باشید و برای این کار از یک مشاور کمک بگیرید.

·         نگهداری و محافظت در برابر آفت ها: برای سبزیجات، آفت ها و حشرات مضر زیادی وجود دارند که می تواند آنها را از بین ببرند. به همین خاطر مهم است که با استفاده از داروهای مناسب از آنها نگهداری و محافظت کنید تا دچار آفت زدگی نشوند و سالم بمانند.

بذر سبزی بکاریم یا نشا؟
بهتر است بذر سبزی بکارید یا نشا سبزیجات؟

8- بین کاشت بذر یا نشاء سبزیجات تصمیم گیری کنید:

یکی از سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید، این است که کاشت نشاء سبزیجات بهتر است یا بذر؟ باید بگوییم که این موضوع بستگی به نوع سبزیجات و شرایط آب و هوایی دارد.

بهتر است برای کاشت و پرورش سبزیجات در باغچه منزل از یک مشاور کمک بگیرید و ببینید در شرایط محیطی شما برای سبزیجاتی که میخواهید پرورش دهید، بذر بهتر است یا نشاء و سپس برای انتخاب این موضوع تصمیم بگیرید.

کاشت سبزی در باغچه منزل شما با هوم سرویز

در این مقاله در مورد کاشت و پرورش سبزیجات در باغچه منزل صحبت کردیم و گفتیم که داشتن یک باغچه خانگی چه مزایا و فوایدی را برایتان به همراه دارد. همچنین در ادامه گفتیم که برای کاشت سبزیجات در خانه چه نکاتی را باید رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید. امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند باغچه خانگی خودتان را بسازید و بتوانید سبزیجاتی خوشمزه و تازه را از آن برداشت کنید و لذت این کار را بچشید. برای کاشت سبزی در باغچه منزل خود می توانید از تیم هوم سرویز کمک بگیرید و این کار را به متخصصان تیم هوم سرویز بسپارید تا باغچه سرسبز و پر از سبزیجات در خانه خود داشته باشید.

قیمت مراقبت گل و گیاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا