نظافت و پذیرایی

شستشوی انواع عروسک در ماشین لباسشویی

روشهای شستشوی عروسک در ماشین لباسشویی را در هوم سرویز بخوانید

یکی از دغدغه های مهم مادران برای کودکان، این است که عروسک های کودک خود را زود به زود بشویند تا آلودگی های عروسک به کودک منتقل نشود و کودک را بیمار نکند. به همین خاطر خیلی مهم است که با اصول شستشوی عروسک در ماشین لباسشویی آشنایی داشته باشیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن آنها را بشوییم و خرابشان نکنیم.

اصولی ترین را برای شستن عروسک، این است که آن را به یک خشکشویی آنلاین بسپارید تا در سریعترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت این کار را برایتان انجام داده و در خانه تان تحویل دهد. اما اگر علاقه ای به این کار ندارید، با ما در این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم که شستشوی عروسک در ماشین لباسشویی و در خانه، چگونه است و چه اصولی را باید برای انجام آن رعایت کنید. اگر کودک شما عروسک های زیادی دارد و با آنها بازی می کند و می خواهید عروسک ها را بشویید و نمی دانید که چطور این کار را انجام دهید، باید بگوییم که این مقاله دقیقا برای شما نوشته شده است و تمامی اصول و بایدها و نبایدهای این کار را به شما آموزش خواهد داد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

شستشوی عروسک در ماشین لباسشویی
شستشوی عروسک در ماشین لباسشویی

شستن عروسک در خانه بهتر است یا استفاده از خشکشویی آنلاین؟

خشکشویی ها معمولا با انواع پارچه و محصولاتی که قابل شستشو هستند آشنایی دارند و می توانند دستگاه های خودشان را برای این محصولات تنظیم کنند تا آسیبی به آنها وارد نشود و به بهترین شکل ممکن شسته شوند و به شما تحویل دهند.

اما در خانه ریسک این که عروسک بعد از شستن خراب شود وجود دارد و به همین خاطر است که باید اصولی را رعایت کنید تا در صورتی که نخواستید از خدمات خشکشویی آنلاین استفاده کنید، بتوانید خودتان در خانه بدون هیچ مشکلی عروسک ها را بشویید.

در این مقاله با بایدها و نبایدهای این کار آشنا خواهید شد و کافی است به آنها عمل کنید تا بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

چه عروسک هایی را نمی توان شست؟

باید بدانید که برخی از عروسک ها قابل شستشو نیستند و نمی توانید آنها را بشویید و در صورت شستن آنها، خراب شدنشان حتمی است. در ادامه این نوع عروسک ها را باهم بررسی می کنیم:

1- عروسک هایی که جعبه موسیقی دارند:

عروسک هایی که جعبه موسیقی دارند معمولا به صورت الکتریکی هستند و با باتری کار می کنند، به همین خاطر نمی توانید آنها را بشویید و این کار ممکن است به آنها آسیب های جدی وارد کند و جعبه موسیقی شان از کار بیفتد.

البته اگر بتوانید عروسک را باز کنید و جعبه را از داخلش در بیاورید و آن را بشویید این امکان وجود دارد اما معمولا این کار چون خیلی سخت است، خیلی از افراد ترجیح می دهند که آن را انجام ندهند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشکشویی و اتوی لباس هم ارائه میده؟

2- عروسک های پلاستیکی:

عروسک های پلاستیکی هم نمی توانند در ماشین لباسشویی شسته شوند و ممکن است در این صورت رنگ آنها از بین برود یا آسیب های جدی ببینند. توصیه می کنیم برای تمیز کردن این نوع عروسک ها، حتما از یک دستمال استفاده کنید و عروسک را به دقت پاک کنید تا آلودگی های روی آن از بین بروند.

عروسک
عروسک های غیرقابل شستشو

3- عروسک هایی که قطعات جدا شونده دارند:

اکثر عروسک ها قطعاتی دارند که با استفاده از چسب به آنها چسبیده شده است. قطعاتی مانند چشم ها، بینی، گوش و… به این عروسک ها چسبیده اند و ممکن است در صورت شسته شدن عروسک، این قطعات جدا شده و گم شوند.

البته می توانید به راحتی این قطعات را مجددا خریداری کرده و با استفاده از چسب حرارتی به عروسک بچسبانید، اما شستن آنها در کل پیشنهاد نمی شود چون ممکن است برایتان دردسر ایجاد کند.

4- عروسک هایی که چند نوع پارچه در آنها به کار رفته است:

برخی از عروسک ها هستند که ممکن است بدن آنها از چند نوع پارچه متفاوت تشکیل شده باشد و برخی از این پارچه ها شدیدا آسیب پذیر باشند. توصیه می کنیم از شستن این نوع عروسک ها خودداری کنید و تا حد امکان سعی کنید آنها را با دست بشویید یا با شامپو فرش تمیز کنید تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.

5- عروسک هایی که داخلشان توپ فومی است:

برخی از عروسک ها به جای پنبه و پارچه، با توپ های کوچک فومی پر شده اند و این موضوع باعث می شود که نتوانید آنها را به راحتی بشویید. چون این توپ ها با خیس شدن، ممکن است حالت خود را از دست بدهند و کوچک تر شوند و این موضوع باعث می شود که عروسک شما آب رفته به نظر برسد و شل شود.

شستن عروسک در ماشین لباسشویی
مراحل شستن عروسک در ماشین لباسشویی

برای شستشوی عروسک در ماشین لباسشویی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه می خواهیم روش هایی را به شما بگوییم که کمک می کنند بتوانید به صورت اصولی عروسک را بشویید و آنها را تمیز کنید. حتما تک تک این نکات را رعایت کنید تا مشکلی برای عروسک شما ایجاد نشود:

1- جنس عروسک را بررسی کنید:

معمولا عروسک هایی که برند هستند، یک برچسب دارند که مشخصات دقیق آنها روی آن برچسب نوشته شده است و می توانید متوجه شوید که نحوه شستشوی آنها چگونه است. توصیه می کنیم حتما این برچسب را در صورت موجود بودن بررسی کنید. اگر هم چنین برچسبی وجود ندارد، سعی کنید خودتان تشخیص بدهید که جنس عروسک از چیست. معمولا عروسک ها از جنس خز یا پولیش هستند و می توانید با دست زدن به آنها این موضوع را تشخیص دهید.

2- قطعات جدا شونده عروسک را بررسی کنید:

یک خشکشویی آنلاین، حتما این کار را قبل از شستشوی عروسک ها انجام می دهد و توصیه می کنیم شما هم انجامش دهید و قبل از انداختن عروسک در ماشین لباسشویی، بررسی کنید که چه قطعاتی از عروسک جدا شونده هستند و ممکن است در فرآیند شستشو جدا شوند. مثلا قطعات ریزی که ممکن است جدا شوند ممکن است به ماشین لباسشویی آسیب برسانند و به همین خاطر توصیه می کنیم که آنها را با عروسک قرار ندهید.

البته می توانید برای جلوگیری از افتادن آنها، عروسک را در داخل یک توری کیسه ای قرار دهید تا اگر قطعاتی جدا شد، در داخل توری باقی بماند و به ماشین لباسشویی آسیبی نزند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات خشکشویی و اتوی لباس هم ارائه میده؟

3- ماشین لباسشویی را خالی نگذارید:

خیلی از افراد فکر می کنند که بهتر است ماشین لباسشویی خالی باشد و فقط عروسک را در آن بشویند، اما توصیه می کنیم که عروسک را با لباس های دیگر بشویید تا آسیبی به آن نرسد و کاملا خوب شسته شود.

البته قبل از این کار حتما دقت کنید که عروسک شما رنگ پس ندهد و لباس های دیگر را خراب نکند یا برعکس این موضوع هم اتفاق نیفتد.

تنظیم ماشین لباسشویی برای شستن عروسک
تنظیم ماشین لباسشویی برای شستن عروسک

4- ماشین را روی حالت لباسهای ظریف تنظیم کنید:

تنظیمات ماشین لباسشویی یکی از بخش های مهم در خشکشویی آنلاین است و شما هم باید آن را رعایت کنید.

در تنظیمات ماشین لباسشویی، معمولا یک حالت وجود دارد که برای لباس های ظریف تر می توانید از آن استفاده کنید و در این حالت ماشین با سرعت کمتری کار می کند تا به لباس ها آسیبی نرسد. توصیه می کنیم که برای شستن عروسک ها حتما از حالت لباس ظریف استفاده کنید.

اگر ماشین لباسشویی شما به تعمیر و سرویس نیاز دارد، شما می توانید تعمیرات ماشین لباسشویی خود را به متخصصان تیم هوم سرویز بسپارید.

5- در صورت نیاز عروسک را با دست بشویید:

همانطور که در ابتدای این بخش گفتیم، حتما باید برچسب روی عروسک را مطالعه کنید و اگر متوجه شدید که عروسک باید با دست شسته شود، آن را داخل لباسشویی قرار ندهید چون ممکن است آسیب های جدی ببیند.

برای شستن عروسک با دست، می توانید یک تشت را سینک ظرفشویی را با آبی که حرارت مناسب بافت عروسک دارد پر کنید و سپس عروسک را در آن قرار دهید تا کاملا خیس بخورد. می توانید صابون یا ماده شوینده ای که روی برچسب عروسک به آن اشاره شده است را استفاده کنید و با این کار عروسک را به خوبی بشویید.

دقت کنید که عروسک را خوب بشویید چون ممکن است آلودگی در بافت های داخلی آن هم وجود داشته باشد و اگر فقط به صورت سرسری عروسک را بشویید، ممکن است آلودگی های آن کاملا از بین نروند.

6- عروسک را درست خشک کنید:

چلاندن عروسک برای گرفتن آب آن، کار درستی نیست و باعث می شود که عروسک شما آسیب های جدی ببیند یا از هم بپاشد. برای خشک کردن عروسک توصیه می کنیم که یک حوله دور آن بپیچید و سپس به آرامی بخش های مختلف عروسک را فشار دهید تا آب آنها گرفته شود.

در خشکشویی آنلاین این کار با دستگاه های تمام اتوماتیک انجام می شود اما شما باید خودتان با دقت این کار را انجام دهید. بعد از گرفتن آب عروسک، آن را در جایی قرار دهید که خشک شود و دقت کنید که در زیر نور مستقیم آفتاب نباشد، چون ممکن است دچار رنگ پریدگی شود و زیبایی خود را از دست بدهد.

البته ممکن است روی برچسب عروسک نوشته شده باشد که امکان استفاده از سشوار را دارید، در این حالت می توانید به راحتی با سشوار عروسک را خشک کنید و مشکلی برای آن ایجاد نخواهد شد. البته دقت کنید که سشوار خیلی داغ نباشد و عروسک را نسوزاند.

خشکشویی آنلاین
خدمات خشکشویی آنلاین هوم سرویز

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد شستشوی انواع عروسک در ماشین لباسشویی صحبت کردیم و گفتیم که چطور باید این کار را بدون استفاده از خدمات خشکشویی آنلاین انجام دهید و در خانه خودتان عروسک ها را بشویید.

همچنین گفتیم که چه عروسک هایی قابل شستن نیستند و چه اصولی را باید رعایت کنید تا بتوانید عروسک ها را بدون ایجاد مشکل و با بهترین کیفیت در خانه خودتان بشویید.

توصیه می کنیم که حتما نکات گفته شده را رعایت کنید و اگر انجام آنها برایتان سخت است، از خدمات خشکشویی آنلاین استفاده کنید تا این کار با بهترین کیفیت برایتان انجام شود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که در مورد شستشوی عروسک در ماشین لباسشویی اطلاعات بیشتری به دست آورده باشید و بتوانید به خوبی این کار را در خانه خودتان انجام دهید.

شستشوی عروسک
شستشوی عروسک

استفاده از خدمات خشکشویی آنلاین هوم سرویز برای شستشوی انواع لباس

شما می توانید از خدمات خشکشویی آنلاین هوم سرویز برای شستشوی انواع لباس، کیف، عروسک، پرده و ملحفه استفاده کنید تا لباسها و وسایل شما به خوبی شسته و تمیز شوند.

قیمت خشکشویی و اتوی لباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا