زیبایی

آرایش روز خواستگاری چگونه باید باشد؟

زیبایی و جذابیت شما در مراسم خواستگاری

آرایش کردن هم درست مانند لباس پوشیدن آدابی دارد. مثلاً سبک میکاپی که شما برای یک مهمانی عروسی انتخاب می‌کنید با آرایش روزمره متفاوت است. حتی در مراسم‌های گوناگون هم ممکن است یک ‌جور، آرایش نکنید. برای نمونه، آرایش خواستگاری از زمین تا آسمان با میکاپ روز عروسی‌تان فرق خواهد داشت. اما خیلی‌ها نمی‌دانند که در این روز پر استرس، چطور آرایش کنند که هم منحصر به فرد باشند و هم چهره‌شان 180 درجه تغییر نکند. اگر شما هم به دنبال مدل آرایش برای روز خواستگاری می‌گردید، با این مقاله همراه شوید.

فهرست مطالب

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

بهتر است اول لباس را انتخاب کنید

همه می‌دانند که آرایش و لباس ارتباط مهمی با هم دارند و به ‌نحوی مکمل هم به ‌شمار می‌روند. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید، انتخاب لباس خواستگاری است. بعد از آن می‌توانید آرایش را با رنگ و مدل لباس خود ست کنید. مثلاً اگر ترجیح می‌دهید در این روز خاص؛ رنگ‌های ملایم را به تن کنید، آرایش شما هم باید ملایم و ملیح باشد. یک نکته که در مورد آرایش خواستگاری باید به آن توجه کنید، این است که آرایش غلیظ و سنگین اصلاً کمکی به شما نمی‌کند. بنابراین حتی اگر از لباس‌های رنگ جیغ استفاده می‌کنید هم، کنتراست ملایمی از آن رنگ را برای میکاپ امتحان کنید.

آرایش صورت در روز خواستگاری چطور باید باشد؟

اولین مرحله در یک آرایش خوب، زیرسازی مناسب است. پس اگر می‌خواهید همه ‌چیز خوب پیش برود، بهتر است این نکات را در نظر داشته باشید:

  • در گام اول، مرطوب‌ کننده مناسب با نوع پوست خود را انتخاب کرده و مقدار کافی از آن را روی صورت بزنید. توصیه می‌کنیم این مرحله را جدی بگیرید؛ چرا‌ که آبرسانی مناسب پایه اصلی میکاپ خواستگاری را شکل می‌دهد؛
  • حالا قدم در مرحله دوم گذاشته و سراغ یک پرایمر خوب و سبک بروید. دقت کنید که پرایمر، اثر مرطوب ‌کننده را تکمیل کرده و باعث می‌شود‌ تا آرایش بهتر جذب پوست شود؛
  • اکنون نوبت فاندیشن است. انتخاب یک کرم‌ پودر مناسب، نیاز به دقت زیادی دارد. نخست اینکه دور کرم‌های با بافت سنگین را خط بکشید. نکته دیگر توجه به رنگ کرم‌ پودر است. اگر رنگی متفاوت یا تناژ پوست خود را برای آرایش خواستگاری برگزینید، باید ریسک ماسیدن و تیره شدن آن را به جان بخرید؛
  • پس از کرم‌ پودر، عیب‌های احتمالی یا خطوط ریز را با کانسیلر پوشش دهید. در مورد کانسیلر به دو نکته دقت کنید: اول آنکه در استفاده از آن زیاده‌ روی نکنید و کاربرد آن را به قسمت‌هایی با لک‌های تیره یا خط‌های کمرنگ، محدود کنید. دوم اینکه کانسیلری که یک درجه از پوست خودتان روشن‌تر است، بهتر روی صورت می‌نشیند.

یک پیشنهاد عالی برای اینکه آرایش روز خواستگاری، فوق ‌العاده باشد؛ این است که روز قبل صورت را لایه ‌برداری کنید. نوع پوست‌تان را می‌شناسید؟ چرب، خشک، ترکیبی، نرمال یا حساس؟ با توجه به این موضوع، از لایه ‌بردار مناسب اعم از کرم‌های حاوی AHA یا اسکراب کمک بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم لایه ‌بردارهای شیمیایی با غلظت پایین را انتخاب کنید که در پوستتان ایجاد حساسیت و قرمزی نکنند.

مدل آرایش برای روز خواستگاری
مدل آرایش برای روز خواستگاری

نقش چشم‌ها را در آرایش خواستگاری نادیده نگیرید

همانطور که پیشتر گفتیم، در این روز خاص بهتر است کمی جانب احتیاط را رعایت کنید. مثلاً خط‌ چشم کلفت و دنباله‌دار، حتی اگر به شما بیاید هم برای این مراسم مناسب نیست. اگرچه چشم‌ها، تأثیر زیادی در زیبایی آرایش‌تان دارند، اما سبک لایت و ملایم شیک‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟

حالا کار را با یک سایه به رنگ ملایم و مات شروع کنید. چطور است رنگ سایه چشم را با رنگ لباس خود ست کنید؟ مثلاً اگر رنگ لباستان آبی تیره است، سایه آبی کمرنگ را به پشت چشم‌هایتان بزنید. با کمی خلاقیت، می‌توانید یک کنتراست شیک و دلنشین ایجاد کنید.

اکنون وقت کشیدن خط‌ چشم است؛ یک خط ‌چشم نازک و بدون دنباله. اعتراف می‌کنیم که این مرحله، اصلاً راحت نیست و خیلی‌ها تبحری در کشیدن خط صاف و یکدست ندارند. بد نیست مداد چشم را امتحان کنید. به‌ علاوه، اگر فکر می‌کنید در این کار ماهر نیستید، دور خط ‌چشم ژله‌ای را هم خط بکشید. البته اگر از این مرحله موفق بیرون بیاید، شاید بتوانید به جای رفتن به آرایشگاه، وارد مرحله آرایش عروس در منزل شوید!

 حسن ختام آرایش چشم‌ها در روز خواستگاری هم ریمل است. زدن یک مرحله ریمل کفایت می‌کند و بهتر است اصراری بر چند لایه کردن مژه‌هایتان نداشته باشید.

به گونه‌های خود رنگ و برجستگی بدهید

برخلاف آنچه بسیاری تصور می‌کنند، استفاده از رژگونه به معنای آرایش غلیظ نیست. در واقع، رژگونه آرایش روز خواستگاری شما را رنگ و جلایی دیگر می‌بخشد. البته قبل از اینکه سراغ رژگونه بروید، بد نیست یک کانتورینگ ساده و طبیعی را هم روی صورت پیاده کنید. کانتورینگ بینی هم می‌تواند جلوه دیگری به آرایش خواستگاری شما بدهد.

رنگ در انتخاب رژگونه همانقدر اهمیت دارد که در مورد فاندیشن. رنگ‌های برنزه و خیلی تیره هیچ مطابقتی با آرایش ملایم ندارند. پس حتماً رنگی متناسب با پوست و فاندیشن خود را به‌ کار ببرید. شاید یک رژگونه با تناژ صورتی، ظاهر طبیعی‌تر و دخترانه‌تری داشته باشد. همچنین رژگونه‌های براق و درخشان را هم برای این روز خاص کنار بگذارید. 

استفاده از رژگونه در میکاپ خواستگاری
استفاده از رژگونه در میکاپ خواستگاری

رنگ لب‌ها در آرایش خواستگاری باید ملایم باشد

حالا دیگر می‌دانید که رمز زیبایی در روز خواستگاری، یک آرایش ملایم و به ‌اصطلاح دخترانه است. پس این اصل را هنگام زدن رژ لب هم به‌ خاطر داشته باشید. با این توضیح، بهتر است رژ لب جامد، سنگین و تیره را فراموش کنید. علاوه بر این، خط لب را هم به لیست نبایدها اضافه کنید.

 اما در عوض می‌توانید، با یک رژ لب که به رنگ طبیعی لب شما نزدیک‌تر است؛ همه ‌چیز را جبران کنید. مثلاً رژ لب کالباسی و صورتی کمرنگ، کاملاً در دسته رنگ‌های ملایم قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر، یک رژ لب مایع و نه چندان براق، زیبایی مورد نظر شما را تأمین خواهد کرد.

میکاپ لب در آموزش آرایش خواستگاری
میکاپ لب در آموزش آرایش خواستگاری

مرتب کردن ابروها هم اهمیت زیادی دارد

یکی از نکاتی که در آموزش آرایش خواستگاری به آن توجه می‌شود، آراستگی ابروها است. اما آرایش ابرو به ‌هیچ وجه مترادف با ابروهایی غیر طبیعی، بیش از حد نازک یا بیش از اندازه کلفت نیست. اگر تا اینجای راه را با ملایمت طی کرده باشید و ناگهان، با یک مداد ابرو به نقاشی کردن ابروهای خود بپردازید؛ همه زحمات‌تان را بر باد داده‌اید.

برای این مرحله از آرایش خواستگاری، یک براش ابرو دو سَر کافی است. نخست تارهای ابرو را به سمت بالا شانه کرده و سپس با مداد، قسمت‌های خالی را پر کنید. چندان اصراری بر کشیدن کادر ابرو نداشته باشید. چرا‌ که با این کار، ظاهری غیر ‌طبیعی به آنها می‌دهید.

نگران ماندگاری آرایش هستید؟ فیکساتور را امتحان کنید

بعید است کسی در روز خواستگاری استرس نداشته باشد! پس احتمالاً عرق هم می‌کنید و این برای آرایش‌تان، یک تهدید واقعی است. اما جای نگرانی نیست. اگر پوست خشک دارید، اسپری فیکس‌ کننده می‌تواند به تثبیت میکاپ شما کمک کند. برای پوست‌های چرب نیز پودر فیکس‌ کننده، همین نقش را بازی می‌کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات آرایش و میکاپ بانوان هم ارائه میده؟

کاربرد پودر فیکساتور برای آرایش روز خواستگاری
کاربرد پودر فیکساتور برای آرایش روز خواستگاری

کلام پایانی

همانطور که دیدید، رنگ‌های تیره و غلیظ در آرایش خواستگاری جایی ندارند. در واقع، شما باید نهایت تلاش خود را به ‌کار بگیرید تا چهره‌تان از حالت طبیعی خارج نشود. برای این منظور هم انتخاب سبک آرایش دخترانه، بهترین گزینه موجود است. اگر شما نیز تجربه‌ای را از آرایش خاص خود در روز خواستگاری‌تان داشتید، آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. تجربه‌های شما می‌توانند الهام‌بخش ایده‌های ناب برای دیگران باشند.

به ‌علاوه، ما در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مقالات متعددی را درباره روش‌های مراقبت از پوست و مو و نکات آرایشی و شینیون عروس ارائه کرده‌ایم. شما می‌توانید از اطلاعات و دانستنی‌های موجود در این مطالب کمک گرفته و در خودآرایی ماهر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا