زیبایی

موس مو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

شادابی و زیبایی موهای شما با موس مو

در دنیایی زندگی می‌کنیم که هر روز یک محصول جدید برای زیبایی و مراقبت از پوست و مو وارد بازار می‌شود. متدهای مختلف ما را احاطه کرده‌اند و گاهی آنقدر سریع، محبوب می‌شوند که به گرد پایشان هم نمی‌رسیم. حتی دیگر انجام روش‌هایی مثل خدمات کراتینه مو در منزل هم دور از انتظار نیستند.

با این اوصاف، حالا داشتن موهای خوش‌حالت، فِر یا صاف سخت نیست. محصولاتی مثل موس مو، ما را در چند دقیقه به سبک موی دلخواهمان می‌رسانند. اما کاربرد موس مو چیست؟ دوست دارید بدانید موس چطور می‌تواند به شما کمک کند؟ مقاله زیر را بخوانید.

فهرست مطالب

برای آشنایی با موس مو و کاربرد آن در این نوشته با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

موس مو چیست؟

کم نیستند آنهایی که این روزها زیاد نام موس را می‌شنوند، اما دقیقاً از کاربرد موس مو اطلاعی ندارند. اگر شما هم در این دسته قرار می‌گیرید، بد نیست کمی درباره این محصول بدانید:

موس (mousse) در واقع یک کلمه فرانسوی به معنای فوم است. اما این فوم با آنهایی که در دیگر لوازم بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، تفاوت‌هایی دارد. موس مو ترکیب سبک‌تری نسبت به ژل و کرم مو داشته و از کوپلیمرهای نرم و لطیفی تشکیل شده است. البته همه چیز از ابتدا اینطور ایده ‌آل نبوده است.

جالب است بدانید اولین موس‌هایی که وارد بازار شدند، خاصیت حجم‌ دهندگی داشتند. اما این حجم اغلب با سفت و خشک شدن مو همراه بود که علی‌ رغم ظاهر خوب، حس ناخوشایندی داشت. امروزه موس‌ها دیگر به سنگینی گذشته نیستند. آنها می‌توانند علاوه بر حجم دادن به موها، فرم، حالت، درخشش و نگهدارندگی هم برای آنها به ارمغان بیاورند.

با چند کاربرد موس مو آشنا شوید

حالا موس مو به یک پای ثابت محصولات مراقبت از موی خانم‌ها و آقایان تبدیل شده است. چرا؟ چه استفاده‌هایی می‌توان از موس کرد؟

  • موس، مو را از رطوبت حفظ کرده و حالت آن را صرف‌ نظر از شرایط آب و هوایی حفظ می‌کند؛
  • موس می‌تواند حتی فرترین موها را هم نرم کند. اما این کار را با افزایش وزن مو یا حتی چرب کردن تارهای فر مو انجام نمی‌دهد. بلکه آنها را خوش‌حالت نگه می‌دارد؛
  • موس ترکیب نرمی دارد که به مو، ظاهر زیباتر، پُر‌تر و ضخیم‌تری می‌دهد؛
  • اگر موهای نازک و افتاده‌ای دارید، موس می‌تواند به حجم‌ دهندگی و لیفت آنها کمک کند؛
  • استفاده از موس مناسب، مو را در مقابل وسایل گرما‌زا محافظت می‌کند. چرا که موس‌های باکیفیت، پوشش خاصی دارند که مانع از آسیب ناشی از گرما می‌شوند؛
  • کاربرد موس مو شامل همه انواع مو می‌شود و شما می‌توانید موهای خود را هر‌ طور که می‌خواهید، حالت دهید.

طرز استفاده از موس مو چگونه است؟

نحوه مصرف موس تفاوت چندانی با دیگر محصولات مراقبت از مو ندارد. تنها نکته‌ای که لازم است بدانید این است که موس فقط روی موهای مرطوب جواب می‌دهد. با این یادآوری، در چند مرحله به شما می‌گوییم که چطور موس مو را استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کراتینه و ریباندینگ مو بانوان هم ارائه میده؟

موها را بشویید و تمیز کنید

اگر انتظار بهترین نتیجه را دارید؛ قبل از موس مو، موهای خود را با شامپو و نرم‌کننده مناسب بشویید. خیلی‌ها از این محصولات برای دادن حجم و درخشندگی به موها استفاده می‌کنند. اما فراموش نکنید که هرگز نرم‌ کننده را مستقیماً به کف سرتان نزنید. در این‌ صورت، در عرض چند ساعت موهایتان چرب خواهند شد.

شستن موها پیش از استفاده از موس مو
شستن موها پیش از استفاده از موس مو

آب موهایتان را بگیرید

حالا که موها را شسته‌اید، پیش از خارج شدن از حمام کمی صبر کنید. سرتان را به یک سمت خم کرده و با فشار موها، آب اضافی آنها را بگیرید. سپس به سراغ یک پارچه نرم و لطیف‌تر از حوله خود بروید (چیزی شبیه یک تی‌شرت) و به آرامی موها را خشک کنید. تی‌شرت بافت نرم‌تری نسبت به حوله دارد که می‌تواند باعث شکنندگی موها در حین خشک کردن شود.

از سشوار استفاده کنید

اگر تاکنون از وجود لوازم جانبی سشوار بی ‌خبر بودید، حالا باید به سراغ آنها بروید. برای موهای فر به سَری پخش‌کننده سشوار و برای موهای صاف نیز به سری متمرکز ‌کننده آن نیاز دارید.

موس را روی مو بمالید

مقدار اندکی از موس (به اندازه یک سکه) برای کل موها کافی است. دقت کنید که زیاده‌روی نه تنها کمکی نمی‌کند، بلکه کنترل موها را برایتان سخت‌تر می‌کند. با این توضیح، موس را روی تمام موها به ‌ویژه ریشه آنها بمالید.

موها را حالت دهید

در این مرحله به یک برس پوش‌دهنده نیاز دارید. سشوار را روشن کرده و با استفاده از برس موها را به آرامی به سمت بالا بکشید. این کار سبب ایجاد لیفت در ریشه و در نهایت حجم‌دهندگی به کل موها می‌شود. اگر می‌خواهید موهایتان به سبک کلاسیک تاب داشته باشند؛ با سری متمرکز‌ کننده آنها را به سمت بالا، عقب و دور از صورت پوش دهید. در صورتی که قصد فرم و حالت دادن به فرهای خود را دارید؛ سری پخش‌کننده را زیر تارهای فر مو گذاشته و رو به بالا پوش دهید.

کار را با یک شانه خاتمه دهید

در پایان و برای مرتب کردن موها، به یک برس نرم یا شانه‌ای با دندانه‌های پهن متوسل شوید. خیلی آرام این کار را انجام دهید تا حالت مویتان خراب نشود.

نکاتی که باید درباره کاربرد موس مو برای انواع مختلف مو بدانید

همانگونه که پیشتر گفتیم، موس قابلیت استفاده برای انواع موها را دارد. با این وجود، نکاتی هم وجود دارند که توجه به آنها، شما را سریع‌تر به نتیجه دلخواه می‌رساند.

موس مو برای موهای فر

نمی‌خواهید موهایتان به هم بچسبند؟ مقدار اندکی از موس را به آهستگی از میانه به سمت انتهای موها بمالید.

کاربرد موس مو برای موهای فر
کاربرد موس مو برای موهای فر

موس مو برای موهای صاف

اگر موهای صاف و البته سالمی دارید، هیچ راهی برای تغییر حالت آنها وجود ندارد؛ مگر استفاده از موس! در صورتی که دلتان می‌خواهد کمی موج به موهایتان بدهید، سراغ یک موس نگهدارنده قوی بروید. مقدار کمی از آن را از میانه در امتداد انتهای موها بمالید. برای اینکه نتیجه بهتری به ‌دست آید، از انگشتان خود برای شانه زدن موها کمک بگیرید.

موس مو برای موهای نازک

با داشتن موهای نازک، شما احتمالاً دنبال حجم و حالت دادن به آنها هستید. موس حالت‌دهنده دقیقاً این وظیفه را برایتان انجام داده و شما را به مدل موی ایده‌آلتان می‌رساند.

استفاده از موس مو برای موهای نازک و کم‌حجم
استفاده از موس مو برای موهای نازک و کم‌حجم

موس مو برای موهای ضخیم

هر چند موهای شما به‌ طور طبیعی ضخیم هستند، اما می‌توانید موسی را پیدا کنید که مناسب شما باشد. فقط به کمی دقت در انتخاب موس نیاز دارید و اینکه جزئیات روی بطری را بررسی کنید. به هر حال، همه موس‌ها برای انواع مو مناسب نیستند. بعد از انتخاب هم کافی است مقدار کمی از موس را روی موها بمالید تا از وز شدن آنها جلوگیری کنید.

موس مو برای موهای خشک و آسیب‌ دیده

پس از کاربرد موس مو روی موهای خیستان، از سشوار استفاده نکنید. اجازه دهید هوا آن را خشک کند. سشوار فقط موجب شکنندگی بیشتر موها می‌شود. اکنون بهترین فرصت است که کمی وسایل حرارتی را از موهای خود دور کنید.

درباره عوارض موس مو چه می‌دانید؟

یکی از سوالاتی که ممکن است حتی پیش از خرید موس مو به ذهنتان برسد، خطرات و عوارض آن است. پس بهتر است چند نکته را درباره ترکیبات این محصول بدانید. موس‌های مو بسته به فرمولاسیون و برند، درجات متفاوتی الکل در خود دارند. دلیل هم این است که الکل به خشک شدن و حالت ‌بخشی سریع مو کمک می‌کند.

 اما همانطور که می‌دانید، الکل یک ماده شیمیایی است. در نتیجه استفاده بیش از حد آن، به مرور زمان تارهای مو و به‌ ویژه انتهای آنها را خشک کرده و مشکلاتی به همراه می‌آورد. موخوره، شکنندگی و وزی موها بخشی از این مشکلات هستند. ضمن اینکه زیاده ‌روی در کاربرد موس مو، خطرات بیشتری را متوجه موهای رنگ ‌شده می‌کند.

عوارض کاربرد موس مو
عوارض کاربرد موس مو

چه می‌توان کرد؟

بهترین کار این است که قبل از خرید موس مو، ترکیبات آن را چک کنید تا مطمئن شوید که از موهایتان محافظت می‌کند. نام ترکیبات زیر را به خاطر بسپارید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کراتینه و ریباندینگ مو بانوان هم ارائه میده؟
  • SLS
  • Isopropyl
  • Propylene

اینها در طول زمان باعث خشکی و شکنندگی مو می‌شوند. بنابراین از فرمولی استفاده کنید که فاقد الکل و ترکیبات بالا باشد.

نتیجه‌ گیری

با کاربرد موس مو و نیز طرز استفاده از آن برای انواع مختلف مو آشنا شدید. به ‌علاوه، دانستید که زیاده‌ روی در مصرف موس می‌تواند تأثیرات مخربی روی موها داشته باشد. بنابراین با کمی دقت هنگام خرید محصول و نیز استفاده مناسب، می‌توانید از ضررهای آن دور بمانید.

روش‌ها و تکنیک‌های مراقبت از پوست و مو کم نیستند. برخی از این شیوه‌ها را می‌توان به سادگی در منزل به ‌کار بست، به شرط آنکه اطلاعات دقیق و معتبری درباره آنها به دست آورد. ما در مقالات متعدد سایت و اپلیکیشن هوم سرویز، تلاش کرده‌ایم تا دانستنی‌های مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. علاوه بر این، شما می‌توانید از خدمات دیگر ما مانند ویتامینه مو در منزل  بهره‌مند شوید تا موهای زیباتر و سالم تر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا