لوله کشی و تاسیسات

آیا در فصل تابستان بستن شیر رادیاتور پکیج ضروری است؟

در فصل های گرم سال مانند بهار و تابستان، دیگر از رادیاتورها استفاده نمی کنیم چون نیازی به گرما نداریم. یکی از سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید، این است که آیا در فصل تابستان بستن شیر رادیاتور پکیج ضروری است؟ اگر بخواهیم به صورت کوتاه و مختصر پاسخ بدهیم، باید بگوییم که ضروری نیست این کار را انجام دهید. اما در این مقاله می خواهیم به صورت مفصل توضیح دهیم که بستن شیر رادیاتور در تابستان ضروری است یا خیر و دقیقا باید چه کاری با آن انجام دهید. اگر همیشه این موضوع برایتان سوال بوده است، توصیه می کنیم حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا یکبار برای همیشه این سوال ذهنی خودتان را برطرف کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

شیر رادیاتور پکیج
آیا بستن شیر رادیاتور پکیج در فصل تابستان ضروری است؟

آیا بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان کار درستی است؟

باید بگوییم که بهتر است نه فقط در تابستان، بلکه همیشه از دستکاری زیاد شیر رادیاتور پرهیز کنید. چون این قطعه شدیدا حساس است و ممکن است با دستکاری آن، قطعه خراب شود و در آینده برایتان مشکل های جدی ایجاد کند.

به همین خاطر توصیه می کنیم از بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان خودداری کنید و به جای این کار، مواردی که در ادامه گفته می شود را انجام دهید تا مشکلی برای پکیج شما ایجاد نشود.

کارهای جایگزین بستن شیر رادیاتور پکیج در تابستان

در ادامه می خواهیم کارهایی را به شما بگوییم که با انجام آنها، می توانید در فصل تابستان از فشار زیاد به پکیج خودتان جلوگیری کنید و عمر مفید پکیج را افزایش دهید.

1- بستن شیرهای رفت و برگشت پکیج:

رادیاتورها از طریق شیرهای رفت و برگشت به پکیج متصل می شوند و از طریق این شیرها، آب در آنها جریان پیدا می کند. به همین خاطر بهتر است در فصل هایی که نیاز به رادیاتور ندارید و خانه تان به اندازه کافی گرم است، شیرهای رفت و برگشت را ببندید تا مشکلی برای رادیاتور ایجاد نشود.

شیرهای رفت و برگشت در زیر پکیج قرار دارند و باید آنها را پیدا کنید و اهرم روی هرکدام را ببندید. معمولا شیلنگ های ورودی به پکیج از سمت راست، شامل شیلنگ آب گرم، شیلنگ آب سرد و دو شیلنگ رفت و برگشت به رادیاتور ها هستند. شیرهای آب سرد و گرم نیازی به بستن ندارند چون در اینصورت نمی توانید از آب گرم در حمام و جاهای دیگر استفاده کنید، تنها کافیست شیرهای رفت و برگشت رادیاتور را ببندید تا آسیبی به رادیاتورها نرسد. نحوه تشخیص شیر رفت و برگشت پکیج ایران رادیاتور و شیرهای رفت و برگشت پکیج بوتان هم به همین شکل است و معمولا این استاندارد در پکیج های مختلف رعایت می شود.

پکیج
قرار دادن پکیج در حالت تابستان

2- قراردادن پکیج روی حالت تابستان:

پکیج های جدید معمولا یک دکمه دارند که از طریق آن می توانید فصل را تعیین کنید. در حالت زمستان پکیج رادیاتورها را فعال می کند و به گرم شدن خانه کمک می کند اما در فصل تابستان، نیازی به گرم کردن نیست و پکیج فقط وظیفه آبگرمکن را انجام می دهد.

اگر پکیج شما چنین حالتی را دارد، باید آن را روی حالت تابستان قرار دهید تا دیگر رادیاتورها فعال نباشند و به پکیج فشاری وارد نشود. اگر پکیج شما این قابلیت را ندارد، با استفاده از دکمه ای که روی آن علامت رادیاتور کشیده شده است، می توانید رادیاتورها را خاموش کنید تا فعال نباشند.

اگر به این کارها وارد نیستید و حس می کنید ممکن است مشکلی در پکیج ایجاد شود، حتما از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید تا در تنظیم و بستن شیر رادیاتور به شما کمک کند.

دلیل گرم شدن رادیاتور پکیج در تابستان چیست؟

با انجام کارهای بالا، باز هم ممکن است با این مشکل مواجه شوید که رادیاتور شما گرم شود.

در ادامه دلایل این موضوع را می گوییم و همچنین به این اشاره می کنیم که چطور می توانید این مشکل را حل کنید:

1- خرابی شیر موتوری:

شیر موتوری یکی از قطعات مهم پکیج است که کار مدیریت آب گرم را بر عهده دارد. وقتی شما شیر آب را باز می کنید، این شیر وظیفه هدایت آب گرم را به شیرها دارد و به خوبی این کار را انجام می دهد. حالا اگر این شیر سوخته باشد یا خراب شده باشد، ممکن است آب گرم به سمت شوفاژها هدایت شود و با گرمی رادیاتور در تابستان مواجه شوید. برای حل این مشکل می توانید از یک تعمیرکار پکیج دیواری بخواهید شیر موتوری پکیج شما را بررسی کند تا در صورت نیاز، آن را تعمیر و یا تعویض کند و مشکل شما حل شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

2- خرابی اورینگ های فنر سوپاپ:

سوپاپ وظیفه هدایت آب گرم و گرمایش را بر عهده دارد و زمانی که نیاز به سیستم گرمایشی پکیج نداشته باشید، این کار توسط سوپاپ مدیریت می شود. حالا اگر اورینگ یا واشر سوپاپ پکیج دارای مشکل باشد و آب آن نشست کند، ممکن است آب گرم به رادیاتورها وارد شده و در رادیاتور گرما حس کنید. برای حل این مشکل باید از یک تعمیرکار پکیج بخواهید این موضوع را بررسی کند و در صورت نیاز اورینگ های فنر سوپاپ را تعویض کند تا دیگر نشستی آب از این قسمت باعث گرم شدن رادیاتورها نشود.

3- خرابی برد کنترل:

برد کنترل قطعه ای در پکیج است که وظیفه مدیریت بخش های مختلف پکیج را برعهده دارد و روی آن قطعات الکترونیکی مختلفی نصب شده اند. حالا اگر این قطعه در پکیج دارای مشکل باشد، نمی تواند به درستی مدیریت عملکردها را انجام دهد و ممکن است در کارکرد پکیج اختلال ایجاد کند. مثلا وقتی شما پکیج را روی حالت تابستان قرار می دهید، ممکن است برد کنترل نتواند این موضوع را به خوبی مدیریت کند و همچنان گرم شدن رادیاتورها ادامه پیدا کند.

برای اینکه این مشکل را حل کنید، بهتر است از یک تعمیرکار پکیج بخواهید پکیج شما را چک کند و در صورتی که برد کنترل با مشکل همراه است و نیاز به تعویض قطعات یا تعمیر دارد، این کار را برایتان انجام دهد تا از گرم شدن رادیاتور در تابستان خلاص شوید.

4- خرابی بای پس پکیج:

بای پس قطعه ای در پکیج است که وظیفه محافظت از پمپ را بر عهده دارد. زمانی که آب در لوله ها به اندازه کافی وجود نداشته باشد، این قطعه کاری می کند که به پمپ پکیج فشار وارد نشود و پمپ نسوزد. حالا اگر این قطعه خراب شود، ممکن است آب به صورت مستقیم در لوله ها جاری شود و شاهد گرم شدن رادیاتور در تابستان باشید. برای حل این مشکل باید از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید تا این قطعه را برایتان تعویض کند و مشکل گرم شدن رادیاتورها را حل کند.

رفع نشتی شیر رادیاتور پکیج
رفع نشتی شیر رادیاتور پکیج

رفع نشتی شیر رادیاتور پکیج

اگر تا به حال بستن شیر رادیاتور در تابستان را انجام می دادید، ممکن است شیرهای رادیاتور دچار مشکل شده باشند و نشتی داشته باشند. در این حالت نیاز است که طبق مواردی که در ادامه می گوییم عمل کنید تا بتوانید این نشتی را حل کنید. البته بعد از این که این کارها را انجام دادید، از بستن شیر رادیاتور به صورت مکرر خودداری کنید و این کار را دیگر انجام ندهید.

1.    محل نشتی دقیق را پیدا کنید

ابتدا محل نشتی آب را به صورت کامل خشک کنید و بعد ببینید نشتی دقیقا از کجاست. گاهی اوقات ممکن است نشتی به خاطر ترک خوردن شیر رادیاتور باشد که در این حالت بهتر است شیر را کاملا تعویض کنید.

2.     شیر رادیاتور را باز کنید

 با یک آچار فرانسه شیر رادیاتور را باز کنید تا بتوانید مشکل نشتی آن را حل کنید. البته قبل از این کار باید شیرهای ورودی و خروجی را بسته باشید و آب رادیاتور را از پایین آن خالی کرده باشید.

3.     واشر را چک کنید

 بررسی کنید که آیا واشر موجود در شیر رادیاتور سالم است یا خیر، در صورت سالم نبودن این قطعه، آن را تعویض کنید تا از نشتی جلوگیری شود.

4.     نوار تفلن را ببندید

 نوار تفلن باعث می شود که جلوی نشتی آب گرفته شود و مانند یک عایق قدرتمند عمل می کند، به همین خاطر می توانید دور لوله لایه ای از نوار تفلن بپیچید تا از نشی احتمالی آب جلوگیری کند. البته لایه نوار تفلن را خیلی ضخیم نکنید تا مانع بسته شدن کامل لوله نشود.

5.     مهره دنباله را محکم کنید

در این قسمت مهره ای قرار دارد که به نام مهره دنباله شناخته می شود، سعی کنید این مهره را محکم کنید تا از نشتی جلوگیری کند.

6.     شیر رادیاتور را ببندید

 شیر رادیاتور را در جای خودش قرار دهید و با آچار فرانسه آن را محکم کنید. البته دقت کنید که خیلی محکم نباشد، چون در اینصورت واشر داخل ان دچار خوردگی می شود و ممکن است دوباره دچار مشکل نشتی شود.

تعمیر پکیج و شوفاژ
تعمیر پکیج و شوفاژ با هوم سرویز

در این مقاله در مورد بستن شیر رادیاتور در تابستان صحبت کردیم و گفتیم که این کار چه معایب و مزایایی دارد. همچنین در ادامه روش های جایگزین این کار را گفتیم که با رعایت آنها می توانید از سلامت پکیج خودتان در فصل تابستان مطمئن شوید. در بخش بعدی گفتیم که دلیل گرم شدن رادیاتور در فصل تابستان چیست و چطور می توانید این مشکل را حل کنید تا رادیاتورها دیگر گرم نشوند. در بخش آخر هم در مورد این صحبت کردیم که اگر شیر رادیاتور دچار نشتی شده است، چطور می توانید آن را باز کرده و نشتی شیر رادیاتور را حل کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد در مورد بستن شیر رادیاتور اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و بهتر از پکیج و رادیاتورهای خود نگهداری کنید.

بستن شیر شوفاژ و شیر پکیج رادیاتور

شما می توانید برای تعویض شیر شوفاژ و شیر پکیج رادیاتور از تیم هوم سرویز کمک بگیرید و این کار را به متخصصان حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا این کار را خیلی سریع و راحت برای شما انجام دهند.

قیمت نصب پکیج
قیمت سرویس و تعمیر پکیج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا