زیبایی

تکنیک های حرفه ای انجام مانیکور در خانه

اصول مانیکور در خانه

امروزه می‌توانیم بسیاری از تکنیک‌های زیبایی را در خانه انجام دهیم؛ بدون اینکه لازم باشد زحمت رفتن به آرایشگاه را به جان بخریم. مثلاً کارهایی مانند مانیکور و پدیکور در خانه که زمانی کاملاً تخصصی بود، حالا دیگر دور از دسترس نیستند. البته برای این منظور هم باید درباره ترفندها و تکنیک‌های مورد ‌نیاز، اطلاعاتی را کسب کنیم. شما تا به حال، مانیکور در خانه را امتحان کرده‌اید؟ نظرتان راجع به آموزش مانیکور حرفه ای آن هم در منزل چیست؟ با ما همراه شوید.

فهرست مطالب

وسایل مانیکور ناخن در خانه شامل چه می‌شوند؟

قبل از آنکه به سراغ انجام عملیات مانیکور بروید، باید ابزارهای لازم را مهیا کنید. این ابزارها عبارت هستند از:

  • ریموور لاک ناخن. می‌توانید پدهای لاک ‌پاک‌کن یا حتی استون را نیز امتحان کنید؛
  • پنبه؛
  • پوشر کوتیکول یا چوب پرتقال؛
  • ناخن‌گیر؛
  • بافِر ناخن؛
  • سوهان ناخن؛
  • روغن کوتیکول یا کرم دست؛
  • بیس کوت (base coat) یا همان پوشش پایه که باید از فروشگاه لوازم آرایشی تهیه کنید. البته برق ناخن هم کار شما را راه می‌اندازد؛
  • لاک ناخن؛
  • تاپ کوت (top coat) یا پوشش بالایی. در این مرحله از مانیکور در خانه نیز می‌توانید روی برق ناخن حساب کنید.
وسایل مانیکور ناخن در خانه
وسایل مانیکور ناخن در خانه

همه مراحلی که باید برای انجام مانیکور در خانه طی کنید

حالا که وسایل ضروری را در اختیار دارید، بیاید به اتفاق هم مانیکور ساده در خانه را تجربه کنیم:

اول ناخن‌های خود را آماده کنید

اینکه ناخن‌های شما در حال حاضر لاک داشته باشند یا نه، فرقی ندارد. قدم اول در آموزش مانیکور و پدیکور حرفه ای، پاک کردن آنها است. پس یک پد لاک ‌پاک‌کن یا پنبه آغشته به استون را برداشته و ناخن‌ها را تمیز کنید. با این کار علاوه بر پاک کردن لاک، روغن طبیعی ناخن را هم از روی آن می‌زدایید. جالب است بدانید که این روغن اگر روی ناخن بماند، برای شما دردسر ساز شده و مانع ماندگاری لاک می‌شود. در این مرحله باید به دو نکته توجه کنید:

  • ما پیشنهاد می‌کنیم از یک لاک ‌پاک‌کن استونی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. هر چند استون کمی سنتی و قدیمی به نظر می‌رسد، اما هنوز هم خیلی از حرفه‌ای‌ها طرفدار آن هستند. چرا‌ که این مایعِ نه ‌چندان محبوب، لاک ناخن را با کمترین میزان سایش از روی آن پاک می‎کند.
  • فراموش نکنید که بعد از پاک کردن ناخن‌ها، آنها را شسته و کامل خشک کنید.
آماده کردن ناخن‌ها برای مانیکور ساده در خانه
آماده کردن ناخن‌ها برای مانیکور ساده در خانه

وقت فرم دادن به ناخن‌ها رسیده است

وارد یک مرحله مهم و جذاب از مانیکور در خانه می‌شویم: شکل دادن به ناخن. اول از همه باید تصمیم بگیرید که ناخن‌هایتان کوتاه باشند یا بلند. حوصله ناخن بلند را ندارید؟ پس همین‌جا با یک ناخن‌گیر، به ‌صورت کاملاً مرتب و یکدست آنها را کوتاه کنید. اما اگر ناخن‌های بلند را بیشتر می‌پسندید، آنها را خوب با آب و صابون بشویید.

پس از انتخاب قد ناخن‎ها، سوهان را برداشته و آنها را به آرامی، شکل بدهید. فارغ از اینکه مانیکور ناخن کوتاه را دوست دارید یا ناخن بلند، باید حواستان به این موارد باشد:

  • نوع سوهانی که استفاده می‌کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. شما در حال سوهان‌ کاری ناخن‌های طبیعی خود هستید. بنابراین حتماً سراغ یک سوهان نرم و ملایم بروید. مثلاً آن مدل سوهان‌هایی که روی آنها نوشته شده مخصوص ناخن‌های طبیعی، به کار شما می‌آیند.
  • سوهان را روی ناخن، عقب و جلو نکنید. بهتر است آن را فقط در یک جهت و خیلی آرام بکشید. در این ‌صورت، اصطکاکی که می‌تواند باعث ساییدگی ناخن‌ها شود، کاهش می‌یابد.
مراحل آموزش مانیکور و پدیکور حرفه ای
مراحل آموزش مانیکور و پدیکور حرفه ای

بد نیست بافر ناخن را امتحان کنید

شاید اولین باری باشد که عبارت بافر ناخن را می‌شنوید. بافر در واقع چیزی شبیه سمباده است که ناخن‌ها را نرم کرده و سطح آنها را برای لاک، صاف و هموار می‌کند. استفاده از بافر برای مانیکور در خانه، اختیاری است؛ اما وجود آن کار شما را زیباتر می‌کند. البته نحوه کاربرد این وسیله هم آدابی دارد. مثلاً نخست باید زمخت‌ترین سمت بافر را آرام روی سطح ناخن بکشید تا برآمدگی‌ها صاف شوند. سپس به سراغ رویه متوسط بافر بروید و در پایان نیز با نرم‌ترین سمت بافر، ناخن‌ها را یکدست کنید.

نکته: دقت کنید که بافر را خیلی روی ناخن فشار ندهید و در استفاده از آن هم زیاده‌ روی نکنید. چون وقتی به خود می‌آیید که می‌بینید سطح ناخن شما بیش از اندازه نازک شده است. به‌ علاوه در برخی افراد، کوتیکول‌ها بخش بزرگی از ناخن را تشکیل می‌دهند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، این مرحله را به پس از عقب راندن کوتیکول‌ها موکول کنید.

مانیکور ناخن کوتاه در خانه
مانیکور ناخن کوتاه در خانه

باقیمانده‌های کوتیکول را تمیز کنید

برای اینکه باقیمانده‌های کوتیکول را از روی ناخن‌ها پاک کنید، یک کاسه آب گرم آماده کنید. چند قطره‌ روغن جوجوبا یا هر روغن دیگری را در کاسه بریزید. راه دیگر هم افزودن یک قاشق غذاخوری عسل و عصاره یک عدد لیمو به آب است. ناخن‌ها را وارد کاسه کرده و 5 دقیقه صبر کنید.

حالا آنها را از آب بیرون بیاورید. شک نداشته باشید که به ‌اندازه کافی نرم شده‌اند که شما بتوانید وارد مرحله بعدی شوید. پوشر کوتیکول یا چوب پرتقال را برداشته و با استفاده از آن، کوتیکول‌ها را به سمت عقب بکشید. این کار چندان سخت نیست، چرا‌ که ترکیب آب گرم و روغن باعث نرمی کوتیکول‌های کوچک حساس شده است.

نکته: اگر کوتیکول‌ها هنوز نرم نیستند، از زور بازوی خود کمک نگیرید. هر گونه فشار اضافی مساوی با پاره شدن کوتیکول‌ها است. پارگی کوتیکول هم یعنی عفونت ناخن! بهتر است چند دقیقه دیگر ناخن‌ها را در آب رها کنید.

همینطور هیچ وقت از کوتیکول ‌بُر یا تریمر (trimmer) استفاده نکنید. چون ممکن است باعث خونریزی و حتی عفونت شود. حداقل هنگام انجام مانیکور در خانه دور آنها را خط بکشید!

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مانیکور و پدیکور بانوان هم ارائه میده؟

اکنون نوبت زدن پوشش پایه روی ناخن‌ها است

دیگر از سوهان و ناخن ‌گیر و این دست ابزارها خلاص شده‌اید! جالب است بدانید که پوشش پایه یا برق ناخن همان کاری را انجام می‌دهد که پرایمر برای میکاپ صورت. یعنی سطح زیر لاک را نرم و هموار کرده و کمک می‌کند که روی ناخن بماند. البته یک دلیل دیگر هم برای استفاده از بِیس کوت وجود دارد و آن محافظت از ناخن در مقابل رنگ لاک است. پس چه بهتر که پوششی با ‌کیفیت را انتخاب کنید تا به قوی‌ترین لاک‌ها هم اجازه ندهد که لکی از خود روی ناخن به‌ جای بگذارند.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بیس کوت اصلاً چه شکلی است؟ پوشش اولیه یا base coat معمولاً شفاف و شبیه به برق ناخن است. با این حال، برخی از آنها رنگ خنثایی دارند. پس هر کدام را که دوست دارید، انتخاب کنید.

جذاب‌ترین مرحله مانیکور در خانه: بالاخره وقت لاک زدن است

احتمالاً خیلی‌ها عاشق این مرحله هستند. شیشه‌های کوچک و رنگارنگ لاک را جلوی خود می‌چینید و از بین آنها، انتخاب می‌کنید. چه چیزی از این هیجان ‌انگیزتر؟ اما دست نگه دارید! حتی این کار هم اصول خاص خود را دارد.
می‌دانید راز اینکه اولین لایه لاک پرفکت از آب درآید، چیست؟ به جای اینکه شیشه لاک را تکان دهید، آن را 10 ثانیه بچرخانید تا هم حباب درست نشود و هم ترکیبات، خوب با هم میکس شوند. سپس براش را از ظرف خارج کرده و مقدار اضافی را روی لبه آن بمالید. لازم نیست تا یک قطره بزرگ از لاک را روی ناخن ریخته و آن را پخش کنید. برعکس، قطره کوچکی را روی ناخن قرار داده و یک خط عمودی را در وسط آن بکشید. حالا دو طرف خط را کامل رنگ ‌آمیزی کنید.

روش‌های آموزش مانیکور حرفه ای
روش‌های آموزش مانیکور حرفه ای

یک لایه دیگر لاک را هم اضافه کنید

کار از محکم ‌کاری عیب نمی‌کند و این منطق، در مرحله زدن لایه دیگری از لاک به کمک شما می‌آید. البته باید صبر کنید تا لایه اول لاک کاملاً خشک شود و بعد به سراغ لایه دوم بروید. اگر عجله دارید، می‌توانید از پنکه برای خشک کردن آن استفاده کنید.

پوشش بالایی را از قلم نیندازید

تاپ کوت (top coat) یا پوشش بالایی یک نوع ژل حاوی مواد سخت ‌کننده است که علاوه بر براقی، لایه نهایی را محکم روی ناخن نگه می‌دارد. این ژل شفاف در ژلیش ناخن هم کاربرد دارد. بهتر است بدانید که این ماده شفاف بخش مهمی از فرایند مانیکور در خانه است. چون در صورت عدم استفاده از آن، مانیکور شما حتی یک هفته هم دوام نمی‌آورد. پس تاپ کوت را روی ناخن‌ها زده و اجازه دهید تا خشک شود. اگر دوست دارید زیبایی ناخن‌ها را دو چندان کنید، می‌توانید از سنگ‌های زینتی یا هر طرح دیگری هم کمک بگیرید.

روغن کوتیکول؛ حُسن ختام مانیکور در خانه

دیگر چیزی به پایان کار نمانده است. فقط کافی است روغن کوتیکول را به ‌عنوان آخرین مرحله، روی ناخن‌ها بمالید. این روغن سرشار از مواد مغذی و آبرسان است که رطوبت ناخن‌ها را تأمین می‌کند. ضمن اینکه باعث دوام بیشتر مانیکور شما هم می‌شود. در صورتی که به روغن کوتیکول دسترسی ندارید، روغن زیتون را امتحان کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به شما یاد دادیم که چگونه مانیکور در خانه را هم به هنرهای خود اضافه کنید. با کمک این تکنیک‌ها، به‌ راحتی می‌توانید خود را از رفتن به آرایشگاه بی ‌نیاز کنید. علاوه بر این، حالا دیگر می‌دانید که برای زیباتر شدن مانیکور خود باید چه نکاتی را به دقت رعایت کرده یا از چه کارهایی پرهیز کنید. هر زمان که دوست داشتید، می توانید مانیکور یا پدیکور در خانه را به تیم هوم سرویز بسپارید تا بهترین و متخصص ترین آرایشگران به منزل شما بیایند و خدمات زیبایی موردنظر شما را در منزلتان انجام دهند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات مانیکور و پدیکور بانوان هم ارائه میده؟

مانیکور و پدیکور با هوم سرویز

زیبایی ناخن های شما با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

 

اگر می‌خواهید دانستنی‌های خود را درباره روش‌های مراقبت از پوست و مو کامل کنید، مقالات ما در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز راهنمای خوبی برایتان هستند. کافی است مطالب متنوع را از دنیای زیبایی، آرایش و مد در این مقالات بخوانید و آنها را به کار ببندید. در این ‌صورت به متخصص پوست و زیبایی خودتان تبدیل می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا