بنایی و دکوراسیون

کاشی پرسلان چیست و چه تفاوتی با کاشی معمولی دارد؟

بازسازی کف منزل، یکی از کارهایی است که در هنگام بنایی یا بازسازی ساختمان انجام می‌شود. اگر می‌خواهید خانه خود را بازسازی کنید یا برای کاشی‌کاری بخشی از خانه خود اقدام کنید، احتمالاً با این موضوع مواجه شده‌اید که انواع مختلفی کاشی در بازار وجود دارد که می‌توانید از بین آنها، خرید خودتان را انجام دهید. کاشی معمولی، سرامیک و کاشی پرسلان از محبوب‌ترین انواع کف‌پوش‌ها هستند که می‌توانید از آنها برای کاشی‌کاری منزل خود استفاده کنید که هرکدام از این کاشی‌ها، مزایا و معایب خود را دارد.

در سال‌های اخیر، به‌خاطر مزیت‌هایی که در کاشی پرسلان وجود دارد، افراد زیادی ترجیح می‌دهند از این نوع کاشی استفاده کنند تا از مزایای این کاشی‌ها مانند زیبایی بیشتر و مقاومت بالاتر بهره‌مند شوند.

حالا سؤالی که احتمالاً برایتان ایجاد می‌شود، این است که کاشی پرسلان چیست؟ چه تفاوتی بین کاشی پرسلان و کاشی‌های معمولی وجود دارد؟ مزایا و معایب کاشی پرسلان چیست و این نوع کاشی برای چه مکان‌هایی مناسب‌تر است؟

در این مقاله ما می‌خواهیم به این سؤال‌ها پاسخ بدهیم و بگوییم که کاشی پرسلان چیست و چه مزیت‌ها و معایبی دارد که باعث شده در چند سال اخیر، طرفداران زیادی پیدا کند. همچنین به شما توضیح می‌دهیم که این نوع کاشی برای منزل شما مناسب است یا خیر.

اگر به دنبال این هستید که خانه خودتان را بازسازی کنید یا سرامیک کاری کف را برای خانه خودتان انجام دهید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کاشی پرسلان چیست
کاشی پرسلان چیست

کاشی پرسلان چیست؟

کاشی پرسلان در ظاهر کاملاً شبیه به کاشی‌های معمولی و سرامیک است و تنها تفاوتی که بین این نوع کاشی وجود دارد، نحوه ساخت و مواد به‌کاررفته در آن است که باعث شده از سایر مدل‌های کاشی برتر باشد.

کاشی پرسلان مانند سرامیک و کاشی‌های معمولاً با استفاده از خاک رس تولید می‌شود، اما در کنار این موضوع در ترکیبات آن از ماسه دانه‌ریز، فلدسپات یا سیلیس نیز وجود دارد و این نوع کاشی در دمای بسیار بالاتری نسبت به کاشی‌های معمولی آماده می‌شود.

قرارگرفتن کاشی پرسلان در دمای بسیار بالاتر نسبت به سرامیک و کاشی‌های معمولی، باعث می‌شود که استحکام آن بسیار بالاتر باشد ودر برابر ضربه و فشار، مقاومت بیشتری را از خود نشان دهد.

همچنین این نوع کاشی به‌خاطر نوع پخت و دمایی که در آن پخته می‌شود، نسبت به کاشی‌های معمولی و سرامیک، در برابر نفوذ آب بسیار مقاوم‌تر است و می‌تواند از نفوذ آب شدیداً جلوگیری کند.

مزایای کاشی پرسلان

تفاوت سرامیک و کاشی معمولی با کاشی پرسلان چیست؟

حالا که کاشی پرسلان را به شما معرفی کردیم، احتمالاً دوست دارید بدانید که کاشی و سرامیک چه تفاوتی با کاشی پرسلان دارند؟ باید بگوییم که تفاوت کلی آنها در میزان نفوذ آب در آنها و مقاومت این کاشی‌ها در برابر ضربه و فشار است.

مواد تشکیل‌دهنده کاشی پرسلان نسبت به سرامیک و کاشی‌های معمولی متفاوت است و دمایی که کاشی‌های معمولی در آن پخته می‌شوند، معمولاً بیشتر از 900 درجه سانتیگراد نیست. اما کاشی پرسلان در دمای حدود 1400 درجه سانتیگراد پخته می‌شود که همین موضوع، باعث تفاوت آن با کاشی‌های معمولی می‌شود. بالاتر بودن دمای پخت باعث می‌شود که کاشی پرسلان نسبت به نفوذ آب بسیار مقاوم‌تر باشد و همچنین مقاومت بیشتری در برابر ضربه و فشار از خود نشان دهد.

کاشی کاری کف
کاشی پرسلان

مزایای کاشی پرسلان نسبت به کاشی‌های معمولی چیست؟

در ادامه می‌خواهیم به برخی از مهم‌ترین مزیت‌های کاشی پرسلان نسبت به سرامیک و کاشی معمولی بپردازیم تا بتوانید به‌راحتی تشخیص دهید که این کاشی‌ها چه تفاوتی با هم دارند.

1- کمترین نفوذ آب:

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باعث می‌شود کاشی پرسلان از کاشی‌های معمولی و سرامیک برتر باشد، مقاومت کاشی پرسلان در برابر نفوذ آب است.

یکی از آزمایشاتی که روی این نوع کاشی انجام شده است، این بود که کاشی پرسلان را پس از پخت وزن کردند و سپس به مدت 24 ساعت در آب قرار دارند تا بتوانند وزن کاشی پس از باقی‌ ماندن در آب و میزان نفوذ آب در کاشی را اندازه‌گیری کنند. پس از گذشت 24 ساعت، مجدداً کاشی پرسلان وزن شد و میزان نفوذ آب در آن، تنها نیم درصد بود! این آزمایش نشان داد که میزان نفوذ آب در کاشی پرسلان بسیار کم است. در نتیجه کاشی پرسلان برای مکان‌ها و مناطقی که رطوبت زیاد دارند، بسیار مناسب است.

اگر قصد کاشی کاری حمام یا سرویس بهداشتی را دارید، می‌توانید کاشی پرسلان را انتخاب کنید تا فضایی زیباتر و جذاب‌تر را در منزلتان ایجاد کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کاشی کاری و سرامیک هم ارائه میده؟

2- دوام کاشی پرسلان:

پرسلان به‌خاطر دمای بالاتری که در آن پخته می‌شود، دوام بسیار بیشتری دارد و در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم‌تر است. به همین خاطر می‌توانید از کاشی پرسلان در مکان‌هایی مانند آشپزخانه استفاده کنید که امکان ضربه و برخورد اجسام زیاد است. بعضی مواقع پیش می‌آید که در آشپزخانه که وسایل از دستتان رها شوند و به کف آشپزخانه برخورد کنند و منجر به شکستگی کاشی یا سرامیک آشپزخانه شوند. اگر هنگام بازسازی آشپزخانه، کاشی‌کاری را با کاشی پرسلان انجام دهید، خیالتان راحت است که این کاشی‌ها به‌راحتی دچار شکستگی نخواهند شد و مشکلی پیش نمی‌آید.

مقاومت بالای کاشی پرسلان
مقاومت بالای کاشی پرسلان

3- تنوع طرح بیشتر:

برای ساخت اکثر کاشی‌های معمولی، از طرح‌ها و رنگ‌های ثابت استفاده می‌شود و به همین خاطر تنوع کاشی‌های معمولی کم است و نمی‌توانید از بین طرح‌های مختلف انتخاب خودتان را انجام دهید.

اما در کاشی پرسلان، به‌خاطر تکنولوژی و مواد اولیه به‌کاررفته، شما می‌توانید به‌راحتی انتخاب خودتان را از بین طرح‌های زیادی انجام دهید. مثلاً انواع کاشی پرسلان به شکل سنگ مرمر طبیعی، به شکل چوب و بسیاری اشکال دیگر تولید می‌شوند و این موضوع دست شما را بابت انتخاب کاشی بسیار باز می‌کند.

تنوع طرح‌های کاشی پرسلان
تنوع طرح‌های کاشی پرسلان

4- مقاومت در برابر گرما و سرما:

یکی دیگر از مزیت‌های کاشی پرسلان، این است که در برابر سرما و گرما مقاومت بیشتری دارد و به همین خاطر مانند کاشی‌های معمولی و سرامیک، احساس سرمای شدید را در کف احساس نمی‌کنید و این موضوع باعث می‌شود که استفاده از آن برای کف خانه مناسب‌تر باشد.

کاشی پرسلان
کاشی پرسلان

معایب کاشی پرسلان چیست؟

حالا که با مزیت‌های کاشی پرسلان آشنا شوید، باید معایب آن را نیز بگوییم تا در نهایت بتوانید تصمیم بگیرید که این مدل کاشی برای منزل شما مناسب است یا خیر. باید بگوییم تنها ایرادی که در کاشی پرسلان وجود دارد، این است که این نوع کاشی به‌خاطر تراکم بالایی که دارد، ممکن است هنگام برش خوردن به‌راحتی شکسته شود.

به همین خاطر باید از یک شخص متخصص برای نصب کاشی پرسلان کمک بگیرید تا بتواند به‌خوبی و با استفاده از ابزار حرفه‌ای، کاشی‌ها را برش داده و از آنها استفاده کند. در غیر این صورت ممکن است گوشه‌های کاشی لب پر شده و خراب شود و ظاهر زیبایی را ایجاد نکند.

شما می‌توانید انجام کارهایی مانند کاشی‌کاری کف یا سایر خرده کاری بنایی ساختمان را به تیم حرفه‌ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید تا با بهترین هزینه ممکن، این کار را برای شما انجام دهند و خانه‌ای زیباتر و تمیزتر را برای شما آماده کنند.

سرامیک کاری کف با هوم سرویز
سرامیک کاری کف

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که کاشی پرسلان چیست و گفتیم که این نوع کاشی چه تفاوتی با کاشی معمولی و سرامیک دارد. سپس با هم بررسی کردیم که کاشی پرسلان چه مزیت‌هایی نسبت به کاشی‌های معمولی دارد و همچنین این موضوع را نیز بررسی کردیم که معایب کاشی پرسلان چیست.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بدانید کاشی پرسلان چیست و در مورد آن اطلاعات بیشتری کسب کرده باشید تا بتوانید در این زمینه، انتخاب بهتر و هوشمندانه‌تری داشته باشید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم راهنمای انتخاب کاشی و سرامیک برای سرویس بهداشتی را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با کاربرد رنگ نود در دکوراسیون داخلی منزل آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنید. 

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدمات مختلف به شما عزیزان است. شما می‌توانید کارهایی مانند کاشی‌کاری و سرامیک‌کاری کف و رفع نم دیوار را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا به زیباترین شکل ممکن این کارها برای شما انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا