نظافت و پذیرایی

چگونه بوی نامطبوع فرش را رفع کنیم؟

رفع بوی نامطبوع فرش

گاهی بوهای نامطبوعی در خانه می پیچد که نه از دستشویی و فاضلاب، بلکه از فرش های اتاق است. شاید تعجب کنید ولی فرش ها می توانند بوی خیلی بدی را ایجاد کنند. برای رفع بوی نامطبوع فرش با خدمات قالیشویی تماس بگیرید تا به طور کامل فرش را شستشو دهد. با این کار منبع بو و چیزی که باعث شده تا تار و پود فرش، بوی بد بگیرد از بین می رود. به خصوص وقتی کل فرش بوی بد بدهد و مدت ها فرش را نشسته باشید، حتما نیاز به شستشوی فرش با مواد شوینده است. اما اگر بخش کوچکی از قالی دچار مشکل شده و بوی بد می دهد می توانید با موادی که در خانه دارید، قالی را تمیز کنید تا بوی نامطبوع هم برطرف شود.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ساده ترین راه برای رفع بوی نامطبوع فرش

برای از بین بردن بوی ناخوشایند قالی، ابتدا باید علت این بوی بد را پیدا کنید. وقتی علت مشخص باشد به سادگی می توانید عامل بوی بد را حذف کنید. برای مثال وجود رطوبت در کف ساختمان و یا دیوار مجاور موجب نم دار شدن قالی می شود که در این صورت بوی بسیار شدیدی در اتاق می پیچد. علت این بو، ایجاد کپک در میان تار و پود فرش است. با گاهی برخی مواد شیمیایی و تمیز کننده می توانند عامل اصلی بوی بد فرش باشند. نگهداری از حیوانات خانگی و ادرار سگ و گربه هم یکی دیگر از عوامل به وجود آورنده این بوی آزار دهنده است. اگر کودک خردسالی در خانه دارید احتمال نم دادن پوشک و آلودگی فرش را هم بررسی کنید. بعد از تشخیص علت، از بین بردن بوی فرش کار راحت تری است.

قیمت قالیشویی سال ۹۹ (به روز شده)

راه های رفع بوی نامطبوع فرش

رفع بوی نامطبوع فرش با جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین در نظافت منزل کاملا به اثبات رسیده است. بسیاری از خانم ها با همین پودر سفید رنگ، سینک آشپزخانه، کانتر و … را تمیز می کنند. نتیجه کار خیلی بهتر از چیزی است که تصور می کنید. جوش شیرین یک ضدعفونی کننده منزل، گندزدا، از بین برنده بو و یک پودر همه کاره برای تمیزکاری است. طریقه استفاده از جوش شیرین بسیار ساده است. حتی می توانید روی همه سطوح و فرش ها و تشک خواب نیز از جوش شیرین استفاده کنید. مقدار زیادی از پودر جوش شیرین را روی فرش ها بپاشید بعد از 5-6 ساعت با جاروبرقی جوش شیرین ها را جارو کنید. با این روش اغلب بوها از بین می رود.

رفع بوی نامطبوع فرش با یک گیاه خوشبو

رایحه گیاهان خوشبو در عطرسازی و تولید اسانس های خوشبو کاربرد زیادی دارند. در این مورد اسطوخودوس انتخاب خوبی است. به عطاری محل بروید مقداری گل های تازه اسطوخودوس را خریداری کنید. این گل ها به خصوص وقتی خورد بشوند، بوی خیلی خوشی ایجاد می کنند که کل خانه را پُر می کند. برای اثرگذاری بیشتر روی محل مورد نظر را با ترکیبی از اسطوخودوس خورد شده و پودر جوش شیرین بپوشانید. هر چه بیشتر این مواد روی فرش باقی بمانند، نتیجه بهتر خواهد بود. برای مثال اگر شب اطوخودوس را روی فرش ها بپاشید می توانید فردا صبح، با جارو برقی اتاق را تمیز کنید. احتمالا تا مدت ها عطر خوش اسطوخودوس فضای منزل را معطر می کند. حالا دیگر اثری از بوی نامطبوع فرش باقی نمانده است.

ترفندهای جالب برای پاک کردن لکه فرش

رفع بوی نامطبوع فرش فوری

رفع بوی نامطبوع فرش با بوراکس

بوراکس نوعی نمک قلیایی و غیر سمی است که از تمیز کننده های خانگی و بی ضرر به حساب می آید. این ماده به صورت پودری در سوپرمارکت ها به فروش می رسد. طرز استفاده از بوراکس شبیه به جوش شیرین است. برای افزایش اثرگذاری بوراکس کمی روغن گل معطر را به آن اضافه کنید. حالا بوراکس را روی سطح مورد نظر بپاشید. بعد از یک ساعت با جاروبرقی، فرش را تمیز کنید. به همین سادگی از بوی نامطبوع(oddor) فرش خلاص شده اید و رایحه ای خوش در فضای اتاق جای بوی بد را گرفته است. اما گاهی با همه این ترفندها هنوز بوی بد فرش آزار دهنده است. در این صورت تنها یک راه باقی مانده است.

خدمات قالیشویی مکانیزه با دستگاه قالیشویی تمام اتوماتیک

شستشوی فرش در قالیشویی

راه های رفع بوی نامطبوع فرش با توجه به علت، انتخاب می شود. برای مثال وقتی فضولات حیوانات عامل ایجاد این بوی بد باشد، باید ایتدا فضولات را از روی فرش بردارید. در این مورد جوش شیرین، سرکه سفید، بوراکس یا …. کمک چندانی نخواهد کرد. ادرار بچه ها هم به این سادگی تمیز نمی شود. لازم است تا قالی با آب و شوینده به طور کامل تمیز و پاکیزه شود. برای شستن فرش با قالیشویی محل تماس بگیرید. مطالب ذکر شده در این مطلب برای بوهای خیلی شدید یا نجاست و آلودگی های ناجور فایده ای ندارد. فرض کنید به عت رطوبت کف ساختمان، بین الیاف فرش پر از کپک باشد. در این صورت تنها با شستشوی فرش در قالیشویی و شوینده مناسب و تنظیم دمای آب و … می توان از شر این کپک ها خلاص شد.

شستشوی قالی و قالیچهرفع بوی نامطبوع فرش

میدونستی که هوم سرویز، خدمات قالیشویی هم ارائه میده؟

تعرفه خدمات قالیشویی هوم سرویز

قیمت قالیشویی
قیمت موکت شویی
قیمت رفوگری فرش

سرویس قالیشویی در تهران

شستشوی فرش دستباف و ماشینی یکی از صد ها سرویس نظافتی هوم سرویز است. این سرویس در همه محله های تهران آمادگی قبول سفارش را دارد. جهت سفارش دهی از طریق اپ هوم سروز اقدام کنید. پس از ثبت سفارش هماهنگی جهت بردن فرش ها به قالیشویی انجام می شود. غبارگیری، شستشو و مراحل خشک کردن فرش ها با دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام می شود. نگران قرش های نفیس و گل ابریشمی نباشید. تیم حرفه ای از متخصصین قالی با ما همکاری دارند. این سرویس علاوه بر شستن فرش ها و لکه گیری، امکان تعمیرات فرش را نیز دارد. در صورت نیاز عملیات ریشه زنی، لکه بری، ترمیم جای سوخته قالی، سفید شویی و … نیز انجام می شود. هزینه ها با توجه به نوع قالی و طبق جدول منتشر شده در این مطلب، دریافت می شود. امکان ضدعفونی فرش ها با هماهنگی قبلی نیز وجود دارد.

جهت ثبت سفارش رایگان سرویس قالیشویی از اپلیکیش هوم سرویز استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا