بنایی و دکوراسیون

ایده هایی جذاب و خلاقانه برای طراحی و ساخت آبنما برای منازل شما

باغ شما ممکن است همین حالا هم مکان مورد علاقه تان باشد. فضایی فوق العاده برای استراحت و آسایش که همه اوقات فراغت تان را در آن سپری می کند. اما با افزودن المان هایی که یادآور طبیعت هستند، جذابیت این مکان بیشتر هم خواهد شد. ساخت آبنما یکی از ایده های جذاب و بسیار دوست داشتنی برای محوطه سازی باغ و حیاط ویلا است. طراحی و ساخت آبنما هزینه چندانی ندارد ولی باغچه و حیاط خانه را رویایی و باصفاتر نشان می دهد. اگر به دنبال ایده های جالب برای محوطه سازی باغ با کمترین هزینه  هستید از طبیعت الهام بگیرید. آبنما تداعی کننده آب های روان و آبشارهای طبیعی است که در اندازه کوچک تر و با متریال متفاوت طراحی شده است.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

بهترین ایده برای ساخت آبنما کدام است؟

آبنماها حوضچه هایی کم عمق و طراحی شده هستند که نمایی از طبیعت را تداعی می کنند. صدای حرکت آب روی سنگ و چوب و …. حس آرامش عجیبی را به همراه دارد. این سازه ها به صورت مصنوعی در محوطه باغ و باغچه ساخته می شوند. نمونه هایی از آبنماهای کوچک و بزرگ را در پارک ها و فضای سبز شهری می بینید. آبنما فرم پیشرفته تر حوض های آب حیاط خانه مادر بزرگ هاست که این روزها به شکل حرفه ای تری طراحی و اجرای می شود. با استفاده از مصالح مختلف و افزودن برخی المان های نوری و …. می توان نمای محوطه را به کلی تغییر داد. اگر در ساخت و طراحی آبنما از مصالح مناسب و ایده های ابتکاری، استفاده شود فضایی کاربردی و با چشم انداز عالی، به وجود می آید. از آبنما می توان در هر مکانی استفاده کرد از جمله این موارد:

  • محوطه سازی آپارتمان
  • طراحی باغ و باغچه حیاط
  • روف گاردن و باغ سبز پشت بام
  • لابی هتل و مهمان پذیرها
  • باغ رستوران ها
  • حیاط ویلا

طراحی برکه آب

انواع آبنما کدامند؟

در طراحی آبنما می توان ایده های متفاوتی را به کار گرفت. از نظر انتخاب مصالح ساختمانی و افزودن جذابیت های بصری، طرح های بسیار زیادی وجود دارد اما همه این ایده ها در دو نوع منظم و غیر منظم تقسیم بندی می شوند.

  • آبنمای منظم چیست؟

این سازه با طرح های هندسی ساخته می شود. بدنه اصلی آبنما و آبراهه ها حالت قرینه دارند و به صورت صاف و منظم طراحی می شوند. در آبنمای منظم همه حوضچه ها، آبشارها، چشمه ها و مجسمه ها به گونه ای مشخص طراحی می شوند. معمولا لبه هایی مثل استخر برای این سازه در نظر گرفته می شود.

  • آبنمای غیر منظم چیست؟

این سازه به صورت کلاسیک و منظم کار نمی شود. با استفاده از اجسام قالب ریزی شده می توان هر نوع  ایده برای ساخت آبنما را طراحی کرد. برخی از این اشکال با الهام از طبیعت شکل می گیرد و برخی دیگر به شکل سنتی و یا ایده های خیالی طراحی می شود. گوشه های منظم، دیوارهای عمودی و یا حاشیه های دست ساز در این نوع آبنما دیده نمی شود.

در ادامه چندین ایده برای ساخت آبنما آورده شده که همگی در این دو گروه قرار دارند. 

ایده برای ساخت آبنما

ایده برای ساخت آبنما ارزان قیمت

ابتکارات زیادی در این مورد وجود دارد. با کمی خلاقیت می توان برکه های آب زیبایی را طراحی کرد که دست کمی از سازه های لوکس و گرانقیمت ندارند. برای اینکه هزینه های کار کمتر شود از مصالحی که در بافت طبیعی منطقه موجود هستند، استفاده می شود. برخی از سازه های شکیل و ارزان قیمت نظیر کوزه های سفالی نیز برای ساخت آبنمای ارزان قیمت، به کار می روند.

  • آبنمای طبیعی

در طراحی و ساخت این نوع آبنما از طبیعت الهام گرفته می شود. به این ترتیب همیشه استفاده از سنگ های طبعی برای ساخت آبنمای طبیعی اولویت دارد. این مدل به آبنما سنگی، صخره ای، آبشاری هم معروف است. برای خانه های ویلایی با حیاط بزرگ تر، اجرای این نوع آبنماها بسیار رایج است. همنی طراحی را می توان برای باغچه و حیاط ویلای کوچک نیز استفاده است اما ابعاد برکه و آبنما در مقیاس کوچک تری کار می شود.

دکوراسیون محوطه باغ

  • ایده برای ساخت آبنما پرتابل

برای هر سلیقه ای و با هر استانداری می توان یک نوع آبنمای خاص را طراحی کرد. اگر به مدرنیزه و سازه های جدیدتری علاقه دارید حتما آبنمای پرتابل را انتخاب کنید. این طراحی حتی در محوطه مجتمع مسکونی نیز قابل اجرا و ساخت است. در این ابنما علاوه بر سیستم لوله کشی و آبرسانی از سیم کشی های برق برای نورپردازی و ایجاد جلوه های بصری خاص نیز استفاده شده است. انواع آبنمای موزیکال نیز در همین گروه قرار دارند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی و ساخت آبنما هم ارائه میده؟

نوعی از آبنمای پرتابل نیز طراحی شده که بدون ریزش آب است و فقط به لحاظ زیبایی و رقص نور و نورپردازی های شگفت انگیز آن مورد توجه قرار گرفته است. اگرچه نورپردازی موجب افزایش جلوه های بصری آبنما می شود اما صدای ریزش آب و برخورد با سنگ ها یک چیز دیگری است.

ایده هایی نو برای داشتن یک تراس شیشه ای

انواع آبنمای مدل جدید

  •  آبنمای سنتی

این طرح از روی حوض و فواره های قدیمی الهام گرفته شده. برای حیاط آپارتمان یا منازل کوچک که فضای کافی برای ساخت و اجرای آنما نیست می توان از طر های سنتی استفاده کرد. کل فرایند آبرسانی و ریزش آب در این مدل ها بر اساس طراحی فواره ای انجام شده ولی ظاهر آن نسبت به گذشته شکیل تر شده است. 

سایبان پارکینگ اتومبیل منازل چه ویژگی هایی دارد؟

ایده برای ساخت آبنما سنتی

  • آب نمای دیواری

دیواره های آب یکی از جذاب ترین ایده ها برای ساخت آبنما است که با کمترین هزینه قابل اجراست. این طراحی زیبایی و مدرنیزه را با هم به نمایش می گذارد. ساخت و نصب چنین آبنماهایی بسیار ساده است. سیستم آبرسانی با پمپاژ آب از طریق لوله های pvc، آب را به بالای دیوار هدایت می کند. محل ریزش آب می تواند یک استخر یا برکه ای کوچک باشد. حتی طرح های فانتزی و خاص را نیز می توان به عنوان آبریزشگاه در نظر گرفت. در ادامه نمونه ای از این طراحی زیبا را مشاهده می کنید.

چگونه درب حیاط منزل را انتخاب کنیم؟

ایده برای ساخت آبنما دیواری

  • ایداه برای ساخت آبنما در باغچه کوچک

برای اینکه برکه ای زیبا یا آبنمایی لوکس را در حیاط خانه داشته باشید، نیازی به یک باغ بزرگ ندارید. بسیاری از طرح های فوق العاده جذاب را می توان در حیاط خلوت، باغچه جلوی خانه یا فضای سبز آپارتمان نیز طراحی کرد. برای عمق بخشیدن به محیط از طرح های عمودی و سازه هایی حجیم استفاده کنید. با یک تغییر کوچک می توان حس و حال فضا را عوض کرد. برخی از طرح های معرفی شده، فضای زیادی اشغال می کنند اما این موضوع همیشه صادق نیست. برای مثال در ادامه نمونه هایی از چند آبنمای شکیل و بسیار زیبا را می بینید که قابل ساخت و اجرا در ابعاد کوچک تری هم هستند و برای محوطه های محدودتری طراحی شده اند.

ترفندهای دکوراسیون آشپزخانه کوچک با کمترین هزینه

ایده برای ساخت آبنما کوچک

این نمونه اصلا فضای زیادی را اشغال نمی کند ولی برای عوض کردن احساس فضا عالی است. به نظر می رسد شیر آب در هوا معلق است اما در واقع اینطور نیست.

در تصویر زیر نمونه ای دیگر از یک آبنمای کوچک و جمع و جو را می بینید که با هزینه بسیار اندکی ساخته شده است. هدایت آب به داخل نی از طریق لوله های پی وی سی انجام شده است.

دکوراسیون طبیعی با نی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی و ساخت آبنما هم ارائه میده؟

هزینه طراحی و  ساخت آبنما چقدر است؟

بسیاری از مالکین تصور می کنند که ساخت سازه های دکوراتیو برای طراحی و زیباسازی محوطه، گران تمام می شود. آبنما تکمیل کننده دکوراسیون باغ و محوطه است که با هر بودجه ای قابل ساخت است. از مولفه های تاثیرگذار در قیمت ساخت آبنما می توان به این موارد اشاره کرد:

اندازه و ابعاد آبنما: هر چه پروژه بزرگ تر باشد و متراژ بیشتری را اشغال کند مصالح بیشتری برای ساخت استفاده می شود. این امر هزینه ها را افزایش می دهد

نوع متریال و مصالح استفاده شده در ساخت آبنما: در حال حاضر با سنگ، سیمان، بتون، پی وی سی، شیشه و …. برای طراحی آبنما استفاده می شود. نوع مواد به کار رفته در ساخت به شدت روی هزینه ها تاثیر می گذارد.

تجهیزات پیشرفته در آبنما: ایده برای ساخت آبنما زیاد است برخی ایده ها ساده تر هستند و تنها با هدایت آب به مجرای آبراهه، سیستم آب روان، تنظیم می شود. اما در برخی پروژه ها لازم است تا آب با استفاده از سیستم های الکتریکی و مکانیکال به مکان بالاتری حمل شود. هر مورد اضافی از قبیل رقص نور، آبنمای موزیکال و …. در تعیین قیمت لحاظ می شود.

سرویس طراحی و ساخت آبنما در اپ هوم سرویز

ساخت و اجرای انواع آبنما و سازه های فانتزی برای باغ و حیاط ویلا از خدماتی است که هوم سرویز ارائه می دهد. تیم مهندسین با تجربه و متخصص هوم سرویز انواع آبنمای رویایی تان را با بهترین متریال طراحی می کنند. ساخت و اجرای آبنمای سنتی، مدرن، فانتزی، با هزینه منصفانه انجام می شود. کافیست ایده ذهنی خود را با ما در میان بگذارید،طراحی و اجرای ایده تان با ما.

جهت ثبت درخواست ساخت آبنما از طریق اپ این سامانه اقدام کنید. هزینه ها توافقی و پس از بازدید محل، اطلاع رسانی می شود. کلیه سفارش های ثبت شده در اپ هوم سرویز به نرخ منصفانه قیمت گذاری می شود. کیفیت کار ما را از مشتری های قبلی بپرسید. 

جهت ثبت سفارش سرویس طراحی و ساخت آبنما بر روی لینک کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا