زیبایی

انواع مدل موی باب، ترند مدل موی کوتاه

تا به حال برایتان پیش آمده که در آینه نگاه کرده و هوس کنید موهایتان را کوتاه کنید؟ احتمالاً بعد از آن هم اینترنت را برای پیدا کردن یک مدل موی مناسب زیر و رو کرده‌اید. در این میان ممکن است به مدل‌های موی مختلفی برخورد کنید. اما بدون شک برخی مدل‌ها محبوبیت بیشتری دارند و هر سال هم طرفداران خود را غافلگیر می‌کنند. مدل موی باب یکی از مدل موهای کوتاه زیبا و جذاب و پرطرفدار است. اگر نخستین بار است که نام این مدل را می‌شنوید، پیشنهاد می‌کنیم آشنایی با انواع مدل موی باب را از دست ندهید.

کوتاهی موها با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

انواع مدل موی باب
انواع مدل موی باب

 

مدل موی باب چیست و از کجا آمده است؟

مدل باب (Bob haircut) یک نوع مدل مو است که در آن موها صاف و مستقیم از کنار چانه کوتاه می‌شود. البته این شکل، بیشتر مدل موی باب کلاسیک را تداعی می‌کند. در صورتی‌که این روزها، می‌توان انواع دیگر این مدل کوتاهی مو را هم انتخاب کرد؛ اما شاید کنجکاو باشید که بدانید این مدل موی پرطرفدار از کجا آمده است.

در حدود دویست سال پیش، یک بازیگر فرانسوی به نام «پولایر» از این مدل استفاده کرد. اگرچه تا اوایل سال‌های 1920 میلادی، مدل باب، هنوز باب نشده بود! جالب است بدانید که مدل موی پولایر چندان با انتظارات جامعه از زنان سازگار نبود. خیلی‌ها حتی لقب «زشت‌ترین زن جهان» را به او داده بودند. اما به‌ تدریج مدل باب برای موها، به نماد عصیان تبدیل شد و راه خود را در بین مردم عادی باز کرد.

انواع مدل موی باب، از کلاسیک تا فانتزی

مدل پرطرفدار باب تا به امروز راهی طولانی را طی کرده است. از فرانسه قرن نوزدهم تا بازیگران هالیوودی در دهه 70 میلادی. احتمالاً بهترین نمونه، همان شخصیت معروف «میا» (اوما ترومن) با آن موهای چتری و صافش در فیلم «پالپ فیکشن» باشد؛ اما شاید بهتر باشد کمی بیشتر درباره مدل‌های دیگر باب بدانید.

  • مدل موی باب فرانسوی؛ مدل محبوب زنان پاریس

همانطور که دیدید، باب راه خود را از فرانسه به دیگر نقاط جهان باز کرد. بنابراین آن را مدل موی کلاسیک زنان پاریسی هم می‌دانند. باب فرانسوی یک شکل از کوتاهی مو است که به‌ موازات طول چانه کوتاه می‌شود. کوتاهی قسمت بالایی مو نیز به‌ شکل چتری و تا روی خط ابرو است. به‌ همین دلیل است که مدل باب فرانسوی را مدل موی باب چتری هم می‌گویند.

  • مدل موی باب لِیِر (Layered)

مدل موی لِیر یا لایه‌ای یک مدل محبوب بین خانم‌ها است. حالا تصور کنید این مدل پرطرفدار با مدل باب ترکیب شود! باب لِیر یا لایه‌ای، یک نوع از مدل موی باب است که به‌ صورت لایه‌هایی در اندازه‌های مختلف کوتاه می‌شود. در واقع اضافه شدن لایه‌ها، بافت، حرکت و جلوه زیباتری به موها می‌دهد. اگر موهای نازک و کم‌پشت دارید، باب لایه‌ای برایتان مناسب است.

  • مدل موی باب نامتقارن، شیک و خاص

این مدل با ظاهر متفاوت خود می‌تواند مدل موی باب باشد. در این مدل، طول جلوی موها با هم یکسان نیست. یعنی یک طرف از طرف دیگر بلندتر است. اگر می‌خواهید کمی تنوع به مدل موی همیشگی‌تان اضافه کنید، بد نیست باب نامتقارن را امتحان کنید. این مدل موی کوتاه برای خانمهای جوان بسیار جذاب است.

  • مدل موی باب پیکسی، محبوب نوجوان‌ها

این مدل مو بدون شک برای دختر خانم‌های اهل مد، گزینه جذاب و ایده‌آلی است. مدل باب پیکسی، در حقیقت یک مدل موی زنانه کوتاه است که طول آن بین پیکسی و باب (طول گوش و طول گردن) متغیر است. اگر صورت بیضی، گرد یا قلبی شکل دارید، این مدل باب به چهره شما زیبایی بیشتری می‌بخشد.

مدل موی باب پیکسی و فانتزی
مدل موی باب پیکسی و فانتزی
  • مدل موی باب برای موهای فر، زیبایی متفاوت صورت شما

اگر فکر می‌کنید با داشتن موهای فر یا مجعد نمی‌توانید مدل باب را امتحان کنید، سخت در اشتباه هستید! موهای موج‌دار وقتی به شکل باب کوتاه شوند، فوق‌العاده خواهند شد. حالا تصور کنید چند تار موی خود را هم به رنگ کاراملی هایلایت کنید. احتمالاً از دیدن چهره خود در آینه هرگز سیر نمی‌شوید!

مدل مو باب برای موهای مجعد
مدل مو باب برای موهای حالت دار
  • مدل موی باب وارونه برای هر بافت مو

مدل باب وارونه یک نوع کوتاهی مو است که در آن، موها از عقب کوتاه‌تر و از جلو کمی بلندتر هستند. طول لایه های کوتاه و متراکم موهای پشت سر با نزدیک شدن به صورت بلندتر می‌شوند. البته این نکته را هم باید اضافه کنیم که این مدل باب برای موهای متوسط و بلند هم مناسب است. اگر تار موهای نازکی دارید، می‌توانید از آرایشگر بخواهید با خرد کردن لایه‌ها، جلوه زیبایی به آنها ببخشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کوتاهی موی بانوان هم ارائه میده؟
  • مدل موی باب برای موهای بلند

برای خانم‌هایی که موهای بلند دارند، خداحافظی از آنها کار سختی است! اما مدل موی باب آنقدر متنوع است که حتی موهای بلند هم از آن بی‌نصیب نمی‌مانند. به مدل مو باب بلند، لاب گفته می‌شود که ترکیبی از long و bob است! در این نوع، موها درست به اندازه شانه یا کمی پایین‌تر از آن کوتاه می‌شوند. اگرچه لاب مدل‌های بیشماری دارد که یکی از شیک‌ترین آنها، مدل پریشان یا shaggy است.

کدام مدل موی باب به فرم صورت شما می‌آید؟

بدون شک تغییر مدل مو می‌تواند روحیه شما را تغییر دهد. اما اگر مدلی را انتخاب کنید که به صورتتان نیاید، شاید نتیجه معکوس حاصل شود! پس بهترین کار این است که فرم صورت خود را شناخته و بر همان اساس، مدل دلخواه‌تان را برگزینید. در اینجا شما را با اشکال مختلف صورت و مدل‎های مو متناسب با آنها آشنا می‌کنیم.

فرم صورت قلبی

خیلی ساده است؛ فرم صورت قبلی درست شبیه قلب است! پیشانی و گونه‌های پهن با چانه نوک تیز. اگر با دنیای بازیگران هالیوود آشنا هستید، می‌توانید گوینت پالترو را در ذهن مجسم کنید. اگر صورت شما هم به شکل قلب است، مدل‌های لاب و باب لایه‌ای را امتحان کنید.

فرم صورت گلابی

این شکل صورت یعنی خطوط فک از خط‌های رویش مو پهن‌تر هستند. افراد با این فرم صورت، چهره‌ای دوست‌ داشتنی دارند، اما پیدا کردن مدل موی مناسب برای آنها کمی سخت است. برای صورت‌های گلابی شکل، مدل باب کوتاه (ترجیحاً بالای گوش) و باب کلاسیک، جلوه بهتری دارند.

فرم صورت کشیده

این شکل صورت بیشتر از آنکه پهن باشد، کشیده است و نیمه پایین آن فرمی مردانه دارد. مثلاً در بین بازیگران هالیوودی، هیلاری سوانک صورتی کشیده دارد. اگر فرم صورت شما هم کشیده است، می‌توانید موهای خود را تا روی چانه کوتاه کنید. چرا که این مدل باب پهنای صورتتان را بیشتر نشان می‌دهد.

بهترین مدل موی باب برای فرم های مختلف صورت
بهترین مدل موی باب برای مدل صورت شما

 

فرم صورت مربعی

اگر زاویه فک شما تیز و عرض پیشانی، فک و استخوان گونه‌‌‌هایتان یکسان است؛ یعنی فرم صورت‌ شما مربعی است. برای درک بهتر این فرم، چهره آنجلینا جولی را به ذهن بیاورید. ایده‌آل‌ترین مدل مو برای این شکل صورت، مدل باب نامتقارن و نیز باب‌زاویه دار است.

فرم صورت گرد

ویژگی‌های این فرم چهره چیست؟ در مدل صورت گرد، درازا و پهنای صورت با هم برابر و گونه‌ها نیز پُر و پهن هستند. در واقع صورت گرد، یک صورت کاملاً متقارن است. اگر شکل صورت شما هم گرد است، بد نیست مدل باب زاویه‌دار و باب موج‌دار (برای موهای فر و مجعد) را تست کنید.

فرم صورت بیضی

فرم بیضی یعنی پیشانی نسبتاً پهن‌تر از خط فک است و استخوان‌های گونه عریض‌ترین قسمت صورت هستند. مناسب‌ترین مدل موی باب برای این شکل، مدل باب وارونه و نیز پیکسی است. با مدل باب وارونه و مدل پیکسلی، زیبایی شما چندین برابر می شود.

در این مطلب شما را با چند مدل موی باب آشنا کردیم. همچنین اطلاعاتی درباره اینکه کدام مدل به فرم صورت شما بیشتر می‌آید؛ در اختیارتان قرار دادیم. آرایشگران حرفه ای می‌توانند این مدل محبوب را به شکل‌های جذاب و زیبایی روی موهای شما پیاده کنند. پس بهتر است فر کردن موها و کوتاهی موها را به آرایشگران حرفه ای و متخصص بسپارید تا از نتیجه کار راضی باشید و موهای شما به بهترین شکل ممکن کوتاه شود.

شما می‌توانید مقالات دیگری را هم در حوزه زیبایی و مد در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مطالعه کنید. این مقالات به شما کمک می کنند تا زیباتر و جذاب تر شوید و ظاهر شیک تری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا