بنایی و دکوراسیون

آموزش کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار

روشهای کندن کاشی و سرامیک روی دیوار

نصب سرامیک و کاشی های روی دیوار، می تواند جذابیت و زیبایی زیادی به خانه ها ببخشد و خیلی از افراد این کار را انجام می دهند تا دکوراسیون زیباتری برای خانه خودشان ایجاد کنند؛ اما ممکن است بعد از مدتی شما بخواهید دکوراسیون خانه خودتان را عوض کنید و نیاز به کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار داشته باشید. در این صورت باید بدانید که روش کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار چگونه است و برای جدا کردن آنها باید از چه روش هایی استفاده کنید تا بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

در این مقاله می خواهیم در مورد کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید این کار را به راحتی انجام دهید و برای آن باید چه اصولی را رعایت کنید تا دیوار خانه تان را خراب نکنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

اگر قصد دارید دکوراسیون خانه خودتان را تغییر دهید و می خواهید خودتان کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار را انجام دهید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آیا کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار بدون تخریب ممکن است؟

خیلی از افراد دوست ندارند برای جدا کردن کاشی و سرامیک از روی دیوار، تخریب انجام دهند؛ چون این کار هم هزینه بسیار بالایی خواهد داشت و هم ممکن است زمان تغییر دکوراسیون را بسیار طولانی کند. به همین خاطر باید از روش هایی برای این کار استفاده کنید که بدون تخریب و در سریعترین زمان ممکن بتواند به کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار کمک کند.

در این مقاله دقیقا می خواهیم به چنین روش هایی بپردازیم که بدون تخریب بتوانید کاشی و سرامیک روی دیوار را جدا کنید.

کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار
کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار

کندن سنگ آنتیک از دیوار با روش هایی که در این مقاله گفته می شود ممکن است؟

سنگ آنتیک نوع دیگری از دکوراسیون دیوار است که افراد خیلی زیادی از آن برای پوشاندن بخش خاصی از دیوار استفاده می کنند و این نوع سنگ مانند کاشی و سرامیک عمل می کند؛ اما اندازه آن معمولا کمی کوچکتر است.

باید بگوییم که با روش های گفته شده در این مقاله، شما می توانید سنگ آنتیک را نیز از دیوار جدا کنید و مشکلی در این زمینه نخواهید داشت. فقط باید حواستان باشد که سنگ کندن سنگ آنتیک از روی دیوار کمی سخت تر است، چون این نوع سنگ اندازه های کوچکتری دارد و شکل آن صاف نیست که به راحتی بتواند آن را از دیوار جدا کرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کاشی کاری و سرامیک هم ارائه میده؟

اصول ایمنی کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار

قبل از اینکه به سراغ بررسی روش های کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار برویم، باید نکات ایمنی این کار را بگوییم که در هنگام کار به خودتان آسیبی وارد نکنید و بتوانید به بهترین شکل و بدون آسیب دیدن این کار را انجام دهید.

1- از دستکش ایمنی استفاده کنید:

هنگام انجام این کار، بهتر است از دستکش استفاده کنید تا دستان شما در برابر ضربه و افتادن کاشی، ایمنی کافی را داشته باشند. می توانید دستکش های ایمنی که مقاومت مناسبی دارند را تهیه کنید تا در حین این کار از آنها استفاده کنید.

2- از عینک ایمنی استفاده کنید:

استفاده از عینک ایمنی می تواند کمک کند که در هنگام ضربه وارد کردن به کاشی ها، خرده های دوغاب یا کاشی به چشم شما آسیبی نزند و مشکلات جبران ناپذیری برایتان ایجاد نکند. پس توصیه می کنیم که حتما برای انجام این کار از عینک ایمنی استفاده کنید و این موضوع را کاملا جدی بگیرید.

شما می توانید دوغاب حمام و دستشویی را به تیم هوم سرویز بسپارید تا با ظرافت این کار را در منزل شما انجام دهند.

3- از کلاه ایمنی استفاده کنید:

اگر ارتفاع دیواری که می خواهید کاشی و سرامیک را از روی آن جدا کنید زیاد است و احتمال می دهید که کاشی ها روی سرتان بیفتند، توصیه می کنیم که حتما از کلاه ایمنی استفاده کنید تا در صورتی که یکی از کاشی ها از روی دیوار روی سرتان افتاد، هیچ آسیبی به شما وارد نشود و دچار مشکلات جدی نشوید.

4- از کفش ایمنی استفاده کنید:

کفش ایمنی می تواند پاهای شما را از آسیب حفظ کند و باعث شود که آسیب کمتری به شما برسد. در حین کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار ممکن است یک کاشی روی پای شما بیفتد و اگر از کفش ایمنی استفاده نکنید، ممکن است پایتان آسیب جدی ببیند، اما با استفاده از کفش ایمنی دیگر چنین مشکلی برایتان ایجاد نخواهد شد.

5- از ابزارهای مناسب استفاده کنید:

ابزارهایی که می خواهید با استفاده از آنها کار کندن سرامیک های روی دیوار را انجام دهید، باید کاملا سالم و مناسب باشند تا در حین استفاده از آنها آسیبی به شما وارد نشود. مثلا اگر از سنگ فرز استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که دیسک آن کاملا محکم بسته شود تا در حین کار از سنگ جدا نشود و به سمت شما پرتاب نشود.

این موضوع را باید کاملا جدی بگیرید و مراقب باشید تا چنین مشکلی برایتان پیش نیاید.

کاشی و سرامیک
نکات ایمنی برای کندن سرامیک و کاشی های دیوار

روش کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار

در ادامه می خواهیم روش های کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار را به شما بگوییم تا با استفاده از آنها بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید.

1- جدا کردن کاشی با دست:

اولین کاری که می توانید برای کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار از آن استفاده کنید، جدا کردن کاشی ها با دست است. برای این کار می توانید به دنبال یک کاشی یا سرامیک بگردید که کمی شل شده است و سپس آن را جدا کنید و بقیه کاشی ها را با استفاده از یک قلم کوچک و چکش می توانید به راحتی از سطح دیوار جدا کنید.

اگر هیچ کاشی پیدا نکردید که شل شده باشد، می توانید خودتان با استفاده از قلم و چکش، دوغاب بین کاشی ها را بکنید و سپس کاشی ها را تک تک از روی دیوار جدا کنید.

البته برای انجام این کار باید مراقب باشید که کاشی ها روی پایتان نیفتند و به خودتان آسیب نزنید.

2- جدا کردن کاشی با گرم کردن:

گرم کردن کاشی یا سرامیک ها، می تواند باعث از بین رفتن دوغاب های اطراف آنها شود و با این روش راحت تر می توانید آنها را از دیوار جدا کنید. برای این کار توصیه می کنیم که از یک سشوار صنعتی استفاده کنید و 20 تا 30 دقیقه به کاشی ها حرارت دهید تا بتوانید آنها را به راحتی از روی دیوار جدا کنید.

البته هنگام انجام این کار باید نکات ایمنی که گفتیم را رعایت کرده باشید، چون ممکن است یک کاشی شل شود و خود به خود به پایین بیفتد و برای این موضوع باید خودتان را آماده کنید.

3- استفاده از سنگ فرز:

با رعایت اصول ایمنی گفته شده، می توانید از یک سنگ فرز استفاده کنید و با استفاده از آب دوغاب های اطراف کاشی ها را کاملا از بین ببرید تا بتوانید به راحتی و با انداختن یک قلم در زیر کاشی ها آنها را از دیوار جدا کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کاشی کاری و سرامیک هم ارائه میده؟

برای این کار توصیه می کنیم که وسایل آسیب پذیر را از دسترس خودتان دور کنید و حتما از عینک و دستکش و کفش ایمنی استفاده کنید تا آسیبی به خودتان وارد نشود.

4- استفاده از چکش برقی:

روش دیگری که می توانید از آن برای کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار استفاده کنید، استفاده از چکش برقی است. چکش برقی وسیله ای است که برای تخریب طراحی شده و قدرت زیادی به دیوار و جایی که می خواهید آن را خراب کنید وارد می کند.

توصیه می کنیم که از این روش فقط در صورتی استفاده کنید که کاشی های روی دیوار بسیار محکم هستند و با روش های قبلی نتوانسته اید آنها را جدا کنید. چون چکش برقی به خاطر فشار زیادی که وارد می کند، ممکن است باعث آسیب دیدن دیوار هم شود و در حین استفاده از آن باید اصول ایمنی را رعایت کنید و تسلط کافی برای کار با این وسیله را داشته باشید.

5- شکستن کاشی ها:

روش های قبلی معمولا به این صورت بودند که کاشی یا سرامیک را می توانستید به صورت کامل و بدون خرابی از روی دیوار جدا کنید و حتی می توانید از آنها در جاهای دیگر نیز استفاده کنید.

اما گاهی اوقات ممکن است کاشی کاری بسیار قدیمی باشد و از مصالح قدرتمندی استفاده شده باشد که به راحتی نتوان آنها را از روی دیوار جدا کرد. در این زمان می توانید از روش شکستن کاشی یا سرامیک استفاده کنید و با یک چکش آنها را بشکنید و از روی دیوار جدا کنید.

این روش نخاله زیادی برایتان تولید می کند و باید حواستان به این موضوع باشد که بتوانید نخاله ها را از ساختمان خارج کنید تا تیز بودن آنها به خودتان و دیگران آسیبی وارد نکند.

کندن سنگ آنتیک از روی دیوار
کندن سنگ آنتیک از روی دیوار

جمع بندی

در این مقاله درباره روش کندن سرامیک و کاشی های روی دیوار صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید با استفاده از روش های مختلف، سرامیک و کاشی های روی دیوار را بدون تخریب از دیوار جدا کنید.

همچنین گفتیم که اصول ایمنی که برای این کار باید رعایت کنید چه چیزهایی هستند و با رعایت آنها می توانید خودتان را از آسیب دیدگی در امان نگاه دارید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با روش جدا کردن سرامیک از روی دیوار آشنا شده باشید و با روش های گفته شده بتوانید این کار را خودتان انجام دهید.

کاشی کاری و نصب سرامیک خانه شما با هوم سرویز

شما می توانید برای کاشی کاری و نصب سرامیک در خانه خود از تیم هوم سرویز برای این کار کمک بگیرید و این موضوع را به تیم هوم سرویز بسپارید تا کاشی و سرامیک را به بهترین شکل ممکن در منزل شما نصب کنند و دیوارهای خانه شما زیباتر و جذاب تر شود. برای این کار ابتدا اپلیکیشن هوم سرویز را دانلود و نصب کنید و درخواست خود را برای کاشی کاری و نصب سرامیک ثبت کنید تا همکاران ما در هوم سرویز سریع وارد عمل شوند و خدمات موردنظر شما را انجام دهند.

قیمت سرامیک کاری و نصب سرامیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا