هوم سرویز

بررسی هدفون ایرپاد پرو؛ مشخصات فنی و مزایا و معایب

بررسی نقاط ضعف و قوت هدفون ایرپاد پرو اپل

هدفون‌های بی‌سیم کم کم دارن جایگزین هدفون‌های سیمی می‌شوند و با داشتن مزایایی نظیر راحتی در استفاده، کیفیت صدای بهتر و رابط کاربری آسان‌تر، جای خود را در بازار هدفون‌ها پیدا کرده‌اند و طرفداران زیادی هم به دست آورده‌اند. هر چند که هنوز هم هدفون‌های باسیم طرفداران خاص خود را دارند و عده‌ زیادی این نوع محصولات را به مدل‌های بی‌سیم و بلوتوثی ترجیح می‌دهند. در این بین شرکت‌های حوزه صدا و هدفون (نظیر سونی) وارد ساخت این مدل محصولات شده‌اند و مدل به مدل ایرادات نسخه‌های قبلی را برطرف و قابلیت‌های جدیدی به آن‌ها اضافه کرده‌اند. قابلیت‌های نظیر حذف صدای محیط که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌ است. در این میان اما شرکت اپل با عرضه‌ مدل پرو ایرپاد نه تنها نقاط ضعف مدل‌های قبلی ایرپاد را برطرف کرد؛ بلکه با اضافه کردن همین قابلیت Noise Canceling توانست به یکی از بازیگران اصلی در عرصه‌ تولید هدفون‌های بی‌سیم تبدیل شود. با هوم سرویز و بررسی ایرپاد پرو همراه باشید تا در این مقاله نگاهی اجمالی به آن داشته باشیم، مشخصات فنی آن را برای شما بازگو کنیم و از نقاط قوت و ضعف آن حرف بزنیم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

یکی از قابلیت‌های جذاب و صد البته کاربردی که به لطف پیشرفت تکنولوژی در چند وقت اخیر به هدفون‌های بی‌سیم نیز اضافه شده است؛ قابلیت Noise Cancellation یا همان حذف صدای محیط است. در این مدت شرکت سونی با هدفون 1000MX3 توانست این قابلیت را به خوبی در هدفون‌های بی‌سیم خود پیاده کند. حال نیز اپل با اضافه کردن این ویژگی به جدیدترین مدل از ایرپاد‌های خود قصد ورود به این عرصه را دارد.

برای بررسی ایرپاد پرو اپل بهتر است قدم به قدم جلو برویم و ببینیم چه چیزهایی در این هدفون تغییر کرده است. ایرپاد پرو به مانند دیگر محصولات اپل درون جعبه‌ سفید رنگی به فروش می‌رسد و با همان نگاه اول متوجه خواهید شد با چه محصولی و از چه شرکتی طرف هستید. درون این جعبه زیبا و شیک یک جفت ایرپاد، کیس باتری، دو سری با سایز‌های کوچک و بزرگ ( سایز سری خود ایرپاد مدیوم است) و کابل شارژ لایتنینگ به USB Type-C قرار دارند.

مشخصات فنی ایرپاد پرو اپل

نوع هدفون

درون گوشی

وزن هدفون

5.4 گرم برای هر گوشی

ابعاد هدفون

30.9 در 21.8 در 24 میلی‌متر برای هر گوشی

وزن کیس باتری

45.6 گرم

ابعاد کیس باتری

45.2 در 60.6 در 21.7 میلی‌متر

نوع اتصال

بلوتوث 5

باتری

4 ساعت و نیم

ویژگی‌های دیگر

– استاندارد IPX4

– دارای ویژگی حذف صدای محیط فعال

– مجهز به سیستم تنظیم فشار

یکی از بزرگترین ایراد‌هایی که همواره به ایرپاد‌های قبلی وارد می‌شد؛ قرار نگرفتن آن‌ها به صورت کامل درون گوش بود. ایرادی که به لطف قرار گیری سه سری سیلیکونی با سه سایز متفاوت، برطرف شده است. در نتیجه اگر به هنگام ورزش از ایرپاد خود استفاده می‌کنید، دیگر جای نگرانی برای شما وجود ندارد؛ چرا که قرار نیست ایرپاد شما با تکان دادن سرتان از گوش دربیایند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

روی هر کدام از این ایرپاد‌ها دو میکرفون وجود دارد. کاربرد یکی از این میکرفون‌ها در بررسی صدای محیط و حذف آن است و کاربرد دیگری در تنظیم خودکار اکولایزر موسیقی است. اکولایزر قابلیتی است که اپل به هدفون‌ها و ایرپاد‌های خود اضافه کرده است تا بر اساس شکل گوش هر فرد، این هدفون‌ها اکولایزر را به صورت اتوماتیک تنظیم می‌کنند تا فرد بیشترین لذت را از صدا و موسیقی ببرد و بهترین تجربه‌ ممکن را داشته باشد.

ایرپاد پرو
ایرپاد پرو اپل

نحوه استفاده از این ایرپاد‌ها نیز بسیار ساده است. تنها کافی است در کیس شارژ را باز کنید تا به لطف پردازنده‌ H1 و به صورت اتوماتیک، پیغام و اعلانی بر روی آیفون و آیپد و مک بوک شما مبنی بر اتصال ایرپاد ظاهر شود. حال دیگر باید دکمه‌ اتصال را بفشارید تا ایرپاد شما متصل شود و از آن استفاده کنید. یکی از ویژگی‌ها و نکات جالب در رابطه با ایرپاد پرو آن است که با اولین اتصال به هر کدام از محصولات اپل، هدفون با سایر دستگاه‌هایی که در حساب کاربری آی‌کلاد قرار دارند هماهنگ و سینک می‌‌شود. به همین دلیل، اتصال ایرپاد پرو مانند بسیاری دیگر از محصولات اپل، بسیار ساده و راحت است.

یکی دیگر از فناوری‌ها و قابلیت‌های جالب ایرپاد پرو مربوط به آزمایش کردن نحوه قرارگیری هر کدام از هدفون‌ها در گوش کاربر است. شما می‌توانید از طریق منوی تنظیمات دستگاه و با رفتن به بخش بلوتوث و ایرپاد پرو، چگونگی قرارگیری هدفون‌ها در گوش را تست کرده و از انتخاب سری‌های مناسب اطمینان حاصل کنید. در این حالت موسیقی و صدای کوتاهی پخش می‌شود و اگر میکروفون‌های خارجی ایرپاد پرو بتوانند این صدا را تشخیص دهند، اپل به شما می‌گوید که سری‌های اشتباهی را انتخاب کرده‌اید و باید آن‌ها را عوض کنید. نحوه صحیح قرارگیری هدفون‌ها درون گوش از آن جهت اهمیت بسیار دارد که اگر این ایرپاد‌ها به خوبی درون گوش قرار نگیرند، قابلیت‌های دیگر آن مانند حذف صدای محیط، به خوبی و به درستی کار نمی‌کنند.

درست است که ایرپاد پرو ضد‌آب نیست و در صورت تماس و برخورد با آب می‌تواند آسیب جدی ببیند؛ اما اپل توانسته گواهی IPX4 را برای آن دریافت کند. این بدان معنا است که می‌توانید حتی زیر باران و هنگام ورزش کردن و تعرق نیز از ایرپاد خود استفاده کنید و به هیچ عنوان نگران آسیب دیدن یا خراب شدن آن نباشید.

ایرپاد پرو
ایرپاد پرو اپل

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب ایرپاد پرو مربوط به حسگر‌های فشاری آن می‌شود. کاربرد این حسگر‌ها در کنترل موسیقی است. با یک بار فشردن این حسگر، موسیقی پخش یا متوقف می‌شود و همچنین می‌توانید به تماس‌ها جواب بدهید. با دو بار فشردن این حسگر، آهنگ بعدی و با سه بار فشردن، آهنگ قبلی پخش می‌شود. همچنین شما می‌توانید با نگه داشتن این حسگر برای چند ثانیه بین حالت‌های مختلف ایرپاد سوییچ کنید. حالت‌هایی که از جذاب‌ترین نکات و بزرگترین نقاط قوت ایرپاد پرو محسوب می‌شوند. همینطور شما می‌توانید با گفتن عبارت «هی، سیری!» به طور مستقیم به تلفن همراه خود دستور دهید.

یکی از بزرگترین مشکلات ایرپاد‌های قبلی اپل آن بود که شما نمی‌توانستید از طریق خود هدفون، صدا را کم و زیاد و کنید. برای این کار مجبور بودید به آیفون یا آیپد خود رجوع کنید و به صورت مستقیم حجم صدا را تغییر دهید. این مشکل در ایرپاد پرو و به کمک دستیار صوتی هوشمند اپل یعنی سیری حل شده است. حال کافی است به سیری دستور دهید تا صدا را کم یا زیاد کند. همچنین شما می‌توانید عملکرد تمام این حالات را به سادگی تغییر دهید و برای هر کدام از ایرپاد‌ها، عملکرد منحصر به فردی تعریف کنید.

صحبت از حالت‌های مختلف این هدفون‌ها شد و باید بگوییم در ایرپاد پرو، شما با سه حالت مختلف «حذف صدای محیط»، «خاموش» و «حالت شفاف» سر و کار دارید. برای جابه‌جایی و سوییچ بین این حالت‌های مختلف نیز تنها کافی است دکمه‌های تعبیه شده روی هر کدام از ایرپاد‌ها را برای چند ثانیه نگه دارید. در «حالت خاموش» ایرپاد پرو به مانند هدفون‌های عادی دیگر عمل می‌کند و ویژگی خاصی ندارد. اما این قابلیت «حذف صدای محیط» ایرپاد پرو است که شما را شگفت‌زده می‌کند. با فعال کردن این قابلیت، تقریباً تمامی صدا‌های محیطی حذف می‌شود و شما فقط و فقط صدای موسیقی مورد علاقه خود را می‌شنوید. البته نباید انتظار داشته باشید که در مکان‌های بسیار شلوغ یا در جاهایی که صدای موسیقی بسیار بلندی به گوش می‌رسد، صدای محیط به طور کامل حذف شود. تصور کنید در خیابان و در حال راه رفتن هستید؛ با فعال کردن این قابلیت دیگر صدایی به جز موسیقی خودتان به گوش شما نمی‌رسد و می‌توانید از آهنگ‌های خود و همینطور قدم زدن، نهایت لذت را ببرید. در مورد این قابلیت باید گفت با اینکه شاید فعال کردن آن در مکان‌های بسیار شلوغ تا حدی باعث اختلال در استفاده از آن شود؛ اما به طور کلی ویژگی Noise Cancellation ایرپاد پرو عملکرد قابل قبول و بسیار خوبی را از خود ارائه می‌دهند.

حذف صدای محیط
قابلیت حذف صدای محیط

یکی از بزرگترین مزیت‌ها و صد البته یکی از اهداف اپل از قابلیت «حذف صدای محیط»، حفظ سلامت شنوایی کاربر است. چرا که ما در محیط‌های نسبتاً شلوغ، صدای موسیقی خود را زیاد می‌کنیم تا متوجه صدا‌های دیگر نشویم. اما این کار در دراز مدت باعث آسیب رساندن به حس شنوایی و گوش‌های شما می‌شود. به کمک قابلیت «حذف صدای محیط» می‌توانید حجم صدای موسیقی خود را پایین بیاورید؛ زیرا صدای دیگری نیست که باعث مزاحمت شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

حال به دیگر قابلیت شگفت‌انگیز و فوق‌العاده‌ ایرپاد پرو می‌رسیم؛ حالت شفاف یا همان Transparency Mode. کاری که این حالت انجام می‌دهد آن است که اجازه می‌دهد صدای محیط به گوش کاربر برسد. این حالت برای زمان‌هایی که نیاز به تعامل به دیگران داریم یا نباید حواسمان به طور کامل پرت موسیقی شود کاربرد دارد. زمان‌هایی مانند رانندگی یا کار کردن در محیط اداره یا هر جای دیگر. همچنین این حالت در مواقعی که دارید با فرد دیگری مکالمه می‌کنید و می‌خواهید همزمان به موسیقی نیز گوش دهید، کاربرد دارد. البته باید توجه داشته باشید اگر حجم صدای موسیقی بیشتر از پنجاه درصد باشد، ادامه‌ دادن مکالمه قدری دشوار خواهد شد. همچنین از آنجایی که ایرپاد‌ پرو وزن بسیار کمی دارد، در نتیجه قرار دادن آن‌ها در گوش و در ادامه فعال کردن «حالت شفاف» برای طولانی مدت، می‌تواند باعث شود شما دیگر وجود ایرپاد‌ها و هدفون‌های داخل گوش را فراموش کنید.

یکی از ایراداتی که همواره به نسخه‌های غیر پرو ایرپاد‌های اپل وارد می‌شد، کیفیت صدای آن‌ها بود. بسیاری از کاربران اعتقاد داشتند که این مدل ایرپاد‌ها به هیچ وجه کیفیت صدای مناسبی در برابر قیمت بالایشان ندارند. اما شاید بتوان گفت اپل در جدیدترین مدل از هدفون‌های بی‌سیم خود این مشکل را برطرف کرده است و ایرپاد پرو کیفیت صدای بسیار خوبی دارد. کیفیت صدای ایرپاد پرو به هیچ وجه با مدل‌های قبلی قابل مقایسه نیست و عملکرد بسیار بسیار بهتری مخصوصاً در فرکانس‌های میانی و زیر دارد. فرکانس‌های زیر و میانی به خوبی در ایرپاد پرو شنیده می‌شود و صدای خواننده نیز با تفکیک قابل قبولی نسبت به دیگر فرکانس‌ها در این محصول شنیده می‌شود.

ایرپاد پرو
ایرپاد پرو اپل

همانطور که گفتیم ایرپاد پرو از قابلیت «اکولایزر تطبیقی» بهره می‌برد. در این قابلیت و به کمک میکروفون‌هایی که داخل گوش قرار می‌گیرند، ایرپاد پرو می‌تواند اکولایزر خود را به طور اتوماتیک و با توجه به چگونگی قرار گرفتن هدفون‌ها در گوش به گونه‌ای تنظیم کند که کاربر بیشترین لذت را از موسیقی ببرد. همچنین میکروفون‌های تعبیه شده روی ایرپاد پرو نیز کیفیت بسیار خوبی دارند و این کیفیت را در هنگام تماس و مکالمه نشان می‌دهند. هر چند باید به این نکته نیز توجه کنید که به هنگام فعال بودن قابلیت «حذف صدای محیط»، باید برای انتقال صدای خود به طرف مقابل قدری بلند‌تر از حد معمول صحبت کنید؛ زیرا این امکان وجود دارد که صدای مخاطب شما توسط ایرپاد پرو به عنوان صدای محیطی تشخیص داده شود و سعی در حذف آن داشته باشد.

بنا بر ادعای اپل، ایرپاد پرو می‌تواند تا 4 ساعت و نیم شارژ نگه دارد و اگر قابلیت‌های دیگر این هدفون نظیر «حالت شفاف» و «حذف صدای محیط» خاموش باشد، این عدد به 5 ساعت نیز افزایش پیدا می‌کند. کیس شارژ ایرپاد پرو نیز توانایی این را دارد که تنها با یک بار شارژ شدن، تا 24 ساعت انرژی مورد نیاز هدفون‌ها را مهیا کند. نکته جالب و البته مثبت دیگر در رابطه با کیس شارژ ایرپاد پرو آن است که اگر هدفون‌ها با شارژ صفر را تنها 5 دقیقه درون کیس شارژ قرار دهید، می‌توانید تا یک ساعت دیگر از آن‌ها استفاده کنید.

در مجموع باید گفت که ایرپاد پرو یک هدفون بی‌سیم معرکه با قابلیت‌های نظیر حذف صدای محیطی و حالت شفاف و همینطور کیفیت ساخت بالا و شارژدهی مناسب است و همین موارد آن را برای طرفداران و کاربران محصولات اپل به یک انتخاب ایده‌آل تبدیل کرده است.

نقاط قوت

نقاط ضعف

کیفیت صدا و ساخت بسیار خوب

قیمت بسیار زیاد

قابلیت حذف صدای محیط و حالت شفاف

عدم بهره‌وری کامل هدفون با محصولات غیر اپل

نحوه قرارگیری عالی درون گوش

عدم وجود دکمه‌ کنترل حجم صدا

 

چنانچه هر گونه سوال یا درخواست در رابطه با تعمیر هدفون بی‌سیم یا ویروس یابی داشتید؛ همیاران هوم سرویز آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا