نظافت و پذیرایی

انواع روش ها و ترفندهای کاربردی برای شستشوی کیف و کفش

نکات مهم برای شستشوی کیف و کفش را در هوم سرویز بخوانید

کیف و کفش یکی از مهمترین وسایلی هستند که در هنگام بیرون رفتن ممکن است از آنها استفاده کنیم و تمیز بودن آنها، نقش مهمی در ظاهر ما دارد و می تواند بر تاثیر اولیه ای که روی افراد دیگر می گذاریم، تاثیرگذار باشد. شستشوی کیف و کفش کاری است که خیلی اوقات انجام آن بدون دانش کافی سخت است و ممکن است باعث آسیب رساندن به آنها شود، به همین خاطر باید بدانید که چطور کیف و کفش خودتان را بشویید تا آسیبی به آنها نرسد و بتوانید مدت ها از آنها استفاده کنید.

در این مقاله می خواهیم در مورد شستشوی کیف و کفش صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید بدون هیچ مشکلی، آنها را بشویید و تمیز کردن کیف و کفش را خودتان در خانه انجام دهید.

اگر معمولا زیاد به نظافت کیف و کفش خودتان نیاز دارید و نمی دانید که چطور باید این کار را انجام دهید، توصیه می کنیم حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کاربردی و مناسبی در این زمینه به دست بیاورید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

شستشوی کیف و کفش به چه چیزی بستگی دارد؟

شما باید برای شستشوی مناسب و درست کیف و کفش خودتان، به جنس آنها توجه کنید تا بتوانید بهترین حالت ممکن برای شستشوی کفش یا کیف خودتان را پیدا کنید. خیلی از افراد به این نکته توجهی نمی کنند و با تمام جنس های کفش و کیف به صورت یکسان برخورد می کنند و این موضوع ممکن است باعث ایجاد صدمات جدی به کیف و کفش شود. شما می توانید شستشوی انواع کیف و کفش و خشکشویی انواع لباس را به هوم سرویز بسپارید تا این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهند.

در ادامه به صورت جداگانه جنس های مختلف کیف و کفش را بررسی می کنیم و روش تمیز کردن و شستشوی آنها را به شما خواهیم گفت تا بتوانید این کار را به صورت مناسب انجام دهید.

شستشوی کیف و کفش
نکات مهم در شستشوی انواع کیف

نحوه تمیز کردن کیف های مختلف

در این بخش، می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که چطور باید کیف های مختلف را بشویید و تمیز کنید تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

1- چگونه کیف چرم را براق کنیم؟

خیلی از افرادی که کیف چرم دارند، دغدغه این موضوع را دارند که چطور باید کیف خودشان را تمیز و براق کنند. همانطور که می دانید کیف های چرم بعد از مدتی استفاده، کاملا مات می شوند و ظاهر براق خودشان را از دست می دهند، به همین خاطر است که باید بدانید چطور آنها را براق کنید تا زیبایی خودشان را مجددا به دست بیاورند.

برای تمیز کردن کیف چرم، مراحل زیر را انجام دهید:

  • تمیز کردن با محلول: از محلول شیر و روغن تربانتین استفاده کنید و بعد از ترکیب این دو ماده، آنها را با استفاده از پنبه به آرامی روی سطح کیف بمالید تا لکه های موجود را از بین ببرید.
  • خشک کردن: با استفاده از پارچه خشکی، روی سطح کیف را کامل دستمال بکشید و آن را کاملا تمیز کنید.
  • استفاده از واکس: برای اینکه ظاهر براق کیف خودتان را برگردانید و دوباره زیبایی آن را ببینید، از واکس های بی رنگی که در بازار موجود هستند استفاده کنید.

2- تمیز کردن کیف جیر:

جیر یکی از جنس های محبوب و زمستانی برای کیف و کفش است و خیلی از افراد علاقه دارند که از آن استفاده کنند، اما یکی از دغدغه های بزرگ هنگام استفاده از این جنس، این است که چگونه آن را تمیز کنیم تا مشکلی برایش ایجاد نشود.

باید بگوییم که برای تمیز کردن کیف جیر، نیاز است که با استفاده از یک دستمال کیف را تمیز کنید و لکه ها و آلودگی ها را از سطح آن پاک کنید، سپس با استفاده از یک کاغذ سنباده نرم، روی آن را بکشید که به صورت کامل تمیز شود و پرزهای بزرگ آن از بین بروند. بعد از سنباده کشیدن هم مجددا می توانید کیف را با پارچه تمیز کرده و آن را تمیز کنید.

شستشوی کیف
نکات مهم در شستشوی کیف جیر و پارچه ای

3- تمیز کردن کیف پارچه ای:

کیف پارچه ای، جنسی است که معمولا دانشجویان یا دانش آموزان از آن استفاده می کنند و لکه ای که احتمالا روی آن قرار دارد، لکه خودکار است. به همین خاطر نیاز است که هرچند وقت یکبار به فکر تمیز کردن کیف پارچه ای باشید تا بتوانید از خراب شدن آن جلوگیری کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشکشویی و اتوی لباس هم ارائه میده؟

برای تمیز کردن کیف پارچه ای، می توانید از محلول آب و صابون استفاده کنید و با شستن کامل کیف، آلودگی های آن را برطرف کنید. برای از بین بردن لکه های خودکار هم، کافیست یک دستمال تمیز و خشک و کمی مایع شوینده بردارید و به آرامی روی قسمتی که خودکاری است بکشید تا رنگ خودکار به صورت کامل از بین برود. اگر رنگ خودکار شدید باشد، ممکن است نیاز باشد چندین بار این کار را انجام دهید و سپس آب بکشید تا لکه به صورت کامل برطرف شود.

4- تمیز کردن کیف کتان:

کیف های کتان، جنس حساسی دارند و باید بدانید که چطور آنها را تمیز کنید که مشکلی برایشان ایجاد نشود. یکی از بهترین مواد برای تمیز کردن کیف های کتان و برگرداندن آنها به روز اول، شامپو فرش است.

توصیه می کنیم برای تمیز کردن کیف خودتان، از شامپو فرش استفاده کنید و سطح کیف را با یک دستمال، به شامپو فرش آغشته کنید و لکه های آن را به صورت کامل از بین ببرید.

اگر روی کیف شما لکه های چسب وجود داشته باشد، با شامپو فرش نمی توانید آنها را از بین ببرید. برای از بین بردن لکه چسب از روی کیف کتان، نیاز است که یک تکه یخ را بر روی چسب قرار دهید تا به صورت کامل سفت شود، سپس با نوع چاقو سعی کنید چسب را در بیاورید و آن قسمت را هم مجددا تمیز کنید. به همین راحتی شما می توانید کیف کتان خودتان را هم تمیز کنید.

5- تمیز کردن کیف ورنی:

کیف های ورنی یکی از مشکلات بزرگی که دارند، این است که بعد از مدتی رنگ و روی خودشان را از دست می دهند و دیگر قابل استفاده نیستند. برای اینکه مشکلی برای رنگ کیف شما پیش نیاید، توصیه می کنیم آن را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.

کیف ورنی به دلیل براق بودن، معمولا دچار کثیفی نمی شود و اگر هم کثیف شود، به راحتی با یک دستمال قابل تمیز کردن است. اما مشکلی که در این کیف ها به وجود می آید، این است که به خاطر جنس خشکی که دارند، پوسته پوسته می شوند و یا ترک می خورند.

برای جلوگیری از این مشکل، شما می توانید هر چند وقت یکبار به کیف خودتان وازلین بی بو بزنید تا هم نرم تر شود و خراب نشود و هم زیبایی خود را به دست بیاورد.

تمیز کردن کفش
راهنمای تمیز کردن انواع کفش

نحوه تمیز کردن کفش های مختلف

در بخش قبلی در مورد تمیز کردن انواع کیف ها صحبت کردیم، در این بخش می خواهیم در مورد تمیز کردن انواع کفش صحبت کنیم و بگوییم که هرکدام از جنس های کفش را باید با چه روشی تمیز کنید. برای آشنایی با تمام روشهای شستشوی کیف و کفش با ما تا انتهای این نوشته همراه باشید.

1- تمیز کردن کفش پارچه ای:

یکی از اشتباهاتی که در تمیز کردن کفش پارچه ای انجام می شود، این است که این کفش ها را در ماشین لباسشویی قرار می دهند. در صورتی که این کار باعث می شود به راحتی چسب کفش باز شده و خیلی زود خراب شود.

برای تمیز کردن کفش پارچه ای، توصیه می کنیم به جای استفاده از لباسشویی، از یک مسواک کهنه و آب گرم استفاده کنید و روی سطح آن را به صورت کامل با استفاده از مسواک تمیز کنید تا آلودگی ها از بین بروند. سپس با یک دستمال کفش را خشک کرده و آن را در آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود.

2- تمیز کردن کفش چرمی:

کفش چرم جنس حساسی است که خیلی از افراد می ترسند آن را تمیز کنند و به آن دست بزنند. اما این جنس هم نیاز به نظافت دارد و باید به آن رسیدگی کنید تا کفش شما ماندگاری بالایی داشته باشد.

توصیه می کنیم برای تمیز کردن این جنس کفش، از ترکیب آب با سرکه استفاده کنید و با دستمال روی کفش بمالید.

اگر کفش شما چرب طبیعی دارد، حتما از واکس های مخصوص برای این کار استفاده کنید تا آسیبی به آن نرسد و کاملا براق و زیبا شود و اگر هم واکس در دسترس ندارید، می توانید از آب و جوش شیرین استفاده کنید تا سطح کفش را کاملا تمیز و براق کنید.

شستشوی کفش
تمیز کردن انواع کفش جیر و پارچه ای

3- تمیز کردن کفش فومی:

بهترین محلول برای تمیز کردن کفش هایی که از فوم یا چرم مصنوعی ساخته شده اند، نفت است. با استفاده از نفت و یک دستمال، می توانید به راحتی تمامی بخش های کفش خودتان را تمیز کنید و آلودگی ها را از روی آن پاک کنید.

اگر هم نفت در دسترس ندارید و می خواهید کفش خودتان را تمیز کنید، می توانید از محلول شیشه پاک کن استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشکشویی و اتوی لباس هم ارائه میده؟

4- تمیز کردن کفش جیر:

کفش های جیر جنس حساسی دارند و برای تمیز کردن آنها، نباید از محلول های مایع استفاده کنید. به همین خاطر توصیه می کنیم لکه های موجود روی این کفش ها را با یک دستمال خشک پاک کنید و اگر لکه های روغنی و یا چربی روی آنها وجود دارد، برای تمیز کردن آن از نشاسته یا پودر بچه استفاده کنید و این مواد را روی کفش قرار دهید تا به صورت کامل چربی را جذب کند. سپس با استفاده از یک مسواک کهنه، پودر را به صورت کامل از روی کفش پاک کرده و مجددا با دستمال خشک کفش را تمیز کنید.

5- تمیز کردن کفش ورزشی:

کفش های ورزشی معمولا زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و به همین خاطر باید زود به زود آنها را بشویید.

اگر از کفش ورزشی اصل استفاده می کنید، توصیه می کنیم به راحتی آن را در ماشین لباسشویی انداخته و بشویید تا کاملا تمیز شود. البته قبل از انداختن در ماشین لباسشویی بهتر است لکه های روی کفش و چربی و… را کاملا پاک کنید تا آلودگی را به داخل ماشین لباسشویی منتقل نکند. برای خشک کردن این کفش ها هم نیازی نیست از سشوار استفاده کنید و بهتر است حتما آنها را در نور آفتاب قرار دهید تا خودشان خشک شوند.

شستشوی کتانی
راهنمای شستشوی کتانی و کفش ورزشی

6- تمیز کردن کتانی سفید:

کفش سفید و کیف سفید، دو وسیله ای هستند که به خاطر رنگ روشنی که دارند، شدیدا در معرض آلودگی ها قرار می گیرند و خیلی زود کثیف می شوند. برای تمیز کردن این وسایل، بهتر است از کمی خمیردندان استفاده کنید و با استفاده از پنبه یا دستمال کاغذی، خمیر دندان را به صورت کامل روی سطح کتانی بمالید.

می توانید برای بخش های بافت دار از مسواک کهنه هم استفاده کنید تا کاملا تمیز شود. سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب سطح کتانی را خشک کرده و بگذارید تا کاملا خشک شود. البته برای این کار از شامپو فرش هم می توانید استفاده کنید و گزینه خوبی خواهد بود.

قرار دادن کفش ها در مکانی مناسب مانند جاکفشی، باعث تمیز ماندن کفش های شما و سالم ماندن آنها می شود. شما می توانید ساخت جاکفشی چوبی را به هوم سرویز سفارش دهید.

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد شستشوی کیف و کفش صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید کیف و کفش های خودتان را به راحتی بشویید و از خراب شدن آنها جلوگیری کنید.

در ادامه گفتیم که انواع جنس های کیف را چگونه تمیز کنید تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود و در بخش بعدی هم این موضوع را برای انواع کفش گفتیم. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشید که بتوانید با شستشوی کیف و کفش آشنا شوید و بتوانید خودتان به بهترین شکل ممکن، این کار را انجام دهید.

خشکشویی و اتوی انواع لباس با هوم سرویز

شما می توانید برای تمیز شدن لباس ها و کیف و کفش هایتان، از خدمات خشکشویی هوم سرویز استفاده کنید تا وسایل شما را به بهترین شکل ممکن تمیز کنند و به شما تحویل دهند.

قیمت خشکشویی و اتوی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا