لوازم خانگی

همه چیز درباره ریختن پودر در ماشین لباسشویی و استفاده از جاپودری

نکات مهم در استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی

شاید برایتان عجیب باشد اما جالب است بدانید که بسیاری از افراد، نمی دانند که چطور از جاپودری ماشین لباسشویی خودشان استفاده کنند و این موضوع باعث می شود که از شستشوی لباس ها با ماشین لباسشویی، نتیجه مناسبی نگیرند.

یکی از مراحل مهمی که در شستشوی لباس ها با ماشین لباسشویی وجود دارد، استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی است، شما باید پودر لباسشویی و نرم کننده و… را به اندازه مناسبی متناسب با لباس های خودتان در جاپودری ماشین لباسشویی بریزید و سپس به سراغ شستشوی لباس ها بروید تا ماشین لباسشویی بتواند کار خود را خوب انجام دهد.

اگر میزان ریختن پودر لباسشویی یا نرم کننده درست نباشد، ممکن است مشکلاتی برای لباس های شما ایجاد شود که هیچکس از این موضوع خوشش نمی آید. به همین خاطر ما در این مقاله می خواهیم در مورد استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی صحبت کنیم و بگوییم که چطور می توانید از این قسمت بهترین استفاده را داشته باشید و چطور باید اندازه مناسب پودر و نرم کننده را پیدا کنید تا بتوانید با ریختن آنها در ماشین لباسشویی، لباس های خودتان را بشویید.

اگر در استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی مشکل دارید یا از شستشوی لباس با این دستگاه نتیجه مناسبی نمی گیرید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

جاپودری ماشین لباسشویی از جمله اجزایی است که بیشتر اوقات نادیده گرفته می شود؛ به همین دلیل است که شما باید برای نگهداری درست از ماشین لباسشویی خود، روش استفاده از جاپودری را به خوبی بلد باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا بلد بودن استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی اهمیت دارد؟

ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چرا باید بلد باشیم از جاپودری ماشین لباسشویی استفاده کنیم و بلد نبودن آن چه مشکلی ایجاد می کند؟ یا شاید بگویید که اصلا ریختن پودر در ماشین لباسشویی مگر کاری دارد که بخواهید این مقاله را مطالعه کنید؟ باید بگوییم که وقتی شما می خواهید لباس های خودتان را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید، نیاز است که پودر لباسشویی و نرم کننده را با اندازه های متناسب در این قسمت بریزید تا شستشوی لباس ها به روش درستی انجام شود.

اگر اندازه این مواد شوینده مناسب نباشد و کمتر از میزان موردنیاز باشد، ممکن است لباس های شما به خوبی شسته نشوند و هنوز آلودگی در آنها باقی مانده باشد که این موضوع باعث می شود که مجددا خودتان به صورت دستی لباس ها را بشویید.

اگر هم میزان مواد شوینده بیشتر از حد نیاز باشد، ممکن است روی لباس های شما پودر لباسشویی باقی بماند و ماشین نتواند به خوبی آبکشی را انجام دهد. پس در هر صورت باید تعادل این موضوع رعایت شود و از پودر لباسشویی و نرم کننده به میزان درستی استفاده کنید تا بتوانید نتیجه مناسبی دریافت کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی هم ارائه میده؟
ریختن پودر در ماشین لباسشویی
ریختن پودر در ماشین لباسشویی

نحوه ریختن پودر در ماشین لباسشویی

معمولا اکثر افراد ترجیح می دهند که با استفاده از پودر لباسشویی، کار شستشوی لباس ها انجام بدهند و به همین خاطر نیاز است که بدانید استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی چگونه است و پودر لباسشویی را باید کجا بریزید.

در ماشین های لباسشویی معمولا جاپودری سه بخش دارد که بخش بزرگتر همیشه بخش اصلی است که شستشو با آن انجام می شود. بخش کوچک دیگری نیز وجود دارد که مربوط به پیش شستشو است.

معمولا بخش اصلی با علامت II مشخص می شود و بخش پیش شستشو با علامت I مشخص می شود. شما می توانید پودر لباسشویی را هرکدام از این دو بخش بریزید و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

شستشوی لباس در لباسشویی
شستشوی لباس در لباسشویی

نکات مهم استفاده از جاپودری برای ریختن پودر لباسشویی

در ادامه نکاتی را می گوییم که رعایت آنها، کمک می کند در استفاده از پودر لباسشویی بتوانید بهتر عمل کنید و نتیجه بسیار بهتری را بگیرید.

1- میزان استفاده از پودر:

در شستشوی عادی لباس ها، باید این نکته را مدنظر داشته باشید که به میزانی پودر در جای پودر بریزید که کامل پر شود و این مقدار برای شستشوهایی که حالت نرمال دارند کافی است و می تواند لباس های شما را به خوبی شستشو دهد.

اما در شستشوهایی که باید زمان شستشو بیشتر باشد یا ماده شوینده بیشتری نیاز است، بهتر است پودر لباسشویی را به میزان بیشتری در جاپودری بریزید.

2- میزان پودر در برنامه های شستشو:

در برنامه های مختلف شستشو که هر کدام مخصوص لباس های خاصی هستند، میزان پودر و نحوه استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی متفاوت است. این موضوع به میزان کثیفی لباس ها هم کاملا بستگی دارد و میزان پودر مصرفی باید با توجه به این موضوع تعیین شود، اما در حالت کلی در برنامه ها نصف جاپودری را پر کنید کافی است و میزان بیشتری نیاز نخواهید داشت.

3- بخش پیش شستشو:

زمانی که لباس ها خیلی کثیف هستند و نیاز به پودر بیشتری دارند، بهتر است به جای بخش اصلی، بخش پیش شستشو را از پودر لباسشویی پر کنید تا لباسشویی پودر بیشتری برای شستشوی لباس ها داشته باشد.

4- ریختن پودر داخل دیگ لباسشویی ممنوع:

برخی اوقات افرادی هستند که برای زیاد شدن پودر لباسشویی، داخل دیگ لباسشویی نیز پودر می ریزند تا لباس ها بهتر شسته شوند، اما باید بدانید که این کار نه تنها را باعث شسته شدن بهتر لباس ها نمی شود، بلکه می تواند به تار و پود لباس ها نیز آسیب وارد کند و پس از شستشو لباس ها خوب شسته نمی شوند و پودر روی آنها باقی می ماند. پس به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید و فقط با استفاده از جاپودری سعی کنید پودر لباسشویی را وارد ماشین کنید.

5- میزان پودر را در جنس پارچه بررسی کنید:

گاهی اوقات پارچه هایی که نازک تر و ظریف تر هستند مانند ترمه و توری و…، نیاز به پودر خیلی کمی دارند و در این زمان، بهتر است که پودر کمی برای آنها بریزید تا به خوبی شسته شوند و پودر اضافی مصرف نشود.

مصرف پودر اضافی هم میزان مصرف پودر را افزایش می دهد و هم باعث می شود که این پارچه ها به خوبی شسته و آب کشیده نشوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی هم ارائه میده؟

نرم کننده لباس
نرم کننده لباس

نحوه استفاده از جاپودری برای نرم کننده لباس

معمولا محلی که برای ریختن نرم کننده لباس در ماشین لباسشویی قرار دارد، با عبارت Softener مشخص شده است و درجه بندی مخصوص خود را دارد. برای ریختن مایع نرم کننده بهتر است قسمت مخصوص به آن را پر کنید و بیشتر از میزان ماکسیمم مایع نریزید، چون می تواند در شستشوی لباس ها و کارکرد ماشین لباسشویی اختلال ایجاد کند.

برخی از افراد معمولا پودر لباسشویی و نرم کننده را باهم میریزند تا ترکیب شوند و این کار اصلا درست نیست و بهتر است هر ماده ای در بخش مخصوص به خودش ریخته شود.

همچنین در برخی از مدل های ماشین لباسشویی، هنگام استفاده از جاپودری می توانید ببینید که یک بخش اضافی وجود دارد؛ این بخش معمولا برای سفید کننده یا مشکین تاژ مورد استفاده قرار می گیرد و اگر میخواهید از این مواد استفاده کنید، می توانید آنها را به اندازه در قسمت مخصوص به خود بریزید.

نحوه استفاده از جاپودری برای مایع لباسشویی

در سال های اخیر، شاهد این هستیم که به جای پودر لباسشویی، از مایع لباسشویی استفاده می شود و افراد زیادی به استفاده از این مواد برای شستشوی لباس ها روی آورده اند؛ در ماشین های لباسشویی معمولا یک شاسی مخصوص وجود دارد که برای استفاده از مایع لباسشویی کاربرد دارد.

شما می توانید مایع لباسشویی را در همان قسمت اصلی جاپودری که برای پودر لباسشویی استفاده می شود، بریزید؛ اما برای استفاده از این بخش، باید شاسی مخصوص را در آن قسمت قرار دهید و تا میزان ماکسیمم موجود مایع را بریزید و بیشتر از آن اندازه نباشد.

این موضوع کمک می کند که بتوانید به خوبی از مایع لباسشویی برای شستشوی لباس های خودتان استفاده کنید و در استفاده از جاپودری موفق عمل کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

علت ماندن آب در جاپودری لباسشویی چیست؟

یکی از مشکلاتی که در استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی ممکن است با آن روبرو شوید، این است که با ماندن آب در جاپودری مواجه شوید. در حالت عادی اگر ماشین لباسشویی شما کاملا سالم باشد و به خوبی کار کند، آب های موجود در جاپودری و بخش های دیگر به دیگ تخلیه هدایت می شوند و هیچ آبی در قسمت های مختلف باقی نمی ماند، اما اگر با چنین موردی برخورد کردید، می توانید دلایل آن را بررسی کنید. در ادامه دو مورد از مهمترین دلایل این مشکل را با هم بررسی خواهیم کرد:

1- خرابی شیر آب ورودی جاپودری:

یکی از مشکلاتی که معمولا باعث ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی می شود، این است که شیر آب ورودی جاپودری خراب است و زمانی که آب لباسشویی تخلیه می شود، همچنان در حال وارد کردن آب به جاپودری است و پس از خاموش شدن لباسشویی این آب همچنان باقی می ماند.

برای حل این مشکل باید از یک متخصص بخواهید تا لباسشویی شما را بررسی کند و شیرهای ورودی آن را چک کند تا در صورت نیاز، مشکلات آنها را به صورت کامل حل کند.

2- تراز نبودن لباسشویی:

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است باعث ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی شود، این است که ماشین لباسشویی شما تراز نیست. برای اینکه ماشین لباسشویی بتواند به خوبی کار کند و مشکلی برای موتور و بخش های دیگر آن ایجاد نشود، باید به خوبی آن را تراز کنید؛ اما در صورت تراز نبودن ممکن است آب در بخش خاصی جمع شود و به خوبی تخلیه نشود و با مشکل ماندن آب در جاپودری لباسشویی روبرو شوید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید از جاپودری ماشین لباسشویی بهترین استفاده را داشته باشید تا هم آسیبی به لباس هایتان نرسد و هم بتوانید به خوبی آنها را با استفاده از لباسشویی بشویید. امیدواریم نکات گفته شده به شما کمک کنند که تجربه بهتری در استفاده از ماشین لباسشویی داشته باشید و بتوانید به خوبی استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی را انجام دهید.

شما می توانید تعمیر ماشین لباسشویی خود را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا لباسشویی شما توسط تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز تعمیر شود و به خوبی کار کند. همچنین تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی را می توانید به هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را انجام دهند.

قیمت تعمیر ماشین لباسشویی
قیمت نصب ماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا