هوم سرویز

معرفی انواع کرم های ضد آفتاب با پوشانندگی بالا برای انواع پوست صورت

امروزه کرم‌ های ضد آفتاب به یک بخش مهم از سبد محصولات مراقبت از پوست بدل شده‌اند. حالا دیگر همه می‌دانند که کرم ضد آفتاب در کیف آرایشی ما، بهترین محافظ برای ما در مقابل اشعه های سوزان و مضر خورشید است. اما ما به چیزی بیشتر از محافظت نیاز داریم؛ محصولی که با یک تیر، دو نشان بزند. یعنی هم از مزاحمت اشعه فرابنفش کم کرده و هم به زیبایی پوست اضافه کند. احتمالاً هدف تولیدکنندگان کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا نیز همین است. اگر می‌خواهید بیشتر از این کرم‌های چند کاره بدانید، همراه ما باشید.

کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

این روزها کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده است. شاید از خود بپرسید اصلاً این نوع کرم چیست و چه تفاوتی با دیگر شکل‌های ضد آفتاب دارد؟ اجازه دهید یک تعریف ساده و روشن از این گونه کرم‌ها ارائه بدهیم:

ضد آفتاب پوشاننده یا Tinted Sunscreen در واقع یکی از محصولات مراقبتی است که هم پوست را در مقابل آفتاب محافظت می‌کند و هم از پیگمنت‌های رنگی تشکیل شده است. به عبارت دیگر، این کرم علاوه بر خاصیت حفاظتی؛ ویژگی آرایشی هم دارد. به همین دلیل است که برخی این نوع کرم را در دسته محصولات آرایشی طبقه بندی می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که آیا ضد آفتاب پوشاننده، مانند کرم پودر پوست شما را یکنواخت و صاف می‌کند؛ باید بگوییم بله.

نکته دیگر این است که برخی تولیدکنندگان لوازم آرایشی با افزودن خواص ضد  UVA و UVB به کرم پودر، به آنها خاصیت محافظت از آفتاب می‌دهند. یعنی حالا هم کرم‌های ضد آفتابی وجود دارند که کار آرایش را انجام می‌دهند و هم کرم پودرهایی که کار ضد آفتاب را. البته این ترکیب و تلفیق‌ها در دنیای آرایش، تمامی ندارد. مثلاً برخی از کرم‌های ضد آفتاب، ضد چروک هم هستند.

شاید جالب باشد بدانید که بیشتر کرم‌های ضد آفتاب با پوشانندگی بالا، از ترکیبات بر پایه مواد معدنی ساخته شده‌اند. برای مثال می‌توان به زینک اکساید و تیتانیوم دی اکسید اشاره کرد. علاوه بر این، بسیاری از این کرم‌ها؛ حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین‌های C و E و عصاره‌ های گیاهی نیز هستند.

انواع کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا را بشناسید

از ورود ضد آفتاب‌های پوشاننده به بازار، چند سالی می‌گذرد. حالا این کرم های محبوب، انواع و کارکردهای مختلفی دارند. ضمن اینکه مصرف‌ کنندگان آنها هم طیف وسیعی را شامل می‌شوند. می‌توان برای انواع گوناگون این نوع ضد آفتاب، دسته‌بندی ‌های زیر را در نظر گرفت:

کرم ضد آفتاب پوشاننده برای پوست چرب

پوست چرب از آن دسته پوست‌هایی است که با شروع فصل گرما، دردسرهای زیادی دارد. تصور اینکه عرق هم قرار است به چربی پوست اضافه شود، وحشتناک است. به همین خاطر، بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • فاقد چربی یا Oil-free باشد؛
  • ترجیحاً فاقد عطر باشد. به ‌ویژه اگر پوست حساسی هم دارید؛
  • SPF بالا داشته باشد؛
  • بافت آن سبک و تا حد امکان به شکل مایع باشد؛
  • غیر کومدون‌زا باشد تا منافذ پوست را باز نکند.

برای مثال از بین برندهای خارجی؛ لاروش پوزای، بایودرما و اَون بهترین مارک کرم ضد آفتاب پوست چرب هستند. در میان محصولات ایرانی نیز؛ برندهای سینره، مای، نئودرم و لافارر ضد آفتاب‌های پوشاننده خوبی تولید می‌کنند.

کرم ضد آفتاب
بهترین کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا برای پوست چرب

کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا برای پوست خشک

پوست خشک هم مراقبت‌های خاص خود را لازم دارد. بر عکس پوست چرب، این نوع پوست نیاز به رطوبت دارد. بنابراین در انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک هم باید نکات مهمی را مد نظر قرار داد. یکی از این موارد داشتن ترکیبات مرطوب کننده مانند شی باتِر، هیالورونیک اسید، گلیسیرین و لانولین برای آبرسانی به پوست است.

 همچنین کرم‌های با SPF بالا برای پوست‌های خشک هم مناسب هستند. چرا که مانع قرمزی و پوسته شدن می‌شوند. بیودرما، ایزدین و اوریاژ از جمله مارک‌های خارجی خوب در تولید کرم ضد آفتاب پوشاننده هستند. علاوه بر اینها، مای، لافارر و سینره را می‌توان در لیست بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و لک دار قرار داد.

کرم ضد آفتاب پوشاننده برای پوست حساس

شاید قبل از هر چیز این سوال برایتان پیش بیاید که اصلاً پوست حساس چه ویژگی‌هایی دارد؟ باید بگوییم که این نوع پوست، معمولاً شکننده و آسیب‌ پذیر است. در بیشتر افراد با پوست حساس، مویرگ‌ها به ‌راحتی قابل دیدن هستند. به ‌علاوه، بروز آلرژی، التهاب و عوارض پوستی در این نوع پوست؛ اتفاق نادری نیست.

فواید کرم ضد آفتاب
فواید کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا

با این تفاسیر بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست حساس باید ترکیبات معدنی مانند زینک اکسید داشته باشد. دلیل هم این است که مواد فوق ایجاد حساسیت نمی‌کنند و در برابر آفتاب، محافظت بالایی دارند. برای آرام کردن پوست نیز وجود دو ماده به نام‌های بیزابولول و آلانتوئین کمک بسیاری می‌کند. از این رو اگر پوست حساسی دارید، کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا برای شما گزینه خوبی است. فقط دقت کنید که از عطر و مواد نگهدارنده مانند فرمالدئید در آن خبری نباشد.

 از میان برندهای خارجی، بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای پوست حساس؛ ویشی، ایزدین و بیودرما است. همچنین برندهای ایرانی مثل سینره، لایسل و مدیسان نیز از این دست کرم‌ها تولید می‌کنند.

کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا برای آقایان

شاید تعداد آقایانی که از ضد آفتاب پوشاننده استفاده می‌کنند، چندان زیاد نباشد. اما به هر حال، این محصولات ویژه آقایان هم در بازار موجود هستند. از آنجایی که این کرم‌ها سبک بوده و از خود سایه بر جای نمی‌گذارند، برای استفاده در موقعیت‌های خاص کاربرد دارند. برای نمونه، برخی برندهای خارجی مانند نوتروژینا و اِلف (elf) به تولید این نوع کرم‌ها می‌پردازند.

کرم ضدآفتاب برای آقایان
بهترین کرم ضد آفتاب پوشاننده برای آقایان

کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا چه مزایایی دارد؟

اگر می‌خواهید کرم‌های ضد آفتاب پوشاننده را جایگزین کرم‌های معمولی کنید، بد نیست مزایای آنها را هم بدانید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پاکسازی صورت بانوان هم ارائه میده؟

پوشانندگی بالا، همانطور که انتظار دارید

خوب، این نوع کرم ضد آفتاب همانگونه که از اسمش پیدا است، قرار است به پوست شما ظاهری یکنواخت بدهد. استفاده از کرم پودر به همراه کرم ضد آفتاب در تابستان یعنی اضافه کردن یک لایه اضافی به پوست. نتیجه هم چیزی جز یک صورت براق و چرب نخواهد بود. اما کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا به‌ راحتی و به ویژه پس از وکس صورت در منزل جذب پوست شده، خطوط و لک‌های تیره را هم می‌پوشاند. بنابراین اگر می‌خواهید صورت ‌تان در عین صاف بودن، در تابستان احساس سنگینی نکند، این کرم گزینه مطلوب شما است.

رنگ یکسان برای پوست‌هایی با رنگ‌های مختلف

کرم‌های ضد آفتاب پوشاننده که اتفاقاً مواد معدنی هم دارند، رنگ یکسانی به پوست‌های با تُناژهای مختلف می‌دهند. این امر در نهایت کمک می‌کند تا رنگ طبیعی پوست شما حفظ شود. از سوی دیگر، همانطور که قبلاً گفتیم این کرم‌ها از موادی مثل زینک اکسید تشکیل شده‌اند که برای پوست مفید هستند. ضمن اینکه زینک اکسید یک ویژگی مهم دیگر نیز دارد: کمک به انعکاس اشعه‌های فرابنفش (UV) و نوری که از وسایل الکترونیکی مثل موبایل ساطع می‌شود. اشعه‌هایی که یک عامل مهم در بروز پیری زودرس به شمار می‌روند.

انواع ضدآفتاب
انواع کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا برای انواع پوست

از خود سایه سفید بر جای نمی‌گذارد

یکی دیگر از مزایای انکار ناپذیر کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا این است که از سایه سفید روی صورت خبری نیست. دلیل چیست؟ این نوع کرم برخلاف کرم پودرهای آرایشی بافت سبکی دارد. در نتیجه پس از پاکسازی صورت در منزل، به ‌آسانی جذب پوست می‌شود و ظاهری مات به آن می‌دهد.

بالاترین میزان محافظت در برابر آفتاب را ایجاد می‌کند

تحقیقات علمی نشان داده که کرم‌های ضد آفتابی که زینک و تیتانیوم دارند، مقاومت بیشتری در مقابل آفتاب دارند. به‌ علاوه، متخصصین پوست هم چنین نظری دارند. آنها نیز معتقد هستند که کرم ضد آفتاب پوشاننده با 50 SPF  محافظت بیشتری از پوست در برابر آفتاب انجام می‌دهد. به همه اینها، وجود عصاره‌های گیاهی مانند فیسالیس (Physalis) را اضافه کنید که حاوی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان هم یعنی جوانی و سلامت پوست شما…

ایده‌آل برای پوست‌های حساس و مستعد آکنه

کرم‌های ضد آفتاب فاقد عطر برای پوست‌های مستعد جوش و حساس، فوق‌ العاده هستند. باز هم زینک اکسید با خاصیت محافظتی و تقویتی خود به کمک پوست می‌آید. در این میان، غیر کومدون‌زا بودن این کرم‌ها هم مزید بر علت می‌شود. یک ویژگی مهم که از مسدود شدن منافذ و در نتیجه ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند.

در مقاله حاضر شما را با انواع کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا آشنا کردیم. اطلاعات کامل‌تری را هم درباره ویژگی‌ها و مزایای این نوع کرم‌ها در اختیارتان قرار دادیم. حالا می‌توانید با آگاهی بیشتری به خرید ضد آفتاب مناسب برای پوست خود اقدام کنید. علاوه بر این، مقالات دیگری هم در حوزه زیبایی، مد و آرایش در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز در دسترس هستند. شما می‌توانید بنا به نیاز خود از این مقالات استفاده کنید و چهره ای زیباتر و جوان تر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا