زیبایی

چگونه روغن نارگیل از پوست و موی شما محافظت می‌کند؟

با استفاده از روغن نارگیل، پوست و موی سالم تری داشته باشید!

این روزها روش‌های مختلفی برای کمک به زیبایی و سلامت پوست و مو ابداع شده‌اند؛ از لایه ‌برداری و پارافین تراپی گرفته تا لیزر درمانی. البته کسانی هم هستند که هنوز به روغن‌های طبیعی و ماسک‌های خانگی وفادار مانده‌اند. از میان همه روشهای مورد استفاده برای زیبایی، استفاده از روغن نارگیل همچنان در میان مردم رایج است. خواص روغن نارگیل برای پوست و مو به قدری زیاد است که خیلی‌ها را به استفاده از آن ترغیب کرده است. اما این روغن چطور می‌تواند باعث سلامتی پوست و موی ما شود؟و فواید آن برای پوست و مو چیست؟ ما در این مطلب به این سوالات پاسخ داده‌ایم و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

برای آشنایی با فواید فوق العاده روغن خوشبوی نارگیل، با ما در این مطلب همراه باشید.

ماسک و ویتامینه مو با هوم‌سرویز

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

از خواص روغن نارگیل برای پوست و مو چه می‌دانید؟

حتماً اسم روغن نارگیل را روی بسیاری از محصولات مراقبت پوست و مو دیده‌اید؛ از شامپو گرفته تا کرم مرطوب‌ کننده. خوب؛ در فواید روغن نارگیل برای پوست هیچ تردیدی نیست. اما این روغن خوشبو تنها برای پوست مفید نیست. به عبارت دیگر خاصیت روغن نارگیل برای مو هم اثبات شده است. اجازه دهید بیشتر به خواص و فواید روغن نارگیل، طرز استفاده و نکات دیگر پیرامون آن بپردازیم.

چند مورد از فواید روغن نارگیل برای پوست که باید بدانید

از خواص روغن نارگیل می توان به رفع چروک صورت تا مرطوب‌ کنندگی پوست اشاره کرد. این فواید فوق العاده به قدری عالی هستند که افراد را به این روغن طبیعی علاقه‌مند کرده‌اند. این روغن چه مزایای دیگری برای پوست دارد؟

  • اسیدهای چرب روغن نارگیل خاصیت آنتی‌ میکروبی و ضد باکتریایی دارند؛
  • روغن نارگیل به کاهش التهاب و تسکین اختلالات پوستی مثل اگزما و پسوریازیس کمک می‌کند؛
  • اسیدهای چرب آن نقش مهمی را در کاهش خشکی و حفظ رطوبت پوست دارند؛
  • روغن نارگیل با ایجاد سد حفاظتی، پوست را از سموم و آلودگی‌های محیطی حفظ می‌کند؛
  • باعث نرمی و شفافیت پوست شده و در طول زمان بافت آن را بهبود می‌بخشد؛
  • روغن نارگیل خطوط ریز و چروک‌ها را کم‌رنگ کرده و منجر به کاهش علائم پیری می‌شود.

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای پوست چگونه است؟

با وجود لیست بلند خواص روغن نارگیل برای پوست و مو، شاید این سوال به ذهنتان خطور کند که حالا چطور از آن استفاده کنم؟ نگران نباشید. ما در ادامه به شما می‌گوییم که این روغن معجزه ‌بخش می‌تواند در چه نقش‌هایی ظاهر شود:

وقتی روغن نارگیل جای کرم شب را می‌گیرد

فکر می‌کنید از یک کرم شب باید چه انتظاراتی داشت؟ یک کرم شب باید کار آبرسانی، کاهش التهاب، کلاژن‌ سازی و روشن کردن لک‌های تیره روی پوست را به خوبی انجام دهد. کارهایی که روغن نارگیل هم از پسِ آنها بر می‌آید. پس شاید بد نباشد این روش کم ‌هزینه‌تر را نیز امتحان کنید.

  • یک  قاشق غذاخوری روغن نارگیل را بین دست‌های خود بمالید تا تبدیل به مایع شود؛
  • حالا مایع را به آرامی روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید. می‌توانید این کار را برای سینه و دیگر نواحی خشک بدن هم تکرار کنید؛
  • با یک دستمال نرم باقیمانده‌های جامد روغن را پاک کنید. حواستان باشد که از پنبه استفاده نکنید. چون پنبه به روغن روی صورتتان می‌چسبد؛
  • اجازه دهید تا لایه نازکی از روغن، شب تا صبح را روی صورت شما سپری کند. دقت کنید که مانع تماس آن با چشم‌هایتان شوید؛ چرا که ممکن است باعث تاری دید به ‌طور موقت شود.
ماسک مو با روغن نارگیل
ماسک مو با روغن نارگیل

به ‌عنوان مرحله اول شستشوی صورت استفاده کنید

اگر می‌خواهید صورت خود را به بهترین شکل ممکن پاک کنید، روغن نارگیل می‌تواند به شما کمک کند. از آنجایی که این روغن، ضد ‎باکتری و ضد قارچ و نیز مرطوب ‌کننده است؛ خیلی‌ها به‌ عنوان مرطوب ‌کننده شب از آن استفاده می‌کنند. در واقع، توصیه می‌کنیم که از متد پاکسازی با روغن استفاده کنید. به این‌ صورت که روغن را به صورت دورانی روی صورت و گردن ماساژ داده، سپس به آرامی با فیس واش خود آبکشی کنید.

برای پاک کردن آرایش چشم، روی روغن نارگیل حساب کنید

یکی از مهم‌ترین خواص روغن نارگیل برای پوست و مو، قدرت آن برای پاک کردن آرایش چشم است. به عبارت دیگر، این روغن در زدودن مواد آرایشی مانند ریمل ضد آب فوق ‌العاده عمل می‌کند. بنابراین یک یا دو قطره روغن نارگیل را روی پنبه ریخته و با لطافت به بالای چشم‌ها بکشید. زیر چشم‌ها را هم از قلم نیندازید. وقتی این کار را خوب انجام دادید، صورت خود را با آب شستشو دهید. حالا روغن هم آرایش شما را پاک و هم اطراف چشم‌ها را آبرسانی کرده است.

کاربرد روغن نارگیل در پاک کردن آرایش چشم
کاربرد روغن نارگیل در پاک کردن آرایش چشم

روغن نارگیل کرم دور چشم خوبی است

جالب است بدانید که رد روغن نارگیل را در بسیاری از کرم‌های دور چشم موجود در بازار هم می‌توان دید. پس اگر زیر چشم‌هایتان، به هر دلیلی اعم از کم ‌آبی، سرما یا افزایش سن، خشک است، از روغن نارگیل کمک بگیرید. یک لایه نازک از روغن را زیر چشم‌‌ها بمالید و به نرمی ماساژ دهید. بهتر است برای این کار از انگشت حلقه استفاده کتید که فشار زیادی به پوست نازک اطراف چشم وارد نشود. ضمن اینکه ایده‌آل‌ترین زمان برای آن، پیش از رفتن به رختخواب است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ویتامینه و ماسک مو بانوان هم ارائه میده؟

روغن نارگیل و ماسک خانگی اسکراب لب

مگر لب‌ها هم نیاز به اسکراب دارند؟ بله؛ اما راه دوری نروید و یک ماسک خانگی را امتحان کنید. مقداری روغن نارگیل، شکر قهوه‌ای و عسل را با هم مخلوط کنید. بهتر است با اندازه‌ها بازی کنید تا قوام مورد‌ نظرتان حاصل شود. سپس ترکیب موجود را روی لب‌ها گذاشته و بعد از حدود 45 دقیقه با این مواد را با دستمال مرطوب یا فیس واش از روی لب‌ها بردارید. بدون شک بعد از این کار، صبح با لب‌هایی نرم‌تر و شاداب‌تر از خواب بلند خواهید شد. در این میان جالب است بدانید که روغن نارگیل یک بخش مهم از اسکراب‌های موجود در بازار نیز هست.

خواص روغن نارگیل برای نرمی لب
خواص روغن نارگیل برای نرمی لب

روغن نارگیل نقش یک هایلایتر را هم بازی می‌کند

هیچ چیز مانند یک هایلایتر ملایم، صورت خسته را سر حال نمی‌آورد. می‌توانید مقدار بسیار کمی از روغن نارگیل ارگانیک را روی آرایشتان استفاده کرده و اجازه دهید تا بماند. در این ‌صورت، پوست‌تان درخشان‌تر به ‌نظر می‌رسد. شاید به همین دلیل است که بسیاری از برندهای آرایشی طبیعی از این روغن، به‌ عنوان ماده اصلی در فرمولاسیون محصولات خود استفاده می‌کنند.

از خواص روغن نارگیل برای پوست و مو تا درمان اگزما

این فقط پوست صورت نیست که از فایده‌های بی‌شمار روغن نارگیل بهره‌مند می‌شود. دست‌ها و ناخن‌ها را هم می‌توان با کمک این روغن از خشکی نجات داد. اگر بعد از شستن دست‌ها، احساس خشکی و خارش داشتید؛ روغن نارگیل رطوبت پوست شما را تأمین می‌کند. علاوه بر این، کوتیکول‌ها و پوست اطراف ناخن هم گاهی خشک و بی ‌آب می‌شوند. روغن نارگیل می‌تواند پوست‌های ترک ‌خورده را دفع کرده و به ناخن‌های شکننده آبرسانی کند.

همچنین همانطور که می‌دانید اگزما یک مشکل شایع پوستی است که بیشتر گریبان‌گیر پوست‌های خشک می‌شود. اگر به یک درمان طبیعی برای این مشکل فکر می‌کنید، روغن نارگیل گزینه خوبی است. حتی نتایج مطالعات علمی هم این ادعا را ثابت کرده است. مثلاً در بیمارانی که دو بار در روز از روغن نارگیل اصل و بکر استفاده کرده بودند، میزان باکتری‌های مولد اگزما کاهش یافته بود.

روغن نارگیل چگونه از موها محافظت می‌کند؟

از میان خواص روغن نارگیل برای پوست و مو، بسیاری به معجزه آن روی موها ایمان دارند. استفاده از روغن نارگیل به عنوان ماسک مو، یکی از رایج ترین روشهای مراقبت از موها و شادابی آنها است. دلیل این محبوبیت چیست؟ در ادامه شما را با خواص و طرز استفاده روغن نارگیل برای مو آشنا می‌کنیم.

خواص و طرز استفاده از روغن نارگیل برای مو
خواص و طرز استفاده از روغن نارگیل برای مو

یک نرم‌ کننده عمیق و طبیعی برای موها

روغن نارگیل می‌تواند به راحتی به ساقه مو نفوذ و آن را تقویت کند. به‌ علاوه، این روغن مانع از دست رفتن پروتئین شده و در نتیجه شکنندگی موها را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید از آن به‌ عنوان جایگزینی برای نرم ‌کننده‌های بازاری استفاده کنید. راه دیگر این است که چند قطره از روغن را به نرم ‌کننده خود اضافه کنید تا قدرت آن چند برابر شود.

عنصر مهم یک ماسک موی خانگی

همانطور که گفتیم استفاده از روغن نارگیل در تهیه ماسک مو کاربرد زیادی دارد؛ چرا که هم وز موها را از بین می‌برد، هم آنها را درخشان می‌کند و هم به رشدشان کمک می‌رساند.

  • 3 تا 5 قاشق غذاخوری روغن ارگانیک و تصفیه ‌شده مایع را با 20 قطره روغن رزماری ترکیب کنید. آن را روی موهایتان ماساژ داده و سر خود را با یک نایلون ببندید. پس از 30 تا 60 دقیقه موها را با شامپو بشویید؛
  • برای تهیه ماسک موی مغذی، 1 یا 2 قاشق چای‌خوری روغن نارگیل را روی موهایتان ماساژ داده و پس از چند ساعت بشویید. اگر مشکل خشکی و آسیب ‌دیدگی مو جدی است؛ می‌توانید اجازه دهید ماسک مو، شب تا صبح روی سرتان بماند؛
  • وزی مو آزارتان می‌دهد؟ ذره‌ای روغن را بین انگشتان مالیده و روی نقاط وز‌دار بگذارید تا نرم شوند. سرم‌های حاوی روغن نارگیل هم برای تغذیه و صاف کردن مو، مفید هستند.
چند خاصیت روغن نارگیل برای مو
چند خاصیت روغن نارگیل برای مو

محافظ قوی قبل از شستشوی سر

یکی از مهم‌ترین خواص روغن نارگیل برای پوست و مو، ویژگی محافظتی آن است. از این رو، کاربرد آن قبل از شامپو، مانع جذب بیش از اندازه آب توسط موها می‌شود. همین موضوع خشکی و آسیب را از آنها دور می‌کند. بهتر است حدود 20 دقیقه پیش از شامپو زدن، روغن را به‌ ویژه روی بخش میانی و انتهای موها بزنید.

مراقبت از مو در مقابل کُلر

بدترین قسمت شنا، اگر کلاه نداشته باشید، آب شور و کلر است. از تأثیر بد این مواد شیمیایی بر موها نمی‌توان گذشت. بنابراین می‌توانید قبل از رفتن به استخر یا ساحل، موهای خود را با روغن نارگیل بپوشاید. روغن به‌ عنوان مانع بین تارهای مو و آب عمل کرده و نقش کلاه را برای شما ایفا می‌کند.

پوشاندن موخوره‌های ناخوشایند

بدون شک روغن نارگیل موهای چند پاره شما را به هم نمی‌چسباند. در واقع هیچ محصولی این کار را انجام نمی‌دهد. اما حداقل می‌تواند آنها را برای مدت کوتاهی پنهان کند. مثل زمانی که می‌خواهید به مهمانی بروید یا عکس بگیرید. فقط کافی است مقدار کمی را روی قسمت انتهایی موهای خود بمالید تا به ‌طور موقت نرم شوند.

نکته: روغن نارگیل اصل، روغن بکر و ارگانیک است که به ‌صورت سرد فرآوری شده و مواد مغذی آن حفظ شده باشد.

نتیجه ‌گیری

همانگونه که در این مطلب گفتیم، خواص روغن نارگیل برای پوست و مو بی‌شمار است. آبرسانی به پوست‌های خشک، نرم و درخشان کردن موها و حتی کمک به درمان اگزما از جمله این فواید هستند. البته پیش از هر چیز باید از بکر بودن روغن اطمینان حاصل کنید. ضمن اینکه مطمئن شوید استفاده از آن باعث ایجاد حساسیت در شما نمی‌شود.
دوست دارید اطلاعات مفید بیشتری را درباره روش‌های زیبایی و حفظ سلامت پوست و موی خود کسب کنید؟ مقالات ما در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز، دانستنی‌های کاربردی و جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهند. کافی است این مطالب را بخوانید تا بیشتر از همیشه، زیبایی را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا