بنایی و دکوراسیون

نکاتی که باید درباره ساخت دکور و ویترین آرایشگاه زنانه بدانید

یکی از مکان‌ هایی که طراحی دکوراسیون داخلی آن، بیشتر از سایر فضاها مورد توجه افراد و مشتریان قرار می‌گیرد، دکور و ویترین آرایشگاه‌ و به خصوص آرایشگاه‌ زنانه است. در واقع، در اغلب موارد، ایجاد یک فضای جذاب و زیبا در دکوراسیون داخلی آرایشگاه می‌تواند روی جذب مشتری بسیار تاثیرگذار باشد. در این میان، طراحی اصولی و متناسب با فضا و همچنین استفاده صحیح و بهینه از فضای آرایشگاه بسیار اهمیت دارد. در این مقاله، نکات و ترفندهایی ذکر شده‌اند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید فضای آرایشگاه خود را طراحی کرده و با استفاده از یک دکوراسیون مناسب و جذاب و همچنین استفاده از اصول بهینه‌سازی فضا بتوانید یک آرایشگاه جذاب و منحصر به‌ فرد داشته باشید. از شما دعوت می کنیم با ما همراه باشید تا با جالب ترین ایده ها برای ساخت دکور و ویترین آرایشگاه زنانه آشنا شوید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

 

دکور و ویترین آرایشگاه
دکور و ویترین آرایشگاه

 

نکاتی که باید درباره ساخت دکور و ویترین آرایشگاه زنانه بدانید

  1. نورپردازی

نور در ایجاد یک محیط صمیمی و راحت بسیار تاثیرگذار است. شما می‌توانید در دکور و ویترین آرایشگاه خود از لامپ‌هایی استفاده کنید که علاوه‌ بر زیبایی باعث آزار چشم افراد نشود. از طرفی، ایجاد نور مناسب روی روشن شدن و بزرگ‌تر دیده شدن فضای آرایشگاه بسیار تاثیرگذار است. در این‌ صورت اگر می‌توانید از نورهای طبیعی در آرایشگاه خود استفاده کنید. همچنین، در صورت عدم امکان استفاده از نورهای طبیعی، شما می‌توانید از از نورپردازی‌های مناسب و کاربردی در فضای آرایشگاه خود استفاده کرده و یک محیط جذاب و زیبا داشته باشید.

  1. آینه

آینه در تمامی سالن‌های زیبایی، یک عضو ثابت به‌ شمار می‌رود که چندین عملکرد دارد. در آرایشگاه‌هایی با فضای کوچک می‌توان از آینه برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا استفاده کرد. برای این منظور می‌توان آینه‌ها را مقابل یکدیگر قرار داده و فضا را چندین برابر نشان داد. همجنین شما می‌توانید کل یک دیوار فضای آرایشگاه را با استفاده از آینه بپوشانید. با این کار، خطای دید ایجاد شده باعث بزرگ‌تر نشان دادن فضا خواهد شد. همچنین شما می‌توانید روی درهای کمد آرایشگاه خود از آینه استفاده کنید و علاوه‌ بر داشتن فضاهای نگهداری مخفی، یک دکوراسیون جذاب و شیک داشته باشید.

 

اهمیت انتخاب رنگ مناسب در دکور آرایشگاه
اهمیت انتخاب رنگ مناسب در دکور آرایشگاه

 

  1. استفاده از رنگ‌ها

بهترین انتخاب رنگ برای دیوارها و کف آرایشگاه‌های زنانه، رنگ‌های خنثی از جمله سفید، طوسی و خاکستری هستند. همچنین برای صندلی‌ها و وسایل نیز می‌توان از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کرد؛ زیرا این وسایل در طی روز به‌ طور مداوم استفاده شده و در صورت استفاده از رنگ‌های تیره برای آن‌ها کمتر دچار کثیفی خواهند شد. اما در این میان توجه به این نکته نیز ضروری است که در فضاهای کوچک آرایشگاه‌ها غالبا استفاده از رنگ‌های تیره برای وسایل بزرگ و یا استفاده بیش از حد از این رنگ‌ها، توصیه نمی‌شود؛ زیرا باعث کوچک‌تر نشان دادن فضا خواهد بود. همچنین شما می‌توانید برای دکور و ویترین آرایشگاه خود از رنگ‌های شاد و جذاب در تناسب با سایر رنگ‌های موجود در فضا استفاده کنید.

  1. فضاهای کاربردی

در صورتی‌ که فضای آرایشگاه شما کوچک است و می‌خواهید خدمات متعددی در آرایشگاه خود داشته باشید، بهتر است از تمام فضاهای موجود، بهترین استفاده را ببرید. اما توجه داشته باشید که نباید فضا را بیش از حد شلوع کنید. منظور از فضاهای کاربردی ایجاد جایگاه‌های مختلف برای ارائه خدمات متنوع است و در این‌صورت شما می‌توانید از فضاهای کنج و یا پرت فضا نیز استفاده کنید.

  1. استفاده از خطوط افقی و عمودی

استفاده از خطوط افقی باعث می‌شود که سقف بزرگ‌تر به نظر برسد و در نتیجه آن نیز فضا بزرگ‌تر خواهد شد. برای این منظور شما می‌توانید از کاغذ دیواری‌هایی با راه‌های افقی استفاده کرده یا از طبقاتی استفاده کنید که قفسه‌های افقی داشته باشند. در صورتی‌ که ارتفاع آرایشگاه شما نیز کوتاه است، می‌توانید در کنار خطوط افقی از خطوط عمودی نیز استفاده کنید. برای این منظور نیز می‌توانید از کمدها و قفسه‌های عمودی یا آینه‌های قدی استفاد کنید.

 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت دکور و ویترین مغازه هم ارائه میده؟
انواع سبک های جالب برای دکور آرایشگاه
انواع سبک های جالب برای دکور آرایشگاه

 

توجه به سبک طراحی دکور و ویترین آرایشگاه زنانه

شما می‌توانید برای دکور و ویترین آرایشگاه خود از هر مکان و سبکی الهام بگیرید. به‌ عنوان مثال می‌توانید از سبک‌های پرطرفدار زیر در آرایشگاه خود استفاده کنید:

  • سبک مدرن دکور و ویترین آرایشگاه زنانه

در سبک مدرن غالبا از عناصر طبیعی مانند چوب و از خطوط صاف و همچنین فضای باز استفاده می‌شود. در واقع، در این سبک از جزئیات ریز کمتر استفاده خواهد شد که در این‌ صورت، با ایجاد یک فضای ساده و خلوت شما می‌توانید فضای آرایشگاه خود را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهید.

  • سبک مینیمالیسم در ویترین آرایشگاه زنانه

در این سبک نیز از یک مفهوم باز استفاده می‌شود و این سبک از فرم‌های پیچیده استفاده نمی‌کند. عناصری که در سبک مینیمالیسم استفاده می‌شوند کاربرد ساده‌ای دارند و همانند سبک مدرن، این سبک نیز از جزئیات اضافی فاصله دارد. نور فراوان، فضای منظم، خلوت و ساماندهی شده و همچنین ایجاد یک فضای ساده از ویژگی‌های سبک مینیمالیسم هستند که این ویژگی‌ها نیز در نهایت باعث بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دادن فضا خواهند شد.

  • سبک کلاسیک در دکور آرایشگاه زنانه

سبک کلاسیک در هرجا که مورد استفاده قرار بگیرد، حس شکوه و مجلل بودن به‌ همراه خواهد داشت. ویژگی‌هایی نظیر استفاده از آینه‌های با قاب کنده‌ کاری‌ شده، استفاده از طیف‌های ملایم رنگ بژ، کف‌پوش‌های چوبی، بوفه‌های دکوری، لوسترهای مجلل و همچنین استفاده از لوازم عتیقه از ویژگی‌های بارز سبک کلاسیک محسوب می‌شوند. در استفاده از این سبک باید توجه داشته باشید که اگر فضای آرایشگاه شما کوچک است، بهتر است از سبک کلاسیک استفاده نکنید؛ زیرا این سبک غالبا باعث می‌شود که فضا تنگ‌تر به نظر برسد. اگرچه استفاده از نورپردازی‌های مناسب در کنار استفاده از رنگ‌های روشن در سطوح وسیع می‌تواند این مشکل را تا حدودی برطرف کند. شما می‌توانید از این سبک نیز در دکور و ویترین آرایشگاه خود استفاده کرده و یک فضای مجلل و باشکوه داشته باشید.

 

طراحی آرایشگاه
اهمیت طراحی زیبا و دلنشین آرایشگاه

 

طراحی پلان کف آرایشگاه زنانه

یکی از مهم‌ترین مسائل در طراحی دکور و ویترین آرایشگاه زنانه، برنامه‌ ریزی روی جزئیات موجود است. در این‌ صورت، شما برای اینکه یک چیدمان مناسب داشته باشید، بهتر است طراحی پلان کف آرایشگاه خود را از قبل پیاده‌سازی کنید. برای این کار، باید محل چیدمان وسایل و تجهیزات خدمات مختلف آرایشگاه، فضای رفت‌وآمد، فضای انتظار و سایر فضاهای موجود در سالن آرایشگاه خود را روی پلان کف آن مشخص کنید. همچنین برای اینکه بتوانید از فضا یک استفاده بهینه داشته باشید، می‌توانید آن را به مناطق مختلف تقسیم‌بندی کرده و در این‌صورت فضای کاربردی بیشتری در اختیار دارید.

به‌ عنوان مثال، میز پذیرش و اتاق انتظار اولین مکانی است که افراد در بدو ورود به آرایشگاه شما آن‌ها را می‌بینند. در این‌صورت دکوراسیون و ویترین این قسمت باید به‌ صورتی باشد که تاثیر مطلوبی روی افراد داشته و در نهایت بتواند مشتری را جذب کند. در فضاهای محدود آرایشگاه‌ها شما می‌توانید از میز و صندلی‌های کوچک برای پذیرش استفاده کنید؛ اما باید آن را مرتب و تمیز نگهداری کنید. همچنین بهتر است یک میز کوچک به همراه چند صندلی برای اتاق انتظار مشتریان در نظر داشته باشید. شما می‌توانید در ورودی آرایشگاه خود از رنگ‌های چشم‌نواز و تاثیرگذار استفاده کرده و در این‌ صورت محیطی دلنشین برای مشتریان خود فراهم کنید. 

 

اهمیت استفاده از رنگهای روشن در دکور آرایشگاه
اهمیت استفاده از رنگهای روشن در دکور آرایشگاه

 

سایر نکات مهم درباره ساخت دکور و ویترین آرایشگاه زنانه

سایر نکاتی که باید درباره ساخت دکور و ویترین آرایشگاه زنانه بدانید، عبارتند از:

  • استفاده از رنگ‌های روشن: همانطور که در بالاتر نیز اشاره شد، شما با استفاده از رنگ‌های روشن می‌توانید فضای آرایشگاه خود را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهید. همچنین غالبا در استفاده از رنگ‌های روشن می‌توان از بافت‌ها و الگوهای متنوع بی‌شماری استفاده کرد و در این‌ صورت رنگ و لعاب بیشتری به محیط اضافه می‌شود.

همچنین شما می‌توانید از رنگ‌های شاد استفاده کرده و فضای شاداب‌تری در آرایشگاه خود داشته باشید. استفاده از رنگ‌های روشن و شاد در جذب مشتریان بسیار تاثیرگذار است و شما با این‌کار از مشتریان خود با یک فضای رنگارنگ و جذاب استقبال می‌کنید.

  • استفاده از یک عنصر برجسته: شما می‌توانید در فضای آرایشگاه خود از دو رنگ متضاد استفاده کنید. در این‌ صورت با استفاده از رنگ‌های متضاد محدود امکان ایجاد یک نقطه کانونی برجسته در دکور آرایشگاه وجود خواهد داشت. به‌ عنوان مثال، رنگ‌های سیاه و سفید یک ترکیب برجسته و جذاب برای آرایشگاه‌ها به شمار می‌روند.

در این صورت، برای استفاده از رنگ‌های سیاه و سفید شما می‌توانید از کفپوش‌های شطرنجی یا یک تابلوی بزرگ سیاه و سفید و یا هر طرح دیگری استفاده کرده و در این‌ صورت یک عنصر برجسته خواهید داشت. شما می توانید ساخت تابلو سردر مغازه خود را به هوم سرویز بسپارید.

  • انعکاس نور در آینه‌ها: غالبا در آرایشگاه‌ها و به خصوص آرایشگاه‌های کوچک استفاده حداکثری از نور بسیار توصیه می‌شود. در این میان، آینه‌ها از اصلی‌ترین عناصر آرایشگاه هستند که شما با انعکاس نور در آن‌ها می‌توانید یک جلوه بزرگ‌تری در فضا ایجاد کنید.

همچنین نورپردازی نیز در فضای آرایشگاه بسیار تاثیرگذار است. برای این منظور نیز شما باید کاربرد نواحی مختلف آرایشگاه را در نظر داشته و با توجه به آن، با استفاده از نورپردازی مناسب یک فضای جذاب داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت دکور و ویترین مغازه هم ارائه میده؟
  • مرتب بودن و ایجاد نظم: معمولا توصیه می‌شود که محیط آرایشگاه تا حد امکان خلوت باشد. اما چیدمان درست و سازماندهی وسایل در این میان بسیار اهمیت دارد. در واقع، هیچ عاملی به اندازه شلوغ بودن وسایل و تجهیزات مورد استفاده در آرایشگاه، فضای آن را کوچک نشان نمی‌دهد. از طرفی، افراد معمولا آرایشگاه‌های شلوغ و به‌ هم‌ ریخته را انتخاب نمی‌کنند.

توجه به ساخت دکور و ویترین آرایشگاه زنانه در جذب مشتری بسیار تاثیرگذار است. در این مقاله، نکاتی معرفی شدند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک دکور و ویترین شیک و جذاب برای آرایشگاه خود ایجاد کنید و در این‌ صورت روی جذب مشتری و همچنین ایجاد یک فضای کاربردی تاثیرگذار باشید.

 

ساخت ویترین و دکور آرایشگاه
ساخت دکور و ویترین آرایشگاه شما با هوم سرویز

 

ساخت ویترین آرایشگاه شما با هوم سرویز

شما می توانید ساخت دکور آرایشگاه خود را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند و دکوری زیبا و جذاب را برای شما آماده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا