رایانه و تکنولوژیهوم سرویز

کدامیک از گوشی‌های هوآوی از گوگل و سرویس‌های آن پشتیبانی می‌کنند؟

یکی از عجیب‌ترین و غیره‌منتظره‌ترین اتفاقاتی که طی همین چند وقت اخیر افتاد و آن را به‌ صدر اخبار تکنولوژی برد؛ تحریم شرکت چینی هوآوی توسط دولت آمریکا بود. در راستای این تحریم‌ها هوآوی دیگر نمی‌توانست بر روی محصولات تولید شده توسط خود از خدمات و سرویس‌های گوگل استفاده کند و باید آن‌ها را با برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های خود جایگزین می‌کرد. همین مسئله باعث شد که گوشی‌هایی که اخیراً توسط این شرکت چینی روانه بازار شده‌اند، علارغم مشخصات و قابلیت‌های فوق‌العاده، فروش خوبی را تجربه نکنند و نتوانند خواسته‌های این برند عظیم را برآورده کنند.از طرف دیگر اما این موضوع باعث شده که بعضی‌ از گوشی‌های قدیمی‌تر این شرکت به‌علت پشتیبانی‌شان از خدمات گوگل، با رشد فروش بسیار زیادی مواجه شوند؛ به‌گونه‌ای که برخی از گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده این شرکت که چند سال از عرضه‌شان نیز گذشته است، همچنان در سراسر دنیا به‌فروش می‌روند و متقاضیان بسیار زیادی دارند. همچنین گذشت چند سال از عرضه‌ی این گوشی‌ها نیز باعث شده که قیمت‌شان کاهش یابد و عامل موثری در افزایش فروش آن‌ها باشد. همین موضوع باعث شد تا ما در این مقاله بهترین گوشی‌های هوآوی که از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌‌کنند را معرفی و شما را با مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

تعمیر موبایل با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

Huawei P30 Pro

P30 Pro
گوشی P30 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.47 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 980

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256/512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (40 + 20 + 8) مگاپیکسل + سنسور تشخیص عمق تصویر

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

پرچمدار سابق هوآوی که در سال 2019 عرضه شد، هنوز هم به اعتقاد بسیاری بهترین و محبوب‌ترین گوشی تولید شده از این برند تا به امروز است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

دلیل این امر نیز آن است که هوآوی پی 30 پرو بر خلاف سری P40 و P50 از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و بزرگترین ضعف آن گوشی‌های فوق‌العاده شامل این محصول نمی‌شود و همین نیز یک برگ برنده‌ی بسیار بزرگ برای پی 30 پرو است.

تازه این نکته را هم در نظر بگیرید که هوآوی 30 پرو با توجه به‌مدت دو ساله‌ای که از زمان عرضه‌اش گذشته، قیمت بسیار مناسبی نیز پیدا کرده است.

حال و پس از این مقدمه بهتر است به مشخصات فنی این محصول برویم و آن‌ها را به شما معرفی کنیم. صفحه نمایش هوآوی پی 30 پرو از نوع OLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به تصویر بکشد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.47 اینچ است. این صفحه نمایش همچنین از قابلیت HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند.

جنس بدنه‌ی هوآوی پی 30 پرو از شیشه بوده و فریم دور آن نیز آلومنیومی است. این محصول همچنین توانسته استاندارد IP68 را دریافت کند که به‌معنای مقاومت آن در برابر گرد و غبار و آب است. به بیان دقیق‌‌تر هوآوی پی 30 پرو می‌تواند تا عمق 2 متر و به‌مدت 30 دقیقه از نفوذ آب جلوگیری کند و همچنان سالم باقی بماند.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده آن نیز، کرین 980 است. به‌لطف این پردازنده و تراشه قدرتمند می‌توانید هر برنامه و بازی‌ای را که خواستید به‌راحتی بر روی آن نصب و اجرا کنید. هوآوی پی 30 پرو به 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم نیز تجهیز شده است تا خیال شما را از بابت سرعت و عملکرد خوبش راحت کند.

این محصول در بخش صدا نیز عملکرد خوبی دارد و از ویژگی‌های مختلفی بهره می‌برد؛ همانند توانایی کاهش نویز از طریق میکروفن اختصاصی خود گوشی. هرچند که عدم پشتیبانی آن از جک 3.5 میلی‌متری را می‌توانیم یک نقطعه ضعف برای این محصول کم ایراد به‌شمار آوریم.

از این موارد که بگذریم به مبحث دوربین این گوشی هوشمند می‌رسیم که اکثر مانور‌های تبلیغاتی هوآوی نیز بر روی این بخش از محصول خود بوده است.

دوربین هوآوی پی 30 پرو سه‌گانه (به همراه (TOF 3D است که این سه سنسور به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 40 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار لیزری و تشخیص فاز و همینطور لرزشگیر اپتیکال تصویر؛ یک سنسور 20 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید به همراه فوکوس لیزری و تشخیص فاز؛ یک سنسور از نوع پریسکوپ با لنز تله‌فوتو و توانایی بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری و در انتها یک سنسور TOF 3D برای تشخیص و سنجش عمق تصویر می‌شود.

دوربین اصلی هوآوی پی 30 پرو می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P با نرخ 60 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این محصول می‌توان به بهره‌مندی از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما و HDR و همینطور لرزشگیر الکترونیک-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد.

دوربین سلفی هوآوی پی 30 پرو نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

کیفیت دوربین سلفی (و همینطور دوربین اصلی آن) این محصول به‌قدری خوب است که امکان ندارد از پس راضی کردن حتی سخت‌گیرترین افراد نیز برنیاید. خلاصه و در رابطه با دوربین این محصول می‌توانیم بگوییم که هوآوی در طراحی آن سنگ‌تمام گذاشته است و کاملاً توانسته به وعده‌های خود در این باره عمل کند.

اما نقاط قوت هوآوی پی 30 پرو به اینجا خلاصه نمی‌شود و حال به یکی دیگر از آن‌ها یعنی باتری این محصول می‌رسیم. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4200 میلی آمپر ساعت است.

این باتری شارژ نگه‌داری بسیار خوبی دارد و همینطور به‌لطف شارژر سریع 40 واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کمی نیز به طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی پی 30 پرو در سه مدل با سه نوع حافظه 128، 256 و 512 گیگابایتی تولید شده است و حتی اگر این مقدار حافظه نیز برایتان کافی نیست، می‌توانید از طریق کارت حافظه نانو، حجم آن را تا سقف 256 گیگابایت دیگر افرایش دهید.

هوآوی پی 30 پرو به حسگر‌هایی همانند اثرانگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشار‌سنج و قطب‌نما نیز مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

اما فارغ از تمامی این موارد و نکات مثبت ریز و درشتی که به آن‌ها اشاره کردیم؛ بزرگترین نقطه قوت این محصول بدون شک پشتیبانی کامل آن از گوگل، سرویس‌ها و خدمات آن است. در نتیجه می‌توانید به‌راحتی برنامه‌های خود را از پلی‌استور دانلود کنید و یا از اپلیکیشن‌های یوتیوب، گوگل مپ، جیمیل و … بهره ببرید.

به این‌ها قیمت مناسب آن را نیز (که به دلیل گذشت دو سال از زمان عرضه‌اش به تعادل رسیده است) اضافه کنید تا متوجه شوید که با چه محصول و گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای سر و کار دارید.

پس اگر می‌خواهید گوشی موبایلی از برند هوآوی بخرید که هم قدرتمند باشد و در برخی موارد (همچون دوربین) همچنان بتواند بهترین پرچمدار‌های بازار را به چالش بکشد و هم قیمت خوبی داشته باشد و هم از سرویس‌های گوگل پشتیبانی کند؛ حتی لحظه‌ای نباید در خرید هوآوی پی 30 پرو تردید کنید.

Huawei P30

P30
گوشی P30

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 980

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3650 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (40 + 16 + 8) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

هوآوی پی 30 نسخه ضعیف‌تر و صد البته مقرون به‌صرفه‌تر مدل پرو محسوب می‌شود که به‌دلیل پشتیبانی کاملش از سرویس‌ها و خدمات گوگل، همچنان یکی از بهترین گوشی‌های موبایل این برند محسوب می‌شود.

صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع OLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل است و ابعاد آن 6.1 اینچ. این صفحه نمایش همچنین از HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند. هوآوی پی 30 به دلیل مقاومتش در برابر آب و گرد و غبار توانسته گواهی معتبر IP57 را دریافت کند.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، کرین 980 است. با وجود این پردازنده و تراشه قدرتمند و همینطور 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم، قادر خواهید بود تا هر برنامه و بازی نسبتاً سنگینی را که خواستید، به‌راحتی بر روی آن نصب و اجرا کنید.

بزرگترین نقطه‌ قوت هوآوی پی 30 (و همینطور مدل پرو آن) پشتیبانی کاملش از خدمات و سرویس‌های گوگل است؛ همین مورد باعث شده که این مدل و نسخه پرو با وجود قدرت سخت‌افزاری ضعیف‌تر نسبت به سری P40 و P50، همچنان از آن‌ها پرفروش‌تر و محبوب‌تر باشند و انتخاب اول کسانی باشند که به‌دنبال خرید یک گوشی هوشمند از برند هوآوی هستند.

از این موارد که بگذریم به مبحث دوربین می‌رسیم که همیشه جز نقاط قوت اصلی گوشی‌های تولید شده توسط شرکت چینی بوده است. دوربین اصلی هوآوی پی 30، سه‌گانه بوده که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 40 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید با توانایی فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری و در انتها یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و زوم اپتیکال سه‌برابری، می‌شود.

دوربین سه‌گانه و اصلی هوآوی پی 30 می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه و با کیفیت HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این محصول می‌توان به بهره‌مندی از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد.

دوربین سلفی هوآوی پی 30، 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت کند. این دوربین همچنین می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

خوشبختانه و بر خلاف گوشی‌هایی که تاکنون از هوآوی معرفی کردیم، پی 30 از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توانید به‌راحتی هر هنذفری یا هدفونی را به آن متصل کنید و از گوشی دادن به موسیقی لذت ببرید. این گوشی همچنین از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، بهره می‌برد.

باتری نیز در هوآوی پی 30 عملکرد قابل قبول و شارژ نگه‌داری بسیار خوبی دارد و همینطور به‌لطف شارژر سریع 22.5 واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کمی و به‌طور کامل شارژ می‌شود. باتری این گوشی غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 3650 میلی آمپر ساعت است.

هوآوی پی 30 به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

این گوشی در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 128 و 256 گیگابایتی تولید و به بازار عرضه شده است و اگر این مقدار حافظه نیز برایتان کافی نیست؛ می‌توانید از طریق درگاه اختصاصی آن (به عنوان شیار دوم سیم‌کارت) حجم آن را تا سقف 256 گیگابایت ارتقا دهید.

در نهایت اگر به دنبال یک گوشی قدرتمند با دوربینی معرکه و قیمت مناسب هستید و همچنین می‌خواهید از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل استفاده کنید؛ هوآوی پی 30 یک انتخاب عالی و معقول برای شماست.

Huawei P30 Lite

P30 Lite
گوشی P30 Lite

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.15 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2312 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3340 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: (48 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل

هوآوی پی 30 لایت یک گوشی میان‌رده و باکیفیت است که در مارس 2019 توسط این شرکت رونمایی، و در آوریل همان سال وارد بازار شد.

صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2312 پیکسل بوده و ابعاد آن 6.15 اینچ است.

هوآوی پی 30 لایت نیز به مانند دو برادر بزرگترش (پی 30 و پی 30 پرو) از خدمات و سرویس‌های گوگل به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند و همین مورد به‌علاوه‌ی قیمت بسیار مناسبش، ارژش خرید آن را بسیار زیاد کرده است.

پردازنده مرکزی این محصول هشت بوده‌ای و تراشه و قلب تپنده‌ی آن نیز، کرین 710 است. به این‌ها 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید تا متقاعد شوید که هوآوی پی 30 لایت قرار نیست حالا حالا کند شود و یا مشکلی برای شما ایجاد کند.

البته که پردازنده این محصول به‌مراتب ضعیف‌تر از دو برادر بزرگ‌ترش است اما باز هم این بدان معنا نیست که هوآوی پی 30 لایت نمی‌تواند از پس اجرای برنامه‌ها و بازی‌های نسبتاً سنگین بربیاید.

خوشبختانه هوآوی پی 30 لایت از اسپیکر و جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توانید به‌راحتی هنذفری و هدفون آن را به آن متصل کنید. این گوشی هوشمند همچنین از ویژگی لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، نیز بهره می‌برد و به آن تجهیز شده است.

حجم حافظه‌ی داخلی هوآوی پی 30 لایت نیز 128 گیگابایت بوده اما خبر خوب آن است که می‌توانید حجم آن را از طریق درگاه میکرو اس‌دی اختصاصی گوشی و تا حداکثر 512 گیگابایت، افزایش دهید.

دوربین هوآوی پی 30 لایت از یک ماژول با سه سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی به‌همراه فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، می‌شود.

این دوربین اصلی و سه‌گانه همچنین می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی هوآوی پی 30 لایت می‌توان به فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد.

دوربین سلفی این محصول نیز 24 مگاپیکسلی و با لنز واید بوده و با کیفیت خوبش می‌تواند طرفدارن شبکه‌های اجتماعی (علی الخصوص اینستاگرام) را به‌راحتی راضی کند.

باتری نیز همیشه عملکرد خوبی در گوشی‌های تولید شده توسط هوآوی داشته است و خوشبختانه پی 30 لایت نیز در این مورد سنت‌شکنی نمی‌کند.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3340 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین شارژ نگه‌داری قابل قبولی دارد و به‌لطف شارژر سریع 18 واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کمی فول شارژ می‌شود.

هوآوی پی 30 لایت به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر اگر به‌دنبا یک گوشی میان‌رده با قیمت بسیار مناسب و امکانات عالی هستید؛ هوآوی پی 30 لایت در سه رنگ مشکی، آبی و سفید برای خرید موجود می‌باشد.

Huawei P20 Pro

P20 Pro
گوشی P20 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8.1 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2244 پیکسل

پردازنده: کرین 970

حافظه رم: 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (40 + 20 + 8) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل

پرچمدار هوآوی در سال 2018 به‌لطف قیمت مناسب و امکانات خوب و همینطور پشتیبانی کاملش از سرویس‌ها و خدمات گوگل، همچنان یک گزینه جذاب و یک گوشی هوشمند فوق‌العاده از این برند برای خرید محسوب می‌شود.

صفحه نمایش هوآوی پی 20 پرو از نوع AMOLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.1 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2244 پیکسل است؛ بنابراین تماشای فیلم و تجربه بازی بر روی آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

جنس بدنه‌ی هوآوی پی 20 پرو از شیشه بوده (هم قسمت جلویی و هم پشتی آن) و فریم دور آن نیز آلومینیومی است. این محصول همچنین توانسته است گواهی معتبر IP67 را دریافت کند.

دریافت این گواهی بدین معناست که این گوشی می‌تواند در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد و از رسیدن آسیب به خود جلوگیری کند. به بیان بهتر هوآوی پی 20 پرو می‌تواند تا عمق یک متر و به‌مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب از خود محافظت کند و همچنان سالم باقی بماند.

پرازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، کرین 970 است. به‌لطف این تراشه و پردازنده قدرتمند می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های نسبتاً سنگین را به‌آسانی اجرا کنید و از تجربه‌ی روان آن‌ها لذت ببرید.

به این‌ها باید 6 گیگابایت حافظه رم را نیز اضافه کنیم تا متوجه شویدکه هوآوی پی 20 پرو چه گوشی سریعی است و چه عملکرد خوبی دارد.

همانطور که در ابتدای متن گفتیم، هوآوی پی 20 پرو به‌طور کامل از تمام خدمات و سرویس‌های گوگل پشتیبانی می‌کند و در نتیجه شما می‌توانید به‌راحتی اپلیکیشن‌های خود را از پلی‌استور دانلود و یا از برنامه‌هایی نظیر یوتیوب، جیمیل، گوگل مپ و ارث و… به‌سادگی استفاده کنید.

دوربین همیشه جز نکات قوت اصلی گوشی‌های تولید شده توسط هوآوی بوده است و پی 20 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. دوربین اصلی این محصول سه‌گانه بوده که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 40 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال؛ یک سنسور 20 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری و در آخر یک سنسور 8 مگاپیکسلی با توانایی بزرگنمایی اپتیکال سه‌برابری، می‌شود.

دوربین اصلی و سه‌گانه این محصول می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P با نرخ 60 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌ها و توانایی‌های دوربین اصلی هوآوی پی 20 پرو می‌توان به بهره‌مندی از لنز‌های لایکا، برچسب‌گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما و صدالبته HDR اشاره کرد.

دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 24 مگاپیکسلی، از نوع واید و با توانایی فوکوس خودکار بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

هوآوی پی 20 پرو علی‌رغم بهره‌مندی از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و بنابراین نمی‌توانید هدفون یا هنذفری با سیم خود را به آن متصل کنید.

باتری نیز در هوآوی پی 20 پرو عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌توان آن را از نقاط قوت اصلی این محصول به‌شمار آورد. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است.

این باتری شارژ نگه‌داری بسیار خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 22.5 واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کمی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی پی 20 پرو به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در قسمت جلوی گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

هوآوی پی 20 پرو با 128 گیگابایت حافظه داخلی و در چهار رنگ سیاه، آبی، صورتی و طلایی به بازار عرضه شده است و در نتیجه اگر می‌خواهید یک گوشی هوشمند قدرتمند با امکانات عالی و قیمت بسیار مناسب داشته باشید؛ می‌تواند انتخاب معقولی برای شما باشد و به‌راحتی نیاز‌هایتان را برآورده کند.

Huawei P20

P20
گوشی P20

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8.1 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 5.8 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2244 پیکسل

پردازنده: کرین 970

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3400 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (20 + 12) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل

پی 20 پرچمدار هوآوی (در کنار پی 20 پرو) در سال 2018 بود که در آوریل همان سال وارد بازار شد و با استقبال نسبتاً خوبی نیز مواجه شد.

صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع LTPS IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به تصویر بکشد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2244 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 5.8 اینچ است.

هوآوی پی 20 توانسته گواهی و استاندارد بسیار معتبر IP57 را کسب کند که به‌معنای مقاومت این محصول در برابر گرد و غبار و همینطور آب است.

هوآوی پی 20 برخلاف گوشی‌هایی که به‌تازگی از این برند تولید شده‌اند و به مانند برادر بزرگترش (پی 20 پرو) از سرویس‌ها و خدمات گوگل به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توانید به‌راحتی از تمام قابلیت‌ها و اپ‌های گوگل بر روی آن بهره ببرید.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند از هشت هسته تشکیل شده و تراشه اصلی آن نیز، کرین 970 است. با وجود همچین تراشه و پردازنده‌ای و همینطور 4 گیگابایت حافظه رم، می‌توانید بدون مشکل برنامه‌ها و بازی‌های نسبتاً سنگین را بر روی آن نصب و اجرا کنید.

همچنین این قطعات سخت‌افزاری به این محصول کمک می‌کند تا حالا حالا کند نشود و عملکرد و سرعت خوبی داشته باشد.

هوآوی برای پی 20، 128 گیگابایت حافظه داخلی درنظر گرفته است اما اگر این مقدار نیز نیاز‌های شما را برآورده نمی‌کند، می‌توانید از طریق درگاه میکرو اس‌دی و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ی آن را تا سقف 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین نیز از نکات مثبت اصلی این گوشی هوشمند به‌شمار می‌رود و کیفیت بسیار فوق‌العاده‌ای در آن دارد. دوربین اصلی هوآوی پی 20 از دو سنسور متفاوت تشکیل شده است. یک سنسور 20 مگاپیکسلی و یک سنسور 12 مگاپیکسلی به‌همراه لرزشگیر اپتیکال، دوربین اصلی این گوشی هوشمند را شکل داده‌اند.

این دوربین اصلی به قابلیت‌های مختلف و متعدد دیگری نظیر استفاده از لنز‌های لایکا، زوم اپتیکال چند برابری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری، فلاش دوگانه‌ی LED، برچسب‌گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، پانوراما و صدالبته HDR تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد.

دوربین اصلی هوآوی پی 20 می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P با نرخ 60 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی این محصول نیز 24 مگاپیکسلی با توانایی فوکوس خودکار بوده و کیفیت بسیار خوبی دارد. این دوربین همچنین می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

صدا نیز از بخش‌هایی است که هوآوی پی 20 در آن عملکرد خوب و بسیار قابل قبولی دارد. این گوشی هوشمند علاوه‌بر بهره‌مندی از قابلیت لغو‌کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید هر هنذفری یا هدفون باسیم را به آن متصل کنید و از گوشی دادن به موسیقی از طریق آن، لذت ببرید.

باتری نیز جزء ویژگی‌های مثبت هوآوی پی 20 به‌شمار می‌رود. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3400 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین به‌لطف شارژر سریع 22.5 واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کمی، شارژ گوشی شما را از صفر به صد می‌رساند یا به‌اصطلاح آن را فول شارژ می‌کند.

هوآوی پی 20 به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در جلوی گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

در انتها اگر می‌خواهید یک گوشی هوشمند، با قیمت مناسب و امکانات و قابلیت‌های خوب و نسبتاً بالا داشته باشید و همینطور به پشتیبانی آن از گوگل و سرویس‌هایش اهمیت می‌دهید؛ هوآوی پی 20 در چهار رنگ سیاه، آبی، صورتی و طلایی برای خرید موجود می‌باشد و می‌تواند شما و نیاز‌هایتان را برآورده کند.

Huawei P20 Lite

P20 Lite
گوشی P20 Lite

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 5.8 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2280 پیکسل

پردازنده: کرین 659

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 32/64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (16 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی پی 20 لایت یک گوشی میان‌رده و نسخه ضعیف‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر مدل‌های پی 20 و پی 20 پرو است که در مارس 2018 روانه بازار شد.

صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع LTPS IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 5.84 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2280 پیکسل است.

هوآوی پی 20 لایت به‌مانند دو برادر بزرگترش (یعنی پی 20 و پی 20 پرو) به‌طور کامل از تمام سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و این بدان معناست که بزرگترین ضعف گوشی‌های جدید هوآوی، متوجه این محصول نمی‌شود.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند از هشت هسته‌ تشکیل شده و تراشه‌ی اصلی آن نیز، کرین 659 است. به این‌ها 4 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که هوآوی پی 20 لایت به‌عنوان یک محصول میان‌رده، سرعت و عملکرد قابل قبولی دارد.

البته نباید از این گوشی انتظار داشته باشید که بتواند همه بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را به‌‌راحتی اجرا کند و کوچکترین مشکلی در ران کردن برخی از آن‌ها نداشته باشد اما باز هم این حرف بدین معنا نیست که هوآوی پی 20 لایت قرار است از نظر قدرت سخت‌افزاری ناامیدتان کند و مطمئن باشید که اگر از آن توقع درست و به‌جایی داشته باشید، شما را راضی خواهد کرد.

دوربین نیز در این محصول و به‌عنوان یک گوشی میان‌رده عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. دوربین اصلی هوآوی پی 20 لایت از دو سنسور مختلف تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با توانایی فوکوس خودکار با تشخیص فاز می‌شود.

دوربین اصلی این گوشی به قابلیت‌هایی نسبتاً زیادی مجهز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به برچسب‌گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. این دوربین اصلی هوآوی پی 20 لایت می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی نسبتاً باکیفیتی را ثبت کند. هوآوی پی 20 لایت در زمینه صدا عملکرد خوبی دارد و این بخش را می‌توان از نکات مثبت این محصول به‌شمار آورد.

پی 20 لایت علاوه بر مجهز بودن به اسپیکر و قابلیت، لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند؛ به همین سبب می‌توانید به‌راحتی هر مدل هدفون یا هنذفری را به آن متصل کنید.

هوآوی این گوشی را در سه مدل با سه نوع حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایتی تولید کرده و حتی اگر این مقدار نیز برایتان کافی نیست و پاسخگو نیاز‌های شما نمی‌باشد، جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد؛ چراکه می‌توانید به‌راحتی و از طریق درگاه میکرو اس‌دی و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ی داخلی گوشی خود را تا حداکثر 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

باتری نیز همانند دیگر محصولات هوآوی در اینجا نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و به‌راحتی از پس راضی کردن شما برمی‌آید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3000 میلی آمپر ساعت است. هوآوی پی 20 لایت همچنین به‌لطف شارژر سریع 18 واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

این گوشی هوشمند به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از قابلیت‌هایی همانند نمایش دهنده‌ی اسناد و ویراستار عکس و فیلم پشتیبانی می‌کند.

در آخر اگر نمی‌خواهید برای خرید یک گوشی موبایل هزینه‌ی زیادی بکنید و از طرف دیگر می‌خواهید تا محصولی که خریداری می‌کنید، از امکانات مناسبی برخوردار باشد و از سرویس‌ها و خدمات گوگل نیز پشتیبانی کند؛ هوآوی پی 20 لایت یک گزینه خوب و عالی برای شماست.

Huawei P Smart 2020

P Smart 2020
گوشی P Smart 2020

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.2 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710 اف

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3400 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (13 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

هوآوی پی اسمارت یک گوشی میان‌رده و اقتصادی و همینطور باکیفیت از جانب این شرکت چینی است که در آوریل 2020 معرفی و در می همان سال روانه‌ی بازار شد.

صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع LTPS IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.21 اینچ بوده و وضوح آن نیز، 1080 در 2340 پیکسل است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی هوآوی پی اسمارت از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

این گوشی خوش‌قیمت خوشبختانه از تمام سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و درنتیجه شما می‌توانید از تمام اپلیکیشن‌ها و مزایای آن بر روی این گوشی بهره ببرید.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن نیز کرین 710 اف است. این پردازنده و تراشه به کمک 4 گیگابایت حافظه‌ی رم، تمام چیز‌هایی را که از یک گوشی میان‌رده انتظار دارید را برای شما برآورده می‌کنند و همینطور سرعت و قدرت خوبی به موبایل شما می‌بخشند.

هوآوی برای گوشی پی اسمارت، 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی درنظر گرفته است و آن را در این مدل تولید می‌کند؛ اما اگر این مقدار نیز برایتان کافی و پاسخگو‌ی نیاز‌هایتان نیست، می‌توانید به‌راحتی و از طریق درگاه اختصاصی microSDXC و همینطور استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ی آن را افزایش دهید.

دوربین نیز در هوآوی پی اسمارت عملکرد قابل قبولی دارد و از نقاط قوت آن محسوب می‌شود. دوربین اصلی این محصول دوگانه بوده که دو سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 13 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، تشکیل می‌دهند.

این دوربین اصلی و دوگانه می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 یا 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین اصلی نیز می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد.

دوربین سلفی این محصول نیز، 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی نسبتاً باکیفیتی را ثبت کند. این دوربین همچنین می‌تواند ویدیو‌هایی را با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، ضبط کند.

خوشبختانه هوآوی پی اسمارت از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند و بنابراین می‌توانید به‌سادگی هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی، پادکست و … لذت ببرید.

باتری این گوشی هوشمند نیز از نکات مثبت آن محسوب می‌شود و ارزش خرید آن را افزایش داده است. باتری هوآوی پی اسمارت غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونب بوده و ظرفیت آن 3400 میلی آمپر ساعت است.

این باتری همچنین توان شارژ نگه‌داری خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر 10 واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً مناسب و کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

این گوشی هوشمند به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

در آخر اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده باکیفیت، با قیمت مناسب و پشتیبانی کامل از سرویس‌ها و خدمات گوگل هستید؛ هوآوی پی اسمارت در سه رنگ سیاه، آبی و سبز برای خرید در دسترس است.

Huawei P Smart Plus 2019

P Smart Plus 2019
گوشی P Smart Plus 2019

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.2 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3400 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (24 + 16 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

هوآوی پی اسمارت پلاس یک گوشی هوشمند میان‌رده است که در چین با نام Enjoy 9S شناخته می‌شود. این گوشی در مارس 2019 توسط هوآوی معرفی و در همان ماه نیز روانه بازار شد.

صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.21 اینچ است. این نمایشگر از نوع 24 بیت بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2340 پیکسل است.

جنس بدنه‌ی هوآوی پی اسمارت پلاس به‌طور کامل از شیشه بوده و هم قسمت و هم قسمت پشتی آن از جنس این ماده است.

این گوشی هوشمند از تمام سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و از تمام برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های آن نظیر یوتیوب، جیمیل و … بهره می‌برد. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن را کرین 710 شکل داده است.

به‌لطف این پردازنده و تراشه و همینطور 3 گیگابایت حافظه‌ی رم قادر خواهید بود که اکثر برنامه‌ها و بازی‌های مختلف را نصب و به‌صورت کاملاً روان اجرا کنید. این موارد همچنین سرعت مناسبی به این گوشی بخشیده‌اند و به‌ندرت پیش می‌آید تا با مسائلی همچون هنگ کردن، باگ و لگ و .. مواجه شوید.

دوربین اصلی هوآوی پی اسمارت پلاس سه‌گانه بوده و سه سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 24 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، تشکیل می‌دهند.

این دوربین اصلی و سه‌گانه به قابلیت‌هایی همچون برچسب‌گذاری جغرافیایی، زوم دیچیتال، تشخیص چهره، پانوراما و HDR تجهیز شده است و قادر است با نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و کیفیت عکس‌های سلفی آن بسیار بالا است. مقدار حجم حافظه‌ای که هوآوی برای این محصول درنظر گرفته است، 64 گیگابایت است که شاید برای عده‌ی زیادی از افراد کافی نباشد اما با وجود درگاه میکرو اس‌دی جای نگرانی وجود ندارد و می‌توانید به‌راحتی حجم حافظه‌ی دستگاه خود را افزایش دهید.

خوشبختانه هوآوی پی اسمارت پلاس از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید به‌آسانی هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی و پادکست لذت ببرید. باتری را نیز بدون شک می‌توان از نقاط قوت اصلی این محصول به‌شمار آورد.

باتری این گوشی هوشمند از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 3400 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 10واتی‌اش در مدت زمان نسبتاً کمی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی پی اسمارت پلاس به حسگر‌های متنوع و مختلفی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ارتفاع سنج، قطب‌نما و حسگر نور و مجاورت تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

درنهایت اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده باکفیت و خوش قیمت هستید و می‌خواهید که محصول موردنظر شما به‌طور کامل از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی کند؛ هوآوی پی اسمارت پلاس گزینه‌ای است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

Huawei P Smart 2019

P Smart 2019
گوشی P Smart 2019

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.2 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32/64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3400 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (13 + 2) مگاپیکسلی

دوربین سلفی: دوگانه (16 + 8) مگاپیکسل

هوآوی پی اسمارت یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده بی‌شمار این شرکت چینی است که در دسامبر 2018 معرفی و روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.21 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز، 1080 در 2340 پیکسل است.

هوآوی پی اسمارت دارای تمامی سرویس‌های گوگل است و از همه‌ی خدمات و اپلیکیشن‌های آن پشتیبانی می‌کند. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن نیز کرین 710 است. این پردازنده و تراشه و همینطور 3 گیگابایت حافظه‌ی رم موجب می‌شوند که این گوشی موبایل حالا حالا کند نشود و اختلالی در سرعت و عملکرد آن پیش نیاید. همچنین باعث شده‌اند که هوآوی پی اسمارت بتواند به‌راحتی اکثر برنامه‌های و بازی‌های نسبتاً سنگین را نصب و اجرا کند.

این محصول در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 32 و 64 گیگابایتی تولید می‌شود اما اگر به‌هردلیلی این مقدار برایتان کافی نیست، می‌توانید به‌راحتی و از طریق درگاه میکرو اس‌دی و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت حجم حافظه‌ی آن را تا 512 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین اصلی هوآوی پی اسمارت دوگانه بوده و دو سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین اصلی و دوگانه می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز دوگانه بوده و متشکل از یک سنسور 16 و یک سنسور 8 مگاپیکسلی است.

هوآوی پی اسمارت در مبحث صدا نیز عملکرد قابل قبولی دارد. این محصول علاوه‌بر پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری، از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی نیز بهره می‌برد. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن، 3400 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 10 واتی‌اش، در زمان نسبتاً کمی به‌صورت کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد.

هوآوی پی اسمارت به حسگر‌ و قابلیت‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، نمایش‌دهنده‌ی اسناد و ویراستار عکس و فیلم تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این محصول در دو رنگ مشکی و آبی تولید و به بازار عرضه شده است و اگر می‌خواهید کاربر یک گوشی ‌میان‌رده و خوش قیمت، با پشتیبانی کامل از گوگل و سرویس‌هایش باشید؛ هوآوی پی اسمارت می‌تواند همان گزینه‌ی مطلوب شما باشد.

Huawei P Smart Z

P Smart Z
گوشی P Smart Z

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (16 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی پی اسمارت زد یک گوشی میان‌رده تمام عیار با پشتیبانی کامل از سرویس‌های گوگل است که در می 2019 توسط شرکت چینی معرفی و در ژوئن همان سال به بازار عرضه شد.

صفحه نمایش این محصول از نوع LTPS IPS LCD بوده و قادر است تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.59 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2340 پیکسل است؛ همین مورد آن را به یک گزینه‌ی عالی برای تماشای فلیم و تجربه‌‌ی بازی تبدیل می‌کند.

همانطور که در ابتدای متن نیز گفتیم، هوآوی پی اسمارت زد کاملاً از گوگل و سرویس‌ها و خدماتش پشتیبانی می‌کند و این بدین معنی است که می‌توانید از تمام مزایای آن بهره ببرید و از تمام برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایش نظیر یوتیوب و جیمیل استفاده کنید.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن کرین 710 است. به این‌ها باید 4 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که این محصول قرار نیست به این زودی‌ها کند شود و یا اختلالی در عملکرد آن پیش بیاید.

حجم حافظه‌ی داخلی این گوشی، 64 گیگابایت است اما شما می‌توانید از طریق درگاه میکرو اس‌دی، حجم آن را تا 512 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین اصلی هوآوی پی اسمارت زد دوگانه بوده و دو سنسور آن را؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور دو مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است و همچنین قادر است با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی و با لنز واید بوده و با کیفیت خوبش می‌تواند طرفداران شبکه‌های اجتماعی علی‌الخصوص اینستاگرام را به‌سادگی راضی کند. هوآوی پی اسمارت ضد از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی بهره می‌برد و همچنین از جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز پشتیبانی می‌کند.

باتری را بدون شک می‌توان از نقاط قوت اصلی این گوشی کم نقص به‌شمار آورد. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است.

هوآوی پی اسمارت به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

این محصول در سه مدل با سه رنگ سبز، سیاه و آبی به بازار عرضه شده است؛ درنتیجه اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده فوق‌العاده باکیفیت، با امکانات عالی و قیمت مناسب و همینطور پشتیبانی کامل از سرویس‌ها و خدمات گوگل هستید؛ به‌هیچ وجه هوآوی پی اسمارت زد را از دست ندهید.

Huawei Mate 20 Pro

Mate 20 Pro
گوشی Mate 20 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.3 اینچ

وضوح تصویر: 1440 در 3120 پیکسل

پردازنده: کرین 980

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (40 + 20 + 8) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل

هوآوی میت 20 پرو یک گوشی هوشمند همه جانبه است که در اکثر زمینه‌ها از طراحی گرفته تا دوربین و باتری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع AMOLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به تصویر بکشد. رزولوشن این نمایشگر 1440 در 3120 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.39 اینچ است.

این صفحه نمایش توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و به قابلیت‌های دیگری همچون DCI-P3 و HDR 10 تجهیز شده است.

جنس بدنه‌ی هوآوی میت 20 پرو از شیشه بوده (هم قسمت جلویی و هم پشتی) و فریم دور آن نیز آلومینیومی است. این محصول همچنین توانسته است گواهی و استاندارد بسیار معتبر IP68 را دریافت کند که به‌معنای مقاومت این گوشی در برابر گرد و غبار و البته آب است. به‌بیان دقیق‌تر، هوآوی میت 20 پرو می‌تواند تا عمق 2 متر و به‌مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب از خود محافظت کند و پس از آن نیز بدون مشکل می‌تواند کار کند.

خوشبختانه هوآوی میت 20 پرو از معضلی که اکثر گوشی‌های جدید این برند با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، رنج نمی‌برد و به‌طور کامل از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند.

بنابراین شما می‌توانید هر برنامه‌ای را که خواستید از پلی‌استور دانلود کنید؛ هر ویدیو‌یی را که خواستید از یوتیوب تماشا کنید و به‌طور کلی از تمام مزایا و اپلیکیشن‌های دیگر و بی‌شمار گوگل بهره ببرید.

هوآوی میت 20 پرو گوشی قدرتمندی محسوب می‌شود و به‌لطف پردازنده و تراشه اصلی‌اش، می‌تواند به‌راحتی اکثر اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را به‌سادگی نصب و اجرا کند. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن نیز، کرین 980 است.

به‌این‌ها باید 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم را نیز اضافه کرد تا متوجه شویم که هوآوی میت 20 پرو چه عملکرد و سرعت فوق‌العاده‌ای دارد و حالا حالا می‌تواند بدون کند شدن و ایراد، کار کند.

این محصول در دو مدل با دو نوع حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی تولید شده است و اگر این مقدار نیز برایتان کافی نیست و نیاز‌هایتان را برآورده نمی‌کند؛ می‌توانید به‌آسانی و از طریق درگاه نانو مموری و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه آن را تا حداکثر 256 گیگابایت دیگر ارتقا دهید.

از تمام این موارد که بگذریم به مبحث معرفی دوربین این محصول می‌رسیم که بدون تردید یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن است.

دوربین اصلی هوآوی میت 20 پرو از یک ماژول با سه سنسور متفاوت تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 40 با لنز واید و لرزشگیر اپتیکال؛ یک سنسور 20 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو، می‌شود.

این دوربین اصلی و سه‌گانه می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و با کیفیت Full HD تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین اصلی هوآوی میت 20 پرو همچنین به قابلیت‌های متعدد و جالبی نظیر، استفاده از لنز‌های لایکا، بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری، تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری، برچسب‌گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره و لبخند، فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما و صدالبته HDR مجهز شده است.

دوربین سلفی این محصول نیز 24 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و با کیفیت عالی تصاویری که ثبت می‌کند، می‌تواند سخت‌گیرترین افراد به این جنبه از گوشی را نیز به‌راحتی راضی کند. هوآوی میت 20 پرو در زمینه صدا نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این محصول از صدای 32 بیت و قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، بهره می‌برد و به آن‌ها تجهیز شده است.

البته این گوشی هوشمند از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند اما باز هم جای نگرانی نیست؛ چراکه به‌لطف استفاده از تبدیل USB نوع C به جم 3.5 میلی‌متری صدا، می‌توان هدفون یا هنذفری را به هوآوی میت 20 پرو متصل کرد و از گوش دادن به موسیقی و پادکست و… لذت برد.

باتری را نیز می‌توان از نکات مثبت و درخشان این محصول به‌شمار آورد. باتری هوآوی میت 20 پرو غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4200 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین شارژ نگه‌داری بسیار خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 40 واتی‌اش، در مدت زمان 30 دقیقه، مقدار شارژ آن از صفر به 70 درصد می‌رسد.

هوآوی میت 20 پرو همچنین به حسگر‌هایی نظیر فیس آی‌دی، اثرانگشت (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

به این‌ها باید قابلیت‌های دیگری مانند امکان شارژ سایر دستگاه‌های بی‌سیم توسط گوشی، ویراستار اسناد و ویراستار عکس و فیلم را نیز افزود.

این گوشی هوشمند در اکتبر 2018 و در 5 رنگ، مشکی، سبز، آبی، صورتی و طلایی تولید و به بازار عرضه شده است؛ پس اگر به‌دنبال یک گوشی هوشمند اندرویدی قدرتمند هستید که علاوه‌بر پشتیبانی کامل از گوگل و خدماتش، در همه‌ی زمینه‌ها نیز حرف‌های زیادی نیز برای گفتن داشته باشد و همینطور قیمت مناسبی؛ هوآوی میت 20 پرو را به‌هیچ وجه از دست ندهید.

Huawei Mate 20

Mate 20
گوشی Mate 20

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2244 پیکسل

پردازنده: کرین 980

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (16 + 12 + 8) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل

هوآوی میت 20 یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند این برند چینی است که با دوربین عالی، باتری فوق‌العاده، پردازنده قدرتمند و همینطور قیمت مناسبش، یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به سیستم عامل اندروید است.

صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2244 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.53 اینچ است.

این صفحه نمایش باکیفیت توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و به قابلیت‌های دیگری همچون فضای رنگی DCI-P3 و HDR 10 مجهز شده است.

بدنه‌ی این گوشی از جنس شیشه بوده (هم قسمت جلویی و هم پشتی آن) و فریم دور آن نیز آلومنیومی است. هوآوی میت 20 به‌دلیل مقاومتش در برابر گرد و غبار همینطور پاشش آب توانسته گواهی و استاندارد معتبر IP53 را دریافت کند. خوشبختانه این گوشی هوشمند به‌طور تمام و کمال از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توانید به‌راحتی از اپلیکیشن‌ها و مزایای بی‌شمار آن بهره ببرید.

پردازنده مرکزی هوآوی میت 20 نیز هشت هسته‌ای بوده و به‌لطف تراشه اصلی کرین 980 و همینطور 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم، می‌تواند به‌راحتی برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را نصب و اجرا کند.

حجم حافظه داخلی این گوشی هوشمند 128 گیگابایت بوده و هوآوی این مقدار را برای آن درنظر گرفته است اما اگر این 128 گیگابایت نیز برایتان کافی نیست؛ می‌توانید به‌آسانی و از طریق درگاه  NM Card و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ی آن را 256 گیگابایت دیگر ارتقاء دهید.

حال به رسم گوشی‌های تولید شده توسط هوآوی به اصلی‌ترین برگ برنده این محصولات می‌رسیم و آن هم چیزی نیست جزء دوربین آن‌ها.

دوربین اصلی هوآوی میت 20 سه‌گانه بوده که این سه سنسور را به‌ترتیب؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و به‌همراه لرزشگیر اپتیکال، یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز واید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با توانایی بزرگنمایی اپتیکال دو برابری، تشکیل می‌دهند.

این دوربین اصلی و سه‌گانه می‌تواند با رزولوشن 2160P با نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه، 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

قابلیت‌ها و توانایی‌های این دوربین سه‌گانه به اینجا خلاصه نمی‌شود و می‌توان به موارد دیگری همچون استفاده از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 24 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت کند.

هوآوی میت 20 در زمینه صدا نیز عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارد.

این محصول علاوه بر پشتیبانی از صدای 32 بیت، لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد و بنابراین می‌توانید به‌سادگی هنذفری یا هدفون خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی‌های موردعلاقه خود لذت ببرید. این محصول همچنین از تبدیل USB نوع C به جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد.

همانطور که در ابتدای متن گفتیم، باتری نیز یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی هوشمند محسوب می‌شود. باتری هوآوی میت 20 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است.

این باتری شارژ نگه‌داری بسیار خوبی نیز دارد و همچنین به‌لطف شارژر سریع 22.5 واتی‌اش (از نوع Super Charge) در مدت زمان بسیار کمی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی میت 20 به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. به این‌ها باید ویراستار اسناد و عکس و فیلم را نیز افزود.

این گوشی هوشمند در 5 رنگ مشکی، آبی، سبز، صورتی و طلایی و در اکتبر 2018 به بازار عرضه شد؛ در نتیجه اگر به‌دنبال یک گوشی هوشمند قدرتمند با قیمت مناسب و پشتیبانی کامل از خدمات گوگل هستید؛ هوآوی میت 20 همچنان یک گزینه ایده‌آل است.

Huawei Mate 20 Lite

Mate 20 Lite
گوشی Mate 20 Lite

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8.1 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.3 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3750 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (20 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (24 + 2) مگاپیکسل

هوآوی میت 20 لایت مدل ضعیف‌تر و البته مقرون‌به‌صرفه‌تر دو نسخه میت 20 پرو و میت 20، است که در سپتامبر 2018 روانه بازار شد.

صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.3 اینچ بوده و رزولوشن و وضوح تصویر آن نیز، 1080 در 2340 پیکسل است.

بدنه‌ی هوآوی میت 20 به‌طور کامل از شیشه بوده همین موضوع باعث شده که وزن آن تنها 172 گرم باشد. خوشبختانه هوآوی میت 20 لایت نیز از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توانید به‌راحتی از تمام برنامه‌های آن نظیر یوتیوب، جیمیل و … استفاده کنید و از مزایای آن‌ها بهره ببرید.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن نیز، کرین 710 است و همینطور به 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز تجهیز شده است. بنابراین اگر از این محصول توقع زیادی نداشته باشید، قطعاً ناامیدتان نمی‌کند و عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد.

هوآوی برای میت 20 لایت، 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی در نظر گرفته است اما اگر این مقدار برایتان کم است؛ می‌توانید به‌آسانی و از طریق درگاه میکرو اس‌دی و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ی آن را تا سقف 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین نیز از نکات مثبت این گوشی است و کیفیت مناسب و خوبی دارد. دوربین اصلی هوآوی میت 20 لایت از دو سنسور متفاوت تشکیل شده است.

یک سنسور 20 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر. دوربین اصلی این محصول می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و از قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند.

دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز دوگانه بوده که شامل؛ یک سنسور 24 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی، می‌شود. این دوربین می‌تواند عکس‌های باسلفی باکیفیتی را ثبت کند.

در مبحث صدا نیز هوآوی میت 20 لایت علاوه بر پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری، از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی نیز بهره می‌برد.

باتری نیز همیشه در محصولات تولید شده توسط این شرکت چینی عملکرد بسیار خوبی داشته و هوآوی میت 20 لایت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 3750 میلی آمپر ساعت است. همچنین به‌لطف شارژر سریع باتری این محصول، هوآوی میت 20 لایت در زمان بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

این گوشی به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در پشت آن واقع شده است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

در‌نهایت اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده با امکانات و قدرت مناسب و همینطور قیمت بسیار خوب و ارزان هستید؛ هوآوی میت 20 لایت مشکی، آبی و طلایی برای خرید موجود می‌باشد.

Huawei Y9 Prime

Y9 Prime
گوشی Y9 Prime

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710 اف

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/ 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (16 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی وای 9 پرایم یکی از گوشی‌های اقتصادی و مقرون به‌صرفه شرکت چینی است که در جولای سال 2018 روانه بازار شد.

صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع LTPS IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.59 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2340 پیکسل است.

این محصول نیز خوشبختانه دارای سرویس‌های گوگل است و از برنامه‌ها و خدمات آن پشتیبانی می‌کند. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن کرین 710 اف است.

به‌لطف این پردازنده و تراشه و همینطور 4 گیگابایت نباید مشکلی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها داشته باشید؛ هرچند که نباید انتظار هم داشته باشید که این گوشی بتواند از پس اجرای همه‌ی بازی‌های سنگین بربیاید.

هوآوی وای 9 پرایم در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 64 و 128 گیگابابتی تولید شده است و اگر این مقدار برایتان کافی نیست؛ می‌توانید به‌راحتی و از طریق درگاه میکرو اس‌دی، حجم حافظه‌ی آن را تا یک ترابایت دیگر افزایش دهید. حال به معرفی و بررسی دوربین این محصول می‌رسیم.

دوربین اصلی هوآوی وای 9 پرایم، از یک ماژول با سه سنسور مختلف تشکیل شده است که شامل؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود.

این دوربین سه‌گانه می‌تواند با کیفیتFull HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های آن نیز می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی بوده و قادر است با رزولوشن 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

خوشبختانه هوآوی وای 9 پرایم علاوه‌بر پشتیبانی از اسپیکر و قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

باتری نیز در این گوشی هوشمند عملکرد بسیار خوب و قابل دفاعی دارد. باتری هوآوی وای 9 پرایم غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 10 واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی وای 9 پرایم به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

هوآوی وای 9 پرایم در سه رنگ سبز، سیاه و آبی روانه بازار شده است و به‌عنوان یک محصول میان‌رده و خوش قیمت، می‌تواند یک گزینه جذاب برای هر نوع کاربری باشد.

Huawei Y9S

Y9S
گوشی Y9S

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710 اف

حافظه رم: 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی وای 9 اس یکی دیگر از اعضای خانواده Y9 است که در مواردی همچون جنس بدنه‌ی بهتر، حافظه‌ی سریع‌تر و دوربینی با وضوح بیشتر نسبت به دو عضو دیگر این خانواده برتری دارد.

صفحه نمایش این محصول از نوع LTPS IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.59 اینچ است.

جنس بدنه‌ی هوآوی وای اس، ترکیبی از فلز و شیشه است؛ بدین شکل که قسمت جلویی بدنه‌ی این گوشی از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، آلومینیومی است.

خوشبختانه هوآوی وای 9 اس به‌طور کامل از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از اپلیکیشن‌ها و مزایای آن بر روی این گوشی بهره ببرید.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن، کرین 710 اف است. به‌لطف این پردازنده و تراشه و همینطور 6 گیگابایت حافظه‌ی رم، به‌راحتی می‌توانید اکثر برنامه‌ها و بازی‌ها را بر روی این گوشی نصب و اجرا کنید.

هوآوی برای این محصول 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی درنظر گرفته است و البته به کابرانش این اختیار را داده که از طریق درگاه حافظه میکرو اس‌دی و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم آن را تا 512 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین نیز در هوآوی وای 9 اس عملکرد بسیار خوبی دارد و با کیفیت خوبش می‌تواند شما را راضی کند. دوربین اصلی این گوشی هوشمند سه‌گانه بوده و سنسور‌های آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، تشکیل می‌دهند.

این دوربین اصلی و سه‌گانه می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین اصلی می‌توان به فلش LED، پانوراما وHDR  اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت کند.

هوآوی وای 9 اس در مبحث صدا نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و علاوه‌بر پشتیبانی از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد.

باتری این گوشی هوشمند نیز غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 10 واتی نیز بهره می‌برد و درنتیجه در مدت زمان کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

این محصول به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

در انتها اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده عالی از برند هوآوی داشته باشید که علاوه‌بر قیمت مناسب، از سرویس‌ها و خدمات گوگل نیز پشتیبانی کند؛ هوآوی وای 9 اس در دو رنگ مشکی و آبی روشن برای خرید موجود می‌باشد.

Huawei Y8S

Y8S
گوشی Y8S

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000

دوربین اصلی: دوگانه (48 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (8 + 2) مگاپیکسل

هوآوی وای 8 اس از سری گوشی‌های اقتصادی این برند است که در می 2020 معرفی و به بازار عرضه شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد.

ابعاد این نمایشگر 6.5 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2340 پیکسل است. خوشبختانه هوآوی وای 8 اس به‌طور کامل از تمام سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از تمام آن‌ها بر روی این گوشی بهره ببرید.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن، کرین 710 است. این تراشه و پردازنده و همچنین 4 گیگابایت حافظه‌ی رم به این گوشی کمک می‌کنند که سرعت و عملکرد نسبتاً خوبی داشته باشد و مشکلی برای کاربرانش ایجاد نکند.

هوآوی این محصول را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌کند، اما از طرفی به کاربرانش این امکان را داده که از طریق درگاه microSDXCحجم حافظه‌ی آن را به دلخواه افزایش دهند.

دوربین نیز در اینجا و به‌نسبت یک گوشی موبایل اقتصادی عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی دارد. دوربین اصلی هوآوی وای 8 اس دوگانه بوده که دو سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیگسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند.

این دوربین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است و همچنین می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

دوربین سلفی این محصول نیز دوگانه بوده و شامل یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز واید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین سلفی همچنین می‌تواند با رزولوشن 1080P و همینطور نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

از دیگر نکات مثبت هوآوی وای 8 اس می‌توان به پشتیبانی آن از جک 3.5 میلی‌متری اشاره کرد که در پی آن می‌توانید هر نوع هدفون یا هنذفری باسیمی را به‌سادگی به آن متصل کنید.

باتری نیز از نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود و عملکرد بسیار خوبی دارد. باتری هوآوی وای 8 اس، غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 10 واتی نیز بهره می‌برد و درنتیجه مدت زمانی که طول می‌کشد تا این گوشی به‌طور کامل شارژ شود، بسیار کم است.

این گوشی هوشمند به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در پشت گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

درنهایت اگر به‌دنبال یک گوشی اقتصادی با امکانات مناسب و از برند هوآوی هستید؛ می‌توانید وای 8 اس را در سه رنگ سبز، سیاه یا آبی تهیه کنید.

Huawei Nova 5T

Nova 5T
گوشی Nova 5T

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.2 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 980

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3750 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: (48 + 16 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

هوآوی نوا 5 تی گوشی هوشمند میان‌رده‌ای است که از پردازنده‌ی گوشی‌های پرچمدار این برند در سال 2018 استفاده می‌کند و از آن‌ها قدرت می‌گیرد.

صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.26 اینچ است. جنس بدنه‌ی هوآوی نوا 5 تی، از شیشه بوده (هم قسمت جلویی و هم پشتی آن) و فریم دور آن نیز، آلومینیومی است.

این محصول نیز از سرویس‌ها و خدمات گوگل به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند و درنتیجه شما می‌توانید از برنامه‌ها و مزایای بی‌شمار آن بر روی این گوشی بهره ببرید. پردازنده مرکزی هوآوی نوا 5 تی، هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن نیز، کرین 980 است.

همانطور که گفتیم این همان تراشه و پردازنده‌ای است که در گوشی‌های پرچمدار هوآوی در سال 2018 استفاده شده بود و همین نشان می‌دهد که این محصول چه سرعت و قدرت فوق‌العاده‌ای دارد.

تازه باید به این‌ها 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنیم تا دیگر خیالمان از بابت عملکرد آن راحت شود. هوآوی برای این گوشی هوشمند، 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی درنظر گرفته است که مقدار مناسبی می‌باشد اما اگر به‌هر دلیلی این حجم از حافظه برایتان کافی نیست و نیاز‌هایتان را برآورده نمی‌کند؛ متاسفانه راهی برای ارتقاء آن وجود ندارد و بنابراین نمی‌توانید حجم حافظه‌ی گوشی موبایل خود را افزایش دهید.

دوربین نیز از نقاط قوت اصلی این محصول محسوب می‌شود و قدرت و کیفیت بسیار خوبی دارد. دوربین اصلی هوآوی نوا 5 تی، چهارگانه بوده که چهار سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در انتها یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، تشکیل می‌دهند.

این دوربین اصلی و چهارگانه قادر است ویدیو‌هایی با رزولوشن 2160P و 1080P با نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های این دوربین اصلی می‌توان به فلش LED، پانوراما، لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر و البته HDR اشاره کرد. دوربین سلفی هوآوی نوا 5 تی نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت، و با کیفیت خوبش شما را راضی کند.

در مبحث صدا نیز، هوآوی نوا 5 تی علارغم بهره‌بردن از صدای 32 بیت و همینطور قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و درنتیجه نمی‌توانید هدفون یا هنذفری باسیم خود را به آن متصل کنید.

باتری نیز در این گوشی هوشمند عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارد. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3750 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 22.5 واتی‌اش در مدت 24 دقیقه، نصف شارژ آن پر می‌شود.

هوآوی نوا 5 تی به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

در آخر اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده داشته باشید که عملکردی بهتر از محصولات هم‌رده‌اش داشته باشد و همینطور قیمت مناسبی نیز داشته باشد و از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی کند؛ هوآوی نوا 5 تی در مشکی، ارغوانی، سبز و آبی برای خرید در دسترس است.

Huawei Y7 Pro 2018

Y7 Pro 2018
گوشی Y7 Pro 2018

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 5.9 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1440 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 430

حافظه رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (13 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

هوآوی وای 7 پرو یک گوشی موبایل میان‌رده و اقتصادی است که در مارس 2018 توسط شرکت چینی معرفی و در آوریل همان سال روانه‌ی بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1440 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 5.99 اینچ است. هوآوی وای 7 پرو به‌طور تمام و کمال از همه‌ی سرویس‌ها و خدمات گوگل بهره می‌برد و علت حضورش در این لیست نیز به‌خاطر همین موضوع است.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه و چیپست اصلی آن، اسنپدراگون 430 است. این‌ها به‌علاوه‌ی 3 گیگابایت حافظه‌ی رم، می‌توانند از پس راضی کردن کاربران عادی بربیایند اما از طرفی نباید از آن انتظار نصب و اجرای روان برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را داشته باشید.

مقدار حافظه داخلی‌ای که هوآوی برای این گوشی درنظر گرفته است، 32 گیگابایت است اما از طرف دیگر به کاربرانش اجازه داده تا از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، حجم حافظه‌ی آن را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهند.

دوربین را شاید بتوان بزرگترین نقطه قوت و نکته‌ی مثبت این محصول برشمارد. دوربین اصلی هوآوی وای 7 پرو، دوگانه بوده که دو سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، تشکیل می‌دهند.

این دوربین دوگانه و اصلی می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و همچنین به قابلیت‌هایی نظیر برچسب‌گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، فلش LED، پانوراما و HDR نیز تجهیز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی نسبتاً باکیفیتی را ثبت کند.

صدا از جمله بخش‌هایی است که هوآوی وای 7 پرو در آن می‌درخشد. این گوشی هوشمند علاوه‌بر پشتیبانی از اسپیکر داخلی و جک 3.5 میلی‌متری، از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی نیز بهره می‌برد.

هوآوی وای 7 پرو در مبحث باتری نیز عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 3000 میلی آمپر ساعت است.

این گوشی هوشمند به حسگر‌ها و قابلیت‌هایی همانند شتاب‌سنج، قطب‌نما، ویراستار عکس و فیلم و ویراستار اسناد تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

در آخر اگر می‌خواهید یک گوشی ارزان قیمت، با امکانات استاندارد و پشتیبانی کامل از سرویس‌های گوگل داشته باشید؛ هوآوی وای 7 پرو در سه رنگ سیاه، طلایی و آبی برای خرید در دسترس است.

Huawei Y7 Pro 2019

Y7 Pro 2019
گوشی Y7 Pro 2019

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8.1 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.2 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1520 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 450

حافظه رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (13 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی وای 7 پرو (همانطور که از اسمش نیز پیداست) نسخه آپگرید شده و ارتقا یافته مدل 2018 است که در ژانویه 2019 روانه بازار و جانشین برادر بزرگتر خود شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و قادر است تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.26 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 720 در 1520 پیکسل است.

هوآوی وای 7 پرو نیز درست به‌مانند برادر بزرگترش، از تمام سرویس‌ها، برنامه‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و از همه‌ی مزایای آن بهره می‌برد. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلپ تپنده‌ی آن، اسنپدراگون 450 است. به این‌ها باید 3 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که هوآوی وای 7 پرو به‌عنوان یک محصول اقتصادی قدرت و سرعت مناسبی دارد و می‌تواند از پس راضی کردن اکثر کاربرانش بربیاید.

حجم حافظه‌ی داخلی این گوشی موبایل 32 گیگابایت بوده اما اگر این مقدار برایتان کافی نیست جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد؛ چرا که به‌لطف درگاه میکرو اس‌دی استفاده از شیار دوم سیم‌کارت می‌توانید حجم حافظه‌ی آن را تا 512 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین نیز کیفیت بسیار خوبی در هوآوی وای 7 پرو دارد و بدون شک می‌توان آن را از نقاط قوت اصلی این محصول به‌حساب آورد.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند دوگانه بوده و دو سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند.

این دوربین اصلی و دوگانه به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و صدالبته HDR تجهیز شده است و همچنین می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و کیفیت آن بسیار بهتر از نسخه 2018‌اش شده است.

هوآوی وای 7 پرو از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی بهره می‌برد و از جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز پشتیبانی می‌کند؛ درنتیجه می‌توانید به‌سادگی هر چه تمام‌تر، هر هدفون یا هنذفری را که خواستید به آن وصل کنید از گوش دادن به موسیقی و پادکست لذت ببرید.

باتری نیز از مواردی است که بهبود قابل توجه‌ای نسبت به نسخه‌ی 2018 داشته است. باتری این گوشی موبایل غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن، 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین توان شارژ نگه‌داری مناسبی دارد و به‌لطف بهره‌مندی از شارژر سریع 10 واتی، در مدت زمان نسبتاً کمی به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار شارژش از صفر به صد می‌رسد.

هوآوی وای 7 پرو به حسگر‌ها و قابلیت‌هایی نظیر شتاب‌سنج، قطب‌نما، نمایش‌دهنده‌ی اسناد و ویراستار عکس و فیلم تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. نکته‌ی عچیب و قابل توجه، عدم پشتیبانی این محصول (و همینطور نسخه 2018) از حسگر اثرانگشت است.

درنهایت اگر به‌دنبال خرید یک گوشی اقتصادی با امکانات مناسب هستید و توقع زیادی از آن ندارید؛ هوآوی وای 7 پرو را می‌توانید در دو رنگ آبی یا مشکی تهیه کنید.

Huawei Y7 Prime

Y7 Prime
گوشی Y7 Prime

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8.1 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.2 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1520 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 450

حافظه رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 /64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (13 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی وای 7 پرایم یک گوشی موبایل اقتصادی و خوش قیمت از جانب شرکت چینی است که در ژانویه 2019 معرفی و در همان تاریخ روانه‌ی بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.26 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 720 در 1520 پیکسل است.

هوآوی وای 7 پرایم به‌طور تمام و کمال از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید به‌راحتی از اپلیکیشن‌های مختلف آن نظیر گوگل پلی، یوتیوب، جیمیل و… استفاده کنید و از مزایای بی‌شمار آن‌ها بهره ببرید.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن نیز، اسنپدراگون 450 است. این‌ها به‌علاوه‌ی سه گیگابایت حافظه‌ی رم، می‌توانند نیاز‌ها و خواسته‌های یک کاربر عادی را به‌سادگی برطرف کنند و به‌هیچ عنوان مشکلی برای او ایجاد نکنند.

هوآوی وای 7 پرایم در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 32 و 64 گیگابایتی تولید می‌شود که شاید این مقدار دیگر برای خیلی از کاربران کافی نباشد اما به‌لطف درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، شما می‌توانید حجم حافظه‌ی آن را به‌آسانی و تا 512 گیگابایت دیگر افزایش دهید. دوربین نیز در هوآوی وای 7 پرایم عملکرد خوب و قابل دفاعی دارد.

دوربین اصلی این محصول دوگانه بوده که دو سنسور آن را؛ یک سنسور 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، تشکیل می‌دهند.

این دوربین اصلی و دوگانه می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است. دوربین سلفی این گوشی نیز 16 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی نسبتاً باکیفیتی را ثبت کند.

خوشبختانه هوآوی وای 7 پرایم در بخش صدا عملکرد بسیار خوبی دارد؛ چراکه این محصول علاوه‌بر بهره‌گیری از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند.

باتری نیز از نکات مثبت اصلی هوآوی وای 7 پرایم محسوب می‌شود. باتری این گوشی موبایل غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن، 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری قابلی نیز دارد و به‌لطف شارژ سریع 10واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کمی شارژ می‌شود.

هوآوی وای 7 پرایم به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

در آخر اگر به‌دنبال خرید یک گوشی اقتصادی با امکانات متوسط و قیمت عالی هستید؛ هوآوی وای 7 پرایم را می‌توانید در سه رنگ آبی، سایه و قرمز تهیه کنید.

Huawei Y7

Y7
گوشی Y7

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8.1

اندازه صفحه نمایش: 6.2 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1520 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 450

حافظه رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (13 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

هوآوی وای 7 یک گوشی موبایل اقتصادی از طرف این برند چینی است که در برخی موارد تفاوت‌هایی با نسخه پرایم خود دارد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و قادر است تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1520 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.26 اینچ است.

بدیهی است که علت حضور هوآوی وای 7 در این لیست، پشتیبانی کامل آن از سرویس‌ها و خدمات گوگل است. بنابراین شما می‌توانید از برنامه‌ها و مزایای آن بر روی این گوشی بهره ببرید. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن نیز اسنپدراگون 450 است. به این‌ها باید 3 گیگابایت حافظه‌ی رم را نیز اضافه کنید.

مقدار حجم حافظه‌ای که هوآوی برای این گوشی درنظر گرفته است، 32 گیگابایت می‌باشد که اصلاً کافی نیست. اما از طرف دیگر شما می‌توانید به‌آسانی و از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ی آن را تا 512 گیگابایت دیگر ارتقا دهید.

دوربین نیز عملکرد قابلی قبولی در هوآوی وای 7 دارد و از نکات مثبت آن است. دوربین اصلی این محصول دوگانه بوده و دو سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند.

این دوربین دوگانه و اصلی می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است. دوربین سلفی هوآوی وای 7، 8 مگاپیکسلی بوده و تصاویر ثبت شده با آن کیفیت مناسبی دارند.

صدا نیز از آن بخش‌هایی است که این محصول در آن می‌درخشد و عملکرد بسیار خوبی دارد. هوآوی وای 7 علاوه بر پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری، به قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی نیز تجهیز شده است.

باتری نیز به‌مانند سنت‌ همیشگی گوشی‌های هوآوی، قدرت و کیفیت بسیار خوبی دارد و خوشبختانه هوآوی وای 7 نیز در این زمینه سنت‌شکنی نکرده است. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است.

این باتری همچنین به‌لطف شارژر سریع 10 واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار شارژ آن از صفر به صد می‌رسد.

هوآوی وای 7 به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما و همینطور ویژگی‌هایی مانند نمایش‌دهنده‌ی اسناد، و ویراستار عکس و فیلم مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

پیشنهاد ما به شما این است که بین این محصول و برادر بزرگترش، نسخه پرایم را برای خرید انتخاب کنید اما چناچه تفاوت‌های این دو محصول برای شما اهمیت خاصی ندارد و قیمت پایین‌تر این گوشی برای شما یک مزیت است؛ هوآوی وای 7 در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز برای خرید در دسترس است.

Huawei Y6 Prime

Y6 Prime
گوشی Y6 Prime

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1560 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو ای 22

حافظه رم: 2 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3020 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

وای 6 پرایم (که در کشور چین با نام اینجوی 9 ای به فروش می‌رود)، یکی دیگر از گوشی‌های موبایل اقتصادی برند هوآوی است که در مارس 2019 معرفی و به بازار عرضه شد.

صفحه نمایش این گوشی موبایل از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.09 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 720 در 1560 پیکسل است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ی هوآوی وای 6 پرایم از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، پلاستیکی است.

این محصول به‌طور کامل از سرویس‌های گوگل پشتیبانی می‌کند و از همه‌ی خدمات آن بهره می‌برد. پردازنده مرکزی این گوشی موبایل چهار هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن نیز، مدیاتک هلیو ای 22 است.

این پردازنده و تراشه (و همینطور 2 گیگابایت حافظه‌ی رم) قدرت زیادی ندارند اما اگر انتظارات محدودی از آن داشته باشید قطعاً شما را ناامید نخواهند کرد. حجم حافظه‌ی داخلی هوآوی وای 6 پرایم 32 گیگابایت می‌باشد و می‌توانید این مقدار را از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی تا 512 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین اصلی این محصول 13 مگاپیکسلی با توانایی فوکوس خودکار با تشخیص فاز بوده و قادر است با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

این دوربین همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR نیز مجهز شده است. دوربین سلفی هوآوی وای 6 پرایم نیز 8 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

این گوشی موبایل در مبحث صدا عملکرد نسبتاً خوب و قابل قبولی دارد و این بخش از نقاط قوت اصلی آن محسوب می‌شود. هوآوی وای 6 پرایم علاوه بر بهره‌مندی از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید به‌راحتی هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت آن 3020 میلی آمپر ساعت است. هوآوی وای 6 پرایم همچنین به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است) و شتاب‌سنج مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

هوآوی وای 6 پرایم در مدل با سه رنگ سیاه، آبی و قهوه‌ای روانه بازار شده است؛ درنتیجه اگر به‌دنبال یک گوشی ارزان قیمت با امکانات محدود هستید، می‌تواند گزینه مطلوب و خوبی برای شما باشد.

Huawei Y5

Y5
گوشی Y5

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 5.7 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1520 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو ای 22

حافظه رم: 2 گیگابایت

حافظه داخلی: 16/32 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3020 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

هوآوی وای 5 یک گوشی ارزان قیمت با امکانات محدود است که آوریل 2019 معرفی و در می همان سال روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی موبایل از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 5.71 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز، 720 در 1520 پیکسل است.

هوآوی وای 5 از همه‌ی سرویس‌ها، خدمات و برنامه‌های گوگل پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از تمام مزایای آن بر روی این گوشی بهره ببرید. پردازنده مرکزی این محصول چهار هسته‌ای بوده و تراشه و چیپست اصلی آن نیز، مدیاتک هلیو ای 22 است. این گوشی همچنین به 2 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز مجهز شده است.

هوآوی این محصول را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 16 و 32 گیگابایتی تولید می‌کند اما از طرفی به کاربرانش اجازه داده تا از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، حجم حافظه‌ی آن را تا 512 گیگابایت دیگر ارتقا دهند.

دوربین اصلی هوآوی وای 5، 13 مگاپیکسلی با توانایی فوکوس خودکار با تشخیص فاز بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR نیز مجهز شده است. ناگفته نماند که دوربین سلفی این محصول نیز 5 مگاپیکسلی و با لنز واید است.

هوآوی وای 5 از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی بهره می‌برد. باتری این محصول نیز غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن، 3020 میلی آمپر ساعت است.

هوآوی وای 5 همچنین به حسگر شتاب‌سنج و سنسور مجاورت نیز تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

هوآوی وای 5 در سه رنگ مشکی، آبی و قهوه‌ای به بازار عرضه شده است و گزینه‌ی مناسبی برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند با حداقل هزینه، یک گوشی موبایل هوشمند داشته باشند.

Huawei Y5 Lite

Y5 Lite
گوشی Y5 Lite

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8.1

اندازه صفحه نمایش: 5.4 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1440 پیکسل

پردازنده: مدیاتک ام‌تی 6739

حافظه رم: 1 گیگابایت

حافظه داخلی: 16 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3020 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: 8 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

هوآوی وای 5 لایت یک گوشی اقتصادی و ارزان قیمت از جانب شرکت چینی است که در دسامبر 2018 معرفی و روانه‌ی بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع LCD بوده و قادر است تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1440 پیکسل بوده و ابعاد آن 5.45 اینچ است.

هوآوی 5 لایت نیز به‌طور کامل از گوگل و سرویس‌هایش پشتیبانی می‌کند و از تمام برنامه‌ها و خدمات آن بهره می‌برد. پردازنده مرکزی این محصول چهار هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن نیز، مدیاتک ام‌تی 6739 است. برای این گوشی همچنین یک گیگابایت حافظه‌ی رم درنظر گرفته شده است.

حجم حافظه‌ی داخلی این محصول 16 گیگابایت است و با استاندارد‌های امروزی اصلاً کافی نمی‌باشد اما شما می‌توانید از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی حجم حافظه‌ی آن را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین اصلی هوآوی وای 5 لایت 8 مگاپیکسلی با توانایی فوکوس خودکار با تشخیص فاز بوده و همچنین می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین اصلی همچنین به قابلیت‌هایی مانند فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 5 مگاپیکسلی و از نوع واید است.

هوآوی وای 5 لایت از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و همینطور از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی پشتیبانی می‌کند.

باتری را شاید بتوان بزرگترین نقطه‌ی قوت این محصول به‌شمار آورد. باتری این گوشی موبایل غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 3020 میلی آمپر ساعت است.

این محصول به حسگر شتاب‌سنج و سنسور مجاورت نیز تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. هوآوی وای 5 لایت در دو رنگ مشکی و آبی به بازار عرضه شده است و مناسب آن دست از افرادی است که به‌دنبال خرید یک گوشی اندرویدی با حداقل قیمت هستند، می‌باشد.

Huawei Honor 8S

Honor 8S
گوشی Honor 8S

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9

اندازه صفحه نمایش: 5.7 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1520 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو ای 22

حافظه‌ رم: 2 / 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32/64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3020 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: 13 مگاپیکسل

دوربین سلفی: 5 مگاپیکسل

آنر 8 اس یک گوشی میان‌رده خوش قیمت از شرکت هوآوی است که در آوریل 2019 معرفی و روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 5.71 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 720 در 1520 پیکسل است.

آنر 8 اس از تمامی سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید از اپلیکیشن‌های محبوبی همچون یوتیوب و جیمیل بر روی آن استفاده کنید. پردازنده مرکزی این محصول چهار هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن نیز، مدیاتک هلیو ای 22 است.

این‌ها به‌علاوه‌ی 2 یا 3 گیگابایت حافظه‌ی رم، قدرت نسبتاً خوبی به این گوشی داده‌اند که مقدار آن برای کاربران عادی و افرادی که به‌دنبال انجام و اجرای بازی‌های سنگین بر روی موبایل خود نیستند، مناسب است.

آنر 8 اس در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 32 و 64 گیگابایتی تولید می‌شود اما می‌توانید این مقدار را از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی تا 512 گیگابایت دیگر افزایش دهید. دوربین نیز عملکرد قابل قبولی در این محصول دارد و از نقاط قوت اصلی آن محسوب می‌شود.

دوربین اصلی آنر 8 اس، 13 مگاپیکسلی با توانایی فوکوس خودکار با تشخیص فاز بوده و می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR نیز مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 5 مگاپیکسلی و با لنز واید است.

آنر 8 اس در بخش صدا نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند کاربرانش را به‌آسانی راضی کند. این محصول علاوه بر بهره‌مندی از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین بلندگو‌ها و اسپیکر‌های آنر 8 اس نیز کیفیت بسیار خوبی دارند.

باتری این گوشی هوشمند نیز غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت آن 3020 میلی آمپر ساعت است. هوآوی آنر 8 اس به حسگر‌ شتاب‌‌سنج و سنسور مجاورت نیز مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

هوآوی آنر 8 اس در سه رنگ مشکی، طلایی و آبی تولید و به بازار عرضه شده است؛ پس اگر می‌خواهید یک گوشی هوشمند با امکانات مناسب و ارزش خرید بالا و همینطور پشتیبانی کامل از گوگل و سرویس‌هایس داشته باشید؛ در خرید این محصول تردید نکنید.

Huawei Honor 8X

Honor 8X
گوشی Honor 8X

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8.1 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3750 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (20 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی آنر 8 ایکس را شاید بتوان محبوب‌ترین گوشی سری آنر محسوب کرد که در سپتامبر 2018 معرفی و روانه بازار شد و فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.5 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2340 پیکسل است.

همانطور که خودتان نیز می‌دانید، هوآوی آنر 8 ایکس به‌طور کامل از تمام سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و یک گوشی موبایل اندرویدی تمام عیار است؛ درنتیجه شما می‌توانید به‌راحتی اپلیکیشن‌های مختلف آن را بر روی این گوشی نصب کنید و از مزایای بی‌شمار آن‌ها بهره ببرید.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن نیز، کرین 710 است. به‌لطف این تراشه و این پردازنده و همینطور 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم، شما می‌توانید اکثر بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین را به‌راحتی روی آن نصب کنید و از تجربه‌ی روان آن‌ها لذت ببرید.

هوآوی این گوشی را در دو مدل 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌کند و همچنین به کاربرانش اجازه داد تا از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی، حجم آن را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهند.

حال به بخش معرفی و بررسی دوربین هوآوی آنر 8 ایکس می‌رسیم. دوربین اصلی این محصول دوگانه بوده  و شامل یک سنسور 20 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین دوگانه و اصلی می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و همچنین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی را با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.

هوآوی آنر 8 ایکس در مبحث صدا نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و علاوه‌بر پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری، از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی نیز بهره می‌برد. باتری نیز در هوآوی آنر 8 ایکس قدرت فوق‌العاده‌ای دارد و از نکات مثبت اصلی آن محسوب می‌شود.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 3750 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 10 واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار شارژ آن از صفر به صد می‌رسد.

هوآوی آنر 8 ایکس به حسگر‌های مختلفی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما و همینطور به قابلیت‌هایی همچون نمایش دهنده‌ی اسناد و ویراستار عکس و فیلم، مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

این محصول در چهار رنگ مشکی، قرمز، آبی و صورتی به بازار عرضه شده است، درنتیجه اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده باکیفیت با قیمت مناسب و ارزش خرید بالا و همینطور پشتیبانی کامل از گوگل و خدماتش داشته باشید؛ حتی لحظه‌ای در خرید هوآوی آنر 8 ایکس تردید نکنید.

Honor 8X Max

Honor 8X Max
گوشی Honor 8X Max

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8.1 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 7.1 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2244 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 636

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (16 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

هوآوی آنر ایکس 8 مکس نسخه ارتقا یافته‌تر، قوی‌تر و طبعاً گران‌تر مدل آنر 8 ایکس است که در سپتامبر 2018 معرفی و روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و قادر است تا 16 میلیون رنگ را نشان بدهد. ابعاد این نمایشگر 7.12 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز، 1080 در 2244 پیکسل است.

هوآوی آنر 8 ایکس مکس به‌طور تمام و کمال از سرویس‌ها و خدمات گوگل بهره می‌برد و از تمام اپلیکیشن‌ها و مزایای آن بهره می‌برد. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن نیز، اسنپدراگون 636 است. به این‌ها 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که هوآوی آنر 8 ایکس مکس قرار نیست به این زودی‌ها کند شود و یا مشکلی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف داشته باشد.

مقدار حافظه‌ی داخلی‌ای که شرکت چینی برای این محصول خودش درنظر گرفته؛ 64 یا 128 گیگابایت است و آن را در این دو مدل تولید می‌کند. اما اگر به‌هر دلیلی این مقدار حافظه برایتان کافی نیست؛ می‌تواند به‌آسانی و از طریق درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی حجم حافظه‌ی آن را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

حال به مبحث معرفی و بررسی دوربین این محصول می‌رسیم که از نکات مثبت اصلی آن است. دوربین اصلی هوآوی آنر 8 ایکس مکس از دو سنسور متفاوت تشکیل شده است که شامل؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، می‌شود.

این دوربین دوگانه و اصلی می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و همچنین به‌قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی و با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی نسبتاً باکیفیتی را ثبت کند.

در بخش صدا نیز هوآوی آنر 8 ایکس مکس عملکرد قابل قبولی دارد. این گوشی هوشمند علاوه بر پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری، به قابلیت‌هایی همچون لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی و همینطور دالی اتموس تجهیز شده است.

باتری نیز یکی از نقاط قوت اصلی این محصول است. باتری هوآوی آنر 8 ایکس مکس غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری علاوه‌بر ظرفیت بسیار خوبش، توان شارژنگه‌داری مناسبی نیز دارد و همچنین به‌لطف شارژ سریع 18 واتی‌اش، در مدت زمانی نسبتاً کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد.

هوآوی آنر 8 ایکس مکس به حسگر‌ها، قابلیت‌هاو سنسور‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، نمایش دهنده‌ی اسناد و ویراستار عکس و فیلم، تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

در آخر اگر به‌دنبال یک گوشی اندرویدی از برند هوآوی هستید که علاوه‌بر پشتیبانی کامل از گوگل سرویس‌هایش، کیفیت خوب و قیمت مناسبی نیز داشته باشد؛ هوآوی آنر 8 ایکس مکس در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز برای خرید در دسترس است.

Huawei Honor 9X Global

Honor 9X Global
گوشی Honor 9X Global

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710 اف

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی آنر 9 ایکس یک گوشی‌ میان‌رده فوق‌العاده باکیفیت و با قیمت بسیار مناسب در است که در دو نسخه‌ی مخصوص چین و بازار جهانی، و در اکتبر 2019 معرفی و به بازار عرضه شده است.

صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع LTPS IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.59 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2340 پیکسل است. جنس بدنه‌ی هوآوی آنر 9 ایکس از شیشه بوده (هم قسمت جلویی و هم قسمت پشتی) و فریم دور آن نیز آلومنیومی است.

این محصول نیز از تمام سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و از همه‌ی مزایای آن نیز بهره می‌برد. پردازنده مرکزی هوآوی آنر 9 ایکس، هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن نیز، کرین 710 اف است. همه‌ی این‌ها به‌اضافه‌ی 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم، موجب می‌شوند که این گوشی هوشمند سرعت و قدرت بسیار خوبی داشته باشد از پس اجرا‌ی برنامه‌ها و بازی‌های نسبتاً سنگین نیز بربیاید.

این محصول در دو مدل با دو نوع حافظه‌ی 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌شود و اگر این مقدار نیز برایتان کافی نیست، جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد؛ چراکه به‌لطف درگاه اختصاصی میکرو اس‌دی می‌توانید حجم حافظه‌ی آن را تا 512 گیگابایت دیگر ارتقا دهید.

بدون شک می‌توان دوربین را بزرگترین نقطه‌ی قوت هوآوی آنر 9 ایکس به‌شمار آورد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از یک ماژول با سه سنسور متفاوت تشکیل شده است که به‎‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، می‎‌شود.

این دوربین سه‌گانه و اصلی می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و همچنین به‌قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و کیفیت قابل قبولی دارد.

در مبحث صدا نیز هوآوی آنر 9 ایکس عملکرد بسیار خوبی دارد. این محصول علاوه‌بر پشتیبانی از اسپیکر و جک 3.5‍ میلی‌متری، از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی نیز بهره می‌برد.

باتری نیز از نکات مثبت اصلی این گوشی هوشمند است و آن را می‌توان به نقاط قوت متعدد این محصول اضافه نمود. باتری هوآوی آنر 9 ایکس غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 10 واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی فول شارژ می‌شود و مقدار شارژ آن از صفر به صد می‌رسد.

هوآوی آنر 9 ایکس به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند

. هوآوی آنر 9 ایکس در دو رنگ سیاه و آبی به بازار عرضه است و اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده باکفیت با امکانات و قیمت مناسب و همینطور پشتیبانی کامل از سرویس‌های گوگل هستید؛ می‌تواند یک گزینه‌ی عالی برای شما باشد.

Honor 10 Lite

Honor 10 Lite
گوشی Honor 10 Lite

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.2 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 3/4/6 گیگابایت

حافظه داخلی: 32/64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3400 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (13+2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل

هوآوی آنر 10 لایت، یک گوشی میان‌رده خوش قیمت و با امکانات مناسب است که در نوامبر 2018 معرفی و روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و قادر است تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.21 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2340 پیکسل است.

هوآوی آنر 10 لایت به‌طور کامل از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند؛ درنتیجه می‌توانید به‌راحتی برنامه‌های موردنظر خود را از پلی استور دانلود و یا ویدیو‌های موردعلاقه خود را از یوتیوب تماشا کنید.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند 8 هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن نیز، کرین 710 است. این دو مورد به این محصول قدرت و سرعت مناسبی بخشیده‌اند و کاری می‌کنند که حالا حالا نگران کندی این گوشی نباشید و به‌راحتی بتوانید اکثر بازی‌ها و برنامه‌های نسبتاً سنگین را بر روی آن نصب و اجرا کنید.

هوآوی آنر 10 لایت در سه مدل با سه نوع حافظه‌ی 3، 4 و 6 گیگابایتی تولید می‌شود و بدیهی است که نسخه 6 گیگابایت سرعت و عملکرد بهتر و طبعاً قیمت بالاتری دارد.

هوآوی برای این گوشی 32، 64 و 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی درنظر گرفته است و آن را در این سه مدل تولید می‌کند اما اگر به‌ هر‌دلیلی این مقدار نیز برایتان کافی نیست و می‌خواهید حجم حافظه‌ی دستگاه خود را ارتقا دهید؛ می‌توانید به‌راحتی و از طریق درگاه میکرو اس‌دی و همینطور استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم آن را تا 512 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین نیز بنا بر سنت همیشگی گوشی‌های هوآوی، در این محصول نیز کیفیت بسیار خوبی دارد و به‌آسانی از پس راضی کردن شما برمی‌آید. دوربین هوآوی آنر 10 لایت دوگانه بوده که دو سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، تشکیل می‌دهند.

این دوربین اصلی و دوگانه همچنین می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و به‌قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR نیز تجهیز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 24 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

هوآوی آنر 10 لایت در بخش صدا نیز عملکرد قابل قبولی دارد. این گوشی هوشمند علاوه‌بر پشتیبانی از قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد و بنابراین می‌توانید به‌سادگی هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

باتری نیز یکی از نقاط قوت و برگ برنده‌های اصلی این محصول است. باتری هوآوی آنر 10 لایت غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 3400 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین توان شارژ نگه‌داری مناسبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 10واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کمی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

این گوشی هوشمند به حسگر‌ها و قابلیت‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، قطب‌نما، نمایش دهنده‌ی اسناد و ویراستار عکس و فیلم تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

این محصول در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و قرمز به بازار عرضه شده است؛ پس اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده باکیفیت هستید که هم از سرویس‌های گوگل پشتیبانی کند و هم قیمت خوبی داشته باشد؛ هوآوی آنر 10 لایت را از دست ندهید.

Huawei Honor 10

Honor 10
گوشی Honor 10

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8.1 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 5.8 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2280

پردازنده: کرین 970

حافظه رم: 4/6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3400 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (24 + 16) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل

هوآوی آنر 10 یک گوشی هوشمند میان‌رده است که با قیمت مناسب و امکانات خوبش، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 5.84 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2280 پیکسل است. این صفحه نمایش همچنین توسط کورنینگ گوریلا گلس محافظت می‌شود. جنس بدنه و قاب پشتی آنر 10 از شیشه بوده و هوآوی از این ماده برای ساخت آن استفاده کرده است.

این محصول به‌طور تمام و کمال از تمام سرویس‌ها، خدمات و برنامه‌های گوگل پشتیبانی می‌کند و از همه‌ی مزایای آن بهره می‌برد. پردازنده مرکزی هوآوی آنر 10، هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی آن نیز کرین 970 است. به‌لطف این پردازنده و تراشه‌ی قدرتمند و همینطور 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ی رم، می‌توانید به‌راحتی اکثر برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را اجرا کنید و به‌هیچ وجه نگران کند شدن این گوشی نباشید.

هوآوی این محصول را در دو مدل 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌کند اما متاسفانه عدم پشتیبانی آنر 10 از درگاه ارتقا حافظه موجب شده که شما نتوانید حجم حافظه‌ی گوشی خود را افزایش دهید.

دوربین هوآوی آنر 10 عملکرد بسیار خوبی دارد و شاید بتوان آن را بزرگترین نکته مثبت این گوشی به‌شمار آورد. دوربین اصلی این محصول از یک ماژول با دو سنسور متفاوت تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 24 مگاپیکسلی و یک سنسور 16 مگاپیکسلی می‌شود.

این دوربین اصلی و دوگانه قادر است ویدیو‌هایی با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوربین همچنین به قابلیت‌هایی همچون فلش LED، برچسب گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، پانوراما و البته HDR اشاره کرد.

هوآوی آنر 10 در مبحث صدا نیز عملکرد بسیار خوبی دارد. این محصول علاوه‌بر پشتیبانی از قابلیت‌ها و توانایی‌های همانند لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، اسپیکر و صدای 32 بیت؛ از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید به‌آسانی هدفون یا هنذفری باسیم خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی، پادکست و… لذت ببرید.

حال به یکی دیگر از نقاط قوت پرشمار این محصول می‌رسیم و آن هم چیزی نیست جز باتری آن. باتری هوآوی آنر 10 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3400 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف بهره‌گیری از شارژر سریع 22.5 واتی، در مدت زمانی بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد.

هوآوی آنر 10 به حسگر‌ها و قابلیت‌های متعدد دیگری نظیر اثرانگشت (که در جلوی گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، نمایش دهنده‌ی اسناد و ویراستار عکس و فیلم تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

این گوشی هوشمند در چهار رنگ خاکستری، سیاه، آبی و بنفش و در آوریل 2018 معرفی و به بازار عرضه است؛ پس اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده توانمند و خوش قیمت و همینطور با پشتیبانی کامل از گوگل و سرویس‌هایش داشته باشید؛ حتی لحظه‌ای در خرید هوآوی آنر 10 تردید نکنید.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین گوشی‌های برند هوآوی که به‌طور کامل از گوگل و خدمات آن پشتیبانی می‌کنند را به شما معرفی کنیم تا اگر قصد خرید یک گوشی موبایل از این برند را داشتید؛ بتوانید به‌کمک این مطلب گوشی موردنظر خود را پیدا و خریداری کنید. امید است که این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. چنانچه هر گونه درخواستی در رابطه با تعمیر گوشی هوآوی و یا نصب بازی و نرم افزار داشتید؛ همیاران هوم سرویز آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام من بعد هرگز نوکیا از گوشی هوآوی استفاده میکنم با اینکه دامادم نمایندگی گوشی همراه سامسونگ دارد و بارها خواسته یک گشی بدهد قبول نکردم چون واقعا از گوشی هوآوی خوشم می‌آید به این دلایل
    1 منوی فارسی
    2 روان بودن در تنظیمات
    3 براحتی می‌توان به منوهای گوشی دسترسی داشته باشی
    4 هرکس می‌تواند با هوآوی کارکند حتی مبتدی با 1ساعت آموش
    و…..دهها دلیل بهتر و متمایز از سامسونگ که اگر یکروزی شرکت هوآوی تعطیل کند چه بایذگذ کرد که امیدوارم هیچوقت این اتفاق رخ ندهد موفق باشید شمه چه گوشی پیش‌نهاد میکنید که بهتر از هوآوی مدل y9s
    باشد چون الان این گو‌ی را دارم که بتواند مثل این گوگل را پشتیبانی کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا