زیبایی

چند ترفند کاربردی و مهم برای آرایش اروپایی

نکات مهم برای آرایش اروپایی زیبا و جذاب

تا حالا از خود پرسیده‌اید که چرا آرایش می‌کنید؟ برای اینکه زیباتر شوید یا دلیل دیگری مثل تغییر 180 درجه‌ای را دنبال می‌کنید؟ به ‌نظر می‌رسد این روزها، خیلی‌ها دیگر تمایلی به آرایش‌های سنگین ندارند. زیبایی در عین طبیعی بودن حالا اهمیت بیشتری پیدا کرده و سبک آرایشی متفاوتی را به نام آرایش اروپایی محبوب کرده است. آرایش اروپایی یا لایت ساده، آرایشی سبک است که صورت فرد را طبیعی و جذاب نشان می دهد. اما چطور می‌توان این نوع آرایش را روی صورت پیاده کرد؟ بهتر است مقاله زیر را بخوانید تا بدانید چطور آرایش اروپایی زیبا و جذابی داشته باشید.

فهرست مطالب

شاید در گذشته آرایش های غلیظ محبوب بودند، اما حالا آرایش اروپایی و سبک طرفداران بیشتری دارد؛ زیرا بیشتر افراد به این موضوع پی برده اند که میکاپ غلیظ لزوماً فرد را زیباترین انسان نمی کند! برای آشنایی با سبک آرایش اروپایی با هوم سرویز همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

آرایش اروپایی چیست و چه کاربردی دارد؟

“لطفاً آرایشم خیلی غلیظ نباشه”، “آرایش دخترانه میخوام”، “آرایش لایت ساده رو ترجیح میدم”. اینها جملاتی هستند که احتمالاً آرایشگرها، این روزها زیاد از مشتریان خود می‌شنوند. در آرایش لایت از رنگ‌های تیره و جیغ، خط چشم‌های پهن، سایه‌های پر‌ رنگ و رژ لب‌های سنگین خبری نیست. به عبارت دیگر، این سبک آرایش درست نقطه مقابل آرایش عربی یا خلیجی است.

جالب است بدانید که این شیوه به قدری محبوب شده که حتی آرایش اروپایی عروس هم جای آرایش‌های غلیظ گذشته را گرفته است. به همین دلیل کاربرد آن از عروسی و مجلس مهمانی تا محل کار، دانشگاه و غیره، گسترده شده است.

همه آنچه که باید برای یک آرایش اروپایی انجام دهید

چه آن را آرایش لایت ساده بنامیم و چه آرایش لایت اروپایی، قرار است چهره‌تان آنقدر تغییر نکند که کسی شما  را نشناسد. اجازه بدهید این مسیر را به ‌اتفاق یکدیگر طی کنیم تا در نهایت شما به یک چهره طبیعی برسید.

1. صورت خود را برای آرایش آماده کنید

این مرحله پیش‌ نیاز هر سبک آرایشی است؛ چه آرایش لایت و چه آرایش عربی! پس با پاک‌ کننده مناسب نوع پوست خود، هر گونه آلودگی را از پوستتان پاک کنید. اگر فکر می‌کنید مشکلات پوستی مثل جوش‌های سرسیاه یا لک‌های تیره مانع کارتان خواهند شد، یک لایه‌ برداری ملایم را امتحان کنید.

2. کار را با مرطوب ‌کننده شروع کنید

مرطوب ‌کننده محصولی است که در تمام روتین‌های پوستی باید آن را جای دهید. در آرایش هم همین طور است. با این توضیح، مرطوب‌ کننده مناسب پوست‌تان را به ‌اندازه یک نخود روی صورت زده و به ‌آرامی ماساژ دهید. در مورد مرطوب‌ کننده بهتر است چند نکته را مدنظر داشته باشید:

  • مرطوب‌ کننده آبرسان، فاقد چربی و بی ‌بو را در اولویت قرار دهید. چرا که در صورت داشتن چربی، آکنه را تشدید می‌کند؛
  • اگر بتوانید از مرطوب ‌کننده دارای SPF استفاده کنید، کار خود را راحت‌تر کرده‌اید. یعنی خیالتان از بابت اشعه‌های مزاحم آفتاب هم آسوده می‌شود؛
  • اینکه فاندیشن در مراحل بعدی آرایش‌تان جایی داشته باشد یا نه، تصمیم شما است. اگر می‌خواهید از آن صرف ‌نظر کنید، بهتر است سراغ مرطوب‌ کننده رنگی بروید. این محصولات علاوه بر آبرسانی، صورت را صاف و یکنواخت هم می‌کنند.
استفاده از مرطوب‌کننده در آرایش اروپایی
استفاده از مرطوب‌کننده در آرایش اروپایی

3. حالا نوبت پرایمر است

آرایش اروپایی اصلاً به معنای کنار گذاشتن پرایمر نیست. پرایمر درست مثل مرطوب ‌کننده، یک بخش جدایی ‌ناپذیر از تمام سبک‌های ‌آرایشی است. پس یک پرایمر آبرسان و سبک را انتخاب کرده، آن را روی تی‌زون (T-Zone) بزنید. سپس با استفاده از نوک انگشتان به‌ آرامی روی تمام صورت پخش کنید.

4. فاندیشن؛ آری یا نه؟

همانطور که پیشتر گفتیم تصمیم با شما است که می‌خواهید فاندیشن در آرایشتان باشد یا نه. اگر جوابتان منفی است، سراغ مرحله بعد بروید. در غیر این‌ صورت، چند ثانیه‌ای برای این مرحله وقت بگذارید. برای یک آرایش اروپایی دخترانه، فاندیشن پودری به دلیل بافت سبک‎تر بهترین گزینه است. اما نکته مهم در این مورد، انتخاب رنگی است که به رنگ طبیعی پوست شما نزدیک باشد تا ظاهر طبیعی آن را حفظ کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش عروس هم ارائه میده؟

برای این منظور، ابتدا در نور طبیعی قرار بگیرید. مقدار اندکی از فاندیشن را روی گونه بزنید. حالا از زوایای مختلف به صورت خود نگاه کنید تا ببینید که آیا رنگ آن، به رنگ پوستتان شبیه است یا نه. اگر این طور بود، کار را ادامه دهید. اما فاندیشن را فقط روی نقاط چرب‌تر صورت زده و به ‌آرامی پخش کنید.

5. کانسیلر را به میکاپ خود اضافه کنید

اگر از خیر فاندیشن گذشته‌اید، پس از مرطوب ‌کننده و پرایمر، مستقیم به سراغ کانسیلر بروید. استفاده از این ماده آرایشی هم اصول خاص خود را دارد. مثلاً باید آن را فقط روی نواحی صورت که مشکل دارند، بزنید. جای جوش یا لک‌های تیره از آن جمله هستند. در مصرف کانسیلر به چند نکته دقت کنید:

  • آن را دقیقاً روی قسمت‌های مشکل‌دار بزنید نه اطراف. با این کار از ایجاد سایه در صورتتان جلوگیری می‌کنید؛
  • رنگ کانسیلر باید با رنگ پوست‌تان یکی باشد تا ظاهر طبیعی‌تری ایجاد کند؛
  • در مصرف کانسیلر به ‌هیچ وجه زیاده‌روی نکنید، چون نتیجه معکوس می‌دهد؛
  • اگر اطراف چشم‌هایتان حلقه‌های تیره دارد یا بی ‌رنگ است، 3 نقطه روی خط حلقه‌های زیر چشم بزنید. بعد به آهستگی و با کمک انگشت حلقه آن را پخش کنید؛
  • می‌‌‌توانید در پایان کانسیلر را با پودر فیکس ‌کننده، تثبیت کنید.
کاربرد کانسیلر در آرایش لایت ساده
کاربرد کانسیلر در آرایش لایت ساده

6. اکنون وقت رنگ دادن به گونه‌ها است

در آرایش اروپایی خبری از انباشتن لایه‌های سنگین مواد آرایشی روی هم نیست. مثلاً برنزه‌ کننده یا هایلایتر را می‌توانید در سبک آرایش لایت ساده، کنار بگذارید. اما رنگ دادن به گونه‌ها را نمی‌شود نادیده گرفت. پس رژگونه را در امتداد گودی گونه‌ها بکشید تا استخوان‌های آن برجسته شوند. برخی معتقد هستند که رژگونه کرمی از پودری بهتر عمل می‌کند. چون هم ظاهر درخشان‌تری به صورت می‌دهد و هم ماندگاری آن بیشتر است.

7. خط چشم؛ چشم‌هایی زیبا اما طبیعی

استفاده از خط چشم به این معنا نیست که آرایش‌تان، غلیظ و غیر ‌طبیعی می‌شود. اگر رنگ مناسب را انتخاب کنید، همه چیز آن‌طور که می‌خواهید پیش خواهد رفت. پس خط چشم مدادی به رنگ‌های قهوه‌ای، خاکستری یا مشکی را روی پلک بالا بکشید. توصیه ما این است که از خط چشم مدادی استفاده کنید. اما اگر خط چشم ژله‌ای را به‌کار می‌برید، دو سوم پلک بالا و سپس یک سوم پلک پایین را بکشید. حالا با کمک یک گوش پاک‌کن آنها را امتداد دهید.

یک ترفند هوشمندانه دیگر که می‌توانید روی چشم‌های خود اعمال کنید، بزرگ‌تر کردن آنها است. چطور؟ یک خط چشم یا سایه سفید را انتخاب کرده و روی‌ گوشه‌های داخلی چشم بکشید. راه دیگر این است که سایه‌ای به همین رنگ را زیر استخوان ابرو بزنید تا چشم‌هایتان روشن‌تر و بازتر به ‌نظر بیایند.

8. کمی سایه راه دوری نمی‌رود

نگران نباشید! قرار نیست پشت پلک‌های خود را رنگین‌کمانی کنید. پالت سایه را جلوی خود گذاشته و از تناژهای قهوه‌ای، طلایی یا نقره‌ای، یکی را با توجه به رنگ پوستتان انتخاب کنید. در واقع شما باید یک سایه خنثی و ملیح را پشت پلک و بالای چین‌ خوردگی آن بزنید. با رنگ تیره‌تر هم خط پلک بالا را برجسته‌تر کنید. سپس در انتها این دو رنگ را با یکدیگر ترکیب کنید.

چه رنگ‌های دیگری، برای آرایش اروپایی مناسب هستند؟

  • رنگ روشن شامل استخوانی کم ‌رنگ، عاجی، طوسی و قهوه‌ای شاه بلوطی؛
  • رنگ متوسط شامل طوسی، قهوه‌ای شاه بلوطی و قهوه‌ای اسپرسو؛
  • رنگ تیره شامل قهوه‌ای متوسط، قهوه‌ای تیره و سیاه.
سایه چشم طبیعی در آرایش لایت اروپایی
سایه چشم طبیعی در آرایش لایت اروپایی

9. ریمل را فراموش نکنید

ریمل در سبک آرایش لایت اروپایی جایگاه خاصی دارد. اگر از یک ریمل قابل ‌شستشو که سنگین نباشد، استفاده کنید؛ مژه‌هایتان غیر ‌طبیعی نمی‌شوند. در این آرایش، کمی هم خساست به خرج دهید و فقط یک لایه روی مژه‌ها بکشید!

10. دستی هم به ابروهایتان بکشید

ابروها بیشتر از آنچه که تصور کنید، روی ظاهر طبیعی تأثیر دارند. پس برای شکل دادن به آنها از براش‌های دو سَر استفاده کنید. با قسمت شانه، تارهای ابرو را به سمت بالا شانه کرده و با نوک مدادی، قسمت‌های خالی را پر کنید. در انتها هم می‌توانید ریمل ابرو بزنید تا حالت آن را حفظ کنید.

11. با یک رژ لب ساده، کار را تمام کنید

رنگ‌های خنثی و آنهایی که به رنگ طبیعی لب شما نزدیک‌تر هستند، گزینه ایده ‌آلی برای آرایش اروپایی به ‌شمار می‌روند. پس دور رژ لب‌های جامد سنگین یا خیلی براق را خط بکشید. بهتر است رژ لب مایع را به جهت طبیعی‌تر بودن و ماندگاری بیشتر انتخاب کنید.

رژ لب خنثی در آرایش طبیعی اروپایی
رژ لب خنثی در آرایش طبیعی اروپایی

سخن پایانی

همانطور که دیدید، آرایش اروپایی پدیده چندان عجیب و غریبی نیست. از این رو حتی خودتان نیز می‌توانید آرایش اروپایی در منزل را تجربه کنید؛ چرا که نه نیاز به استفاده از برند لوازم آرایشی خاصی دارید و نه قرار است وقت بیشتری صرف کنید. بر‌عکس، با این شیوه همزمان به چند هدف می‌رسید: اول اینکه زمان کمتری را پای آینه می‌ایستید. دوم، ظاهر طبیعی‌تری دارید و سوم، پوست‌تان هم راحت‌تر نفس می‌کشد.

اگر می‌خواهید نکات جالب‌تری از دنیای آرایش و زیبایی بدانید، تنها کافی است مقالات دیگر ما را در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مطالعه کنید. در این مطالب، رازهای زیبایی چهره و روشهای مراقبت از پوست و مو را به شما توضیح داده ایم. به همین دلیل، خواندن این راهکارهای کاربردی به شما کمک می کند تا بیشتر مراقب زیبایی خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا