بنایی و دکوراسیون

کابینت انزو (enzo) چیست؟ بررسی مزایا، معایب و تفاوت ها

امروزه همه ما دوست داریم در خانه‌ای زیبا و جذاب زندگی کنیم و از دیدن بخش‌های مختلف منزلمان لذت ببریم. به همین دلیل است که کار طراحی بخش‌های مختلف منزلمان را به افراد حرفه‌ای می‌سپاریم. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه، آشپزخانه است که به زیبایی و جذابیت کلی منزل کمک می‌کند. با دکوراسیون جذاب آشپزخانه، انتخاب کابینت لوکس برای آشپزخانه و نورپردازی درست، می‌توانیم فضایی شیک و زیبا در آشپزخانه خود بسازیم.

در سال‌های اخیر، انواع مدل‌های کابینت شیک و مدرن به بازار آمده‌اند که از نظر طرح و مدل، بسیار جذاب و خلاقانه هستند. یکی از انواع کابینت که در سال های اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده و توانسته توجه بازار را به خود جلب کند، کابینت انزو است. کابینت انزو زیبا و جذاب است و مقاومت زیادی دارد.

احتمالاً الان این سوال برای شما پیش آمده است که کابینت انزو چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟ تفاوت کابینت انزو با کابینت ام دی اف چیست؟

در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های کابینت انزو را به شما معرفی کنیم و تفاوت کابینت انزو و کابینت ام دی اف را بررسی کنیم. در نهایت نیز به بررسی مزایا و معایب کابینت انزو می‌پردازیم.

اگر به دنبال این هستید که در مورد کابینت انزو اطلاعات بیشتری کسب کنید و تصمیم بگیرید که این جنس کابینت برای شما مناسب است یا خیر، از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

کابینت انزو چیست
کابینت انزو چیست

کابینت انزو چیست؟

یکی از جدیدترین مدل‌های کابینت، کابینت انزو است. کابینت انزو، محصولی زیبا است که ابتدا توسط یک شرکت ایتالیایی تولید و به بازار عرضه شد. میزان محبوبیت و استقبال افراد از کابینت انزو به قدری زیاد بود که شرکت های ایرانی نیز اقدام به تولید و عرضه محصولی با همان شکل کردند. به خاطر شباهت زیاد این محصولات، کابینت های تولید شده در ایران نیز به همین نام یعنی کابینت انزو شناخته می شوند.

بعضی از افراد کابینت انزو را تلفیقی از کابینت هایگلاس و کابینت ممبران می‌دانند؛ زیرا مانند کابینت هایگلاس براق است و حکاکی‌ها و ظرافت‌های کابینت ممبران را نیز دارد. باید بدانید که کابینت های انزو موجود در بازار، ساخته برند اصلی ایتالیایی نیستند و تنها طرح انزو هستند و کیفیت و قیمت آنها با هم متفاوت است.

جدیدترین مدل کابینت
مدل کابینت انزو

کابینت انزو، در دسته کابینت نئوکلاسیک قرار می‌گیرد. ظاهر این کابینت‌ها ساده و با ظرافت‌های کوچک همراه است. این مدل کابینت برای دکوراسیون‌های کلاسیک و مدرن مناسب هستند و فضایی زیبا و شیک را در آشپزخانه منزل شما ایجاد می‌کنند.

فرقی ندارد که آشپزخانه شما بزرگ است یا اینکه فضای کوچکی در آشپزخانه خود دارید، در هر صورت می‌توانید این مدل کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید و کار ساخت کابینت لوکس را به افراد حرفه‌ای و باتجربه بسپارید.

کابینت انزو
کابینت انزو

اگر بخواهیم کابینت انزو را تعریف کنیم، باید بگوییم که این کابینت، کاملاً شبیه به کابینت ممبران است و به همان روش تولید می‌شود. برای تولید کابینت انزو، ابتدا یک ورق ام دی اف را با ضخامت مشخص آماده می‌کنند و درب کابینت را با دستگاه CNC برش می‌زنند. سپس قسمت بدنه کابینت و در کابینت با استفاده از پیچ و مهره و اتصالات دیگر به هم متصل شده و مونتاژ می‌شوند. پس از اطمینان از اتصال درست قطعات، کابینت انزو به کارگاه رنگ‌آمیزی فرستاده می‌شود تا به رنگ‌های مختلف دربیاید. برای رنگ زدن کابینت آشپزخانه انزو از سه رنگ پلی اورتان، پلی استر و رنگ پولیشی استفاده می‌شود. بعد از رنگ زدن کابینت، نوارهای تزئینی، روکش چوبی و دستگیره درب کابینت نصب می‌شوند تا کابینت به شکل نهایی خود دربیاید.

کابینت انزو
کابینت انزو

تفاوت کابینت انزو و کابینت ممبران

شاید بپرسید که اگر این کابینت کاملا مشابه ممبران است، پس تفاوت آنها در چیست و چرا نام های جداگانه ای دارند؟ باید بگوییم که کابینت انزو و کابینت ممبران چند تفاوت اساسی و مهم دارند که باعث شده نام های متفاوتی داشته باشند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟

در کابینت انزو، ضخامت ورق ام دی اف استفاده شده بیشتر است و ضخامت بیشتری دارد و به همین خاطر مقاومت و ماندگاری آن نیز بیشتر است. همچنین وزن کابینت انزو بیشتر است و نصب آن کار سخت‌تری خواهد بود. تفاوت دیگر این کابینت‌ها در این است که ضخامت روکش به کار رفته در کابینت انزو، نسبت به کابینت ممبران بیشتر است و همین موضوع نیز تفاوت دیگری را بین آنها ایجاد می کند. به دلیل جنس، میزان متریال و مواد استفاده شده، قیمت خرید کابینت انزو از کابینت ممبران بیشتر است و باید این موضوع را به خاطر داشته باشید تا بتوانید بهترین و مناسب‌ترین مدل کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

تفاوت کابینت انزو و کابینت ممبران
تفاوت کابینت انزو و کابینت ممبران

تفاوت کابینت انزو با ام دی اف در چیست؟

حالا که با کابینت انزو و مراحل ساخت این کابینت آشنا شدید، قطعا دوست دارید بدانید که تفاوت کابینت انزو با کابینت ام دی اف در چیست. در ادامه چند مورد از تفاوت های مهم این کابینت ها را بررسی خواهیم کرد.

1- مقاومت بالا در برابر رطوبت:

اولین تفاوت بین کابینت انزو و ام دی اف، این است که کابینت انزو روکشی وکیوم شده دارد و روکش آن یکسره و بدون خط و خش است. این موضوع باعث می شود که کابینت انزو، در برابر پاشیده شدن آب و رطوبت، مقاومت بسیار زیادی نسبت به ام دی اف و کابینت های دیگر داشته باشد.

ویژگی‌ های کابینت انزو
ویژگی‌ های کابینت انزو

2- طرح و رنگ:

اگر چه مراحل تولید کابینت انزو مانند سایر کابینت‌ها است؛ اما در بیشتر موارد، کابینت انزو در رنگ‌های سفید و شیری تولید می‌شوند. به همین خاطر می‌توان گفت که تنوع طرح و رنگ کابینت انزو کم است و برای انتخاب بهترین طرح و رنگ کابینت، کمی محدودیت خواهید داشت. این در حالی است که کابینت های ممبران تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ دارند و این موضوع دست شما را برای انتخاب رنگ نهایی کابینت باز می‌گذارد.

با وجود محدودیت در رنگ و طرح‌های کابینت انزو، بسیاری از افراد تمایل دارند که این مدل کابینت را در آشپزخانه خود داشته باشند و از زیبایی ظاهری کابینت‌های انزو بهره‌مند شوند.

شما می‌توانید با توجه به مدل‌های جدید کابینت اروپایی، زیباترین مدل را برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب کنید و کار ساخت کابینت لوکس و مدرن را به تیم حرفه‌ای و متخصص هوم سرویز بسپارید.

تنوع طرح و رنگ کابینت انزو
تنوع طرح و رنگ کابینت انزو

3- قیمت:

یکی از تفاوت‌های مهمی که بین کابینت انزو و انواع دیگر کابینتهای ام دی اف وجود دارد، قیمت آنها است. در هنگام تولید کابینت انزو از میزان متریال بیشتری استفاده می‌شود و به همین دلیل، قیمت کابینت انزو، نسبت به سایر مدل‌های کابینت ام دی اف، بسیار بالاتر است.

مزایا و معایب کابینت انزو
کابینت انزو

مزایا و معایب کابینت انزو چیست؟

تا به اینجا گفتیم که کابینت انزو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد. در ادامه نیز تفاوت های کابینت انزو با ام دی اف را به شما توضیح دادیم تا بتوانید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید. حالا می‌خواهیم مهم‌ترین مزایا و معایب کابینت انزو را بررسی کنیم.

کابینت انزو چیست
مزایای کابینت انزو

مزایای کابینت انزو چیست؟

از جمله مزایای کابینت انزو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ظاهر کابینت انزو براق و زیبا است و از جمله کابینت‌های لوکس و شیک برای آشپزخانه محسوب می‌شود. بعد از اجرای کابینت انزو، می‌توان با نصب نور مخفی کابینت، فضای آشپزخانه را بسیار جذاب و دلپذیر کرد.
  2. ضخامت ورق‌ها و بدنه کابینت انزو بالا است و به همین خاطر، مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به انواع دیگر کابینت‌ها دارد.
  3. روکش کابینت انزو بسیار مقاوم و باکیفیت است و مقاومت زیادی در برابر آب و رطوبت دارد. همین موضوع نصب کابینت انزو را به یک گزینه مناسب برای مناطق مرطوب تبدیل کرده است.
  4. کابینت انزو در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد و به راحتی خراب نمی شود که این موضوع نیز آن را به یک گزینه امن برای آشپزخانه تبدیل کرده است.
  5. کابینت انزو برای آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک قابل نصب است و ظاهر آشپزخانه را بسیار شیک و خاص می‌کند.

زیبایی کابینت انزو
زیبایی کابینت انزو

معایب کابینت انزو چیست؟

از جمله معایب این مدل کابینت نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کابینت آشپزخانه هم ارائه میده؟
  1. کابینت انزو به خاطر پوسته وکیوم خود، در برابر اشیاء تیز بسیار آسیب‌پذیر است. همچنین همواره این احتمال وجود دارد که روکش آن دچار پارگی و خرابی شود. این موضوع باعث کم شدن عمر مفید کابینت می‌شود؛ اما در صورت خرابی روکش کابینت انزو، می‌توان اقدام به تعمیر و ترمیم روکش کابینت کرد.
  2. به دلیل ضخامت بالای درب کابینت انزو و سنگین بودن این مدل کابینت، برای ساخت کابینت انزو حتماً باید از یراق آلات مخصوص و چسب‌های درجه یک استفاده کرد تا ماندگاری کابینت انزو بیشتر شود.
  3. قیمت کابینت انزو نسبت به سایر کابینت‌ها مانند کابینت هایگلاس و کابینت ممبران بیشتر است. همچنین دستمزد نصب کابینت انزو از سایر مدل‌های کابینت بیشتر خواهد بود.
  4. کابینت انزو باید حتماً توسط فردی ماهر ساخته شود. یکی از موضوعات مهمی که در ساخت کابینت انزو وجود دارد، مهارت سازنده کابینت است. ساخت کابینت آشپزخانه باید حتماً توسط افراد حرفه‌ای و متخصص انجام شود تا نتیجه کار مطلوب و باکیفیت باشد. اگر کار ساخت کابینت توسط فردی کم تجربه انجام شود، این احتمال وجود دارد که نتیجه نهایی کار، چندان جذاب و باکیفیت نباشد.
  5. اگر از طرح کابینت خاصی استفاده کنید، تعمیر و ترمیم کابینت انزو کار سختی خواهد بود؛ چون باید دقیقا طرحی متناسب با همان طرح قبلی را پیدا کرده و ترمیم را انجام دهید.
  6. کابینت انزو از نظر طرح و رنگ تنوع زیادی ندارد و معمولاً در رنگ سفید و شیری تولید می‌شود. این موضوع باعث می شود که در هنگام انتخاب رنگ، با تنوع محدود رنگها مواجه شوید.
  7. کابینت انزو در اجرای طرح های بسیار ظریف، ضعف دارد و ممکن است نتوانید روکش کابینت را به طرح دلخواه خود دربیاورید. به همین خاطر در هنگام سفارش ساخت این مدل کابینت، بهتر است به سراغ طرح هایی بروید که ظرافت کمتری در آنها وجود دارد.

حالا که با مزایا و معایب کابینت انزو آشنا شدید، می‌توانید آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید که این مدل کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید یا اینکه به سراغ سایر مدل‌های کابینت مانند کابینت استوک بروید.

سفارش ساخت انواع کابینت آشپزخانه
ساخت کابینت لوکس برای آشپزخانه

طراحی و ساخت انواع مدل های کابینت با هوم سرویز

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که کابینت انزو چیست و با هم بررسی کردیم که کابینت طرح انزو، چیست و چگونه تولید می شود. در ادامه به بررسی ویژگی های خاص کابینت انزو و تفاوت این کابینت با سایر کابینت‌ها پرداختیم. سپس مزایا و معایب کابینت انزو را بررسی کردیم تا بتوانید بیشتر با آن آشنا شوید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با کابینت انزو و ویژگی‌های آن آشنا شوید و بتوانید بهترین طرح و مدل را برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب کنید. بعد از انتخاب بهترین طرح کابینت، شما می‌توانید کار ساخت انواع کابینت آشپزخانه را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید.

با ثبت درخواست خود برای ساخت کابینت لوکس آشپزخانه، تیمی از افراد حرفه‌ای و متخصص به منزل شما می‌آیند و کار ساخت کابینت آشپزخانه شما آغاز می‌شود.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز در زمینه ساخت انواع کمد و کابینت و همچنین تعمیرات کابینت، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای خدمات موردنظرتان ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدماتی مانند ساخت کمد سفارشی برای شما عزیزان است تا بتوانید خانه زیباتری و شیک‌تری داشته باشید و از فضای زندگی خود بیشتر لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا