لوازم خانگی

علت کار نکردن دید در شب دوربین مداربسته چیست؟

دوربین مداربسته یکی از اصلی ترین ابزارهای محافظتی در هر محیطی است و می تواند کمک کند به محیط کار، منزل و یا انباری خود نظارت بهتری داشته باشیم. دوربین های مداربسته به صورت دید در شب و معمولی در بازار موجود هستند و شما می توانید آنها را تهیه کنید تا نصب دوربین مداربسته برایتان انجام شود. ممکن است به علت نصب نامناسب یا رعایت نکات دیگری، دید در شب دوربین مداربسته شما به خوبی کار نکند و نتواند تصویر واضحی را به شما ارائه کند. اگر چنین مشکلی دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد علت کار نکردن دید در شب دوربین مداربسته بیشتر بدانید و یاد بگیرید چطور این مشکل را برطرف کنید؛ زیرا این موضوع اهمیت زیادی در نصب انواع دوربین مدار بسته و استفاده از آن دارد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

دوربین مداربسته
دوربین مداربسته

دید در شب دوربین های مداربسته به چه دردی می خورد؟

دید در شب دوربین های مداربسته، می تواند کمک کند که شما علاوه بر فیلم با کیفیت در روز، در شب هم بتوانید فیلم های باکیفیتی را از دوربین مداربسته خودتان دریافت کنید و سوژه ها و اشخاص را در محیط بررسی کنید. مثلا ممکن است شما بخواهید در شب مشاهده کنید که چه کسی از درب شرکت شما رفت و آمد کرده است و اگر دید در شب دوربین های مداربسته شرکت به خوبی کار نکند یا این قابلیت در آنها وجود نداشته باشد، نمی توانید این امکان را داشته باشید. تعمیر چشمی درب برقی را به هوم سرویز بسپارید.

توصیه می کنیم اگر امنیت محیطی که برای آن نصب دوربین مداربسته انجام می دهید برایتان اهمیت دارد، حتما از نصاب دوربین مداربسته خودتان بخواهید که برای نصب انواع دوربین مدار بسته از دوربین دارای ویژگی دید در شب استفاده کند تا خیالتان بابت امنیت راحت باشد.

حالا در ادامه می خواهیم ببینیم که چطور می توانید هنگام نصب دوربین مداربسته یا بعد از نصب آنها، مشکل دید در شب دوربین های مداربسته را حل کنید.

علت کار نکردن دید در شب دوربین
علت کار نکردن دید در شب دوربین مداربسته چیست؟

روش های حل مشکل کار نکردن دید در شب دوربین مداربسته

1- نور محیط را بهبود دهید:

گاهی اوقات ممکن است محیط شما مطلقا تاریک باشد، در این حالت حتی اگر دید در شب دوربین مداربسته کار کند، محدوده دید دوربین بسیار کم خواهد بود و ممکن است سوژه هایی را از دست بدهید. به همین خاطر می توانید برای حل این مشکل، نور محیط را با استفاده از چراغ های کوچک و با نور مناسب، افزایش دهید. مثلا در حیاط خانه می توانید از چراغ های دیواری استفاده کنید یا در محیط شرکت هم به همین صورت می توانید نور را افزایش دهید تا دوربین دید بهتری داشته باشد.

2- مادون قرمز خارجی نصب کنید:

ممکن است نصب نور اضافی در یک محیط برای شما غیرممکن باشد و نتوانید این کار را انجام دهید، در اینصورت می توانید از یک سیستم مادون قرمز خارجی استفاده کنید.

دوربین مداربسته دید در شب معمولا مجهز به مادون قرمز داخلی است، اما در کنار این موضوع نصب مادون قرمز خارجی هم می تواند باعث شود دید در شب دوربین مداربسته بهتر کار کند و منطقه بیشتری را گسترش دهد.

شما می توانید با یک نصاب دوربین مداربسته حرفه ای مشورت کنید تا براساس نیاز محیط شما، یک مادون قرمز مناسب خریداری کند تا با این کار بتوانید تصویر بهتری در دوربین های مداربسته دریافت کنید.

3- دوربین را در برابر نورهای شدید قرار ندهید:

اشتباهی که خیلی ها هنگام نصب دوربین مداربسته انجام می دهند، این است که نورهای روز و شب را در نظر نمی گیرند و این موضوع باعث می شود که دوربین مداربسته را در جای مناسبی نصب نکنند.

لنز دوربین مداربسته به نور شدید حساس است و وجود منبع نور شدید مانند خورشید یا چراغ در روز و شب، می تواند در داشتن فیلم های با کیفیت اختلال ایجاد کند.

به همین خاطر باید توجه کنید که دوربین مداربسته شما در مجاورت یک منبع نور شدید قرار نداشته باشد تا نور به لنز آن تابیده نشود و دید دوربین را کور نکند.

بررسی دوربین مداربسته
قسمتهای مختلف دوربین مداربسته را بررسی کنید

4- فیلتر نور مادون قرمز را بررسی کنید:

فیلتر نور مادون قرمز دوربین مداربسته یا IR-CUT یک فیلتر است که مانع رسیدن نور مادون قرمز و برخورد آن با لنز دوربین می شود. اگر این فیلتر به خوبی کار نکند، مانند مورد قبلی می تواند در کارکرد مناسب دوربین اختلال ایجاد کرده و باعث شود دید در شب دوربین مداربسته شما به خوبی کار نکند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر دوربین هم ارائه میده؟

به همین خاطر نیاز است که این موضوع را در دوربین مداربسته خودتان بررسی کنید تا بتوانید آن را به درستی تنظیم کرده و مشکل دید در شب دوربین مداربسته را حل کنید. اگر هم خودتان تخصص کافی در این زمینه ندارید، بهتر است از یک فرد متخصص و باتجربه در زمینه نصب انواع دوربین مداربسته برای این کار استفاده کنید.

5- نور مادون قرمز را خاموش کنید:

برخی از دوربین های مداربسته به صورتی طراحی می شوند که نور مادون قرمز آنها خیلی نزدیک به لنز قرار دارد و این موضوع باعث می شود به هرحال در کارکرد دید در شب دوربین اختلال ایجاد شود.

اگر تنظیم دید در شب دوربین مداربسته به خوبی انجام نشده باشد، قطعا شما نمی توانید در این حالت تصویر مناسبی داشته باشید و دید در شب دوربین های مداربسته شما مشکل خواهد داشت.

به همین خاطر بد نیست یکبار مادون قرمز دوربین مداربسته را خاموش کنید و در این حالت امکان دید در شب را بررسی کنید تا ببینید مشکل دید در شب دوربین مداربسته حل می شود یا خیر.

6- قویترین دوربین مداربسته دید در شب را انتخاب کنید:

اگر واقعا امنیت مکانی که میخواهید در آن دوربین مداربسته نصب کنید برایتان اهمیت دارد، حتما از قویترین دوربین مداربسته دید در شب در آنجا استفاده کنید.

گاهی اوقات ممکن است به خاطر کمی هزینه کمتر، شما دوربین های مداربسته مدل پایین را خریداری کنید و این موضوع اگرچه در هزینه های شما صرفه جویی می کند، اما می تواند باعث کاهش امنیت محیط در شب شود. به همین خاطر توصیه می کنیم از دوربین های مداربسته دید در شب دام که جدیدترین مدل های موجود هستند استفاده کنید.

دوربین مداربسته دید در شب در حالت عادی، به این صورت طراحی می شود که لنز در وسط قرار دارد و دور آن چندین چراغ ال ای دی و یا مادون قرمز تعبیه می شود و به این روش می تواند تصویر را ثبت کند. این نوع طراحی گاهی اوقات ممکن است باعث ایجاد اختلال در کارکرد دوربین شود و نور مادون قرمز را به لنز منتقل کند.

اما دوربین های دید در شب دام به این صورت طراحی می شوند که چراغ ال ای دی یا مادون قرمز در یک حفره جداگانه و با فاصله از لنز دوربین قرار می گیرد و این موضوع باعث می شود که تداخلی با لنز نداشته باشد و نور بهتری را منتقل کند و در نتیجه کارآیی دوربین دید در شب افزایش یابد.

لنز و شیشه دوربین امنیتی
اهمیت تمیزی لنز و شیشه دوربین مداربسته

7- لنز و شیشه دوربین را تمیز کنید:

گاهی اوقات ممکن است به خاطر تمیز نبودن لنز دوربین و یا شیشه محافظ آن، در دید در شب دوربین مداربسته اختلال ایجاد شود. در این حالت شما می توانید با یک نظافت ساده مشکل را حل کنید و دید در شب دوربین خودتان را بهبود دهید.

بد نیست هر چند وقت یکبار لنز و شیشه محافظ دوربین مداربسته را تمیز کنید تا گرد و غبار آن از بین برود و بتوانید تصویر بهتری را دریافت کنید.

8- نصب دوربین در پشت پنجره ممنوع!

گاهی اوقات دیده می شود که افرادی دوربین مداربسته را برای اینکه در دسترس نباشد، پشت پنجره نصب می کنند و آن را روی فضای خاصی تنظیم می کنند. این موضوع باعث می شود در طول روز تصویر خوبی دریافت کنید اما در شب وقتی نور مادون قرمز دوربین فعال می شود، به شیشه پنجره خورده و به لنز بازتاب داده می شود و این موضوع باعث می شود نتوانید تصویر مناسبی را دریافت کنید. پس از انجام این کار شدیدا دوری کنید و نصب دوربین مداربسته را در پشت پنجره انجام ندهید.

9- تنظیمات دید در شب دوربین مداربسته را بررسی کنید:

نصب دوربین مداربسته دید در شب، علاوه بر اینکه باید در مکان مناسبی انجام شود، باید با تنظیمات مناسبی هم همراه باشد. نصاب دوربین مداربسته شما باید بعد از نصب، به خوبی دوربین مداربسته را تنظیم کند و تنظیمات دید در شب دوربین را انجام دهد تا شما بتوانید بهترین کیفیت تصویر ممکن را دریافت کنید. اگر تنظیمات دید در شب دوربین به خوبی انجام نشود و نور آن تنظیم نشود، قطعا نمی توانید تصویر خوب و با کیفیتی دریافت کنید و این موضوع در عملکرد دوربین شما اختلال ایجاد می کند.

نصب و تعمیر دوربین با هوم سرویز
نصب انواع دوربین مداربسته با هوم سرویز

در این مقاله در مورد دید در شب دوربین مداربسته صحبت کردیم و گفتیم که چطور دوربین های مداربسته خودتان را نصب کنید که بتوانید به خوبی از دید در شب دوربین مداربسته استفاده کنید. همچنین در ادامه گفتیم که چه روش هایی برای حل مشکل دید در شب دوربین مداربسته وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها، مشکل دوربین خودتان را حل کنید و در شب ها هم تصویر با کیفیتی دریافت کنید.

نصب و تعمیر دوربین مداربسته شما با هوم سرویز

اگر در شب تصویر دوربین مداربسته شما ضعیف است، می توانید روش های گفته شده در این مقاله را انجام دهید تا مشکل را حل کنید و اگر هم خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید، می توانید از خدمات نصب دوربین مداربسته و تعمیر دوربین مداربسته هوم سرویز استفاده کنید تا در سریعترین زمان ممکن، امنیت را به منزل و شرکت خودتان بیاورید.

قیمت نصب دوربین مدار بسته
قیمت تعمیر دوربین مدار بسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا