هوم سرویز

10 نوشیدنی سالم و مقوی برای اینکه پوست شفاف و درخشانی داشته باشیم

نوشیدنی های روشن کننده پوست را در هوم سرویز بشناسید

زیبایی پوست همیشه یک دغدغه مهم بوده است. چه سال‌ها پیش که هنوز خبری از محصولات زیبایی نبود و چه امروز که آرایش صورت در خانه و توجه به پوست بخشی از زندگی ما شده‌اند. با این وجود، نمی‌توان انکار کرد که هیچ چیز جای یک تغذیه سالم را نمی‌گیرد. اگر مواد مفید از راه غذا یا نوشیدنی وارد بدن ما نشوند، گران‌ترین کرم‌ها هم کاری از پیش نمی‌برند. به همین دلیل بسیاری از افراد برای داشتن پوست سالم، مصرف نوشیدنی روشن کننده پوست را هم در برنامه روزانه خود می‌گنجانند. اما کدام نوشیدنی‌ها بیشتر از پوست مراقبت می‌کنند؟ این مقاله را بخوانید تا با چند مورد از بهترین انواع نوشیدنی روشن کننده پوست آشنا شوید.

آشنایی با چند نوشیدنی روشن کننده پوست : از آب میوه تا سبزیجات

نوشیدنی‌هایی که پوست شما را از این رو به آن رو می‌کنند، کم نیستند. می توان یک لیست طولانی از آنها و تأثیرات‌شان را تهیه کرد؛ از بهترین آب میوه‌ها برای پوست تا عصاره سبزیجات. با این حال، خواص برخی بیشتر است. پس توصیه می‌کنیم مصرف این چند نوشیدنی روشن کننده پوست را فراموش نکنید.

آب هویچ و چغندر، نوشیدنی‌ های کلاژن ‌ساز

کمتر کسی با فواید هویج برای چشم بیگانه است. اما خوب این سبزی خوش‌رنگ برای سلامت پوست هم بسیار مفید است. علت این موضوع چیست؟ هویج به دلیل داشتن مقادیر بالایی ویتامین A و رتینول و در نتیجه کاهش چین و چروک و افزایش کلاژن‌ سازی یک خوراکی عالی برای پوست شماست. آب هویج همچنین به روشن شدن پوست صورت هم کمک می‌کند. علاوه بر هویج، چغندر هم خواص شگفت‌انگیزی برای شفافیت پوست دارد. در واقع آب چغندر، خون را تصفیه کرده و تمام سموم بدن را از بین می‌برد. حاصل مصرف ترکیب آب هویج و چغندر هم پوستی شفاف و درخشان خواهد بود.

ترکیب آب خیار و عصاره زنجبیل، نوشیدنی آبرسان پوست

نوشیدن روزانه یک لیوان آب خیار یعنی بهبود بافت پوست شما! در حقیقت هم خیار و هم زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدان هستند. بنابراین اگر این دو نوشیدنی را در رژیم روزانه خود جای بدهید، می‌توانید انتظار این تغییرات شگفت‌انگیز را داشته باشید:

  • آب روزانه بدن‌تان تا حد زیادی تأمین می شود،
  • الاسیته پوست‌تان افزایش پیدا خواهد کرد،
  • ظاهر پوست بهبود پیدا می‌کند،
  • بدن سم‌زدایی شده و  هرگونه التهاب کاهش پیدا می‌کند.
نوشیدنی روشن کننده پوست
ترکیب آب خیار و زنجبیل برای روشن شدن پوست

آب آلوئه ورا، یک نوشیدنی ضد التهاب

آلوئه ورا دیگر مانند گذشته ناشناخته نیست و امروز، خیلی‌ها از فواید آن آگاه هستند. مثلاً اینکه این گیاه کمیاب منبع غنی مواد معدنی، مواد مغذی و هورمون‌هایی به نام گیبِرلین و اُکسین است. نقش این مواد کمک به بهبود بافت پوست و زیبایی ظاهری پوست است. پس اگر روزانه یک لیوان آب آلوورا میل کنید، هم الاسیته پوست شما افزایش پیدا می‌کند و هم باکتری‌ها ناپدید می‌شوند.

آب لیمو و عصاره زنجبیل، ترکیب شفابخش پوست

چرا ترکیب آب لیمو و زنجبیل را می‌توان بهترین نوشیدنی روشن کننده پوست دانست؟ نخست اینکه هر دو اینها، خواص آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی دارند و این یعنی پاکسازی روده و حفظ سلامت آن. سلامت روده هم باعث می شود تا پوست شما نرم و لطیف شود. اما آب لیمو به‌ طور خاص، سرشار از ویتامین C است.پس با نوشیدن آن می‌توان انتظار پوستی صاف و عاری از هر‌گونه باکتری و آلرژی را داشت.

ترکیب آب اسفناج و کرفس، معجزه پوست

اسفناج سرشار از آهن است و شما را قوی می‌کند. اما این سبزی مقوی، کاروتنوئید نیز دارد که به شکل ویتامین A در بدن مصرف می‌شود. به‌ علاوه، ویتامین سی موجود در اسفناج که خواص آنتی اکسیدانی دارد، ظاهر و التهاب پوست را هم بهبود می‌دهد. از سوی دیگر، هر چند بسیاری کرفس را مترادف کاهش وزن می‌دانند؛ اما فواید آن خیلی بیشتر است. در واقع، آب کرفس کلکسیونی از ویتامین‌های K، A و C است که شفافیت را برای پوست‌تان به ارمغان می‌آورند.

آب کدو، بهترین نوشیدنی برای از بین بردن لک صورت

آب کدو را بدون شک می‌توان مفیدترین نوشیدنی روشن کننده پوست به شمار آورد. آنتی اکسیدان موجود در کدو خون را تصفیه کرده و ظاهر پوست را بهبود می‌بخشد. ضمن اینکه کاهش لک‌های تیره و آثار جوش نیز از تأثیرات آن است. اگرچه آب کدو یک نوشیدنی دلچسب و خوشمزه نیست؛ اما فواید بی‌ نظیر آن برای پوست ارزش طعم ناخوشایندش را دارد.

آب خیار، مرطوب کننده ای طبیعی برای پوست شما

خوردن روزانه یک عدد خیار، پوست را شفاف و روشن می‌کند. اما خواص آب خیار بیشتر از این است! آب خیار کار آبرسانی را به‌ خوبی انجام می‌دهد. بنابراین آن را سفت و براق می‌کند. علاوه بر این، این نوشیدنی خنک مرطوب کننده مؤثری هم برای پوست است. نکته دیگر اینکه اسید آسکوربیک و اسید کافئین موجود در آب خیار، ظرفیت نگهداری آب پوست را افزایش می‌دهند. در نتیجه پوست شما شاداب و درخشان به نظر خواهید رسید.

آب انار، پاکسازی بدن و شادابی پوست

بدون اغراق، آب انار بهترین آب میوه برای پوست است. این نوشیدنی خوشمزه تا دلتان بخواهد، ویتامین سی دارد. از این رو، نوشیدن یک لیوان آب انار تازه، پوست را شاداب کرده و التهاب آن را از بین می‌برد. اگر روزانه یک لیوان از این نوشیدنی را سر بکشید، بافت پوست بهبود یافته و خشکی آن هم کاهش پیدا می‌کند.

آب انار
آب انار، نوشیدنی مناسب برای شفاف شدن پوست

آب پرتقال، ضد چروک و روشن کننده پوست

در خواص آب پرتقال برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کسی تردید ندارد. بنابراین نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در روز به‌ واسطه ویتامین C، کاری بیشتر از ایمن کردن بدن شما را انجام می‌دهد. هم بافت پوست‌تان بهبود پیدا می‌کند و هم روشن‌تر و لطیف‌تر می‌شود. ناگفته نماند که آب پرتقال با داشتن آنتی اکسیدان، یک نوشیدنی ضد پیری و ضد چروک هم به شمار می‌رود.

آب پرتقال
آب پرتقال، بهترین آب میوه برای پوست صورت

آب سیب، بهترین نوشیدنی برای سفت کردن پوست

آب سیب را می توان در شمار نوشیدنی های کلاژن ساز قرار داد. به عبارت دیگر، سیب خود سرشار از کلاژن است که الاسیته پوست را تقویت کرده و آن را سفت می‌کند. همچنین آنتی اکسیدان موجود در سیب یک مانع بزرگ بر سر راه پیری زودرس است. در نتیجه چین و چروک و سلول‌های آسیب‌دیده پوست را از بین می‌برد و بالاخره اینکه آب سیب، رتینوئید هم دارد که خود نقش مهمی در سفت کردن پوست بازی می‌کند. پس اگر به دنبال نوشیدنی روشن کننده پوست هستید، آب سیب را در لیست خود قرار دهید.

دمنوش های عالی برای سلامتی پوست و مو

دمنوش یکی از نوشیدنی هایی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگرچه برخی فکر می‌کنند تنها به وقت سرماخوردگی و آنفولانزا باید سراغ دمنوش ها رفت. با این حال بعضی از دمنوش‌ها هم در زمره نوشیدنی‌های مفید برای پوست صورت قرار می‌گیرند. پس از معرفی چند نوشیدنی برای شفافیت و جوانسازی پوست صورت، حالا سری هم به دنیای دمنوش‌های مفید برای شفافیت پوست می‌زنیم.

چای سبز، بهترین دمنوش برای روشن شدن پوست

اگر شما هم از علاقه‌مندان به چای سبز هستید، خوشحال باشید! این چای خوش‌عطر و رنگ، مقادیر زیادی پلی ‌فنول (polyphenol) را در خود جای داده که با سلول‌های آسیب دیده پوست مبارزه می‌کنند. نتیجه هم شفافیت و شادابی برای پوست است. علاوه بر پلی ‌فنول، چای سبز یک ماده مفید دیگر به نام کوئرستین (quercetin) دارد که درمان التهاب و قرمزی است. ضمن اینکه آنتی‌ا کسیدان موجود در این چای (هر چند به مقدار کم)، به داشتن پوستی شفاف و درخشان کمک می‌کند.

چای سفید، بهترین دمنوش برای چروک صورت

شاید تا به حال نمی‌دانستید که علاوه بر چای سیاه و سبز، چای سفید هم وجود دارد! خوب؛ خوشبختانه چای سفید تا دلتان بخواهد آنتی ‌اکسیدان دارد و این یعنی پیش به سوی پوست صاف و درخشان! شاید مقادیر بالای آنتی ‌اکسیدان در چای سفید به این خاطر باشد که این نوع چای چندان در معرض حرارت قرار نمی‌گیرد. بنابراین مواد مغذی موجود در آن همچنان باقی می‌مانند تا به یاری سلامت پوست بیایند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پاکسازی صورت بانوان هم ارائه میده؟

چای گل یاس، مناسب برای جوش صورت

گل یاس عطر فوق ‌العاده ای دارد. حالا تصور کنید که چای گل یاس می‌تواند چه نوشیدنی دلچسبی باشد… به ‌ویژه اگر بدانید که این چای خاصیت پاکسازی پوست را داشته و چربی اضافی آن را کاهش می‌دهد. با این تفاسیر باید گفت که نوشیدن چای گل یاس تولید چربی بدن‌تان را کنترل کرده و از بروز آکنه هم جلوگیری می‌کند.

چای گل یاس
چای گل یاس، یک دمنوش مؤثر برای روشن شدن پوست

چای بابونه، آرامش‌ بخش‌ترین نوشیدنی روشن کننده پوست

چای بابونه به واسطه خواص ضد التهابی خود شناخته شده است. بنابراین افراد دارای اگزما یا دیگر اختلالات پوستی می‌توانند روی آن حساب باز کنند. علاوه بر این، چای بابونه کیسه‌ای، یک ماسک آسان برای درمان خستگی و پف چشم‌های شما نیز به شمار می‌رود. نکته دیگر اینکه این نوع چای به کاهش استرس و بهبود خواب کمک می‌کند. خواب خوب و آرامش دو عاملی هستند که پوست شما را زیبا و شفاف می کنند.

چای رویبوس، گمنام اما مؤثر برای پوست

احتمالاً تا کنون نام چای رویبوس (Rooibos) یا همان چای قرمز را نشنیده باشید. این چای هم خواصِ دیگر اعضای خانواده خود را دارد. مثلاً مقدار زیادی فلاونوئید که در کاهش التهاب مؤثر هستند. جالب است بدانید که چای قرمز برای سال‌های طولانی در آفریقای جنوبی در درمان آکنه و آفتاب سوختگی به کار می‌رفته است.

چای ریشه بیدمشک، قاتل باکتری‌ها

جای ریشه بیدمشک درست همان چیزی است که افراد دارا و مستعد آکنه لازم دارند. در حقیقت این خاصیت ضد باکتریایی چای بیدمشک است که به کمک شما می‌آید. هر چه باکتری کمتر، جوش هم کمتر! پس بدون تردید، این چای خوش رایحه می‌تواند عنوان نوشیدنی روشن کننده پوست را به خود اختصاص دهد.

چای نعنا، خوش رایحه و مفید برای پوست چرب

چای نعنا، جوهر نعنا یا همان منتول (menthol) دارد. این ماده به چه کار می‌آید؟ کاهش چربی اضافی پوست و تحریک ساخت سلول‌های جدید. از این رو نه تنها سلول های مرده پوست پاکسازی می شوند، بلکه چربی پوست نیز کنترل می‌شود. بنابراین زمینه برای بروز آکنه‌های آزار دهنده نیز از بین می‌رود.

چای نعنا
چای نعنا، دمنوشی مفید برای پوست

در این مطلب شما را با چند نوشیدنی روشن کننده پوست آشنا کردیم و از خواص آنها گفتیم. حالا دیگر می‌دانید که کدام مواد و ویتامین‌ها پوست‌تان را شفاف و درخشان می‌کنند. بنابراین می‌توانید با کمی تحقیق، هر نوع ماده غذایی را که این ویتامین‌ها را در خود جای داده‌اند؛ به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. اگر می‌خواهید نکات بیشتری در مورد زیبایی و سلامت پوست بدانید، به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز سر بزنید. مقالات مفید ما به شما کمک می‌کنند تا ظاهری زیبا و جذابی داشته باشید و از زیبایی خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا