بنایی و دکوراسیون

رنگ نود چیست و چه کاربردی در دکوراسیون داخلی منزل دارد؟

رنگ ها از جذاب ترین مباحث ر دکوراسیون داخلی هستند. زمان زیادی صرف انتخاب تم رنگی پایه می شود اما واقعا ارزشش را دارد. نتیجه نهایی کار به تناسب بین رنگ های به کار رفته با رنگ اصلی وابسته است. رنگ ها روی قیمت طراحی دکوراسیون داخلی تاثیر نمی گذارند ولی قطعاارزش کار را بالاتر می برند.  نود از پر طرفدارترین رنگ ها در دکوراسیون ساختمان های مسکونی است. اغلب سطوح بزرگ نظیر دیوارها و سقف از رنگ های نود انتخاب می شوند. رنگ نود در دکوراسیون داخلی محبوبیت زیادی دارد ولی آیا می دانید علت چیست؟ چرا اغلب دکوراتیوها روی رنگ نود حساسیت ویژه ای دارند؟ چه جادویی در این رنگ نهفته که چشم ها را خیره می کند؟

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

رنگ نود چیست؟

نود چیزی نیست که بتوان آن را با یک واژه تعریف کرد. به لحاظ دستور زبان و ساختار کلمه، nude واژه ای آن ور آبی است که در فرهنگ لغات به واژه” برهنه” معنا شده است. اما آن ها که از دیزاین و طراحی و رنگ و زیبایی سر در می آورند منظورشان از ” نود” همان رنگ های خنثی است. در واقع رنگ نود، یک رنگ خاص نیست که بتوانید آن را نشان دهید. نود یک طیف رنگی گسترده است که از تناژ رنگی نزدیک به کرم، بژ و با ته مایه های رنگ های خنثی است. این رنگ تناژ وسیعی را شامل می شود که تقریبا نزدیک به تناژ رنگ پوست بدن است. علت نام گذاری هم شاید شباهت نود به رنگ پوست باشد ولی منظور همان رنگ های خنثی است که در اطراف مان بسیار می بینیم.

حالا به نظرم قدری کار ساده تر شد. اغلب خانم های با سلیقه بارها و بارها از رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی، ست کردن لوازم آرایش و حتی انتخاب پارچه لباس، کمک گرفته اند. در مورد رنگ های نود همین بس که علاوه بر صنعت دکوراسیون داخلی در دنیای مُد نیز این رنگ ها حسابی سر و صدا به پا کرده اند. تقریبا در اغلب کارها ته مایه ای از رنگ های خنثی و نود نیز دیده می شود. برای مثال در نقاشی ساختمان تقاضا برای nude خیلی زیاد است. در ضمن اگر قیمت نقاشی ساختمان را می خواهید، روی لینک آبی کلیک کنید.

چگونه دکوراسیون خانه نقلی را با کمترین هزینه انجام دهیم؟

رنگ نود در دکوراسیون داخلی

رنگ نود در دکوراسیون داخلی چه کاربردی دارد؟

تا اینجا دانستیم که رنگ نود طیف گسترده ای دارد و مربوط به یک رنگ خاص نیست. نود در واقع تناژ رنگ کرم یا تیرگی و روشنی متنوعی است که در دکوراسیون داخلی به وفور از آن استفاده می شود. از  رنگ های نود و خنثی حتی در اکسسوری های منزل و انتخاب لوازم بزرگ تر نظیر مبلمان نیز می توان به خوبی استفاده کرد. این رنگ ها با همه گروه های رنگی هماهنگی دارند. با توجه به ماهیت خنثی در رنگ های نود، ترکیب رنگی متفاوتی با این رنگ ها می توان ایجاد کرد.  رنگ های نود همیشه “ترند” هستند و جایگاه خاصی در دکوراسیون داخلی دارند. این رنگ ها هیچوقت قدیمی و خسته کننده نمی شوند. همیشه می توانید با رنگ های نود، دکوراسیون خاص و متفاوتی را اجرا کنید.

از جدابیت های رنگ نود می توان به کاربرد آن در دکوراسیون داخلی سنتی و مدرن اشاره کرد. در واقع تناژ رنگی کرم با هر سبک طراحی و چیدمان هماهنگی دارند. این رنگ ها دست تان را در انتخاب و اجرای دکوراسیون حسابی باز می گذارند. بدون هیچ محدودیتی هم رنگ های سرد و هم رنگ های گرم را می توانید در ترکیب با رنگ نود استفاده کنید.

تغییر دکوراسیون منزل با ایده های خلاقانه

طراحی فضای لوکس و مدرن

  • الف- ترکیب رنگ سرد با رنگ نود در دکوراسیون داخلی

رنگ های خنثی از رنگ های خاص و آرامشبخش هستند. این رنگ ها را می توانید در تناژ تیره و روشن با رنگ های سرد ترکیب کنید. آبی، سبز روشن و …. هر رنگ دیگری از این خانواده در ترکیب با نود به زیبایی هر چه تمام تر دیده می شود. حتی می توان تلفیقی از نود و رنگ های سرد را روی دیوارها و سقف خانه نیز اجرا کرد. هر چه به سمت ترکیب رنگی نود و سرد بروید، بازتاب نوری فضا بیشتر می شود. 

  • ب-ترکیب رنگ گرم با رنگ نود در دکوراسیون داخلی

رنگ های نود فضا را باز و بزرگ تر نشان می دهند. به خصوص در فضا سازی محیط های کوچک با تناژ نود، یک انتخاب هوشمندانه است. اتاق های کم نور و کوچک را با رنگ های نود و تناژ روشن دیزاین کنید تا فضایی خاص و جذاب تر داشته باشید. با افزودن تم رنگی گرم به این فضا، سطح انرژی بالاتر می رود و شور زندگی در فضا جاری می شود. فضاسازی با رنگ های نود به منظور ایجاد تعادل و تناسب انجام می شود. بنابراین هر مکانی که حس خوبی نسبت به آن ندارید با استفاده از رنگ های نود و گرم، فضایی صمیمانه تر طراحی کنید. انتخاب رنگ صورتی در کنار نود چشم نواز است.

رنگ های پیشنهادی جذاب برای دیوار سالن پذیرایی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

رنگ نود برای دیوار پذیرایی

رنگ نود در دکوراسیون داخلی منازل

انتخاب صحیح رنگ برای خانه اهمیت زیادی دارد. اینجا فضایی برای استراحت و آرامش است و نباید با رنگ های ناموزون و ناهماهنگ، احساس فضا به سمت منفی برود. رنگ های نود از طیف رنگی روشن و آرامش بخش هستند. بدون هیچ نگرانی در هر نقطه ای از خانه، می توانید رنگ های نود را به کار ببرید. اتاق پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی را با تناژ رنگ نور، طراحی کنید.

این رنگ ها هرگز نه قدیمی می شوند و نه خسته کننده. استفاده از رنگ های نود در دیوارها، کفپوش ها، سقف و حتی کاشیکاری ها نیز خیلی رایج است. هزینه تعویض لوازم منزل کمتر از تغییرات طراحی و معماری ساختمان است روی همین اصل بسیاری از افراد ترجیح می دهند لوازم خانه را با تناژ رنگی نود انتخاب کنند. 

چگونه ترکیب رنگ موکت با فرش را انتخاب کنیم؟

رنگ نود در دکوراسیون داخلی اداری

  • الف-به کارگیری رنگ نود به صورت تک رنگ

قبلا ذکر شد که نود، رنگ خاصی نیست. در واقع طیف رنگی کرم، بژ و دیگر خانواده رنگ های خنثی در گروه NUDE قرار دارند. تنوع رنگی در این طیف خیلی زیاد است البته هر کدام از رنگ ها نیز تناژ تیره و روشن دارند. برای مثال کرم شامل رنگ های روشن تر و نزدیک به سفید می شود تا رنگ های تیره تر و نزدیک به قهوه ای. هر کدام از این رنگ ها هم زیبایی خاص خود را دارند. برای دیزاین داخلی منازل می توانید رنگ نود را تک رنگ کار کنید و روی تنوع تناژ نود مانور دهید.

  • ب- به کارگیری رنگ نود در ترکیب با رنگ های دیگ

یکی از جذاب ترین طراحی های داخلی، ترکیب رنگ نود با رنگ های متضاد است. از قابلیت های رنگ نود و خانواده رنگ های خنثی می توان به همین مورد اشاره کرد. این رنگ ها به راحتی با رنگ های کاملا متضاد نیز هماهنگی دارند. برای جلوگیری از یکنواختی و ایجاد کمی هیجان در دکوراسیون داخلی، رنگ های زرد، قرمز، بنفش، صورتی، سبز و … را نیز می توانید با تناژ رنگ روشن نود ترکیب کنید. رنگ های ترکیبی را با استفاده از کوسن ها، المان های دکوراتیو کوچک و … وارد فضا کنید ولی رنگ دیوارها بهتر است نود انتخاب شود. به این ترتیب هر وقت که بخواهید با کمترین هزینه ای می توانید دکوراسیون داخلی را تغییر دهید بدون اینکه نیازی به تغییر رنگ دیوارها و کفپوش ها باشد.

ایده های برتر برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

معجزه رنگها در فضاسازی

رنگ نود در دکوراسیون داخلی تجاری

جذابیت این تناژ رنگی به حدی زیاد است که در اغلب مکان ای عمومی و تجاری، نمونه هایی از این طیف رنگی را می توان دید. برای مثال در اغلب هتل های لوکس، مهمان پذیرها و اقامتگاه ها از رنگ نود در طراحی فضای داخلی استفاده شده است. پرده ها اولین چیزی هستند که خودنمایی می کنند. پرده های کرم قهوه ای از زیباترین و چشم نوازترین المان ها در دکوراسیون داخلی هستند.

از جذابیت های این طیف رنگی هر چقدر بگویم کم است با توجه به اینکه در صنعت مد و فشن نیز رنگ های نود کاربرد فراوانی دارند، در دکوراسیون بوتیک و فروشگاه های لباس نیز تم رنگی خنثی و نود را زیاد می بینید. هیچ محدودیتی در به کارگیری این رنگ های دوست داشتنی نیست. 

در ساختمان های اداری نیز نقش رنگ های نود بسیار پر رنگ است. این رنگ های پر طرفدار، لوکس و اشرافی هستند. شرکت و محل کار خود را با دیوارهای کرم قهوه ای و لوازم بژ دیزاین کنید. این طراحی شیک، به روز و کاملا حرفه ای است.

خدمات طراحی و دکوراسیون داخلی در تهران

آنچه یک دکوراسیون داخلی معمولی را تبدیل به دکوراسیون لوکس و مدرن می کند. چیزی نیست جز خلاقیت طراح. هوم سرویز بهترین تیم طراحی داخلی را برای دیزاین، درب منزل یا محل کارتان اعزام می کند. قبل از هر تصمیمی پیشنهاد می کنم نمونه کارهای قبلی طراح را ببینید تا تفاوت را شاهد باشید. ما یک کار معمولی و دم دستی تحویل مشتری ها نمی دهیم، طرح های انتخابی از جدیدترین کاتالوگ های روز دنیا و از بین برترین طرح های لوکس انتخاب می شوند. همه این طرح ها در طی صحبت و مشاوره با مشتری، بهینه سازی شده و متناسب با فضای مورد نظر و انتظار مشتری، تغییراتی خواهد داشت. در نهایت طرح رویایی تان به بهترین شکل ممکن، اجرا خواهد شد.

جهت اطلاع از هزینه بازسازی ساختمان و ثبت سفارش رایگان با هوم سرویز تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا