لوله کشی و تاسیسات

حل مشکل خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب ساختمان

مشکلات پمپ آب خانه را سریعا حل کنید

پمپ آب خانگی یکی از وسایل مهمی است که می تواند کمک کند فشار آب بیشتری را در ساختمان و مخصوصا آپارتمان های چند طبقه داشته باشیم. به همین دلیل است که خراب بودن پمپ می تواند بسیار اذیت کننده باشد و آبرسانی به ساختمان را با مشکل مواجه کند. پمپ آب خانگی معمولا با مشکلات مختلفی مواجه می شود که البته همه آنها قابل رفع هستند، یکی از این مشکلات که ممکن است با آن برخورد کرده باشید، خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب خانگی است.

این مشکل به این صورت است که پمپ در فاصله های زمانی بسیار کوتاه روشن و خاموش می شود و این موضوع باعث می شود که آب به صورتی از شیر بیاید که کم و زیاد شود و این موضوع واقعا آزاردهنده است.

در این مقاله می خواهیم بگوییم که مشکل خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب خانگی چرا به وجود می آید و چطور می توانید این مشکل را حل کنید و از بروز مجدد آن جلوگیری کنید.

اگر پمپ آب خانگی شما دچار چنین مشکلی شده است و دوست دارید در سریعترین زمان ممکن این مشکل را حل کنید، توصیه می کنیم که حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با هم این مشکل را به صورت ریشه ای بررسی کنیم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

پمپ آب
پمپ آب

علت خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب ساختمان چیست؟

در ادامه می خواهیم مهمترین دلایل خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب ساختمان را بررسی کنیم و بگوییم که هر کدام از این علت ها را چگونه می توانید برطرف کنید. اگر می خواهید سریعا مشکل پمپ آب خودتان را رفع کنید، حتما این علت ها را به خوبی بررسی کرده و از عملکرد درست آنها مطمئن شوید.

1- خراب بودن ست کنترل:

ست کنترل یا کلید اتوماتیک دیجیتال، دستگاهی است که روی پمپ آپ متصل می شود و وظیفه آن این است که تعداد اتوماتیک ها و خاموش و روشن شدن پمپ آب را کنترل کند و همچنین از ایجاد مشکل در هنگام نوسانات برق جلوگیری می کند.

حالا در صورتی که این دستگاه به درستی تنظیم نشده باشد یا فردی که آن را تنظیم کرده خیلی حرفه ای نباشد یا ست کنترل خراب باشد، ممکن است با مشکل خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب خانگی مواجه شوید.

در این هنگام توصیه می کنیم که ست کنترل را بررسی کنید و مطمئن شوید که درست تنظیم شده است یا خیر. اگر هم خودتان به این کار مسلط نیستید، توصیه می کنیم که حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا این بررسی را برایتان انجام دهد و در صورت وجود مشکل، ست کنترل را تعمیر یا تعویض کند.

باید بدانید که اکثر خرابی های پمپ و خاموش و روشن شدن مکرر آن به خاطر همین خرابی ست کنترل است و با حل این مشکل، دیگر پمپ شما ایرادی نخواهد داشت.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پمپ آب و منبع هم ارائه میده؟

2- تنظیم نبودن پرشر سوییچ:

پرشر سوییچ قطعه ای مکانیکی است که با اختلاف فشار کار می کند و بر این اساس اتوماتیک بودن پمپ را کنترل می کند. برای این قطعه باید میزان حداقل و حداکثری در نظر گرفته شود که وقتی فشار در آن بازه بود، پمپ خاموش و روشن شود؛ اما اگر این بازه ها به درستی تنظیم نشده باشند و پرشر تنظیم مناسبی نداشته باشد، احتمال اینکه پمپ به خوبی اتومات نکند و مشکل خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب خانگی ایجاد شود، بسیار زیاد است.

برای حل این مشکل، توصیه می کنیم که حتما پرشر سوییچ را بررسی کنید و مطمئن شوید که بازه حداقل و حداکثری آن به صورت مناسبی تنظیم شده باشند و مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

دقت کنید که اگر حداقل میزان فشار تنظیم نشده باشد، با هر مقدار فشاری پمپ فورا خاموش و روشن می شود و این موضوع احتمال اینکه پرشر تنظیم نباشد را افزایش خواهد داد.

خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب
کم باد بودن منبع پمپ آب

3- کم باد بودن منبع:

یکی از وظایف مهم پمپ آب خانگی این است که بتواند اختلاف فشار را کنترل کند و باعث شود که ما کمبود فشار آب را حس نکنیم. منبع پمپ به همین دلیل روی پمپ وجود دارد. منبع که کره ای شکل و فلزی است، یک تیوب در داخل خود دارد که این تیوب می تواند حجم زیادی از آب را داخل خود نگه دارد.

حالا زمانی که فشار آب کم می شود، آب موجود در این تیوب به لوله ها هدایت می شود تا فشار آب جبران شده و مشکل حل شود. اکثر اوقات مشکل خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب خانگی، به خاطر این است که تیوب منبع کم باد است و نمی تواند آب زیادی را در درون خود نگه دارد.

به همین خاطر توصیه می کنیم که باد تیوب را بررسی کنید و اگر حس کردید که باد آن کم است، حتما با استفاده از تلمبه باد آن را تنظیم کنید تا این مشکل برایتان برطرف شود.

4- سوراخ بودن منبع یا تیوب:

در مورد قبلی گفتیم که کم باد بودن منبع می تواند باعث خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب خانگی شود. باید این را بدانید که اگر تیوب کم باد باشد، احتمال دارد به بدنه منبع برخورد کند و این موضوع باعث شود که تیوب با پلیسه های فلزی منبع زخمی شده و سوراخ شود.

یا اینکه ممکن است خود منبع سوراخ شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. در این صورت شما هر چقدر هم که باد به منبع وارد کنید، به زودی تخلیه می شود و نمی تواند باد را در خود نگه دارد و این موضوع باعث می شود که مشکل خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب ادامه دار باشد. حالا برای اینکه این مشکل را حل کنید، توصیه می کنیم که تست کنید و باد پمپ را تنظیم کنید و ببینید که روزهای بعد تخلیه می شود یا خیر. اگر باد تخلیه شد، نیاز به این است که منبع و تیوب آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سوراخ ندارند و در صورت وجود سوراخ هم مشکل آنها را حل کنید.

سوراخ بودن منبع یا تیوب پمپ
سوراخ بودن منبع پمپ

5- مناسب نبودن موتور پمپ:

باور اشتباهی که در بین خیلی از متخصصان و مردم عادی وجود دارد، این است که پمپ هرچقدر قوی تر باشد، فشار آب بیشتری را به خانه می دهد پس خیلی مهم نیست چه پمپی انتخاب شود.

اما باید بدانید که انتخاب پمپ آب، باید بر اساس میزان طبقات، مسیر لوله کشی، تعداد زانوهای لوله کشی و موارد دیگری که با این موضوع مرتبط هستند انجام شود و اگر این موارد را در نظر نگیرید، ممکن است که یک پمپ ضعیف تر یا قوی تر را خریداری کنید که با نیاز شما هماهنگی نخواهد داشت.

اگر پمپی را خریداری کنید که ضعیف است، قطعا توان کافی برای افزایش فشار آب را نخواهد داشت و این موضوع باعث می شود که تغییری در میزان فشار آب شما ایجاد نشود و تازه به پمپ هم فشار زیادی وارد می شود و ممکن است دچار مشکل شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پمپ آب و منبع هم ارائه میده؟

اگر هم پمپ شما خیلی قوی تر از حد نیاز باشد، ممکن است دچار مشکل خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب خانگی شود، چون در این صورت پمپ می خواهد کمترین افت فشارها را جبران کند و این موضوع باعث می شود که فشار زیادی به آن وارد شود.

همچنین چنین مشکلی باعث خراب شدن ست کنترل شده و به پمپ و حتی اتصالات آب ساختمان می تواند آسیب های جدی وارد کند. برای جلوگیری از انتخاب پمپهای بسیار قوی یا خیلی ضعیف، توصیه می کنیم که برای خرید پمپ آب حتما از یک کارشناس حرفه ای و مناسب کمک بگیرید تا پمپ متناسب با نیازهای خود را خریداری کنید.

اگر در ساختمان خود موتورخانه دارید و می خواهید موتورخانه را سرویس کنید، سرویس موتورخانه را به متخصصان هوم سرویز بسپارید تا بدون کمترین خطا این کار را برای ساختمان شما انجام دهند.

6- وجود هوا در لوله ها:

یکی از مواد دیگری که می تواند در خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب خانگی تاثیر زیادی داشته باشد، وجود هوا در لوله ها است. وجود هوا در لوله ها باعث می شود که فشار آب بیشتر از سطح موردنظر برآورد شود و همین موضوع دلیلی است که پمپ به صورت مکرر اتومات کند و فکر کند فشار آب مشکل دارد!

برای اینکه این مشکل را برطرف کنید، توصیه می کنیم که حتما از بالاترین شیر آب خانه برای هواگیری استفاده کنید تا این مشکل سریعا برطرف شده و هوای موردنظر خارج شود.

نشتی لوله ها
نشتی لوله ها و وجود هوا

7- وجود نشتی در لوله ها:

گاهی اوقات ممکن است که متوجه شوید حتی زمانی که از آب استفاده ای نمی کنید، باز هم خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب خانگی ادامه دارد و قطع نمی شود. باید بگوییم که در این حالت اگر مشکلات دیگر وجود نداشتند، احتمالا مشکل از این است که نشتی در لوله های آب وجود دارد و همین موضوع باعث می شود که پمپ مدام بخواهد به آن قسمت آب‌رسانی کند.

توصیه می کنیم در این حالت حتما با دقت لوله ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نشتی در آنها وجود ندارد و مشکلی از این بابت ایجاد نخواهد شد.

جمع بندی مطالب

در این مقاله درباره مشکل خاموش و روشن شدن مکرر پمپ آب خانگی صحبت کردیم و گفتیم که دلایل این مشکل چه چیزهایی هستند و هر کدام را به صورت جداگانه بررسی کردیم تا بتوانید آن ها را عیب یابی و رفع کنید.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد بتوانید با دلایل خرابی پمپ و اتومات مکرر پمپ آب آشنا شوید و در صورت برخورد با این مشکل، بتوانید سریعا آن را حل کنید و فشار آب مناسبی را در خانه خودتان دریافت کنید.

تعمیر و سرویس پمپ آب
تعمیر و سرویس پمپ آب با هوم سرویز

سرویس و تعمیر پمپ آب با هوم سرویز

اگر فکر می کنید که پمپ آب ساختمان شما دچار مشکل شده است و می خواهید تعمیر آن را به فردی حرفه ای و متخصص بسپارید، می توانید تعمیر پمپ آب ساختمان را به تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب، پمپ آب خانه شما را تعمیر کنند. برای این کار کافی است اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده و درخواست تعمیر پمپ آب خود را ثبت کنید تا تیم هوم سرویز وارد عمل شوند و مشکل پمپ آب شما را خیلی سریع حل کنند.

قیمت تعمیر پمپ آب

یک دیدگاه

  1. درود آقا داستان داریم با کولر آبی. هر دو دقیقه یکبار پمپ رو خاموش روشن میکنه.فقط وقتی از کولر آبی استفاده می‌کنیم اینجوریه. راه حلی داره؟ اصلا مشکلی داره اینجوری باشه؟ از ست کنترل استفاده میکنم روی نیم بار استارت میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا