رایانه و تکنولوژی

مشکلات رایج دستگاه های کپی در مدارس

روش تعمیر مشکلات دستگاه فتوکپی

دستگاه کپی یکی از پرکاربردترین دستگاه ها در مدارس است که از آن برای کپی کردن اسناد مختلف و پرونده های دانش آموزان، کپی کردن برگه های امتحانی، کپی کردن برگه های فکس و بسیاری کارهای دیگر استفاده می شود و جزو یکی از پر کاربردترین دستگاه ها در مدارس به شمار می رود. خراب شدن دستگاه کپی می تواند برای مدارس دشواری زیادی ایجاد کند و باعث شود که برخی کارها با اختلال مواجه شوند. به همین خاطر نیاز است که کارکنان مدارس با مشکلات رایج دستگاه های کپی در مدارس آشنایی داشته باشند و بتوانند در هنگام روبرویی با مشکلات مختلف این دستگاه، آن را تعمیر کنند.

در این مقاله می خواهیم چند مورد از مشکلات رایج دستگاه های کپی را به شما بگوییم که با دانستن آنها می توانید این دستگاه را به خوبی عیب یابی کنید و از طریق راه حل هایی که به شما می گوییم، ایرادهای آن را برطرف کنید.

 

فهرست مطالب

اگر از کارکنان مدارس هستید و می خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جالبی در مورد عیب یابی دستگاه فتوکپی به دست بیاورید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

آیا با دانستن مشکلات رایج دستگاه های فتوکپی می توانیم آن را تعمیر کنیم؟

شاید این سوال برایتان ایجاد شود که آیا با دانستن ایرادهای دستگاه فتوکپی و راه حل آنها، خودتان می توانید مشکلات دستگاه را حل کنید یا خیر؟ باید بگوییم که برخی از مشکلات به صورتی هستند که خودتان به راحتی می توانید آنها را حل کنید و نیازی نیست از یک متخصص برای این کار کمک بگیرید و هزینه ای بپردازید. اما برخی از مشکلات رایج در دستگاه های فتوکپی مربوط به قطعات داخلی دستگاه هستند که برای تعمیر آنها بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید و قطعات را تعمیر کنید. شما می توانید تعمیر دستگاه کپی را به تعمیرکاران حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید.

در ادامه ما مشکلات مختلف را به شما می گوییم تا بتوانید آنها را شناسایی کنید و در صورت امکان خودتان به تعمیر دستگاه بپردازید و نیازی به شخص دیگری نداشته باشید.

مشکلات دستگاه کپی
مشکلات دستگاه کپی

چطور از خراب شدن دستگاه کپی جلوگیری کنیم؟

قبل از اینکه به سراغ مشکلات رایج دستگاه های کپی برویم و آنها را بررسی کنیم، بد نیست این موضوع را بدانید که بهتر است به دستگاه فتوکپی و پرینتر خود رسیدگی کنید و آنها را به خوبی نگه دارید تا مشکلی برای این دستگاه ها پیش نیاید و بتوانید از آنها به خوبی استفاده کنید.

شما می توانید با یک متخصص قرارداد ببندید تا به صورت ماهانه کار سرویس دستگاه کپی را برای شما انجام دهد و ایرادات احتمالی دستگاه را برطرف کند تا بتوانید به خوبی از دستگاه خودتان استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر و سرویس دستگاه کپی هم ارائه میده؟

گاهی اوقات ممکن است خودتان حواستان نباشد و دستگاه دچار مشکلات کوچکی باشد و این مشکلات کم کم بزرگتر شوند و مجبور شوید هزینه زیادی برای تعمیر آنها بپردازید. اما اگر در چنین زمانی از خدمات سرویس دستگاه کپی استفاده کنید، به راحتی مشکل کوچک دستگاه حل خواهد شود و مشکل بزرگتری برای آن ایجاد نمی شود.

مشکلات رایج دستگاه های کپی در مدارس چه هستند؟

موارد زیر جزو رایج ترین مشکلات دستگاه های کپی هستند:

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

یکی از مشکلات رایج دستگاه های کپی این است که کاغذ در آنها گیر می کند و در کارکرد دستگاه اختلال ایجاد خواهد کرد. این موضوع می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد؛ مثلا ممکن است مشکل از قرار دادن کاغذ با سایز نامناسب باشد یا سینی کاغذ دستگاه مشکل داشته باشد و نتواند به خوبی کاغذ را داخل دستگاه کند و این مشکل باعث می شود که شاهد گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی باشید.

برای حل این مشکل، ابتدا توصیه می کنیم که دستگاه را باز کرده و کاغذ را از آن خارج کنید، سپس می توانید موارد زیر را بررسی کنید تا از بروز مجدد این مشکل جلوگیری کنید:

1- کاغذ مناسب را قرار دهید:

اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که اگر گیر کردن کاغذ در دستگاه به خاطر قرار دادن کاغذ با سایز نامناسب بوده است، حتما کاغذهایی با سایز مناسب در آن قرار دهید و آنها را به خوبی تراز کنید تا دیگر مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی پیش نیاید.

2- سینی کاغذ و رول ها را تمیز کنید:

گاهی اوقات ممکن است گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی، به خاطر این باشد که سینی کاغذ و رول های دستگاه کثیف شده اند و گرد و خاک یا پودر رنگ روی آنها ریخته شده است. برای حل این مشکل توصیه می کنیم که سینی کاغذ و تمام رول های بالابر دستگاه را به صورت کامل تمیز کنید و گرد و خاک روی آنها را از بین ببرید تا این مشکل حل شود.

3- وزن و جنس کاغذ را درست انتخاب کنید:

گاهی اوقات ممکن است گیر کردن کاغذ در دستگاه به خاطر وزن و جنس کاغذ باشد و جنس و وزن کاغذ شما به صورتی باشد که در دستگاه گیر کند. برای اینکه از این مشکل مطمئن شوید توصیه می کنیم که کاغذ دیگری را تست کنید و اگر مشکل حل شد در دفعات بعدی از کاغذی با جنس و وزن متفاوت استفاده کنید تا مشکل حل شود.

4- دستگاه را سرویس کنید:

گاهی اوقات سرویس نکردن طولانی دستگاه کپی می تواند باعث ایجاد چنین مشکلاتی شود و اگر مدت زیادی است از دستگاه خودتان استفاده می کنید و آن را سرویس نکرده اید، حتما از یک سرویس‌کار دستگاه کپی بخواهید که این کار را برایتان انجام دهد و سرویس کلی برای دستگاه شما انجام دهد.

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی
گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

ایجاد خطوط عمودی روی کاغذ

یکی دیگر از مشکلات رایج دستگاه های کپی در مدارس این است که وقتی از آنها برای کپی گرفتن استفاده می کنید، روی کاغذ خطوط عمودی ایجاد می شود و گاهی اوقات ممکن است در خوانایی برگه اختلال ایجاد کند.

این مشکل معمولا می تواند به خاطر وجود لکه روی آینه دستگاه باشد و اگر این قسمت را تمیز کنید، مشکل حل خواهد شد. گاهی اوقات نیز برای حل این مشکل نیاز است که درام دستگاه را تعویض کنید تا مشکل حل شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر و سرویس دستگاه کپی هم ارائه میده؟

برای حل این مشکل توصیه می کنیم که ابتدا آینه دستگاه را تمیز کنید و سپس چک کنید، اگر مشکل برطرف نشده بود، احتمالا بلید دستگاه یا درام آن نیاز به تعویض دارد و بهتر است برای این کار از یک متخصص کمک بگیرید.

مشکلات کارتریج دستگاه کپی

یکی دیگر از مشکلات رایج دستگاه های کپی مشکل در کارتریج آنها است. گاهی اوقات ممکن است که کارتریج کم یا خالی باشد و این موضوع می تواند باعث کم رنگ شدن برگه های کپی گرفته شود و برای حل این مشکل نیاز است که کارتریج را شارژ کنید. با این کار مشاهده می کنید که مشکل به راحتی حل خواهد شد.

اما گاهی اوقات ممکن است خود کارتریج مشکل داشته باشد که در این صورت، ممکن است کارتریج ساخته شده توسط شرکتی باشد که کیفیت پایینی دارد و باعث پایین آمدن کیفیت کپی ها خواهد شد. همچنین ممکن است که کارتریج با دستگاه شما سازگاری نداشته باشد و این موضوع باعث می شود که شما نتیجه خوبی از کپی نگیرید.

برای رفع این مشکل توصیه می کنیم که حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا کارتریج های مختلف را تست کرده و بهترین نوع ممکن را برای دستگاه نصب کنید و این مشکل را به صورت کامل حل کنید.

مشکل کارتریج دستگاه
مشکل کارتریج دستگاه

مچاله شدن برگه در دستگاه کپی

یکی دیگر از مشکلات رایج دستگاه های فتوکپی این است که وقتی چیزی را کپی می گیرید، برگه به صورت مچاله شده از دستگاه خارج می شود و روی آن معمولا چاپ به صورت نامنظم ایجاد می شود و خیلی اوقات قابل استفاده نیست.

این مشکل معمولا به خاطر فرسوده شدن سینی کاغذ اتفاق می افتد و با تعویض سینی کاغذ می توانید این مشکل را حل کنید، گاهی اوقات هم ممکن است که رول های بالابر کاغذ شل شده باشند و در جای خودشان قرار نداشته باشند و باعث ایجاد این مشکل شوند.

برای حل این مشکل نیاز است که دستگاه شما به صورت کامل سرویس شود و توسط یک متخصص بخش های مختلف آن را بررسی کنید تا بتوانید این مشکل را حل کنید و از بروز مجدد آن جلوگیری کنید.

تیره یا روشن بودن زیادی برگه

از مشکلات رایج دستگاه های فتوکپی می توان گفت که این مورد یکی از رایج ترین آنها است و ممکن است با آن زیاد برخورد کرده باشید. اگر دستگاه شما به خوبی تنظیم نباشد ممکن است پس از پرینت گرفتن متوجه شوید که برگه کپی شده زیادی روشن یا زیادی تیره است و این موضوع می تواند گاهی اوقات در خوانایی دستگاه تاثیر بگذارد.

این مشکل معمولا به خاطر تنظیم نبودن تراکم پودر است و می توانید در این زمان برای حل مشکل، دستگاه را ریست کنید تا این مشکل برطرف شود. گاهی اوقات هم ممکن است این مشکل به خاطر فرسوده شدن تونر یا درام باشد که با تعویض آنها می توانید مشکل را حل کنید.

اگر با این کارها مشکل حل نشد، توصیه می کنیم که پودر تونر را به صورت کامل تعویض کنید و بررسی کنید که این مشکل حل می شود یا خیر، با بررسی این مشکل احتمالا می توانید این ایراد دستگاه را حل کنید.

شما می توانید تعمیر دستگاه پرینتر را به تیم هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این وسایل را تعمیر کنند و به شما تحویل دهند.

تعمیر دستگاه فتوکپی
تعمیر دستگاه فتوکپی

جمع بندی

در این مقاله در مورد مشکلات رایج دستگاه های کپی صحبت کردیم و گفتیم که این دستگاه ها چه مشکلاتی دارند و چطور می توانید آنها را خودتان حل کنید یا عیب یابی دستگاه فتوکپی را انجام دهید. همچنین با هم بررسی کردیم که چطور می توانید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید و کمک کنید که دستگاه شما درگیر چنین مشکلاتی نشود.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد بتوانید با مشکلات رایج دستگاه های فتوکپی آشنا شوید و در زمان مواجه شدن با این مشکلات، خودتان آنها را حل کنید تا دستگاه شما به خوبی به کار خودش ادامه دهد. هر زمان که خواستید دستگاه کپی را تعمیر و سرویس کنید، این کار را به تعمیرکاران حرفه ای هوم سرویز بسپارید.

قیمت تعمیر و سرویس دستگاه کپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا