زیبایی

معرفی و بررسی 10 مورد از بهترین پاک کننده های آرایش صورت

پاک کننده مناسب پوست شما کدام است؟

به همان اندازه که آرایش کردن لذت ‌بخش است، پاک کردن آن کلافه ‌کننده به نظر می‌رسد؛ به‌ ویژه اگر از یک مهمانی برگشته باشید و صورتتان زیر انواع و اقسام لوازم آرایش احساس سنگینی کند! در این صورت، این مواد آرایشی زیبا حکم مزاحم‌ های بد قلقی را پیدا می‌کنند که خیال رفتن ندارند. اما خبر خوب این است که پاک کننده آرایش صورت در شکل‌های متنوع و برای پوست ‌های مختلف وجود دارد. پس جای نگرانی نیست. این مقاله را بخوانید و با توجه به نیاز و نوع پوستتان، بهترین آرایش پاک کن صورت را انتخاب کنید.

فهرست مطالب

پاکسازی صورت با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

شیر پاک کن یا کرم‌های پاک کننده؛ مناسب پوست خشک

اگر بگوییم شیر پاک کن و کرم، بهترین پاک کننده صورت برای پوست خشک هستند؛ اغراق نکرده‌ایم. شیر پاک کن همانطور که از نام آن پیدا است، بافت شیری دارد. ترکیبات این محصول به عنوان مرطوب ‌کننده عمل کرده و چربی طبیعی پوست را از بین نمی‌برند. از همین رو برای پوست‌ های خشک و کم ‌آب، ایده‌آل ‌ترین گزینه هستند. به ‌علاوه، این پاک کننده آرایش صورت با داشتن روغن، بهترین انتخاب برای هر مدل آرایش‌ صورت، گریم سنگین و نیز ریمل است.
جهت استفاده کرم را روی تمام صورت مالیده، آرام و به صورت دورانی ماساژ دهید. سپس با استفاده از پنبه آن را از روی پوست پاک کنید. بد نیست برای زدودن هر گونه ترکیباتی که منافذ را مسدود می‌کنند، از پاک‌کننده روتین خود هم استفاده کنید. باید اضافه کنیم که این شکل پاک کننده آرایش صورت نسبت به بقیه بیشترین رطوبت را به پوست می‌دهد.

روغن پاک کننده؛ دشمن مواد آرایشی سنگین و ضد آب

روغن بدون تردید، بهترین گزینه برای پاک کردن محصولات آرایشی ضد ‌آب و نیز سنگین است. چرا که مواد آرایشی را در خود حل کرده و پاک کردن آنها را راحت‌تر می‌کند. ضمن اینکه با این روش، چربی طبیعی پوست هم حفظ می‌شود. اما باید بدانید که روغن از دیگر پاک کننده‌های آرایش صورت چرب‌تر است. بنابراین بهتر است پس از آن، از ژل شستشوی صورت هم استفاده کنید.

چند نکته دیگر که باید بدانید

  • روغن‌های پاک‌ کننده از ترکیباتی مثل عصاره گل پامچال یا روغن زیتون تشکیل شده‌اند؛
  • بدون چرب کردن، پوست را آبرسانی می‌کنند؛
  • برای پوست های خشک و ترکیبی مناسب هستند؛
  • پس از استفاده صورت صاف و سرحال می‌شود.
بهترین پاک‌کننده صورت برای پوست خشک
بهترین پاک‌کننده صورت برای پوست خشک

ژل پاک کننده آرایش؛ مناسب برای انواع پوست

ژل شستشوی صورت را می توان بهترین پاک کننده آرایش صورت دانست. اجازه دهید دلایل این ادعا را بررسی کنیم:

  • این نوع پاک‌ کننده برای نواحی حساس صورت مثل چشم گزینه ایده‌آلی است؛
  • به ‌آسانی مواد آرایشی ضد آب و سنگین را در خود حل کرده و آنها را از بین می‌برد؛
  • خاصیت تسکین ‌بخشی، خنک‌ کنندگی، آبرسانی و بهبود گردش خون را دارد؛
  • از مواد طبیعی مانند آلوورا و خیار ساخته شده و سرشار از آنتی ‌اکسیدان هستند؛
  • برای تمام انواع پوست اعم از چرب، خشک، نرمال، ترکیبی و حساس، موجود و مناسب هستند.

میسلار واتر؛ یک پاک‌کننده سبک و مکمل

نام میسلار واتر را این روزها زیاد می‌شنوید؟ شاید از خود بپرسید این محصول مایع چه فرقی با تونر دارد؟

میسلار واتر محلولی است حاوی مولکول ‌های بسیار کوچکی از روغن‌ های پاک ‌کننده به نام «میسل» که در آب معلق هستند. این مولکول‌ های کوچک، هرگونه آلودگی و چربی را از روی پوست پاک کرده و به ‌راحتی تمیز می‌شوند. از آنجایی که بیشتر میسلارها ترکیبات تسکین‌ دهنده مثل بابونه یا اسطوخودوس دارند، ضد التهاب نیز هستند. برای استفاده بهتر است پنبه را به میسلار واتر آغشته کرده و آن را چند دقیقه روی پوست نگه دارید.

چند نکته دیگر که باید بدانید

  • میسلار واتر را می‌توان یک محصول چند کاره دانست که هم به‌ عنوان تونر و هم پاک کننده آرایش صورت به کار می‌رود؛
  • برای هر نوع پوستی مناسب است، اما برای پوست‌های خشک و حساس مناسب ‌تر هستند! چرا که ذرات کوچک روغن کار آبرسانی را هم انجام می‌دهند؛
  • این محلول چندان قوی نیست و به کار پاک کردن آرایش‌های سنگین و نیز آرایش چشم نمی‌آید؛
  • به عنوان یک گزینه مکمل برای پاک کردن باقیمانده های آرایش از روی صورت کاربرد بهتری دارد.
میسلار واتر
محلول میسلار پاک‌کننده صورت و چشم

تونر پاک کننده آرایش؛ قابض و ایده‌آلِ پوست چرب

تونر پاک کننده صورت شباهت ‌ها و تفاوت ‌هایی با میسلار واتر دارد. از آن جهت که بافت سبکی دارد و باید برای پاک کردن باقیماندهای آرایش استفاده شود، شبیه میسلار است. در حقیقت تونر توان این را ندارد که مواد آرایشی سنگین را از روی پوست تمیز کند. بنابراین باید به‎ عنوان آخرین مرحله پاکسازی به آن نگاه کنید؛ درست قبل از اینکه کرم مرطوب‌کننده یا سرم را استفاده کنید.

اما تفاوت این پاک کننده آرایش صورت با میسلار در قابض بودن آن است. به عبارت دیگر، تونرهای پاک کننده صورت خاصیت قابض بیشتری داشته و ظاهر منافذ را هم بهبود می‌بخشند. از این رو برای پوست چرب بسیار عالی هستند. نکته دیگر این است که تونر با توجه به ترکیباتش، کارکردهای متفاوتی دارد. مثلاً برخی حاوی اسید، گلیسیرین و آنتی‌اکسیدان هستند و بعضی خواص ضد ‌التهابی دارند. متعادل کردن PH اسیدی پوست، تقویت و صاف کردن آن هم از دیگر خواص تونر به شمار می‌رود.

دستمال مرطوب؛ راحت‌ترین پاک کننده آرایش صورت

اگر نیمه ‌شب از یک مهمانی ساده و با آرایش سبک برگشته‌ اید، احتمالاً حوصله یک عملیات سنگین پاکسازی را ندارید. در این صورت، دستمال مرطوب بهترین راه‌حل است. دستمال‌های مرطوب از پیش در محلول‌های پاک‌کننده خیسانده شده‌ و کار شما را راحت کرده‌اند. اما به یاد داشته باشید که دستمال مرطوب در زدودن آرایش چندان قوی نیست. پس بهتر است آن را در مرحله نخست پاکسازی قرار داده و سپس از یک پاک‌ کننده قوی‌تر استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟

چند نکته دیگر که باید بدانید

  • دستمال پاک ‌کننده برای هر نوع پوستی مناسب است، اما با پوست چرب سازگارتر است؛
  • پیشنهاد می‌کنیم پس از استفاده صورت را با آب بشویید تا منافذ پوستتان مسدود نشود؛
  • کرم مرطوب ‌کننده را بعد از آن فراموش نکنید؛
  • اگر آن را محکم روی پوست خشک بکشید، باعث التهاب شده و حتی ممکن است آن را خشک‌ تر و قرمز‌تر کند. پس هنگام استفاده کمی لطافت به خرج دهید.
دستمال مرطوب
دستمال پاک‌کننده آرایش صورت

پد پاک کننده؛ بهترین پاک کننده آرایش چشم

پد، مناسب ‌ترین گزینه برای زدودن آرایش چشم است. پس اگر نیاز به پاک کردن ریمل، خط چشم یا سایه چشم دارید؛ پد را انتخاب کنید. بهتر است بدانید که پدها معمولاً ضخیم و گرد و به قطر حدود 5 سانتیمتر هستند. ضمن اینکه از روغن و مواد شیمیایی هم در آنها خبری نیست. نکته دیگر اینکه پد، اغلب دارای ویتامین و مواد معدنی است که رطوبت پوست دور چشم را احیا می‌کنند. قیمت ارزان‌تر هم از دیگر ویژگی‌ های این نوع آرایش پاک کن است.

فوم پاک کننده؛ سازگار با پوست‌های حساس

در میان مدل ‌های مختلف پاک کننده آرایش صورت، فوم به خانواده ژل‌ها نزدیک ‌تر است. فوم علاوه بر زدودن آلودگی و سلول‌های مرده، سبوم یا چربی اضافی پوست را هم از بین می‌برد. در نتیجه پوست پاکسازی شده و شاداب‌تر می‌شود. ضمن اینکه این نوع شوینده‌ها در پاک کردن کرم‌های ضد آفتاب ضد‌آب هم خوب عمل می‌کنند. فوم‌ها درست مانند ژل برای انواع مختلف پوست موجود هستند. با این حال پوست‌های چرب و مستعد آکنه و نیز نوجوان ها کاندیداهای مناسبی برای آن به شمار می‌روند.

بالم پاک کننده آرایش؛ یک گزینه پرهزینه

شاید اسم بالم را به عنوان پاک کننده آرایش صورت هرگز نشنیده باشید. بالم یک محصول نسبتاً ضخیم و برای زمستان که بیشتر افراد از خشکی پوست رنج می‌برند، مناسب است. جالب است بدانید که فرمول بالم برای پاک کردن آرایش، تغذیه پوست و عدم مسدود کردن منافذ طراحی شده است. همچنین موادی چون روغن دانه گاجره (گیاه گلرنگ) در آن به کار رفته است. ماده‌ای که یک اسید چرب بوده، منافذ را پر کرده و پوست را شفاف و صاف می‌کند.

چند نکته دیگر که باید بدانید

  • بالم گران ‌تر و کمیاب‌ تر از دیگر انواع پاک کننده آرایش صورت است؛
  • برای پوست چرب و ترکیبی توصیه نمی‌شود؛
  • برای پوست حساس و خشک، لوازم آرایش ضد‌آب و رژ لب‌های 24 ساعته مناسب است؛
  • بهتر است پس از آن از مرطوب‌ کننده یا سرم استفاده کنید.
بالم پاک کننده
بالم؛ گران‌ترین آرایش پاک کن صورت

پاک کننده خانگی آرایش صورت؛ انتخابی کم‌ هزینه و طبیعی

کم نیستند کسانی که برای رفع هر مشکلی سراغ طبیعت می‌روند. این مشکل ممکن است رفع یک سردرد ساده باشد یا حتی پاک کردن آرایش صورت! اگر فکر می‌کنید خریدن پاک‌کننده های آرایش صورت، هدر دادن پول است؛ بد نیست روش‌های خانگی مثل روغن‌های طبیعی را امتحان کنید. این روغن‌ها برای پاک کردن آرایش صورت بسیار عالی هستند و تعداد آنها هم کم نیست. فقط کافی است حواستان به نوع پوستتان باشد و بر همین اساس، دست به انتخاب بزنید:

  • مثلاً روغن دانه انگور و روغن هسته زردآلو به درد پوست چرب می‌خورند. چون سبک ‌تر بوده و کمتر احتمال دارد که منافذ را مسدود کنند؛
  • روغن جوجوبا و آرگان روغن‌های نسبتاً سنگین‌تری هستند که به کار پوست‌های خشک و مستعد اگزما می‌آیند؛
  • اگر پوست حساس دارید، روغن‌های بدون رایحه را انتخاب کتید؛
  • همیشه روغن ارگانیک بخرید؛

چطور استفاده کنیم؟

5 تا 6 قطره روغن را کف دست ریخته، به آرامی روی کل صورت و زیر چشم‌ ها ماساژ دهید. سپس از پاک‌ کننده روتین خود برای زدودن چربی اضافی و آرایش پاک ‌شده استفاده کنید تا پوست تمیز و آبرسانی شود.

سخن پایانی

مقاله حاضر را به معرفی انواع پاک کننده آرایش صورت اختصاص دادیم. همچنین به شما گفتیم که با در نظر گرفتن نوع پوست و حجم آرایش خود، بهتر است کدام را انتخاب کنید. حالا شما می دانید که پاک کننده مناسب برای پوست شما چیست و چگونه باید از آن استفاده کنید. شما می توانید پاکسازی صورت خود را به آرایشگران حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند تا پوستی زیبا و شاداب داشته باشید.

نکات مفید پیرامون زیبایی، مد و آرایش، از آنچه تصور می‌کنید، بیشتر است. اگر به دانستن این نکات علاقه‌‌مند هستید، مقالات دیگر ما را در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا