تعمیر و سرویس خودرو

علائم خرابی استارت پراید

علائم خرابی استارت پراید را در هوم سرویز بخوانید

استارت نخوردن خودرو، یکی از کابوس هایی است که ممکن است برای هرکسی پیش بیاید و مواجه شدن با آن بسیار ترسناک است. پراید یکی از خودروهای پرطرفدار و پر استفاده در ایران است که ممکن است دچار خرابی استارت شود. اگر شما علائم خرابی استارت پراید را بدانید و بدانید که علت این خرابی ها چیست و چطور می شود آنها را برطرف کرد، می توانید به راحتی این مشکل را حل کرده و از گسترش آن جلوگیری کنید. شاید هم مشکل به قدری پیچیده باشد که مجبور به استفاده از خدمات مکانیکی خودرو شوید.

در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که علائم خرابی استارت پراید چیست و علل آن چه چیزهایی هستند و چطور می توانید با راه های ساده و گاهی اوقات موقتی، این مشکلات را حل کنید تا خودروی شما روشن شود و بتوانید آن را به تعمیرگاه برسانید. اگر پراید دارید و دلتان می خواهد بیشتر در مورد علائم خرابی استارت پراید بدانید تا در صورت وجود مشکل حتما بتوانید این مشکل را برطرف کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهمی را درباره این موضوع به شما بگوییم.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

علائم خرابی استارت پراید چیست؟

در ابتدا می خواهیم به شما علائم خرابی استارت پراید را بگوییم که اگر با این علائم برخورد کردید، بتوانید به راحتی تشخیص دهید که استارت خودروی شما مشکل دارد و برای تعمیر و یا تعویض استارت خودرو به تعمیرگاه مراجعه کنید یا از خدمات مکانیکی خودرو استفاده کنید.

این علائم ممکن است به صورت تکی یا چندین مورد با هم در خودروی شما مشخص شوند و به همین خاطر نیاز است که به آنها توجه کافی داشته باشید.

1- روشن نشدن ماشین بعد از استارت زدن:

گاهی اوقات ممکن است استارت بزنید و خودروی شما روشن نشود و هرچقدر که این کار را تکرار می کنید، همین موضوع ادامه دارد. در این حالت احتمالا رله استارت مشکل دارد و باید برای تعمیر و یا تعویض آن به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید تا مشکلات بیشتری برایتان ایجاد نشود.

2- قطع نشدن استارت بعد از روشن شدن خودرو:

گاهی اوقات ممکن است زمانی که استارت می زنید، خودرو روشن شود اما استارت همچنان ادامه داشته باشد، در این حالت احتمالا مشکل از رله استارت است که باعث می شود مدار استارت همچنان فعال بماند. این موضوع ممکن است باعث مشکلاتی در کارکرد خودروی شما شود و به همین خاطر نیاز است که با مشاهده این حالت، سریعا به آن رسیدگی کنید و از خدمات مکانیکی خودرو استفاده کنید.

3- صدای تق تق در استارت خودرو:

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید و نشانه خرابی رله استارت است، تق تق کردن در هنگام استارت زدن است. این مشکل هم می تواند گویای خرابی سیستم استارت خودروی شما باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر خودرو هم ارائه میده؟

4- روشن نشدن خودرو در استارت اول:

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید و مدام وجود داشته باشد، این است که خودروی شما با استارت اول روشن نمی شود و باید دو یا سه بار استارت بزنید تا بتوانید آن را روشن کنید.

این مشکل هم احتمالا به خاطر خرابی در سیستم استارت است و باید در صورت مشاهده آن، سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید و ب استفاده از خدمات مکانیکی خودرو، سیستم استارت را تعمیر کنید تا در جاده و… برایتان مشکل ساز نشود.

علائم خرابی استارت
علائم خرابی استارت پراید

علل خرابی ذغال استارت پراید چیست؟

ذغال استارت یکی از قطعات مهم در استارت است که می تواند در کار کرد مناسب استارت نقش مهمی داشته باشد. دلایلی که در ادامه می گوییم باعث می شوند که ذغال استارت مشکل داشته باشد و استارت خودروی شما به خوبی کار نکند. در صورتی که استارت خراب باشد، باید حتما ذغال آن را بررسی کنید و اگر علائمی که می گوییم را مشاهده کردید، احتمالا نیاز به تعویض ذغال استارت خواهید داشت.

1-  تمام شدن ذغال:

یکی از علت هایی که باعث خرابی ذغال استارت پراید می شود، تمام شدن آن است. ذغال ممکن است به دلیل اصطحکاک بالایی که دارد، خورده و تمام شود و این موضوع در کارکرد استارت اختلال ایجاد می کند.

در صورتی که مشاهده کردید ذغال تمام شده است، سریعا نسبت به جایگزین آن اقدام کنید. شما می توانید تعمیر خودرو را به تیم هوم سرویز بسپارید.

2- کثیف شدن ذغال:

یکی دیگر از علت هایی که ممکن است باعث خراب شدن استارت خودرو شود، کثیف شدن ذغال است. ذغال ممکن است با خاک و گرد و غبار کثیف شود و این موضوع می تواند در کارکرد درست آن اختلال ایجاد کند. به همین خاطر نیاز است که در صورت کثیف شدن ذغال، آن را بیرون آورده و به صورت کامل تمیز کنید و سپس در سر جای خودش قرار دهید.

3- چسبیدن ذغال به بدنه:

چسبیدن ذغال به بدنه هم می تواند علت دیگری باعث که باعث خرابی آن می شود. اگر اینطور است، دلیل چسبیدن ذغال را پیدا کنید و سعی کنید آن را جدی کنید تا مشکلش حل شود و اگر هم نگهدارنده ذغال خراب شده است، حتما آن را تعویض کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر خودرو هم ارائه میده؟
استارت پراید
تعمیرات خودرو و استارت خودرو

4- شکستن ذغال:

ذغال استارت پراید ممکن است در استفاده های زیاد بشکند و این موضوع می تواند در کارکرد آن اختلال ایجاد کند. در صورتی که متوجه شدید ذغال استارت خودروی شما شکسته است، حتما آن را تعویض کنید و قطعه شکسته شده را بیرون بیاورید تا از مشکلات احتمالی که در آینده ممکن است برایتان پیش بیایند، پیشگیری کنید.

5- اتصالی ذغال:

گاهی اوقات ممکن است ذغال اتصالی داشته باشد و این موضوع باعث شود که استارت خودروی شما خراب شود و درست کار نکند. به همین دلیل باید این بخش را بررسی کنید تا در صورت وجود اتصالی، سریعا آن را برطرف کنید و مشکل استارت را حل کنید.

6- جدا شدن سیم ذغال:

سیم های متصل به ذغال ممکن است در اثر استفاده زیاد، قطع شوند و این موضوع هم می تواند تاثیر بسیار زیادی در خراب شدن ذغال استارت داشته باشد. در صورتی که استارت خودروی شما خراب است و خیلی وقت است که ذغال را تعویض نکرده اید، توصیه میکنیم حتما سیم های آن را بررسی کنید تا خیالتان از بابت سالم بودن آنها راحت باشد.

خدمات مکانیکی خودرو
رفع مشکلات مربوط به استارت خودرو

حل مشکلات مربوط به استارت خودرو

در ادامه می خواهیم چند مشکل را باهم بررسی کنیم که ممکن است به خاطر خرابی استارت خودرو با آنها مواجه شوید و راه حل هایی را برای آنها می گوییم تا بتوانید مشکل را موقتا حل کنید. برای حل مشکلات مربوط به استارت خودرو می توانید از خدمات مکانیکی خودرو تعمیرکاران هوم سرویز استفاده کنید و تعمیر خودرو را به آنها بسپارید.

1- روشن نشدن پشت آمپر بعد از باز کردن سوییچ:

گاهی اوقات ممکن است این مشکل برایتان ایجاد شود و حالتی داشته باشد که انگار کلا خودروی شما کار نمی کند.

در این حالت توصیه می کنیم که فیوزهای خودرو را چک کنید و در صورتی که مشکلی نداشته باشند، حتما سوییچ و مغزی آن را چک کنید، در صورتی که این بخش هم مشکلی ندارد، از اتصال سیم های سوییچ مطمئن شوید و در آخر هم سراغ بررسی باتری بروید.

چون این موضوع معمولا به برق خودرو بر می گردد و احتمالا مشکل در این بخش خواهد بود.

2- استارت نخوردن ماشین و روشن شدن پشت آمپر:

در صورتی که برق پشت آمپر روشن است ولی وقتی استارت می زنید، برق آمپر ضعیف می شود یا کلا خاموش می شود و ماشین استارت نمی خورد، قطعا مشکل از ضعیف بودن باتری است و ربطی به استارت ندارد. در این حالت باید تست باتری انجام دهید یا با باتری به باتری مشکل را حل کنید.

3- روشن نشدن خودرو پس از استارت زدن:

گاهی اوقات ممکن است استارت بزنید؛ اما اتفاق خاصی نیفتد و خودروی شما روشن نشود. در این حالت توصیه می کنیم ابتدا سوییچ و مغزی آن را بررسی کنید و سپس به سراغ این بروید که ببینید آیا سیم سوییچ متصل است یا خیر. در صورتی که مشکلی در این زمینه وجود نداشت، ممکن است ذغال استارت تمام شده باشد یا آرمیچر سوخته باشد.

4- دیر روشن شدن خودرو:

گاهی اوقات ممکن است بعد از استارت زدن، خودرو کمی با تاخیر روشن شود و این موضوع نشان دهنده این است که بوش استارت خودروی شما مشکل دارد.

اگر این حالت را مشاهده کردید، توصیه می کنیم به یک تعمیرگاه مراجعه کنید تا تعمیر استارت خودروی شما را انجام دهد و بوش های آن را تعویض کند.

5- صدای غیرعادی استارت:

گاهی اوقات ممکن است وقتی استارت می زنید، صدای غیرعادی از آن بشنوید و این موضوع باعث نگرانی شما شود. باید بدانید که در این حالت احتمالا مشکل از اتومات استارت است و این بخش را باید تعمیر کنید تا مشکل آن برطرف شود. بهتر است سریعتر از خدمات مکانیکی خودرو برای حل این مشکل استفاده کنید.

6- صدای قیژ در هنگام استارت زدن:

گاهی اوقات استارت زدن باعث می شود که صدایی قیژ مانند به گوش برد، در حالت توصیه می کنیم که حتما چرخ دنده استارت و دوشاخه آن را بررسی کنید. چون خراب بودن این دو قسمت می تواند چنین حالتی را ایجاد کنید و با تعمیر آنها این مشکل برطرف خواهد شد.

7- خاموش شدن ناگهانی خودرو بعد از روشن شدن:

این مشکل هم چیزی است که ممکن است با آن مواجه شوید و در صورت مشاهده آن، توصیه می کنیم به سراغ دینام خودرو بروید.

چون معمولا خاموش شدن ناگهانی خودرو به این خاطر است که دینام نمی تواند باتری را به خوبی شارژ کند و این موضوع باعث می شود که خودروی شما نتواند روشن بماند و به صورت ناگهانی خاموش شود.

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد علائم خرابی استارت پراید صحبت کردیم و گفتیم که چه علائمی برای خراب بودن استارت پراید وجود دارد و با مشاهده آنها می توانید متوجه وجود مشکل در استارت ماشین خودتان شوید.

همچنین در بخش بعدی گفتیم که علائم خرابی ذغال استارت چیست و در بخش آخر هم مشکلاتی را گفتیم که احتمال دارد با آنها برخورد کنید و برای هرکدام راه حل هایی را ارائه دادیم تا بتوانید با استفاده از آنها، مشکلات موجود را برطرف کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با علائم و دلایل خرابی استارت آشنا شوید و در صورتی که با این موارد برخورد کردید، راحت تر بتوانید مدیریت این موضوع را انجام دهید و مشکل پیش آمده را برطرف کنید. با استفاده از خدمات مکانیکی خودرو می توانید این مشکل را خیلی سریع حل کنید.

استارت
خدمات مکانیکی خودرو با هوم سرویز

خدمات مکانیکی خودرو با هوم سرویز

اگر می خواهید استارت ماشین خود را تعمیر کنید و برای این کار به افراد متخصص و حرفه ای نیاز دارید، تعمیر خودرو را به تیم هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع این کار را برای شما انجام دهند و ماشین شما تعمیر شود. همچنین می توانید از دیگر خدمات هوم سرویز مانند واکس ماشین برای زیبایی خودروی خود استفاده کنید.

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام
    من یه پراید مدل ۱۳۸۵ انژکتور دوگانه دستی دارم صبح زود با تک استارت روشن شد یه چند متری که باهاش حرکت کردم اومدم کلاچ و ترمز گرفتم تا ماشین بایسته دور موتور اومد زیر ۱ به پت پت افتاد ماشین و خاموش شد بعد اون هرچی استارت زدم روشن نشد انگاری که موتور حالی برای روشن شدن نداشت و زور میزد
    برق به سر شمع ها می‌رفت ( برق کویل رو تست کردیم )و بنزین هم میومدم (صدای پمپ بنزین هم میاد و لوله بنزین ورودی به موتور رو تست کردیم بنزین میاد) مشکل از چی می‌تونه باشه

    1. سنسور مپ واستوپ موتورتو تمیز کن البته اگه کارشو بلدباشی.
      آخه خیلی حساسن.
      یااگه کسی پرایدانژکتورداره ازش بگیربزار سره ماشینت وامتحانش کن.
      ۹۰درصدازهمیناست

      1. سلام دوست عزیز باید بری دیاگ بزنی و مطمعن بشی .دیاگ ک بزنی پاشش سوخت. و عملکرد سنسورها چک میشه

  2. سلام خسته نباشید
    میخواستم بپرسم آیا ممکنه مشکلی برای استارت بوجود بیاد که اصلا تعمیر نشه و فقط با تعویض کردن استارت مشکل حل بشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا