بنایی و دکوراسیون

با انواع شیشه های موجود در بازار برای شیشه بری و آینه کاری آشنا شوید

شیشه بری یکی از رشته های شغلی بسیار پرطرفدار است که از قدیم رایج بوده است و در گذر زمان، شاهد رشد آن بوده ایم. از ساختن جام های شیشه ای قدیمی گرفته تا برش نصب شیشه سکوریت و شیشه های پیشرفته تر که در صنعت های مختلف کاربرد دارند، همه و همه جزو شیشه بری محسوب می شوند. در این مقاله می خواهیم در مورد انواع شیشه های موجود در بازار صحبت کنیم و بگوییم که چرا نصب شیشه سکوریت توانسته در این میان، جزو یکی از شیشه های با امنیت بالا حساب شود و در خیلی از مغازه ها و فروشگاه ها جای خود را باز کرده است.

اگر می خواهید برای مغازه خودتان نصب شیشه سکوریت انجام دهید و دوست دارید در مورد این شیشه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

انواع شیشه و کاربرد آنها

در ادامه می خواهیم در مورد انواع شیشه های موجود در بازار و کاربرد آنها صحبت کنیم تا با هرکدام بیشتر آشنا شوید و تفاوت آنها را متوجه شوید تا بیشتر با نصب شیشه سکوریت آشنایی پیدا کنید.

1- شیشه فلوت:

شیشه فلوت، نوعی شیشه خام است که معمولا از آن در ساخت شیشه پنجره استفاده می شود و احتمالا همه ما آن را دیده ایم. شیشه فلوت را می توان با قرار دادن در شرایط های حرارتی مختلف و کمی تغییر در ساختار، به شیشه های دیگری تبدیل کرد. مثلا با قرار دادن این نوع شیشه در حرارت و انجام عملیاتی روی آن، می توان شیشه سکوریت به دست آورد که در صنعت برش و نصب شیشه سکوریت کاربرد دارد.

شیشه نسوز
شیشه پیرکس یا نسوز

2- شیشه پیرکس یا نسوز:

احتمالا در خانه خودتان شیشه های پیرکس را دیده اید که حالت نسوز دارند و در برابر حرارت و گرما مقاومت هستند. این نوع شیشه ها معمولا برای ساخت ظروف آشپزخانه، ظروف آزمایشگاهی و درب شیشه ای فر و… استفاده می شوند تا در برابر حرارت مقاومت کافی داشته باشند و مشکلی برای آنها ایجاد نشود. این نوع شیشه در برابر برخی از مواد شیمیایی هم کاملا مقاوم است و حتی در ساخت برخی از انواع شیشه پیرکس، از مواد نانو استفاده می شود. البته این نوع شیشه مقاومت مناسبی ندارد و به همین خاطر نمی توان از آن در صنعت نصب شیشه سکوریت استفاده کرد.

شیشه رنگی
شیشه رنگی

3- شیشه رنگی:

شیشه های رنگی به خاطر زیبایی خیلی بالایی که دارند و تاثیری که در آرامش روان انسان می گذارند، بسیار محبوب هستند. این شیشه ها به این صورت ساخته می شوند که در هنگام ساخت آنها، مواد شیمیایی رنگی به ترکیبشان اضافه می شود و پس از ساخت به رنگ های مختلفی در می آیند.

البته روش دیگری هم برای ساخت شیشه رنگی وجود دارد که در آن شیشه ها را می سازند و پس از ساخته شدن، آنها را داخل مواد مذاب رنگی فرو می کنند تا رنگ های مختلفی بگیرند و به شیشه رنگی تبدیل شوند. این شیشه ها بیشتر در صنعت دکوراسیون کاربرد دارند و برای آینه کاری هم از آنها استفاده می شود، اما به خاطر مقاومت پایینی که دارند، برای برش و نصب شیشه سکوریت مناسب نیستند.

شیشه دوجداره
شیشه دوجداره

4- شیشه دوجداره:

این شیشه ها که محبوبیت بسیار زیادی در ساختمان سازی و مخصوصا ساخت بیمارستان و فرودگاه دارند، به صورت چند لایه ای هستند و عایق صدا و حرارت هستند. دلیل اینکه این شیشه ها عایق صدا و حرارت هستند، این است که در ساخت آنها، از چندین لایه شیشه استفاده می شود که در فواصل مختلف از هم قرار می گیرند، فضای خالی بین این شیشه ها با استفاده از گازهایی مانند آرگون یا کریپتون پر می شود و این موضوع باعث می شود که این شیشه ها عایق حرارت و صدا باشند. البته این موضوع باعث افزایش مقاومت این نوع شیشه در برابر ضربات قوی نمی شود و به همین خاطر استفاده از آن برای نصب شیشه سکوریت مناسب نیست.

شیشه رفلکس
شیشه رفلکس

5- شیشه رفلکس:

نوع دیگری از شیشه که باز هم در ساخت شیشه پنجره کاربرد دارد، شیشه رفلکس است. این نوع شیشه می تواند نور و حرارت را بازتاب دهد و به همین خاطر به عنوان شیشه پنجره بسیار کاربرد دارد. ساخت حفاظ پنجره را به تیم هوم سرویز بسپارید.

شیشه رفلکس به این صورت عمل می کند که در طول روز، نور و… را بازتاب می دهد و هرکسی که از بیرون به آن نگاه کند، آن را حالت آینه ای می بیند و نمی تواند ببیند که پشت آن چه چیزی قرار دارد. اما در شب این عملکرد به صورت برعکس خواهد بود. یعنی اگر داخل خانه باشید، در شب شیشه را حالت آینه ای می بینید و نمی توانید بیرون را مشاهده کنید، اما افرادی که از بیرون نگاه می کنند، می توانند به صورت کامل داخل خانه را ببینند.

این نوع شیشه به خاطر بازتابی که در نور خورشید و حرارت دارد، می تواند در طول تابستان باعث شود محیط خانه کمتر گرم شود و در مصرف انرژی صرفه جویی شود. شیشه رفلکس اگرچه خاصیت جالبی دارد و برای شیشه پنجره مناسب است، اما در صنعت برش و نصب شیشه سکوریت کاربردی ندارد چون امنیت کافی در آن وجود ندارد و به راحتی قابل شکستن است.

شیشه ضدگلوله
شیشه ضد گلوله

6- شیشه ضد گلوله:

نوع دیگری از شیشه که احتمالا زیاد در مورد آن شنیده اید، شیشه ضد گلوله است. این نوع شیشه این خاصیت را دارد که اگر گلوله ای به آن شلیک شود، به جای خرد شدن و از هم پاشیدن، گلوله را متوقف می کند و از عبور آن جلوگیری می کند.

دلیل ضد گلوله بودن و خاصیت این شیشه، استفاده از چندین لایه شیشه و پلی کربنات است که باعث می شود خاصیت ضد گلوله بودن را داشته باشد. از شیشه ضد گلوله برای جاهایی استفاده می شود که حساسیت خیلی بالایی دارند، مانند اتومبیل افراد مهم، بانک ها و طلافروشی ها و… .

میدونستی که هوم سرویز، خدمات شیشه بری و آینه هم ارائه میده؟

البته شیشه ضد گلوله اگرچه امنیت خیلی بالایی دارد، اما هزینه آن بسیار بالاست و برای کارهای عادی کاربردی ندارد، به همین خاطر نمی توان از آن برای نصب شیشه سکوریت استفاده کرد.

شیشه سکوریت
شیشه سکوریت

7- شیشه سکوریت:

آخرین نوع شیشه موجود در بازار که از آن برای نصب شیشه سکوریت استفاده می شود، شیشه سکوریت یا میرال است. این نوع شیشه همان شیشه عادی است که در برابر عملیات حرارتی مختلفی قرار می گیرد تا امنیت و مقاومت آن افزایش پیدا کند.

شیشه سکوریت به این صورت ساخته می شود که شیشه های معمولی در حرارت حدود 700 درجه سانتی گراد قرار می گیرند و بعد از داغ شدن، طی عملیاتی به سرعت سرد می شوند و وارد شدن این شوک به شیشه، باعث می شود که مقاومت آن حداقل 3 تا 5 برابر شیشه های عادی باشد و به راحتی نتوان آن را شکست. همچنین مزیت دیگر شیشه سکوریت این است که در صورت شکستن، به تکه های گرد و کوچکی تبدیل می شود که برنده نیستند و به راحتی می توان آنها را جمع کرد. این موضوع باعث شده است که این نوع شیشه از امنیت بسیار خوبی برخوردار باشد و برای نصب شیشه سکوریت استفاده شود.

مزایای نصب شیشه سکوریت
مزایای نصب شیشه سکوریت

چرا نصب شیشه سکوریت برای مغازه و فروشگاه مناسب است؟

در ادامه دلایلی را بررسی می کنیم که باعث شده اند استفاده از شیشه سکوریت برای مغازه ها و فروشگاه ها بسیار مناسب باشد:

1- امنیت مناسب:

اولین موضوع مهم امنیت شیشه سکوریت است که حداقل 5 برابر شیشه های عادی است و این موضوع باعث می شود که کسی نتواند به راحتی آن را بشکند و از آن عبور کند. به همین خاطر محصولات مغازه در خطر نخواهند بود.

2- ویترین مناسب:

دومین مزیت مهم نصب شیشه سکوریت برای مغازه این است که به عنوان یک ویترین عالی عمل می کند. شیشه سکوریت کاملا شفاف است و همین موضوع باعث می شود که داخل مغازه کاملا مشخص باشد و بتوانید از آن به عنوان ویترینی برای نمایش محصولات خودتان استفاده کنید. همچنین تمیز کردن شیشه سکوریت بسیار آسان است و می توانید به راحتی آن را تمیز کنید تا دید بهتری به مشتریان شما ارائه دهد.

3- نصب راحت و آسان:

سومین مزیت شیشه سکوریت، این است که نصب شیشه سکوریت بسیار آسان است و می توانید آن را به روش های مختلفی مانند نصب شیشه سکوریت لولایی و نصب شیشه سکوریت ریلی استفاده کنید. این موضوع باعث شده است که طرفداران بسیار زیادی برای این نوع شیشه پیدا شوند.

4- امنیت در صورت شکستن:

شیشه های عادی وقتی دچار شکستگی می شوند، به تکه های ریز و درشتی تبدیل می شوند که بسیار برنده هستند و می توانند خطرات زیادی داشته باشند؛ اما مزیت مهم شیشه سکوریت این است که در صورت شکستن، به تکه های گرد کوچکی تبدیل می شود که تیز نیستند و نمی توانند آسیبی برسانند. این موضوع باعث می شود که امنیت کافی در صورت شکستن این نوع شیشه وجود داشته باشد.

در این مقاله در مورد انواع شیشه صحبت کردیم و گفتیم که هرکدام از انواع شیشه چه کاربردی دارند و تفاوت آنها با شیشه ای که در نصب شیشه سکوریت استفاده می شود چیست. همچنین در ادامه گفتیم که چرا نصب شیشه سکوریت برای مغازه و فروشگاه، بهترین انتخاب است و می تواند به جذابیت مغازه کمک بیشتری کند.

نصب انواع شیشه
نصب انواع شیشه با هوم سرویز

نصب انواع شیشه و آینه در هوم سرویز

حالا که با مزایای نصب شیشه سکوریت آشنا شده اید، می توانید این مدل شیشه را برای ویترین مغازه خودتان انتخاب کنید و نصب شیشه مغازه خود را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند.

قیمت شیشه بری و آینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا