زیبایی

نکات مهم برای جلوگیری از ویروس کرونا در آرایشگاه ها و سالن های زیبایی

نکات مهم برای پیشگیری از کرونا در آرایشگاه

کرونا یا کووید 19 هنوز پای خود را از زندگی بشر بیرون نگذاشته است. ویروسی که برای مدتی طولانی همه‌ چیز از تفریح و آموزش تا کارهای روزمره ما را تعطیل کرد. با این حال، ماندن در خانه و دست کشیدن از فعالیت‌های معمول زندگی دیگر راحت نیست. دلمان می‌خواهد مثل روزهای گذشته به آرایشگاه برویم و دستی به سر و رویمان بکشیم. اگر چه کم نیستند کسانی که هنوز نیروی ترس بر اشتیاقشان به تغییر ظاهر غلبه می‌کند. اما برخی هم دل به دریا زده و راهی آرایشگاه می‌شوند. شما در این دسته قرار می‌گیرید؟ پس چند نکته مهم را در این مطلب برای پیشگیری از کرونا در آرایشگاه بخوانید.

فهرست مطالب

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چند پروتکل بهداشتی که آرایشگران باید برای پیشگیری از کرونا در آرایشگاه رعایت کنند

آرایشگاه‌ها یا سالن‌های زیبایی که در روزهای کرونا درهای خود را به روی مشتریان باز می‌گذارند، مسئولیت مهمی دارند. آنها باید اطمینان حاصل کنند که تمام اقدامات ضروری را برای جلوگیری از ابتلا به کرونا انجام می‌دهند. این تمهیدات شامل موارد زیر می‌شوند:

بهداشت میز و تجهیزات آرایشی، مهم‌ترین بخش کار است

میز آرایش و دیگر تجهیزات بخش اصلی کار شما هستند. بنابراین بهداشت آنها در اولویت قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در آرایشگاه، نسبت به موارد زیر حساسیت به خرج دهید:

  • پوسترهایی روی دیوار نصب کنید که در آنها این موارد توضیح داده شده باشد: تکنیک‌های شستشوی صحیح دست، نیاز به شستن مداوم آنها و نیز استفاده از دستمال هنگام عطسه یا سرفه؛
  • علائم فاصله ‎گذاری اجتماعی را در مکان‌های مناسب قرار دهید؛
  • اجازه دهید مشتری جدید وقتی وارد اتاق کار شود که مشتری قبلی خارج شده باشد؛
  • در ورودی سالن، روی میز یا هر‌ جا که می‌توانید الکل را در دسترس قرار دهید؛
  • یکی از نکات بهداشتی در آرایشگاه، داشتن شیر آب، مایع دستشویی و خشک‌ کن (یا دستمال توالت) است؛
  • دفعات پاکسازی و نظافت میزها را بیشتر کنید؛
  • از پارچه‌های یک ‌بار مصرف یا دستمال کاغذی برای پاک کردن کمک بگیرید؛
  • امکانات تهویه سالن و جمع‌آوری زباله‌ها را افزایش دهید تا محیط را برای پیشگیری از کرونا در آرایشگاه، امن کنید.

ضدعفونی کردن وسایل آرایشگاه برای پیشگیری از کووید 19
ضدعفونی کردن وسایل آرایشگاه برای پیشگیری از کووید 19

تمیزی آرایشگاه یا سالن زیبایی را پشت گوش نیندازید

شکی نیست که حفظ نظافت مکانی که در آن کار می‌کنید و مشتریان به آن رفت ‌و‌ آمد می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این زمینه رعایت چند نکته می‌تواند مفید واقع شود:

  • تا آنجا که می‌توانید قرارهای مشتریان را با فاصله از هم تنظیم کنید؛
  • لوازم و وسایلی را که زیاد با آنها تماس دارید، به ‌طور مرتب تمیز کنید؛
  • از تمیز و پاکسازی کردن کامل صندلی‌ها در فاصله بین مشتریان غافل نشوید؛
  • درها و پنجره‌ها را باز نگاه دارید تا هوا جریان پیدا کند؛
  • در پایان یک شیفت کاری، محل را کامل تمیز کرده؛ زباله ها و سایر باقیمانده‌ها را جمع‌آوری کنید؛
  • ضد عفونی کردن تجهیزات ثابت مانند صندلی‌ها را پس از اتمام کار هر مشتری و پایان شیفت فراموش نکنید؛
  • بهتر است دیگر مثل گذشته، مجله‌ها یا خواندنی‌های دیگر را روی میز قرار ندهید؛
  • در صورت امکان، از کاورهای یک ‌بار مصرف برای هر مشتری استفاده کنید؛
  • حتماً روپوش به تن کنید و هر روز هم آن را بشویید؛
  • تا آنجا که ممکن است، از مشتری‌ها پول نقد نگیرید.کارت‌ خوان بهترین گزینه است.

نکته مهم این است که فاصله انداختن بین مشتریان، یک مزیت بزرگ دارد. شما وقت کافی دارید تا در این مدت، همه‌ چیز از صندلی‌ها تا زمین و حتی وسایل را کامل، ضد عفونی کنید. حتی دستگیره‌های در یا ابزار آرایشگری مثل قیچی‌ها و برس‌های مو را هم نباید از قلم بیندازید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟

در این مدت ارتباط با مشتریان لازم است

احتمالاً همیشه سرتان آنقدر شلوغ بوده که چهره مشتری‌ها را به ‌محض خارج شدن از در، فراموش می‌کردید. یا حتی فرصت کافی برای کمی گپ و گفتگو هم نداشتید. اما حالا داستان فرق می‌کند. برای پیشگیری از کرونا در آرایشگاه خود، باید مطمئن شوید که مشتری‌ها پروتکل‌های بهداشتی را می‌دانند. چطور است هنگام وقت دادن و زمانی که آنها وارد سالن می‌شوند، دستورالعمل‌ها را خوب برایشان شرح دهید؟

مثلاً به آنها در مورد رعایت فاصله اجتماعی یا استفاده از ماسک و الکل بگویید. شاید لازم باشد کمی سخت‌گیرانه عمل کنید و به مشتریانی که به این قوانین پایبند نیستند، خدمات ارائه ندهید. البته این سخت‌گیری نباید فقط شامل مشتری‌ها شود. همکارها یا کارکنان شما هم باید پروتکل‌ها را بدانند و آنها را رعایت کنند.

چند نکته مهم برای مقابله با ویروس کرونا در آرایشگاه
چند نکته مهم برای مقابله با ویروس کرونا در آرایشگاه

برای پیشگیری از کرونا در آرایشگاه، نقش خود را عوض کنید!

بله! شما پزشک نیستید؛ اما حالا شرایط ایجاب می‌کند که در نقش یک پزشک ظاهر شوید. پس قبل از قطعی کردن وقت مشتریان، با آنها تماس گرفته و درباره احتمال قرار گرفتن در معرض کرونا سوالاتی را بپرسید:

  • آیا اخیراً درگیر سرفه‌های مداوم شده‌اید؟
  • در چند روز گذشته تب داشته‌اید؟ الان چطور؟
  • تغییری در حس بویایی و چشایی خود احساس کرده‌اید؟

خیلی واضح است که اگر هر یک از مشتری‌ها این علائم را، هر‌ چند خفیف تجربه کرده باشند؛ باید در خانه بمانند. شما می‌توانید وقت آنها را به زمان دیگری موکول کنید.

کار بدون تجهیزات حفاظت فردی تعطیل!

بدون شک شما نمی‌توانید در فاصله چند ‌متری از مشتری، موهای او را کوتاه کنید یا دستی به ابروهایش بکشید. پس هر‌ گونه تجهیزات فردی مانند دستکش را که قبلاً استفاده می‌کردید، همچنان به کار ببرید. در واقع فاصله بسیار نزدیک بین آرایشگر و مشتری، خطر ابتلا به کرونا را در آرایشگاه بالا می‌برد. بنابراین ایمن‌ترین راه، استفاده از “شیلد” است که صورت شما را کاملاً پوشانده و مانعی بین شما و فرد ایجاد کند.

به ‌خاطر داشته باشید که شیلد باید پیشانی را بپوشاند، تا زیر چانه بیاید و در طرفین صورت پیچیده شود. ضمن اینکه، این وسیله در انواع یک ‌بار مصرف و قابل استفاده مجدد، موجود است. اگر نوع دوم را انتخاب می‌کنید، باید مرتباً آن را ضد عفونی کنید. در بهترین حالت جهت پیشگیری از کرونا در آرایشگاه، پوشیدن این موارد توصیه می‌شود:

  • دستکش یک ‌بار مصرف
  • ماسک
  • عینک
  • روپوش
وسایل بهداشتی لازم جهت پیشگیری از کرونا در آرایشگاه
وسایل بهداشتی لازم جهت پیشگیری از کرونا در آرایشگاه

چگونه در آرایشگاه کرونا نگیریم؟

تدابیر بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در آرایشگاه، فقط به آرایشگرها محدود نمی‌شود. شما هم به ‌عنوان مشتری، ملزم به رعایت نکاتی هستید که سلامت خودتان و دیگران را تضمین می‌کند. قبل از اینکه به نکات کرونایی ویژه آرایشگاه بپردازیم، باید بگوییم:

تا حد امکان از رفتن به آرایشگاه خودداری کنید. البته مقصود تمام مکان‌هایی است که در آنها تجمع وجود دارد. از رنگ موی خود خسته شده‌اید؟ خوب؛ گذاشتن رنگ مو در منزل را تجربه کنید. اما اگر عزم خود را جزم کرده‌اید که سری به آرایشگاه بزنید، حتماً این موارد را در نظر بگیرید:

رنگ منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید، قرمز است؟

در طول پاندمی شهرهای مختلف از وضعیت یکسانی برخوردار نبوده‌اند. در حالی که برخی مناطق، در تب کرونا می‌سوختند؛ در بعضی شهرها اوضاع آرام‌تر بوده است. بنابراین اگر می‌دانید که وضعیت کرونا در شهر شما قرمز است، عاقلانه تر است که دور آرایشگاه را خط بکشید. حتی با علم به اینکه تمام آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی باز هستند. اگر مطمئن شده اید که درصد ابتلا به کرونا در محل زندگی شما کمتر از 1 درصد است، می‌توانید با خیالی آسوده‌تر از در خانه خارج شوید.

آرایشگاه مورد نظر شما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند؟

اکنون سالن‌ها و آرایشگاه‌ها ملزم به رعایت موارد بهداشتی شده‌اند و در صورت تخلف با آنها برخورد می‌شود. اما این به معنای آن نیست که کسی قوانین را زیر پا نمی‌گذارد. پس بهتر است درباره آرایشگاه خود کمی تحقیق کنید. اینکه:

  • آیا مثل سابق مشتریان آن زیاد هستند یا برای رعایت فاصله اجتماعی، فقط چند مشتری در روز می‌پذیرد؟
  • آیا وسایل خود را مرتباً ضد عفونی می‌کند؟
  • درها و پنجره‌ها را باز می‌گذارد؟
  • پرداخت غیر نقدی را جایگزین پرداخت نقدی کرده است؟.

برای آنکه بدانید وظایف آرایشگرها برای پیشگیری از کرونا در آرایشگاه چیست، می‌توانید از مطالب این مقاله کمک بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟

برای پیشگیری از کرونا در آرایشگاه به عنوان یک مشتری چه اقداماتی را انجام می‌دهید؟

حالا که انتخابتان رفتن به آرایشگاه است، باید تمام موارد بهداشتی را رعایت کنید. در قدم اول، ماسک بزنید؛ حتی اگر مانع می‌شود که آرایشگر کار خود را درست انجام دهد. با خود الکل همراه داشته باشید. در صورتی که مطمئن نیستید که همه‌ چیز دائم ضد عفونی می‌شود، خودتان این کار را انجام دهید. اقدام دیگر این است که مدت زمان حضور خود در سالن و در نتیجه احتمال قرار گرفتن در معرض ویروس را کاهش دهید.

مثلاً اگر موهایتان را کوتاه کرده‌اید، شاید بتوانید از سشوار چشم‌ پوشی کنید. ممکن است قبلاً ساعتی را به گپ زدن با آرایشگر در مورد مدل‌های جدید مو اختصاص می‌دادید. این کار را هم بهتر است به زمان بهتری موکول کنید.

ماسک زدن برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در آرایشگاه
ماسک زدن برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در آرایشگاه

کلام آخر

این مطلب را به مهم‌ترین نکات و دستورالعمل‌ها جهت پیشگیری از کرونا در آرایشگاه اختصاص دادیم. مواردی که رعایت آنها هم برای صاحبان آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی و هم مشتریان الزامی است؛ از یک ماسک زدن ساده تا ضد عفونی کردن تمام وسایل. فارغ از اینکه در این روزها به آرایشگاه می‌روید یا نه، بهتر است از این اطلاعات آگاه باشید.

اگر می‌خواهید از جدیدترین شیوه‌های مراقبت از پوست و مو یا حتی نحوه آرایش در منزل بدانید، به مقالات دیگر ما در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز سری بزنید. این مطالب به شما کمک می‌کنند تا هم در انتخاب و گذاشتن رنگ موی مناسب متبحر شده و هم با دنیای زیبایی پوست و مو بیشتر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا