تعمیر و سرویس خودرو

همه چیز درباره سقف پانوراما و سقف سانروف خودرو

سقف پانوراما بهتر است یا سقف سانروف؟

هنگام خرید ماشین جدید، داشتن سقف پانوراما یا سقف سانروف، یک آپشن محسوب می شود و خیلی از افراد دوست دارند که ماشینی که خریداری می کنند، چنین امکاناتی داشته باشد. اما واقعا سانروف و پانوراما ارزش دارند؟ مزایا و معایب آنها چیست؟ چقدر می توانند در ماشین کاربرد داشته باشند؟ برای اینکه بتوانید در مورد سقف پانوراما و سانروف بیشتر بدانید، در این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله می خواهیم نکات مهم درباره سقف پانوراما و سقف سانروف خودرو را به شما توضیح دهیم تا بتوانید در مورد این دو نوع سقف بیشتر اطلاعات داشته باشید و هنگام خرید خودرو بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید. همچنین در این مقاله با مزایا و معایب این دو نوع سقف آشنا خواهید شد و متوجه می شوید که این سقف ها اصلا چه کاربردی دارند و کدام یک برای شما بهتر است؟

فهرست مطالب

اگر به فکر خرید خودرو هستید و به سقف پانوراما و سقف سانروف در خودرو علاقمند هستید و نمی دانید که کدام مدل را انتخاب کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین مدل خودرو را با توجه به سلیقه و نیاز خود انتخاب کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

سقف سانروف یا ساندروف چیست؟

سقف سانروف که به آن ساندروف نیز گفته می شود، به بخشی از سقف ماشین گفته می شود که با شیشه، پارچه یا فلز ساخته شده است و می تواند باز شود تا سرنشینان بتوانند از هوای بیرون لذت ببرند. در بیشتر موارد سقف سانروف شیشه ای است. شیشه ای بودن این قسمت کمک می کند که نور بیرون به داخل ماشین وارد شود و سرنشینان بتوانند از آن استفاده کنند.

سقف های سانروف در قدیم به صورت فلزی یا پارچه ای بوده اند اما در حال حاضر، این سقف ها از جنس شیشه های ضخیم و ایمن تولید می شوند که ضخامت و ایمنی بسیار بالایی دارند و در تصادفات، به سرنشینان آسیبی وارد نمی کنند.

سقف سانروف در قدیم به صورت دستی باز و بسته می شود؛ اما در حال حاضر روی خودروهای جدید و پیشرفته، این قسمت به صورت کاملا برقی است و می توانید با دکمه ای که داخل کابین قرار دارد، آن را کنترل کنید.

سقف سانروف
سقف سانروف

مزایای سقف سانروف چیست؟

از جمله مزایای سقف سانروف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کارواش در محل هم ارائه میده؟

1- زیبایی:

یکی از مهمترین مزیت های سقف سانروف در خودرو، زیبایی آن است که باعث می شود خودروی شما متفاوت و منحصر به فرد باشد و جذابیت بیشتری داشته باشد.

2- تهویه هوای داخل خودرو:

مزیت دیگری که سقف سانروف دارد، این است که کمک می کند تهویه خودرو راحت تر انجام شود و نیازی به پایین آوردن شیشه های خودرو نباشد. مخصوصا در سرعت های بالا، باز بودن سانروف می تواند هوای بسیار زیادی را به داخل خودرو وارد کند و کمک کند که تهویه هوا بسیار بهتر انجام شود.

3- وارد شدن نور خورشید:

معمولا شیشه های به کار رفته در سانروف خودرو، به صورت محافظ هستند و از اشعه فرابنفش نور خورشید جلوگیری می کنند، به همین خاطر شما می توانید در روز از نور خورشید در داخل خودرو استفاده کنید و نگرانی خاصی بابت اشعه فرابنفش خورشید نداشته باشید. این موضوع هم یک مزیت دیگر برای آفتاب دوستان محسوب می شود.

4- ورود سر و صدای کم به داخل خودرو:

در خودروهایی که سقف سانروف ندارند، معمولا شیشه ها به پایین کشیده می شوند و این موضوع باعث می شود که سر و صدای ماشین های دیگر و صدای باد، خیلی زیاد وارد ماشین شود؛ اما در سانروف این موضوع کمتر اتفاق می افتد و سر و صدای بسیار کمتری به داخل خودرو وارد می شود.

اگر از کسانی هستید که با سر و صدای زیاد در خودرو مشکل دارید، سانروف می تواند این مشکل را برایتان برطرف کند.

مزایا و معایب سانروف
مزایا و معایب سانروف

معایب سانروف چیست؟

با وجود تمام مزایای این مدل سقف ها، سانروف با معایبی نیز همراه است. از جمله معایب سانروف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- قیمت بالای خودروی سانروف دار:

یکی از معایب داشتن سانروف این است که خودروهایی که دارای سانروف هستند، معمولا بسیار گران تر از همان خودرو در مدل بدون سانروف هستند و این موضوع ممکن است برای خیلی از افراد صرفه اقتصادی نداشته باشد.

2- گرم شدن داخل خودرو:

یکی دیگر از معایب سقف سانروف در خودرو این است که با تابش مستقیم نور خورشید به داخل خودرو، فضای داخل خودرو گرم شود و خنک کردن آن با استفاده از کولر مشکل تر باشد و سوخت و انرژی بیشتری مصرف کند. به همین خاطر باید حواستان به این موضوع باشد و اگر گرمایی هستید، باید این مشکل را هم در نظر بگیرید.

3-  مقاومت کمتر ستون ها و بدنه:

در خودروهایی که دارای سقف سانروف هستند، مقاومت بدنه و ستون های خودرو کمی کمتر است. به این خاطر که سقف آنها یکسره نیست و دارای بریدگی است و این موضوع را باید در نظر داشته باشید. اگر مقاومت بدنه خودرو برایتان اهمیت زیادی دارد، می توانید از خودروهایی استفاده کنید که سقف سانروف ندارند و بدنه قوی تری دارند.

4- افزایش وزن سقف خودرو:

در خودروهای دارای سانروف، سقف خودرو با یک ورقه فلزی ساخته نمی شود، بلکه باید در داخل آن امکانات موردنیاز برای سقف سانروف قرار بگیرد و این موضوع باعث می شود که هم قطعات بیشتری در داخل آن به کار برود و هم وزن سقف افزایش پیدا کند.

5- هزینه بالای تعمیر سقف خودرو:

اگر خودروی دچار مشکل تصادف و خرابی شود، هزینه تعمیر سقف آن بسیار بالا خواهد بود و نمی توان با هزینه های کم آن را تعمیر کرد، به همین خاطر باید حواستان به این موضوع باشد که سقف خودروی شما دچار آسیب نشود و سانروف سقف را به خوبی نگهداری کنید!

6- مقاومت کمتر سقف خودرو:

اگرچه در قسمت سانروف خودرو از شیشه های ضخیم و ایمنی استفاده می شود، اما خودروهایی که دارای سقف سانروف هستند، در زمان تصادف مقاومت بسیار کمتری نسبت به خودروهایی دارد که سقف آنها فلزی است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کارواش در محل هم ارائه میده؟

سقف پانوراما
سقف پانوراما

سقف پانوراما چیست؟

سقف پانوراما نوع دیگری از سقف سانروف است که تفاوت آن با سانروف معمولی، این است که در سانروف فقط در قسمت جلوی خودرو بخش شیشه ای قرار دارد، اما در سقف پانوراما هم برای سرنشینان جلو و هم برای سرنشینان عقب خودرو، سقف شیشه ای قرار دارد و همه سرنشینان خودرو می توانند به راحتی بیرون خودرو را ببینند.

این قسمت معمولا از شیشه های نشکن و ایمنی ساخته می شود و ایمنی بسیار بالایی دارد و در تصادفات مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

در برخی خودروها سقف پانوراما به این صورت است که کل قسمت سقف به صورت شیشه ای است و شیشه تمام این قسمت ها را پوشانده است و به راحتی می توان بیرون خودرو را مشاهده کرد. البته این شیشه ها هم از نور فرابنفش خورشید جلوگیری می کنند و از این نظر بسیار عالی هستند.

مزایای سقف پانوراما
مزایای سقف پانوراما

مزایای سقف پانوراما چیست؟

سقف های پانوراما مزایای خاص خودشان را دارند. از جمله مزایای این سقف ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تهویه داخل خودرو:

در سانروف گفتیم که تهویه داخل خودرو به خوبی انجام می شود، اما در سقف پانوراما این تهویه بهتر انجام می شود؛ چون دو سانروف در بالای خودرو قرار دارد و کمک می کند که تهویه هوا بسیار بهتر در داخل خودرو انجام شود.

2- مشاهده راحت بیرون خودرو:

سقف پانوراما باعث می شود که شما بتوانید به راحتی بیرون خودرو را ببینید و این موضوع منظره ای زیبا را برایتان ایجاد خواهد کرد، همچنین می توانید در شب از دیدن ستاره ها در آسمان لذت ببرید و این موضوع بسیار لذت بخش خواهد بود.

3- نور مناسب:

وجود سقف پانوراما که به صورت کامل شیشه ای است، می تواند به بهترین شکل ممکن داخل خودرو را روشن کند و نور مناسبی را به داخل خودرو وارد کند. این موضوع کمک می کند که بتوانید نور مناسبی در کابین خودروی خودتان دریافت کنید و نگرانی بابت اشعه فرابنفش خورشید نداشته باشید.

4- زیبایی و چشم نوازی خودرو:

خودروهایی که دارای سقف پانوراما هستند، زیبایی بسیار زیادی نسبت به خودروهایی دارند که سقف آنها به صورت تمام فلزی است. به همین خاطر اگر زیبایی خودرو برایتان مهم تر است و می خواهید یک خودروی متفاوت داشته باشید، سقف پانوراما می تواند برایتان انتخاب بسیار مناسبی باشد.

معایب سقف پانوراما
معایب سقف پانوراما

معایب سقف پانوراما چیست؟

اگر می خواهید خودرو با سقف پانوراما بخرید، بهتر است با معایب سقف های پانوراما آشنا شوید. از جمله معایب این سقف ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- گرم شدن داخل خودرو:

به دلیل اینکه تمام سقف خودرو شیشه ای است، نور زیادی به داخل خودرو وارد می شود و حرارت خورشید باعث می شود که محیط داخل خودرو بسیار گرم شود؛ این موضوع میزان مصرف انرژی کولر را افزایش می دهد و خنک کردن خودرو را سخت تر خواهد کرد.

2- قیمت بالای خودروی دارای سقف پانوراما:

خودروهایی که دارای سقف پانوراما هستند، به خاطر امکانات زیادی که در سقف آنها به کار می رود، بسیار گران قیمت هستند و هزینه این موضوع بسیار زیادتر از خودروهای عادی است. به همین خاطر اگر هزینه خودرو برایتان مهم است باید این موضوع را در نظر داشته باشید.

3- هزینه تعمیرات بالا:

اگر خودروی شما دچار آسیب دیدگی شود و به سقف آن آسیبی برسد، برای تعمیر آن باید هزینه بسیار بالایی را بپردازید. چون تجهیزات به کار رفته در سقف پانوراما بسیار گران قیمت هستند و تعمیر آن را بسیار پرهزینه می کند.

4- مقاومت پایین سقف:

اگرچه در سقف پانوراما از شیشه های نشکن 5 سانتی استفاده می شود، اما مقاومت سقف پانوراما در برابر سقف های فلزی یکپارچه، بسیار پایین تر است و این موضوع باعث می شود که در تصادفات خودرو آسیب بیشتری ببیند.

5- فرسودگی صندلی های خودرو:

به دلیل تابش نور مستقیم خورشید، ممکن است صندلی های خودرو و امکانات داخل خودرو بسیار سریعتر از زمان های دیگر فرسوده شود. این موضوع را هم باید در نظر بگیرید.

سقف پانوراما بهتر است یا سانروف؟
سقف پانوراما بهتر است یا سانروف؟

سقف پانوراما بهتر است یا سقف سانروف؟

با تمام نکاتی که گفتیم ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که سقف پانوراما بهتر است یا سقف سانروف؟ باید بگوییم که این موضوع کاملا بستگی به خودتان و سلیقه شما دارد.

در این نوشته با مزایا و معایب این نوع سقف ها به صورت کامل آشنا شدید و خودتان می توانید با بررسی کامل این موضوع، انتخاب کنید که سقف پانوراما برایتان مناسب تر است یا سقف سانروف؟ شاید هم تصمیم بگیرید که سقف خودروی خودتان را به صورت فلزی و یکپارچه تهیه کنید!

جمع بندی مطالب

در این مقاله در مورد سقف سانروف و سقف پانوراما صحبت کردیم و گفتیم که هر کدام از این سقف ها چه مشخصاتی دارند و مزایا و معایب هر کدام چیست. با توجه به نکات گفته شده می توانید تصمیم بگیرید که بهترین گزینه ممکن برای شما کدام است و چه نوع سقفی برایتان مناسب تر است.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید به بهترین شکل ممکن با سقف های پانوراما و سقف سانروف خودرو آشنا شوید و بتوانید این نوع سقف ها به خوبی بشناسید.

کارواش خودروی شما با هوم سرویز

اگر می خواهید خودروی شما به بهترین شکل ممکن شسته شده و حسابی تمیز شود، کارواش ماشین خود را به تیم حرفه ای و کار بلد هوم سرویز بسپارید تا تمام قسمتهای داخل ماشین و بدنه ماشین شما با بهترین ابزارها و مواد شوینده شسته شوند و ماشینتان برق بیفتد. با استفاده از خدمات کارواش انواع خودرو هوم سرویز، بدون کوچکترین آسیب و صدمه ای به خودرو، تمامی قسمتهای ماشین شما به خوبی تمیز می شوند.

همچنین شما می توانید نصب شیشه دودی خودرو را نیز به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا ماشینی لوکس و جذاب داشته باشید. برای استفاده از خدمات هوم سرویز، کافی است اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده و درخواست خود را ثبت بفرمایید تا کارشناسان هوم سرویز خیلی سریع با شما تماس بگیرند و شروع به کار کنند.

قیمت کارواش در محل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا