زیبایی

نکاتی که باید درباره آرایش صورت گرد بدانید

زیبایی بیشتر چهره شما با ترفندهای آرایشی

آرایش نه تنها یک مهارت، که یک هنر است. می‌توان کاری کرد که با میکاپ، بینی‌های بزرگ؛ کوچک‌تر به‌ چشم بیایند. حتی ابروهای نازک را هم می‌شود، پهن‌تر کرد. کافی است جلوی یک آرایشگر حرفه‌ای بنشینید تا در یک چشم به هم زدن، اجزای صورت‌تان را بررسی کرده و تکنیک‌های لازم را پیاده کند. اما آیا خودتان هم از پس این کار بر می‌آیید؟ فرض کنید صورتی گرد و کمی تپل دارید و می‌خواهید، برای تنوع هم که شده آن را کشیده‌تر کنید. از باید و نبایدهای آرایش صورت گرد، چیزی می‌دانید؟ نگران نباشید؛ ما در این مقاله چند راهکار ساده برای آرایش صورت گرد شما داریم!

فهرست مطالب

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ابرو در آرایش صورت گرد چه نقشی بازی می‌کند؟

خوب؛ ابروها نقطه کانونی صورت هستند و خیلی از ما، عاشق ابروهای کمانی هستیم. اگر می‌دانستیم که این شکل ابروها، با ایجاد یک نقطه عمودی، فرم صورت را کشیده‌تر نشان می‌دهند؛ شاید بیشتر به آنها علاقه ‌مند می‌شدیم. در واقع، این فرم ابرو برای صورت‌های گرد، ایده‌آل‌ترین است. حالا چطور ابروهای خود را آرایش کنید؟

می‌توانید از براش‌های دو سر استفاده کنید. اول با براش، ابروها را به سمت بالا شانه کرده و بعد به سراغ مداد ابرو بروید. کمان و دم ابرو را کمی تیره‌تر کنید تا صورت، بالاتر برود. حالا استخوان ابرو را برجسته‌تر کنید تا صورتتان بیشتر به سمت بالا کشیده شود. بهتر است بدانید که مناسب‌ترین فرم ابرو برای صورت‌های گرد، شکل S با زاویه ملایم و زاویه تند است.

آرایش ابرو برای صورت گرد و تپل
آرایش ابرو برای صورت گرد و تپل

آرایش چشم برای صورت‌های گرد و پهن

کشیدن خط چشم دقیق و صاف کار هر کسی نیست. بنابراین اگر چندان به این مهارت مسلط نیستید، آن را به یک حرفه‌ای بسپارید. در آرایش صورت گرد، کار خط چشم کشیده‌تر نشان دادن چشم‌ها و در نتیجه کل صورت است. برای اینکه به بهترین شکل این کار را انجام بدهید، می‌توانید از خط چشم ژله‌ای کمک بگیرید. به این ‌صورت که خط باریکی را در امتداد خط مژه کشیده و آن را کمی بالاتر ببرید.

آموزش خط چشم برای صورت گرد
آموزش خط چشم برای صورت گرد

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟

راه دیگر این است که از یک سوم خط مژه شروع کرده و آن را امتداد دهید. می‌توانید انتهای خط را فقط اندکی پهن‌تر کنید تا ظاهر شیک‌تری پیدا کند. البته همان‌طور که فرم‌های مختلف صورت وجود دارد، چشم‌ها نیز شکل‌های گوناگونی دارند. از این رو، بد نیست در نحوه آرایش صورت گرد، این موضوع را هم در نظر بگیرید:

  • چشم‌های یکپارچه: یعنی چین‌خوردگی در بالای چشم ندارید. پس باید سعی کنید چین‌خوردگی فیک ایجاد کنید؛
  • چشم‌های رو به بالا: اگر گوشه بیرونی چشم شما بالای خطی است که می‌کشید، خط چشم را امتداد ندهید؛
  • چشم‌های رو به پایین: اگر گوشه بیرونی چشم شما پایین خط است، سعی کنید چشم‌ها را لیفت بدهید؛
  • چشم‌های روکش‌دار: یعنی پوست ابروی شما پلکتان را می‌پوشاند. بنابراین سایه را باید بالای ناحیه چین‌خوردگی بکشید؛
  • چشم‌های پهن و دور از هم: برای نزدیک کردن چشم‌ها به هم از سایه تیره‌تر در گوشه داخلی چشم استفاده کنید؛
  • چشم‌های نزدیک به هم: برای دور کردن چشم‌ها از هم از هایلایتر یا سایه روشن‌تر برای گوشه داخلی چشم‌ها کمک بگیرید؛
  • چشم‌های بادامی: اگر سفیدی دور عنبیه ندارید و گوشه داخلی چشم‌ها دقیقاً روی خط است، چشم‌های بادامی دارید. پس مدل چشم گربه‌ای یا  خط چشم کشیده را امتحان کنید.
نحوه آرایش چشم‌های رو به بالا
نحوه آرایش چشم‌های رو به بالا

اگر می‌خواهید سایه چشم را هم چاشنی آرایش صورت گرد و چاق بکنید، چشم‌ها را برجسته کنید. بهترین کار این است که به سراغ سایه‌های تیره‌تر مثل قهوه‌ای، سیاه، آبی و بنفش تیره بروید.

کانتورینگ؛ بخش مهم در آرایش صورت گرد

شاید وقتی به ‌طور روزانه آرایش می‌کنید، چندان به کانتورینگ اهمیت ندهید. اما برای ایجاد یک تغییر عمده، نباید نقش این لوازم آرایشی را نادیده گرفت؛ به‌ ویژه در آرایش صورت گرد و تپل!

باید بدانید که کانتورینگ واقعاً کمک می‌کند تا صورت گرد، کشیده‌تر به‌ نظر بیاید. همه آنچه لازم دارید یک برنزه‌ کننده است که دو درجه، تیره‌تر از رنگ پوست خودتان باشد. حالا برنزه‌ کننده را با برس پودری یا زاویه‌دار، روی فرو رفتگی گونه‌ها و در امتداد خط فک بزنید. سپس مقدار اندکی از بزنزه‌ کننده را به پیشانی اضافه کنید. این کار کمک می‌کند تا صورت به سمت بالا کشیده شده و لاغرتر به ‌نظر بیاید. در پایان آنها را روی صورت ترکیب کنید تا یکنواخت شوند.

کانتورینگ برای انواع فرم‌های صورت
کانتورینگ برای انواع فرم‌های صورت

هایلایت؛ کاری که باید انجام دهید

توصیه می‌کنیم در آرایش صورت گرد، هایلایتر را هرگز فراموش نکنید. چون شکل نهایی و عمق به صورتتان می‌دهد. برای شروع، پودر هایلایتر را به پایین پل بینی و وسط پیشانی بزنید. یک ضربه آرام روی چانه برای اینکه صورت کشیده‌تر شود، هم کفایت می‌کند. در این میان از پیشانی غافل نشوید؛ چرا که هایلایت کردن پیشانی مانع از آن می‌شود که تپل به نظر برسید.

نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که کانتور و هایلایتر را بعد از پودر فیکس‌ کننده بزنید. اگر پودر هایلایت یا برنزه ‌کننده را روی فاندیشن مایع استفاده کنید، پودر به فاندیشن چسبیده و شکل یکدستی پیدا نمی‌کند.

رژگونه؛ مکمل هایلایتر و کانتورینگ

خیلی از افراد با صورت گرد فکر می‌کنند باید از رژگونه دوری کنند. چون این ماده آرایشی، صورتشان را گردتر می‌کند. اما باید بگوییم که چه در آرایش صورت گرد و سبزه و چه آرایش صورت گرد و سفید، رژگونه کار مهمی انجام می‌دهد. در حقیقت، رنگ دادن به صورت و فرم دادن به کانتورینگ، کار رژگونه در آرایش صورت گرد است.

برای این منظور، از سیب گونه شروع کرده و بالا به سمت گوش‌ها بروید. مطمئن شوید که رژگونه را بین هایلایتر و کانتورینگ زده باشید. ترکیب این سه با هم به صورت رنگ داده و آن را باریک‌تر و کشیده‌تر نشان می‌دهد. در انتها، هر سه را با هم روی صورت ترکیب کنید تا طبیعی‌تر به‌ نظر برسند.

چند نکته بیشتر: رژگونه را خیلی نزدیک به بینی یا زیر استخوان گونه نزنید، چون صورت را گردتر می‌کند. سعی کنید رنگ آن هم متناسب با رنگ پوستتان باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟
کاربرد رژگونه در آرایش صورت گرد و چاق
کاربرد رژگونه در آرایش صورت گرد و چاق

نحوه آرایش لب در صورت‌های گرد

یک ترفند مهم برای اینکه توجه ‌ها را از گردی صورت به لب‌ها معطوف کنید، استفاده از خط لب است. البته نه خط لب حجیم و پر ‌رنگ، بلکه خط لب کاملاً ملایم و به شیوه‌ای نا محسوس. بهتر است از مدادی استفاده کنید که رنگی مشابه رنگ رژ لب‌تان داشته باشد. حتی می‌توانید از خود رژ لب به عنوان خط لب کمک بگیرید. این امر به‌ خصوص در آرایش صورت گرد عروس بسیار کمک‌ کننده است. پیشنهاد ما در مورد رژ لب نیز رنگ روشن و براق است.

چند نکته مهم و کاربردی برای آرایش صورت گرد

  • از برنزه ‌کننده‌های با تناژ قرمز دوری کنید، چرا که این رنگ‌ها تنها صورت را تیره می‌کنند. به جای آنها از رنگ‌های خاکستری با تُناژ‌های خنک‌تر استفاده کنید. اگر هم به برنزه ‌کننده دسترسی ندارید، فاندیشن تیره‌تر یا بی‌بی کرم (B.B) می‌تواند به کارتان بیاید؛
  • سعی کنید به سراغ محصولات مات بروید. چون مثلاً سایه‌های روشن صورت را پهن‌تر نشان می‌دهند. اگر می‌خواهید کمی براق‌تر باشید، شاین را فقط به برخی مناطق مثل گوشه‌های داخلی پلک یا خط پایینی مژه بزنید؛
  • ویژگی‌های مورد علاقه صورت خود را بشناسید. این ویژگی‌ها می‌توانند شامل لب یا چشم بشوند. سپس روی آن قسمت تمرکز کرده و آن را زیباتر کنید. البته از زیاده‌ روی به‌ شدت پرهیز کنید. چون این کار، همه ‌چیز را بدتر می‌کند.

سخن پایانی

همانطور که دیدید، آرایش صورت گرد تکنیک‌های مخصوص به خود را دارد. البته همه دلشان نمی‌خواهد صورت گردشان را کشیده‌تر نشان دهند. با این حال می‌توانید هر قسمت از صورت را طوری آرایش کنید که فرم آن تغییر کند. شیوه‌های بالا را امتحان کرده و تجربه خود از آنها را با ما به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این، سایر مقالات سایت و اپلیکیشن هوم سرویز هم نکات مفیدی را درباره مراقبت از پوست و مو در اختیار شما می‌گذارند. با مطالعه آنها این فرصت را دارید تا به سبک خودتان زیباتر شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا