لوازم خانگی

آشنایی با روش‌های موثر جرم‌گیری اتو بخار

همانند تمامی وسایل، اتو بخار نیز به‌ مرور زمان کثیف شده و به تمیزی نیاز دارد. همچنین بخار آب موجود در اتوبخار باعث می‌شود که پس از چندین بار استفاده، جرم و رسوب، داخل آن، انباشته شود. در واقع، خروج آب از سوراخ‌های موجود در کف اتوبخار باعث می‌شود که این سوراخ‌ها دچار رسوب شده و در این‌صورت فرآیند اتو کردن و صاف کردن لباس‌ها با مشکل مواجه خواهد شد. به‌ همین دلیل استفاده از روش‌هایی برای جرم گیری اتو بخار بسیار ضرورت دارد. در این مقاله، یک‌ سری روش‌های موثر جرم گیری اتو بخار معرفی شده اند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید به‌ سادگی و در کمترین زمان ممکن، اتو بخار خود را جرم‌ گیری کرده و از آن با عملکرد و دوام بهتری استفاده کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

نحوه ایجاد جرم و رسوب در اتو بخار

برای اینکه لباس‌ها سریع‌تر و به‌ سادگی صاف شوند و برای مدت طولانی‌تری صاف بمانند، غالبا استفاده از اتو بخار توصیه می‌شود. در این‌ صورت، شما باید داخل مخزن این اتوها را از آب پرکرده و سپس از آن‌ها استفاده کنید. با این شرایط، مواد معدنی و سختی که در آب وجود دارند به‌ مرور زمان درون مخزن اتوبخار انباشته شده و در کنار آن باعث می‌شوند که حفره‌های کف اتو نیز بسته شود. این مسئله باعث می‌شود که فرآیند اتوکشی و صاف کردن لباس‌ها نیز با مشکل مواجه شود. به‌ همین دلیل برای تسریع روند اتوکشی و صاف کردن راحت‌تر و بهتر لباس‌ها، تمیز کردن رسوب و جرم گیری اتو بخاربسیار اهمیت دارد.

جرم گیری اتو بخار
روشهای عالی برای جرم گیری اتو بخار

تاثیر جرم‌ گیری اتو بخار در عملکرد آن

شاید جالب باشد بدانید که اتوبخار علاوه‌ بر اینکه چروک لباس‌های مختلف را از بین می‌برد، با قرار دادن آن‌ها در معرض گرما و بخار باعث می‌شود که لباس‌ها ضدعفونی شوند. در این‌ صورت، اگر شما اتوبخار خود را به‌ طور منظم تمیز نکنید یا هر چند مدت یکبار آن را جرم‌ گیری نکنید، با چندبار استفاده روی اتوبخار لکه و جرم‌های سختی ایجاد می‌شود که این عوامل روی لباس نیز سرایت کرده و باعث ایجاد لکه و آلودگی روی لباس می‌شوند. به‌ همین دلیل، توصیه می‌شود، به تمیزی اتو بخار خود اهمیت داده و هرچند مدت یک بار آن را جرم‌گیری کنید.

علاوه‌ بر آن، در صورتی‌ که جرم‌گیری اتوبخار به‌ موقع انجام نشود، ممکن است مشکلاتی مانند بخار نکردن اتوبخار و عملکرد نامناسب این دستگاه ایجاد شود. در واقع، جرم گیری اتو بخار در جلوگیری از ایجاد رسوب و در نتیجه آن در استفاده بهینه و طولانی‌ مدت از دستگاه بسیار اهمیت دارد. همچنین، جرم گیری اتو بخار در کنار عملکرد مناسب این دستگاه باعث بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز خواهد بود.

روش رسوب زدایی از اتو بخار
روش های رسوب زدایی از اتو بخار

آشنایی با روش‌ های موثر جرم گیری اتو بخار

همانطور که گفته شد، جرم گیری اتو بخار روی عملکرد صحیح و مناسب آن بسیار تاثیرگذار است. در این میان، روش‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای جرم گیری و رفع رسوبات اتوبخار خود استفاده کنید. در واقع، با استفاده از این روش‌ها نیاز نیست که از مواد شوینده شیمیایی قوی استفاده کرده و از تاثیر آن روی دستگاه اتو بخار خود نگران باشید. تنها کافی است استفاده از روش‌های ساده و خانگی زیر را امتحان کنید:

1.      استفاده از سرکه برای جرم‌ گیری و رفع رسوبات اتوبخار

یکی از روش‌های طبیعی و مطمئن که برای ضدعفونی کردن و تمیز کردن وسایل توسط اکثر مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از سرکه است. برای استفاده از سرکه در جرم گیری اتو بخار ابتدا باید مطمئن شوید که دستگاه به‌ طور کامل خنک است و باید آن را از برق بکشید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

·در صورتی‌ که در حفره‌های اتوبخار شما یک‌ سری تکه‌ های سفید دیده می‌شود، نشانه وجود رسوبات درون حفره‌ها است که برای پاک کردن آن‌ها می‌توانید از خلال دندان یا گوش پاک‌کن استفاده کنید. برای این منظور یک خلال دندان را برداشته و رسوبات درون حفره‌ها را تاجای ممکن پاک کنید. با این روش تمیز کردن کف اتو بهتر و موثرتر انجام می‌شود. در این میان، توجه داشته باشید که برای از بین بردن و جدا کردن رسوبات موجود در روی کف یا حفره‌های کف اتوبخار نباید از فلزات نوک تیز استفاده کنید؛ زیرا غالبا استفاده از این ابزار باعث می‌شود که سطح کف اتوی شما خراب و خراشیده شود.

· مقدار مناسبی سرکه سفید را با مقداری آب مقطر مخلوط کنید. سپس این محلول را درون مخزن اتوبخار ریخته و حدود یک سوم مخزن را با استفاده از این محلول پر کنید. اگرچه در صورتی‌ که برای مدت زیادی اتو بخار خود را تمیز نکرده‌اید و فکر می کنید که رسوب زیادی درون اتوبخار شما وجود دارد، می‌توانید از مقدار بیشتری سرکه استفاده کنید.

· در این مرحله، باید اتو را روشن کرده و آن را گرم کنید.

· اتوبخار خود را روی قابلیت بخار تنظیم کرده و در صورت داشتن قابلیت درجه گرما، آن را در حالت متوسط رو به بالا قرار دهید. پس از آن به مدت چند دقیقه صبر کنید تا اتوی شما گرم شود. گرم کردن اتو در این مرحله باعث می‌شود که رسوبات درون آن خیس خورده و راحت‌تر از بین بروند.

· سپس یک حوله یا پارچه تمیز را روی میز اتو پهن کرده و اتو را روی آن قرار دهید.

· پس از آن، درجه بخار اتو را روی حالت حداکثر قرار داده و دکمه بخار را فشار دهید. دکمه بخار اتوی خود را برای حداقل مدت 20 تا 30 ثانیه نگه دارید تا محلول سرکه روی رسوبات و جرم‌های موجود درون اتوبخار اثر کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر اتو هم ارائه میده؟

· برای تاثیرگذاری بهتر و موثرتر مرحله قبل را حداقل 7 بار تکرار کنید.

· در صورتی‌ که مراحل بالا را به‌ درستی انجام داده باشید، اکنون می‌توانید جرم‌ها و املاحی که رسوب‌زدایی شده‌اند را درون مخزن اتوبخار خود مشاهده کنید.

· در این مرحله، شما باید مجددا اتوبخار خود را از برق بکشید و اجازه دهید خنک شود.

· سپس مخزن آب اتو را خارج کرده و باقی‌ مانده آب و سرکه و مخلوط املاح و مواد معدنی که رسوب‌زدایی شده‌اند را از درون مخزن خارج کنید.

· مجددا مخزن اتوبخار خود را از آب پر کنید و آن را روی حالت بخار روشن کنید تا اثرات سرکه از بین برود.

همچنین، اگر هنوز درون اتوبخار شما رسوب و جرم وجود داشته باشد، می‌توانید مجددا مخزن اتوبخار خود را با آب پر کرده و آن را روشن کنید. سپس دکمه بخار را نگه داشته و این فرآیند را تا زمانی تکرار کنید که مطمئن باشید که رسوبات موجود و اثرات سرکه به‌ طور کامل از بین رفته و اتوبخار شما کاملا تمیز و شسته شده است.

جرمگیری اتو با استفاده از جوش شیرین
جرمگیری اتو با استفاده از جوش شیرین

2.      استفاده از ترکیب آب و جوش‌شیرین برای جرم‌گیری و رفع رسوبات اتوبخار

برای استفاده از این روش نیز کافی است در ابتدا اتوی خود را خاموش کرده و اجازه دهید کاملا خنک شود. سپس مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

· همانند روش قبلی با استفاده از یک گوش پاک‌کن یا خلال دندان، تکه‌های سفید و رسوبات موجود روی کف یا حفره‌های کف اتو را تمیز کنید. با این کار محلول روی سطح اتو نفوذ کرده و بهتر آن را تمیز می‌کند.

· مقدار یک قاشق غذاخوری آب را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید. ترکیبی که از این روش به‌ دست می‌آید، یک ترکیب با غلظت مناسب است که از روی سطح اتو پایین نمی‌ریزد. شما می‌توانید برای تهیه این ترکیب از سرکه، آب تصفیه شده یا آب مقطر نیز استفاده کنید تا نتیحه بهتری داشته باشید.

· سپس آن قسمت از اتوی خود را که دچار رسوب یا کثیفی شده است را مدنظر قرار داده و این ترکیب را روی آن قسمت بکشید. البته در صورت تمایل می‌توانید از این ترکیب روی تمای سطح اتوی خود نیز استفاده کنید.

· با استفاده از یک دستمال لطیف، به‌ صورت دورانی کف اتوی خود را تمیز کنید. در صورتی‌ که شدت آلودگی کف اتو زیاد باشد می‌توانید با فشار بیشتری این کار را انجام داده و تمامی جرم‌های موجود روی کف اتو را پاک کنید. توجه داشته باشید که در این مرحله نباید از سیم ظرفشویی یا پارچه‌های زبر استفاده کنید.

· سپس یک پارچه تمیز و لطیف دیگر برداشته و کمی آن را با آب مرطوب کنید.

· پارچه را به‌ صورت دورانی به کف اتو بکشید و به آرامی آن را تمیز و پاک کنید. این عمل را باید تا جایی تکرار کنید که هیچ اثری از لکه و کثیفی و یا باقی‌مانده‌های جوش‌شیرین روی اتو باقی نماند.

شما از این روش نیز می‌توانید برای تمیز کردن کف اتوبخار و از بین بردن جرم و رسوبات موجود روی آن یا حتی برای تمیز کردن پارچه‌های چسبیده‌ شده به اتو و لکه‌های سوختگی استفاده کنید.

استفاده از محلول سرکه و نمک برای جرمگیری
برای جرمگیری اتو از محلول سرکه و نمک استفاده کنید

3.      استفاده از محلول سرکه و نمک برای جرم‌گیری و رفع رسوبات اتوبخار

از دیگر روش‌های موثر جرم‌گیری اتوبخار می‌توان به استفاده از محلول سرکه و نمک اشاره کرد. برای استفاده از این روش نیز بدیهی است که ابتدا باید مطمئن شوید اتوبخار شما کاملا خنک بوده و سپس باید مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر اتو هم ارائه میده؟

· دو فنجان سرکه سفید را با یک فنجان نمک مخلوط کرده و این ترکیب را روی حرارت ملایم قرار دهید.

· ترکیب سرکه و نمک را روی حرارت ملایم هم بزنید؛ تا زمانی‌ که نمک کاملا درون سرکه حل شود. اما در این میان توجه داشته باشید که سرکه نباید به درجه جوش برسد.

·پس از حل شدن کامل نمک، کمی صبر کنید تا محلول خنک شود.

· یک دستمال لطیف و تمیز را به این محلول آغشته کرده و آن را روی سطح زیرین اتوی خود بکشید. در این مرحله، می‌توانید از برس‌های مویی نرم نیز استفاده کنید. اما استفاده از سیم ظرفشویی و یا برس‌ها و پارچه‌های زبر توصیه نمی‌شود؛ زیرا همانطور که گفته شد استفاده از آن‌ها به کف اتوی شما آسیب وارد می‌کند.

· پس از تمیز کردن کف اتوبخار از جرم‌ها و رسوبات موجود با استفاده از این محلول، یک دستمال تمیز دیگر برداشته، آن را کمی مرطوب کرده و سطح کف اتو را با آن تمیز کنید. برای این منظور می‌توانید دستمال را به کمی سرکه سفید نیز آغشته کنید و تمامی باقی‌مانده‌های محلول را به‌ طور کامل از بین ببرید.

در نهایت، باید اتو را روشن کرده و آن را روی یک پارچه بکشید تا تمام باقی‌مانده‌های روی کف اتو از بین برود و سطح اتوی شما کاملا جرم‌گیری و تمیز شود.

 از آنجایی که رسوب زدایی بخار شو اهمیت زیادی دارد، شما می توانید این کار را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا دستگاه بخار شوی شما به خوبی تمیز شود.

رسوب زدایی و تعمیر اتو
رسوب زدایی و تعمیر اتوبخار شما با هوم سرویز

در این مقاله، روش‌های موثر برای جرم گیری اتو بخار به شما معرفی شدند. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، تمیزکردن و جرم‌گیری اتوبخار هر چندمدت یک بار، ضرورت داشته و بسیار اهمیت دارد. شما با استفاده از این روش‌ها می‌توانید کاملا از جرم‌گیری اتوبخار خود مطمئن باشید و شاهد عملکرد عالی دستگاه اتو بخار خود باشید. به علاوه لباس های شما بهتر تمیز و صاف می شوند. با درست انجام دادن این روشها، عمر و دوام اتوبخار شما نیز بیشتر می شود.

تعمیر و سرویس اتو و اتوبخار شما با هوم سرویز

بسیاری از اوقات، شما نمی توانید خودتان دستگاه اتوبخار را به خوبی جرمگیری و تمیز کنید. در چنین شرایطی بهتر است از افراد متخصص برای تعمیر و سرویس اتوی خود کمک بگیرید. شما می توانید تعمیر اتو بخار خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا