پزشکی و پرستاری

مکمل های غذایی و ورزشی عالی برای فصل پاییز

بدن قوی و شاداب با مصرف مکمل های غذایی

فصل پاییز، فصلی است که کم کم هوا رو به سرما می رود و در این فصل نیاز است که بتوانیم بدن خودمان را گرم نگه داریم و از آن در برابر سرماخوردگی محافظت کنیم. به همین خاطر خیلی مفید است که به مصرف مکمل های غذایی مناسب فصل پاییز بپردازیم تا هم سلامت خودمان را در این فصل تضمین کنیم و هم خودمان را برای فصل سرد زمستان آماده کنیم.

مکمل های غذایی مختلفی برای این فصل وجود دارند که با مصرف مناسب آنها می توانید از خودتان در این فصل به بهترین روش نگهداری کنید و این مکمل ها می توانند کمک کنند سیستم ایمنی بدن شما در مقابل سرماخوردگی و حتی کرونا تقویت شود.

به همین خاطر در این مقاله می خواهیم در مورد مکمل های غذایی و ورزشی مناسب فصل پاییز صحبت کنیم و بگوییم که این مکمل ها چه هستند و هرکدام چه کاری را برای بدن شما انجام می دهند تا بتوانید سلامت خودتان را حفظ کنید.

اگر در فصل پاییز بدن شما حساس می شود و خیلی زود دچار سرماخوردگی می شوید، توصیه ما این است که حتما در این مقاله با ما همراه باشید و مکمل های گفته شده را به صورت مرتب مصرف کنید تا بتوانید فصل پاییز را با سلامتی پشت سر بگذارید.

فهرست مطالب

چرا مکمل های غذایی و ورزشی فصل پاییز باید متفاوت باشد؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که مکمل های غذایی فصل پاییز چه تفاوتی با فصل های دیگر دارند. باید بگوییم که هر فصل خوراکی ها و میوه و محصولات خاص خودش را دارد و این خوراکی ها برای آن فصل هستند و استفاده از آنها هیچ آسیبی به شم نمی رساند.

این به خاطر طبع متفاوت فصل های سال است. مثلا در فصل پاییز اگر شما غذاهایی را مصرف کنید که مناسب فصل تابستان هستند و طبع خنکی دارند، احتمال اینکه دچار سرماخوردگی شوید بسیار زیاد است و این کار می تواند برایتان دردسر ساز باشد.

به همین خاطر باید در فصل پاییز رژیم غذایی و مکمل های غذایی را استفاده کنید که برای این فصل طراحی شده اند و می توانند کمک کنند بدن شما در این فصل مقاومت بیشتری داشته باشد و در برابر سرما ضعیف نباشد.

در ادامه با هم مکمل های غذایی و ورزشی فصل پاییز را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید از آنها به خوبی استفاده کنید.

مکمل های غذایی مناسب فصل پاییز
مکمل های غذایی مناسب فصل پاییز

مکمل های غذایی و ورزشی عالی برای فصل پاییز

در فصل پاییز، این مکمل ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

1- مصرف غذاهای مخصوص فصل های سرد:

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، فصل های پاییز و زمستان دو فصل سرد سال هستند و در این فصل ها احتمال سرماخوردگی بسیار بیشتر است. به همین خاطر باید از غذاهای مخصوص این فصل ها استفاده کنید که طبعی گرم دارند و می توانند در افزایش درجه حرارت بدن شما نقش مهمی داشته باشند.

اگر در فصل پاییز و زمستان بخواهید غذاهای مخصوص فصل تابستان را مصرف کنید، ممکن است این غذاها درجه حرارت بدن شما را کاهش دهند و بدن را خنک کنند و این موضوع می تواند زمینه ساز سرماخوردگی در شما باشد. پس نیاز است که به غذاهایی که در این فصل مصرف می کنید، حسابی دقت کنید.

2- پروبیوتیک ها را فراموش نکنید:

پروبیوتیک ها ترکیباتی هستند که می توانند به تحریک سیستم ایمنی بدن کمک کنند و باعث شوند که سیستم ایمنی بدن در زمان نیاز واکنش های بهتری از خود نشان دهد. یکی از خطراتی که در فصل های سرد وجود دارد، سرماخوردگی است و به همین خاطر ما باید خوراکی ها و مکمل های غذایی و ورزشی را مصرف کنیم که از بدن ما در برابر سرماخوردگی محافظت کنند و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

به همین خاطر توصیه می کنیم که حتما از پروبیوتیک ها استفاده کنید. این ترکیبات را می توانید در شیرها و ماست های پروبیوتیک پیدا کنید و با مصرف این محصولات بدن شما تقویت خواهد شد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ارسال دارو در محل هم ارائه میده؟

قارچ
ارزش غذایی قارچ

3- قارچ ها، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قارچ ها هم یکی دیگر از موادی هستند که می توانند در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهم و موثری داشته باشند. شما می توانید در فصل های سرد سال از قارچ بیشتر استفاده کنید و با ریختن قارچ در خوراکی هایی مانند سوپ هم غذاهای خوشمزه تری بخورید و هم غذاهای خودتان را غنی تر کنید.

در طب سنتی چین قارچ به عنوان یکی از بهترین مواد برای تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته می شود و به عنوان ماده غذایی ضدسرطان شهرت دارد. پس این ماده ارزشمند را حتما در برنامه غذایی خودتان بگنجانید و آن را از دست ندهید.

4- جنسینگ، گیاه پرخاصیت:

شاید نام گیاه جنسینگ را قبلا شنیده باشید و بدانید که این گیاه چقدر خاصیت دارد. گیاه جنسینگ یکی از بهترین گیاهان برای تقویت سیستم ایمنی بدن است و در کاهش تب، کاهش ضعف، رفع بدن درد و بسیاری از موارد دیگری که ممکن است آنها را در فصل های سرد سال تجربه کنید، مفید خواهد بود.

به همین خاطر سعی کنید این گیاه را نیز به صورت دمنوش یا در غذاها مصرف کنید تا از خاصیت های فوق العاده آن بهره ببرید و از بدن خودتان در برابر درد و سرماخوردگی محافظت کنید.

5- سلنیوم، عنصر مفید برای بدن:

سلنیوم یکی از عناصر طبیعت است که می تواند در زمینه تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از رشد سلول های سرطانی و سلامت قلب و عضلات تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. جالب است بدانید که منطقه ای در چین وجود دارد که به خاطر کمبود سلنیوم در خاک این منطقه، خیلی از زنان و کودکان و سالمندان دچار ضعف و مشکلات عضلانی می شود و این می تواند اثبات کند که چقدر مهم است از این عنصر استفاده کنید.

شما می توانید با مصرف تخم مرغ، نان، ماهی و گوشت و مغزها سلنیوم موردنیاز بدن خودتان را دریافت کنید و سیستم ایمنی بدن شما به این شکل تقویت خواهد شد تا در برابر بیماری ها و ضعف های عضلانی از خود مقاومت مناسبی نشان دهد و تا جای ممکن از شما محافظت کند.

روی و سلنیوم
روی و سلنیوم

6- روی، ماده موثر برای بدن:

روی یا زینک یکی از مواد معدنی دیگری است که بدن ما به آن نیاز دارد و این ماده می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن به ما کمک زیادی کند. همچنین با استفاده مناسب از این ماده، شما می توانید موها و ناخن های خودتان را تقویت کنید تا در فصل های سرد شکننده نباشند و مقاومت بیشتری از خود نشان دهند.

روی یا زینک را می توانید به صورت قرص های مکمل مصرف کنید که در داروخانه ها موجود هستند  و می تواند در طول روز مورد استفاده قرار بگیرند، همچنین می توانید با مصرف مواد غذایی مانند گوشت قرمز، مرغ و بوقلمون، محصولات لبنیاتی و تخم مرغ، این ماده را دریافت کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ارسال دارو در محل هم ارائه میده؟

البته برخی از سبزیجات نیز دارای روی هستند؛ اما دسترسی به این منابع برای بدن دشوارتر است و به همین خاطر نمی توان به سبزیجات برای این موضوع تکیه کرد.

7- لاکتوفرین، ماده سیستم ایمنی بدن:

لاکتوفرین ماده ای است که در مایعات تراوش شده از بدن می توان آن را پیدا کرد. به همین خاطر در شیر گاو این ماده بسیار یافت می شود و می تواند در تحریک سلول های سیستم ایمنی بدن، نقش اساسی داشته باشد.

این ماده همچنین در آب دهان و اشک نیز وجود دارد که بدن به صورت خودکار آن را تامین می کند؛ اما با استفاده از شیر می توانید میزان کافی از این ماده را به بدن خودتان برسانید تا تقویت سیستم ایمنی بدن انجام شود و سلامتی خودتان را در فصل های سرد سال تقویت کنید.

لاکتوفرین موجود در شیر
لاکتوفرین موجود در شیر

8- ویتامین سی را فراموش نکنید:

همه ما وقتی دچار سرماخوردگی می شویم، به سراغ مصرف موادی مانند پرتقال و نارنگی و… می رویم چون این محصولات دارای ویتامین سی هستند و می توانند سیستم ایمنی بدن ما را تقویت کنند.

نکته جالب دیگر اینکه ویتامین سی می تواند در کاهش سطح استرس بدن ما بسیار موثر باشد و کمک می کند که بتوانیم استرس خودمان را کاهش دهیم و سطح سیستم دفاعی بدن را بالاتر ببریم.

در فصل های سرد سال بهتر است مصرف ویتامین سی را به صورت مرتب انجام دهیم و از پرتقال و نارنگی و گریپ فروت و… استفاده کنیم تا بتوانیم سیستم ایمنی را تقویت کنیم و در برابر سرماخوردگی مقاوم باشیم.

همچنین اگر از این میوه ها استفاده نمی کنید، می توانید قرص های ویتامین سی موجود در بازار را خریداری کنید و مصرف کنید تا مکمل غذایی شما در فصل های سرد سال باشند.

ارسال دارو و مکمل با هوم سرویز
ارسال دارو و مکمل با هوم سرویز

ارسال مکمل های غذایی و ورزشی با هوم سرویز

اگر می خواهید انواع دارو و مکمل های غذایی خیلی سریع و راحت به دست شما برسد، از خدمات هوم سرویز برای ارسال دارو استفاده کنید تا مکمل های غذایی موردنظر شما در اسرع وقت به منزل شما آورده شود و به راحتی آن را درب منزلتان تحویل بگیرید.

ارسال انواع دارو با هوم‌سرویز

تحویل فوری دارو با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

جمع بندی

در این مقاله در مورد مکمل های غذایی و ورزشی مناسب فصل پاییز صحبت کردیم و گفتیم که چرا باید در این فصل مکمل های خاصی را استفاده کنید. در ادامه گفتیم که مکمل های غذایی مناسب برای فصل پاییز چه هستند و این مکمل ها هرکدام چه نقشی در تقویت سیستم ایمنی بدن شما خواهند داشت.

این موضوع را نیز بررسی کردیم که با مصرف چه مواد غذایی می توانید مکمل های غذایی موردنیاز بدن خودتان را دریافت کنید و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید. امیدواریم که این مقاله به شما در شناخت مکمل های غذایی و ورزشی مناسب فصل پاییز کمک کرده باشد و بتوانید با مصرف این مکمل ها، در فصل های سرد سال بدن خودتان را از سرماخوردگی محافظت کنید.

یکی از بهترین نکات برای داشتن رژیم غذایی مناسب این است که ابتدا آزمایش چکاپ کامل بدهید تا به کمبود بدنتان پی ببرید و مکملهای غذایی را درست انتخاب کنید. هر زمان خواستید این مکملهای غذایی را مصرف کنید، می توانید از خدمات تحویل فوری دارو در هوم سرویز استفاده کنید و سریعا این مکملها را تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا